Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Sisärenkaan vaihdon yhteydessä tuli pitempi venttiili ja Xiaomin pumpulla ei enää mahdu täyttämään rengasta. Ostin tälläisen jatkon millä ongelma ratkeaa: Venttiilijatko – Sähköpotkulaudat.fi mutta tuntuu että jatkoa poisotettaessa häviää ilmat kun pitää kiertää niin perkeleen monta kierrosta (vrt. aiemmin kun pelkän pumpun irroitti niin vain pelkkä pieni suhahdus)

Onko hyviä vinkkejä mitä tolle tehdä vai pistääkö tilaukseen jotain tälläisiä ja toivoa että onnistuu (jos Suomesta löytyy niin aina parempi vaan ei omalla googletuksella tullut tulosta)

https://www.amazon.de/-/en/Adapter-Thread-Nozzles-Connection-Inflator/dp/B0BRKJS5QS (4cm korkeus, ei välttämättä mahdu)
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0D2X9B97V/ref=ewc_pr_img_1?smid=AD681XZUQUPLG&psc=1 (tämä näyttäis siltä että sais ruuvattua Xiaomin pumppuun kiinni ja saattaisi mahtua)
https://www.amazon.de/-/en/sourcingmap-Motorbike-Angled-Tubeless-Brass/dp/B071HN9FJ7/ (onko tämmöset tarkotettu olemaan kokoajan paikallaan renkaassa?)
 
Sisärenkaan vaihdon yhteydessä tuli pitempi venttiili ja Xiaomin pumpulla ei enää mahdu täyttämään rengasta. Ostin tälläisen jatkon millä ongelma ratkeaa: Venttiilijatko – Sähköpotkulaudat.fi mutta tuntuu että jatkoa poisotettaessa häviää ilmat kun pitää kiertää niin perkeleen monta kierrosta (vrt. aiemmin kun pelkän pumpun irroitti niin vain pelkkä pieni suhahdus)

Onko hyviä vinkkejä mitä tolle tehdä vai pistääkö tilaukseen jotain tälläisiä ja toivoa että onnistuu (jos Suomesta löytyy niin aina parempi vaan ei omalla googletuksella tullut tulosta)

https://www.amazon.de/-/en/Adapter-Thread-Nozzles-Connection-Inflator/dp/B0BRKJS5QS (4cm korkeus, ei välttämättä mahdu)
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0D2X9B97V/ref=ewc_pr_img_1?smid=AD681XZUQUPLG&psc=1 (tämä näyttäis siltä että sais ruuvattua Xiaomin pumppuun kiinni ja saattaisi mahtua)
https://www.amazon.de/-/en/sourcingmap-Motorbike-Angled-Tubeless-Brass/dp/B071HN9FJ7/ (onko tämmöset tarkotettu olemaan kokoajan paikallaan renkaassa?)
Miksi jatko pitäisi ylipäätään poistaa? Laita molempiin venttiileihin 90 asteen jatkot ja jätä paikalleen.
 
Reilu kolme vuotta ollut laudassa samat iskarit kiinni ja kyllähän ne pehmentävät merkittäväsi ajoa vs ilman jousitusta oleva lauta.

Tuossa näyttäisi olevan parempi takalokari kuin minun versiossa, joka roiskuttaa kuraa selkään ja sen takia oli pakko lisätä itse roiskeläppä.
 
Reilu kolme vuotta ollut laudassa samat iskarit kiinni ja kyllähän ne pehmentävät merkittäväsi ajoa vs ilman jousitusta oleva lauta.

Tuossa näyttäisi olevan parempi takalokari kuin minun versiossa, joka roiskuttaa kuraa selkään ja sen takia oli pakko lisätä itse roiskeläppä.
Kiitos! Muistelinkin, että sulla oli iskarit ninebotissa. Kiva tietää että tulee toimivaa kamaa sitten.

Onneksi löytyy kotoa 3d tulostin niin voi tulostella lisäpalikkaa iskariin jos on tarvetta.
 
Kiitos! Muistelinkin, että sulla oli iskarit ninebotissa. Kiva tietää että tulee toimivaa kamaa sitten.

Onneksi löytyy kotoa 3d tulostin niin voi tulostella lisäpalikkaa iskariin jos on tarvetta.
Takaiskarin jäykkyyttä voi jopa säätää ja sen huomasin vasta parin vuoden käyttämisen jälkeen 😅

Täältä löytyy kanssa 3D-tulostin, mutta AliExpressistä saa tilattua muutamaan rahaan juuri sopivia roiskeläppiä.
 
Tässä mietin Ninebot Max G30 E II laudan iskareiden hankintaa.
Alista saisi eteen ja taakse noin 100 eurolla.

Ei liene kellään kokemuksia näistä iskareista? Tai suositella samassa hintaluokassa settiä?

Tuo etu+takaiskari setti lähti tilaukseen. Uhkailee toimitusta ensi viikoksi, kun ilmeisesti Saksasta pitäisi tulla. Katsotaan mitä 3v vanha lauta tykkää tuosta ja miten iso muutos on ajamisessa.
 
Tulipa vaihdettua tähän Xiaomi pro2 skuuttiin vanhojen 10 tuumaisten ilmakumirenkaiden tilalle semmoiset hunajakennorenkaat. Vanhat lähti hyvin irti, mutta kun pisti vanhan renkaan uuden renkaan päälle, iski kyllä epäusko homman onnistumiseen.
skuutinrengas.jpg

Uusi oli pari senttiä puoleltaan pienempi. No löytyi semmoinen hitsattava teräskartio, joka oli isommasta päästä vain pari milliä vannetta pienempi. Uusi rengas pakotettu sen päältä vanteelle ja vielä kauheeta kaivamista vanteen molemmin puolin, mutta meni lopulta.
 
Viimeksi muokattu:
Sain TIERiin ilmaisajon ja tarkoitus korkata skuutti -neitsyys tänään. Mitä kannattaa ensikertalaisena ottaa huomioon? Sen tiedän, et jalat saattaa kipeytyä.
 
Ninebot Max G3 on nyt pari päivää ollut ajossa. Voltes toimitti parissa päivässä Amsterdamista Vantaalle ja meidän posti ähelsi paketin Vantaalta Helsinkiin neljässä päivässä :lol:.

Niu KQi3 pro oli edellinen lauta, johon suurin ero on tietysti kunnollinen jousitus. Kuten muutkin ovat kommentoineet, tämä tekee ajosta taas nautittavan. Täällä on ratikan kiskoja, mukulakiviä ja what not. Isot 11 tuuman renkaat ovat myös plussaa ja tukeva rakenne.

Sisäänrakennettu laturi on plussaa, helppo ladata matkalla jos löytää jostain pistorasian. Esim. Helsingissä voi Kaisan tunnelin parkissa ladata, sillä aikaa kun käy ostoksilla tai lounaalla.

Jarrut on aika kehnot. Laitoin regeneroinnin normaalille, niin pienellä ennakoinnilla voi jarrut jättää hätätilanteita varten. Tähän saa lisäakun ostaa erikseen jos range ei riitä. Äsken ajoin 32 km ihailemaan kirsikkapuita ja akusta oli vajaa 30% jäljellä, riittänee omaan käyttööni. Vilkut ovat kivat, mutta hankala käyttää varsinkin hanskoilla. Painoa on vajaa 25 kg, joten mielellään ei kanniskele. Pituutta on vähän enemmän kuin Niussa, mutta juuri vielä mahtuu meidän talon vanhanaikaiseen hissiin. Moottorissa on puhtia ihan riittävästi. Äppi on hyvä ja iPhonessa on Find my..

hanami.jpg
 
Jarrut on aika kehnot.
Mitä lukenut niin väittäneet, että paranevat kunhan vähän käyttänyt niitä.

Tuli itselläkin G3 tilattua, vähän hirvittää mitä sieltä tulee, kun lukenut kaikenlaisista ongelmista, melkoista säätöä jos pitää alkaa lähettelemään eri maahan. No toivottavasti tulee ongelmaton yksilö.
 
Mitä lukenut niin väittäneet, että paranevat kunhan vähän käyttänyt niitä.

Tuli itselläkin G3 tilattua, vähän hirvittää mitä sieltä tulee, kun lukenut kaikenlaisista ongelmista, melkoista säätöä jos pitää alkaa lähettelemään eri maahan. No toivottavasti tulee ongelmaton yksilö.
Kiitos, pitää käyttää jarruja vähän reippaammin. Minulla tosiaan kaikki näyttää vielä ihan hyvältä. Noille foorumeille useimmin kirjoittavat ne, joilla on jotain ongelmia, tyytyväiset ovat hiljaa. Aika moni skuuttihuolto kertoo tukevansa Segwayta, eiköhän tarvittaessa asiansa osaava tekijä löydy täältä. Kirjoittele kokemuksia, kun saat laudan.

Vielä piti kehua käsikaasua, siis tossa on peukalokaasun lisäksi kaasukahva. Jos nyt niin voi sanoa, peukalokaasu ja tuuman levyinen nysä kahvasta on samaa valua. On siis sama kumpaa käyttää. Se ero noissa on, että peukkukaasulla ei oikein saa tukea, mutta kaasukahva saa tukea muusta kahvasta ja voi säätää nopeutta helpommin.
 
Sain TIERiin ilmaisajon ja tarkoitus korkata skuutti -neitsyys tänään. Mitä kannattaa ensikertalaisena ottaa huomioon? Sen tiedän, et jalat saattaa kipeytyä.
Painopistettä kannattaa koittaa pitää ainakin epätasaisemmissa kohdissa vähän taempana niin epätodennäköisempää että kippaisi etukautta johonkin kuoppaan ympäri tms.
 
Innostuin lautailemaan ja TIER tulee pitkäs juoksus kalliiks. Mikä ois ihan minimilauta aloittelijalle? Mitä halvempi, sen parempi :D
 
Innostuin lautailemaan ja TIER tulee pitkäs juoksus kalliiks. Mikä ois ihan minimilauta aloittelijalle? Mitä halvempi, sen parempi :D
Riippuu aika pitkälti kuljettajan painosta, minkälaisia matkoja tarvitsisi ajaa yhdellä latauksella ja minkälainen maasto on.

Jos nyt jotain halpaa pitää ehdottaa, niin Xiaomi Pro 2 voisi olla hyvä aloittelijan lauta jos ostaa vaikka käytettynä.

Näissä vaan tuppaa nälkä kasvamaan syödessä ja kohta on taas kädet taskussa menossa lompakkoa kohti, kun haluaa parempaa lautaa alle 😅
 
Riippuu aika pitkälti kuljettajan painosta, minkälaisia matkoja tarvitsisi ajaa yhdellä latauksella ja minkälainen maasto on.

Jos nyt jotain halpaa pitää ehdottaa, niin Xiaomi Pro 2 voisi olla hyvä aloittelijan lauta jos ostaa vaikka käytettynä.

Näissä vaan tuppaa nälkä kasvamaan syödessä ja kohta on taas kädet taskussa menossa lompakkoa kohti, kun haluaa parempaa lautaa alle 😅
Matkat luokkaa 5-10km ja painoa tällä ruholla ~92kg. Tutustunpa tuohon
 
Itse ajan Ninebot MAX G30 laudalla jo neljättä vuotta ja lapsille ostin pari vuotta sitten Xiaomi Pro 2 laudan yhteisille kauppareissuille yms.

Xiaomi Pro 2 laudan saa kulkemaan 33km/h, poistettua polkulähdön ja muutenkin kutiteltua vähän enemmän tehoja, että jaksaa paremmin kuljettaa isomppaa ruhoa ylämäkiin.

Vakiona saattaa olla +90 kiloiselle kuljettajalle vähän laiska, mutta sekin on tottumuskysymys.
 
