Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tarvitse mennä paikanpäälle. Tässä linkki siihen Eletra Spot: WeborderMistäs linkistä ton powerin pörssisähkösopparin nyt saa otettua?
Ja mihin asti toi tarjous nyt on voimassa?
Edit: Voi perkele, se ilmeisesti olikin sit vaan myymälöistä ja nyt on lähimyymälä jo kiinni![]()
Mistäs linkistä ton powerin pörssisähkösopparin nyt saa otettua?
Ja mihin asti toi tarjous nyt on voimassa?
Edit: Voi perkele, se ilmeisesti olikin sit vaan myymälöistä ja nyt on lähimyymälä jo kiinni![]()
Näin ton linkin aiemminkin mutta mulla ei tapahdu mitään tosta?Ei tarvitse mennä paikanpäälle. Tässä linkki siihen Eletra Spot: Weborder
Ei taida onnistua.Mulla tosiaan alkaa 13.12 se väreen 3kk soppari, mitähän tässä nyt tapahtuu jos ton powerin sopparin otan tohon vikaan päivään, siinä näkyy 1.3 olevan viimeinen mahdollinen alkamispäivä, 12.3 asti on väreen soppari...
Ei taida onnistua koko homma?![]()
Vieläkö muilla toiminut tuo Eletran linkki?
Mikä lie häiriö oli. Kahdella eri selaimella testailin ja virhettä vain.17.45 tuli tilausvahvistus, et silloin vielä toimi.
Korpelalla on kvartaali 8.75c/kWh +käyttövaikutus. 3,95€/kk. Itse ajattelin tuolla mennä joulu-helmkuun ja maaliskuussa takaisin pörssiin.KSAT päivitti KvarttWirta-hinnat tammi-maaliskuulle: mm. yksiaika 12,55 c/kwh + 4,52 e/kk (KvarttiWirta - Koillis-Satakunnan Sähkö Oy). Senpä vuoksi nappasin Väreen 3kk Black Week tarjouksen tuolle kyseiselle ykköskvartaalille.
Onpas prosentuaalisesti edullinen. Karkeasti 1,5 snt/kWh vähemmän mitä Omavoima/PKS olleet parhaimmillaan marginaalin kera muutamaan kuukauteen.Korpelalla on kvartaali 8.75c/kWh +käyttövaikutus. 3,95€/kk. Itse ajattelin tuolla mennä joulu-helmkuun ja maaliskuussa takaisin pörssiin.
Korpela Kvartaali
www.korpelanvoima.fi
Itse olen odotellut että korpelalla päivittävät tuon 1-3/25 ajanjakson hintaa ja nyt oli tullut näkyviin. En osaa sen kummemmin sanoa. Ainut mitä tarkistin ennen linkkaamista tänne, että toimittavat kaikkialle eikä vain Verkkokorpeln alueelle.En lukenut pikkupränttejä, mutta varmaan sama kulutusvaikutus kuin kaikissa eli pari viikkoa voi hyvin katsoa Omavoiman talvikehityksen ja sitten ottaa tuon tarvittaessa, kun hintaa ei enää tarkisteta. Vai kohdistuuko 1.1.25 tarkistus myös 1-3/25?
Tätä voisi harkita itsekin vaikka tuo kulutusvaikutus hieman arveluttaa. Kulutus (~13Mwh/a) jakaantuu noin 50/50 päivä/yö, eli en usko saavani kulutusvaikutuksesta etua, mutta tulisiko silti järkevämmäksi kuin Väreen 3kk 10,55c/kwh sopimus... Se on vielä tänään saatavissa.Korpelalla on kvartaali 8.75c/kWh +käyttövaikutus. 3,95€/kk. Itse ajattelin tuolla mennä joulu-helmkuun ja maaliskuussa takaisin pörssiin.
Korpela Kvartaali
www.korpelanvoima.fi
Datahubista tiedot liukuriin viime ja tältä vuodelta niin voit vähän saada osviittaa miltä kuluvaikutus näyttää kovimpina talvikuukausina.Tätä voisi harkita itsekin vaikka tuo kulutusvaikutus hieman arveluttaa. Kulutus (~13Mwh/a) jakaantuu noin 50/50 päivä/yö, eli en usko saavani kulutusvaikutuksesta etua, mutta tulisiko silti järkevämmäksi kuin Väreen 3kk 10,55c/kwh sopimus... Se on vielä tänään saatavissa.
No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa pohtia.
Lumme-energia 8,74c/kWh, 4,91€/kk?Mistä halvin 12 kk sopimus tällä hetkellä ilman kulutusvaikutusta?
Kyselin asiakaspalvelusta ja vahvistivat, että hinta pysyy 1-3/25 tuossa 8,75 snt/kWh + käyttövaikutus (=normikulutusvaikutus). Todella hyvä hinta - ellei nyt futuurit / Omavoima laske todella paljon parin viikon sisällä niin siirryn tuonne talveksi. Suoraa säästöä oletetulla ~7000 kWh kulutuksella kuitenkin n. 120 euroa vs. Omavoiman tämänhetkiset kiinnityshinnat.Itse olen odotellut että korpelalla päivittävät tuon 1-3/25 ajanjakson hintaa ja nyt oli tullut näkyviin. En osaa sen kummemmin sanoa. Ainut mitä tarkistin ennen linkkaamista tänne, että toimittavat kaikkialle eikä vain Verkkokorpeln alueelle.
Täällä 10 MWh/a okt, jossa oikeastaan ainoa yölle siirrettävä kulutus on mlp lvv, joka vie päivittäin n. 2-3kWh. Tietty yöllä on yleensä kylmempää eli lämmitys kuluttaa enemmän silloin.Tätä voisi harkita itsekin vaikka tuo kulutusvaikutus hieman arveluttaa. Kulutus (~13Mwh/a) jakaantuu noin 50/50 päivä/yö, eli en usko saavani kulutusvaikutuksesta etua, mutta tulisiko silti järkevämmäksi kuin Väreen 3kk 10,55c/kwh sopimus... Se on vielä tänään saatavissa.
No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa pohtia.
Ei ole kuten täällä huomaaTässä nyt tuntuisi olevan vähän muutakin stressattavaa kuin pelata "uhkapeliä" 40 € panoksella talven ajan...
Ei voi pompsahtaa.Jos seuraava hinnan tarkistus on 1. tammikuuta, eikös se tarkoita, että helmikuun ja maaliskuun hinta voi vielä pompsahtaa? Itselläkin olisi vielä mahdollista perua Väreen talvisähkö, jota ajattelin ajanjaksolle 1.1.-31.3.
Viittasit oletettavasti Korpelan Energiaan - asiakaspalvelussa vakuutettiin että 01-03/25 on tuo 8,75 snt/kWh + kulutusvaikutus. Korosti pariin otteeseen, että kulutusvaikutus vaikuttaa lopulliseen hintaan, mutta ns. pohjahinta ei muutu 1.1.25 tarkistuksessa.Jos seuraava hinnan tarkistus on 1. tammikuuta, eikös se tarkoita, että helmikuun ja maaliskuun hinta voi vielä pompsahtaa? Itselläkin olisi vielä mahdollista perua Väreen talvisähkö, jota ajattelin ajanjaksolle 1.1.-31.3.
Mitä se tarkistus sitten muuttaa vai tarkoittaako tuo, että jos tuon Korpelan sopimuksen lyö nyt lukkoon sen hinta ei voi muuttua 1.1.Viittasit oletettavasti Korpelan Energiaan - asiakaspalvelussa vakuutettiin että 01-03/25 on tuo 8,75 snt/kWh + kulutusvaikutus. Korosti pariin otteeseen, että kulutusvaikutus vaikuttaa lopulliseen hintaan, mutta ns. pohjahinta ei muutu 1.1.25 tarkistuksessa.
Soita ihmeessä asiakaspalveluun ja hae vielä tuplavarmistus. Jos/kun pitää paikkansa ja tuon hinnan päälle ei tule marginaalia niin taitaa olla ylivoimasesti paras kulutusvaikutuksellinen soppari talven yli tällä hetkellä?
Sivuilla lukee näinMitä se tarkistus sitten muuttaa vai tarkoittaako tuo, että jos tuon Korpelan sopimuksen lyö nyt lukkoon sen hinta ei voi muuttua 1.1.
Eikös kiinnitykset muuta sopparin määräaikaiseksi kiinnitysten loppuun asti ts. sitten ei pysty enää vaihtamaan sopparia?Sivuilla lukee näin
![]()
@Rames totesi, että 1. kvartaali tuli näkyviin äskettäin, joten otaksun eilen. Ts. 1.1.2025 tarkistus ilmoitettiin eilen eli viimeistään kuukausi ennen voimaantuloa. Sitä taustaa vasten seuraava tarkistus on viimeistään 1.3. jolloin ilmoitetaan kevät (1.4-30.6.).
Varmistakaa vielä ihmeessä tämä toistamiseen asiakaspalvelusta, kun kieltämättä vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta.
Tähän liittyen PKS / Omavoima Priiman asiakkaille kyssäri: jos teen nyt sopparin Korpelan kanssa niin voinko tehdä Omavoimassa edelleen kiinnityksiä kahden viikon ajan siltä varalta että perun Korpelan sopparin kahden viikon sisällä? Toki epätodennäköistä, mutta saattaahan futuurit tippua pari senttiä kahdessa viikossa?
Eikös kiinnitykset muuta sopparin määräaikaiseksi kiinnitysten loppuun asti ts. sitten ei pysty enää vaihtamaan sopparia?
OnVääntäkääs joku mulle kanssa rautalangasta, jos nyt huomenna otan ton korpelan niin onko toi 8.75c hinta voimassa myös tän joulukuun ajan niiltä päiviltä mitä se nyt ehtii olla?
Fingrid Datahubista tiedot osoitteeseen liukuri.fi vuosilta 2023 ja 2024 niin voit vähän saada osviittaa miltä kuluvaikutus näyttää kovimpina talvikuukausina.Mitenhän tuo käyttövaikutuksen laita on, jos minulla on kaukolämpötalo, jossa talvella on ns. staattista kulutusta, jota ei voi ajoittaa halvoille tunneille (iv-kone sähkövastuksilla ja sähköpatteri varastossa).
Voinko silti päästä miinusmerkin käyttövaikutuksiin muun kulutuksen ajoituksella? Tammi-maaliskuussa menee sähköä n. 1500kwh enemmän kuin heinä-syyskuu, ja tuo extra on enimmäkseen tuloilman ja varaston lämmitystä.
Näin olen ymmärtänyt.Vääntäkääs joku mulle kanssa rautalangasta, jos nyt huomenna otan ton korpelan niin onko toi 8.75c hinta voimassa myös tän joulukuun ajan niiltä päiviltä mitä se nyt ehtii olla?
Tuo kiinnityskommentti oli tähän kysymykseen: "Tähän liittyen PKS / Omavoima Priiman asiakkaille kyssäri: jos teen nyt sopparin Korpelan kanssa niin voinko tehdä Omavoimassa edelleen kiinnityksiä kahden viikon ajan siltä varalta että perun Korpelan sopparin kahden viikon sisällä? Toki epätodennäköistä, mutta saattaahan futuurit tippua pari senttiä kahdessa viikossa? ""Korpela Kvartaali sopimuksella hinta on voimassa kolme kuukautta kerrallaan. Kvartaalihinnoitellun sopimuksen hinnantarkistus ajankohdat ovat 1.1., 1.4., 1.7. ja 1.10. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on voimassa niin kauan kuin itse haluat. Sopimuksen voi irtisanoa 14 vuorokauden irtisanomisajan puitteissa milloin tahansa."
Kyllä - Priimojen kanssa ei voi vaihtaa mikäli on tehnyt kiinnityksen jo alkuvuodelle (=soppari muuttuu myöhäisimmän kiinnityksen päivämäärään asti määräaikaiseksi). Kysymykseni oli mahd. huonosti muotoiltu: Minulla ei ole vielä kiinnityksiä alkuvuodelle tai myöhempänä ajankohtana, ainoastaan 31.12. asti. Mietin ääneen, että onko mahdollista hankkia nyt heti Korpela vakuudeksi alkamaan 1.1. kun samalla tutkailee Omavoiman Priimakiinnityksen kehitystä kahden viikon ajan. Mikäli tulisi hetkellinen markkinahäiriö ja kiinnitys tippuu vaikka 8 senttiin, automaattinen kiinnitykseni ottaa tuosta kiinni ja perun sitten Korpelan sopparin (mihin on kaksi viikkoa oikeus ilman ilmoitettavaa syytä). PKS Priiman kohdalla (josta siirryin Omavoimalle) en muistaakseni voinut enää loppuvaiheessa tehdä palvelussa mitään - en enää muista tuliko lukitus kahden viikon jälkeen, jolloin Omavoimasta tuli sitova, vai jo aiemmin.Tuo kiinnityskommentti oli tähän kysymykseen: "Tähän liittyen PKS / Omavoima Priiman asiakkaille kyssäri: jos teen nyt sopparin Korpelan kanssa niin voinko tehdä Omavoimassa edelleen kiinnityksiä kahden viikon ajan siltä varalta että perun Korpelan sopparin kahden viikon sisällä? Toki epätodennäköistä, mutta saattaahan futuurit tippua pari senttiä kahdessa viikossa? "
Eli Korpelan soppariin voi olla hankala vaihtaa, jos on mennyt kiinnittämään ja muuttamaan vanhan sopparin määräaikaiseksi alkuvuodelle.
Toivottavasti asiakaspalvelu tietääKyllä - Priimojen kanssa ei voi vaihtaa mikäli on tehnyt kiinnityksen jo alkuvuodelle (=soppari muuttuu myöhäisimmän kiinnityksen päivämäärään asti määräaikaiseksi). Kysymykseni oli mahd. huonosti muotoiltu: Minulla ei ole vielä kiinnityksiä alkuvuodelle tai myöhempänä ajankohtana, ainoastaan 31.12. asti. Mietin ääneen, että onko mahdollista hankkia nyt heti Korpela vakuudeksi alkamaan 1.1. kun samalla tutkailee Omavoiman Priimakiinnityksen kehitystä kahden viikon ajan. Mikäli tulisi hetkellinen markkinahäiriö ja kiinnitys tippuu vaikka 8 senttiin, automaattinen kiinnitykseni ottaa tuosta kiinni ja perun sitten Korpelan sopparin (mihin on kaksi viikkoa oikeus ilman ilmoitettavaa syytä). PKS Priiman kohdalla (josta siirryin Omavoimalle) en muistaakseni voinut enää loppuvaiheessa tehdä palvelussa mitään - en enää muista tuliko lukitus kahden viikon jälkeen, jolloin Omavoimasta tuli sitova, vai jo aiemmin.
Jonotan asiakaspalveluun ja kyselen sieltä.
Kyllähän käsittääkseni niillä kovillakin pakkasilla sitä miinuksen puolelle saa jos niinä päivinä käyttää eniten vain halvimpina tunteina?![]()
Eli ymmärränkö oikein, että vuosien -23 ja -24 perusteella voisi olettaa, että kulutusvaikutuksen perusteella esim. tuo Korpelan 8.75 + kulutusvaikutus voisi tulla keskimäärin halvemmaksi kuukausilla 1-3 kuin väreen kiinteä 10.55s/kwh? Jos tulee paljon -24 talven kaltaisia hintapiikkejä, niin ero kapenee kylläkin aika pieneksi.
Toki, mutta omassa tapausessa iv-konetta pitää periaattessa käyttää koko ajan, ja juuri se haukkaa ison osan kulutuksesta talvipakkasella. Eli mitä kylmenpää, sitä enemmän vastukset ja patterit päälle ym.Kyllähän käsittääkseni niillä kovillakin pakkasilla sitä miinuksen puolelle saa jos niinä päivinä käyttää eniten vain halvimpina tunteina?
Kiitos tosiaan tästä!Korpelalla on kvartaali 8.75c/kWh +käyttövaikutus. 3,95€/kk. Itse ajattelin tuolla mennä joulu-helmkuun ja maaliskuussa takaisin pörssiin.
Korpela Kvartaali
www.korpelanvoima.fi
Jotain on pielessä ja iv-kone haukkaa merkittävän osan tai sitten kulutus on niin pientä, että ihan sama onko sähkö 7 vai 17c/kwh.Toki, mutta omassa tapausessa iv-konetta pitää periaattessa käyttää koko ajan, ja juuri se haukkaa ison osan kulutuksesta talvipakkasella. Eli mitä kylmenpää, sitä enemmän vastukset ja patterit päälle ym.
No jaa.. En tiedä onko tuo nyt niin järisyttävä tarjous kun joutuu joka tapauksessa kulutustaan säätämään. Kaikki eivät jaksa/muista/ymmärrä sitä tehdä tai säätömahdollisuudet rajalliset niin kai tuo jo sillä kannattaa myyjälle. Kiinteistä paras taisi olla Oomin 7,99 c/kWh 5,90 e/kk 24 kkEdelleen ihmetyttää toi hinta. Tuossa on se Black Friday -tarjous mitä harva odotti tulevan. Reilusti yli sentin edullisempi kuin kilpailijoilla.