Mielestäni tuo toimii aika hyvin... Täytyykin uusia kun jatkuvasti soittelevat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
itellä ei laskuri hyväksy osoitetta, pukkaa vaan erroria. ei kait siinäParikkalan Valon tarjouslaskuri taas käytössä huollon jälkeen! Ei kovin isoja hintoja 6kk sopimuksille jos haluaa määräaikaisen kesään asti. 29c/kwh 6kk sopimus tuli omilla tiedoilla. En kerkeä nyt venkslata aloitus- ja lopetuspäiviä että vieläkö saisi hinnan valuteltua alas
![]()
Tarjouslaskuri :: Parikkalan Valo
parikkalanvalo.fi
itellä ei laskuri hyväksy osoitetta, pukkaa vaan erroria. ei kait siinä
Sama itsellä. Edellinen laskuri kyllä toimi.
Joo, tuo on kyllä yllättävän näppärä. Huomattavasti vähentyneet nuo random-puhelut minulle (joihin en kyllä ikinä vastaa muutenkaan) kun parisen viikkoa sitten tein tuon. Hämmentää kyllä vähän tuo konsepti just kun siellä on vain robotti jolle sanotaan tyyliin "Kyllä" ja sit toi on auki vain Ma-Pe 8:00 - 18:00
4+jotain senttiä täytyy olla helenin määräaikainen? Soita sinne ja sano että et sä ole purkanut sitä sopimusta tai valtuuttanut sitä mitenkään. Jos ne palauttaisi sen.Fortumin myyjä soitti viime keskiviikkona, kauppasi firmalle sähköliittymää. Sanoin, että firma asuu postilaatikossa niin ei tarvita sähköä. Myyjä kertoi, että voin ottaa kotiinkin sen saman liittymän. Olin autolla liikenteessä niin vastasin, että laita tiedot meiliin ja jos otan liittymän niin vastaan takaisin..
Tämä oli keskiviikkona klo 9.30.
Torstaina klo 9.30 tuli Fortumilta tilausvahvistus liittymästä ja siinä luki, että liittymä avataan ylihuomenna lauantaina.
En ollut edes avannut tämän liittymämyyjän meiliä vielä..
Jonotin Fortumin AsPaan reilu 20min ja selitin asian. Asia oli kuulemma tällä selvä.
Myyjä soitti vielä perään ja pahoitteli, että oli mennyt sotkemaan tilauksen. Vastasin. että Fortumista kerrottiin asian olevan kunnossa ja mitään sopimusta ei aktivoida, kun en ollut itse mitään tarjousta alunperin hyväksynytkään.
Sunnuntaina kirjauduin OmaHeleniin ja siellä ei ollutkaan enään omia tietoja tai voimassa olevaa sähkösopimusta.
Samaan aikaan Fortumilta tuli sähköpostia, että kotiosoitteessasi virtaa nyt Fortumin sähköä.
Helenin sähkö maksoi reilu 4snt/kWh
Fortumin sähkö maksaa 24snt/kWh
Fortumin asiakaspalvelu vastasi, että asia on selvityksessä...
Ja samaan aikaan porukka miettii täällä et ”pääseks määräaikaisesta eroon”Fortumin myyjä soitti viime keskiviikkona, kauppasi firmalle sähköliittymää. Sanoin, että firma asuu postilaatikossa niin ei tarvita sähköä. Myyjä kertoi, että voin ottaa kotiinkin sen saman liittymän. Olin autolla liikenteessä niin vastasin, että laita tiedot meiliin ja jos otan liittymän niin vastaan takaisin..
Tämä oli keskiviikkona klo 9.30.
Torstaina klo 9.30 tuli Fortumilta tilausvahvistus liittymästä ja siinä luki, että liittymä avataan ylihuomenna lauantaina.
En ollut edes avannut tämän liittymämyyjän meiliä vielä..
Jonotin Fortumin AsPaan reilu 20min ja selitin asian. Asia oli kuulemma tällä selvä.
Myyjä soitti vielä perään ja pahoitteli, että oli mennyt sotkemaan tilauksen. Vastasin. että Fortumista kerrottiin asian olevan kunnossa ja mitään sopimusta ei aktivoida, kun en ollut itse mitään tarjousta alunperin hyväksynytkään.
Sunnuntaina kirjauduin OmaHeleniin ja siellä ei ollutkaan enään omia tietoja tai voimassa olevaa sähkösopimusta.
Samaan aikaan Fortumilta tuli sähköpostia, että kotiosoitteessasi virtaa nyt Fortumin sähköä.
Helenin sähkö maksoi reilu 4snt/kWh
Fortumin sähkö maksaa 24snt/kWh
Fortumin asiakaspalvelu vastasi, että asia on selvityksessä...
Yrityssopimus ajaa Henk koht määräaikaisen yli.Ja samaan aikaan porukka miettii täällä et ”pääseks määräaikaisesta eroon”![]()
Firman saa Suomessa pystyyn osapuilleen 250€ hintaan eli sillä rahalla määräaikaisen saa siis kuka tahansa aina poikki, sitten vaan firma pöytälaatikkoon/nurin.Yrityssopimus ajaa Henk koht määräaikaisen yli.
Fortumin myyjä soitti viime keskiviikkona, kauppasi firmalle sähköliittymää. Sanoin, että firma asuu postilaatikossa niin ei tarvita sähköä. Myyjä kertoi, että voin ottaa kotiinkin sen saman liittymän.
Tämä näytti olevan ainoastaan nykyisille asiakkaille?
Ottaa "pörssisähkö tuulen" päiväksi ja vaihtaa toiseen soppariin?
Huhtikuun alkuun loppuu nykyinen Helenin soppari ja tänään viestittivät 12kk määräaikaisesta 26.76c/kwh alkaen siitä (tarjous voimassa vain muutaman päivän).
5kk etukäteen on aika pitkä aika mainostaa, oletan sähkön sitten olevan halvempaa keväällä?
Mitään ongelmaa verottajan kanssa ei ole kun ei laita niitä sähkölaskuja firman kirjanpitoon lainkaan vaan maksaa ihan itse omasta pussistaan. Jos siis näkee että muuten on fiksua ja taloudellista ottaa kotinsa sähkösopimus firman nimiin.Fortumin yritysaspa tiesi myös kertoa että verottaja ei tykkää siitä että postilaatikkofirmalla olisi sähkösopimus.
Ainakin minun kahdessa Helenin sopimuksessa lukee selkeästi, että sama sopimus siirtyy uuteen osoitteeseen.Saako helenillä 2v kiinteähintaisen sähkösopparin siirrettyä uuteen osoitteeseen?
Heilllä on tuo muuttopalvelu, mutta päättääkö se nykyisen sopparin ja uusi on tehtävä nykyisillä hinnoilla?
Jos saisi vaikka 20cnt 12kk, ottaisin heti.
Itsellä loppuu Helenin sopppari 8.12 eikä vieläkään ole mitään jatko"tarjousta" tullutHuhtikuun alkuun loppuu nykyinen Helenin soppari ja tänään viestittivät 12kk määräaikaisesta 26.76c/kwh alkaen siitä (tarjous voimassa vain muutaman päivän).
5kk etukäteen on aika pitkä aika mainostaa, oletan sähkön sitten olevan halvempaa keväällä?
Kai soitit Fortumin yrityspuolen aspalle? Itse tein reklamaation puhelimen kautta ja homma hoitui sillä sen jälkeen kuin puhelinmyyjä teki samanlaiset temput. Mikäli Helenin soppari tosiaan katoaa vaadit että ne selvittää sitä sun puolesta tai sitten sinä kuluttajana pitää saada sähköä samaan hintaa kuin Heleniltä.
Fortumin yritysaspa tiesi myös kertoa että verottaja ei tykkää siitä että postilaatikkofirmalla olisi sähkösopimus.
Heh. Kysyin tänään mikä tässä nyt kestää? Sopimusmyyjä näppäilee yhden kerran väärin ja Fortumilla kestää vastauksen mukaan 2-3 viikkoa selvittää asiaa.
Laitan niille oman työaikani tuhlaamista laskun perään 75€/h +alv.
Tässä luultavasti lähettävät myös laskun kulutetusta sähköstä, jota en ole heiltä ostanut. En sitä maksa. Tulee karhu, en maksa. Menee perintään, en maksa ja jne.
On ehdottomasti, jos ei selviä helposti ja sukkelaan. Odotellaan juttua.Minusta tämän tason perseily on luokkaa juttuvinkki Iltalehdelle, niin saisi lisää näkyvyyttä tuollainen ihmisten kiusaaminen.
On ehdottomasti, jos ei selviä helposti ja sukkelaan. Odotellaan juttua.
ilmeisesti niissä sopimusten veivaamisessa yhtiöiden välillä yhtiötä vaihdettaessa menee kuitenkin aikansa.
No joo, eli Helen on taatusti hyvin hyvin tyytyväinen kun pääsi eroon 4snt sopimuksesta. Voi olla, että Fortumin korvattavaksi jää tuo menetys, eli myytävä sinulle sillä 4snt hinnalla. Voi olla jopa ihan ennakkotapaus kyseessä?Siinä meni 48h, kun Fortum sai sanottua Helenin sopimuksen irti ja omansa tilalle. Nyt on mennyt huomenna aamulla 7 päivää, että on odoteltu vaihtoa takaisin..
Heleniltä tuli äsken loppulasku sähköpostiin.
No joo, eli Helen on taatusti hyvin hyvin tyytyväinen kun pääsi eroon 4snt sopimuksesta. Voi olla, että Fortumin korvattavaksi jää tuo menetys, eli myytävä sinulle sillä 4snt hinnalla. Voi olla jopa ihan ennakkotapaus kyseessä?
Eikös nuo puhelinmyynnit kuitenkin saa peruttua 14vrk kuluessa?
Esimerkiksi Pohjois-Karjalan Sähkö tarjoaa pörssisähkön kuluttaja-asiakkailleen mahdollisuuden hintakiinnityksiin, jotka on käytännössä sama asia.Voisiko tavan tallaaja suojata johdannaisten avulla sähkön hintansa samalla tavalla kuin yritykset? Tunteeko kukaan pörssihai sähkön johdannaismarkkinaa? Oletan, ettei liene järjen häivääkään kaukolämmöllä varustetussa asunnossa, mutta idea kiehtoo.
EDIT: Toki tavan tallaajalle on olemassa suojaamisvaihtoehto nimeltä määräaikainen sopimus, mutta jos unohdettaisiin se hetkeksi, ihan vain ajatusleikiksi.
No joo, eli Helen on taatusti hyvin hyvin tyytyväinen kun pääsi eroon 4snt sopimuksesta. Voi olla, että Fortumin korvattavaksi jää tuo menetys, eli myytävä sinulle sillä 4snt hinnalla. Voi olla jopa ihan ennakkotapaus kyseessä?
Eikös nuo puhelinmyynnit kuitenkin saa peruttua 14vrk kuluessa?
Heh. Kysyin tänään mikä tässä nyt kestää? Sopimusmyyjä näppäilee yhden kerran väärin ja Fortumilla kestää vastauksen mukaan 2-3 viikkoa selvittää asiaa.
Laitan niille oman työaikani tuhlaamista laskun perään 75€/h +alv.
Tässä luultavasti lähettävät myös laskun kulutetusta sähköstä, jota en ole heiltä ostanut. En sitä maksa. Tulee karhu, en maksa. Menee perintään, en maksa ja jne.
Edit. Olikin kyse yritysasiakkaasta.Siinä meni 48h, kun Fortum sai sanottua Helenin sopimuksen irti ja omansa tilalle. Nyt on mennyt huomenna aamulla 7 päivää, että on odoteltu vaihtoa takaisin..
Heleniltä tuli äsken loppulasku sähköpostiin.
Itse olisin yhteydessä kuluttaja-asiamiehen toimistoon. Koska sähkön puhelinmyynnissä on geelitukat perseilleet vuosikausia, ja erityisessä maineessa on ollut Fortumin nykyään omistama Kotimaan Energia, niin tapauksesi ei varmasti ole ainutlaatuinen ja heillä lienee rutiinia näissä jeesaamiseen.
![]()
Kuluttajaneuvonta
Kuluttajaneuvonnasta saat tietoa ja ohjeita kuluttajaoikeudellisissa kysymyksissä ja riitatilanteissa.www.kkv.fi
Jaa yritykselle. No eipä se sitten auttaisikaan. Sitten tilanne on hankalampi. Yritysten välisessä riitelyssä voi olla vaikea menestyä ilman lakimiestä. Varsinkin kun se liittymämyyjä Janne saattaa vielä olla alihankkijan eli ihan eri yrityksen väkeä.Edelleen Fortum (yritys) avasi sähköliittymän/sopimuksen _yritykselleni_ ilman, että olisin hyväksynyt mitään sopimusta. Ei tässä tarvita tai voi käyttää kuluttajaneuvontaa. En myöskään ala perumaan tai irtisanomaan tätä Fortumin sopimusta, kun en ole sitä tehnyt tai millään tavalla allekirjoittanut tai sanallisesti vahvistanut, että ottaisin heiltä sähköä.
Taidan laittaa sille liittymämyyjä Jerelle postia, että homma on nyt tämä ja siirrän mahdollisesti tulevat laskut suoraan hänelle.
Mitä tästä opimme? Jos sinulla on neljän sentin sähkösopimus, niin ei kannata ottaa vastaan 24 sentin tarjouksia. Vai ajattelitko, että Fortumin tarjous on ehkä sittenkin alle neljän sentin?Fortumin myyjä soitti viime keskiviikkona, kauppasi firmalle sähköliittymää. Sanoin, että firma asuu postilaatikossa niin ei tarvita sähköä. Myyjä kertoi, että voin ottaa kotiinkin sen saman liittymän. Olin autolla liikenteessä niin vastasin, että laita tiedot meiliin ja jos otan liittymän niin vastaan takaisin..
Tämä oli keskiviikkona klo 9.30.
Torstaina klo 9.30 tuli Fortumilta tilausvahvistus liittymästä ja siinä luki, että liittymä avataan ylihuomenna lauantaina.
En ollut edes avannut tämän liittymämyyjän meiliä vielä..
Jonotin Fortumin AsPaan reilu 20min ja selitin asian. Asia oli kuulemma tällä selvä.
Myyjä soitti vielä perään ja pahoitteli, että oli mennyt sotkemaan tilauksen. Vastasin. että Fortumista kerrottiin asian olevan kunnossa ja mitään sopimusta ei aktivoida, kun en ollut itse mitään tarjousta alunperin hyväksynytkään.
Sunnuntaina kirjauduin OmaHeleniin ja siellä ei ollutkaan enään omia tietoja tai voimassa olevaa sähkösopimusta.
Samaan aikaan Fortumilta tuli sähköpostia, että kotiosoitteessasi virtaa nyt Fortumin sähköä.
Helenin sähkö maksoi reilu 4snt/kWh
Fortumin sähkö maksaa 24snt/kWh
Fortumin asiakaspalvelu vastasi, että asia on selvityksessä...
Tarkoitatko tätä myös niin että ei kannata ottaa vastaan mitään tarjousta ellei samalla sitoudu sitä hyväksymään?Mitä tästä opimme? Jos sinulla on neljän sentin sähkösopimus, niin ei kannata ottaa vastaan 24 sentin tarjouksia. Vai ajattelitko, että Fortumin tarjous on ehkä sittenkin alle neljän sentin?
En tietenkään tarkoita, mutta oma kokemukseni puhelinmyyjistä on, että jos päästää vähänkin jalkaa oven väliin, voi tapahtua melkein mitä vain. Puhelinmyynti voitaisiin kieltää kokonaan. Kyllä minä uskon, että simo teräsjään tapaus selviää, mutta kuluttavaahan tuollainen on.Tarkoitatko tätä myös niin että ei kannata ottaa vastaan mitään tarjousta ellei samalla sitoudu sitä hyväksymään?
En tietenkään tarkoita, mutta oma kokemukseni puhelinmyyjistä on, että jos päästää vähänkin jalkaa oven väliin, voi tapahtua melkein mitä vain. Puhelinmyynti voitaisiin kieltää kokonaan. Kyllä minä uskon, että simo teräsjään tapaus selviää, mutta kuluttavaahan tuollainen on.
Tämäkään sitten tuskin koskee yrityksiä?no tuleva ”vaatii kirjallisen vahvistuksen” -pykälä on kyllä hyvä pointti tälläiseen. Veikkaan et sähkösopparimyyjä saa provikat heti joten kannustaa tekemään valesoppareita.
Tätä minä vähän ihmettelin, kun aloituksen mukaan hän oli sanonut, että pöytälaatikkofirma ei tarvitse sähkösopimusta, mutta sitten sitä tarjottiin myös kotiin. Luulisi, että se kotiin otettu sopimus on kuluttajansuojan alainen, ellei senkin sopijaosapuoli ole ko. pöytälaatikkoyritys tai jokin muu yritys?Tämäkään sitten tuskin koskee yrityksiä?
Kysymykseni koski enemmän tuota "vaatii kirjallisen vahvistuksen" pykälää joka on puhelimyyntiin tulossa.Tätä minä vähän ihmettelin, kun aloituksen mukaan hän oli sanonut, että pöytälaatikkofirma ei tarvitse sähkösopimusta, mutta sitten sitä tarjottiin myös kotiin. Luulisi, että se kotiin otettu sopimus on kuluttajansuojan alainen, ellei senkin sopijaosapuoli ole ko. pöytälaatikkoyritys tai jokin muu yritys?
En tietenkään tarkoita, mutta oma kokemukseni puhelinmyyjistä on, että jos päästää vähänkin jalkaa oven väliin, voi tapahtua melkein mitä vain. Puhelinmyynti voitaisiin kieltää kokonaan. Kyllä minä uskon, että simo teräsjään tapaus selviää, mutta kuluttavaahan tuollainen on.
Pitäisihän se vahva tunnistautuminen olla kaikessa kaupassa pakollista… Veikkaan että en voisi sopia Fortumin pääkonttoriin uutta sopparia puhelimitse.
Jonkinlaisia Black Friday tarjouksiakin on tai on tulossa sähkösoppareista:
![]()
undefined - KSS Energia Oy
kssenergia.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.