Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Ihmeellisiä uutisia lukenut viimeaikoina näistä sähköpotkulaudoista. Nyt niitä löytyy pitkin kaupunkeja hylättyinä keskustoista ja puistoista. Kaikki sokeat kompuroivat niihin kun niitä on aivan keskellä tietä. Pariisissa niitä on nyt 20 000, ensi vuonna arvion mukaan 40 000. Joku ministeri on aivan raivoissaan siellä ja kieltoja pitäisi asettaa. Kotomainen radiokaan ei ole välttynyt asian käsittemiseltä.

Samaan hengenvetoon kun pitäisi tukea sähköistä liikkumista, niin johan jotkut vetää hirveät pultit mokomista ja kieltoa päälle.

Itsehän en keksi miksi joku voi niin kovin pieleen mokomaa parkkeerata. Kun eihän se nyt oikeasti vie juuri mitään tilaa. Kas kun ei polkupyöristä ole keksitty vielä samanlaisia syytteitä, oli sitten sähköllä tai ilman. Paitsi potkulaudan sähköllä tai ilman voi nyt heittää vaikka selkään, en mä ainakaan jättäisi noin vain. Uutisoinnissa jotain vikaa, vai menikö jotain pahasti ohi?

Kyllä mä voisin sähköpotkulaudan hankkia, en vaan jättäisi sitä suht´t kallista laitetta vahtimatta mihin sattuu. Kuten en fillaria, autoa, venettä, lentokonetta tai mitään muutakaan.:confused: Mutta mitäpä maalaistollo ison maailman asioista voi tietääkään.
 
Ihmeellisiä uutisia lukenut viimeaikoina näistä sähköpotkulaudoista. Nyt niitä löytyy pitkin kaupunkeja hylättyinä keskustoista ja puistoista. Kaikki sokeat kompuroivat niihin kun niitä on aivan keskellä tietä. Pariisissa niitä on nyt 20 000, ensi vuonna arvion mukaan 40 000. Joku ministeri on aivan raivoissaan siellä ja kieltoja pitäisi asettaa. Kotomainen radiokaan ei ole välttynyt asian käsittemiseltä.

Samaan hengenvetoon kun pitäisi tukea sähköistä liikkumista, niin johan jotkut vetää hirveät pultit mokomista ja kieltoa päälle.

Itsehän en keksi miksi joku voi niin kovin pieleen mokomaa parkkeerata. Kun eihän se nyt oikeasti vie juuri mitään tilaa. Kas kun ei polkupyöristä ole keksitty vielä samanlaisia syytteitä, oli sitten sähköllä tai ilman. Paitsi potkulaudan sähköllä tai ilman voi nyt heittää vaikka selkään, en mä ainakaan jättäisi noin vain. Uutisoinnissa jotain vikaa, vai menikö jotain pahasti ohi?

Kyllä mä voisin sähköpotkulaudan hankkia, en vaan jättäisi sitä suht´t kallista laitetta vahtimatta mihin sattuu. Kuten en fillaria, autoa, venettä, lentokonetta tai mitään muutakaan.:confused: Mutta mitäpä maalaistollo ison maailman asioista voi tietääkään.
Näissä otsikoissa kritisoidaan lähinnä noita sähköpotkulautojen vuokrauspalveluita, esim Suomessa ainakin Stadissa Turussa ja Tampereella on Voi ja Tier.

Siinä potkulautoja on ympäri kaupunkia sielä sun täälä, mobiiliappsilla otat sellaisen käyttöön, maksaa euron per aloitus ja 15-25 senttiä minuutilta. Kun ajot on ajettu niin sen saa jättää ihan mihin huvittaa.

Todella kätevä palvelu, itsekin tykkään napata tuollaisen alle jos joudun pidempiä matkoja menemään keskustassa. Ikävä kyllä päästään taas tilanteeseen jossa idiootit pilaa hauskan muilta, ja jättävät noita potkulautoja käytön jälkeen kirjaimellisesti keskelle tietä tai muihin epäsopiviin paikkoihin. Tai tekevät ilkivaltaa, muutama vissiin heitetty mm. Aurajokeen. Näiden tollojen takia sitten koko palvelulle tulee huono maine.
 
Näissä otsikoissa kritisoidaan lähinnä noita sähköpotkulautojen vuokrauspalveluita, esim Suomessa ainakin Stadissa Turussa ja Tampereella on Voi ja Tier.

Siinä potkulautoja on ympäri kaupunkia sielä sun täälä, mobiiliappsilla otat sellaisen käyttöön, maksaa euron per aloitus ja 15-25 senttiä minuutilta. Kun ajot on ajettu niin sen saa jättää ihan mihin huvittaa.

Todella kätevä palvelu, itsekin tykkään napata tuollaisen alle jos joudun pidempiä matkoja menemään keskustassa. Ikävä kyllä päästään taas tilanteeseen jossa idiootit pilaa hauskan muilta, ja jättävät noita potkulautoja käytön jälkeen kirjaimellisesti keskelle tietä tai muihin epäsopiviin paikkoihin. Tai tekevät ilkivaltaa, muutama vissiin heitetty mm. Aurajokeen. Näiden tollojen takia sitten koko palvelulle tulee huono maine.

No tämäpä se. Ei mitään kunnioitusta muiden omaisuudelle. Ilmeisesi ilman mitään vastuuta vielä vaikka luulisi että jotain jälkeä jäisi jos ja kun apsilla mennään. Ehkä ihmiset ovat sitten vaan niin tyhmiä. Täällä nyt ei ole muuta kun kaupunkipyöriä, ilman sähköä. Ehkä ne ei ole niin kiinnostavia vandaaleille, tai siten ei ole pahemmin uutisoitu.
 
Kuopiossa on tällä hetkellä virtuaaliasemiin perustuvat kapunki-sähköpolkupyörät toiminnassa, ja ne voi jättää minne haluaa (rajoitusten puitteissa) euron lisämaksulla. Oman työpaikkani pihaankin pystyisin tuon pyörän jättämään kun se menee juuri siihen vapaan pysäköintialueen rajalle.

Ei ole kyllä näkynyt yhtäkään päin mäntyä parkkeerattua pyörää, ja karttapalvelussa näkyy korkeintaan pari pyörää sadastaviidestäkymmenestä jotka on parkissa jossain tien vieressä eikä virtuaaliasemalla. Taitaa suomen kansa olla niin nuukaa että hölmöily-parkkeeraukset saataisiin loppumaan noinkin yksinkertaisella tavalla, eli 1€ lisämaksu virtuaaliaseman ulkopuolelle parkkeerauksesta.
 
Kokeile paahtaa akku tyhjäksi, niin miten pitkälle pääset. Luulisi, että rupeaa hyytymään tietyn varaustason jälkeen?
Tottakait vääntö hiipuu mitä enemmän akkua kuluu ja akkua voi latailla vaikka kerran viikossa jos ei kovin mahdottomia matkoja ajele päivittäin.
Akun koko tässä on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin tuo aikaisempi e-scooter plus lautani akut, sillä pääsi n.5km. maksimissaan ja sen jälkeen lataukseen.
 
No tämäpä se. Ei mitään kunnioitusta muiden omaisuudelle. Ilmeisesi ilman mitään vastuuta vielä vaikka luulisi että jotain jälkeä jäisi jos ja kun apsilla mennään. Ehkä ihmiset ovat sitten vaan niin tyhmiä. Täällä nyt ei ole muuta kun kaupunkipyöriä, ilman sähköä. Ehkä ne ei ole niin kiinnostavia vandaaleille, tai siten ei ole pahemmin uutisoitu.

Apissa et saa lopettaa ajoa sillan kohdalla tai muualla missä vehkeen voisi "dumpata" johonkin mistä siihen ei pääse käsiksi. Sitähän vaan ei voi mikään estää, että ottaa oikeaan paikkaan parkkeeratun skootterin kantoon ja heittää sen sitten jorpakkoon.
 
Kuopiossa on tällä hetkellä virtuaaliasemiin perustuvat kapunki-sähköpolkupyörät toiminnassa, ja ne voi jättää minne haluaa (rajoitusten puitteissa) euron lisämaksulla. Oman työpaikkani pihaankin pystyisin tuon pyörän jättämään kun se menee juuri siihen vapaan pysäköintialueen rajalle.

Ei ole kyllä näkynyt yhtäkään päin mäntyä parkkeerattua pyörää, ja karttapalvelussa näkyy korkeintaan pari pyörää sadastaviidestäkymmenestä jotka on parkissa jossain tien vieressä eikä virtuaaliasemalla. Taitaa suomen kansa olla niin nuukaa että hölmöily-parkkeeraukset saataisiin loppumaan noinkin yksinkertaisella tavalla, eli 1€ lisämaksu virtuaaliaseman ulkopuolelle parkkeerauksesta.
Toisaalta tuo vapaa pysäköinti on myös iso etu. Skeitin voi jättää mihin haluaa, vaikka kaupan eteen, eikä tarvitse lähteä kävelemään lähimmältä asemalta. Toisaalta taas lautoja on muiden toimesta ripoteltu tasaisesti ympäri kaupunkia, joten harvoin tarvitsee kävellä yli 100m lähimmälle laudalle. Jos matka olisi pidempi niin laudan hyöty hukkuisi nopeasti, kun oikeastaan olisi sama kävellä suoraan perille asti.

Tuosta vapaasta parkkeerauksesta ei ole 95% mitään haittaa jos ihmiset käyttää vähän järkeä sen kanssa mihin lauta jätetään. Harmillisesti aivan kaikilla ei sitä järkeä tunnu olevan.
 
Tottakait vääntö hiipuu mitä enemmän akkua kuluu ja akkua voi latailla vaikka kerran viikossa jos ei kovin mahdottomia matkoja ajele päivittäin.

Täytyy kyllä olla erimieltä, ei kyllä akku vaikuta sähkömoottorin tehoon, paitsi jos siellä on joku automatiikka säästää tehoa,akun tyhjentyessä.
 
Täytyy kyllä olla erimieltä, ei kyllä akku vaikuta sähkömoottorin tehoon, paitsi jos siellä on joku automatiikka säästää tehoa,akun tyhjentyessä.
Usein menee juuri toisin, moottorille pukataan sama jännite mitä akun navoilta irtoaa ja ulos tuleva teho on suoraan verrannollinen jännitteeseen (eli akun varaukseen). Tasaiseen akun varauksesta riippumattomaan tehoon tarvitaan tekniikkaa, joko reguloidaan jännite tai leikataan maksimitehoa samaksi kuin jollain esiasennetulla jännitetasolla ja sen ali mentäessä teho alkaa laskemaan. Lisäksi hyvin alhaisilla jännitteillä pitää toisinaan erikseen rajoittaa tehoa, ettei jännite kyykkää liian alhaiseksi.

Käytännössä kaikissa akullisissa sähkömoottorilla varustetuissa laitteissa teho hiipuu varauksen vähentyessä. Oli kyseessä sitten auto, drone, potkulauta tai porakone.
 
Xiaomi M365 moottorin lämpeneminen ja softan antaman lämpötilan ristiriita.

Huomannut kun 30min ajaa putkeen laudalla niin moottorinkuori niin lämmin ettei sormella voi kauaa koskea, mutta Xiaomi home softa näyttää "Vehicle body temperature" vain 35 astetta. Mistäköhän ihmeestä tuo mittaa tota lämpötilaa?
 
Ekat tyypit otettu Xiaomi M365 Prosta. Onhan tuo kyllä super hauskaa tykitellä pitkin katuja. Vähän mietityttää kun tuo kulkee kuitenkin sen 25km/h että onko sen oikea paikka jalkakäytävällä vai autojen seassa.
 
Ekat tyypit otettu Xiaomi M365 Prosta. Onhan tuo kyllä super hauskaa tykitellä pitkin katuja. Vähän mietityttää kun tuo kulkee kuitenkin sen 25km/h että onko sen oikea paikka jalkakäytävällä vai autojen seassa.
Polkupyörään tuo laissakin rinnastuu. Ei sielä kävelijöiden keskellä tarvitse nappi pohjassa ajaa, mutta sitten kun on tilaa niin voi mennä täysillä (jos siis yhdistetty pyörätie, ei kävelytielle kuitenkaan noilla asiaa).
 
...Vähän mietityttää kun tuo kulkee kuitenkin sen 25km/h että onko sen oikea paikka jalkakäytävällä vai autojen seassa.

Autojen sekaan en ainakaan mene. Koen olevani tuollaisella liian näkymätön. Antakoot sakot, mutta jalkakäytävällä mennään jos pöyrätietä ei tarjolla. Täytyy tietysti huomioda mielummin vaikka liikaa muita kulkijoita kuin paahtaa täysillä muista välittämättä.
 
Xiaomi M365 omistajien varmaan kannattaa tsekata tämä: Mi Global Home

Ei nyt suoraan lue että Suomeen olis shipattu näitä mutta tiiäppä sitä mistä jengi niitä on ostellut.

E: Jos et jaksa avata linkkiä, niin n.10 000 kpl kokoisen erän takaisinkutsu valmistusvian takia.
 
Onko tuo M365 siis hinta-laatusuhteeltaan paras? Linkkasin tuossa ylempänä 36V 21AH version
US $572.0 |Original Ruima mini 4 Pro Smart Electric Scooter Foldable 36V / 48V 45km/h Dual Suspension Kickscooter Two Wheel Skateboard-in Electric Scooters from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group hintaan 585 usd.

Onko siinä jotain jonka vuoksi ei kannata tilata? Tai löytyykö tuosta ~600 usd budjetista jotain mielenkiintoisempaa?

Voisi olettaa että tuohon Xiaomiin saa ainakin vähän paremmin varaosia ja voisi olettaa että joku takuu saattaa olla.

Tuolla 600$ budjetilla saa tuosta Xiaomista sen pro version jossa on isompi akku ainakin.
 
Voisi olettaa että tuohon Xiaomiin saa ainakin vähän paremmin varaosia ja voisi olettaa että joku takuu saattaa olla.

Tuolla 600$ budjetilla saa tuosta Xiaomista sen pro version jossa on isompi akku ainakin.
Mietin lähinnä sitä, eikö markkinoilla ole "vastaavaa", kiinanpoikien kopioimaa. Varaosathan kelpaisi sitten siihen samalla lailla.
M365 Pro on ykkösprioriteetti jos parempaa ei tässä parin päivän sisältä löydy.
 
Mietin lähinnä sitä, eikö markkinoilla ole "vastaavaa", kiinanpoikien kopioimaa. Varaosathan kelpaisi sitten siihen samalla lailla.
M365 Pro on ykkösprioriteetti jos parempaa ei tässä parin päivän sisältä löydy.

Kyllä itse Xiaomiin sijoittaisin. Oma M365 tuntuu laadukkaalta ja toimii hyvin.

Täällä on listattu halvimpia hintoja M365 ja M365 Pro:lle Euroopasta ja Kiinasta tilattaessa: New Xiaomi M365 Pro vs M365 - comparison
 
Mietin lähinnä sitä, eikö markkinoilla ole "vastaavaa", kiinanpoikien kopioimaa. Varaosathan kelpaisi sitten siihen samalla lailla.
M365 Pro on ykkösprioriteetti jos parempaa ei tässä parin päivän sisältä löydy.

Gearbestistä tuli ainakin viikossa UPSllä Pro malli.
 
Eilen ensimmäistä kertaa testailin kaupungin lautoja ja pakkohan se oli tänään käydä hakemassa Xiaomin pro itselle. Mahtavavia vehkeitä ja en muista millon viimeksi olisi lapsettanut tällä tavalla :D

edit. Lisätään vielä, että tuo xiaomin lauta on huomattavasti pirteämmän oloinen verrattuna kupungin Tier merkkisiin lautoihin.
 
Mistä kannattaisi tilata jos haluaa tuollaisen "fat tyre" eli chopperin näköisen? Aiemmin ketjussa on ollut puhetta tulipaloista jne, mutta kai nuo suomessa myytävätkin on jossain tehty ja suoraan ostamalla saa halvemmalla.
 
Voisi olettaa että tuohon Xiaomiin saa ainakin vähän paremmin varaosia ja voisi olettaa että joku takuu saattaa olla.

Tuolla 600$ budjetilla saa tuosta Xiaomista sen pro version jossa on isompi akku ainakin.
Tuopa se itselläkin oli suurin asia miksi Xiaomin laudan ostin, siihen nimittäin ainakin saa varaosia joka lähtöön ja halvalla, takavanteenkin tilasin n.15€ hinnalla ja siihen kumet, pitää tehdä siihen pistosuojaus ja heittää paikalleen niin on sitten alkuperänen varalla ja vaikka repussa mukana jos pitempiä matkoja ajelee.
 
Viimeksi muokattu:
Sähköpotkulauta 1600W 48V Dirt

Onko kenelläkään kokemusta tästä kaupasta tai kyseisestä laudasta?

Innostuin tänään sähköpotkulaudoista ja melkein jo lähdin tilaamaan tuota Xiaomi 365 prota banggoodista vajaan 500€ hintaan.

Nyt törmäsin tuohon, mikä näyttää äärettömästi paremmalta ja hintaa vaan pari sataa enemmän. Ei tuolla nyt ilmeisesti saisi ajaa, mutta jos ajaa kaupungissa hiljaksiin ja sitten vasta kaasu pohjaan, kun ketään ei ole näkemässä
 
Sähköpotkulauta 1600W 48V Dirt

Onko kenelläkään kokemusta tästä kaupasta tai kyseisestä laudasta?

Innostuin tänään sähköpotkulaudoista ja melkein jo lähdin tilaamaan tuota Xiaomi 365 prota banggoodista vajaan 500€ hintaan.

Nyt törmäsin tuohon, mikä näyttää äärettömästi paremmalta ja hintaa vaan pari sataa enemmän. Ei tuolla nyt ilmeisesti saisi ajaa, mutta jos ajaa kaupungissa hiljaksiin ja sitten vasta kaasu pohjaan, kun ketään ei ole näkemässä
Kiinnostaisi tietää millaisia sakkoja tällaisella yli 1 kW vehkeellä ajelusta saattaa saada ja voiko tähän laittaa esim jonkin rajoittimen
 
Kiinnostaisi tietää millaisia sakkoja tällaisella yli 1 kW vehkeellä ajelusta saattaa saada ja voiko tähän laittaa esim jonkin rajoittimen
Kannattaa tosiaan ostaa heti valmiiksi laillinen peli. Eli 1000W ja 25km/h. Ei tarvitse sitten mitään rajoittimia ja tuohon ylitehoiseen pitäisi vielä vaihtaa pienempitehoinen moottori.
 
Ja tietysti kannattaa huomioida se, että jos tuollaisella laittomalla skootterilla esim. ajaa vahingossa auton kylkeen, joutuu maksamaan kaikki vahingot omasta pussista koska ajoneuvolla ei ole ollut vakuutusta. Voi pahimmillaan tulla älyttömän kallis paukku kun jonkun luxus-auton kylkeen jysäyttää.
 
Tuommosia on sitten myös erittäin ”hauska” raahailla sisälle, nuo nimittäin painaa melko paljon eikä ole niin näppäriä ottaa mukaan mihinkään, akutkin jos sattuu olemaan lyijyakkuja niin ei hyvä.
 
Hyviä pointteja ylempänä. Eiköhän se ole sitten tuo Xiaomin m365 pro, mikä täytyy ostaa!

Hyviä vinkkejä miten tuon saisi halvimmalla? Banggoodista kiinavarastosta ja Bonuswaystä tuplabonukset sekä maksu tietenkin Norwegianin kortilla niin niin hinta olisi noin 450€. Tuntuu yhä hieman suolaiselta. Onko tiedossa esim mitään Banggoodin alennusmyyntejä?
 
Itselläni on tuollainen iso 800w moottorilla. Akun kerro todella pettymys ja kerrostalossa hankala ladata. Tosin akun saa irti mutta pitäisi löytää sisälaturi.

Nyt Juhannuksena testattu Tier, Voi ja Hoop. Voi tuntuu tuossa joukossa huonoimmalta, en tiedä johtuuko siitä että siinä ei ole käsijarrukahvaa vai miksi :)
 
Löytyykö kokemuksia sähköpotkulautailusta (varsinkin tuolla Xiaomin m365:lla) talvella tai muuten huonolla kelillä?

