Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Aina voi arvailla mutta vaikka itsellä sovellus näyttää moottorille 0c niin olen kaksi kertaan saanut moottorin ylikuumaksi. Kummallakin kerralla laudan näyttöön tuli H1 joka tarkoittaa juurikin et moottori on ylikuumentunut. Lauta löi tehot eco moodille ja meni noin 5min et tehot palautui. Eli kyllä moottorista jotkut lämpöanturit löytyy ja laudan controlleri osaa asian tulkita.
Se että onko sielä sitten kahta eri versiota controllerista tai moottoreista niin ettei sovellus osaa tulkita kuin toisen tietoja.
Eiköhän se lämpötilatieto ole blokattu softasta ihan tietoisesti.
On nää E-WAU lokarikorjaukset kyllä veikeitä . Oneplus suojakuori, koneen takaosan pci rauta, jesaria ja nippusiteitä ja lokari ei liiku mihinkään kunhan nipparit ei katkea
Hei, it aint stupid if it works .Veikeitä? Tuo kuulostaa jo oikealta McGyver-fixiltä!
Joka tapauksessa tieto tulee sieltä kahvan päästä ja sähköinen toimii vaijerista riippumatta.
Onko siellä siis oikeasti anturit kahvassa tunnistamassa? Jos on niin mahtavaa ja pahoittelen väärästä päätelmästä. Herätti vain varsin ison epäilyksen ettei olisi kun tuon edellisen Xiaomin jarrua säätelin ja jarrut sai reagoimaan säätäessä koskematta kahvaan enkä muista nähneeni mitään johtoja menevän tai tulevan kahvalta kun säädin niitä kohdilleen (voi olla että olen missannut ne mutta ei sattunut silmään kun ei niitä tullut edes miettineeksi/etsineeksi).
millain te latailette teidän sähköpotkulautoja, kun tässä pohdin et jos teen lyhyitä 7km matkoi, niin onko järkevää lataillai samantien täyteen vai latailla sitten kun ajeltu enemmänkin
Tuollaisen tai vastaavan voisi ostaa jos Euroopasta saisi alta parin tonnin. 4kw ja kulkeekin mukavasti ja ulkonäkö omaan silmään cool.
Itsellä tuo tapa antaa lämpöjen tasaantua yms tulee ihan puhtaasti siitä että en rehellisesti luota että akut ovat yhtä laadukkaita kun esim kännyköissä tai läppäreissä. Miellän nuo lähemmäs harrastevälineiden (airsoft, RC jne jne...) akkuja jotka ovat huomattavasti herkempiä. Plus kännykän akku on niin paljon nopeampi ladata että pieni kapasiteetin lasku ei nykyluurissa tunnu juuri kun päivän läpi pääsee rankallakin käytöllä. Laudassa taas se voisi esim omalla kohdalla merkitä sitä pääsenkö töiden jälkeen kotiin asti tai ainakin että kokoajan joutuisi miettimään että riittääkö se akku vai ei. Toki itsellä noita kilometrejä tulee ja laite on fillarin kanssa se ainoa mahdollinen kulkine jos haluaa välttää julkisia joten akkujen säästöllä on ihan jo konkreettinen merkitys. Kuitenkin jo tässä vaiheessa se 330km alla ja olen käytellyt myös fillaria ja julkisia laudan lisäksi eli voisi olla yli tuplat.
Juurikin näin. Sama kun esim airsoftissa oli kun lipot tuli. Käyttelit väärin ja akut paukku.Ei ole edes akkujen "laadusta" kiinni, vaan litiumakkujen lämpötilan on aina hyvä ennen lautausta antaa tasaantua, jos ei ihan huoneilman lämpöihin, niin ainakin sinne päin.
Ikinä ei pitäisi antaa litiumakkujen jäätyä ja niiden lataus kylmänä ei ole niille hyväksi!
Kännykän akku ei edes ole massaltaan lähellekään vastaava, joten sen lämpö myös tasaantuu nopeammin.
Tässä on alkanut kelien lämmetessä hieman sähköskootteri himottamaan kaupunkikruisailuun. Hieman ketjua selailin taaksepäin ja Ninebot MAX G30 näyttäisi olevan suosittu ja ilmeisen laadukas verme tällä hetkellä.
