Samsung Galaxy S24 / S24+ / S24 Ultra

Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
283
Vaimon keskiviikkoiltana 24.1. tulleessa ja käynnistetyssä S24:ssa lukee Laiteen ylläpito > Akku: Opetellaan käyttötapoja. Eli jotain säätää vieläkin, vaikka kolme vuorokautta on nyt ollut putkeen päällä.
Viime yönä oli S24 saanut päätökseen tuon Laiteen ylläpito > Akku: Opetellaan käyttötapoja säätämisen. Eli reilut kolme vuorokautta meni säätämisessä.
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
132
Hyvältä vaikuttaa s24:n akunkesto omalla käytölläni, eli lähinnä nettisurffailua ja satunnaisia videoita katselen. Vuorokauden käytön jälkeen akkua vielä lähes 50% jäljellä, kun 4v vanhalla s10e:llä piti piuhaan toisinaan tökkiä päivälläkin jos yön yli oli latingissa. Voi kun näissä ois vaihettava akku, mielellään parin vuoden välein maksais muutaman kympin akusta että pysyis tällä tasolla pidempäänkin.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 718
Täällä näyttäisi Accubattery pro SoT:ksi 14h nyt parin päivän käytön jälkeen :thumbsup:
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
888
Onko tuohon uuteen parannettu sitä Led View Coveria että ei heti lahoaisi?

S10:ssähän tuo vielä oli hyvä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 319
Hyvältä vaikuttaa s24:n akunkesto omalla käytölläni, eli lähinnä nettisurffailua ja satunnaisia videoita katselen. Vuorokauden käytön jälkeen akkua vielä lähes 50% jäljellä, kun 4v vanhalla s10e:llä piti piuhaan toisinaan tökkiä päivälläkin jos yön yli oli latingissa. Voi kun näissä ois vaihettava akku, mielellään parin vuoden välein maksais muutaman kympin akusta että pysyis tällä tasolla pidempäänkin.
Näihin voi vaihdattaa liikkeessä akun vaikkapa 3 vuoden välein.

Olettehan huomanneet akun suojaus- mahdollisuuden Samsungeissa:

 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
52
Positiivisesti yllättynyt ainakin tästä taustakäytön virrankulutuksesta. 32% vuorokaudessa, mukaanlukien ruutuaikaa (uutissovellus, kamera, reddit ja vastaavia) n. 2h. Edit: Kyseesssä siis S24 (256gb).

1706480906831.png
 
Viimeksi muokattu:

Mzxqpgrfa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
341
Tänään oli S24 Ultran kanssa ensimmäinen huomattava bugitus.
Tulin takaisin kävelyltä ja käynnissä oli sportstracker ja spotify. Tietysti myös lukematon määrä taustasovelluksia.
Kun piti mennä pysäyttämään tracker suoritus oli kuvaruutu täysin musta ja ei tuntunut reagoivan mitenkään virta nappulan painalluksiin, siiten huomasin että kun puhelimen käänsi vaaka-asentoon niin näytön toiselle puolikkaalle tuli sportstracker. Sitä ei kuitenkaan pystynyt kontrolloimaan. Spotify jatkoi toistoa koko ajan. Lopulta myös sormenjälkilukijan symbolin sai näkyviin ruudulle. Ilmeisesti näytön lukitus myös aukesi mutta ei se auttanut asiaa. Kai sokkona näpelöinnin ansiosta youtube lähti käyntiin. Ei sitten auttanut kuin pitkä painallus virtanappulasta että pääsee sammuta/käynnistä uudelleen tilaan. Sekin näkyy vain vaaka-asennossa puoliksi, kuva ohessa. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toiminta vaikuttaa normaalilta.
 

Liitteet

Liittynyt
24.09.2018
Viestejä
26
Kyllä sellainen nauru tän exclusive värin kanssa päässyt et hohhoijjaa. Nyt siis toimitusaika voi olla luokkaa mitä vaan. Eniten mietityttää et tässä menetetty jo buds ale, meneekö seuraavaksi muistiale, samalla myös hintakoodit elisa/dna.

Ehkä sit tähän kuun loppuun ennenkuin katkeaa tuo muistiale jaksaa odotella, lähinnä siksi että selviää tuo kello ja care bonus varmaksi samsungilta.

Muuten tässä ei kiire olisi, mutta nykyisessä puhelimessa ei toimi etukamera laisinkaan ja tulossa mukavaa kuvattavaa reissua helmikuun aikana.
Itse tilasin viikko sitten ihan sen perusteella, että saan tulevalle 2kk Aasian matkalle kameran, jolla saa järkevän kuvan. Lauantaina lähtö ja ei taida puhelin tulla ennen sitä.

Pistin tänään aspaan viestiä ja vastasivat, että 2-3 viikon päästä lähetetään. Kumma juttu kyllä, kun tilatessa oli arvioitu toimitusaika 1-3 päivää. Edelleenkään ei samsungin sivulla ole mitään tiedotetta erikoisvärin pitkästä toimituksesta
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
203
Itse tilasin viikko sitten ihan sen perusteella, että saan tulevalle 2kk Aasian matkalle kameran, jolla saa järkevän kuvan. Lauantaina lähtö ja ei taida puhelin tulla ennen sitä.

Pistin tänään aspaan viestiä ja vastasivat, että 2-3 viikon päästä lähetetään. Kumma juttu kyllä, kun tilatessa oli arvioitu toimitusaika 1-3 päivää. Edelleenkään ei samsungin sivulla ole mitään tiedotetta erikoisvärin pitkästä toimituksesta
Niinpä, tuntuu jokaisella vaihtuvan tuo toimitusaikakin ihan miten sattuu.

Itse odottelen, miten tuon kellohomman kanssa käy, siitä piti tällä viikolla tulla tietoa ja sen mukaan sitten arviota miten tehdään peruutuksen suhteen.
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
283
Niinpä, tuntuu jokaisella vaihtuvan tuo toimitusaikakin ihan miten sattuu.

Itse odottelen, miten tuon kellohomman kanssa käy, siitä piti tällä viikolla tulla tietoa ja sen mukaan sitten arviota miten tehdään peruutuksen suhteen.
Tilauksen peruutus voi olla yllättävän vaikeaa. Tässä oma kokemus:
Tilasin Samsung shopista 17.1. klo. 23.23 Galaxy S24:n. Olin 18.1. klo. 9:49 chatin kautta yhteydessä Samsung:lle. peruakseni tilauksen. Ok. Tilaus perutaan. 18.1. klo. 14:22 tulee alla oleva viesti sähköpostiin. Ei auta mikään. Puhelin tuli ja lähti viime keskiviikkona 24.1. avaamattomana takaisin. Rahat tietenkin x ajan Samsungilla.
Eivät noudata edes omaa ohjettaan: Miten voin peruuttaa tilaukseni? | Samsung Suomi

Hei xxxxx!

Viitaten aiempaan chat-keskusteluumme.

Valitettavasti emme pysty tekemään tilausten peruuttamista tällä hetkellä näihin tilauksiin. Tilauksen voi laittaa palautukseen, kun se on lähtenyt varastoltamme. Joten nyt pitää valitettavasti vain odottaa, että tilaus lähtee meiltä. Pahoittelut tästä.

Kiitos, kun olit yhteydessä Samsung tukeen.
Olethan yhteydessä uudestaan, jos sinulla herää kysymyksiä Samsung-laitteistasi.

Ystävällisin terveisin / With kind regard
xxxxx

Samsung Support
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Itse tilasin viikko sitten ihan sen perusteella, että saan tulevalle 2kk Aasian matkalle kameran, jolla saa järkevän kuvan. Lauantaina lähtö ja ei taida puhelin tulla ennen sitä.

Pistin tänään aspaan viestiä ja vastasivat, että 2-3 viikon päästä lähetetään. Kumma juttu kyllä, kun tilatessa oli arvioitu toimitusaika 1-3 päivää. Edelleenkään ei samsungin sivulla ole mitään tiedotetta erikoisvärin pitkästä toimituksesta
Eipä sitä nopealla aikataululla kannata matkaa varten mitään tilata mitä ei löydy hyllystä.
Itse olen välttänyt ikävät yllätykset kahdesti tuolla periaatteella.
(myrskybongausmatka USAan ja kavelylenkki 5km:n yläpuolelle)
Mutta tuokaan auta jos suoraan valehtelevat saatavuudesta.

Mitähän kuluttajaviranomainen sanoisi tuosta...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 998
Mitähän kuluttajaviranomainen sanoisi tuosta...
Huijatulla kuluttajalla on oikeus vaatia kaupan purkua. Jihuu! On tuo kyllä harmi että on poistunut teksti noista erikoisväreistä, joka aiemmin oli. Tyyliin "erikoisvärien toimitusaika on arviolta 4-8viikkoa" tms
 
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
97
Viime Perjantaina peruutin oman esklusiivisen sinisen tilauksen. Koska tilaus oli tehty 12kk osarilla ei ollut vielä pennin jeniä omaa valuuttaa kiinni luurissa. Sampan sivuilta tilauksen vielä löytää 'cancelled' -tilassa. Tiedä sitten meinaavatko joskus sen luurin mulle lähettää.
Myös samana päivänä laitoin uuden tilauksen tällä kertaa harmaasta Ultra 512:sta. Se onkin jo näköjään saapunut Tukholman terminaaliin. Eiköhän viikonloppuna pääse hypistelemään lippulaivaa.
 
Liittynyt
10.08.2022
Viestejä
11
Lauantaina laitoin tilaukseen S24 Ultran ja trade-in laitteena vanha samppa S21 Ultra. Värinä Titanium Green ja paketti on jo Tukholmassa tulossa, eli ilmeisesti kaikilla erikoisväreillä ei onneksi ole toimitusongelmia
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
286
Verkkiksen mainos paljasti että huomenna alkaa tuo +200e lisähyvitys kamppanja heillä ja varmaan kaikilla muillakin. 31.1.-10.3.2024 näytti olevan voimassaoloaika, harmi että tällä kertaa on aikataulut tehty "oikein" eli loppuu ikävästi tuo tuplamuistitarjous tänään. Paljonko noilla eri muistivarianteilla nyt oikeasti on hintaeroa jos miettii vaikka perus S24 128gb vs 256gb? En äkkiseltään löytänyt mistään tietoa tuon -150e tarjouksen loppumisesta, jos menee päällekkäin tuon lisähyvityksen kanssa niin lähtee kyllä puhelin vaihtoon

edit. hintaeroa esimerkkitapauksessa ilmeisesti ~50e. Noh, ehkä lukitsen tämän päivän hinnalla puhelimen varaukseen varmuuden vuoksi ja jos huomenna vaihtohyvitys ja 150e alennus ovat päällekkäin niin sitten perun ja teen uuden tilauksen.

edit. Powerissa ja Gigantissa loppuu 150e alennukset samaan aikaan kuin tuplamuistikamppanja eli 30.1.2024 -> ei saa kivasti päällekkäin enää vaihtohyvitystä jos sellainen alkaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
283
Viime Perjantaina peruutin oman esklusiivisen sinisen tilauksen. Koska tilaus oli tehty 12kk osarilla ei ollut vielä pennin jeniä omaa valuuttaa kiinni luurissa. Sampan sivuilta tilauksen vielä löytää 'cancelled' -tilassa. Tiedä sitten meinaavatko joskus sen luurin mulle lähettää.
Myös samana päivänä laitoin uuden tilauksen tällä kertaa harmaasta Ultra 512:sta. Se onkin jo näköjään saapunut Tukholman terminaaliin. Eiköhän viikonloppuna pääse hypistelemään lippulaivaa.
Voihan se olla, että minun kokemukseni Samsung shopista on yksittäistapaus. Toisekseen samppa on saanut somessa paljon noottia asiakaspalvelustaan ja vääristä kuluttajille antamistaan toimitusajoista, joten voisi olettaa ja toivoa että jotain siellä nyt tehtäisiin paremmin.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
GSMArenalta alkaa Exynos S24:n revikka pikkuhiljaa muodostumaan ja akunkestotestejä on saatu valmiiksi:

CPU:n ja GPU:n energiatehokkuus on oikein hyvä varsinkin videotoistoajan reilulla kasvulla S23:sta, mutta isommasta akusta huolimatta puheaika on pudonnut 20%:lla.
Muuta selitystä tuolle on hankala löytää, kuin että Samsungin verkkoyhteyksistä vastaava piiri on energiatehottomampi kuin Qualcommin.
Näinköhän on tullut standbyhinkin pudotusta...
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
132
^Helposti? :lol: "ja ensi kerralla testaamme tuleeko näyttöön reikiä helposti porakoneella"

Tämä perus s24 on muuten ainakin niin liukas ettei uskalla ilman kuorta käyttää. Tilasin jotkin super ohuet "kevlarkuoret" kun haluan että näppituntuma olisi mahdollisimman solakka.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 672
^Helposti? :lol: "ja ensi kerralla testaamme tuleeko näyttöön reikiä helposti porakoneella"
Ja ihan paska luuri kun ei näyttö kestänyt sytkällä polttoa kuin 30 sekkaa ennen ku tuli jälki! Ettäs kehtaavat tehdä tuommoista sekundaa, eihän tommosia uskalla arkikäyttöön ostaa ku taskussa koko ajan mattoveitsiä auki ja säilytän töissä sytkärin liekin päällä.
 
Liittynyt
24.09.2018
Viestejä
26
Eipä sitä nopealla aikataululla kannata matkaa varten mitään tilata mitä ei löydy hyllystä.
Itse olen välttänyt ikävät yllätykset kahdesti tuolla periaatteella.
(myrskybongausmatka USAan ja kavelylenkki 5km:n yläpuolelle)
Mutta tuokaan auta jos suoraan valehtelevat saatavuudesta.

Mitähän kuluttajaviranomainen sanoisi tuosta...
Tosiaan hyllyssä piti olla. Sinisen kohdalla luki, että toimitus 8.2. alkaen, vihreän ja oranssin kohdalla, että toimitusaika 1-3 päivää.

Lauantaina laitoin tilaukseen S24 Ultran ja trade-in laitteena vanha samppa S21 Ultra. Värinä Titanium Green ja paketti on jo Tukholmassa tulossa, eli ilmeisesti kaikilla erikoisväreillä ei onneksi ole toimitusongelmia
Joku menee nyt pahasti vihkoon sampalla, kun itse tilasin monta päivää aiemmin saman laitteen samalla värillä ja ei oo liikahtanut mihinkään.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 709
Joku menee nyt pahasti vihkoon sampalla, kun itse tilasin monta päivää aiemmin saman laitteen samalla värillä ja ei oo liikahtanut mihinkään.
Peruskuraa tuntuu olevan Samsungilla, 512 Ultra Titanium Greyn tilaus tehty 21.1, ei käsitelty, ei liikkeellä. Lisäselvitys tehty eilen, lupasivat palata heti kun saavat tietoa. Vielä ei ole kuulunut.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 183
Tilasin Samsungin sivuilta S24:n Klarna-laskulla. Hyvittävätkö vaihtolaitteen suoraan laskulle (eli Klarna-laskun summa tippuu) vai tuleeko vaihtolaitteen hyvitys tilille?
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
11
Näköjään Samsungilla aika vaihtelevaa toimintaa. Itse tilasin 22.1., lähti ruotsista 24.1. ja oli Turussa myöhään illalla samana päivänä. 25.1. päivällä lähti Turusta ja oli maanantaina 29.1. noudettavissa klo 10:30 Oulussa. Kyseessä siis S24 Ultra Titanium Black 512 malli.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Näköjään Samsungilla aika vaihtelevaa toimintaa. Itse tilasin 22.1., lähti ruotsista 24.1. ja oli Turussa myöhään illalla samana päivänä. 25.1. päivällä lähti Turusta ja oli maanantaina 29.1. noudettavissa klo 10:30 Oulussa. Kyseessä siis S24 Ultra Titanium Black 512 malli.
Minä tilasin muutama päivä aiemmin, eikä ole liikkunut mihinkään. Siis ihan perus harmaana. Kuulemma kelloa odotellaan mukaan pakettiin. Tuliko sulle kello mukana?
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 330
Eilen tilasin perus mustan s24ultra sampalta, nyt näyttäisi olevan jo turussa tulossa.
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
283
Itse olen joutunut saman casen takia olemaan useamman kerran chatin kautta samppaan yhteydessä (onneksi nyt jo maalissa). Tuntuu, että välillä asiakaspalvelu toimii todella hyvin ja välillä aivan surkeasti. On pelkästä tuurista kiinni kuka chatissa vastaa.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
11
Minä tilasin muutama päivä aiemmin, eikä ole liikkunut mihinkään. Siis ihan perus harmaana. Kuulemma kelloa odotellaan mukaan pakettiin. Tuliko sulle kello mukana?
Ei tullut kelloa mukana, tilasin 2 päivää liian myöhässä. Onneks löytyi tältä foorumilta myynnistä yksi watch6 classic, jossa oli sopiva hintapyyntö joten ostin sen lisäksi.
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
132
On muuten tää samsungin oma anti-reflecting -suojalasi yllättävän toimiva. Heijastaa selkeesti vähemmän kun vertaa selfiekameran vieressä olevaan kalvottomaan kohtaan. En tosin voi arvioida vaikuttaako kuvanlaatuun kun ei ole mihin verrata, mutta tuskin paljoa ainakaan. Fyi.
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
283
Viime yönä oli S24 saanut päätökseen tuon Laiteen ylläpito > Akku: Opetellaan käyttötapoja säätämisen. Eli reilut kolme vuorokautta meni säätämisessä.
S24:n päivittäinen käyttö on aika samanlaista jokaisena päivänä. Tuon säätämisen jälkeen on virran kulutus hiukan tipahtanut. Voisin arvioida, että noin 10-15% kauemmin kestää nyt yhdellä latauksella.
 
Liittynyt
10.02.2022
Viestejä
17
Tuli eilen opittua, ettei voi amazonista tilata mitä tahansa panssarilasia ja olettaa, että sormenjälkilukija vielä toimii. Ilmeisesti ultraääneen perustuja lukija on nirsompi kuin edellisen puhelimen optinen sensori.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
407
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.08.2022
Viestejä
11
Lauantaina laitoin tilaukseen S24 Ultran ja trade-in laitteena vanha samppa S21 Ultra. Värinä Titanium Green ja paketti on jo Tukholmassa tulossa, eli ilmeisesti kaikilla erikoisväreillä ei onneksi ole toimitusongelmia
Päivitys tähän eli tänään kilahti saapumisviesti omapostiin lakoista huolimatta. Alkuun ei tullut päivityksiä lähetysseurantaan ollenkaan ja yllätyin saapumisilmoituksesta jo tänään, iltapäivästä pääsee jo hypistelemään luuria
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
658
Mitä tässä oon uutta keltaista 512gt S24 Ultraa viikon verran käyttänyt niin olen hyvin tyytyväinen ostokseeni enkä löydä mtn valitettavaa luurista en edes väreistä (tykkään natural väreistä en yli korostetuista).
Akkua ei öisin kulu paljoa 4-5% yön aikana, päivisin 9-11% riippuen paljon käytän puhelinta työn ohella, ja parhaimmillaan yli 5 päivää akku kestää säädöilläni.

Edellinen Honor 9x Lite luuri pääsi eläkkeelle eli ns varaluuriksi.

Edit/ edellisen puhelimeeni (6.5 tuumainen) verrattuna S24U koko on aikalailla samankokoinen, ei mun mielestä ole edes iso. Oletin että olisi ollut isompi mut ei onneksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 784
Pystyykös tuon Care+ mitä toi puhelin tuolla asetuksissa tarjos vuoden ajaksi ilmasiksi perumaan nyt heti ja se jatkuu ton vuoden ajan vai pitääkö se panna poikki vasta kuukautta ennen kuin tuo ilmais aika loppuu?
 
Liittynyt
19.03.2018
Viestejä
81
+150 € lisää hintaa vs. julkaisu niin voi hyvitellä 200 € extraa kun vaihtolaitteiden hinnatkin on koodattu taas alemmas...
En kyllä ymmärrä tätä nykyajan pelleilyä hintojen kanssa. Ohjehinta on tuotteessa kun tuotteessa hilattu maksimiin ja sitten alennellaan jo parhaassa tapauksessa julkaisussa reilusti hintaa pois ja tungetaan 200-500 euron kylkiäisiä mukaan. Yhtään mitään ei kannata nykyään ostaa ns. normihinnalla vaan kytätä tarjouksia tai jättää ostamatta, koska runsaudenpulaa ja tarjontaa kyllä on. Tässä harhautetaan ja suoraan sanottuna huijataan kaikkia, jotka erehtyvät ostamaan vaikka perus S24sen isommalla muistilla yli 1000 euron hintaan, koska minä hetkenä hyvänsä se voi taas olla 799 euroa kuten julkaisussa ja järkevän kuluttajan kannalta Samsung on pelannut itsensä ulos taas siksi aikaa, kunnes tiputtaa hintaa hetkeksi ja lyö päälle kuulokkeita tai muuta tauhkaa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 998
En kyllä ymmärrä tätä nykyajan pelleilyä hintojen kanssa. Ohjehinta on tuotteessa kun tuotteessa hilattu maksimiin ja sitten alennellaan jo parhaassa tapauksessa julkaisussa reilusti hintaa pois ja tungetaan 200-500 euron kylkiäisiä mukaan. Yhtään mitään ei kannata nykyään ostaa ns. normihinnalla vaan kytätä tarjouksia tai jättää ostamatta, koska runsaudenpulaa ja tarjontaa kyllä on. Tässä harhautetaan ja suoraan sanottuna huijataan kaikkia, jotka erehtyvät ostamaan vaikka perus S24sen isommalla muistilla yli 1000 euron hintaan, koska minä hetkenä hyvänsä se voi taas olla 799 euroa kuten julkaisussa ja järkevän kuluttajan kannalta Samsung on pelannut itsensä ulos taas siksi aikaa, kunnes tiputtaa hintaa hetkeksi ja lyö päälle kuulokkeita tai muuta tauhkaa.
Tyhmää tai ei, mutta strategiana tuo taitaa toimia. Tuohan vain johtaa siihen, että kun seuraavaksi on 799, niin äkkiä kiinni ennenku loppuu. Ja samsungin toimari nauraa matkalla pankkiin. Se on kyllä omalta osaltaan mukava seurata ja kokeilla, miten monta tarjousta saa käytettyä samaan aikaan. Kun oma kapula DNA:lta tulee, niin sitten kyselemään sen 200e hyvityksen perään
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 718
Kannatti näköjään hetki odottaa mitä tekee vanhalle S21U lle. Kävin just telian kaupassa niin hyvittää 443 € tuosta. Tosin se on lahjakortti Telian kauppaan mutta kelpaa mulle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
513
Tyhmää tai ei, mutta strategiana tuo taitaa toimia. Tuohan vain johtaa siihen, että kun seuraavaksi on 799, niin äkkiä kiinni ennenku loppuu.
Lieköhän mitään vaikutusta sillä että näitä high-end puhelimia menee yrityksille tasaisena virtana ja niihin ei mitään alennuksia kikkailla eli se korkea ohjehinta saadaan kotiutettua kivasti täysimääräisenä.

Vaan kuinka paljon puhelimia ylipäätään menee firmoille, onkohan tästä mitään tilastoa miten vaikkapa Suomessa jakautuu eri hintakategorian puhelimissa myyntimäärät kuluttajat vs yritykset?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 028
En kyllä ymmärrä tätä nykyajan pelleilyä hintojen kanssa. Ohjehinta on tuotteessa kun tuotteessa hilattu maksimiin ja sitten alennellaan jo parhaassa tapauksessa julkaisussa reilusti hintaa pois ja tungetaan 200-500 euron kylkiäisiä mukaan. Yhtään mitään ei kannata nykyään ostaa ns. normihinnalla vaan kytätä tarjouksia tai jättää ostamatta, ...
Hintalappuhinta on se mistä lähdetään keskusteleen, syitä miksi kikkaillaan johtuu _osittain_ siitä että et voi mainostaa alennusta jos alennus ei ole todellinen, ja svh on kiellettyä karttelli touhua.


Lieköhän mitään vaikutusta sillä että näitä high-end puhelimia menee yrityksille tasaisena virtana ja niihin ei mitään alennuksia kikkailla eli se korkea ohjehinta saadaan kotiutettua kivasti täysimääräisenä.

Vaan kuinka paljon puhelimia ylipäätään menee firmoille, onkohan tästä mitään tilastoa miten vaikkapa Suomessa jakautuu eri hintakategorian puhelimissa myyntimäärät kuluttajat vs yritykset?
Firmat ovat hintatietoisia, mutta ne työntekijät jotka saa valita , niin joko muutama vaihtoehto , tai jos vapaammin niin hintaraja, joka usein leikkaa nämä tonnin vaihtoehdot pois. Isojen talojen hankitakanavat ja sopimukset vaihtelee. Ja siellä voi olla merkitystä sillä hinnastohinnalla, ja sitä ei haluta painaa-alas, mutta nämä isot kuluttajaketjut jos harrastavat yritysmyyntiä, niin hanskaavat homman.

Ja lyhyesti, jos hyvää kuluttajatarjousta, niin ei välttämättä ole yrityksille tarjolla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 692
Viestejä
4 276 410
Jäsenet
71 519
Uusin jäsen
JörgenJürgen

Hinta.fi

Ylös Bottom