Samsung Galaxy S7

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli ostettua Clear View Cover vaikka hinta vähän yrjöttikin, mutta halusin kotelon mitä ei tarvitse aukoa kun vastaa puhelimeen. Olisin nyt luullut että tuohon rahaan oli saanut myös jonkun sortin kannen lukituksen, kansi lörpöttää puoliksi auki kun kerran sen taittaa taakse :rage:
Täytyy toivoa että tuo sarana tuosta löystyy ajan kanssa, tai saa nakata koko paskan roskiin. Olisi ehkä pitänyt tyytyä vain johonkin suojakuoreen ilman kantta.


Noita Clear View covereita jonkun verran töissä kattellut jengillä, ne naarmuttavat näyttöä aika kivasti. Sinne väliin menee pölyä yms. skeidaa ja sitten taskussa se hinkkautuu näyttöä vasten.
Älä käytä vaan osta jokin toinen jossa näyttöä vasten tuleva osa on pehmeämpää, eikä tuollaista kovaa muovia.
 
Noita Clear View covereita jonkun verran töissä kattellut jengillä, ne naarmuttavat näyttöä aika kivasti. Sinne väliin menee pölyä yms. skeidaa ja sitten taskussa se hinkkautuu näyttöä vasten.
Älä käytä vaan osta jokin toinen jossa näyttöä vasten tuleva osa on pehmeämpää, eikä tuollaista kovaa muovia.
Paskahan tuo on kuten tuntuu luurikin olevan, näytössä mulla on joku panssarilasi mikä näytön typeryyden takia ei yletä edes reunoille. Tilasin kyllä jo rugged armorin, niin saa heittää vesilintua tuolla läpäreellä.
 
Meikällä edgessä Sampan joskus nettiin vuotanut 7.0 beta ja tämä kapula on nyt viimeaikoina ruennut syömään akkua aivan kohtuuttomasti. Voin ottaa täytenä laturista ja neljän tunnin Spotify toiston tms jälkeen akkua 50%, näyttö tuosta ajasta ehkä tunnin päällä ihan maksimissaan. Muuten ei ole valittamista.

Mikäpä tässä, onneksi on varavirtalähde mukana aina. :D
 
Facebook-softat rupesivat ilmeisesti imemään oikein kunnolla virtaa :think:
 
Joo, näin luin itsekin. Kaikki Facebookin bullshit on poistettu käytöstä jo alusta asti. :cool:
 
Olisiko tähän mitään hyvää panssarilasia tai kalvoa? Ostin paikallisesta expertistä eka kalon tähän ja ei tahtonut pysyä ja hain tänään prismasta jonku Wave 3D panssarilasin joka suojaa myös reunoja. No, tuossa on aivan paska tuntuma ja näytön reunojen käyttö todella surkeaa. Eli kalvo olisi parempi, mikä mahtaa olla paras?

EDIT: Perkele että vituttaa, 20€ meni kankkulan kaivoon. Esim. instagramissa tykkäysnappia saa joka kerta painaa 2-3 kertaa että toimii.
 
Tilaa useampi eri valmistajan kalvo kiinasta. En ymmärrä miksi jostain Prismasta pitää hakea niitä 19,95€kpl kalvoja kun kiinasta saman kalvon mutta ilman pakkausta saa alle vitosella. Itse olen käyttänyt Nillkinin kuoria sekä kalvoja, vähän kalliimpi kiinamerkki.
 
Tilaa useampi eri valmistajan kalvo kiinasta.

Niin totta. Pätee myös koteloille. Suomessa kaupoissa niin kovat hinnat, että totesin etten jaksa lähteä kauppoihin nahkalompakkoja edes katsomaan, vaan pistin Kiinasta tilaukseen viidet kuoret siihen hintaan kuin Suomesta haen kaupasta yhden.
 
Ainoa kalvo mitä olen itse testannut mikä on istunut ja pysynyt kiinni hyvin on screenknightin märkä-asennettava. Tuntuma vaan on niin nihkeä noissa, että revin mäkeen ja siitä lähtien paukutellut paljaalla :cigar2:

E: Edgessä siis.
 
Ainoa kalvo mitä olen itse testannut mikä on istunut ja pysynyt kiinni hyvin on screenknightin märkä-asennettava. Tuntuma vaan on niin nihkeä noissa, että revin mäkeen ja siitä lähtien paukutellut paljaalla :cigar2:

E: Edgessä siis.
Bestskinsever on vielä parempi, molempia testannut. Tuo ei tosin peitä aivan niin laajasti kuin Screenknight, mutta tuntuma ja pysyvyys parempi.

Samsung Galaxy S7 Edge Skin | Body and Screen Protection | Best Skins Ever
 
Ainakin screenknigtissä meni muutama päivä, että kalvo tasottui kunnolla ja kuplat hävisivät.
 
Itselläni Armorsuitin case friendly kalvo normi seiskassa ja hyvin pelittää.

Ei tosin ihan samaa liukkautta kuin panssarilasissa, mutta ainakin pelittää. :tup:
 
Muillakin siis ollut probleemaa akunkeston kanssa?
Aluksi akku kesti perus S7:ssa kuin unelma; työpäivän jälkeen akku oli ehkä hädin tuskin puolillaan vaikka päivän aikana tuli kuunneltua useampi tunti Spotifyta ja podcasteja, sekä tauoilla selattua nettiä ja pelailtua pelejä. Akku kesti helposti aamusta iltaan ilman yhtään latausta. Pokemon Go:takin kesällä pelaillessa kavereilla väsyi puhelimien akut nopsaan, samalla kun oma S7 jaksoi vielä.

Nyt vajaan vuoden käytön jälkeen istun tässä samaisella työpisteellä; vajaa tunti Spotifyn kuuntelua takana ja akku näyttää 65%. Mikään ohjelmakaan ei tietääkseni syö akkua epänormaalisti, suurin kulutus näyttäisi olevan näytöllä. Nyt ei enää selviä samanlaisesta työpäivästä ilman että akku loppuisi kokonaan. Aika tyly heikkeneminen alle vuoden käytöllä, etenkin kun ei ole mitään mahdollisuutta vaihtaa akkua uuteen.

Voisikohan näin kova heikkeneminen johtua tuosta pikalatauksen käytöstä? Ei vaikuta normaalilta.
 
Nyt olisi hopeinen Edge Mindfactoryn Mindstar-tarjouksessa 469€ ;)

Vain 3 euroa kalliimpi kuin Amazonista avatulla paketilla ostamani uusi :eek:
 
Muillakin siis ollut probleemaa akunkeston kanssa?
Aluksi akku kesti perus S7:ssa kuin unelma; työpäivän jälkeen akku oli ehkä hädin tuskin puolillaan vaikka päivän aikana tuli kuunneltua useampi tunti Spotifyta ja podcasteja, sekä tauoilla selattua nettiä ja pelailtua pelejä. Akku kesti helposti aamusta iltaan ilman yhtään latausta. Pokemon Go:takin kesällä pelaillessa kavereilla väsyi puhelimien akut nopsaan, samalla kun oma S7 jaksoi vielä.

Nyt vajaan vuoden käytön jälkeen istun tässä samaisella työpisteellä; vajaa tunti Spotifyn kuuntelua takana ja akku näyttää 65%. Mikään ohjelmakaan ei tietääkseni syö akkua epänormaalisti, suurin kulutus näyttäisi olevan näytöllä. Nyt ei enää selviä samanlaisesta työpäivästä ilman että akku loppuisi kokonaan. Aika tyly heikkeneminen alle vuoden käytöllä, etenkin kun ei ole mitään mahdollisuutta vaihtaa akkua uuteen.

Voisikohan näin kova heikkeneminen johtua tuosta pikalatauksen käytöstä? Ei vaikuta normaalilta.