Itse +90kg ja olin vähän yllättynyt kun ekan kerran kokeilin Dottia, miten paljon sillä vauhti hyytyi mäkeen.

Yritin haeskella Dottin lautojen tehotietoja, mutta en äkkiseltään löytänyt. Enemmän tehoja tarvisi omaan lautaan.

Itsellä matkat ehkä 1-2 km ja niihinkään ei Dotin laudat kelpaisi tehojen puolesta. Huiput 25km/h olis riittävä, mutta mäkinen maasto, joten innostus hiipui vauhdin mukana.
 
Itse +90kg ja olin vähän yllättynyt kun ekan kerran kokeilin Dottia, miten paljon sillä vauhti hyytyi mäkeen.

Yritin haeskella Dottin lautojen tehotietoja, mutta en äkkiseltään löytänyt. Enemmän tehoja tarvisi omaan lautaan.

Itsellä matkat ehkä 1-2 km ja niihinkään ei Dotin laudat kelpaisi tehojen puolesta. Huiput 25km/h olis riittävä, mutta mäkinen maasto, joten innostus hiipui vauhdin mukana.
Hyvä huomio. Minä en ole saanut DOTT:ia kulkemaan laudan oman mittarin mukaan kertaakaan yli 21 Km/t. Menneinä kesinä olen ajellut joskus Voi:lla ja se on mielestäni aina hiponut sitä 25 Km/t.
 
Noissakin tuntuu olevan eri sukupolven laitteita kierrossa eri kaupungeissa ellei jopa kaupungin sisällä. Akun tila vaikuttaa kummasti noidenkin suorituskykyyn. Rydellä tosiaan tuntuu olevan uusimpana toimijana tuoreimmat laitteet.
 
Mites nää Joe Scooterit? Meillä semmoset :D
Hämärä muistikuva että ainakin aloitusvaiheessa niiden toimintamallissa oli huolia muiden hylkäämät mallit, jotka huollettiin ja pistettiin takaisin käyttöön eli käytännössä käyttivät esim. silloisen Tierin ensimmäisen sukupolven malleja. En tiedä päteekö toimintamalli enää. Ovat Tampereeltakin sittemmin poistuneet kun liikaa kilpailua ja vissiin keskittyneet pienempiin kaupunkeihin joissa muita kilpailijoita ei niin paljoa ole.

Löyty lähdekin eli Aamulehden juttu vuodelta 2021 jossa toimitusjohtaja Haapasalo kertoo:
Yksi erikoisuus kaikissa laudoissa kuitenkin on. Haapasalo sanoo, että jokainen turkoosin teippauksen saanut lauta on toiminut aikaisemmin yhteiskäyttölautana jossakin päin Eurooppaa.

– Sähköpotkulautayrityksiä on kritisoitu paljon siitä, että lautojen elinkaari on liian lyhyt. Meille käytettyjä lautoja tulee useiden suurkaupunkien kaduilta kunnostettavaksi ja edelleen esimerkiksi Tampereen kaduille ajettaviksi. Tulokulmamme alalla on lautojen elinkaaren pidentäminen.
 
Vanha G30 varastettiin, ja nyt uutta mietinnässä. Mietin Ninebot G2, mutta nyt tullut nämä uudet mallit. F3 Pro suurinpiirtein saman hintainen, mutta paljon kevyempi. Tuntuu vaan että aina kun painossa säästetään se on kestävyydestä pois osittain.. Suomesta tuota F3 Pro mallia en löytänyt mistään. Voltes.eu löytyis ja on ilmaiset toimituskulut Euroopan sisällä. Mitä mieltä, kumpi noista olis järkevämpi valinta. Kestävä lauta hakusessa. Painokaan ei ole ongelma, kun ei tarvi kantaa. Olis tuo F3 Pro nykyaikaisemman näköinen ja olihan siinä vaikka mitä uudistuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 984
Viestejä
4 765 776
Jäsenet
77 565
Uusin jäsen
kallitus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom