Samsung Galaxy S23 / S23+ / S23 Ultra

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
S23 Ultra 512 GB (punainen versio) tilattu Samsungilta suoraan. "Toimitetaan heti" tosissaan tarkoittaa vähän eri asiaa miten sen itse ymmärsin. Arvioitu toimitusaika on kolmen viikon päässä.
Eikös noissa erikoisväreissä ollut pidempi toimitusaika? Tilasin eilen S23+ ja meinasin sen graphiten ottaa, mutta siinä ainakin mainittiin jotain, että valmistetaan tilauksesta ja toimitusaika jopa 4vko, joten otin sitten mustana.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
12
Eikös noissa erikoisväreissä ollut pidempi toimitusaika? Tilasin eilen S23+ ja meinasin sen graphiten ottaa, mutta siinä ainakin mainittiin jotain, että valmistetaan tilauksesta ja toimitusaika jopa 4vko, joten otin sitten mustana.
Nyt kun menin katsomaan uudestaan, niin noinhan siellä lukee pikkupräntillä. Jäi huomaamatta tilausta tehdessä. Pitänee harkita jos sitä vaihtaisi vielä väriä, vaikka ei tässä varsinainen kiire ole saada laitetta.
 

TKR

Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
204
"Toimitetaan heti" tosissaan tarkoittaa vähän eri asiaa miten sen itse ymmärsin.
S22- ja S23-sarjojen julkaisuihin perustuva arvaukseni on, että "Toimitetaan heti" tarkoittaa sitä, että kyseistä mallivarianttia on julkaisupäivän aikoihin "heti" saatavilla, ilman että tarvitsee odottaa sitä ~neljää viikkoa.

Ja tuon tekstin paikkaansapitävyys vähenee ajan myötä, kun malleja myydään, mutta kaikkia tekstejä ei päivitetä.

Näin itse tulkitsen sitä, mutta voin olla väärässäkin. Samsungin verkkokauppa on täynnä kummallisuuksia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
S23u saapui viime pe, mutta ei ole kuulunut mitään tuosta palautuspussista. Noh ymmärsin että tuo 14 päivän palautusaika lähtee rullaamaan vasta kun palautuspussi on vastaanotettu.
Mullekin saapui Ultra viime pe, eikä pussia ole näkynyt. Tilausvahvistuksessa lukee, että "Mikäli Foxway ei ole vastaanottanut laitettasi 14 päivän kuluessa siitä kun uusi laitteesi on lähetetty keskeytyy vaihtoprosessi ja laitteen koko summa veloitetaan."
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Mullekin saapui Ultra viime pe, eikä pussia ole näkynyt. Tilausvahvistuksessa lukee, että "Mikäli Foxway ei ole vastaanottanut laitettasi 14 päivän kuluessa siitä kun uusi laitteesi on lähetetty keskeytyy vaihtoprosessi ja laitteen koko summa veloitetaan."
Ihme sekoilua. Mutta tuskin huolta tarvitsee kantaa kun ongelmat ovat nyt sielä Samsungin/foxwayn päässä. Huonoimmassa tapauksessa joutuu asiakaspalveluun olla muutaman kerran yhteydessä ja jos Samsungin puolelta laskuttavat virheellisesti vanhasta laitteesta vaikka palautukseen ei ole annettu edes mahdollisuutta (jota en usko) niin Samsungin asiakaspalvelu tuntuu jakeleavan noita 50€ lahjakortteja kauppaansa syystä kuin syystä :D
Osasin odottaa tämän palautusekoilun kommetteja lukemalla ja otin siksi varmuuden vuoksi tuolla kaupassa tarjotun Klarna 12kk ilmaisen osamaksun kun siinä tuo lasku ei muutenkaan ala rullaamaan kun vasta kuun lopusta erissä. Mahdolliset Samsungin sekoilut on sitten helpompi korjata pidemmän ajan puitteissa ilman että omat rahat ovat pantissa heillä. On muuten huvittavaa että tuossa Klarnan sopimuksessa lukee jo nyt summana tuo hyvitetty hinta, vaikka tosiaan vaihtolaite majailee vielä itsellä.