Pikalataushan syöttää korkeammalla jännitteellä virtaa akkuun ja sitämyöten akkukin heikkenee nopeammin. Samsungin myyntipakkauksessa olevissa tarvikkeissa, akku mukaanlukien, on 12kk takuu. Mobylifellä näyttäisi akunvaihto olevan 90€ hinnaltaan, aika suolainenhan se toki on mutta kannattaa lähettää laite huoltoon ennenkuin takuu on akun osalta ummessa. Suosittelen silti käyttämään valtuutettua huoltoa että puhelimen muu takuu säilyy ennallaan! Itsellä S7E käytössä ja akkukesto edelleen hyvällä tasolla, mulla lataus tapahtuu tosin lähinnä kotona muutaman vuoden takaisella Nokian Qi-laturilla, pikalatausta tulee harvoin käytettyä kun akku kestää aina sen yhden päivän ja ennen nukkumaanmenoa heittää luurin laturin päälle.
 
odinilla pukattu uk versio s7 edgeen. hyvin tuntus pelittävän. näytön resoa tosiaan voi nyt muuttaa itse ja heitin kokeeksi 720p
 
Akkukesto vain paskenee. Mikähän ihme tätä luuria oikein vaivaa?

Screenshot_20170129-211553.png Screenshot_20170129-211539.png
 
Akkukesto vain paskenee. Mikähän ihme tätä luuria oikein vaivaa?

Screenshot_20170129-211553.png Screenshot_20170129-211539.png

Veikkaan että järjestään kaikkien Androidien "tyyppivika", eli sulla joku sovellus pitää wake lockia, eikä puhelin pääse deep sleep -tilaan. Jos klikkailet noita sovelluksia tossa 'Battery usage'-sivulla, niin onko jonkun kohdalla "Stay awake" -aika jotain tosi suurta (yleisimpiä syyllisiä on Google Services tai Android System)?

Jos on, ja nimenomaan noissa kahdessa, niin kokeilisin itse ihan ensin puhelimen uudelleenkäynnistämistä, jos tuo ei auta niin cache-osion tyhjennystä. Jos tuokaan ei auta, niin seuraavaksi Google Play services -paketin datan tyhjennystä ja ihan viimeisenä sitten factory resettiä.

Jos joku muu kuin Google-sovellus pitää luuria hereillä, niin ko. sovelluksen datan tyhjennys voisi olla kokeilun arvoista. Tai helpoin tapa on tietysti poistaa koko sovellus, jos pystyy elämään ilman...
 
zak0: kiitos vinkeistä. Valitettavasti missään ei ollut mitään älytöntä Stay awake arvoa. Isoin Android OS alla, mutta sekin vain 40min out of 5h 26min (atm.). Akkua mennyt 33% ja näyttö ollut päällä nyt 1h 15min.
Tulisipa se nugaa niin näkisi auttaisiko se...
 
zak0: kiitos vinkeistä. Valitettavasti missään ei ollut mitään älytöntä Stay awake arvoa. Isoin Android OS alla, mutta sekin vain 40min out of 5h 26min (atm.). Akkua mennyt 33% ja näyttö ollut päällä nyt 1h 15min.
Tulisipa se nugaa niin näkisi auttaisiko se...

Jos haluat vielä varmistaa, onko kyse oikeasti wakelock-ongelmasta vaiko jostakin muusta: Play Storesta löytyy CPU Spy Reborn -niminen sovellus. Tuon jos asentaa ja antaa olla puhelimessa muutaman tunnin, niin näkee kauanko suoritin on ollut missäkin tilassa. Ja sen käytetäänkö Deep Sleep -tilaa "normaalisti" (itsellä tällä hetkellä 72% ajasta puhelin on deep sleepissä).
 
Noh nyt jumitteli jo niin pahasti että samppa päätti bootata itse itsensä. Edellinen bootti ei siis auttanut, katsotaan joko nyt...
 
Onko muuten muilla ongelmia Bluetoothin kanssa? Itsellä BT autostereot + langaton lataus aiheuttaa toisinaan katkonaista ääntä. Tuntuu että kun lataus aktivoituu niin luuri alkaa vääntämään taustalla jotain päivityksiä ja kaikkea sontaa. CPU tehot menee siis kaikkeen muuhun ja se taas aiheuttaa lagia musaan. Yleensä hetken jälkeen tilanne normalisoituu ja musat soi hienosti. Myös BT hands-freen kanssa tulee välillä sellaista että ääni p ä t k i i.

Jotenkin tuntuu että kauheasti ongelmia tämän S7 kanssa. Vanha z3c oli paljon "vakaampi", vaikka käyttö olikin ehkä hieman kevyempää.
 
Mistä tämmönen kannattaisi ostaa? Kattelin vaan että Saksassa näyttäis olevan aika pitkälti satasen halvempia mitä täällä. Onko Suomessa ja Saksassa myytävien luurien välillä jotain ratkaisevaa eroa toiminnan suhteen vai toimiiko nuo sakemannien vehkeet täälläkin suoraan paketista?
 
Mistä tämmönen kannattaisi ostaa? Kattelin vaan että Saksassa näyttäis olevan aika pitkälti satasen halvempia mitä täällä. Onko Suomessa ja Saksassa myytävien luurien välillä jotain ratkaisevaa eroa toiminnan suhteen vai toimiiko nuo sakemannien vehkeet täälläkin suoraan paketista?

Alun setup saksaksi ja päivityksillä voi olla eri aikataulu (edellä Suomea). Eli ei lähes mitään eroa.
 
Onko muilla ollut ongelmaa puhelimen jäätymisen kanssa joko always on displayhin tai täysin mustaan ruutuun? Oma luuri alkoi jäätyilemään kuukauden käytön jälkeen noin kolmen päivän välein. Jossain vaiheessa jäätyilyä tapahtui joka päivä. Factory resetin jälkeen puhelin on nyt jäätyillyt parin kolmen vuorokauden välein. Soft resetillä on saanut puhelimen taas käyttökuntoon jäätymisen jälkeen.

Takuuhuoltoonhan tämän melkein joutuu laittamaan, joten onko kokemuksia noista huoltopaikoista? Puhelin ostettu Elisalta, mutta tällä kylällä ei ole kuin DNA:n myymälä, joten sen kautta joutuisi huoltoon laittamaan mikäli kivijalan kautta haluan laittaa. Mites tuo Samsung Service? Onko kokemuksia kuinka sen kautta takuuhuollot toimii?
 
Onko muilla ollut ongelmaa puhelimen jäätymisen kanssa joko always on displayhin tai täysin mustaan ruutuun? Oma luuri alkoi jäätyilemään kuukauden käytön jälkeen noin kolmen päivän välein. Jossain vaiheessa jäätyilyä tapahtui joka päivä. Factory resetin jälkeen puhelin on nyt jäätyillyt parin kolmen vuorokauden välein. Soft resetillä on saanut puhelimen taas käyttökuntoon jäätymisen jälkeen.

Takuuhuoltoonhan tämän melkein joutuu laittamaan, joten onko kokemuksia noista huoltopaikoista? Puhelin ostettu Elisalta, mutta tällä kylällä ei ole kuin DNA:n myymälä, joten sen kautta joutuisi huoltoon laittamaan mikäli kivijalan kautta haluan laittaa. Mites tuo Samsung Service? Onko kokemuksia kuinka sen kautta takuuhuollot toimii?
Itsellä ollut tismalleen samaa ongelmaa niin kauan kuin tämä nykyinen luuri on minulla ollut (marraskuun lopusta). Olen koittanut tehdä kaiken mahdollisen mitä takuunpiirissä saa tehdä, mutta ilman tulosta. Päätin sitten odotella tuon Android 7.0 Nougat päivityksen, josko se toisi korjauksen, mutta ei. Äsken sitten päätin että soitan viasta Squaretradelle ja aikoivat laittaa uuden puhelimen tulemaan huomiseksi kotiovelle saakka ja toki ilmaiseksi. Tämä nykyinen luuri tuli marraskuun lopussa korvaavana tuotteena kun edellisestä hajosi näyttö. Vaikka onhan tuo Squaretrade hieman tyyris "vakuutus" niin kyllä sen mielellään näin kalliin laitteen kanssa maksaa, 9,90€ kuukaudessa edes huomaa, muuten kuin tällaisissa tilanteissa.:tup:
 
Saisikohan tuota 7.0 nougat päivitystä jotenkin pakotettua kännykkään? Ei vieläkään ole tullut vaikka joka päivä katson manuaalisesti päivitykset.
 
Saisikohan tuota 7.0 nougat päivitystä jotenkin pakotettua kännykkään? Ei vieläkään ole tullut vaikka joka päivä katson manuaalisesti päivitykset.
Ei ole tainnut pohjoismaiden malleihin vielä tulla? Omani oli brittimalli, johon 7.0 tuli jokin aika sitten.
 
ITämä nykyinen luuri tuli marraskuun lopussa korvaavana tuotteena kun edellisestä hajosi näyttö. Vaikka onhan tuo Squaretrade hieman tyyris "vakuutus" niin kyllä sen mielellään näin kalliin laitteen kanssa maksaa, 9,90€ kuukaudessa edes huomaa, muuten kuin tällaisissa tilanteissa.:tup:
Mites tuo homma toimii? Dna:n sivuilla lukee omavastuuna 89€. Eli pitääkö tuo maksaa, että saa uuden hajonneen tilalle?
 
Meinasin tuota lasin rikkoutumista. Tuo jumittelu nyt pitäisi mennä ihan takuuseen.
Joo siinä pitä maksaa omavastuu, mutta halvempi sekin kuin näytön vaihdattaminen liikkeessä. :) Eli vain ilmoitus Suaretradelle, ne laittaa kuriirin tuomaan uuden luurin ja lähetystarvikkeet vanhalle, sitten soitat viikon sisällä kuriirin hakemaan vanhan luurin pois.
 
Joo siinä pitä maksaa omavastuu, mutta halvempi sekin kuin näytön vaihdattaminen liikkeessä.
No, miten sen nyt ottaa. Halvempaa, jos näyttö hajoaa vähintään kerran vuoteen. Jos näyttö hajoaakin vain kerran kahteen vuoteen, niin jo pelkät kk-maksut on 240€ ja tuohon sitten se omavastuu päälle. Lisäksi kotivakuutuksestakin saa korvauksia.

Tyrkytti vaan myyjä tätä luuria ostaessani tuota palvelua ja jäin miettimään olisiko pitänyt ottaa, mutta enpä koe mitään menettäneeni.
 
No, miten sen nyt ottaa. Halvempaa, jos näyttö hajoaa vähintään kerran vuoteen. Jos näyttö hajoaakin vain kerran kahteen vuoteen, niin jo pelkät kk-maksut on 240€ ja tuohon sitten se omavastuu päälle. Lisäksi kotivakuutuksestakin saa korvauksia.

Tyrkytti vaan myyjä tätä luuria ostaessani tuota palvelua ja jäin miettimään olisiko pitänyt ottaa, mutta enpä koe mitään menettäneeni.

Tossahan on toki se että käy helpommin kun teet netissä ilmoituksen ja uusi laite kiikutetaan kotiovelle seuraavana päivänä. Lisäksi palvelu ei ole milläänlailla määräaikainen eli ei sun suinkaan tarvii pitää sitä kahta vuotta voimassa - pistät vaikka poikki kun pidät palvelua tarpeettomana.
 
Tossahan on toki se että käy helpommin kun teet netissä ilmoituksen ja uusi laite kiikutetaan kotiovelle seuraavana päivänä.
Minä en tilaa mitään kotiovelle, kun se on se kaikkein hankalin vaihtoehto. Ainaista säätämistä kuljetusfirmojen kanssa. Työmatkalle sattuu parikin korjausfirmaa, jotka tekee esim. näytön vaihdon odotellessa, niin sanoisin huomattavasti helpommaksi. Toki joku muu ehtii paremmin kotona odottelemaan kuljetusliikkeen kavereita, jolloin se on kätevämpää.

Määräaikaisuuspointtia en ihan ymmärtänyt. Mistäs sitä tietää koska se vahinko käy, jotta osaa pistää vakuutuksen poikki oikeaan aikaan? Itse näkisin, että joko on aina voimassa tuo vakuutus tai sitten ei ollenkaan. Eihän matkavakuutustakaan osteta vain puolikkaalle reissulle.
 
Minä en tilaa mitään kotiovelle, kun se on se kaikkein hankalin vaihtoehto. Ainaista säätämistä kuljetusfirmojen kanssa. Työmatkalle sattuu parikin korjausfirmaa, jotka tekee esim. näytön vaihdon odotellessa, niin sanoisin huomattavasti helpommaksi. Toki joku muu ehtii paremmin kotona odottelemaan kuljetusliikkeen kavereita, jolloin se on kätevämpää.

Määräaikaisuuspointtia en ihan ymmärtänyt. Mistäs sitä tietää koska se vahinko käy, jotta osaa pistää vakuutuksen poikki oikeaan aikaan? Itse näkisin, että joko on aina voimassa tuo vakuutus tai sitten ei ollenkaan. Eihän matkavakuutustakaan osteta vain puolikkaalle reissulle.

Juu eihän se toki kaikille sovi, ei ole palvelua joka olisi hyvä kaikille. Mutta tolla saa hajautettua sen mahdollisen 300e näytönkorjausmaksun pitemmälle ajalle (etenkin ne joilla tuppaa luurit hajoamaan). Toinen pointti on se säätö mitä joidenkin vakuutusyhtiöiden kanssa tulee - lähetä luuri huoltoon, odota kustannusarviota, ilmoita vakuutusyhtiölle, saa rahat jne. Kun taas tässä teet sen yhden ilmoituksen. Ja laitteen saat tilattua vaikka duuniin, tai euroopassa jos oot matkalla niin hotellille.

Määräaikaisuuspointtina ehkä ihan vaan se että useimmat luurit ei enää 2-3 vuoden jälkeen ole sen arvoisia että kannattaisi jatkaa sen vakuutuksen pitämistä ja siitä maksamista. Eli kun laitteen arvo on mielestäsi sen verran alhainen ettei vakuutusta enää kannata pitää voit pistää sen poikki. Monessa muussa tapauksessa esim Gigantilla maksat sen 1-3 vuoden laiteturvan samantien.
 
Eikö tuolta Squaretradesta tule vähän mitä sattuu? Kaverille tuli Puolan malli, käytetty kaiken lisäksi.
 
LG G5 meni paskaksi, Squaretradelta takaisin S7. En ole tykännyt so far. Välillä tulee tila missä puhelimen näyttö on kiinni ja sitä ei saa päälle millään napilla. Ainoa mikä on auttanut on "akun irti ottaminen" napeilla vol down + power (10 sek). Sitten buuttaa. Tai välillä on toennut itsekseen. Akkua oli viimeksi kun tämä kävi 81%. Toivottavasti ei uusisi ihan kovin usein. Tuntuu että alkoi kun ostin Samsungin oman nahkakotelon missä joku NFC toiminnallisuus ilmeisesti (?). Sammutin NFC:n ja katon tilannetta. Kotelo on muuten ihan mukavan oloinen. Eli tämä: Samsung Galaxy S7 Flip Wallet TPU -suojakansi, musta 29,90 €

Squaretradelle muuten pisteet, toimi ihan hyvin tuo vaihto, harmi ettei saanut samaa takaisin. Tarjolla oli tätä S7:aa ja Huawei Honor 7:aa. En sitten viitsinyt tuota Huawein budjettilaitetta ottaa tilalle mutta hieman mietityttää nyt kuitenkin että miten buginen paska tämä on. Laite kertoo itse olevansa syksyltä 2016, ja ei refurbished kun katsoo Phone Info Samsungilla.Ulkoisesti täysin virheettömän näköinen, ei mitään käytön jälkiä.

P.S. Jumalauta että toi Samsungin oma kamerasofta on perseestä. Ottaa burst-kuvia pienimmästäkin kosketuksesta vaikka miten yrittäisi vain hipaista. Katsoin foorumeita ja ehdotukset olivat "käytä toista softaa" tai "vaihda vol nappien toiminnallisuus". Koitin vaihtaa vol napit zoomiin (oletus on että ottaa kuvan). Mutta en mielestäni noihin ole koskenut muutenkaan. Galleriassa oli useita 50-100 kuvan burstia enkä ollut edes huomannut.
 
LG G5 meni paskaksi, Squaretradelta takaisin S7. En ole tykännyt so far. Välillä tulee tila missä puhelimen näyttö on kiinni ja sitä ei saa päälle millään napilla. Ainoa mikä on auttanut on "akun irti ottaminen" napeilla vol down + power (10 sek). Sitten buuttaa. Tai välillä on toennut itsekseen. Akkua oli viimeksi kun tämä kävi 81%. Toivottavasti ei uusisi ihan kovin usein. Tuntuu että alkoi kun ostin Samsungin oman nahkakotelon missä joku NFC toiminnallisuus ilmeisesti (?). Sammutin NFC:n ja katon tilannetta. Kotelo on muuten ihan mukavan oloinen. Eli tämä: Samsung Galaxy S7 Flip Wallet TPU -suojakansi, musta 29,90 €

Squaretradelle muuten pisteet, toimi ihan hyvin tuo vaihto, harmi ettei saanut samaa takaisin. Tarjolla oli tätä S7:aa ja Huawei Honor 7:aa. En sitten viitsinyt tuota Huawein budjettilaitetta ottaa tilalle mutta hieman mietityttää nyt kuitenkin että miten buginen paska tämä on. Laite kertoo itse olevansa syksyltä 2016, ja ei refurbished kun katsoo Phone Info Samsungilla.

P.S. Jumalauta että toi Samsungin oma kamerasofta on perseestä. Ottaa burst-kuvia pienimmästäkin kosketuksesta vaikka miten yrittäisi vain hipaista. Katsoin foorumeita ja ehdotukset olivat "käytä toista softaa" tai "vaihda vol nappien toiminnallisuus". Koitin vaihtaa vol napit zoomiin (oletus on että ottaa kuvan). Mutta en mielestäni noihin ole koskenut muutenkaan. Galleriassa oli useita 50-100 kuvan burstia enkä ollut edes huomannut.
Itselle tulossa uusi S7 Edge Squaretradelta juuri tuon näytön jäätymisen takia, ihan sama onko esim. AOD päällä vai ei. Huoltoon vain.
 
Itselle tulossa uusi S7 Edge Squaretradelta juuri tuon näytön jäätymisen takia, ihan sama onko esim. AOD päällä vai ei. Huoltoon vain.

Joo soittelen sinne jos jatkuu.

Edit: Outoa vaan ettei alkanut ihan heti kun sain laitteen vaan vasta viikon päästä (sain ton viime pe)
 
Joo soittelen sinne jos jatkuu.

Edit: Outoa vaan ettei alkanut ihan heti kun sain laitteen vaan vasta viikon päästä (sain ton viime pe)
Sun kannattaa soitella heti niin saat vaihdon ilmaiseksi, sanot että vika ollut alusta asti. Tuo oma nykyinen S7 Edge jossa tuota jäätymisongelmaa, on tullut myös Squaretradelta ja vika ollut alusta asti niin menee vaihtoon ilmaiseksi.
 
Sun kannattaa soitella heti niin saat vaihdon ilmaiseksi, sanot että vika ollut alusta asti. Tuo oma nykyinen S7 Edge jossa tuota jäätymisongelmaa, on tullut myös Squaretradelta ja vika ollut alusta asti niin menee vaihtoon ilmaiseksi.

Hmm. Mietityttää sit et jos saan jonkun tsekkiläisen kodittoman rautatieläisen käytössä olleen puhelimen vaihdossa kun ei voi mitenkään tietää.
 
Hmm. Mietityttää sit et jos saan jonkun tsekkiläisen kodittoman rautatieläisen käytössä olleen puhelimen vaihdossa kun ei voi mitenkään tietää.

Niin, koska tsekkiläisillä kodittomilla rautatieläisillä on kaikilla S7E:t, ja kätevästi kun luuri on vedenkestävä niin sitä käytetään soppakauhana ja wc-paperina. Ethän sä voi tietää mitä ne jossain suomalaisessa huollossakaan sille luurille tekee. Parempi jättää lähettämättä sitä eteenpäin ni säästyt moiselta päänvaivalta!
 
Pointtina lähinnä lienee, että tuo Squaretrade on täyttä kusetusta. "Uusi" vaihtopuhelin saattaa olla käytetty bulgarialainen. Kotivakuutuksen kautta kun hoitaa niin säästyy tuoltakin päänvaivalta :think:
 
Pointtina lähinnä lienee, että tuo Squaretrade on täyttä kusetusta. "Uusi" vaihtopuhelin saattaa olla käytetty bulgarialainen. Kotivakuutuksen kautta kun hoitaa niin säästyy tuoltakin päänvaivalta :think:
Nojaa. Yhtälailla esim. Mobylifellä suoritettavat laitevaihdot, etenkin Applen kohdalla, voivat olla tehdaskorjattuja eli jollain aikaisemmin käytössä olleita laitteita. Et sä silloinkaan tiedä mimmosella rautatieläisellä se on ollut käytössä. Sen kanssa on vaan elettävä - laitteiden korjaus vaikeutuu vuosi vuodelta joka taas johtaa useammin siihen että laite vaihdetaan ja rikkinäinen palautuu tehtaalle korjattavaksi. Ainoa tapa 100% välttää moinen on ostaa aina uusi puhelin jos vanha menee rikki. Mulle on ihan sama mistä se tulee kunhan toimii kuten pitää.

E: laitevaihdot siis myös jos takuu ei korvaa korjausta, ei ainoastaan takuunalaisena.
 
Nojaa. Yhtälailla esim. Mobylifellä suoritettavat laitevaihdot, etenkin Applen kohdalla, voivat olla tehdaskorjattuja eli jollain aikaisemmin käytössä olleita laitteita. Et sä silloinkaan tiedä mimmosella rautatieläisellä se on ollut käytössä. Sen kanssa on vaan elettävä - laitteiden korjaus vaikeutuu vuosi vuodelta joka taas johtaa useammin siihen että laite vaihdetaan ja rikkinäinen palautuu tehtaalle korjattavaksi. Ainoa tapa 100% välttää moinen on ostaa aina uusi puhelin jos vanha menee rikki. Mulle on ihan sama mistä se tulee kunhan toimii kuten pitää.

E: laitevaihdot siis myös jos takuu ei korvaa korjausta, ei ainoastaan takuunalaisena.

Paitsi että Applen laitevaihdot ei ole ikinä laitteita jotka ovat olleet käytössä. Vaan puhelimet puretaan ja niistä käytetään toimivat osat, ja vaihdetaan näytöt ja akut jne.

Eli Squaretradeen verrattuna täysin eri asia kyseessä.
 
Paitsi että Applen laitevaihdot ei ole ikinä laitteita jotka ovat olleet käytössä. Vaan puhelimet puretaan ja niistä käytetään toimivat osat, ja vaihdetaan näytöt ja akut jne.

Eli Squaretradeen verrattuna täysin eri asia kyseessä.

Tuli saneltua väärin joo, eli toki asia menee niinkuin sanoit, mutta siltikin tilalle tuleva laite ei ole täysin uusi enää. Kummassakin tapauksessa lopputulema on sama - toimiva laite, Mobylifen tapauksessa 3kk takuu vastaavia vikoja varten, Squaretraden tapauksessa uusi takuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 700
Viestejä
4 544 589
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom