Ei kai ne siksi sitä vaihtaneet, vaan siksi, että saa monta erilaista toistaiseksi voimassaolevaa sopimustyyppiä yhdistettyä yhdeksi. Kaikki toistaiseksi voimassaolevat on mahdollista pitää kannattavina, mutta sähköyhtiölle on yksinkertaisempaa hallinnoida pienempää määrää hinnantarkastuspäiviä, kuin isoa palettia, missä pahimmillaan jokaisessa nämä on eri ajankohtina. Toisaalta, vaikka useampi sopimustyyppi lisää työtä, se hajauttaa riskiä eli potentiaalinen virhe koskee pienempää osuutta heidän asiakkaistaan.Joo kyllä mä ymmärrän syyt sun muut mutta se ei poista sitä vitutusta että toinen osapuoli vaihtaa tuotetta kun se alkaa käydä asiakkaalle liian halvaksi.
Tässä tapauksessa pääsevät nyt yhteen sykliin. Jolloin työmäärä vähenee, mutta potentiaalinen virhearvio koskee sitten kaikkia yhtiön toistaiseksi voimassaolevien sopimusten asiakkaita, eli riski kasvaa. Kasvanut riski varmaan täytyy siirtää hintaan.