Miten tuollainen toimii tällaisella hieman isommalla kaverilla? Pituutta se 195cm ja painoa noin 90 kg. Tuleeko ergonomian kanssa ongelmia? Lähinnä mietin tangon korkeutta ja miten tuohon astinlaudalle mahtuu kengännumeron 45 jalat.
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laudalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.ei mitään ongelmaa. ite 190 cm ja kengännumero 47-48 ja vuosi & reilu 1000 km takana juuri tolla laudalla. se on juuri oikein mitotettu isommallekin kaverille, leveä ja pitkä toi paikka pitää jalkoja.
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laidalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.
Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainaostaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poukkeavan" ajoasennon.
Kenkä numero kans 43 ja en kyllä millään saa molempia jalkoja vierekkäin joka juuri rasittaa nilkoja epätasaisesti D: e-way maxKomppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laudalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.
Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainoastaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poikkeavan" ajoasennon.
Edit: typot
Väkisin joskus on vähän sukset ristissä, varsin hyvin tosiaan samoilla laduilla normisti pysytty.Useimmisa asioissa ollaan oltu samaa mieltä. Nyt pitää antaa eriävä mielipide.
Siksi, että ongelmien laajuus tulee myyjän/valmistajan tietoon.
Se asiakaspalvelijakin aivan varmasti jossain vaiheessa kertoo pomolleen, että "*ttu apua nyt on kiire kun nyt on paljon valituksia tullut".
Vikojen paikallistaminen (suunnittelu, materiaali, valmistus) helpottuu ja siten vikojen korjaus nopeutuu.
Aina kannattaa heti reklamoida, eikä tyytyä vain odottelemaan mahdollisia korjauksia.
Suomen kuluttajasuoja on onneksi vahva ja jos ei ala korjauksia kuulumaan tai niitä joudutaan toistuvasti tekemään, hinnanalennus tai kaupan purku tulee ajankohtaiseksi.
Tuskin kukaan haluaa maksaa siitä, että tuote on viallinen ja jopa käyttökelvoton niissä olosuhteissa joihin se on käytettäväksi myyty?
Tuossa kohden varmasti ajattelee osa toisella tapaa ja osa toisella. Itse vierastan tuon kaltaisia "ostettiin tällaisia ja keksittiin oma, kiva nimi"-tuotteita, joiden valmistajasta / laadusta / oikeastaan mistään ei voi olla varma ennen kuin joku toimii betatestaajana.Niin... itse kuolasin tuota kyytiä lähinnä väännön takia, mutta maltoin mieleni mm. tuotteen tiedoissa ilmenneiden epäselvyyksien vuoksi.
Vähän alkuun oma varovaisuus harmitti, mutta nyt onnittelen itseäni tuotteessa ilmenneiden lapsusten takia.
Eiköhän tuo oma M365 palvele vielä ensi vuonnakin, jos ei parempaa vaihtoehto löydy.
Ainakin joku on sanonut lautansa olleen suoraan uudemmalla. Siihen on pari varsin selkeää vaihtoehtoa.En ymmärrä miten teillä joillain on e-way maxin laudoissa eri firmis, ellette nyt oo menny sitten kingsonin firmistä latailee vai uskaltautuneet lataa testi firmistä? 1.17 yhä ittsel ja ei anna lataa uudempaa.
Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.Mahdoitko huomata siellä lainaamassasi sen "yhtenään yhteydessä" ja toteamuksen, ettei aspa osaa kertoa mitään ennen tiedon saantia muualta?
Juuri näin. Ja oletan että vaikutelma on syntynyt siitä että olen ollut yhteydessä huoltofirmaan sekä Wilfaan ja käynyt rakentavaa keskustelua ongelmien korjaamiseksi ja käynyt läpi ilmenneiden vikojen syitä ja aiheuttajia (ihan Tanskan pään devin kanssa yms). Aka juu olen ollut useita kertoja yhteydessä mutta eri tahoihin tai raportoidakseni uudesta viasta.Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.
Tarkoititko sen ehkä siten, että sama käyttäjä usein samasta asiasta...?
On varmasti porukka nuita jousitannu, ja hyöty voi olla marginaalinen siinä mielessä, että tuossa on jo ilma renkaat jotka pitäisi olla mukavammat kuin täyskumi.Tuli hankittua Voltesista testimielessä Max G30 30kph-versiona. Nyt ensimmäisten ajojen jälkeen tuli mieleen, että onko kukaan asentanut näihin jousitusta/iskareita etupäähän? Kitit näyttivät maksavan ~100 euron luokkaa, mutta onko niistä mitään hyötyä loppupeleissä? Samaten jäin miettimään tuota takalokarin tukea. Mitä tätä ketjua nyt selaillut niin ei ilmeisesti ole juuri Max G30 tyyppivika, mutta kannattaisiko tuki kuitenkin hankkia?
Jossain väitettiin että lautojen range perustuisi mittaustapaan: 60kg kuormalla 15kmh tuulettomalla tasamaalla.
Joka vaikuttaisi järkevältä kun 60kg on aikalailla kiinalaisten keskipaino.
Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.On varmasti porukka nuita jousitannu, ja hyöty voi olla marginaalinen siinä mielessä, että tuossa on jo ilma renkaat jotka pitäisi olla mukavammat kuin täyskumi.
Itse laittaisin tuen siihenkin, vaikkakin lokari menee luultavasti vasta yli 600km jälkeen, jos silloinkaan mitä ymmärtännyt nuista.
On noita joitakin tullut eteen. Tosin ei tietoa onko seisottu päälle, hakattu muuten tms. Mutta samanlaisiksi joku täällä aiemmin sanoi kun oli ostanut orkkisvaraosan G30:n takalokarin E-Wayhinsä.Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
Ei muuta kuin testaamaan. En ole tutkinut että mikä KSn lauta vastaa tota E350 versiota, mutta uskosin että sieltäkin tuo limiterin poisto löytyy ja osaa sitä kautta hyödyntää laudan täysiä tehoja. Aina voit palata käyttämään E-Wayn omaa softaa jos tarve vaatiiTäällä on paljon keskusteltu tuosta King Song -sovelluksesta jolla saa huippunopeuslukituksen pois mutta keskustelu on aina koskenut E600 tai E500 -malleja. Onko kellään tietoa toimiiko sovellus tämän mallin kanssa ja nostaako se huippunopeuden samaan 30 km/h kuin E500 vai onko tämä 25 km/h tämän ihan todellinen huippunopeus? Epäilen. Sen verran vääntöä tässäkin on.
Itsestä taas alkaa tuntua, että sama ois ollut tilata DHgatesta, sillä oma tilaus Voltesista tuli lauta suomeen viikossa juurikin helatorstain aikoina, mutta sitten Posti koski siihen ja nyt ei taida kukaan tietää missä se lähetys on ja viikkoon ei ole tapahtunut mitään mitään skannauksia, huoh, odottavan aika on pitkä....Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
Ei ole tullut takalokkarin tai minkään muunkaan kanssa vielä ongelmia, vaikka ajotyyli ei ole kaikkein smoothein kanttareissa yms.Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
DHGatesta oma tilaus 18.4. ja lauta tuli perille viime vai edellisviikolla. Mukana koodilukko, joka ihan mukava yllätys.Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
Testailin vähän asiaa. King songin oma softa näyttää moottorilämmöt. Piti vain Android puhelimen fontti laittaa minimiin että mahtui kyseinen tieto näytölle. Eli KSn softa on huonosti suunniteltu. Tästä voi myös päätellä että itse laudan rauta on ok. Ainoastaan E-Wayn oma softa on susi kun näyttää 0c.Olisiko tämä parempi arvaus?: Eliminoinnin perusteella sanoisin, että kontrollerin eroista on kyse. Appi (sama versio) saa tiedot kontrollerilta. Moottorilla molemmissa tapauksissa oltava anturi, jonka annon perusteella kontrolleri "tietää" ylikuumenemisesta. Kontrollerien eron takia appi ei vaan saa ajantasaista lämpötilatietoa kontrollerilta.
Voi olla ihan hyväkin, että ei ole tullut. Voit nimittäin ostaa paremman. Jos välttämättä haluat tuon niin vk.com Oulu ja Pirkkala löytyy heti.Kaksi viikkoa sitten laitoin dna:n sivuilta E-way 600 tilaukseen. Sähköpostiin napsahti tilausvahvistus ja seuraavana päivänä olisi pitänyt tulla paketin seurantakoodi.
Ei tullut.
Lauta saamatta vieläkin.
Dna:n aspa sanoi että pitäis vaan rauhassa ootella, että kyyyyllä se tilauskoodi sit tulee ku lauta postitetaan. Kesä alko jo eikä lautaa näy, ja muut skuuttailee kadulla ohi, huuliaan päristellen.
Ei auta ku ulista ja oottaa. Elisan kaupastakin loppu :/ pöh
</Angst>
300km takana E600 Maxin kanssa. Sovellus on aina toiminut ja takalokari on lähes ehjä
Tiedoksi, noi luvatut ajomatkat ovat pääsääntöisesti aina laskettu 60kg kuormalla tasaisella asfaltilla ilman tuulen vastusta 15km/h nopeudella. se kannattaa aina muistaa noita lukiessa.E500 tuli ostettua tuossa noin kuukausi sitten ja 150km ajoa nyt takana. Kokemukseni mukaan E500 on laadukas tuote, eikä mitään rakenteellisia vikoja ole havaittu. Täytyy todeta että eroa kuin yöllä ja päivällä verrattuna saman merkin E600 lautaan, josta on saanut lukea jos jonkinlaista vikaa. Kiihtyvyys huippuluokkaa ja ajettavuus on parantunut kun renkaat ovat vähän jo pehmentyneet. Ainoa moitteen sana tulee akun kestosta joka on luvatun 45km sijaan noin 20-25km (täysi kaasulla ja n. 90kg painolla). Uskoisin että jos oikein taloudellisesti ajaisi ja mäkiä ei matkan varrella olisi niin lähemmäs 30km voisi päästä. Muuten ihan mainio tuote, mikä yllätti positiivisesti hyvällä kiihtyvyydellä.
Otin iltapuhteeksi E600 takalokarin. Irroitin sen ja tarkistin että tekemäni patentti toimii. hyvältä näytti epoksi takapuolella ja laitoin vielä vähän lisää sille alueelle mistä lokari on nyt lähtenyt halkeilemaan. Ei kylläkään ole enää edennyt 3 päivään halkeama. Näyttäisi siltä että nyt mennään alumiinitukien ja epoksin varassa. Huomenna onki sitten ryskytystä tiedossa mukulakivillä.
Kyllä kai kestää melkein ehjänä, jos tekee patentit lokarille. On tuokin kun uutta lautaa joutuu heti uutena korjaamaan.300km takana E600 Maxin kanssa. Sovellus on aina toiminut ja takalokari on lähes ehjä
Et varmuudella ole. Juuri tuota samaa ajatusta olen itsekin kertonut harrastavani ja lähinnä suositellut myös muille. En osaa mitenkään pitää järkevänä miettiä "kestääköhän se akku hetken pidempään, jos..." ja sitten jää ajoja ajamatta kun liikkeelle lähtiessä saa aina miettiä, miten pitkälle se akku riittää.Olen luultavasti poikkeus, mutta laitan aina latinkiin kun tulen kotiin, kunhan kyyti on kuiva ja ehtinyt lämmetä. Näin tiedän latauksen olevan täysi, kun seuraavana kerran pitää ajelemaan lähteä.
Otan yleensä irti latauksesta kun merkkivalo näyttää vihreää. Kerran viikossa jätän kennot balansoitumaan.
Juuri näin tarkoitin. Eli ei se aspa tosiaan voi antaa tänään parempaa vastausta kuin maanantaina, jos ei tietoa ole muualta saanut. Jos olisi, olisi järkevästi toimiva firma infoamassa jo asiakkaitakin.Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.
Tarkoititko sen ehkä siten, että sama käyttäjä usein samasta asiasta...?