Samsung Galaxy S7

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Onko kenenkään muun mielestä puheluiden äänenlaatu huonontunut päivityksen jälkeen? Mikki siis toimii hyvin, mutta toisesta päästä ääni kuulostaa huonommalta kuin aikaisemmin. Ei ole väliä kenelle soitan, vika on S7:ssa. Jo soittaessa kuuluvat 'tuuttaukset' kuulostavat rakeisilta.
Pitänee testata vielä kuulokkeilla...
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
87
Nougatin AOD näyttää kaikki ilmoitukset, iso peukku tälle. Muutaman tunnin käytöllä en moitittavaa ole keksinyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 854
Cache wipen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Itse asiassa sovelluspäivityksetkin meni ekan kerran keskeytymättä google playsta. Voi olla että wipe auttoi, tai sitten se, että sammutin ekan kerran koko puhelimen nougatin asennuksen jälkeen (olin reboottailut kyllä)
 

jda

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
43
Onko kenenkään muun mielestä puheluiden äänenlaatu huonontunut päivityksen jälkeen? Mikki siis toimii hyvin, mutta toisesta päästä ääni kuulostaa huonommalta kuin aikaisemmin. Ei ole väliä kenelle soitan, vika on S7:ssa. Jo soittaessa kuuluvat 'tuuttaukset' kuulostavat rakeisilta.
Pitänee testata vielä kuulokkeilla...
Jep. Täällä sama kuten jo tuossa aiemmin tänne valittelinkin. Täysin samat oireet, vastapuoli kuulee "normaalisti" mutta itsellä tuo hälytysääni ja puheluääni ovat "rakeisia". Ei tuntuisi olevan rautavika koska sama efekti on läsnä soitettaessa eri headseteillä tai vaikka auton bt-himmeleiden kautta. Googlella ei ole löytynyt vikaraportteja aiheesta... Kyllähän tuon kanssa nyt elää mutta koska työn puolesta tulee käytettyä puhelinta melko paljon niin häiriöttömälle puheäänelle osaa antaa arvoa ja pitkässä juoksussa tuo rahina alkaa varmasti ärsyttämään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Onko kellään muulla hajonnut muistikorttia S7:ssa? 128gb Kingston kortin sille ostin ja yllättäen hajosi vaikka en ole puhelinta pudotellut enkä mitenkään kolhinut.

Sain takuusta uuden mutta uskaltaako tätä laittaa puhelimen sisälle enää. :dead::(

Puhelimen sisäinen muisti on niin pieni että ei kiva muistikorttia ilman olla. :tdown:

Onko Samsungin omat muistikortit paremmin yhteensopivia/kestävämpiä S7:n kanssa kuin Kingstonin kortit? :confused::confused2:
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
ITsellä kyrvähti tuossa viime vuoden lopulla yksi Kingstonin 64GB kortti, enkä ollut ainoa. Kyseisiä kortteja hajoili mm. matkapuhelinfoorumilla useailla henkilöillä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
ITsellä kyrvähti tuossa viime vuoden lopulla yksi Kingstonin 64GB kortti, enkä ollut ainoa. Kyseisiä kortteja hajoili mm. matkapuhelinfoorumilla useailla henkilöillä.
Voi saakeli. :btooth::dead::(:tdown: Kingstonin tuotteista oon aina tykännyt. Mitä ihmettä is going on. :beye:

Eli onko S7 ja Kingston epäyhteensopivia vai onko vika vaan Kingstonin korteissa. :btooth:
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
7.0 toiminut itsellä ilman erikoisempia ongelmia, mutta sellaisen olen nyt huomannut, että tubelistaa mozillan kautta pyörittäessä yhteys katkaistaan aina kahden biisin jälkeen. Mistäköhän mahtaa johtua :confused:
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Sanoisin että S7 on aika ronkeli korttien suhteen. Yksi 64GB kortti lopetti kanssa toiminnan, mutta tietokoneformatin jälkeen toimi taas. Eli jotain oli rikki sampassa, ei kortissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
37
Onkos kukaan vaihtanut tuota "sovelluskehittäjien asetukset" löytyvää Dp lukua. Vakiona 411. Kokemuksia?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4
Kappas, itselläni kävi ensimmäistä kertaa sama juttu. Eli aamulla herätessä pyyteli avauskoodia.
Ja tänä aamuta taas uudelleen sama juttu. Oisko se viellä kerran resetointi ja sit sen jälkeen huoltoon. Taisi olla sinivalon poisto sekä virransäästö päällä, olikohan näillä mahdollisesti vaikutusta asiaan.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
286
Jotenkin vain tuntuu että typojen määrä olisi noussut. Ihan kuin näyttö ottaisi kosketuksen hieman sivusta. :/
Tämän saman typo-ilmiön olen itse kanssa huomannut.