EDIT: Samsungin tuessa minulle asiasta kommentoitiin näin " tuo vaihtolaitteen lähetysaika alkaa siitä, kun saat puhelimen ja tuon palautuspussin, eli se kumpi tulee viimeisenä ". Eli tosiaan kai tässä sitten odotellaan. Kys asiakaspalvelija myös sanoi että noin 2 viikkoa tällä hetkellä kestää että tuo pussukka tulee (voi mennä pidempäänkin).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Itse olen ihan tyytyväinen perus s23 akkuun. Oma puhelimen käyttö tosin luultavasti poikkeaa useammasta täällä olijasta, kun käyttö on vain puhelut, uutisten selausta ja sähköpostin luku. Ei mitään sen enempää. Eilinen päivä meni kyllä vielä asetusten paikalleen laittoa, niin akun käyttö voi hiukan vielä venyä, kun kaikki on paikallaan.


Muuten olen aika huono arvioimaan puhelimen "hyvyyttä", kun ei tämän käyttö vanhasta s10:stä eroa omassa käytössä ja käyttö on aika "köyhää" siihen nähden mitä puhelin voisi tarjota.
Itsekään en ole suuri puhelimen räpeltäjä. Käytän ja poltan akkua kun on käyttöä, mutta suuren osan ajasta puhelin idlaa. Tällä viikolla oli melkoisen hiljaista, joten perus S23:n lähenteli jo 5:ttä päivää.

1677278297223.png
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Suurin (ja ainoa merkittävä) miinus S23 Ultrassa tulee sormenjälkilukijasta: välillä vaatii pitemmän painalluksen, välillä lyhyemmän ja välillä mikään ei kelpaa. Liekö sitten niin kuivat sormet talvikeleillä - tosin Huawei P30 Pron lukija toimi varmemmin.

Vastapainoksi positiivista: en ymmärrä, miten Samsung on saanut kameraan niin hyvän vakautuksen, että kuunsirpistä saa käsivaralla tämmöisen kuvan 100x zoomilla:

20230225_201725.jpg


Kyllä kehitys on kehittynyt! o_O
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Suurin (ja ainoa merkittävä) miinus S23 Ultrassa tulee sormenjälkilukijasta: välillä vaatii pitemmän painalluksen, välillä lyhyemmän ja välillä mikään ei kelpaa. Liekö sitten niin kuivat sormet talvikeleillä - tosin Huawei P30 Pron lukija toimi varmemmin.

Vastapainoksi positiivista: en ymmärrä, miten Samsung on saanut kameraan niin hyvän vakautuksen, että kuunsirpistä saa käsivaralla tämmöisen kuvan 100x zoomilla:



Kyllä kehitys on kehittynyt! o_O
Hmm, olethan parittanut sormenjäljen pariin kertaan ja ristiin painaen? Eli vuorotellen molempien käsien peukaloita? Itsellä tuntuu että tuo toimii liiankin hyvin, hipaisee sitä kohtaa niin aukeaa puhelin :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 135
Hankalinta itselle on osua siihen lukijaan kun sen sijaintia ei oo indikoitu mitenkään näytön ollessa pimeänä. Ja ärsyttävästi jos lukitus onkin jo auki niin näyttö ei herää lukijalle sormen laitosta. Tai jos on se parin päivän välein vaadittava salasanan syöttö niin lukijalle vienti ei aiheuta mitään eloa. Pitää tajuta avata näyttö virtapainikkeesta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
223
Itsellä ollut nyt muutamia päiviä ultra käytössä ja tuli O+ 7T:n (palautuspussia odotellaan) tilalle ja onhan tuo melkoisen kokoinen vaikka ei tuo aikaisempikaan pieni ollut.
Peruskäytössä ei noissa kyllä ole nopeuseroa juurikaan mutta kamerassa on luonnollisesti reipaasti parannusta. Sormenjälki- ja kasvojentunnistus on kyllä huomattavasti heikompi kuin oneplussassa mutta pitää vielä parittaa ne vielä uudelleen.
Laturi pitää varmaan ostaa kun talosta löytyvillä latureilla parhaimmallakin otti liki tyhjää akkua ladatessa aikaa 2h. :cool:
Tuo koko ja paino on ok kyllä nyt talviaikaan mutta kevyemmissä kesäkamppeitten kanssa kyllä laittaa harkintaan kyllä siromman laitteen kakkospuhelimeksi.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
804
Hankalinta itselle on osua siihen lukijaan kun sen sijaintia ei oo indikoitu mitenkään näytön ollessa pimeänä. Ja ärsyttävästi jos lukitus onkin jo auki niin näyttö ei herää lukijalle sormen laitosta. Tai jos on se parin päivän välein vaadittava salasanan syöttö niin lukijalle vienti ei aiheuta mitään eloa. Pitää tajuta avata näyttö virtapainikkeesta.
Tap to wake, lift to wake, always on display, ootko noita kokeillu? Mulla toimii sormenlukija ongelmitta.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
Hankalinta itselle on osua siihen lukijaan kun sen sijaintia ei oo indikoitu mitenkään näytön ollessa pimeänä.
Olen laittanut Sormenjäljet asetuksista "Lukit. Poist. Sormenj. Av." ja "Sormenjälki aina käytössä" ja "Näytä kuvake kun näyttö samm. /Always on displayssa" päälle niin avaa useammassa tilanteessa suoraan ja näyttää mistä kohtaa.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Hmm, olethan parittanut sormenjäljen pariin kertaan ja ristiin painaen? Eli vuorotellen molempien käsien peukaloita? Itsellä tuntuu että tuo toimii liiankin hyvin, hipaisee sitä kohtaa niin aukeaa puhelin :cigar2:
Olen tallentanut molempien käsien etusormet ja peukalot, yhteensä neljä sormenjälkeä. Kokeilenpa tuota sormien vuorottelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 135
Tap to wake, lift to wake, always on display, ootko noita kokeillu? Mulla toimii sormenlukija ongelmitta.
Noi on pelkkiä ongelmia. Vahinkopainalluksia aiheuttavia ja AOD on muuten vaan täysi turhake joka kuluttaa virtaa ja polttaa oledia.
Olen laittanut Sormenjäljet asetuksista "Lukit. Poist. Sormenj. Av." ja "Sormenjälki aina käytössä" ja "Näytä kuvake kun näyttö samm. /Always on displayssa" päälle niin avaa useammassa tilanteessa suoraan ja näyttää mistä kohtaa.
Hetki meni tulkita mitä nämä on englanniksi. Kaksi ekaa oli tottakai käytössä. Näköjään ei jostain syystä ollut päällä 'tap to show' vaikka Smart Switchillä siirryin vanhasta joten tuonkin asetuksin olisi pitänyt siirtyä.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Olen tallentanut molempien käsien etusormet ja peukalot, yhteensä neljä sormenjälkeä. Kokeilenpa tuota sormien vuorottelua.
Joo tuo vuorottelu auttoi itsellä jo S22 kanssa, 9/10 kerroista toimi avaus. Tosiaan tallentaessa sormenjälkeä, joka toinen painallus toisella ja joka toinen toisella peukalolla. Ja nämä kahteen kertaan niin pitäisi toimia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
155
Onko muilla Ultran kynän kanssa sellaista, että puhelin ei meinaa saada siihen yhteyttä kun sen poistaa kolostaan? Tuntuu siltä että useammin tuo yhteys epäonnistuu kun onnistuu. Olen koittanut pari kertaa parittaa kynän uudelleen ja ei myöskään ole mitään magneettikuoria niin kuin Samsungin oma ohje kysyi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
223
Onko muilla Ultran kynän kanssa sellaista, että puhelin ei meinaa saada siihen yhteyttä kun sen poistaa kolostaan? Tuntuu siltä että useammin tuo yhteys epäonnistuu kun onnistuu. Olen koittanut pari kertaa parittaa kynän uudelleen ja ei myöskään ole mitään magneettikuoria niin kuin Samsungin oma ohje kysyi.
Itsellä ei ole kertaakaan ollut ongelmia, puhelin ollut toki käytössä vasta muutamia päiviä, ainut mikä kynässä ahdistaa on se sivunappi kun meinaa hakusessa usein jos sormi tuntumalla koittaa etsiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Hyvä että näin aikaisessa vaiheessa huomasin mutta Google Messages tyhjensi tekstiviestit päivityksen yhteydessä, miten mahdollista että tällainen bugi edelleen olemassa?
Onko syitä olla siirtymättä takaisin Samsungin omaan?
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Joo tuo vuorottelu auttoi itsellä jo S22 kanssa, 9/10 kerroista toimi avaus. Tosiaan tallentaessa sormenjälkeä, joka toinen painallus toisella ja joka toinen toisella peukalolla. Ja nämä kahteen kertaan niin pitäisi toimia.
Nyt toimii paremmin - kiitos vinkistä! P30 Prossa toimi silti luotettavammin kuin tässä puhelimessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Edelleen noista kadonneista viesteistä, onko kenellekään muulle sattunut? MMS-viestit ilmeisesti kadonnut eilen kun päivitin puhelimen, eikä löydy tuolta Samsungin omastakaan appista.
Uskaltaako tuohon Google Messages nyt luottaa vai suoraan vaihtoon, päivityksen yhteydessä kun puhelin boottasi niin tuntui näyttävän nuita SIM-asetuksia ensimmäistä kertaa niin oiskohan jotain tekemistä tuon kanssa?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Edelleen noista kadonneista viesteistä, onko kenellekään muulle sattunut? MMS-viestit ilmeisesti kadonnut eilen kun päivitin puhelimen, eikä löydy tuolta Samsungin omastakaan appista.
Uskaltaako tuohon Google Messages nyt luottaa vai suoraan vaihtoon, päivityksen yhteydessä kun puhelin boottasi niin tuntui näyttävän nuita SIM-asetuksia ensimmäistä kertaa niin oiskohan jotain tekemistä tuon kanssa?
Eipä oo hävinnyt, google messagesia oon käytellyt useamman vuoden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 135
En oo koskaan mitään Googlen viritystä alkaa edes kokeilemaan. Eipä sillä että jollain tekstiviesteillä olisi merkitystä. Pelkkiä MFA-koodeja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
105
Tuli päivitettyä S23 Ultraan pakon edessä, ja onhan tässä tehty uskomaton hyppy muutamassa vuodessa. Hinta oli suolainen, mutta toisaalta jo kaupassa hypistellessä tuntui että tässä on oikeasti huippumalli kätösissä. Mutta, softapuolella ensimmäinen bugi tuli vastaan, kun näyttö ei enää herännyt puhelun jälkeen. Käytän googlen puhelinsovellusta, ja toivottavasti laitteen firmiksen päivitys korjasi tuon. Kunhan ei tarvitsisi palata vakiosovellukseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Muuttikohan tuo uusin päivitys S23:n rutiineja? Mulla on hyvin simppeli rutiini:

If
- Kello on 23:30 - 07:30
Then
- Ringtone 13%
- Notification 0%
- System 0%

Ja sitten reverse tuolle.

Mielestäni tuo pelasi pari viikkoa OK, eli puhelimen häly tulee läpi, mutta kaikki muut mykkää ilman värinää. En herännyt mihinkään merkkiääniin tai värinöihin vaikka aamulla tulikin whatsappia. Tänään heräsin kahdesti whatsappin värinöihin ja mitä juuri testasin, niin nyt tuo rutiini jättää esim. whatsappin värinän päälle mihin herään kun puhelin on pöydällä. Värinää ei viitsisi ottaa pois että siihen havahtuu päivällä jos luuri vaikka taskussa.

Ja whatsappissa itsessään kun ei taida olla mitään aika määritystä milloin sen pitää olla hiljaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
155
En osaa muuten kommentoida tuota, mutta itseä ärsyttää kun olen tehnyt sellaisen rutiinin, missä puhelin menee äänettömälle kun kamera avataan ja joskus tuo tila jää päälle kameran sulkemisen jälkeen. En keksinyt parempaa tapaa saada kameran ääniä pois. Jos sellainen löytyy niin kuulen mielelläni.
 
Liittynyt
22.10.2020
Viestejä
34
En osaa muuten kommentoida tuota, mutta itseä ärsyttää kun olen tehnyt sellaisen rutiinin, missä puhelin menee äänettömälle kun kamera avataan ja joskus tuo tila jää päälle kameran sulkemisen jälkeen. En keksinyt parempaa tapaa saada kameran ääniä pois. Jos sellainen löytyy niin kuulen mielelläni.
Ääniasetuksista järjestelmän äänet nollaan, niin ei kuulu enää kamerasta ääniä.
 
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
15
Itselle ainakin tuli TNT kautta palautuspussi omalle vaihtoluurille päivän puhelimen toimituksen jälkeen. Noudon tilaus puhelimitse TNT:ltä olikin sitten ihan oma operaatio

Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän perusmallin S23:seen ja pitää todeta että kehitystä on kyllä tullut 4 vuotta vanhaan S10 verrattuna.
Kertoisitko miten sait noudon tilattua? Kun soittaa TNT:n numeroon, automaatti ohjaa vain varaamaan noudon verkkosivuilta mutta ei sitä sieltäkään saa tilattua.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 998
Kertoisitko miten sait noudon tilattua? Kun soittaa TNT:n numeroon, automaatti ohjaa vain varaamaan noudon verkkosivuilta mutta ei sitä sieltäkään saa tilattua.
siellä valikossa valitsee sen "koskee nykyistä tilausta" tms niin pitäisi päästä juttelemaan asiakaspalvelijan kanssa.
 
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
15
siellä valikossa valitsee sen "koskee nykyistä tilausta" tms niin pitäisi päästä juttelemaan asiakaspalvelijan kanssa.
Kiitos. Enpä älynnyt että nouto tilataan kohdasta "soitatko jo olemassa olevasta noudosta, jota haluaisit muuttaa tai peruuttaa".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
155
Kait sille on siis vastaavasti tehtynä rutiini että äänet menee takaisin päälle kun kamera suljetaan? Eihän kamera jää päälle taustalle, vaan suljet-suljet sen oikeasti?
Minulla on se täppä että kun rutiini päättyy niin kumotaan ne asetetut ääniasetukset. Kyllä minä tietääkseni suljen kameran, mutta toisaalta tuo rutiini tuntuu kyllä toimivan myös ihan vain pyyhkäisemällä kotiin. Paitsi silloin kun se ei satunnaisesti toimi.

Edit: Kysytään nyt vielä tässä samaa kuin viime sivulla, että oliko nyt niin että muilla ei ole S Penin Bluetoothin kanssa yhteysongelmia? Minulla siis ei joka kerta puhelin yhdistä kynään kun sen poistaa kolostaan ja uudelleenparitukset eivät ole auttaneet. Toki tuo kynänä toimii silloinkin, mutta ilmakomennot eivät toimi. Mietin vain, että pitääkö käydä tuota nyt huoltotiskillä esittelemässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
475
Tulikohan omaan joku bugi kun nyt lomalla akku on kulunut pirun nopesti. Olen toki kuunnellut podcasteja youtubesta kuulokkeiden kautta, mutta akku välilehden tilaston kautta youtube on kuluttanut vain 20,1%. Näyttääköhän tämä tilasto oikein, koska laskemalla prosentit yhteen pitäisi akkua olla noin 70% eikä 12%?

Screenshot_20230228_224517_Device care.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 359
Tulikohan omaan joku bugi kun nyt lomalla akku on kulunut pirun nopesti. Olen toki kuunnellut podcasteja youtubesta kuulokkeiden kautta, mutta akku välilehden tilaston kautta youtube on kuluttanut vain 20,1%. Näyttääköhän tämä tilasto oikein, koska laskemalla prosentit yhteen pitäisi akkua olla noin 70% eikä 12%?

Tuossa näkyy vain 3 eniten akkua kuluttanutta appia. Paina "Näytä tiedot" -painiketta, niin näkyy koko lista.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Ai että... Vihdoin pääsee palauttamaan tuota vaihtoluuria, nyt kun pussukka tuotiin. On kyllä aivan onneton tapaus tuo pussi... Pitää kyllä kunnolla laittaa ilmastointiteippiä kaiken varalta. Vanhan luurin laitan ostopakkauksessa. Ei tuolla muuten olisi kyllä mitään mahista selvitä ehjänä perille.
 
Liittynyt
22.10.2020
Viestejä
34
Onko joku keksinyt S-Penille oikeata käyttöä? :D
Exceleitä on helpompi kynällä käyttää sekä satunnaisesti tulee merkkailuja tehtyä screenshotteihin.
Myös kun ottaa VNC-yhteyden kotikoneelle, niin sen käyttö on kynällä todella helppoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 135
Kovalla pakkasella Pokemon GO pelin pelailu hanskat kädessä :D (tai yleensä käyttäminen).
Miten saat sen kynän ulos puhelimesta hanskat kädessä :D Tarpeeksi hankalaa paljain sorminkin varsinkin suojakuoren kanssa.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Miten saat sen kynän ulos puhelimesta hanskat kädessä :D Tarpeeksi hankalaa paljain sorminkin varsinkin suojakuoren kanssa.
Pokemon GO tapauksessa kynä otetaan pois kolostaan enne ulko-oven avaamista ;D
Olen kyllä tuon sormikkailla pikkurillilä saanut myös ulos, mutta ei se juu helppoa ole.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
Onko joku keksinyt S-Penille oikeata käyttöä? :D
Normaalien Note-toimintojen lisäksi S Pen -kynällä voi myös hallita puhelinta etänä jopa 10 metrin etäisyydeltä.

Kameran kauko-ohjauslaukaisimena. Avaa Kamera-sovellus pitämällä kynän sivulla olevaa painiketta pohjassa noin 2-3 sekuntia. Ota kuva painamalla painiketta kerran. Vaihtaaksesi kameran tavallisesta tilasta Selfie-tilaan, paina painiketta kaksi kertaa peräkkäin.

Toista, keskeytä ja ohita kappaleita. Kun mediasovellus kuten Spotify on avoinna, paina painiketta kerran toistaaksesi tai keskeyttääksesi kappaleen. Siirry seuraavaan kappaleeseen painamalla painiketta kahdesti. Painiketta pohjassa pitämällä voit myös tehdä eleitä; heilauttamalla ylös- tai alaspäin nostat tai lasket äänenvoimakkuutta, heilauttamalla vasemmalle tai oikealle siirryt edelliseen tai seuraavaan kappaleeseen.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 653
Sanoin jo S22 langassa että voi kun tuon ultran saisi ilman kynää. Se on todella pieni joukko kuka tuota mihinkään tarvitsee. Ennen oli asiat paremmin kun oli Note ja sitten muut mallit.

edit. Voisi siihen kynän viemään tilaan vaikka ujuttaa vähän akkua lisää :)
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 653
Normaalien Note-toimintojen lisäksi S Pen -kynällä voi myös hallita puhelinta etänä jopa 10 metrin etäisyydeltä.

Kameran kauko-ohjauslaukaisimena. Avaa Kamera-sovellus pitämällä kynän sivulla olevaa painiketta pohjassa noin 2-3 sekuntia. Ota kuva painamalla painiketta kerran. Vaihtaaksesi kameran tavallisesta tilasta Selfie-tilaan, paina painiketta kaksi kertaa peräkkäin.

Toista, keskeytä ja ohita kappaleita. Kun mediasovellus kuten Spotify on avoinna, paina painiketta kerran toistaaksesi tai keskeyttääksesi kappaleen. Siirry seuraavaan kappaleeseen painamalla painiketta kahdesti. Painiketta pohjassa pitämällä voit myös tehdä eleitä; heilauttamalla ylös- tai alaspäin nostat tai lasket äänenvoimakkuutta, heilauttamalla vasemmalle tai oikealle siirryt edelliseen tai seuraavaan kappaleeseen.
Miksi haluaisin hallita puhelinta 10m etäisyydeltä, se on puhelin...

Jos tarvitset kaukolaukaisinta tarvitset myös telineen sille luurille. Aivan turha ominaisuus.

Kun kuuntelet musaa luurilta niin huvittaako sinua pitää tikkua kädessä koko ajan?

Ymmärrän että tuolla marginaalissa on käyttöä, juuri muistiinpanot tai excelit kentällä, ehkä satunnainen kuvankäsittely. Tarkempi piirtää se ympyrä siihen kuvaan. Veikkaisin että suurimmalla osalla se vaan jää siihen luuriin alkuinnostuksen jälkeen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
Jos tarvitset kaukolaukaisinta tarvitset myös telineen sille luurille. Aivan turha ominaisuus.
Voit raahata mukana tripodia tai käyttää vaikka telineeksi muuntautuvaa koteloa. Tuo ominaisuus nyt lähinnä voisi helpottaa esim. ryhmäkuvien ottamista kun sinun ei tarvitse miettiä ajastusta, jonka voi asettaa maksimissaan 10 sekuntiin.

Kun kuuntelet musaa luurilta niin huvittaako sinua pitää tikkua kädessä koko ajan?
:sysopwtf:
No ehkä kukaan ei käytä tuota tikkua musan kuuntelemiseen niin että pitää sitä koko ajan kädessä. Voi sen laskea vaikka pöydällekin. Tuon avulla sinun ei kuitenkaan tarvitse koskea puhelimeen jos vaikka kuuntelet musaa Bluetooth-kaiuttimien kautta ja haluat vaihtaa kappaletta.

Jos sinä et löydä tikulle mitään luontevaa käyttöä, ei se tarkoita etteikö kukaan löytäisi.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 653
Voit raahata mukana tripodia tai käyttää vaikka telineeksi muuntautuvaa koteloa. Tuo ominaisuus nyt lähinnä voisi helpottaa esim. ryhmäkuvien ottamista kun sinun ei tarvitse miettiä ajastusta, jonka voi asettaa maksimissaan 10 sekuntiin.



:sysopwtf:
No ehkä kukaan ei käytä tuota tikkua musan kuuntelemiseen niin että pitää sitä koko ajan kädessä. Voi sen laskea vaikka pöydällekin. Tuon avulla sinun ei kuitenkaan tarvitse koskea puhelimeen jos vaikka kuuntelet musaa Bluetooth-kaiuttimien kautta ja haluat vaihtaa kappaletta.

Jos sinä et löydä tikulle mitään luontevaa käyttöä, ei se tarkoita etteikö kukaan löytäisi.
Eli siis kuuntelet musaa bt-kajarin kautta ja pidät tikkua pöydällä jos tulee tarve vaihtaa biisiä? Miksei sitä puhelinta voi pitää siinä pöydällä ja vaihtaa biisiä siitä?

Minä en siis lähtökohtaisesti ole noita kyniä vastaan, olisi vaan kiva jos Ultraa saisi kynällä tai ilman. Luulen vaan että aika vähissä on normikäyttäjällä käyttökohteet. Itsellä on tabletti, onko tuo nyt Galaxy S6+ missä on kynä. Oli alkuun hauska mutta kyllä se käyttö sitten jäi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
Eli siis kuuntelet musaa bt-kajarin kautta ja pidät tikkua pöydällä jos tulee tarve vaihtaa biisiä? Miksei sitä puhelinta voi pitää siinä pöydällä ja vaihtaa biisiä siitä?
No siinäpä se juju onkin, että voit vaihtaa biisiä koskematta puhelimeen lainkaan. Ehkäpä kynän käyttäminen on vain yksi tapa lisätä hieman ylellisyyttä musiikinkuuntelukokemukseen. Kyseessä on siis kätevä apuväline laiskan musiikin kuuntelijan arkeen, eikä sitä tule ottaa liian vakavasti. ;) Parhaimmillaan kynä on kuitenkin tuottavassa käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 135
Normaalien Note-toimintojen lisäksi S Pen -kynällä voi myös hallita puhelinta etänä jopa 10 metrin etäisyydeltä.

Kameran kauko-ohjauslaukaisimena. Avaa Kamera-sovellus pitämällä kynän sivulla olevaa painiketta pohjassa noin 2-3 sekuntia. Ota kuva painamalla painiketta kerran. Vaihtaaksesi kameran tavallisesta tilasta Selfie-tilaan, paina painiketta kaksi kertaa peräkkäin.

Toista, keskeytä ja ohita kappaleita. Kun mediasovellus kuten Spotify on avoinna, paina painiketta kerran toistaaksesi tai keskeyttääksesi kappaleen. Siirry seuraavaan kappaleeseen painamalla painiketta kahdesti. Painiketta pohjassa pitämällä voit myös tehdä eleitä; heilauttamalla ylös- tai alaspäin nostat tai lasket äänenvoimakkuutta, heilauttamalla vasemmalle tai oikealle siirryt edelliseen tai seuraavaan kappaleeseen.
Aika gimmick toimintoja tuollaiset. Toistaiseksi ainoa itselle vastaan tullut käyttötarve ollut screenshotin rajaus tai kuvan muokkaus jossa tuo on sormea tarkempi ruudun tökkimiseen.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Onko popula ostanut samsungin puhelinta thaimaasta? Kattelin vain että voisi käydä katsomassa onko paikallisessa liikkeessä heti käteen noudettavissa olevaa puhelinta
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Aika gimmick toimintoja tuollaiset. Toistaiseksi ainoa itselle vastaan tullut käyttötarve ollut screenshotin rajaus tai kuvan muokkaus jossa tuo on sormea tarkempi ruudun tökkimiseen.
Lähden kyllä siinä mielessä puolustamaan tuota kynää ,että laajemmin ajaltetuna aika moni asia älypuhelimessa voidaan laittaa luokkaan gimmick ja osittain kalliimman lippulaivatuotteen arvo tuleekin siitä potentiaalista mitä sillä "voisi" tehdä eikä yleensä siitä mitä sillä tehdään suurin osa ajasta. Väitän jopa että suurin osa täälläkin pärjäisi ihan hyvin vaikka 100€ karvalakki luurilla 95% ajasta täysin mallikkaasti, mutta ei tietoteknisten vimpaiten ostelu olekkaan monesti mikään täysin rationaalinen harrastus vaikka sitä ihminen tekee toki aina omat rationaalisointinsa miksi tarvittiin uusi vimpain kun vanhakin toimi. Se nyt vaan on kiva että on kynä jolla voi piirtää / tehdä muistiipanoja jos tarvitsee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Itsellä paitsi satunnaisiin pikamuistiinpanoihin, niin myös asiakirjojen allekirjoittamiseen ja kameran etälaukaisimena ollut käyttöä tuolle kynälle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 231
Viestejä
4 195 200
Jäsenet
70 877
Uusin jäsen
MikoThun

Hinta.fi

Ylös Bottom