Helenillä on musta vähän erikoisesti. Mulla oli vajaan 3 viikkoa Helenin sopimus, ja nyt kun se on juuri hiljattain päättynyt, yritin katsella näkyykö siellä systeemissä mitään ennakkotietoa tulevasta laskusta. No, tuolla ei mun verkkopankkitunnuksilla näy oikeastaan yhtään mitään. Ei sopimuksia, ei kulutustietoja, ei mitään. Jotenkin se systeemi vähän tunnistaa mut koska siellä näkyy sopimusta luodessa annettu sähköpostiosoite.
Useimmilla muilla yrityksillä näkyy kaikki tiedot vähän aikaa sopimuksen päättymisen jälkeen. Toivottavasti sieltä tulee kuitenkin tavallinen e-lasku kuten pitäisi tulla.
Sähköfirmoilla tuntuu usein olevan outoa toimintaa "sähköisessä" maailmassa. Vattenfallilta tuli loppulasku sähköpostilla, koska tuolloin olin ehtinyt ottaa uuden sopimuksen Vattenfallilta ja siihen olin valinnut sähköpostilaskun koska vaihtoehtoina oli se tai paperilasku. Olisihan ne voineet lähettää sen e-laskuna kerta siinä päättyvässä sopimuksessa sellainen oli säädetty käyttöön, mutta tuon uuden sopimuksen laskutusvaihtoehto oli mennyt sen päälle.