Yritän perustella itselleni oston järkevyyttä sillä, että kulkisin 2 km matkan töihin tästälähin sähköpotkulaudalla enkä autolla.
 
Samaa miettinyt itse että mitenköhän tuo toimis jos nastottas päälykumen eteen ja taakse.
Kirjotappa YouTubeen hakusana Xiaomi m365 winter, näytti olevan joitakin videoita.

Edit. viestin lainaus ei toiminut näköjään taaskaan.
 
Samaa miettinyt itse että mitenköhän tuo toimis jos nastottas päälykumen eteen ja taakse.
Kirjotappa YouTubeen hakusana Xiaomi m365 winter, näytti olevan joitakin videoita.

Edit. viestin lainaus ei toiminut näköjään taaskaan.
Kaikki videot olen tänään katsellut, mitä olen löytänyt! Ja ilmeisen hyvin näyttää pelaavan tämä m365 varsinkin verrattuna moniin muihin malleihin. Esim M365 vs Segway ES2 talvella


Netistä löytyi myös kommentti, että kulkisi hyvin lumella, mutta jäällä ei ole mitään järkeä ajella. Toisaalta näin myös videon, missä kaveri ajeli luistinradalla m365:lla johon oli asennettu penkki.
 
Tuommoinenhan voisi olla aika hupi peli talvella, jos sattuu takavetoisen mallin omistamaan.:cigar2:
 
Tuommoinenhan voisi olla aika hupi peli talvella, jos sattuu takavetoisen mallin omistamaan.:cigar2:

Onko noi siis etuvetoisia:confused: Luulin tai oletin että kaikki noi vempaimet on takatyöntöisiä.

Edit. viestin lainaus ei toiminut näköjään taaskaan.

Paina sitä "vastaa" nappulaa, tai jos lainaat yhtä tai useampaa viestiä, niin siinä kohtaa "lisää lainaukset" :tup:
 
Riippuu ihan mallista onko etu-, taka- vaiko kaksipyörävetoinen. Nuo Xiaomit ja Segwayt on ainakin etuvetoisia.
 
Sähköpotkulaudat taitaa olla läpeensä etuvetoisia ja Boostedilla on taka-etu veto
 
Olenkohan lukenut väärin, mutta mun mielestä sähköpotkulaudalla saa ajaa jalkakäytävällä jos vauhti on jalankulun mukainen ja ei aiheuta häiriötä.
 
Onko noi siis etuvetoisia:confused: Luulin tai oletin että kaikki noi vempaimet on takatyöntöisiä.
Molempia vaihtoehtoja on olemassa. En tiedä tarkempaa jakaumaa, mutta suosituimmat mallit taitavat kuitenkin olla etuvetoisia.
 
Olenkohan lukenut väärin, mutta mun mielestä sähköpotkulaudalla saa ajaa jalkakäytävällä jos vauhti on jalankulun mukainen ja ei aiheuta häiriötä.
"Sähköpotkulauta ei ole lelu" – kuka, missä ja miten sillä saa ajaa?
Mikäli potkulaudan teho on maksimissaan 1 kW ja rakenteellinen nopeus enintään 15 km/h, saa sillä ajaa jalkakäytävällä ja siihen sovelletaan jalankulkijan sääntöjä. Tällöin kyseessä on ”jalankulkua avustava tai korvaava liikkumisväline”.

Mikäli potkulaudan teho on enintään 1 kW ja rakenteellinen nopeus enintään 25 km/h, luokitellaan se ”kevyeksi sähköajoneuvoksi”. Tällaisen sähköpotkulaudan kuljettajaa koskevat puolestaan polkupyöräilijän liikennesäännöt eli sillä ajetaan pyörätiellä, pientareella tai ajoradan reunassa.

Ja sama kuvana trafin sivuilta:

22195-sahkoiset_liikkumisvalineet_kesa2016.jpg
 
Aah, no onhan se hienoa että on eritelty 15km/h max ja 25km/h max potkulauta. Sattuu se törmäys 15km/h ihan helvetisti mutta eipä siitä sen enempää.

Muuttuukos toi kevyellä sähkölaudalla 20km/h ajava jalankulkijaksi kun pinkoo vauhdista 20km/h laudan vieressä? Onkos ns. taluttaminen sitten jalkakäytävällä jalankulkuun verrattavaa toimintaa, pitäähän noilla ajelijoiden kuitenkin päästä jalankulkijoiden reittiä esim. julkisiin kulkuvälineisiin.
 
Onko noi siis etuvetoisia:confused: Luulin tai oletin että kaikki noi vempaimet on takatyöntöisiä.



Paina sitä "vastaa" nappulaa, tai jos lainaat yhtä tai useampaa viestiä, niin siinä kohtaa "lisää lainaukset" :tup:
Uudet tulevat Ninebot max laudat on ainakin takavetoisia, olisi melkeen tämä Xiaomi Pro voinut olla tuo malli.
Inokim light laudat on kanssa takavetoisia, tosin näitäkään ei oikein enää meinaa saada Suomesta.
 
Uudet tulevat Ninebot max laudat on ainakin takavetoisia, olisi melkeen tämä Xiaomi Pro voinut olla tuo malli.
Inokim light laudat on kanssa takavetoisia, tosin näitäkään ei oikein enää meinaa saada Suomesta.
Vaikuttaa kyllä hyvältä tuo Ninebot Max ja hintaa vain reilu 100 euroa enemmän verrattuna tuohon Xiaomin Prohon. Nopeasti katsottuna hintaa tulisi 618 € posteineen.
 
Muuttuukos toi kevyellä sähkölaudalla 20km/h ajava jalankulkijaksi kun pinkoo vauhdista 20km/h laudan vieressä? Onkos ns. taluttaminen sitten jalkakäytävällä jalankulkuun verrattavaa toimintaa, pitäähän noilla ajelijoiden kuitenkin päästä jalankulkijoiden reittiä esim. julkisiin kulkuvälineisiin.
Eihän se sillä sekunnilla muutu, mutta laudan kanssa toki kyllä voi juosta 20km/h ja olla jalankulkija. Kuten linkatusta kuvasta näkyy niin vain _itsestään tasapainoittuvilla_ voi ajaa jalkakäytävällä kävelyvauhtia, muilla ei, eli max 15km/h rakennenopeuden laudalla saa ajaa jalkakäytävällä kävelyvauhtia, mutta max 25km/h rakennenopeuden laudalla ei saa vaikka vauhti olisi sama. Julkiseen liikennevälineeseen pääsee siis taluttamalla lautaa, toisaalta sakko jalkakäytävällä ajelusta taitaa olla luokkaa 20e niin sitä voi sitten kukin miettiä et kuinka helposti tommoisesta mikrosummasta aletaan lappua kirjoittamaan...
 
Vaikuttaa kyllä hyvältä tuo Ninebot Max ja hintaa vain reilu 100 euroa enemmän verrattuna tuohon Xiaomin Prohon. Nopeasti katsottuna hintaa tulisi 618 € posteineen.
Kannattaa edelleen muistaa että Segway takuu on aika kiemurainen. Laite täytyy ostaa joko Segwayn kotisivuilta tai jälleenmyyjä itse hoitaa sen takuun.
Mm. Amazonista porukka ostanut Segwayn lautoja ja valmistajan takuuta niissä sitten ei ollutkaan koska ei ollut ostettu Segwayn omasta verkkokaupasta.
 
Kannattaa edelleen muistaa että Segway takuu on aika kiemurainen. Laite täytyy ostaa joko Segwayn kotisivuilta tai jälleenmyyjä itse hoitaa sen takuun.
Mm. Amazonista porukka ostanut Segwayn lautoja ja valmistajan takuuta niissä sitten ei ollutkaan koska ei ollut ostettu Segwayn omasta verkkokaupasta.
Niin tuo tarjous olisi indiegogo-kampanjan kautta, muuten laite olisi vielä kalliimpi. En siis tiedä miten takuu toimisi tai tulisiko verot päälle.

Alan tosin kallistua tilaamaan tuon suht edullisen M365:n noin 300 eurolla. On suuri mahdollisuus, että tämä laite jää korkeintaan yhden kesän leikkikaluksi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 632
Viestejä
4 494 191
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom