Eli sun mielestä asiakasta saa vedättää esim. 48% hinnankorotuksella, jos sen tekee joko osaamattomuuttaan ja lähettää samalla lipevän kirjeen. Tai harkitusti, uskoen, että siihen ei viranomainen puutu, kuin sanomalla soo soo, korotelkaa tulevaisuudessa vähemmän ja oikeiden perusteiden mukaan.
Härskiä tuossa oli nimenomaan toimintatapa. Ja kokonaan uuden hintaelementin eli perusmaksun tuominen (0 -> 3.98€/kk) mukaan.
Luulenpa, että silloiset asiakkaat ei sellaista unohda ikinä.
Ala on sen verran tiukasti säädelty, että yleensä kaikki muidenkin yhtiöiden muutkin jekkuilut on kyllä esillä kun lukee sopimusehdot.
Siksi alkuperäisessä huomautuksessani lähinnä huomautin boldilla: ”Kannattaa sitten lukea sopimusehdot todella tarkkaan läpi ennen kuin tekee sopimuksen.”
Jos (ja niin kuin tällä kertaa näyttää olevan, toivottavasti tulevaisuudessakin) sopimusehdoissa ei mitään yllätyksiä ole, minkään sähkönmyyntiyhtiön on hankala jekutella asiakasta.
BTW, ilmeisesti lisäksi 2019 on annettu toinenkin huomautus, joka ei vaan ole noissa julkisissa ratkaisuissa haettavissa.
”Esimerkiksi hintavertailulistan kärjessä keikkuvasta Lumo Energia Oyj:stä tulee Kaakkolan mukaan keskivertoa enemmän valituksia.
”Olemme antaneet heille huomautuksen markkinointitavasta, jota he käyttävät sähkön hintavertailusivulla”, Kaakkola sanoo.”
Energia-alalle sähkökaupan vapautuksen jälkeen ilmestyneet halpakauppiaat tuottavat paljon töitä kuluttajaviranomaisille. Ne keikkuvat kuitenkin Energiaviraston hintapalvelun kärjessä.
www.uusisuomi.fi
[Itse en ole ollut Lumo energian asiakas, vaan firmassa kiinnitti alun perin oman huomion se, että käyttämällä jo parilla muulla toimialalla olevaa sinällään hyvämaineista brandia he nappasivat itselleen suoraan näiden maineen ja tunnettuuden. Sehän sinällään oli fiksua, mutta ajattelin heti, että jotain muutakin jekkuilua on tulossa.]