Samsung Galaxy S22 / S22+ / S22 Ultra

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mario
  • Aloitettu Aloitettu
Ei olekaan, mutta joku bugi BT:ssä voisi toki aiheuttaa ongelmia. Kotiin tullessa soitin musiikkia BT:llä auton soittimessa ja tosiaan 0.4s oli epäsynkassa ääni ja video nyt illalla. En sitten tiedä onko sillä väliä onko soittanut ääntä auton kaiuttimissa vai ylipäätään BT:n kautta.

Puhelimen uudelleenkäynnistys korjasi muuten ongelman jos jollakin on sama tilanne. Pelkkä BT päällä ei tunnu vaikuttavan mitenkään.

Tänään kuuntelin taas autossa BT:n kautta ja nyt on äänet ja video epäsynkassa, joten jotain perää tässä taitaa olla.
 
Itsellä kanssa S22 Ultra GPS katosi eilen niin että vain uudelleenkäynnistys auttoi, ja on kyllä ollut epäluotettavan tuntuinen muutenkin. Toivotaan että softalla korjaantuu lähiaikoina.
 
Nyt kun on muutama lataus takana, niin näyttäisi sotti olevan sellaista hieman yli 6h luokkaa n. kahdelle päivälle venytettyä. Normi S22 siis.
 
Viimeksi muokattu:
Onko joku saanut gigantista normi s22? Itsellä toimitus siirretty 3 kertaa, nyt 4.4 mutta skeptinen edelleen..
 
Onko joku saanut gigantista normi s22? Itsellä toimitus siirretty 3 kertaa, nyt 4.4 mutta skeptinen edelleen..

11.2. tilattu S22/256/valkoinen tuli haettua eilen. Viime viikolla soittivat, että toimitus olisi joskus viikon 12-13 paikkeilla.
 
Joo kattelin eilen kans tota uutisointia aiheesta, totesin tosin jo ennen sitä, että vanhalla Oneplus 6T:llä gps ainakin pelas eli veli venäläisen pystyi jättämään laskuista tällä erää.

Ihan pari kertaa on sattunut satunnaisesti toimimaan tässä muutaman päivän aikana.

Näinköhän tällä on myös tekemistä akun suhteellisen suuren kulumisen kanssa? Yrittää koko ajan saada yhteyttä, saa hetkeksi yhdeyden ja taas hävittää ja pyörittää tota rumbaa sitte taustalla koko ajan
 
Onko kukaan yrittänyt tilata Samsungin sitä tarjoamaa laturia?
Yrittänyt? :D

Sain oman S22:ni tänään ja Samsung Membersistä löytyi linkit sekä Buds-kampanjaan, että laturikampanjaan. Täytin tiedot molempiin ongelmitta ja vastauksen pitäisi tulla 72 tunnin sisällä. Jännästi vain laturikampanja vaati tarkan puhelimen mallikoodin. Laitoin liitteeksi kuvakaappauksen DNA:n tilausvahvistussähköpostista, jostai näkyy puhelimen tilauspäivä. Loput tarvittavat tiedot (toimitusaika) saanevat selville IMEI-koodin perusteella.

Itse puhelimesta sain positiiviset ensivaikutelmat. Se näyttää ja tuntuu S21 FE:täkin laadukkaammalta ja pienempi koko on kiva. Ultraäänisormenjälkilukija toimii nopeasti, jos siihen osuu. On mokoma eri kohdassa näyttöä kuin S21 FE:n optinen lukija ja tunnistusaluekin vaikuttaa pienemmältä, tai ehkä vaan en ole painanut sormella tarpeeksi kovaa helppoa tunnistusta varten. Eiköhän tuohon totu pian.

Puhelimen käyttöönotto sujui kätevästi siirtämällä sovellukset ja suuri osa asetuksista USB-kaapelilla ja Bitwardenin avulla sovelluksiin kirjautumiset olivat nopeita suorittaa. Nyt pitää ladata akkua ja illalla voi sitten näpertää loputkin asetukset just kohdilleen. Oli kyllä hyvä, ettei tarvinnut antaa vanhaa puhelinta vaihdossa etukäteen.
 
Yrittänyt? :D

Sain oman S22:ni tänään ja Samsung Membersistä löytyi linkit sekä Buds-kampanjaan, että laturikampanjaan. Täytin tiedot molempiin ongelmitta ja vastauksen pitäisi tulla 72 tunnin sisällä. Jännästi vain laturikampanja vaati tarkan puhelimen mallikoodin. Laitoin liitteeksi kuvakaappauksen DNA:n tilausvahvistussähköpostista, jostai näkyy puhelimen tilauspäivä. Loput tarvittavat tiedot (toimitusaika) saanevat selville IMEI-koodin perusteella.

Itse puhelimesta sain positiiviset ensivaikutelmat. Se näyttää ja tuntuu S21 FE:täkin laadukkaammalta ja pienempi koko on kiva. Ultraäänisormenjälkilukija toimii nopeasti, jos siihen osuu. On mokoma eri kohdassa näyttöä kuin S21 FE:n optinen lukija ja tunnistusaluekin vaikuttaa pienemmältä, tai ehkä vaan en ole painanut sormella tarpeeksi kovaa helppoa tunnistusta varten. Eiköhän tuohon totu pian.

Puhelimen käyttöönotto sujui kätevästi siirtämällä sovellukset ja suuri osa asetuksista USB-kaapelilla ja Bitwardenin avulla sovelluksiin kirjautumiset olivat nopeita suorittaa. Nyt pitää ladata akkua ja illalla voi sitten näpertää loputkin asetukset just kohdilleen. Oli kyllä hyvä, ettei tarvinnut antaa vanhaa puhelinta vaihdossa etukäteen.

Nii, lähinnä mietin onko joku saanut myönteisen päätöksen siitä ja miten Samsung soveltaa sitä 3 viikon odotusaikasääntöä kun oli ennakkotilaus.

Bitwarden on kyllä verraton passumanageri. Ainoa nettipalvelu johon mulla on pysyvä (maksullinen) tilaus.
 
Nii, lähinnä mietin onko joku saanut myönteisen päätöksen siitä ja miten Samsung soveltaa sitä 3 viikon odotusaikasääntöä kun oli ennakkotilaus.
Mulle taisi tulla tänään ilmoitus hyväksytysta laturitilauksesta. Tilausvahvistuksessa näkyi ostopäivämäärä (11.2 ) ja takuutodistuksessa toimituspäivämäärä (11.3 ) . Laturi tulee 21.4 -1.5, näin lupailtiin.

Huvittavaa on että aikasemmin lähettämästäni buds tilauksesta ei ole kuulunut mitään. 120 h mennyt ajat sitten, ja tein jo erillisen tiketin siitä, että mikä maksaa, / onko ongelmia . Ei ole muutamaan päivään kuulunut tikettiinkään vastausta.
 
Ei näkynyt laturista mitään Membersissä mutta nuo budsit näkyi. NIin mitä tuonne nyt pitää lähettää, kuitti ostoksesta kokonaan, mistä sen IMEI:n kaivelee, näkeekö puhelimesta?
 
Mulle taisi tulla tänään ilmoitus hyväksytysta laturitilauksesta. Tilausvahvistuksessa näkyi ostopäivämäärä (11.2 ) ja takuutodistuksessa toimituspäivämäärä (11.3 ) . Laturi tulee 21.4 -1.5, näin lupailtiin.

OK, kyllähän tuossa sitten on huomioitu se ennakkotilausaika kolmen viikon odotusaikaan eli suurin osa ennakkotilaajista saanee laturin. Pitääpä itsekin tehdä sitten anomus. Kiitos!
 
OK, kyllähän tuossa sitten on huomioitu se ennakkotilausaika kolmen viikon odotusaikaan eli suurin osa ennakkotilaajista saanee laturin. Pitääpä itsekin tehdä sitten anomus. Kiitos!
Tee ihmeessä! Ei siinä ainakaan mitään häviä.
Ite ainakin tein ja mulla puhelin tilattu 12.2 ja saapunut 5.3. Laskin nopeasti että tuossa taisi se tasan 21 päivää mennä. Ehdoissa puhuttiin että laturin saa jos joutui odottamaan yli 21 päivää, joten en oo ihan varma miten ne tuon sitten tulkitsevat. Yritetty kuitenkin on ja lähettävät sitten laturin jos lähettävät.
Nyt on tosin jo se 72 arkipäivätuntia mennyt enkä ole vastausta vielä saanut.

Tyhmältä tuntuu että nykyään joutuu erikseen pyytelemään laturia ja kuulokkeita puhelimen mukaan. Edellisen puhelimen, Note 10+:n kun nyt annoin eteenpäin, tuli samalla annettua eteenpäin kaikki puhelimen paketissa tulleet tarvikkeet. Eli laturi ja USB-C kuulokkeet.
Kovin tyhjä on tuo S22 Ultran paketti siihen verrattuna, vaikka puhelimen oikea hinta on satoja euroja kalliimpi. Eikä nyt isompaa akkua, vähän parempaa kameraa ja näyttöä lukuunottamatta hirveän isolta hyppäykseltä ole tuntunut.
 
Mulle taisi tulla tänään ilmoitus hyväksytysta laturitilauksesta. Tilausvahvistuksessa näkyi ostopäivämäärä (11.2 ) ja takuutodistuksessa toimituspäivämäärä (11.3 ) . Laturi tulee 21.4 -1.5, näin lupailtiin.

Huvittavaa on että aikasemmin lähettämästäni buds tilauksesta ei ole kuulunut mitään. 120 h mennyt ajat sitten, ja tein jo erillisen tiketin siitä, että mikä maksaa, / onko ongelmia . Ei ole muutamaan päivään kuulunut tikettiinkään vastausta.

Tänne tuli kanssa postia tänään ja molempiin (laturi ja budsit) laitoin laput menemään. En vain keksinyt kumpaa tuo posti tarkoittaa kun ei siinä puhuta kuin yleisesti "kampanjatuotteesta". Jännä nähdä mitä ja milloin sieltä tulee
 
En vain keksinyt kumpaa tuo posti tarkoittaa kun ei siinä puhuta kuin yleisesti "kampanjatuotteesta".
Joo, vähän hölmä homma kun siinä ei kerrota mistä kysymys. Kolme eri kamppista menossa S:22:lle josta porukka odottelee hyväksyntöjä.
 
oho, mun buds tilauksesta tuli toissapäivänä se geneerinen 'rekisteröinti on hyväksytty ja tilaus toimitetaan joskus huhtikuussa' vahvistus, niin nyt tuli sähköposti samsungilta et budsit on pakattu ja odottaa noutoa ja seurantalinkit. budsien hakemuksen tein siis puhelimen saantihetkellä 11.3. paljon nopeemmin mitä itse ajattelin :)

edit: itseasiassa seurantakoodi on postin, ja näyttää että on lajiteltu jo liedossa ja että toimitus olisi huomenna.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220323-105228_OmaPosti.jpg
    Screenshot_20220323-105228_OmaPosti.jpg
    200,3 KB · Luettu: 28
Itsekin sain eilen veddesta-kampanjalta viestiä hyväksytystä rekisteröinnistä ja saan tuotteen akselilla 2022-04-21 - 2022-05-01, mutta ei mitään hajua onko kyseessä budsit, laturi vai kenties vaihtohyvitys. Katsotaan mitä sieltä tulee, veikkaan budseja.
 
Itsekin sain eilen veddesta-kampanjalta viestiä hyväksytystä rekisteröinnistä ja saan tuotteen akselilla 2022-04-21 - 2022-05-01, mutta ei mitään hajua onko kyseessä budsit, laturi vai kenties vaihtohyvitys. Katsotaan mitä sieltä tulee, veikkaan budseja.
siis mä sain saman vahvistuksen toissa päivänä, mulla sano ajaksi 2022-04-20 - 2022-04-30 välillä mut tän tiedon mukaan ne olisi huomenna mulla kädessä. fast i think :D
 
No tuo on nopeata. Mulle tuli sama arvio kuin Asmolalle, en pistä pahakseni jos tulevat nopeammin.
 
Tuli mielenkiintoinen vääntö noista buds pro kuulokkeista..

S22 vihreä ostettu 11.2 (kampanja aikaan), mutta siihen tehty värinvaihdos mustaksi 26.2 (ei kampanja aikaan)
Alkuperäisessä kuitissa siis lukee S22 vihreä, IMEI tulee mustan puhelimen mukaan. (näkyykö väri IMEIssä?)
Gigantti eikä samsung osaa sanoa kelpaako tuo veddestalle... Puhelin kuitenkin tilattu/maksettu kampanja aikaan, mutta oisko värinvaihdosta saanut tehdä..?

molemmista tapahtumista on kyllä kuitit, 26.2 värinvaihdosta kuitti jossa hinta 0€ eli alkuperäinen tilaus maksettu kampanja aikaan. Ehtona kuulokkeille on että puhelin on ostettu kampanja aikan, minusta puhelin on ostettu sillon kun se on maksettu eli 11.2..
 
niin joo. budseissakin oli valittavana 3 mallia. siis mitä mallia? mitä nuo epämääräiset mallit edes on??

Taitaa olla ns. virallisia mallikoodeja. Kuulokkeita varten taisi kysyä vielä erikoodia kun laturille. Laturia varten kaivoin oikean koodin tilaamalleni mallille Gigantin sivuilta teknisistä tiedoista. Kuulokkeista en tosiaan enää muista mitä koodia se siellä kysyi.
 
oho, mun buds tilauksesta tuli toissapäivänä se geneerinen 'rekisteröinti on hyväksytty ja tilaus toimitetaan joskus huhtikuussa' vahvistus, niin nyt tuli sähköposti samsungilta et budsit on pakattu ja odottaa noutoa ja seurantalinkit. budsien hakemuksen tein siis puhelimen saantihetkellä 11.3. paljon nopeemmin mitä itse ajattelin :)
Itse tilasin 1.3 eikä ole mitään kuulunut vahvistusviestin jälkeen. :tdown:
 
Taitaa olla ns. virallisia mallikoodeja. Kuulokkeita varten taisi kysyä vielä erikoodia kun laturille. Laturia varten kaivoin oikean koodin tilaamalleni mallille Gigantin sivuilta teknisistä tiedoista. Kuulokkeista en tosiaan enää muista mitä koodia se siellä kysyi.

Budseille taisi olla 10 eri mallia, ja laturillekin 3, mitä niistä valitaan?

Ja nämä eivät siis ole mitään mikä puhelin sinulla on koodeja vaan nimen omaan mitä tuotteita olet saamassa mitä.
 
Budseille taisi olla 10 eri mallia, ja laturillekin 3, mitä niistä valitaan?

Ja nämä eivät siis ole mitään mikä puhelin sinulla on koodeja vaan nimen omaan mitä tuotteita olet saamassa mitä.

Budseille kyseessä varmaankin vaan väri, kun niistä ei muuta variaatioita ole.

Olisko chargereille myös, tosin oo löytäny niille kuin 2 värivaihtoehtoa. Koodit googlaamallahan ne selviää.
 
Budseille taisi olla 10 eri mallia, ja laturillekin 3, mitä niistä valitaan?

Ja nämä eivät siis ole mitään mikä puhelin sinulla on koodeja vaan nimen omaan mitä tuotteita olet saamassa mitä.

Kyllä ne ihan "mikä puhelin sulla on" koodeja on. Esim. SM-S908 on s22 ultra jne. Googlella nuo tosiaan saa tarkastettua.
 
Kellään muulla laturin kanssa ongelmaa syöttää mallinumeroa? S22 128gb black kyseessä, valitsen ensiksi SM-S901 mallin ja tarkaksi mallikoodiksi SM-S901BZKDEUB joka löytyy Gigantin sivuilta, lataan laskun gigantin sivuilta ja kun laitan lähetä niin se herjaa tarkasta mallikoodista, sen jälkeen ei anna valita uudestaan tarkaksi mallikoodiksi S901 malleja vaan valikosta löytyy vain S908 mallit eli pitää aloittaa alusta refreshaamalla sivu, tapahtuu sekä kännykällä että läppärillä sama homma.

Budsien kanssa ei tullut mitään ongelmaa.
 
Mullakin taisi antaa ekalla yrityksellä jonkun herjan virheellisestä mallikoodista, eikä sitä voinut korjata. Seuraavana päivänä toisella yrityksellä onnistui, kun ei tarvinnut enää kaivaa mikä mallikoodi on oikea
 
Kellään muulla laturin kanssa ongelmaa syöttää mallinumeroa?

Sama homma oli täälläkin, valitsin SM-S901 ja SM-S901BZGDEUB (vihreä S22 128gt kyseessä) ja kun lähetin lomakkeen tuli virheilmoitus "laiton valinta" tms. ja sen jälkeen oli valittavina vain S908 mallit. Jotenkin kun vaihtelin niitä vaihtoehtoja mallin ja mallikoodin pudotusvalikossa niin SM-S901 ilmestyi takaisin valittavaksi (en refreshannut välissä), valitsin saman mallikoodin kuin aiemmin ja tällä kertaa lomakeen lähetys meni läpi.
 
Sama homma oli täälläkin, valitsin SM-S901 ja SM-S901BZGDEUB (vihreä S22 128gt kyseessä) ja kun lähetin lomakkeen tuli virheilmoitus "laiton valinta" tms. ja sen jälkeen oli valittavina vain S908 mallit. Jotenkin kun vaihtelin niitä vaihtoehtoja mallin ja mallikoodin pudotusvalikossa niin SM-S901 ilmestyi takaisin valittavaksi (en refreshannut välissä), valitsin saman mallikoodin kuin aiemmin ja tällä kertaa lomakeen lähetys meni läpi.

Noniin, tällä ohjeella meni läpi, kiitoksia.

Huoh, aikamoinen rumba. Ilmeisesti nyt ei tule mitään mailia kun vasta sitten kun tilaus on käsitelty ja siihen saattaa mennä 5 arkipäivää.
 
Juu se veddestan mallinumerorumba pitää tehdä laturihakemuksessa 2x. Täytyy siis valita uudestaan herjan jälkeen vetovalikosta se oikea tuotesarja ja sitten aukeaa uudestaan valittavaksi oikeat tarkat mallikoodit ja tämän jälkeen se hakemus menee läpi.

Ja tarkennuksena, herjan jälkeen pitää valita malliksi joku muu, itse valitsin X700 tms jolloin se "päivitti" listan jonka jälkeen sitten valitaan taas oikea malli ja tarkka mallinumero.

Aika karmea systeemi mutta minkäs teet.
 
Alan pian olemaan kaupan purun kannalla, tuskin nämä ultran ongelmat huollossa/päivityksessä korjaantuu?

Eka tietty toi jo mainittu videoiden toisto-ongelma, mutta mulla on tässä isoja yhteysongelmia myös.
Bluetooth toimii todella heikosti. Esim meater menettää yhteyden jatkuvasti, vaikka muilla laitteilla toimii. Mobiiliyhteys jumittaa ja sitä pitää käynnistellä monta kertaa päivässä.
Ei oikein tunnu mukavalta 1500€ puhelimessa.
 
Tuntuu että Ultra on hieman raakile vielä. Softa ongelmia todennäköisesti ja toivottavasti.

Oma perus S22 on toiminut moitteettomasti. Ei mitään valittamista. Ei jumeja tai lagausta. Akkukin kestää varsin hyvin. GPS toimii ja yhteispeli auton kanssa toimii sekä langattomasti ja piuhalla. ( Android Auto ). Kaikki hyvin siis. Kop, Kop.
 
Eka tietty toi jo mainittu videoiden toisto-ongelma, mutta mulla on tässä isoja yhteysongelmia myös.
Bluetooth toimii todella heikosti. Esim meater menettää yhteyden jatkuvasti, vaikka muilla laitteilla toimii.
Sillä joku oma softa? Lisää tuonne never sleeping apps listalle.


Mobiiliyhteys jumittaa ja sitä pitää käynnistellä monta kertaa päivässä.
Tämä voi olla todella ärsyttävää. Itsellä oli s20 kanssa vastaava, mutta se taisi johtua wifistä. Mulla oli 2.4ghz ja 5ghz wifit samalla nimellä ja melkein aina kun wifi katkesi niin mobiilinetti jäi pois päältä. Oli muuten todella ärsyttävää.

Softavikoja varmaan suurin osa, mutta onhan ne aika naurettavia tämän hintaluokan vehkeille.
 
Joo siltä vaikuttaa. Annetaan kasa etuja ja sillä sitoutetaan ennakkotilaajat pitämään laitteensa. :cautious:
Lähinna ostetaan testaajia jotka ei valita. Kaupan purku on iso kynnys alehinnoilla ostaneille, kun kuitenkin tarvitsevat jonkin luurin.
 
Oletteko ottaneet Samsungin uuden puhelimen tarjoamaa virusturvaa käyttöön, McAfeen virusturva olisi tyrkyllä laitteessa valmiina. Millaisia hyviä ja huonoja puolia on tuossa? Onko McAfeen VPN riittävän hyvä?
 
Oletteko ottaneet Samsungin uuden puhelimen tarjoamaa virusturvaa käyttöön, McAfeen virusturva olisi tyrkyllä laitteessa valmiina. Millaisia hyviä ja huonoja puolia on tuossa? Onko McAfeen VPN riittävän hyvä?

Joku voi olla tietysti eri mieltä, mutta ei mobiililaitteissa kannata pitää virusturvaa valmistajasta riippumatta. Ei vaan pidä latailla mitään epämääräisiä äppejä ohi sovelluskauppojen.
 
Nyt tuli Veddestalta Budseista hyväksytty hakemus -vastaus.
Kosa laitoit hakemuksen ?

Mun hakemus on jäännyt johonkin limboon tai kadonnut mustaan aukkoon.
Tein hakemuksen 12.3. Kun mitään ei kuulunut, tein kamppikseen liittyvän tiketin 17.3. Kummastakaan ei ole kuulunut mitään. Hieman outoa. Myöhemmin tehty laturitilaus meni nopsaan läpi.
 
Kosa laitoit hakemuksen ?

Mun hakemus on jäännyt johonkin limboon tai kadonnut mustaan aukkoon.
Tein hakemuksen 12.3. Kun mitään ei kuulunut, tein kamppikseen liittyvän tiketin 17.3. Kummastakaan ei ole kuulunut mitään. Hieman outoa. Myöhemmin tehty laturitilaus meni nopsaan läpi.
Mulla meni ekassa hakemuksessa se 2 viikkoa, nyt viime viikon perjantaina laitoin uudestaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom