Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
3kkOliko tietoa kuinka kauas Eletran sopimuksen saa alkamaan?
No sillähän se ratkesi! Nykyinen sähkömyyjä (Lumme-energia) tarjoaa hintakiinnityksellä olevaa pörssisähköä 3kk 0€/kk maksulla, niin sillähän tätä lähdetään kokeilemaan.PKS:n Priima-sopimukseen saat lyhimmillään yhden kuukauden määräajan: OmaPKS - Etusivu
Myös Omavoimalla on vastaava sopimus.
(Ja tavallinen pörssisähkösopimus on käytännössä sama asia ilman keskihinnan kiinnitystä ja voit laskea kulutusvaikutuksen jälkikäteen).
Datahubin kautta voit myös laskea kulutusvaikutuksen nykyisestä sopparista, oli se mikä tahansa.
www.issoy.fi
Kokkolan Energian Ranta 12kk 8,90 snt/kWh + 0€/kk on marginaalisesti halvempi.Imatran Seudun Sähkön VoimaYleis 12kk 8,60 snt/kWh 4,90 €/kk, taitaa olla edullisin 12kk kiinteähintaisista omalla
15 000 kWh vuosikulutuksellani. Kk-maksuhan on tällä kulutuksella lähinnä marginaalinen.
![]()
Tee sähkösopimus - Imatran Seudun Sähkö
Tee sähkösopimus Voit vertailla sopimuksia haluamallasi tavalla valitsemalla valikosta ”suositus” tai ”edullisin ensin”. Voit myös käyttää hyödyksesi vuosikulutusarviota sopivimman sopimuksen löytämiseksi. Haluamasi kuluttajasopimuksen pääset tekemään Tilaa-painikkeen kautta. Yrityssopimusten...www.issoy.fi
Menikö tämä jo?Vielä muutama tunti aikaa kiinnittää joulukuu muutamissa pörssi / kulutusvaikutuksellisissa sopimuksissa. Äsken Omavoimalla 7.492 c/kWh + 0.450 c/kWh = 7.942 c/ kWh. Varmaan PKS Priima ja Lumpeen joulukuuhinnat ~samoissa.
Meni jo joulukuun kiinnitysmahdollisuus.Menikö tämä jo?
Saako täältä siis suoraan kiinnitettyä jo seuraavat kolme kuukautta?
Olin vankkumaton pörssin kannattaja viime talven 2€ tunteihin asti. Katsoin liukurista ja joulu-helmikuun keskihintani viime vuonna oli 10.25s/kwh. Otin nyt väreen 3kk hintaan 10.35s/kwh. Saa ainakin saunoa kun huvittaaEli taisi jäädä päräyttävät bf-tarjoukset (jälleen) tulematta. Oliko halvin kiinteä 12/24 kk 7,99 c/kWh ja oliko siinä kk-maksu kuitenkin? Kai se on pörssillä sitten jatkettava (kaikkien sitä toista sähköketjua seuraavien iloksi) ellei nyt Väreen 3 kk soppariin tarttuisi.
Laitatko linkin tuohon Väreen 10,35c/kWh 3kk:n sopimukseen? Löysin itse Väreen sivuilta vain 10,55c/kWh 3kk.Olin vankkumaton pörssin kannattaja viime talven 2€ tunteihin asti. Katsoin liukurista ja joulu-helmikuun keskihintani viime vuonna oli 10.25s/kwh. Otin nyt väreen 3kk hintaan 10.35s/kwh. Saa ainakin saunoa kun huvittaa
se oli heti silloin kun tuli myyntiin niin otin kiinni. hinta taitaa vaihdella päivittäin.Laitatko linkin tuohon Väreen 10,35c/kWh 3kk:n sopimukseen? Löysin itse Väreen sivuilta vain 10,55c/kWh 3kk.
Joo, kyseisen tapauksen kulutuksella se on sinänsä ihan sama mitä ottaa ja mistä eli varmasti se kuukausimaksuton on se juttu mutta älä nyt hyvä mies ala viisastelemaan jos ensin itse lasket keskiarvot niin sanotusti päin persettä.Jos tutustutaan aiheeseen ensin edes vähän ennen kommentointia, linkkivinkki: Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)
Oletko tarkistanut mikä sinulla olisi kulutusvaikutus?Nimittäin pienellä säädöllä olen päässyt -0.6-0.9 kulutusvaikutukseen 7.34 c/kWh lähtöhinnalla.Suorasähkö/ uunilämmitys ,ei sähköautoa ja sähkösauna lämpiää 4-7 kertaa viikossa.Sit kun kiinteet 7,50 c/kWh alle niin harkitaan.
Mitä on laskettu päin persettä kun tasainen kk-kulutus oli lähtökohta (kk-hinnat kylläkin hatusta - erityisesti 20c/kk reilusti yläkanttiin osoittamaan että kiinteä 9c ei käytännössä voi mitenkään tulla halvemmaksi)?Joo, kyseisen tapauksen kulutuksella se on sinänsä ihan sama mitä ottaa ja mistä eli varmasti se kuukausimaksuton on se juttu mutta älä nyt hyvä mies ala viisastelemaan jos ensin itse lasket keskiarvot niin sanotusti päin persettä.
No eikös se toinen nimenomaan ollutkin 12kk määräaikainen, se mistä ei saanut lahjakorttia ei ollut.Jaahans, Eletran BF sopimus on näköjään kirjattu sitten määräaikasena datahubiin. Olisihan se pitänyt arvata, että kun näiltä "paskafirmoilta" jotain ostaa, niin aina tulee ylimääräistä säätöä.
![]()
Olet tilannut Black Week Spot -sähkösopimuksen marginaalilla 0 senttiä/kWh ja kiinteällä kuukausimaksulla 2,90 €/kk 12 kuukauden ajan. Sähkösopimuksesi on toistaiseksi voimassaoleva. 12 kuukauden kuluttua sinut siirretään tavalliseen spot-hintasopimukseen.No eikös se toinen nimenomaan ollutkin 12kk määräaikainen, se mistä ei saanut lahjakorttia ei ollut.
Korjautui kyllä.Jaahans, Eletran BF sopimus on näköjään kirjattu sitten määräaikasena datahubiin. Olisihan se pitänyt arvata, että kun näiltä "paskafirmoilta" jotain ostaa, niin aina tulee ylimääräistä säätöä.
![]()
Omat keskihinnat näköjään pääosin alittaneet spot-hintojen keskiarvot joulu 23-helmi 24 mutta himmailin kulutusta kyllä huomattavasti ja kyttäsin hintapiikkejä.. Spot-hintojen keskiarvot jouluk. 9,46 tammi 13,18 ja helmi 6,4. Toki mennyt ei tae tulevasta ja nyt tietysti tapahtuu jotain kauheuksia markkinoilla jos ei tartu Väreen 3 kk 10,55 c/kWh 2,99 e/kk soppariin.Olin vankkumaton pörssin kannattaja viime talven 2€ tunteihin asti. Katsoin liukurista ja joulu-helmikuun keskihintani viime vuonna oli 10.25s/kwh. Otin nyt väreen 3kk hintaan 10.35s/kwh. Saa ainakin saunoa kun huvittaa

Otitko siis sen Eletra PowerSpot vai Eletra Spot sopimuksen? Koska tuossa PowerSpot versiossa on 4kk sitoutumisaika, niin olisiko sen takia näkyvissä noin.Olet tilannut Black Week Spot -sähkösopimuksen marginaalilla 0 senttiä/kWh ja kiinteällä kuukausimaksulla 2,90 €/kk 12 kuukauden ajan. Sähkösopimuksesi on toistaiseksi voimassaoleva. 12 kuukauden kuluttua sinut siirretään tavalliseen spot-hintasopimukseen.
Laitoin meilin aspaan, toivottavasti hoituu sillä. Mielenkiintoista tosin että sulla soppari taitaa olla useamman päivän aiemmin kuin minulla ja jos olet asiasta reklamoinut, niin ovat sitten kuitenkin korjanneet vain tuon sinun sopparin.. Epäilen että eiköhän ne kaikki ole kirjattu väärin ja 98% ei koskaan käy datahubissa. Varmanaan paljastuu sitten jos yrittää vaihtaa myyjää.Korjautui kyllä.
![]()
Tätä itsekin ootellu, kuvittelin että tänä kesänä oltais oltu lähellä 7, mutta ei.Sit kun kiinteet 7,50 c/kWh alle niin harkitaan.
Itsekin otin tuo saman, yhtään kuukautta ei tänäkään vuonna mennyt alle 500kWh, joten hankala tuosta halvempaa löytää. Itse otin jo tässä kuussa alkavaksi.Eletran marginaaliton pörssisoppari otettu maaliskuusta alkaen. Hirveän paljon halvemmalla pörssisähköä ei voi saada 20000kwh vuosikulutukselle.
KSAT päivitti KvarttWirta-hinnat tammi-maaliskuulle: mm. yksiaika 12,55 c/kwh + 4,52 e/kk (KvarttiWirta - Koillis-Satakunnan Sähkö Oy). Senpä vuoksi nappasin Väreen 3kk Black Week tarjouksen tuolle kyseiselle ykköskvartaalille.
Ei tarvitse mennä paikanpäälle. Tässä linkki siihen Eletra Spot: WeborderMistäs linkistä ton powerin pörssisähkösopparin nyt saa otettua?
Ja mihin asti toi tarjous nyt on voimassa?
Edit: Voi perkele, se ilmeisesti olikin sit vaan myymälöistä ja nyt on lähimyymälä jo kiinni![]()
Mistäs linkistä ton powerin pörssisähkösopparin nyt saa otettua?
Ja mihin asti toi tarjous nyt on voimassa?
Edit: Voi perkele, se ilmeisesti olikin sit vaan myymälöistä ja nyt on lähimyymälä jo kiinni![]()
Näin ton linkin aiemminkin mutta mulla ei tapahdu mitään tosta?Ei tarvitse mennä paikanpäälle. Tässä linkki siihen Eletra Spot: Weborder
Ei taida onnistua.Mulla tosiaan alkaa 13.12 se väreen 3kk soppari, mitähän tässä nyt tapahtuu jos ton powerin sopparin otan tohon vikaan päivään, siinä näkyy 1.3 olevan viimeinen mahdollinen alkamispäivä, 12.3 asti on väreen soppari...
Ei taida onnistua koko homma?![]()
Vieläkö muilla toiminut tuo Eletran linkki?
Mikä lie häiriö oli. Kahdella eri selaimella testailin ja virhettä vain.17.45 tuli tilausvahvistus, et silloin vielä toimi.
Korpelalla on kvartaali 8.75c/kWh +käyttövaikutus. 3,95€/kk. Itse ajattelin tuolla mennä joulu-helmkuun ja maaliskuussa takaisin pörssiin.KSAT päivitti KvarttWirta-hinnat tammi-maaliskuulle: mm. yksiaika 12,55 c/kwh + 4,52 e/kk (KvarttiWirta - Koillis-Satakunnan Sähkö Oy). Senpä vuoksi nappasin Väreen 3kk Black Week tarjouksen tuolle kyseiselle ykköskvartaalille.
Onpas prosentuaalisesti edullinen. Karkeasti 1,5 snt/kWh vähemmän mitä Omavoima/PKS olleet parhaimmillaan marginaalin kera muutamaan kuukauteen.Korpelalla on kvartaali 8.75c/kWh +käyttövaikutus. 3,95€/kk. Itse ajattelin tuolla mennä joulu-helmkuun ja maaliskuussa takaisin pörssiin.
Korpela Kvartaali
www.korpelanvoima.fi
Itse olen odotellut että korpelalla päivittävät tuon 1-3/25 ajanjakson hintaa ja nyt oli tullut näkyviin. En osaa sen kummemmin sanoa. Ainut mitä tarkistin ennen linkkaamista tänne, että toimittavat kaikkialle eikä vain Verkkokorpeln alueelle.En lukenut pikkupränttejä, mutta varmaan sama kulutusvaikutus kuin kaikissa eli pari viikkoa voi hyvin katsoa Omavoiman talvikehityksen ja sitten ottaa tuon tarvittaessa, kun hintaa ei enää tarkisteta. Vai kohdistuuko 1.1.25 tarkistus myös 1-3/25?
Tätä voisi harkita itsekin vaikka tuo kulutusvaikutus hieman arveluttaa. Kulutus (~13Mwh/a) jakaantuu noin 50/50 päivä/yö, eli en usko saavani kulutusvaikutuksesta etua, mutta tulisiko silti järkevämmäksi kuin Väreen 3kk 10,55c/kwh sopimus... Se on vielä tänään saatavissa.Korpelalla on kvartaali 8.75c/kWh +käyttövaikutus. 3,95€/kk. Itse ajattelin tuolla mennä joulu-helmkuun ja maaliskuussa takaisin pörssiin.
Korpela Kvartaali
www.korpelanvoima.fi
Datahubista tiedot liukuriin viime ja tältä vuodelta niin voit vähän saada osviittaa miltä kuluvaikutus näyttää kovimpina talvikuukausina.Tätä voisi harkita itsekin vaikka tuo kulutusvaikutus hieman arveluttaa. Kulutus (~13Mwh/a) jakaantuu noin 50/50 päivä/yö, eli en usko saavani kulutusvaikutuksesta etua, mutta tulisiko silti järkevämmäksi kuin Väreen 3kk 10,55c/kwh sopimus... Se on vielä tänään saatavissa.
No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa pohtia.
Lumme-energia 8,74c/kWh, 4,91€/kk?Mistä halvin 12 kk sopimus tällä hetkellä ilman kulutusvaikutusta?
Kyselin asiakaspalvelusta ja vahvistivat, että hinta pysyy 1-3/25 tuossa 8,75 snt/kWh + käyttövaikutus (=normikulutusvaikutus). Todella hyvä hinta - ellei nyt futuurit / Omavoima laske todella paljon parin viikon sisällä niin siirryn tuonne talveksi. Suoraa säästöä oletetulla ~7000 kWh kulutuksella kuitenkin n. 120 euroa vs. Omavoiman tämänhetkiset kiinnityshinnat.Itse olen odotellut että korpelalla päivittävät tuon 1-3/25 ajanjakson hintaa ja nyt oli tullut näkyviin. En osaa sen kummemmin sanoa. Ainut mitä tarkistin ennen linkkaamista tänne, että toimittavat kaikkialle eikä vain Verkkokorpeln alueelle.
Täällä 10 MWh/a okt, jossa oikeastaan ainoa yölle siirrettävä kulutus on mlp lvv, joka vie päivittäin n. 2-3kWh. Tietty yöllä on yleensä kylmempää eli lämmitys kuluttaa enemmän silloin.Tätä voisi harkita itsekin vaikka tuo kulutusvaikutus hieman arveluttaa. Kulutus (~13Mwh/a) jakaantuu noin 50/50 päivä/yö, eli en usko saavani kulutusvaikutuksesta etua, mutta tulisiko silti järkevämmäksi kuin Väreen 3kk 10,55c/kwh sopimus... Se on vielä tänään saatavissa.
No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa pohtia.
Ei ole kuten täällä huomaaTässä nyt tuntuisi olevan vähän muutakin stressattavaa kuin pelata "uhkapeliä" 40 € panoksella talven ajan...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.