Onko kukaan ketjua seuraava hakenut verkkoyhtiöltä mitään korvauksia sähkökatkoihin liittyen? Alkaa itsellä loppua kärsivällisyys kymenlaakson sähkön pätkimiseen. Tässä edelliset vakiokorvaukset about kuitattu ja seuraavia odotellessa... Alkaa olla fiilis että nyt ei enää vakiokorvaukset riitä.
Mulla on ollut sähkönsiirtosoppari puoli vuotta, jonka aikana on ollut jo pitkälti toista sataa sähkötöntä tuntia. Olen tyytynyt vakiokorvauksiin ja jätin pilaantuneista ruuistakin syksyllä hakematta korvauksia, koska oli muka muita kiireitä ja asia selvästikin tehty helvetin hankalaksi yhtiön toimesta (kuitit, kuvat jne). Nyt oli lumimyräkän aikaan taas yli vuorokauden sähköt poikki ja kovien pakkasten valmiiksi kyllästämät rakenteet eivät paljon lämmittäneet ja huolella varjellut maalit, öljyt ja muut pakkasta kestämättömät tuotteet piloilla.
Näenkin jo itseni laatimassa KKV:lle valivalikirjettä
Ja sähkölaitoksen vastaamassa "kylmä- ja huono ilma, vaikeat olosuhteet ja etäisyys" jne. Tuntuu jo siksi vähän hölmöltä maksaa perustellusti korkeampaa siirtohintaa sijainnista, jos homma ei toimi sittenkään. Muutenkin vakiokorvaus on ihan vitsi jos suuri osa katkoista alle minimimäärän. Viime vakiokorvauksenkin tueksi piti yhtiölle laittaa datahubista itse ladatut taulukot. Pelkkään "missäs mun alennuslasku näkyy?" emailin sain muuten .jpg screenshotin jostain excel-taulukosta jossa sähköt ovat muka palanneet joiksikin sekunneiksi (ilmeisesti yhtäjaksoisuuden katkaisemiseksi)
. Naurattaisi jos ei olisi raha kyseessä.