Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Otat jonkun kohtuu hintaisen tunnetun yhtiön toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen ja katselet loppukeväästä/kesästä onko tarjolla halvempia määräaikaisia.Nyt ei kannata hirttää itseään määräaikaiseen sopimukseen.Hmm, pitäisi sähkösopimus tehdä 01.03 alkaen. Talona on erillistalo.
Oulun energialta tulee siirto, mutta mistä kannattaisi ostaa itse sähkö?
Otanko vain halvimman. Viimeksi kun kilpailutin oli vuosi 2012. Nyt on ihan uusia toimijoita markkinoilla, ketä tässä pitäisi varoa...
Paitsi että venäjän/ukrainan tilanne on heittänyt tänkin heikunkeikun joten kesällä voi olla vielä kalliimpaa sähköä kun viime syksynä/talvena..Otat jonkun kohtuu hintaisen tunnetun yhtiön toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen ja katselet loppukeväästä/kesästä onko tarjolla halvempia määräaikaisia.Nyt ei kannata hirttää itseään määräaikaiseen sopimukseen.
Totta tuokin,unohdin kokonaan tuon sodan mutta siltikin jos itse joutuisi nyt tekemään sopimuksen niin toistaiseksi voimassa olevan ottaisin varsinkin kun hintaa pitää peilata nykyiseen eikä halvempaan menneeseen.Paitsi että venäjän/ukrainan tilanne on heittänyt tänkin heikunkeikun joten kesällä voi olla vielä kalliimpaa sähköä kun viime syksynä/talvena..
Aika monella tuntuu olevan kova lapsen usko että OL3 laskisi tuntuvastikin hintoja. Taitavat kuitenkin myydä sinne mistä saa parhaan hinnan eikä siis välttämättä Suomeen.
Vähemmällä viisastelulla saattaisi päästä rakentavampaan keskusteluun, ihan vain vinkkinä. Sitten asiaan:Ymmärätkö sinä miten markkinatalous toimii?
Ei sitä sinänsä ole mitenkään korvamerkitty. Laitoksella on osakkaat, jotka saavat sähkön omakustannehintaan ja myyvät sen eteenpäin sähkömarkkinoilla. Myös näiden osakkaiden omat kulutuskohteet maksavat käytännössä markkinahinnan ostetusta sähköstä eli vaikkapa paperitehdas ei saa sitä sähköä pörssisähköä edullisemmin.OL3:n tuotanto on korvamerkitty, joten sitä ei voi myydä mihin tahansa.
Tai sitten tuontisähkön määrä vähenee, kokonaismäärä pysyy samana ja siten hinta myös. Ellei jopa päästä myymään sähköä, jolloin hinta voi jopa nousta. Aika näyttää.Markkinatalous toimii siten, että hyödykkeen tarjotun määrän kasvaessa ja kysytyn määrän pysyessä samana, hyödykkeen hinta laskee. Tarjonta muuttuu siis käyrältä s1 käytälle s2 ja hinta laskee.![]()
Vaikka Venäjä heittäis tankit puolaan saakka, niin a) kesällä kulutus on pienempää ja uusiutuvat tuottavat paljon b) sähköyhteydet Suomesta/Suomeen ei miksikään muutu c) vettä ja lunta on tullut paljon eli vesitilanne lienee vahva kesällä d) ol3 pukkaa paljon sähköä. Ts. sähkö on kesällä varmasti halvempaa kuin nyt.
Pari viestiä ylempänä linkattu Turku Energian tarjous 7,3c / 1,9€/kk on vielä reilun viikon voimassa.Helenillä hinnat nousussa 12,78c/3,84€kk/24kk
Vielä viime viikolla 9,xc/3,x€/24kk tekstari oli halvempi kuin netti.
Helen
Saas nähdä miten kehittyy
Juu kiitos, vanha soppari voimassa aprikoin vain hinnan kehitystä, Helenin tapauksessa saattavat yrittää kompensoida kaukolämmön hinnan nousua ? Mitenhän muiden hintakehitys....sotalisä?Pari viestiä ylempänä linkattu Turku Energian tarjous 7,3c / 1,9€/kk on vielä reilun viikon voimassa.
Jos ei ole sähkölämmitys, eli kuukausittainen kulutus on suht koht tasaista ympäri vuoden, niin Karhuvoiman pakettidiili on edelleen varsin ok. Parhaimmillaan jos menee rajoille tai juuri rajan yli.Helenillä hinnat nousussa 12,78c/3,84€kk/24kk
Vielä viime viikolla 9,xc/3,x€/24kk tekstari oli halvempi kuin netti.
Helen
Saas nähdä miten kehittyy
Pari viestiä ylempänä linkattu Turku Energian tarjous 7,3c / 1,9€/kk on vielä reilun viikon voimassa.
Hankala valinta. Menisikö pörssisähköllä aikansa ja kyttäisi parempaa määräaikaista, vai ottaisiko Turku Energian paketin. Esimerkiksi 2019 syksyllä kun edullinen sopimus päättyi ei paljoa tuota 7.3snt halvemmalla saanut. Nykyisiin määräaikaisiin verrattuna tuo vaikuttaa loistodiililtä. Umpeutumassa siis Helenin 4snt "koronatarjous" kuun lopussa..Juu kiitos, vanha soppari voimassa aprikoin vain hinnan kehitystä, Helenin tapauksessa saattavat yrittää kompensoida kaukolämmön hinnan nousua ? Mitenhän muiden hintakehitys....sotalisä?
Joo lähti myös tilaukseen. Ei taida maksaa vaivaa kytätä tarjouksia seuraavaa 6kk, eikä kyllä tunnu realistiselta entisenlainen hinta.Itse tartuin mukisematta tuohon Turku Energian 7,3snt/kWh + 1,9€/kk -tarjoukseen. Vanha oli sellainen hehkutettu 3,97snt/kWh + 0€/kk -soppari, mutta kyllä niiden aika on ohi ainakin tältä vuodelta. Oma kulutus on toki maltillinen 3500kWh vuodessa, joten ei suurta kärsimystä aiheuta laskun tuplaantuminen.
Laitoin itse menemään netin kautta. Halpa sopimus loppuu kuun lopussa ja alunperin suunnittelin menevän kesään asti toistaiseksi voimassa olevalla. Mutta maailman tilanne luo liikaa epävarmuutta tähän. Esimerkiksi Venäjä voi laittaa energiaan kohdistuvia vastapakotteita.Nappasin vielä itsekin tuon Turku Energian tarjouksen. Tein sopimuksen puhelimitse ja sieltä päästä todettiin, että kampanjaerä olisi täyttynyt jo maanantaina, mutta sain siitä huolimatta sopimuksen tehtyäVarmaankin siis kohta häviää eetteristä tuon kampanjatuotteen sivusto.
Laitoin itse menemään netin kautta. Halpa sopimus loppuu kuun lopussa ja alunperin suunnittelin menevän kesään asti toistaiseksi voimassa olevalla. Mutta maailman tilanne luo liikaa epävarmuutta tähän. Esimerkiksi Venäjä voi laittaa energiaan kohdistuvia vastapakotteita.
Tilinpäätöstietoja kun katsoo niin ei toi nyt ihan parhaalta liiketoiminnalta vaikuta - kusettajaksi väittäminen vaatisi sitten jo vahvempia perusteita. Oliko siinä joku määräaika ennen ku verkkoyhtiö voi laittaa jakelun poikki jos ei ole voimassa olevaa toimitussopimusta?Onko tämä Karhu voima joku kusetusfirma? Tein sopimuksen heidän kanssa, jonka piti alkaa 2 viikkoa sitten. Eipä ala. Verkkoyhtiöön olin yhteydessä ja sanoivat, että ovat kehottaneet Karhu voimaa laittamaan sopimuksen käytäntöön. Sähköposteihin ei vastata. Chat palvelun kautta sain heidät lähettämään sopimusvahvistuksen. Onkohan kenelläkään alkanut nuo sovitut sopimukset?
Onko tämä Karhu voima joku kusetusfirma? Tein sopimuksen heidän kanssa, jonka piti alkaa 2 viikkoa sitten. Eipä ala. Verkkoyhtiöön olin yhteydessä ja sanoivat, että ovat kehottaneet Karhu voimaa laittamaan sopimuksen käytäntöön. Sähköposteihin ei vastata. Chat palvelun kautta sain heidät lähettämään sopimusvahvistuksen. Onkohan kenelläkään alkanut nuo sovitut sopimukset?
Myyjän vaihdossa ei katkea. Eli olen nyt edelleen aiemman myyjän asiakkaana toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla. Teoriassahan(ei tietysti käytännössä) tässä on tällä hetkellä yhdellä käyttöpaikalla kaksi sopimusta. Tosin tätä toista sopimusta ei ole laitettu Karhu voiman puolesta käytäntöön. Ei hitto mikä juttu taas..Tilinpäätöstietoja kun katsoo niin ei toi nyt ihan parhaalta liiketoiminnalta vaikuta - kusettajaksi väittäminen vaatisi sitten jo vahvempia perusteita. Oliko siinä joku määräaika ennen ku verkkoyhtiö voi laittaa jakelun poikki jos ei ole voimassa olevaa toimitussopimusta?
Mulla vaihtui Karhu-voimaan 28.2. ja ainakin vielä on sähköä torpassa.Onko tämä Karhu voima joku kusetusfirma? Tein sopimuksen heidän kanssa, jonka piti alkaa 2 viikkoa sitten. Eipä ala. Verkkoyhtiöön olin yhteydessä ja sanoivat, että ovat kehottaneet Karhu voimaa laittamaan sopimuksen käytäntöön. Sähköposteihin ei vastata. Chat palvelun kautta sain heidät lähettämään sopimusvahvistuksen. Onkohan kenelläkään alkanut nuo sovitut sopimukset?
Jos pääsee kirjautumaan Oma voimaan, niin on se sitten voimassa. Muutoin tulee virheilmoitus, ettei asiakkuutta löydy tms.Mulla vaihtui Karhu-voimaan 28.2. ja ainakin vielä on sähköä torpassa.
EDIT. Tai siis ainakin soppari oli ajoitettu alkavaksi 28.2.
Ei ole. Se on taustaltaan kunnallinen energialaitos, joka on yhtiöitettyOnko tämä Karhu voima joku kusetusfirma? Tein sopimuksen heidän kanssa, jonka piti alkaa 2 viikkoa sitten. Eipä ala. Verkkoyhtiöön olin yhteydessä ja sanoivat, että ovat kehottaneet Karhu voimaa laittamaan sopimuksen käytäntöön. Sähköposteihin ei vastata. Chat palvelun kautta sain heidät lähettämään sopimusvahvistuksen. Onkohan kenelläkään alkanut nuo sovitut sopimukset?
Itse tartuin mukisematta tuohon Turku Energian 7,3snt/kWh + 1,9€/kk -tarjoukseen. Vanha oli sellainen hehkutettu 3,97snt/kWh + 0€/kk -soppari, mutta kyllä niiden aika on ohi ainakin tältä vuodelta. Oma kulutus on toki maltillinen 3500kWh vuodessa, joten ei suurta kärsimystä aiheuta laskun tuplaantuminen.
Katsoin ihan samaa palveluhinnastosta, että 50 euron maksua vastaan määräaikaisen sopimuksen pystyisi purkamaanYmmärsinkö oikein että tuosta Turku Energian 7,3c -sopimuksesta voi ostaa itsensä irti 50e:llä? Tämähän ei ole "juuri mitään" jos lämmitystapa on mikä tahansa muu kuin kaukolämpö ja säästö melkeen tulee jo odotellessa niitä 5,xx sopimuksia.... (mikäli vanha on esim Kokkolan toistainen joka nousi 8,5c:hen kuun alusta)
Kannattaa huomioida että se voi riippua sopimuksestakin. Jos sopimuksessa ei lue että sen voi purkaa, niin sitten sitä ei välttämättä voi purkaa, ja se on ihan sama paljonko hinnastossa on sille hinnoiteltu. Ja hinnastosta tuo kohta poistuu pelkällä hinnaston "päivityksellä" tarvittaessa.Katsoin ihan samaa palveluhinnastosta, että 50 euron maksua vastaan määräaikaisen sopimuksen pystyisi purkamaan![]()
Löytyykö nuo tämän sopimuksen ehdot jostakin ilman että tekee sopimuksen?Katsoin ihan samaa palveluhinnastosta, että 50 euron maksua vastaan määräaikaisen sopimuksen pystyisi purkamaan![]()
Itellä ei pistänyt silmään, että mikä noista Turku Energian palveluhinnaston hinnoista osoittaa tota määräaikaisen purkua. "Sähkön katkaisu"?
Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen kesken sopimuskauden | alv. 24 % |
Yleissähkö | 50,00 |
Yösähkö | 150,00 |
Otin viime kesänä 24kk alle 5c/kWh sopparin, joka alkaa huhtikuun alusta. Nyt kuitenkin tule piskkoin muutto eteen, niin voisikohan tuon osoitteen vielä oikaista, kun soppari ei vielä ole alkanut? Alkuvuodesta tulleen sopimusvahvistuksen yhteydessä pyydettiin tarkastamaan ja oikaisemaan se virheiden varalta, niin sillähän sitä voisi yrittää. Lähinnä mietin, että onko alkamattoman sopimuksen kanssa paremmat saumat saada käyttöpaikka muutettua. Kulutus on molemmissa osoitteita samaa luokkaa.
Tänäänkö otit? Ainakin juuri nyt ja mulle näyttää hinnoiksi:Otin nyt kanssa ton Turku Energian 7,3snt/kWh + 1,9€/kk -tarjouksen.
Vanha oli 3,97snt/kWh + 0€/kk soppari. Oma kulutus 16000-18000kWh vuodessa, joten tulee kyllä selkeästi lisää maksettavaa. Toivottavasti tämän voi sitten irtisanoa suhkoot edullisesti myöhemmin jos sähkön hinta painuisi takaisin alas (yllä oli puhetta, että voisi mahdollisesti irtisanoa 50€).
Tänäänkö otit? Ainakin juuri nyt ja mulle näyttää hinnoiksi:
Perusmaksu:1,99 €/kk
Energia:9,36 c/kWh
Sama täällä. Katsoin jo maanantaina hintoja ja silloinkin oli määräaikainen 9.36 snt ja 1.99€kk