• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

SDP - Sosialidemokraatit

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Paljonko sitten tienaa, jos mediaani tulot Suomessa luokkaa niukka kolmetonnia, tuossa ketjussa puhu jostain 3200,(* sitten jotain levittelyä ylempi ja alempi.

Demokraatti lehden mukaan vuonna21 jäänyt työvänsivitysliitosta koulutussuunnittelian tehtävästä vapaalle kun mennyt Helsingin apulaispormestarin erityis avustaksia ja viime vuoden lopulla Kiurun erityisavustajaksi.

Mutta linkin pointti taisi olla se että joo, keskiluokkainen katsoo juuston kilohintaa, mutta hinnasta kärsii pienituloinen.


Muut lähti sitten pohtii onko häh keskiluokkaa vai ei sen perään hänen tulojaan. Sitten taisi olla soppa valmis.

Kuullostaa ihan kokkarin mokalta, nyt ilmeisesti saa anteeksi kun on demarina rehdisti asian puolesta :)

Sitten tuosta juustosta, jos kolmentonnin tuloilla keskiluokkainen kärsimys näkyy siinä että tulee katsottua juuston kilohintaa , keskiluokkaisena kärsivänä tulee ostettu halvempaa jukurttia. Kyse ei ole tuloista johtuvasta kärsimyksestä, tuollainen kärsimys ei lopu vaikka luokka nousisi useamman pykälän.

(*
Myöhemmin esitettiin että olisi kuuden tonnit tulot, ne kiisti, mutta rivien välistä yli 3200, ilmeisesti ihan kunnolla yli.


Edit:

On hän toki asian ytimessä, keskiluokkainen maksaa ne verot ja keskiluokkaista ottaa päähän kun ei saa itse valita mihin tulojaan käyttää.
Koskee se toki niitä viiden tonnin keskituoisiakin. Mutta nuo joille juustohyllyllä kärsimystä kilohinnoista, ehkä parempi että valtio ottaa liiat pois.
Kiurun avustajien palkat, kun hallitus aloitti:
"Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurulla (sd) on kolme avustajaa. Timo Lehtinen ja Sampo Varjonen ansaitsevat molemmat 6 066 euroa kuussa. Laura Lindebergin palkka on 5 560 euroa. Kaikilla on puhelinetu."

Eivät ole keskiluokkaa. Yläluokkaa palkan perusteella. Nykyiset palkat voit ihan itse hakea.

Marinin hallitus palkkasi kavereitaan ihan urakalla:
Kivaa demarimeininkiä. Rahaa on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 770
Perhe- ja peruspalveluministerin erityisavustaja Otto Köngäs kertoo kuuluvansa keskiluokkaan tulojensa perusteella:




Hän ilmeisesti kuuluu ylimpään tulodesiiliin.
Miksi hän esittää köyhermpää kuin oikeasti on? Demari ei kehtaa myöntää, että tienaa paljon?
"Katson juuston kilohintaa" kuulostaa samalta kun joku "köyhä" valitteli aikoinaan iltalehdessä, että on niin köyhä että joutuu käyttämään palasaippuaa.

Minä olen niin köyhä, että viimeiset 15-20 olen katsonut elintarvikkeiden kilohintaa, sekä käyttänyt palasaippuaa. Ei helvetti, että olen köyhä... Tänä aikana olin kaksi vuotta Etelä Amerikassa säästöilläni, sekä olen matkustanut yli 20 maassa tuon reissun jälkeen. Vittu että olen köyhä.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358

"Kansanedustaja Hussein al-Taeen (sd.) sosiaalisessa mediassa julkaisemien arabiankielisten videoiden väitteet maahanmuuttajataustaisten lasten huostaanotoista ovat herättäneet viime päivinä ihmetystä."

Sellaisilla maahanmuuttajilla joiden ääniä Hussein tässä kalastelee, ei kuuluisi olla Suomen kansalaisuutta, saati äänioikeutta täällä ollenkaan. Jos maahanmuuttaja ei tajua tällaisen olevan automaattisesti paskapuhetta, on hänen ymmärryksensä Suomalaisesta yhteiskunnasta sellaisella tasolla, että hän ei ole vielä kansalaisuuden saatuaankaan integroitunut ja voisi vaikka lähteä pakkolennolla takaisin synnyinmaahansa. Ja jos ei pysty kasvattamaan lapsiaan Suomalaisen yhteiskunnan normien mukaisesti, joutaa myös lähteä...

Muslimimaahanmuuttajille valehtelemalla SDP näköjään yrittää kasvattaa kannatustaan. Noloa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Perhe- ja peruspalveluministerin erityisavustaja Otto Köngäs kertoo kuuluvansa keskiluokkaan tulojensa perusteella:




Hän ilmeisesti kuuluu ylimpään tulodesiiliin.
Miksi hän esittää köyhermpää kuin oikeasti on? Demari ei kehtaa myöntää, että tienaa paljon?
Eikö hän sitten ole jos käyttää tuota kertointa 2? Onko noilla miten iso perhe?

Tuo alempi kerroin (1.25) supistaa keskiluokkaa ihan liikaa, ei varmaan palstalaisia pahemmin keskiluokkaan kuuluisi sillä. Eli olisiko hän ylempää keskiluokkaa? Sovitaan ylempi keskiluokka mediaaninetosta tuo väliin jäävä 1.25-2 kerroin.

Tästä voi laskea kuuluuko oma perhe keskiluokkaan. Tän mukaan yksinäinen on keskiluokkaa jos nettotulot 1700€ - 4500€ (edit: ton tiukemman määritelmän mukaan yläraja on n. 2800 euroa kuussa yksinäisellä).

Edit perinteinen 2 aikuista ja 2 alle 13v lasta (+koira ja farmariauto) olisi laajemmalla 3500€ - 9482€ ja suppealla 3500€ - 5900€. Tuossa tuo 1.25 kerroin on jo ihan hyvä. Ehkä paras olisi käyttää ylärajana 1.5 kerrointa? Kaksi työssäkäyvää ilman lapsia menee helposti yli keskiluokan tuolla 1.25 kertoimella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 504
Eikö hän sitten ole jos käyttää tuota kertointa 2? Onko noilla miten iso perhe?

Tuo alempi kerroin (1.25) supistaa keskiluokkaa ihan liikaa, ei varmaan palstalaisia pahemmin keskiluokkaan kuuluisi sillä. Eli olisiko hän ylempää keskiluokkaa? Sovitaan ylempi keskiluokka mediaaninetosta tuo väliin jäävä 1.25-2 kerroin.

Tästä voi laskea kuuluuko oma perhe keskiluokkaan. Tän mukaan yksinäinen on keskiluokkaa jos nettotulot 1700€ - 4500€ (edit: ton tiukemman määritelmän mukaan yläraja on n. 2800 euroa kuussa yksinäisellä).
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dbad19e0-d040-4a6e-9124-e96326194f04

Edit perinteinen 2 aikuista ja 2 alle 13v lasta (+koira ja farmariauto) olisi laajemmalla 3500€ - 9482€ ja suppealla 3500€ - 5900€. Tuossa tuo 1.25 kerroin on jo ihan hyvä. Ehkä paras olisi käyttää ylärajana 1.5 kerrointa? Kaksi työssäkäyvää ilman lapsia menee helposti yli keskiluokan tuolla 1.25 kertoimella.
Mediaani tulot lähteestä riippuen tuo reili kaksitonnia /kk lähemmäs kolmeen tonniin, ko visertäjä sanoin n 3200.

Mutta pointti kuitenkin se että mihin viimevuosien kustannusinflaatio on iskenyt, se on ne keskituloiset. ei tasan, mutta moneen.
Toki se tulonsiirroilla ym turvaverkkojen varassaoleviinkin iski, mutta heillä on ollut ne turvaverkot.
Toinen sitten oli tuo keskituloisena esiintymine, ensin 3200€ vihje, joka sitten paisu sinne 5000-6000€/kk haarukkaan, ja tarinan mukaan ei häneen iskenyt. Tai no jukurtin hintaa katso, eli ehkä oli sitten vähän laskennut hänen luokkaan, tosin en nyt ihan varma oliko hänen ansiokehitys viimevuosina ollut kovinkaan negatiivinen.

Voidaan toki veroista puhua, mutta luulisin hänen mielellään niitä makselevan.



"Kansanedustaja Hussein al-Taeen (sd.) sosiaalisessa mediassa julkaisemien arabiankielisten videoiden väitteet maahanmuuttajataustaisten lasten huostaanotoista ovat herättäneet viime päivinä ihmetystä."

Sellaisilla maahanmuuttajilla joiden ääniä Hussein tässä kalastelee, ei kuuluisi olla Suomen kansalaisuutta, saati äänioikeutta täällä ollenkaan. Jos maahanmuuttaja ei tajua tällaisen olevan automaattisesti paskapuhetta, on hänen ymmärryksensä Suomalaisesta yhteiskunnasta sellaisella tasolla, että hän ei ole vielä kansalaisuuden saatuaankaan integroitunut ja voisi vaikka lähteä pakkolennolla takaisin synnyinmaahansa. Ja jos ei pysty kasvattamaan lapsiaan Suomalaisen yhteiskunnan normien mukaisesti, joutaa myös lähteä...

Muslimimaahanmuuttajille valehtelemalla SDP näköjään yrittää kasvattaa kannatustaan. Noloa.
Puolueella on tuossa kyllä paikka miettiä että miten tuollainen käytös hoidetaan. Siis se että laittaa kaverin kuosiin, eikä puukottaa selkään

Noissa puhuttiin nettotuloista mukaanluettuna tuet.
Jos veronalaisten tulojen mediaani on n 27000/vuosi, n 2250€/kk palkka ja ansiotulojen mediaani on jonkinverran korkeampi.
Jos asemoi keskituloiseksi viidentonnin tuloilla (jonnekkin 8. desiiliin) ja joutuu kaupassa valitsee halvempaa jukurttia kun litrahina noussut, niin luulisi ymmärttävän miten keskituloisilla menee jotka ei tienaa puoliakaan, saati sitten ne keskituloiset jotka sen alle.

Pienituloiset taasen ovat vähemmän riippuvaisia ansiotuloista. heihin taasen jo yksittäisen tuotteen hinnan nousu voi osua pahasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Mediaani tulot lähteestä riippuen tuo reili kaksitonnia /kk lähemmäs kolmeen tonniin, ko visertäjä sanoin n 3200.

Mutta pointti kuitenkin se että mihin viimevuosien kustannusinflaatio on iskenyt, se on ne keskituloiset. ei tasan, mutta moneen.
Toki se tulonsiirroilla ym turvaverkkojen varassaoleviinkin iski, mutta heillä on ollut ne turvaverkot.
Toinen sitten oli tuo keskituloisena esiintymine, ensin 3200€ vihje, joka sitten paisu sinne 5000-6000€/kk haarukkaan, ja tarinan mukaan ei häneen iskenyt. Tai no jukurtin hintaa katso, eli ehkä oli sitten vähän laskennut hänen luokkaan, tosin en nyt ihan varma oliko hänen ansiokehitys viimevuosina ollut kovinkaan negatiivinen.

Voidaan toki veroista puhua, mutta luulisin hänen mielellään niitä makselevan.

Puolueella on tuossa kyllä paikka miettiä että miten tuollainen käytös hoidetaan. Siis se että laittaa kaverin kuosiin, eikä puukottaa selkään
Noissa puhuttiin nettotuloista mukaanluettuna tuet.

al-Taeenin saisi potkaista ulos puolueesta. Demarit taitavat sietää häntä hänen tuomiensa äänien takia, mutta se voi kääntyä jossain vaiheessa puoluetta vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Eilisessä vaalikeskustelussa tuli jälleen kerran Sanna Marinin suusta demarien linja selväksi. Jos kaikilta vähennetään verotusta, Marinin mielestä rahaa menee rikkaille. Ei sitä rahaa mene. Oikeasti ihmisille jää enemmän sitä omaa rahaa käyttöön, jonka he ovat itse ansainneet.
Marinille oli myös kauhistus, jos ihmisille jäisi enemmän rahaa pankkitilille.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Eilisessä vaalikeskustelussa tuli jälleen kerran Sanna Marinin suusta demarien linja selväksi. Jos kaikilta vähennetään verotusta, Marinin mielestä rahaa menee rikkaille. Ei sitä rahaa mene. Oikeasti ihmisille jää enemmän sitä omaa rahaa käyttöön, jonka he ovat itse ansainneet.
Marinille oli myös kauhistus, jos ihmisille jäisi enemmän rahaa pankkitilille.
Jos valtiontuloveroa vähennetään prosentilla niin tikkaat hyötyvät eniten, köyhimmät eivät ollenkaan. Marin on oikeassa siinä. Eikä Marinia kauhistuta että normaaleilla ihmisillä jää enemmän pankkitilille. En usko että hän vastustaisi että veroja tiputettaisiin kaikilta vaikka sama määrä euroina. Esimerkiksi laitataan kuntaveroon korkeampi raja jonka alittavista tuloista ei tarvitse maksaa mitään.

Omasta mielestäni euromääräinen vähennys olisi paras vaikka henkilökohtaisesti prosenttimääräinen hyödyntäisi minua henkilökohtaisesti enemmän. Kansalaistulo olisi kaikkein paras mutta se vaatisi sen verran suurta kokonaisuudistusta että olisi vaikea toteuttaa. En haluaisi ottaa rikkailta ainakaan hyvinkään paljoa enempää. Periaatteessa siinä siirtyy osa palkanmaksusta valtiolle joten voisiko palkkoja alentaa samalla ja siten vähentää yritysten kustannuksia?
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 505
Jos valtiontuloveroa vähennetään prosentilla niin tikkaat hyötyvät eniten, köyhimmät eivät ollenkaan. Marin on oikeassa siinä. Eikä Marinia kauhistuta että normaaleilla ihmisillä jää enemmän pankkitilille. En usko että hän vastustaisi että veroja tiputettaisiin kaikilta vaikka sama määrä euroina. Esimerkiksi laitataan kuntaveroon korkeampi raja jonka alittavista tuloista ei tarvitse maksaa mitään.

Omasta mielestäni euromääräinen vähennys olisi paras vaikka henkilökohtaisesti prosenttimääräinen hyödyntäisi minua henkilökohtaisesti enemmän. Kansalaistulo olisi kaikkein paras mutta se vaatisi sen verran suurta kokonaisuudistusta että olisi vaikea toteuttaa. En haluaisi ottaa rikkailta ainakaan hyvinkään paljoa enempää. Periaatteessa siinä siirtyy osa palkanmaksusta valtiolle joten voisiko palkkoja alentaa samalla ja siten vähentää yritysten kustannuksia?
Suomessa on iso ongelma tuloveron progressio. Käytännössä johtaa siihen, että jos tulee nykyisellä tulotasolla toimeen, ei kannata tehdä ylitöitä tai ottaa muita lisäkorvauksia, jos sille on hyvä vaihtoehto, esim. pitää ylityöt vapaana. Kylmä fakta on se, että jos tätä halutaan loiventaa, veroprosenttia pitää laskea enemmän eniten tienaavilta tai sitten vaihtoehtoisesti nostaa vähiten tienaavilta.

 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
416
Eilisessä vaalikeskustelussa tuli jälleen kerran Sanna Marinin suusta demarien linja selväksi. Jos kaikilta vähennetään verotusta, Marinin mielestä rahaa menee rikkaille. Ei sitä rahaa mene. Oikeasti ihmisille jää enemmän sitä omaa rahaa käyttöön, jonka he ovat itse ansainneet.
Marinille oli myös kauhistus, jos ihmisille jäisi enemmän rahaa pankkitilille.
Joo tuo on aivan naurettavaa. Rahaa ei saa jäädä säästöön vaan kaikkien pitää elää perseaukisina kädestä suuhun kuukaudesta toiseen.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Suomessa on iso ongelma tuloveron progressio. Käytännössä johtaa siihen, että jos tulee nykyisellä tulotasolla toimeen, ei kannata tehdä ylitöitä tai ottaa muita lisäkorvauksia, jos sille on hyvä vaihtoehto, esim. pitää ylityöt vapaana. Kylmä fakta on se, että jos tätä halutaan loiventaa, veroprosenttia pitää laskea enemmän eniten tienaavilta tai sitten vaihtoehtoisesti nostaa vähiten tienaavilta.

Progressio loppuu jo ennen 100.000 euron vuosituloja. Kyllä meille on kelvanneet ylityörahat. Onko sinulla lähdettä tuolle että olisi isokin ilmiö vapaa-aikana ottamiseen juurikin verojen takia. Vapaa-ajan arvostus on yleisesti noussut, se on eri asia.

Kuvaaja on erinomainen ja kertoo kuinka vähän valtion tuloveroprosentti vaikuttaa marginaaliveroon. Marginaalivero pitäisi saada tasaisemmaksi käyräksi ja siinä ei saisi olla ollenkaan hyppäyksiä alaspäin. Progression puute on ongelma.
1680257280627.png
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 385
Suomessa on iso ongelma tuloveron progressio. Käytännössä johtaa siihen, että jos tulee nykyisellä tulotasolla toimeen, ei kannata tehdä ylitöitä tai ottaa muita lisäkorvauksia, jos sille on hyvä vaihtoehto, esim. pitää ylityöt vapaana.
Missähän tää myyttinen progressiosteppi missä duunin teko kannattaa lopettaa oikein on? Kun mä oon tavallaan vähän niinkuin pelannut tän pelin läpi, mut ei oo tullut vielä vastaan?

Pikemminkin mietin että jos kokkarit voittaa vaalit ja tiputtaa suunnitelmansa mukaan mun veroja toista tonnia, niin mulla vois pitää viikon lisää vuosilomaa ilman että elintaso kärsis :hmm:
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 505
Missähän tää myyttinen progressiosteppi missä duunin teko kannattaa lopettaa oikein on? Kun mä oon tavallaan vähän niinkuin pelannut tän pelin läpi, mut ei oo tullut vielä vastaan?

Pikemminkin mietin että jos kokkarit voittaa vaalit ja tiputtaa suunnitelmansa mukaan mun veroja toista tonnia, niin mulla vois pitää viikon lisää vuosilomaa ilman että elintaso kärsis :hmm:
Joillain se on siinä kohtaa, missä on normaalipalkka ilman mitään yli/lisätöitä.

Suomeksi sanottuna, jos tienaat 3000€/kk ja saat jostain syystä tonnin lisää esim. ylitöistä, verottaja vie siitä noin 500€.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 029
Eilisessä vaalikeskustelussa tuli jälleen kerran Sanna Marinin suusta demarien linja selväksi. Jos kaikilta vähennetään verotusta, Marinin mielestä rahaa menee rikkaille. Ei sitä rahaa mene. Oikeasti ihmisille jää enemmän sitä omaa rahaa käyttöön, jonka he ovat itse ansainneet.
Marinille oli myös kauhistus, jos ihmisille jäisi enemmän rahaa pankkitilille.
Mielestäni Marinilta mielenkiintoisin kommentti oli se, ettei listaamattomien yhtiöiden osinkojen verotuksen kiristäminen olisi kiristys yritysverojen suhteen. Piti työnantajaa ja osingonsaajaa listaamattomissa yhtiöissä eri henkilöinä.

Tämän ymmärtäminen ei pitäisi olla Marinillekaan iso juttu, sillä kaikki sellaiset veromuutokset, jotka heikentävät yrittämisen kannattavuutta (esim. Osinkojen määrä laskee kasvavan veron vuoksi) on yritystoiminnan passivoittamista. Yrittäjyys on kasvavien verojen alla vähemmän kiinnostavampaa, jolloin valitaan entistä useammin vain palkansaajius tai työttömyys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Jos valtiontuloveroa vähennetään prosentilla niin tikkaat hyötyvät eniten, köyhimmät eivät ollenkaan. Marin on oikeassa siinä. Eikä Marinia kauhistuta että normaaleilla ihmisillä jää enemmän pankkitilille. En usko että hän vastustaisi että veroja tiputettaisiin kaikilta vaikka sama määrä euroina. Esimerkiksi laitataan kuntaveroon korkeampi raja jonka alittavista tuloista ei tarvitse maksaa mitään.
Demariasenne tässä on se ongelma. Demari ajattelee, että annetaan rahaa jollekin, kun verotusta kevennetään. Näin asia ei ole. Rahansa itse ansainneelle jää omaan käytöön sitä itse ansaittua rahaa. Demarit ei tätä näytä ymmärtävän tai sitten eivät halua ymmärtää.
Marinia kauhistutti eilen vaalitentissä, jos joillekin jää pankkitileille rahaa. Näin hän sanoi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Joillain se on siinä kohtaa, missä on normaalipalkka ilman mitään yli/lisätöitä.

Suomeksi sanottuna, jos tienaat 3000€/kk ja saat jostain syystä tonnin lisää esim. ylitöistä, verottaja vie siitä noin 500€.
Tuo 500€ on hyvä lisä. Työpaikan vaihtoon se vaikuttaa hieman. Jos on hyvä työpaikka niin ei halua vaihtaa huonoon kun verotuksen takia lisähyöty on pienempi.

Minusta esimerkiksi Liberaalipuolueen ehdottama perustulo/tili olisi hyvä ratkaisu. Onko demareilla vaihtunut kanta siitä?
"Perustulo yksinkertaistaa sosiaaliturvaa, mutta samalla se on tehoton tapa kohdentaa sitä tarvitseville. "
"Perustiliin siirtyminen purkaisi Suomesta hyvinvointivaltion ja sen ytimeen kuuluvan yhteisen sosiaalivakuutuksen. "
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Demariasenne tässä on se ongelma. Demari ajattelee, että annetaan rahaa jollekin, kun verotusta kevennetään. Näin asia ei ole. Rahansa itse ansainneelle jää omaan käytöön sitä itse ansaittua rahaa. Demarit ei tätä näytä ymmärtävän tai sitten eivät halua ymmärtää.
Marinia kauhistutti eilen vaalitentissä, jos joillekin jää pankkitileille rahaa. Näin hän sanoi.
Tuo on vain oikeistoretoriikkaa jossa arvostellaan sanoja eikä itse asiaa. Kyse on rahavirtojen muutoksesta jossa voidaan sanoa että annetaan. Kyse on puhtaasti siitä keneltä otetaan. Oikeiston mielestä on ok ottaa pienituloiselta vähästä jotta hyvätuloiselle jäisi enemmän rahaa humputteluun, näin kärjistetysti muotoiltuna.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 505
Tuo on vain oikeistoretoriikkaa jossa arvostellaan sanoja eikä itse asiaa. Kyse on rahavirtojen muutoksesta jossa voidaan sanoa että annetaan. Kyse on puhtaasti siitä keneltä otetaan. Oikeiston mielestä on ok ottaa pienituloiselta vähästä jotta hyvätuloiselle jäisi enemmän rahaa humputteluun, näin kärjistetysti muotoiltuna.
Mitä enemmän ihmisillä on rahaa humputteluun, sitä enemmän ihmisillä on töitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Tuo on vain oikeistoretoriikkaa jossa arvostellaan sanoja eikä itse asiaa. Kyse on rahavirtojen muutoksesta jossa voidaan sanoa että annetaan. Kyse on puhtaasti siitä keneltä otetaan. Oikeiston mielestä on ok ottaa pienituloiselta vähästä jotta hyvätuloiselle jäisi enemmän rahaa humputteluun, näin kärjistetysti muotoiltuna.
En arvostellut sanoja vaan asennetta. Demarileirissä sitä on varmaan vaikeaa ymmärtää.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 655
Missähän tää myyttinen progressiosteppi missä duunin teko kannattaa lopettaa oikein on? Kun mä oon tavallaan vähän niinkuin pelannut tän pelin läpi, mut ei oo tullut vielä vastaan?

Pikemminkin mietin että jos kokkarit voittaa vaalit ja tiputtaa suunnitelmansa mukaan mun veroja toista tonnia, niin mulla vois pitää viikon lisää vuosilomaa ilman että elintaso kärsis :hmm:
Kyllä itse ainakin teen vähemmän töitä progression vuoksi, vapaa-aika myös toki toinen iso tekijä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
En arvostellut sanoja vaan asennetta. Demarileirissä sitä on varmaan vaikeaa ymmärtää.
Missä demarileirissä? Missä leirissä sinä olet kuin moista väität? On aivan oikeaa puhua että annetaan vaikka tosiasiallisesti otetaan vähemmän, koska valtion täytyy kerätä rahaa.

Progressiota on harva puolue poistamassa. Itse olisin siihen valmis.

Laitetaan nyt tännekin, tilanne ei ole niin paha kuin valtion tulovero antaisi aihetta olettaa.
1680260845359.png

 
Viimeksi muokattu:

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 385
Mielestäni Marinilta mielenkiintoisin kommentti oli se, ettei listaamattomien yhtiöiden osinkojen verotuksen kiristäminen olisi kiristys yritysverojen suhteen. Piti työnantajaa ja osingonsaajaa listaamattomissa yhtiöissä eri henkilöinä.

Tämän ymmärtäminen ei pitäisi olla Marinillekaan iso juttu, sillä kaikki sellaiset veromuutokset, jotka heikentävät yrittämisen kannattavuutta (esim. Osinkojen määrä laskee kasvavan veron vuoksi) on yritystoiminnan passivoittamista. Yrittäjyys on kasvavien verojen alla vähemmän kiinnostavampaa, jolloin valitaan entistä useammin vain palkansaajius tai työttömyys.
Tuossa on vähän miten sen haluaa nähdä. Yrityksen verottaminen on paljon alttiimpaa kansainväliselle verokilpailulle kuin omistajan, ei voi kikkailla maakohtaisesti kilpailukykyistä lähdeveroa, vaan kaikki saa samalla tavalla piiskaa. Ulkomaisia sijoituksia tippuu kivasti enemmän jos ei tarvi maksella veroja, ja homma on silti kansallisesti kannattavaa kun ulkomainen sijoittaja ei syö täällä resursseja ja välilliset verot jää kuitenkin maahan.

Sitten kuitenkin olisi toivottavaa ettei yhteisövero+osinkoverotus -yhdistelmällä pääsisi kovin paljon edullisempaan lopputulemaan kuin ottamalla saman panoksen ansiotulona. Tuo on sitten se syy miksi koko järjestelmä on niin saakelinmoinen himmeli.

On ihan selvä että verotuksella on vaikutusta yritystoiminnan kannattavuuteen, samoin kuin vaikkapa työntekijöiden palkkatasolla. Aika moni bisnes olisi aika kannattavaa jos ei tarvisi maksaa valtiolle veroja eikä työntekijöille palkkoja. Ja samoin kaikki bisnes olisi kannattamatonta, jos kaikki hillot päätyis toiseen taskuun. Tuossa pitää vain löytää jonkinlainen optimipiste halutulla yhdistelmällä.

Toi demareiden esitys vaikuttaa vähän paskalta. Joo, toi huojennus on ihan kaamea himmeli ja siitä pitäisi päästä eroon, mutta ei verotuksessa voi poukkoilla miten sattuu, jos toi himmeli puretaan niin pitäisi kuitenkin vähän katsoa ettei minkään ryhmän verokuorma yhtäkkiä pomppaa älyttömästi. Eikä tuota yritysverotusta voi ylipäänsä pitää Suomen kannalta mitenkään vakaana systeeminä, jos muutaman vaalikauden välein aina räjäytetään koko homma uusiksi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 504
Mielestäni Marinilta mielenkiintoisin kommentti oli se, ettei listaamattomien yhtiöiden osinkojen verotuksen kiristäminen olisi kiristys yritysverojen suhteen. Piti työnantajaa ja osingonsaajaa listaamattomissa yhtiöissä eri henkilöinä.

Tämän ymmärtäminen ei pitäisi olla Marinillekaan iso juttu, sillä kaikki sellaiset veromuutokset, jotka heikentävät yrittämisen kannattavuutta (esim. Osinkojen määrä laskee kasvavan veron vuoksi) on yritystoiminnan passivoittamista. Yrittäjyys on kasvavien verojen alla vähemmän kiinnostavampaa, jolloin valitaan entistä useammin vain palkansaajius tai työttömyys.
Osinkojen verotus on populistinen aihe.
PK perus yrittäjälle osingoissa kyse on siitä paljonko verottaja vetää välistä siitä tuloksesta mitä yritys tekee siihen mennessä että se on yrittäjän käytössä. koska kyse moninkertaisesta verotuksesta niin se sopii veropopulismiin.

Yritysten verottamisen optimointi on vaikeaa, jos yrityksiä ei verotettaisi (verotetaan vasta nostaessa) olisi siitä edut, mutta uhkana se että rahoja ei yrityksestä nosteta ja ne olisivat epätehokkaassa käytössä.
Jos taasen yrityksiä verotetaan rankasti niin se taasen heikentäisi yritysten kehitystä.
Valtio yrittää hakea optimia ja eriaikoina optimi vaihtelee ja vielä enemmän eri yritysten kohdalla.

Jos halutaan verottaa sekä yritystä että osingon saajaa, niin kahdenkertainen verotus voidaan poistaa mahdollisuudella vähentää osinkotulon verotuksesta jos aiemmalla portaalla maksetut verot.

Koska pääomansijoittaminen yritykseen rahanlainaamista sille, niin oma ulottuvuus on sitten korkotuottojen verotus, koska pääomaehtoinen raha on yrityksen kannalta parempaa toiminnan ja kasvamisen kannalta, niin sitä kannattaa yhteiskunnan suosia. jos se ei ole verotuksessa kilpailukykyistä muiden rahoitusmuotojen kanssa niin se ohjaa rahaa turvallisille yrityksille ja on pois riski kohteista. Ja yrittäjä jolla kassa kunnossa rahoittaa yrityksensä suorilla lainoilla.

Valtio sitten yrittää rakentaa verotus himmeleitä jotka kohtelisi tasapuolisesti, siitä sitten seuraa populisteille herkullisia tilanteita.

Viides ulottuvuus on sitten ns startup sijoitus enkelit. Miten verokohdella järkevästi, eli se että raha hakee tuottavat kohteet, eikä jää lepäämään tuottamattomasti.

Ja muistettava se että isolla rahalla on paremmin kykyä mennä sinne missä parastuotto.

Vielä loppuun kärjistävä provoisoiva kommentti, vähän ohi kommenttisi.

Pääoma, yritystoiminta hakeutuu sinne missä on edellytykset tehdä kannattaa toimintaa. se on se perusta, jos se ehto täyttyy, niin seuraava on sitten voittojen verotus, voittaja voi verottaa ja valtionvarainministerin kannattaa maximoida verokiertymä. Muut sitten toppuuttelee sen verran että koknaisuus pysyy muidenkin kannalta järkevänä.


Ja vielä paluu otsikkoon

SDPn aatemailmaan ei kuulu yrittämisen etujen ajaminen, vaan ydin aate on sosialismi, usko siihen että yhteiskunta pystyy hoitamaan hyvinvoinnin tuottamisen paremmin kuin yksityiset. Tavoitteen ajamiseen kuuluu verotus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Eilen vaalitentissä Sanna Marin sanoi, että se ei auta Suomen talouskasvua, jos kaikille suomalaisille jää enemmän palkasta käteen.



Onkohan ollut Matias Mäkysen opissa?
Mäkynen linjasi Ylen A-Talkissa torstaina, että ”jokainen työllinen vahvistaa julkista taloutta”. Hänen mukaansa tämä johtuu siitä, että julkiselle sektorille palkattava henkilö maksaa veroja ja hänen sosiaaliturvansa pienenee.
– Jokainen työllinen lisää ja vahvistaa julkista taloutta. Siis tämähän on aivan pöllö idea. Miten se voi vahvistaa julkista taloutta, että veronmaksajien rahoilla palkataan julkiselle sektorille lisää väkeä?, Ben Zyskowicz kysyy (VU v. 2021).
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 504
Eilen vaalitentissä Sanna Marin sanoi, että se ei auta Suomen talouskasvua, jos kaikille suomalaisille jää enemmän palkasta käteen.



Onkohan ollut Matias Mäkysen opissa?
Tuo ilmeisesti tarkka tarkoitushakuinen leikkaus. En ole nähnyt mitä ympärillä
Tuosta tulee mieleen että ollaan kaukana Lipposen ajoista Sorsakin varmaan kateellinen.

No, Orpo, Purra, KD, RKP, Keskusta johtajat varmaan hykertelee.

Jotta tuossa jokin lokiikka, niin varmaan tausta tiimi päättänyt että oikealta ei irtoa ääni, ja nyt otetaan vasemmalta se mitä saadaan, mutta kyllä tuossa nyt vuotaa oikeisto demarit muualle.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
977
Eilen vaalitentissä Sanna Marin sanoi, että se ei auta Suomen talouskasvua, jos kaikille suomalaisille jää enemmän palkasta käteen.



Onkohan ollut Matias Mäkysen opissa?
19:55 alkaen niin pääsee tähän klippiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Miten jaksaa yrittää vääristellä mitä on sanottu uudestaan ja uudestaan?

Nyt katsomaan se konteksti!
Tästä kaipaamastasi asiayhteydestä oli jo tänään keskustelua:
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 388
Progressio loppuu jo ennen 100.000 euron vuosituloja. Kyllä meille on kelvanneet ylityörahat. Onko sinulla lähdettä tuolle että olisi isokin ilmiö vapaa-aikana ottamiseen juurikin verojen takia. Vapaa-ajan arvostus on yleisesti noussut, se on eri asia.

Kuvaaja on erinomainen ja kertoo kuinka vähän valtion tuloveroprosentti vaikuttaa marginaaliveroon. Marginaalivero pitäisi saada tasaisemmaksi käyräksi ja siinä ei saisi olla ollenkaan hyppäyksiä alaspäin. Progression puute on ongelma.
Et voi olla tosissasi, että progressio loppuu kesken? Tuossahan on 60% verotus lisätuloista palkansaajalla jo ~8000e/kk kohdalla, jonka kokonaisveroaste on siinä kohtaa 40%.

Herranjumala, pitäisikö sen mennä esimerkiksi 95%:iin vaikkapa 20 000€/kk kohdalla? Tuo sininen käyrä on se todellinen progressiivisen verotuksen toteutuma. Vihreä käyrä on vain laskennallinen apuväline tähän. Sinisessä käyrässä ei ole hyppyjä alaspäin, mikä tarkoittaisi että suuremmat tulot olisivat pienemmät verot. Vihreät kuopat ainostaan aiheuttavat sen, että todellinen verotus ei KASVA paikka paikoin aivan selkeästi jatkuvaa tahtia, mutta se kasvaa kuitenkin.

Progressio laskisi, jos jossain kohtaa vihreä käyrä menee sinisen käyrän alapuolelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
^Demarien veroahneudella ei ole rajaa.

Ruotsissa demarit ymmärsivät jo Olof Palmen aikana, että verotuksessakin on rajansa.
Pomperipossa i Monismanien on satu, joka johti verouudistuksiin Ruotsissa.
Pomperipossa i Monismanien on ruotsalaisen kirjailijan Astrid Lindgrenin satiirinen satu, joka julkaistiin 10. maaliskuuta 1976 Expressen-lehdessä. Lindgren kirjoitti sadun huomattuaan maksavansa 102 prosentin marginaaliveroa. Jos hän ansaitsisi työllään yhden kruunun lisää, hänen pitäisi maksaa kruunu ja kaksi äyriä valtiolle veroina ja muina veronluonteisina maksuina.
Satu vaikutti suuresti ruotsalaiseen verokeskusteluun, ja samana vuonna Olof Palmen Ruotsin sosiaalidemokraattinen työväenpuolue menetti hallitusvaltansa valtiopäivävaaleissa, ensimmäisen kerran 40 vuoteen. Lindgren oli ollut pitkän linjan sosiaalidemokraatti, mutta hänen Expressen-lehden artikkelisarjansa osaltaan kaatoi hallitusta.[1]
Toivottavasti SDP:kin tulee järkiinsä. Täällä ei taida olla sopivia kirjailijoita tekemään saman protestin kuin Lindgren Ruotsissa. Taiteilijat näyttävät olevan vihervasemmistolaisia muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Et voi olla tosissasi, että progressio loppuu kesken? Tuossahan on 60% verotus lisätuloista palkansaajalla jo ~8000e/kk kohdalla, jonka kokonaisveroaste on siinä kohtaa 40%.

Herranjumala, pitäisikö sen mennä esimerkiksi 95%:iin vaikkapa 20 000€/kk kohdalla? Tuo sininen käyrä on se todellinen progressiivisen verotuksen toteutuma. Vihreä käyrä on vain laskennallinen apuväline tähän. Sinisessä käyrässä ei ole hyppyjä alaspäin, mikä tarkoittaisi että suuremmat tulot olisivat pienemmät verot. Vihreät kuopat ainostaan aiheuttavat sen, että todellinen verotus ei KASVA paikka paikoin aivan selkeästi jatkuvaa tahtia, mutta se kasvaa kuitenkin.

Progressio laskisi, jos jossain kohtaa vihreä käyrä menee sinisen käyrän alapuolelle.
Ei minusta suurin veroaste saisi kasvaa. Progressio voi kaiketi kasvaa muuttamalla käyrää ilman maksimimin korotusta?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 388
Kulutusverojen nosto olisi tasapuolista mutta ne ovat jo valmiiksi korkeat.

Ei minusta suurin veroaste saisi kasvaa. Progressio voi kaiketi kasvaa muuttamalla käyrää ilman maksimimin korotusta?
Eli haluat jyrkemmän progression ilman maksimin korotusta? Keskituloiset maksamaan nopeammin 60% verotusta? Tyhmintä mitä olen kuullut, sinänsä sopivaa että se tulee SDP-langasta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Eli haluat jyrkemmän progression ilman maksimin korotusta? Keskituloiset maksamaan nopeammin 60% verotusta? Tyhmintä mitä olen kuullut, sinänsä sopivaa että se tulee SDP-langasta.
Niin se olisikin tyhmää. Taidan käyttää väärää termiä. Haluan vähentää veroastetta kaikissa muissa paitsi ylimmässä luokassa jossa se pysyisi samana. Vaikka veronalennus euromääräisenä.

Eri asia voiko tässä taloustilanteessa vähentää veroja.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 504
https://areena.yle.fi/1-64959073
19:55 alkaen niin pääsee tähän klippiin
Miten jaksaa yrittää vääristellä mitä on sanottu uudestaan ja uudestaan?

Nyt katsomaan se konteksti!
Kiitos linkistä, linkin ja aikaleiman postaajalle.
Pätkä ei ollutkaan niin irtiotettu kuin ensin luulin. vaan se oli se miltä se näytti.

Marinin tausta tiimi on ilmeisesti päättänyt että ääniä ei saa demarioikealta eikä niitä kannata pidätellä, vaan nyt ne irtoäänet on vasemmalla. Pelaa ilmeisesti sillä että vasemmistoliiton suunnalta löytyy liikuvaa joka voisi tässä vaalissa siirtyä demareihin.

Mutta samalla he heikentää SDP hallitusmahdolisuuksia ilman takinkäännöstä, vai lähteekö Marin vaalien jäljiltä muihin töihin.

Niin se olisikin tyhmää. Taidan käyttää väärää termiä. Haluan vähentää veroastetta kaikissa muissa paitsi ylimmässä luokassa jossa se pysyisi samana. Vaikka veronalennus euromääräisenä.

Eri asia voiko tässä taloustilanteessa vähentää veroja.
Jos ALV pidetään entisellään, niin progressio käyrän loiventaminen varmaan ihan tavoiteltava, mutta vaikka yläpäätäkin nostaisi se olisi aika kevyttä hienosäätöä tai mietittävä että mistä sitten verotetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Näin politiikan penkkiurheilijana täytyy kyllä jopa ihan vaalienkin alla todeta, että Sanna Marin veti tämän NATO-shown maaliin niin hyvin, kuin siihen Pääministeri vain pystyy. Ihan sama mitä mieltä on ollut kukakin ja milloin, mutta julkisuudessa virheetön suoritus...
Siitä kiitokset Sannalle ja SDP:lle...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 068
Näin politiikan penkkiurheilijana täytyy kyllä jopa ihan vaalienkin alla todeta, että Sanna Marin veti tämän NATO-shown maaliin niin hyvin, kuin siihen Pääministeri vain pystyy. Ihan sama mitä mieltä on ollut kukakin ja milloin, mutta julkisuudessa virheetön suoritus...
Siitä kiitokset Sannalle ja SDP:lle...
Sanna hoiti tämän hyvin. Samoin muut puolueet, suomalaiset oli tässä yhteisessä rintamassa. Marinin hallitus merkitään aikakirjoihin hallitukseksi joka vei Suomen Natoon ja siinä se teki hyvää työtä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Kunnon paskanjauhaja.
Ylimielinen käärme.
Sohvapsykologin silmään tuo persoonallisuustyyppi ei ole kovin erikoinen. Omaa etua tavoitteleva pyrkyri. Näin someaikaan korostuneen yleistynyt ilmiö. Ei enää koskaan tämmöisiä päättäjiä tänne. Meidän kaikkien tähden. Kiitos.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 406
Eilen vaalitentissä Sanna Marin sanoi, että se ei auta Suomen talouskasvua, jos kaikille suomalaisille jää enemmän palkasta käteen.



Onkohan ollut Matias Mäkysen opissa?
Demareiden käsitys taloudesta on yhdistelmä Marxia ja Aku Ankkaa. Köyhät ovat köyhiä siksi, koska rikkaat roopeankat haalivat kaikki rahat säiliöihinsä, eikä muille jää mitään.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 566





Vaikea myöntää mitään, varsinkaan omia virheitään.

EI saatana, hyvää viihdettä. Timo Haapala veti kyllä hyvin.

"Todettakoon katsojille, että minä yritin kysyä (14 kertaa), ihan oikeasti että kumpi mainitsi sanan Hornet ensin, presidentti Zelensky vai Suomen pääministeri Sanna Marin, en saanut siihen vastausta"

Tähän Marin heti vänkää että sait vastauksen, minähän kerroin (ei kertonut).

---

Tässäkö on se vaihtoehto "sinimustalle" hallitukselle? Sanna Marin on 3 vuotta toiminut Suomen vaikutusvaltaisimmassa pestissä ja suurimmaksi osaksi aikaa hän on pakoillut vastuuta. Heti kun on tullut joku vaikeampi poliittinen aihe, se on siirretty muille. Kun ei voida enää delegoida, koitetaan kääntää vaikeasta aiheesta keskustelua muualle. Ja kun on pitänyt tehdä päätöksiä valtion pyörittämisestä niin kaikki, siis aivan kaikki on rahoitettu velkarahalla. Todellinen "valtiohoitopuolue" jonka vetäjänä on someajan narsistiprinsessa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 504
EI saatana, hyvää viihdettä. Timo Haapala veti kyllä hyvin.

"Todettakoon katsojille, että minä yritin kysyä (14 kertaa), ihan oikeasti että kumpi mainitsi sanan Hornet ensin, presidentti Zelensky vai Suomen pääministeri Sanna Marin, en saanut siihen vastausta"

Tähän Marin heti vänkää että sait vastauksen, minähän kerroin (ei kertonut).
No siitä voi nostaa hattua ettei mennyt siihen miinaan että olisi tietoisesti valahdellut.

Jos vaihtoehdot oli
- Valehdella -> riski että joku todistaa valheeksi
- Myöntää sanoneensa -> lööppi, vaikka sinänsä yleinen mielikuva että moinen ajatus saanut alun hänen suustaa.
- Vastaamatta -> Joo kaikki sisimmässään tietää, mutta jos kukaan ei todista hänen ensin sanoneen, niin jää paljon lievemmäksi kuin edellinen.

Joten ei hän tuossa mokannut, tai hävinnyt, päinvastoin. Se moka tapahtu silloin kun ajatus lipsahti suusta, jota sitten pahensivat kun omatoimisesti jatkoivat asian pinnalla pitämistä.

Tässä nyt se ongelma että aiemmin rakennettu mielikuvaa vahvasta johtajasta joka vie asiat maaliin, nyt viimeisten viikkojen aikoina se on muuttunut itsepäisyydeksi joka vie virheet maaliin asti. Tämä sataa suoraan Purran joukkojen pussiin, ne tietää että jos PS haluaa hallitukseen niin kilpailiat on palannut itsensä pahasti ulos.

Ei, tässä ei enään ole kyse mikä kolmesta saa eniten paikkoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Vaalikamppailun aikana demarien ahkerimpia twitteristejä oli Ulla Kaukola. Kaukola ei päässyt eduskuntaan.
Nyt hänellä on paha mieli ja pilkkaa läpimenneitä, koska yhdellä on ammattikoulutus, joka ilmeisesti on väärä ja kolmella on ollut väärä media käytössä vaalikamppailussa.




Eikö SDP olekaan työväen puolue?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 140
Vaalikamppailun aikana demarien ahkerimpia twitteristejä oli Ulla Kaukola. Kaukola ei päässyt eduskuntaan.
Nyt hänellä on paha mieli ja pilkkaa läpimenneitä, koska yhdellä on ammattikoulutus, joka ilmeisesti on väärä ja kolmella on ollut väärä media käytössä vaalikamppailussa.




Eikö SDP olekaan työväen puolue?
Ehkä tuo on kuittailua puolueelle joka huuteli kassatätiä viime vuodet?

Näin tuon vasemmanpuoleisen persun jossain tv haastattelussa parin muun some edustajan kanssa(kok/vas). Täytyy sanoa että jos uudet edustajat on tuollaisia niin persuista on oikeasti tulossa sisäsiistiksi opetettu puolue! Vaikka mielipiteet ei ole samat niin käytöstavat vaikutti olevan kunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Ehkä tuo on kuittailua puolueelle joka huuteli kassatätiä viime vuodet?

Näin tuon vasemmanpuoleisen persun jossain tv haastattelussa parin muun some edustajan kanssa(kok/vas). Täytyy sanoa että jos uudet edustajat on tuollaisia niin persuista on oikeasti tulossa sisäsiistiksi opetettu puolue! Vaikka mielipiteet ei ole samat niin käytöstavat vaikutti olevan kunnossa.
Ilmeisesti on kuittailua, koska Kaukola jatkaa.
En kyllä ole nähnyt kassatätihuutelua kuin muutaman kerran joiltakin heikompilahjaisilta.



Huono häviäjä. Ei osaa lopettaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Tarja Halonen hehkuttaa Nato-jäsenyyttä:



Meillä olisi ollut mahdollisuus liittyä aikaisemmin. Tarja Halonen on ollut yksi vaikutusvaltaisimmista Naton vastustajista.
Kohta pian jostakin nurkan takaa tulee Erkki Tuomioja hehkuttamaan Nato-jäsenyyttä.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
415
Tarja Halonen hehkuttaa Nato-jäsenyyttä:



Meillä olisi ollut mahdollisuus liittyä aikaisemmin. Tarja Halonen on ollut yksi vaikutusvaltaisimmista Naton vastustajista.
Kohta pian jostakin nurkan takaa tulee Erkki Tuomioja hehkuttamaan Nato-jäsenyyttä.
Et tainnut kuunnella Presidentin tiedoitustilauutta Naton päämajasta?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 504
Vaalikamppailun aikana demarien ahkerimpia twitteristejä oli Ulla Kaukola. Kaukola ei päässyt eduskuntaan.
Nyt hänellä on paha mieli ja pilkkaa läpimenneitä, koska yhdellä on ammattikoulutus, joka ilmeisesti on väärä ja kolmella on ollut väärä media käytössä vaalikamppailussa.




Eikö SDP olekaan työväen puolue?
Poimintoja hänen CVstä (juu, vain alusta tarkoitushakuisesti)
Aiempi työkokemus – Arbetserfarenhet

  • sanomalehdenjakaja, talonmies
  • saunan lämmittäjä, siivooja
  • laitosapulainen ja kylvettäjä vanhainkodissa
  • puutarha-apulainen, turisti-infon hoitaja
  • grillimyyjä, kahvilamyyjä
  • servitör på Åland
  • Verkäuferin in Obersalzberg Deutschland
  • palkanlaskija, kassatililitysten laskija
  • kirjakerhon jäsenasioiden hoitaja
No, noista tuskin haittaa, päinvastoin. Ulla Twitter tähden menestys ja arvostusta tuskin hänen viserrykset on lisänneet.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 146
Viestejä
4 209 783
Jäsenet
71 022
Uusin jäsen
Slerbbaliini

Hinta.fi

Ylös Bottom