Myös tässäkin ketjussa aikaisemmin puhetta olleesta AOD-jäätymisestä olen päässyt eroon. Johtuneeko päivityksestä vai mistä, kun en ole aivan varma, että loppuiko se jo ennen päivitystä. Joka tapauskessa pääasia, että puhelin taas pelittää.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Mulla on kadonnut AOD jäätymien myös kokonaan. Sitä tapahtui jatkuvasti pre-Nougat.

Erillinen ongelma joka alkoi Nougat myötä, eli Spotify sekoilu, katosi kun wipes softasta cachen lisäksi myös datan. Piti vain sitten uudestaan kirjautua, säätää asetukset, ja ladata listat.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Tämän saman typo-ilmiön olen itse kanssa huomannut.
Joo olen kyllä edelleen sitä mieltä että tämä uusi on paljon herkempi typoille. Pitääkö tässä joku third-party näppis vielä laittaa. Luulin ettei sellaisia enää tarvitsisi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
Onko vaikea projekti vaihtaa tuota S7 alkuperäistä "käyttöjärjestelmää" tai ROM (mikä se nyt on oikea termi) kun olisi kiva saada noi samsungin pakkotunkemat softat pois tuosta vehkeestä? -Onko jossain ohjeita miten se tehdään ja menetänkö jotain tärkeää siinä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Onko vaikea projekti vaihtaa tuota S7 alkuperäistä "käyttöjärjestelmää" tai ROM (mikä se nyt on oikea termi) kun olisi kiva saada noi samsungin pakkotunkemat softat pois tuosta vehkeestä? -Onko jossain ohjeita miten se tehdään ja menetänkö jotain tärkeää siinä?
XDA:sta löytyy ohjeet. Vaatii rootin -> Knox laukeaa -> takuu menee. Samsungin bloatwaret saat package disablerilla piiloon. Löytyy play storesta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
122
Onko miun 7.0 S7:ssa bugi:
En saa vaihdettua oletussoittoääntä muuhun kuin puhelin listaamiin omiin vaihtoehtoihin.
Vaikka valitsen alhaalta "lisää laitteen muistista" ja klikkaan oman valinnan niin soittoääni ei vaan muutu. Wtf..

E: Wtf2.. Mp3-tiedosto piti kopioida/siirtää Ringtones-kansioon ennen kuin tiedosto näkyi soittoäänilistalla. Onko aina ollut näin vaikeaa määrittää tietty mp3-tiedosto soittoääneksi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Onko miun 7.0 S7:ssa bugi:
En saa vaihdettua oletussoittoääntä muuhun kuin puhelin listaamiin omiin vaihtoehtoihin.
Vaikka valitsen alhaalta "lisää laitteen muistista" ja klikkaan oman valinnan niin soittoääni ei vaan muutu. Wtf..

E: Wtf2.. Mp3-tiedosto piti kopioida/siirtää Ringtones-kansioon ennen kuin tiedosto näkyi soittoäänilistalla. Onko aina ollut näin vaikeaa määrittää tietty mp3-tiedosto soittoääneksi?
Omalla kohdallani tarvitsee vaan ladata jokin sopivan formaatin äänitiedosto puhelimeen - > mennä vaikka omat tiedostot sovelluksella äänitiedostoon ja näpäyttää se sieltä soittoääneksi. :tup:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
122
Wtf3.. :D Kokeilin, en löydä mistään vaihtoehtoa että lisää/laita tms. soittoääneksi.
Saatko screenshotin tuosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Wtf3.. :D Kokeilin, en löydä mistään vaihtoehtoa että lisää/laita tms. soittoääneksi.
Saatko screenshotin tuosta.
Ei mennytkään muistelemallani tavalla, olikohan se niin Marshmallovissa. :btooth:

No anyway, toinen tapa on mennä musiikkisovellukseen-> valita biisi ->alalaitaan ilmestyy biisille "play, forward, back" napit niin avaat kappaleen "isoksi ruuduksi"->oikeasta yläkulmasta kolme täppää -> määritä -> ja oman maun mukaan.

Nauhoitin videon tästä toimenpiteestä, mutta en tiedä mihin uploadata näin suoraan kännykästä. :tdown:
Heittelen YV:llä vaikka kuvat kunhan pääsen koneen ääreen jos ei auennut vielä tuosta.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
2
S7 Edgen latausliitin lopetti toimintansa eikä suostu lataamaan virtaa - langaton lataus toimii onneksi. Onko kellään muulla ollut samaa vikaa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4
Ja tänä aamuta taas uudelleen sama juttu. Oisko se viellä kerran resetointi ja sit sen jälkeen huoltoon.
Resetoiti ja cache wipet. Pelitti todella hyvin muutaman päivän mutta nyt oli käynnyt niin että puhelin oli sammunut yöllä ja kun aamulla yritin käynnistellä niin akku aivan tyhjä. N.70% yön aikana kulunut. Waffasti haisee tuo sinivalon poisto. Käyttääkö kukaan muu sitä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 854
Resetoiti ja cache wipet. Pelitti todella hyvin muutaman päivän mutta nyt oli käynnyt niin että puhelin oli sammunut yöllä ja kun aamulla yritin käynnistellä niin akku aivan tyhjä. N.70% yön aikana kulunut. Waffasti haisee tuo sinivalon poisto. Käyttääkö kukaan muu sitä?
Menee automaattisesti yöksi päälle. Ei ole ollut alun jälkeen ongelmia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
141
Itellä ei myöskään ongelmia, itseasiassa minkäänlaisia nougatin jälkeen. Jännä kun noin monella on ollut jos jonkinlaista vikaa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Akun kesto on kyllä paljon huonompi päivityksen jälkeen. Kai tälle pitäisi joku resetti ja cache wipe tehdä, jos vaan jaksaisi viritellä kaiken uudestaan.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
En tiedä mitä meni vikaan mut Nougatiin päivittämisen jälkeen lakkas muutamat jutut toimimasta?
Uutena blue light filter, joka alkuun toimi hienosti ajastettuna auringonlaskun/nousun mukaan, ei toimikkaan enään.

Vanhassakin softaversiossa ollut smart lock toiminto eli, puhelimen lukituksen poistaminen esim. jos sijaintina on koti, tai jotain tiettyjä laitteita on lähettyvillä. Tuokin toimi loistavasti alkuun nougatilla mutta tänään lakkasi sekin toimimasta.

Käynnistellyt uudestaan ja rukaillut asetuksia ja ties mitä mutta tuloksetta.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Vanhassakin softaversiossa ollut smart lock toiminto eli, puhelimen lukituksen poistaminen esim. jos sijaintina on koti, tai jotain tiettyjä laitteita on lähettyvillä. Tuokin toimi loistavasti alkuun nougatilla mutta tänään lakkasi sekin toimimasta.
Mulla toimii toi jotenkin todella ailahtelevasti.
Ei se ainakaan noin epävakaa toiminto ollut pre-Nougat.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Mulla toimii toi jotenkin todella ailahtelevasti.
Ei se ainakaan noin epävakaa toiminto ollut pre-Nougat.
Joo näyttäis muillakin vastaavaa ongelmaa olevan, mitä netistä tutkin. Nyt lähti itellä pelittämään kun sammutin puhelimen, uudelleenkäynnistämisen sijasta.
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Onko muilla lähtenyt home napista maalit irtoilee ja onko tämä yleinen ongelma?
Mitähän tuumaavat takuuasioista jos otan yhteyttä huoltoon?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Matkapuhelinfoorumin puolella tuosta joku mainitsi jonkinaikaa sitten. Taisi olla vielä kultainen luuri myös väriltään. Mustassa on pysynyt ainakin itsellä värit toistaiseksi.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Akunkesto-ongelmat hävisivät resetin ja cache wipen jälkeen, hieno homma. Kyllä muuten oli perseestä ladata puhelin kaksi kertaa päivässä täyteen...
Nougatin myötä on tullut uusi bugi, eli taskussaolon tunnistus ei toimi. Tarkoitan siis ominaisuutta joka ei anna näytön herätä jos proximity sensor tunnistaa puhelimen olevan taskussa. Marshmallowlla ei ollut mitään ongelmia, mutta Nougatia ei tarvinnut käyttää kuin pari viikkoa ennen kuin toiminto lakkasi toimimasta. Silloin tällöin uudelleenkäynnistys auttaa hetkeksi aikaa, mutta viimeistään tunnin päästä käynnistyksestä tuo lakkaa taas toimimasta. Onko muilla ollut vastaavaa? Ei kiinnostaisi resetoida taas koko värkkiä :/

Tuosta ylempänä mainitust Smart unlockista on sanottava että Marshmallowlla se ei toiminut mulla ollenkaan, Nougatilla olen kokeillut vain BT:n avulla ja kyllä tuo autossa ollessaan tuntuisi pysyvän auki.
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Käytteleekös joku täällä kuulokkeita useita tunteja päivässä? Kiinnostaisi vain tietää, että miten on paljon musiikkia / radiota kuuntelevien ihmisten kuulokeliitäntä pysynyt kunnossa. :confused: Itsellähän on jo kertaalleen huoltoon joutunut kun liitäntä lakkasi kokonaan toimimasta ja oli löysä kun... noh. Joku. Nyt toki toimii ihan hyvin mutta tuntuu että kuluu tuo portti aika nopeasti.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Käytteleekös joku täällä kuulokkeita useita tunteja päivässä? Kiinnostaisi vain tietää, että miten on paljon musiikkia / radiota kuuntelevien ihmisten kuulokeliitäntä pysynyt kunnossa. :confused: Itsellähän on jo kertaalleen huoltoon joutunut kun liitäntä lakkasi kokonaan toimimasta ja oli löysä kun... noh. Joku. Nyt toki toimii ihan hyvin mutta tuntuu että kuluu tuo portti aika nopeasti.
Kyllä on kuulokkeet + musiikki päällä sellasen 5h työpäivästä. Tosin käytössä Bose QC35:t joita ilman ei enää jaksa avotoimistossa tehdä töitä. Ei ole tosiaan langallisia kuulokkeita tullut käytettyä viimeiseen 2 vuoteen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Käytteleekös joku täällä kuulokkeita useita tunteja päivässä? Kiinnostaisi vain tietää, että miten on paljon musiikkia / radiota kuuntelevien ihmisten kuulokeliitäntä pysynyt kunnossa. :confused: Itsellähän on jo kertaalleen huoltoon joutunut kun liitäntä lakkasi kokonaan toimimasta ja oli löysä kun... noh. Joku. Nyt toki toimii ihan hyvin mutta tuntuu että kuluu tuo portti aika nopeasti.
Kuluu varmaan joo. Itsellä oli ongelmaa kun nappikuulokkeet pätki, en ollut tosin itse varma johtuiko kuulokkeista vai puhelimesta, nyt menty BT-kuulokkeilla niin ei ongelmaa tietty ole enää ilmenny.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 854
Nyt on taas nougattinen S7 boottaillut muutaman kerran itsekseen. Ei kait sille voi mitään. Pidän ominaisuutena toistaiseksi.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
Empiiristä tutkimusta tässä tehnyt, ja poistelin tukun softia, jättäen vaan mukana tulleet ja antanut puhelimen idlata pöydällä, niin ei ole nyt pariin viikkoon buuttaillut itseään.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Ei kukaan sattumoisin ole vielä tuosta päässyt eroon, jos edes omalla kohdalla tuota näkyy:


Pomppailee usein esiin, etenkin tilanteissa missä voi jakaa jostain jotain.
Joskus ilmankin, esim. kun avaa puhelimen.

Cancel ei tee mitään, jatkuu silti, ja netissä olevat ohjeet ei ainakaan mulla päde.
Yksi on profile sharing pois, ja se on jo pois. En tiedä onko toi niin vati että se pitää kerran aktivoida, ja sitten perään deaktivoida. Toistaiseksi en tuota halua tehdä, koska jos löytyy muu mitä kokeilla niin välttyy siltä että jakaa infoja johonkin (Samsungille tms) edes kerran.

Ehdottiko joku peräti täällä että package disablerilla ottaisi pois käytöstä. Olettaen että ensin selvittää mikä paketti se on.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Ei kukaan sattumoisin ole vielä tuosta päässyt eroon, jos edes omalla kohdalla tuota näkyy:
En ole koskaan tuollaista nähnyt. Ilmeisesti olen jonkun oikean paketin jo alunperin poistanut käytöstä. Päivityksen jälkeen en siis ole mitään paketteja ottanut pois käytöstä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Joo itse en ole koskaan disabloinut paketteja.
Jännähän tässä on se, että ei se tuota mainostanut pre-Nougat. Tai jos mainosti niin se jäi kertaan ja ei muista niin kauas, ja se jopa lopetti sitten kun painoi cancel.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
141
Mä en muista että mulla ois ikinä, ennen tai jälkeen nougatin, näyttänyt tollasta. Oisko puhelimen kielellä merkitystä, mulla Suomeks - jos ei kyseistä ominaisuutta oo vielä käännetty/enabloitu suomen kielellä?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Mä en muista että mulla ois ikinä, ennen tai jälkeen nougatin, näyttänyt tollasta. Oisko puhelimen kielellä merkitystä, mulla Suomeks - jos ei kyseistä ominaisuutta oo vielä käännetty/enabloitu suomen kielellä?
No kiva jos tuosta kiinni.
En meinaan kyllä suomeen ole vaihtamassa. :D

Puuh, pitäisikö jaksaa package disableria kokeilla.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
11
Nougat toi minun puhelimeeni yhteyden pätkimisen; useimmiten E ja 0-2 tolppaa hyvässäkin kentässä.
Cache partition wipen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Onkos kukaan vaihtanut tuota "sovelluskehittäjien asetukset" löytyvää Dp lukua. Vakiona 411. Kokemuksia?
Itekki vähän miettinyt että onkohan kyseessä näytön DPI:n muuttaminen vai mikä. Joku rohkeampi voisi kokeilla :kahvi:
DPI:n säätämiseen on kaksikin tapaa ilman roottia:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
539
Päivittelin tammikuussa odinilla brittinougatin sisään Saksasta tilaamaani S7:aan. Sen jälkeen ei ole päivityksiä tullut. Asensin tuossa jo välissä Nordic version siinä toivossa, että alkaisi päivityksiä tulemaan, mutta tuloksetta. Millähän tähän saisi taas päivityksiä tulemaan? Mieluusti pitäisin tämän Nordic version tai UK kelpaisi myös, jos mahdollista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Päivittelin tammikuussa odinilla brittinougatin sisään Saksasta tilaamaani S7:aan. Sen jälkeen ei ole päivityksiä tullut. Asensin tuossa jo välissä Nordic version siinä toivossa, että alkaisi päivityksiä tulemaan, mutta tuloksetta. Millähän tähän saisi taas päivityksiä tulemaan? Mieluusti pitäisin tämän Nordic version tai UK kelpaisi myös, jos mahdollista.
Tarkasta, että CSC on NEE. Mikäli jotain muuta ja puhelimessa on Nordic firmis niin OTA-päivitykset ei toimi. Numerovalitsimeen näppäilemällä *#1234# näkee tuon.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
539
Tarkasta, että CSC on NEE. Mikäli jotain muuta ja puhelimessa on Nordic firmis niin OTA-päivitykset ei toimi. Numerovalitsimeen näppäilemällä *#1234# näkee tuon.
Näyttäis olevan.

Edit: Tarkistelin ihan huvikseni päivitykset ja näköjään löytyi. Eli siis kaikki näyttäisi olevan sittenkin kunnossa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
Mulla alkoi nyt S7 edge temppuilemaan. Ääni on sellainen metallinen, kuten olisi huono ulkoinen kaiutin käytössä, ja ne kenen kanssa puhun sanoo että minä kuullostan hassulta, kuten olisi ulkoinen kaiutin päällä. Ja se oma-aloitteinen boottailu alkoi täälläkin. Tarttehes vissiin kokeilla resettiä ja cachen tyhjennystä jo on muilla toiminut?
Ainii, verkkokin sekoilee. Välillä ei pysty soittamaan ja luuri ilmoittaa että yhteys on katkennut vaikka onkin täydet toloat 4g+. Boottaus auttaa siihen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 246
Viestejä
4 195 500
Jäsenet
70 880
Uusin jäsen
sammyjj

Hinta.fi

Ylös Bottom