.. Tämän S24:n kanssa käyttökokemus on Exynoksesta huolimatta ollut pääpiirteiltään parempi kuin mitä se oli S23+:n kanssa. Tiedä sitten johtuuko se softan paremmasta optimoinnista vai mistä, mutta mun subjektiivinen kokemus oli että S23+:n kanssa välillä jopa perus käyttöliittymätoiminnot tökki ja lagas kun S24 on ollut täysin smooth perustoimintojen osalta, ja muutenkin suurimman osan ajasta. Paljon olen kyllä lukenut S22 sarjan ongelmista, mutta vastaavia en ole havainnut S24 sarjan kanssa itse, joten oletan jotain tehdyn eri tavalla/paremmin näissä uusissa kuin miten tehtiin S22:ssa.
Tämän kanssa tökkimistä ja reloadia tapahtuu tosiaan lähinnä juuri useiden raskaiden selaintabien välillä siirtyessä, sovelluksesta toiseen siirtyessä jne tilanteissa, mikä vihjais mielestäni vahvasti sinne suuntaan että ongelma on enemmänkin pienessä muistissa kuin suorittimen suorituskyvyssä. S23 sarjassakaan ei pitäis mitään ihmeempiä suorityskykyongelmia olla raudan puolesta, joten ehkä sen tilanne on parantunut softan optimoinnin myötä uudemmissa päivityksissä. Mulla on kuitenkin tämä S24 ollut käytössä jo maaliskuusta lähtien niin softaa on varmaan S23:ssakin päivitetty jo tässä välissä. Ja nämä samat ongelmat raskaissa tehtävissä oli silloin myös S23+:n kanssa, niin senkin perusteella osoittaisin syyttävällä sormella ennemmin 8GB muistia kuin suoritinta.
Tuo muisti nyt oli ehkä se suurin yksittäinen syy miksi lähdin päivittämään tässä vaiheessa. Se oli kysymysmerkki jo silloin kun S24:ää hankin, etenkin "future proofness" mielessä, joten nyt kun sitä tuli perusmalliinkin 50% lisää niin toivon sen auttavan näihin muutamiin harvinaisiin ärsytyksen aiheisiin mitkä mulla tämän puhelimen kanssa on ollut. Uuden Snapdragonin pitäis olla vielä aika mukavasti tehokkaampi kuin S24:n Exynos, joten parannusta lienee tulossa silläkin puolella.
Mielenkiinnolla myös odotan korjautuuko tuo dual simin toiminta S25:ssä. S24 nimittäin tekee mulla ja monilla muillakin sitä että katkoo yhteyksiä selittämättömästi jos on molemmissa korttipaikoissa simmi sisällä. Ei onneks iso ongelma mulle, pitäisin lähinnä varmuuden vuoksi Elisan korttia Telian kyljessä, mutta tuon pätkimisen takia menen yhdellä simmillä.