Kiitti. No nyt kun vähän valitti asiasta, niin johan oli munkin lauta juuri leimattu Vantaalla. Sieltä vielä Pirkanmaalle, voi tulla vaikka jo huomenna!Tuossa kaikki vaiheet lähetyksestä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitti. No nyt kun vähän valitti asiasta, niin johan oli munkin lauta juuri leimattu Vantaalla. Sieltä vielä Pirkanmaalle, voi tulla vaikka jo huomenna!Tuossa kaikki vaiheet lähetyksestä.
Kyllä ne näyttävät vuotavan normaalikäytössä, mutta vähällä ajolla vain viikkojen välein täytyy lisätä. Ilmeisesti tubelessin luontainen vuoto joka töyssystä on niin pienessä tilavuudessa merkittävä.
Jos molemmat vuotavat, niin kai siinä vikaa on. En äsken lukenut kunnolla, koska tulin pubista. Sori siitä. Onko 4 barin täyttö oikeasti luotettavasti mitattu?
HX X7 onkin ainakin tähänastisen käsitykseni mukaan ollut Suomessa vähän harvinaisempi peli. Varmaankin ihan asiallinen kuten isompikin malli. Kiinnostavaa onkin, jaksaako todella "viedä läskiä". Kovin paljon vanhaa Augmenttia laiskempi ei saisi olla jotta tämä kriteeri voidaan katsoa marginaalisesti toteutuvaksi, ja saattaahan siinä olla saman verran vetoa, ainakin akun paremmalla puoliskolla.Tilasin tänään tuon FitNord Swiftin pikkuakulla (350€). Kyseisestä mallista löytää aika paljon kun laittaa vain googleen "scooter x7" esim turboant, grundig yms.. Varaosien saatavuus vähä huolettaa jos ja kun jotain särkyy. Kuntokauppa.fi kuulemma saa osia tähän kun kysyin aspasta ennen ostoa.. Valitsin kyseisen mallin koska halvin 350w moottorilla niin jaksaa viiä läskiä, enkä tarvitse kovin pitkää kantamaa..
Minun on paha tuoho augmenttiin verrata kun en ole koskaat VOI:ta yms kummosempaa ajanut. Minulle riittää että viä asiallisesti töihin, kauppaan ja sieltä pois kunhan ei tarvi mäkiä taluttaaHX X7 onkin ainakin tähänastisen käsitykseni mukaan ollut Suomessa vähän harvinaisempi peli. Varmaankin ihan asiallinen kuten isompikin malli. Kiinnostavaa onkin, jaksaako todella "viedä läskiä". Kovin paljon vanhaa Augmenttia laiskempi ei saisi olla jotta tämä kriteeri voidaan katsoa marginaalisesti toteutuvaksi, ja saattaahan siinä olla saman verran vetoa, ainakin akun paremmalla puoliskolla.
Samanlainen eli ei mitään. 10 tuuman ilmapyörät.Minkälainen jousitus tuossa augmentin 210 on verrattuna vaikka G30?
Vähän aavistelin kanssa että se on joku noita X7:ja eri valmistajanimikkeillä, kun koetin infoa katsella. Vaimolle tulossa se jykevämmällä akulla varustettu plussamalli. Huomenissa pitäisi olla perillä niin pääsee koeajolle.Tilasin tänään tuon FitNord Swiftin pikkuakulla (350€). Kyseisestä mallista löytää aika paljon kun laittaa vain googleen "scooter x7" esim turboant, grundig yms.. Varaosien saatavuus vähä huolettaa jos ja kun jotain särkyy. Kuntokauppa.fi kuulemma saa osia tähän kun kysyin aspasta ennen ostoa.. Valitsin kyseisen mallin koska halvin 350w moottorilla niin jaksaa viiä läskiä, enkä tarvitse kovin pitkää kantamaa..
Helpoin voi olla jatkaa customigripillä. Xiaomin vehkeistä ainakin ihan niinkuin pyörässä sellaiset että liu'utat vain paikalleen.Aamulla pääsi testaamaan tuota G30P lautaa kunnolla. 2,7km matka töihin ja akkua meni 3%. Isoimmassa ylämäessä vauhti hidastui aavistuksen, mutta hyviällä vauhdilla jaksoi tuonkin ylös. Kantamaksi näyttää perillä vielä 63km ninebotin sovelluksen mukaan. 30km/h vauhti sport modella on ihan mukavan oloinen ja vakkarin kanssa ajo oli melko leppoisaa. Ehkä leveämpää tankoa hieman tuohon haluaisi. Pitää katsella saako sellaista jostain.
Sähköpotkulautaa kuljettanut 23-vuotias nainen menehtyi törmätessään linja-auton kanssa Turussa.
Turussa Uudenmaankadun ja Hämeenkadun risteyksessä tapahtui aamulla puoli yhdeksän aikaan ihmishengen vaatinut liikenneonnettomuus, jossa sähköpotkulautailija jäi paikallisliikenteen linja-auton alle.
Sähköpotkulautailija menehtyi onnettomuuspaikalla.
Uutisessa sanotaan, että tapahtui aamulla puoli yhdeksän aikaan.Eipä tuosta uutisesta selviä mitään, voihan tuo olla joku kännisekoilu kaasu pohjassa vuokralaudalla ilman kypärää keskellä yötä tai vaikka ihan vain itsemurha.
Tai sitten voi olla että bussikuski ajoi punasta päin. Turha spekuloida ennen kuin kerrotaan lisää faktoja.
paska hommaBussi ajoi sähköpotkulautailijan päälle Turussa – poliisi: ensimmäinen kuolemaan johtanut onnettomuus laatuaan Suomessa
23-vuotias nainen jäi linja-auton alle ja kuoli.www.iltalehti.fi
Vaikuttaa siltä, että suoraan se dösä on mennyt.Suojatiellä tapahtunut, näytti siltä, että bussi olisi ollut kääntymässä valoista oikealle suojatien yli. Ei nyt faktaa, mutta vähän siltä näytti ensimmäisen bussin asennosta.
Tälleen kun siinä viereisellä kaistalla vähän kauempana autojonossa ihmettelin, miksi poliisit vetää rallia keskellä risteystä. Kypärää ei näkynyt, mutta ei nyt kauhean mielellään muutenkaan tarkemmin tuijota kun toista yritetään elvyttää keskellä katua... Olin siinä hollilla about siinä kohtaa kun ensimmäiset lanssit tuli paikalle.
Sinällään huonosti selitetty, kun suurin osa keskustasta tulevista busseista nimenomaan ajaa hämeenkatua pitkin. Mutta paremmin tuo selittäisi sitä pahaa osumaa että suoraan tullut se bussi.Vaikuttaa siltä, että suoraan se dösä on mennyt.
Linja-auto oli matkalla Turun keskustasta Kupittaan suuntaan ylittäessään Hämeenkadun.
Ok, kiitoksia tiedosta ! Näyttää myös kulkevan 23km/h vaik alaudan mittari näyttää 25, pieni heitto siinäkin siis.Accounttiin tuntuu olevan liitettynä tuo nopeus kun tosiaan itsellä lauta kulki ensin 20km/h mutta sit käskivät vaan kirjautua sovellukseen uudestaan ja käynnistää lauta niin toimi 25km/h
E: Ja tosiaan devaajaan ottivat yhteyttä että muutti tuon nopeuden
Samaa mieltä, samalla myös polkupyöriin kiinteä 10km/h rajoitus.Bannia näille kuolemanvehkeille tai rajoitetaan nopeus reippaaseen kävelytahtiin 10km/h.
Ei kyllä spandex ottaa -5kmhJos ns. "spandexit", niin sitten +5 km/h ettei tartte ulista
PItää piruuttaa kokeilla gepsiin omaOk, kiitoksia tiedosta ! Näyttää myös kulkevan 23km/h vaik alaudan mittari näyttää 25, pieni heitto siinäkin siis.
Ja lenkkareihin kans. Lähtis maratoonarit aikasemmin liikkeelle, ni ei olis niin kiire perille.Samaa mieltä, samalla myös polkupyöriin kiinteä 10km/h rajoitus.
Ei kumpikaan noista vaan se äkkipysäys”Ei se matka tapa, vaan vauhti”
Tänään tuli ja kaikki näytti asialliselta. Luonnollisesti malli oli Gen2. Ninebotin oma lukko oli mukana. Nyt vaan selvittää $20 refund ja 2 vuoden takuu. Molemmat luvattiin, kun toimitus viivästyi. Tuo takuu on tietenkin sananhelinää, mutta mielenkiintoista nähdä, miten se myyjä sen hoitaa.Kiitti. No nyt kun vähän valitti asiasta, niin johan oli munkin lauta juuri leimattu Vantaalla. Sieltä vielä Pirkanmaalle, voi tulla vaikka jo huomenna!
Mikäs on muuten vaikutelma laudasta? Ajattelin tilata samanlaisen.Nopea toimitus tuolla Meekolla, alle 12h tilauksesta oli noudettavissa Tampereen matkahuollosta. Pikku juttu tuossa vaan että ohjaus putken alareunan ja lokarin välissä on noin 5mm, eli jouset eivät tämän enempää mahdu painumaan ja lokarihan luonnollisesti hajoaa jossain vaiheessa ja sen jälkeen tanko osuu renkaaseen ja ollaan naamallaan kun se stoppaa. Laitoin sähköpostia asiasta katsotaan mitä vastaa, saisihan noita jousia varmaan jollain autotallivirityksellä jatkettu mutta tuskin ilman hitsikonetta selviää. Vaikuttaisi siltä että jouset on suunniteltu jollekin pikkurenkaalle. Aika uskomatonta että näitä kuitenkin myydään vielä ilman mitään mainintaa asiasta.
Ainakin tuohon edellisessä myyntipuheessa mainittuun miinaan kannattanee tutustua huolella ennen ostopäätöstä. Markkinoillahan on myös vehkeitä, joissa ei ole tunnettuja varsinaisia yleisiä tyyppivikoja tai villejä modauksia.Mikäs on muuten vaikutelma laudasta? Ajattelin tilata samanlaisen.
Unohtuipa kertoa eiliseltä, että Ison Omenan liepeillä Espoossa todistin kauppareissullani tapausta, jossa oli poliisit paikalla yliajetun skuutin takia.
Miespuolinen heistä koetti kammeta maahan lojumaan jätettyä potkulautaa Nissanin keulan alta. Naispoliisi haastatteli sitten oletettua kuljettajaa, joka onnettomuudekseen ei ilmeisesti ollut huomannut ajoväylällä lojunutta kulkinetta vaan ajanut auton jumiin sen päälle...
Olisipa kiva tietää, miten tuossa määrätään korvaukset, millaisen laskun viimeinen lautailija saa rikki menneestä laudasta ja auton "vammoista"? Tuskinpa sitä kukaan siihen ajoväylälle sentään raahasi...
Kyseessä ei ollut varsinainen ajorata, ennemminkin liittymä ajoradalle parkkipaikalta, jossa vieläpä talo muodostaa näkemäesteen.
E-way E-500 lauta kyseessä. Ajettu n. 500 km.
Eilen duunista himaan ajaessa laudan etupyörä alkoi pitämään melkoisen kovaa ääntä... sellaista rohinaa.
Oma epäilykseni vahvistettiin FB:n ryhmässä (jonne jaoin videon), että ois etupyörän laakerit, jotka huutaa.
Kysymys kuuluukin, mitä ja miten tuolle voi tehdä jotain? En ole järin kokenut tässä hommassa, joten apu kelpaisi.
Ajoväylille raahataan kaikenlaista paskaa ihan vahingonaiheuttamistarkoituksessa. Lisäksi väylille saatetaan heittää ilman haitantekotarkoitusta tavaraa vailla ymmärrystä tai muussa känniuhotarkoituksessa tekoja tajuamatta. On sitä löytynyt ja on siirrelty. Luulen, etten välttämättä arvaa väärin jos veikkaan että sinäkin olet joutunut joskus pysäyttämään auton ja nousemaan kantamaan jotain asiaankuulumatonta paskaa pois tieltä. Yöllisissä työajoissa näitä on sattunut enemmän kuin muutama.Unohtuipa kertoa eiliseltä, että Ison Omenan liepeillä Espoossa todistin kauppareissullani tapausta, jossa oli poliisit paikalla yliajetun skuutin takia.
Miespuolinen heistä koetti kammeta maahan lojumaan jätettyä potkulautaa Nissanin keulan alta. Naispoliisi haastatteli sitten oletettua kuljettajaa, joka onnettomuudekseen ei ilmeisesti ollut huomannut ajoväylällä lojunutta kulkinetta vaan ajanut auton jumiin sen päälle...
Olisipa kiva tietää, miten tuossa määrätään korvaukset, millaisen laskun viimeinen lautailija saa rikki menneestä laudasta ja auton "vammoista"? Tuskinpa sitä kukaan siihen ajoväylälle sentään raahasi...
Tämä on aina vähän kipeä kysymys. En tietenkään tarkoita sitä, että kuljettaja olisi vastuusta vapaa ajamalla päin estettä, joka nyt vaan on jäänyt tielle. Mutta...Kyllä se auto pitää pystyä pysäyttämään ajoradan näkyvälle osalle. Eli sakkoja auton kuljettajalle.
Ajoväylille raahataan kaikenlaista paskaa ihan vahingonaiheuttamistarkoituksessa. Lisäksi väylille saatetaan heittää ilman haitantekotarkoitusta tavaraa vailla ymmärrystä tai muussa känniuhotarkoituksessa tekoja tajuamatta. On sitä löytynyt ja on siirrelty. Luulen, etten välttämättä arvaa väärin jos veikkaan että sinäkin olet joutunut joskus pysäyttämään auton ja nousemaan kantamaan jotain asiaankuulumatonta paskaa pois tieltä. Yöllisissä työajoissa näitä on sattunut enemmän kuin muutama.
Kyllähän tuossa on joku muu kuin kuljettaja laiminlyönyt jotain tai peräti tahallaan asettanut ansan. Vaikka kuljettajan pitää olla vastuussa ajostaan ja kyetä pysähtymään, niin kyllähän toisaalta varoittamattomista kadun vaurioista on maksettu korvauksia vaurioituneen ajoneuvon korjaukseen. Ei niitä miinoja saisi olla.
Sehän ei minkään oikeusperiaatteen mukaan mene jakeluun, jos edellistä vuokraajaa oletuksena jostain rikoksesta epäiltäisiin tai yritettäisiin vastuulliseksi vahingosta. Tämä on kyllä vuokraskuuttauksen ongelma, mutta periaatteessahan sama ongelma on jo vanha. Ainahan joku voi ajaa enemmän tai vähemmän omasta syystään väylälle jääneen polkupyörän ruttuun ja näitä on käynytkin. Se voi johtua joko siitä, että auton keula on sopivasti koukannut sen fillarin telineestä, tai siitä, että joku idiootti on heittänyt sen päälleajettavaksi. Voi toki johtua siitäkin, että omistaja on jättänyt sen lojumaan, tai sitten sääilmiön tai muun luonnollisen syyn takia on kaatunut. Kaikkia on nähty.
Tämä on aina vähän kipeä kysymys. En tietenkään tarkoita sitä, että kuljettaja olisi vastuusta vapaa ajamalla päin estettä, joka nyt vaan on jäänyt tielle. Mutta...
Muutaman ajoradalla ilkivaltaisesti raahatun esteen takia olen joutunut jarruttamaan kovasti, enkä ole osunut. Aina pitäisi joo pystyä pysäyttämään näkyvällä matkalla, mutta esimerkiksi poikittain tielle ansaksi nostettu metallinen ohut kehikko naamioitui kiusallisen pitkän aikaa sateisella häikäisevällä teollisuusalueen sivukatuosuuden pätkällä. Samoin ne pikimustat kivet tai harkot, joita on ajokaistoille raahattu. Ei todellakaan voi kohtuudella olettaa, että kuljettaja aina sateessa yhtä mustalla päällysteellä voi ne nähdä. Varovainenkin voi ne jyrätä.
Mistäkö tiedän todistaneeni nimenomaan ilkivaltaa? Monissa tapauksissa se on ollut ilmeistä. Esimerkiksi pois tieltä kannetun aidan jälkeen samalla kohdalla oli vartin päästä mustalla muovilla peitetty pieni betoniporsasta pienempi paino(!). En usko vahingoksi, tai ainakin toiminnan tarkoitus ja tilaaja kiinnostaisi nähdä.
Kuinka pieni esine pitää moottoriajoneuvon kuljettajan kyetä näkemään ja väistämään? Saako sakot tupakan tumpin päälle ajamisesta? Entä jos ei väistä mäkkärin paperipussia ja siellä onkin renkaat puhkova kolarin aiheuttava teräspala? Pullo moottoritiellä? Ei kaikkea voi nähdä, vaikka olisi miten lainkuuliainen ja varovainen. Entä kuinka hitaasti eläimen pitää tulla ajoradalle, jotta törmäys katsotaan kuljettajan syyksi kun ei huomioinut pysähtymismatkasääntöä?
Voidaan nostaa esiin sellainenkin konsepti kuin ennakoitava tilanne. Onko tienvarsipommi ennakoitava tilanne? Vaikka se olisi merkitty selkeästi, ei nähdäkseni ole. Voin kuvitella, että jossain tapauksessa myös ympäriinsä paiskotun vuokrapotkulaudan pohja voi olla ns. paha miina. Onko pohjassa heijastimet?
Pitäisiköhän omaan potkulautaan laittaa huomioteippiheijastin dekkiin ja pohjaan siltä varalta, että joku kusipää kaataa sen väärään paikkaan? Pitäisi muuten laittaa.
Käytännönläheisenä arviona olen ainakin tapausta tuntematta ensiarvauksena samaa mieltä. Yleinen syy kaikenlaisiin vahinkoihin on se, että merkittävä vähemmistö kuljettajista ei osaa mitään, piittaa vittuakaan, heitä ei kiinnosta opetella eikä päässä liiku hammasharjan lisäksi muu kuin identiteetistä, suuntautumisesta ja aktiivisuudesta riippuen silloin tällöin kyrpä. Kunhan noin periaatetasolla arvioin aihetta.Tietenkään ei saisi olla tiellä mitään yllätyksiä, mutta kyllä nyt tuollainen skuutin kokoinen pitää pystyä huomaamaan kun puhutaan nyt jostain kauppakeskuksen parkkipaikan ympäristöstä. Ei siinä nyt lähtökohtaisesti kovaa saa ajaa ja pitää kuitenkin varoa lapsia jne. Nämä maantiellä olevat miinat ym. sitten asia erikseen.
Käytännönläheisenä arviona olen ainakin tapausta tuntematta ensiarvauksena samaa mieltä. Yleinen syy kaikenlaisiin vahinkoihin on se, että merkittävä vähemmistö kuljettajista ei osaa mitään, piittaa vittuakaan, heitä ei kiinnosta opetella eikä päässä liiku hammasharjan lisäksi muu kuin identiteetistä, suuntautumisesta ja aktiivisuudesta riippuen silloin tällöin kyrpä. Kunhan noin periaatetasolla arvioin aihetta.
Täytyy vielä toistaa, että hyvin vaikea aihe. Junan alle jääminen on tunnettu vaikeana aiheena, mutta niin se on kumipyörän tai korin alle jääminen kadullakin. Osin eri syistä, osin eri tavoin. Eikä pelkästään henkilön allejäämiset, vaan onhan se kohteen allejääminenkin paha. Kohde on yleensä jotain skeidaa, mutta keskikokoinen kohde voisi olla henkilö, eläin tai jotain vaarallista materiaalia. Ei tietenkään ole realismia tai tarkoituksenmukaista suhtautua tieliikenteen turvallisuuteen samoin kuin ilmailussa, mutta siitä olisi opittavaa.
Tämä on ilman muuta totta. Kuljettaja on lähtökohtaisesti vastuussa ajoneuvon turvallisesta käytöstä, yleistä varovaisuutta on noudatettava, ennakoitaviin tilanteisiin pitää voida reagoida ja nimetyissä tilanteissa on noudatettava "erityistä" varovaisuutta. Ennakoimattomiin tilanteisiin ei voi varautua, ja muillakin tienkäyttäjillä on vastuuta - niilläkin jotka eivät ole moottoriajoneuvon kuljettajia, vaikka se tulee monelle yllätyksenä. Jopa tienpitäjällä ja satunnaisilla sivullisilla on vastuuta. Edes erityinen varovaisuus ei tarkoita, että kuljettaja on syyllinen ylikulkusillalta eteen hyppäävän yliajoon.Tottakai vaikea aihe näin netissä kommentoida, mutta lähtökohtaisesti kuljettajalla on aina vastuu.
Tämä on ilman muuta totta. Kuljettaja on lähtökohtaisesti vastuussa ajoneuvon turvallisesta käytöstä ja ennnakoitaviin tilanteisiin pitää voida reagoida. Ennakoimattomiin tilanteisiin ei voi varautua, ja muillakin tienkäyttäjillä on vastuuta. Jopa tienpitäjällä ja satunnaisilla sivullisilla on vastuuta.
Sekin on käyttäjästä riippuva makuasia. Itse pidän potkulaudan vakionopeussäädintä hyvin toimiessaankin täysin turhana ja haitallisena ominaisuutena. Moni muu paikka väsyy tai rasittuu ennen peukaloa. Jos peukaloa joutuu kovasti jännittämään pitääkseen kaasuvipua pohjassa, on kaasuvipu suunniteltu huonosti.Cruise vissiin poistunut softapäivityksillä? Ei varmaan ole takaisin mahdollista saada? Meillä kun kumpikin ajelee 4-10km matkoja suuntaansa, niin olisi ollut kätevä.
Eiköhän se ole hintansa arvoinen peli mainstream-tuotteissa. Minähän en haluaisi niin pienillä pyörillä ajella, mutta asiallahan on oikeasti melko vähäinen merkitys.Ja oliko nää nyt edes fiksut ostokset? Tosiaan ei mitään käryä näistä ja merkeistä.
Helsingin pelastuslaitos sai myöhään torstai-iltana ilmoituksen palamaan syttyneestä sähköpotkulaudasta asuinhuoneistossa.
Sähköpotkulauta oli syttymishetkellä latauksessa.
– Asukas oli kuullut poksahdusääniä, kun sähköpotkulauta oli ollut asunnon kylpyhuoneessa latauksessa. Savua oli ollut niin paljon, että asukas oli joutunut poistumaan asunnosta ja soittamaan siinä vaiheessa hätäkeskukseen, Helsingin pelastuslaitoksen päivystävä palomestari Vesa Paatelma kertoo.
Pelastuslaitos sammutti palon ja tuuletti asunnon. Palo ei levinnyt asuintalon rakenteisiin, eikä tilanteesta aiheutunut henkilövahinkoja.
– Naapuriasuntojen asukkaat siirtyivät itse ulos asunnoistaa. Sähköpotkulaudan omistaja ei pystynyt palaamaan huoneistoon vaan sai yöpaikan muualta.
Palamaan syttynyt sähköpotkulauta tuhoutui Paatelman mukaan käyttökelvottomaksi.
– Identtistä tapausta ei tule mieleen, mutta olen kyllä kuullut, että sähköpotkulautojen akut ovat syttyneet palamaan. Kaikissa vempeleissä, joissa on akku, on aina olemassa oikosulkuriksi.
Toimiikohan tuo jos vaihtaa siitä xiaomin softasta alueen vaikka saksaan tms? Saisko sit ladattua? Ei taida noita utilityjä olla iPhoneen meinaan?Ei ole Suomeen vielä saapunut, muualla Euroopassa ollut jakelussa jo toukokuusta. Scooterhacking utilityllä saa helposti päivitettyä viimeisimmän virallisen ilman odottelua.