• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Sananvapaus.

En tiedä mitä tällä on tekemistä sananvapauden kanssa, koska kaikki kolme heistä vihaa sitä. Valitettavasti Euroopassa on myös tendensejä kaventaa sananvapautta, "vihapuhe, disinformaatio, lapset" jne. (ie UK ääriesimerkkinä)
Putin käytti USA:n sananvapautta hyväkseen ja loi MAGA:n ja Trumpin ja sisäisen eripuran.

Samaa se on tehnyt Euroopassakin, vaihtelevalla menestyksellä.

Ja mä lähden siitä, että peli vihelletään poikki. Meidän vapaudet ei tarkoita sitä, että ulkomaalaiset natsiterroristit voi vapaasti käyttää niitä meitä vastaan.

Putin käytti USA:n sananvapautta hyväkseen ja loi MAGA:n ja Trumpin ja sisäisen eripuran.

Samaa se on tehnyt Euroopassakin, vaihtelevalla menestyksellä.

Ja mä lähden siitä, että peli vihelletään poikki. Meidän vapaudet ei tarkoita sitä, että ulkomaalaiset natsiterroristit voi vapaasti käyttää niitä meitä vastaan.
Salaliittoteoriat menee sille tasolle, että ok.

"Koska "sananvapaus" mahdollisti tämän muualla, meidän on rajoitettava omaa sananvapautta suojellaksemme itseä samalta kohtalolta".

Tämä Putinismi onkin hyvin kantava voima erityisesti pohjoismaissa sekä baltia-puola -akselilla.

Salaliittoteoriat menee sille tasolle, että ok.

"Koska "sananvapaus" mahdollisti tämän muualla, meidän on rajoitettava omaa sananvapautta suojellaksemme itseä samalta kohtalolta".

Tämä Putinismi onkin hyvin kantava voima erityisesti pohjoismaissa sekä baltia-puola -akselilla.
Putinin vaikuttaminen USA:n asioihin ei ole mikään "salaliittoteoria".

Kaikesta päätellen sinusta on kivaa, että Putin aivopesee meitä ja ilman muuta hänellä on oikeus niin tehdä. No toivotaan sitten että hän onnistuu siinä ja kaikki menee lopullisesti päin vittua. Kun sinusta hänellä on oikeus. Samapa toi mulle, en mä tällä planeetalla aio niin pitkään viihtyä että jaksaisin muuta kuin nauraa kun annatte Putinin tuhota kaiken. Hajotkaa vielä pakkoruotsiinne kaupan päälle kun sitä niin rakastatte.

Salaliittoteoria ei ole se, että suuret ulkovallat käyttävät vaikutusvaltaansa kilpailijoidensa vaikuttamiseksi. Mutta sinä luot narratiiviin, että Putin käytti USA:n sananvapautta hyväkseen luodakseen MAGAN ja Trumpin. Kerro lisää?

Kaikesta päätellen sinusta on kivaa, että Putin aivopesee meitä ja ilman muuta hänellä on oikeus niin tehdä. No toivotaan sitten että hän onnistuu siinä ja kaikki menee lopullisesti päin vittua. Kun sinusta hänellä on oikeus. Samapa toi mulle, en mä tällä planeetalla aio niin pitkään viihtyä että jaksaisin muuta kuin nauraa kun annatte Putinin tuhota kaiken. Hajotkaa vielä pakkoruotsiinne kaupan päälle kun sitä niin rakastatte.
Nimenomaan tämä oli juuri se syy miksi rakastan yli kaiken Putinia, oikein nuolen persettä. Lähimmäisen rakkautta olen osoittanut mm. lukuisissa politiikkaa, natoa sekä Ukrainaa osoittavissa ketjuissa. lurps.

Ei, sinä panikoit putin pelossa. Sinä haluat kaivettaa sanavapauteen putinin takia aukon, mutta et ymmärrä kuinka samoilla perusteilla voidaan kaivertaa muitakin aukkoja ja nämä työkalut aukkojen kaivertamiseen on kuin lahja autoritääriselle johtajalle.

Usassakin pressa on vahvistunut historian saatossa muiden instituutioiden kustannuksella. Tämä sit mahdollistaa trumpille sitä ja tätä.

Sä et katso pidemmälle, vaan lyhytnäköisenä tuijotat nykyhetkeä.

Ei, sinä panikoit putin pelossa. Sinä haluat kaivettaa sanavapauteen putinin takia aukon, mutta et ymmärrä kuinka samoilla perusteilla voidaan kaivertaa muitakin aukkoja ja nämä työkalut aukkojen kaivertamiseen on kuin lahja autoritääriselle johtajalle.

Usassakin pressa on vahvistunut historian saatossa muiden instituutioiden kustannuksella. Tämä sit mahdollistaa trumpille sitä ja tätä.

Juuri näin, ei nähdä metsää puilta.

Kaksiteräinen miekka luodaan, ajatus voi kuulostaa mahtavalta, mutta terä voi kääntyä itseään vastaan.

Kyllä on, maailmassa on enemmän asioita mitkä on niitä välivaiheita kuin absoluuttisia totuuksia. Jos yleisesti olisit lukenut edes jonkun alan tutkimusta, tuokin asia olisi täysin selvää. Mutta sun tapasi on lähinnä julistaa yhtä totuutta, millaiset ovat hyvin harvinaisia tieteessä. Yleisempiä poliittisessa agitoinnissa.
Joo näin on, mutta mikä tässä on se harmaa? Aiheuttaako rokotteet autismia vai ei? Mun mielestä tuo on aika selkeä asia, jota on tutkittu jo aika paljon. Mitään viitteitä tällaisesta ei ole, niin missä ne harmaat sävyt sit on?
Se, että olet poliittisen agitaattorin tavoin täysin ehdoton mielipiteissäsi ja näet maailman mustavalkoisena, koska tavoite on polarisoida ja luoda erilaisia vastakkain asetteluja asioissa, missä sellaisia ei välttämättä ole. En näe, että miten eroat retoriikaltasi siitä ryhmästä, mitä kovin ainakin puheissasi vastustat.
Jos tässä asiass olisi muita viitteitä, niistä olisi tutkimuksissa löydöksiä. Tuskin eroankaan, mutta mun väite ei ole tässä valheelllinen ja nojaa juuri niihin ammattilaisiin. Sun idea taitaa olla, että aiheesta voi keskustella vain alan ammattilaiset. Jää aika vähiin täällä keskustelut :)
Miten sulla muka on jonkun yksittäisen linkin perusteella tieto jonkun tietyn tutkimusalan nykytilasta? No ei ole. Myöskin sellainen päättely on virheellinen että et ole löytänyt noita kumoavia tutkimuksia => sellaisia ei ole. Jos itse et ole tutkijana tai sellaisessa työssä että joutuisit seuraamaan tutkimusta aiheesta, aika ulkona siitä maailmasta olet. Sillon voit uskoa mitä uskot ja toinen uskoo jotain muuta. Minä rokotuttaisin lapseni MPR- rokotteella kansallisen rokoteohjelman mukaan, jos sellanen tulisi ajankohtaseksi, mutta en kyllä haluisi hiljentää sitä puolta joka kovasti noita vastaan kampanjoi, kun mulla ei mitään todellista tietämystä asiasta ole eikä siten mitään rahkeita vaatia tuollaisia asioita.
Ja oliko sulla uudempaa ja parempaa tietoa asiasta? Epäilen, tuon linkin teksti on 3 päivää vanha. Kuten sanoin, luotan tässä ammattilaiseen, kun sanovat, että taaskaan ei ole löytynyt yhteyttä. Ja koska nämä toista mieltä olevat ei yleensä laita mitään kunnollisia tutkimuksia, niin epäilen niiden olemassa oloa. Ja tässä taas on niitä harmaita. En minä meidän puhetta alkaisi rajoittaa. Jos teet liiketoimintaa, joita esim useat youtube kanavat koittavat tehdä, niin heidän toimiminen terveydenhoitoalalla vaatisi ne natsat, tai sitten sen disclaimerin, jos teet väitteitä.
Ihan samoin reagoisi joku ideologinen antivaxeri, "ei ole valhetta" ja joku blaablaa selitys perään. Tuo väite oli vaan yksselitteisesti väärin ja perusteet sulle jo annoin.
Annoit vai? No jos mä perustan firman, kuka muu siinä ottaa taloudellista riskiä? Ehkä välillisesti mun perhe, mutta kuka muu? Koitin katsoa sun viesteistä, en löytänyt oikein mitään perusteluita asiaan, vaikka pari kertaa sanoit, että perustelit. Voitko osoittaa sen kohdan?
Jos vaatii muita disinformaation selittäjiä vastuuseen niin kannattaa olla sillon tarkkana omien juttujen kanssa ettei ajele kaksilla rattailla ja selitä itse mitä sattuu.
No missä sitä disinfoa oli?

Salaliittoteoria ei ole se, että suuret ulkovallat käyttävät vaikutusvaltaansa kilpailijoidensa vaikuttamiseksi. Mutta sinä luot narratiiviin, että Putin käytti USA:n sananvapautta hyväkseen luodakseen MAGAN ja Trumpin. Kerro lisää?
SOSIAALINEN MEDIA. Comprende?

"Panikoin" Putinin pelossa ihan syystäkin ja pahin on jo pitkälti tapahtunut.

Mä rakastan sananvapautta yli kaiken, mutta nyt on SOTA ja kuvioon kuuluu vihollisen infovaikuttamisen ESTÄMINEN. Ja jotta hommassa on joku tasapaino, niin mun puolestani sananvapautta voidaan samanaikaisesti laajentaa muilla alueilla. Kuten vaikkapa jumalanpilkkaan yms. kansanryhmäinkiihotuksiin liittyen. Paitsi silloin kun kiihottajana on siis Vladimir Putin.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 167
Jäsenet
80 821
Uusin jäsen
Olliriik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom