Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta koska liittyy niin läheisesti sähkön hintaan, ajattelin muistuttaa asiasta.

Siirryttiin tän kuun alusta pörssisähköön ja sen seurauksena tietenkin autojen lataukset siirtyi yöaikaan ja samoin lämmitys varaa hieman lämpöä lattiaan öisin.

Eilen vasta hoksasin että nyt yökulutus on todella merkittävä osa kokonaiskulutuksesta, joten kurkkasin Carunan hinnastoa ja Yösähkö-sopimus on heittämällä kannattava. Testasin Liukurilla edellisen vuoden ja silloinkin olisi jo tullut satasen säästö vuoden aikana, nyt säästö tulee olemaan vielä suurempi.

Joten muistakaa tarkistaa että on oikeanlainen siirtosopimus, sillä voi olla suurempi vaikutus kuin jollain sentin kymmenyksillä sähkön hinnassa.
 
Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta koska liittyy niin läheisesti sähkön hintaan, ajattelin muistuttaa asiasta.

Siirryttiin tän kuun alusta pörssisähköön ja sen seurauksena tietenkin autojen lataukset siirtyi yöaikaan ja samoin lämmitys varaa hieman lämpöä lattiaan öisin.

Eilen vasta hoksasin että nyt yökulutus on todella merkittävä osa kokonaiskulutuksesta, joten kurkkasin Carunan hinnastoa ja Yösähkö-sopimus on heittämällä kannattava. Testasin Liukurilla edellisen vuoden ja silloinkin olisi jo tullut satasen säästö vuoden aikana, nyt säästö tulee olemaan vielä suurempi.

Joten muistakaa tarkistaa että on oikeanlainen siirtosopimus, sillä voi olla suurempi vaikutus kuin jollain sentin kymmenyksillä sähkön hinnassa.
Vastasin tuonne
Viesti keskustelussa 'Sähkönsiirto' Sähkönsiirto
 
Helenin kiinteiden sopimusten perjantaipäivitys:

helen.jpg
 
Mikähän aivopieru tuo nyt oli?

Totta kai sähkösopimuksista kannattaa valita edullisin vaihtoehto, miksi maksaa ylimääräistä? Sähkö on tuote, jossa hinta ei vaikuta sähkön laatuun.
Riippuu, paljonko laskee oman työn hinnaksi.
Jos kyttäilyyn menee aikaa esim 5 minuuttia päivässä ja tietää, että voisi tehdä jotain, josta saa esim maltillisen 15e/ tunti sen ajan, niin 30 X 5min= 150min -> 37,5e

Eli jos sähkösopimus ei vaadi ajankäyttöä, niin se saa maksaa tuonverran enemmän / kuussa, niin päästään käytännössä samaan hintaan.

Toki jos aikaa on yli, jottta se on ilmaista tai omasta mielestä kyttäily ja stressaaminen asialla on suorastaan hauskaa, niin silloinhan kyse on harrastuksesta ja se saa jopa maksaa..
 
Hienoa ko omahelen sanoo et sopimus päättymässä valitse uusi.. si valintana oo ees tota Pörssiä 0e/kk 6kk.. ainoastaan melkeen 5€/kk... Jaksa ny senkanssa sen enempää kyl ihmetellä, kohan vilasin mitä tarjoovat
Edit, jaah se olikin uusille vaan 😔 no jollei vanha saa ni tulee olemaan entinen asiakas si... Mutta viellä on aikaa ihmetellä tammikuun lopussa vasta loppuu vanha
 
Riippuu, paljonko laskee oman työn hinnaksi.
Jos kyttäilyyn menee aikaa esim 5 minuuttia päivässä ja tietää, että voisi tehdä jotain, josta saa esim maltillisen 15e/ tunti sen ajan, niin 30 X 5min= 150min -> 37,5e

Eli jos sähkösopimus ei vaadi ajankäyttöä, niin se saa maksaa tuonverran enemmän / kuussa, niin päästään käytännössä samaan hintaan.

Toki jos aikaa on yli, jottta se on ilmaista tai omasta mielestä kyttäily ja stressaaminen asialla on suorastaan hauskaa, niin silloinhan kyse on harrastuksesta ja se saa jopa maksaa..
Mikä ihmeen kyttäily ja stressaaminen?
 
Katella kellon aikoja milloin laittaa sähkösauna päälle ja milloin ei. 2e tunnilla sitten ollaan ilman valojakin kärjistettynä. Ja kyllä, minulla on pörssisähkö.
 
Kyllä vaikka itse miten miettii, että en varmasti kyttäile hintoja ja elän ihan normaalisti, niin kyllähän sitä silti tulee kytättyä. Ja vähän salaa ahdistuttua, jos joku perheenjäsen lyökin saunan päälle silloin, kun niin ei oikein pitäisi tehdä.

Itse olen vähän miettinyt juuri tämän takia ainakin talvikuukausille kiinteää. Vaikkei ole sähkölämmitystä, niin tuo sauna kun aina tuppaa osumaan niille illan kalleille tunneille. Ja talven pakkasillahan ne voivat huonolla tuurilla olla kovinkin kalliita.
 
Kyllä vaikka itse miten miettii, että en varmasti kyttäile hintoja ja elän ihan normaalisti, niin kyllähän sitä silti tulee kytättyä. Ja vähän salaa ahdistuttua, jos joku perheenjäsen lyökin saunan päälle silloin, kun niin ei oikein pitäisi tehdä.

Itse olen vähän miettinyt juuri tämän takia ainakin talvikuukausille kiinteää. Vaikkei ole sähkölämmitystä, niin tuo sauna kun aina tuppaa osumaan niille illan kalleille tunneille. Ja talven pakkasillahan ne voivat huonolla tuurilla olla kovinkin kalliita.
Talvi kiinteällä, kesä pörssillä. Paras ainakin itselle sähkölämmitteisessä harakanpesässä.
 
Saan puhelimeen ilmoituksen jos hinta ylittää tietyn rajan. Ei tarvitse kytätä.

Lisäksi rakennusautomaatio on keksitty. Tervetuloa nykyaikaan. 🙂
 
Saan puhelimeen ilmoituksen jos hinta ylittää tietyn rajan. Ei tarvitse kytätä.

Lisäksi rakennusautomaatio on keksitty. Tervetuloa nykyaikaan. 🙂
Ei se rakennusautomaatio niitä hintoja pienemmäksi saa. Pörssisähkön kun "myin" muulle perheelle sillä, että mitään ei tarvitse kytätä ja elää voi kun ennenkin. Siihen ei oikein sovi se, että lauantai-iltana menenkin kertomaan, ettei saunaa nyt voikaan lämmittää.

Meillä on sähköauto, joka latautuu halvoilla tunneilla. Eli keskiarvo on joka tapauksessa suurella todennäköisyydellä alle pörssin keskiarvon. Silti ne hintapiikit tuntuu pahalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 259
Viestejä
4 434 801
Jäsenet
73 533
Uusin jäsen
Nakkipakki12

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom