Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla sama, ajattelin mennä tolla toistaiseksi voimassa olevalla ja kärkkyä parempia määräaikaisia.Maaliskuun lopussa loppuu itsellä Helenin soppari ja samaa 9.19c/kWh+3e/kk 2v tarjoavat tännekin. Jos en uusi määräaikaista sopimusta, se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hintaan 10.79c/kWh+3.84e/kk, saanee mennä sillä kesään.
Lukeeko/löytyykö tuo toistaiseksi voimassa olevan hinta jossain? Täällä kans maaliskuun loppuun vanha tarjous ja samoja uusia tarjouksia tullut tekstiviestillä, mutta ei ole tuo toistaiseksi voimassa olevan hinta pistänyt missään silmään, jos sillä jatkaa.Maaliskuun lopussa loppuu itsellä Helenin soppari ja samaa 9.19c/kWh+3e/kk 2v tarjoavat tännekin. Jos en uusi määräaikaista sopimusta, se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hintaan 10.79c/kWh+3.84e/kk, saanee mennä sillä kesään.
Lukeeko/löytyykö tuo toistaiseksi voimassa olevan hinta jossain? Täällä kans maaliskuun loppuun vanha tarjous ja samoja uusia tarjouksia tullut tekstiviestillä, mutta ei ole tuo toistaiseksi voimassa olevan hinta pistänyt missään silmään, jos sillä jatkaa.
Itselläni loppui Helenillä sopimus 5.2.2022. Jatkoin sopimusta toistaiseksi voimassaolevana.Se oli sähköpostissa joka tuli tänään, muualla en ole siihen törmännyt.
Vattenfallilla jäljellä sopimusta 18kk hintaan 4,93c ja ne otti yhteyttä haluaisinko päivittää uuteen sopimuksen ja löytämään paremman hinnan... Näyttää pyörivän 10centissä hinnat.
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa tuohonVattenfallilla jäljellä sopimusta 18kk hintaan 4,93c ja ne otti yhteyttä haluaisinko päivittää uuteen sopimuksen ja löytämään paremman hinnan... Näyttää pyörivän 10centissä hinnat.
Soitti ja höpisi hyvästä tarjouksesta niinhän ne aina. Lopetin lyhyeen ja tarkistin hinnat. Ei mitään poikkeavaa, mutta oli koomista.Siis soittivat ja kyselivät, että oletko niin kiva ja mukava kaveri , että voitaisiin vaihtaa kalliimpaan sopimukseen ?
kyllähän ne tiesi tasan tarkkaan että sun soppari on vielä pitkään voimassa, ja hintakin oli tiedossa heillä? Yrittävätkö tosiaan ehdotella kalliimpaa sopimusta. Olisit vaan kuunnellut loppuun. Olisi ollut kiva kuulla myyntiargumentit. Ja mielenkiinnolla olisin halunut kuulla vastauksen siihen, että miksi olisi hyvä tarttua kalliimpaan sopimukseen ? Varman olisivat leperrelleet jotain super ekologisesta merituuli- tai aurinkokotuulienergiasta joka on vieläpä kierrätettyä sähköä kaiken lisäksi.Soitti ja höpisi hyvästä tarjouksesta niinhän ne aina. Lopetin lyhyeen ja tarkistin hinnat. Ei mitään poikkeavaa, mutta oli koomista.
Mulle tuli sama tarjous ja ihan sama johtopäätös, eli kesällä katson mihin määräaikaiseen tartun kiinni. Vuosikulutus noin 3000 kwh, niin ei mahdottomasti kirpaise tuo toistaiseksi voimassaoleva.Toistaiseksi voimassaolevalla mennään 1.4 alkaen jos ei siihen mennessä jotain ihmeellistä tapahdu hinnoissa. Jospa sitten kevään/kesän aikana järkevämmän hintainen määräaikainen soppari... Vuosikulutus 10000kwh molemmin puolin viimevuosina...
Näyttäisi et sähköyhtiöillä on kampaviineripäivät edessä kun vuodenvaihteen sähkön hinnalla pelottelu ajoi varmasti monet vaihtamaan sopimukset pitkiin määräaikaisiin. Nythän sähkön hinta on jo jonnin aikaa ollut laskusuunnassa.
Tämän putoavan sähkön hinnan nimeen minäkin yritän tässä vannoa. Ensi viikolla pitäisi siis aloitella muuttoa uuteen asuntoon ja tehdä sinne myös uusi sähkösopimus. Tämän hetkisen näkemyksen puolesta taidan ottaa toistaiseksi voimassa olevan pörssisähkösopimuksen ja vaihdan tämän tarvittaessa määräaikaiseen soppariin, jos näiden tarjoukset muuttuvat vuoden edetessä nykyistä houkuttelevammiksi.
Ensi viikon puolivälin tienoille ennustetut hieman kovemmat pakkaset (eli siis etelässä suuruusluokassa -10...-5 astetta) antanevat hieman näkymää sille, miten altis tuo sähkön hinta on heilumaan silloin, kun kysyntää tilapäisesti kasvaa (tai kääntäen jos tuotanto tilapäisesti putoaa). Sopivasti minun pitää tehdä oma uusi sopimukseni juuri ennen tuota koeponnistusta, mutta onneksi näissä etämyyntisopimuksissa on tuo 14 vrk aikaa tulla katumapäälleKevät alkaa olemaan jo ovella niin tuskin tuosta pörssisähköstä kovin isoa kokkaretta voi tuulettimeen mennä? Toki tuo geopoliittinen tilanne voinee tehdä yhtä sun toista epävarmuutta. OL3 kuitenkin sitten jonain kauniina kesäpäivänä tekee sen, että jokusen sähkön tuottajan pitää tehdä enemmän töitä myyntinsä eteen.
Vai että hyödynnä tilanne Ja päivä aikaa päättää. No päätös tässä ei liene vaikea. Nyt on huonoin mahdollinen hetki solmia 3v määräaikaisiaKovasti pukkaa semi-agressiivista tarjousmailia, ja tiuhaan. Ilmeisesti väki tarttuu näihin kun "sähkö on niin kallista". Ajattelin kyllä ihan rauhassa odotella loppuvuoteen ja katsoa mikä on tilanne. En vielä jaksa uskoa että marraskuussa sopparit on yli 9 senttiä. Toisaalta, kaikki on mahdollista mutta on kiva elää välillä vaarallisesti.
sähkösopimuksesi osoitteeseen XXX on päättymässä 6.12.2022.
Haluamme palvella paremmin ja siksi annamme tämän timanttisen vinkin:
Vaikka sähkön hinta on ollut lähikuukausina ennätyskorkealla, niin tästä huolimatta vuosien 2023 – 2025 sähkön kiinnityshinnat ovat pysyneet maltillisina. Asiantuntijoidemme mukaan hinnat tulevat nousemaan nykytasoista ja sopimus vuoden loppuun kannattaa varmistaa jo nyt.
Tee siis jo nyt sopimus alkamaan loppuvuodeksi ja hyödynnä tilanne! Nyt on oiva hetki tehdä uusi sopimus päättyvän jatkoksi ja varmistaa edullinen hinta jatkossakin.
Tarjoamme sinulle mahdollisuuden tehdä uuden jatkosopimuksen jo tässä vaiheessa, jotta pääset nauttimaan edullisesta hintatasosta vielä kolmen seuraavan vuoden ajan. Uusi sopimuksesi voi alkaa nykyisen sopimuksesi päättymispäivää seuraavasta päivästä.
Tarjoamme nyt 36 kuukauden määräaikaisen sähkösopimuksen seuraavilla hinnoilla:
Energiamaksu: 8,83 snt/kWh
Kuukausimaksu: 1,49 €/kk
Toimi heti ja varmista edullinen sähkösopimus myös tulevaisuudessa. Tarjous on voimassa enää huomiseen 18.2. saakka.
Kuulostaa siltä, että trendi nimenomaan on alaspäin kun on tarve tehdä tällaista markkinointia. Jos suunta olisi ylös, ei yrityksillä olisi mitään kannustinta yrittää myydä sähköä tällä tavoin. Itselläni päättyy Helenin 24kk määräaikainen ja sain hiljattain tässäkin ketjussa mainitun tarjouksen. Tuo tarjoushinta (9,xx snt/kWh) oli halvempi kuin millä Helen yritti kosiskella tammikuussa jatkoa, joka puolestaan oli selvästi kalliimpi kuin kosiskelu marras-joulukuussa.Kovasti pukkaa semi-agressiivista tarjousmailia, ja tiuhaan. Ilmeisesti väki tarttuu näihin kun "sähkö on niin kallista". Ajattelin kyllä ihan rauhassa odotella loppuvuoteen ja katsoa mikä on tilanne. En vielä jaksa uskoa että marraskuussa sopparit on yli 9 senttiä. Toisaalta, kaikki on mahdollista mutta on kiva elää välillä vaarallisesti.
sähkösopimuksesi osoitteeseen XXX on päättymässä 6.12.2022.
Haluamme palvella paremmin ja siksi annamme tämän timanttisen vinkin:
Vaikka sähkön hinta on ollut lähikuukausina ennätyskorkealla, niin tästä huolimatta vuosien 2023 – 2025 sähkön kiinnityshinnat ovat pysyneet maltillisina. Asiantuntijoidemme mukaan hinnat tulevat nousemaan nykytasoista ja sopimus vuoden loppuun kannattaa varmistaa jo nyt.
Tee siis jo nyt sopimus alkamaan loppuvuodeksi ja hyödynnä tilanne! Nyt on oiva hetki tehdä uusi sopimus päättyvän jatkoksi ja varmistaa edullinen hinta jatkossakin.
Tarjoamme sinulle mahdollisuuden tehdä uuden jatkosopimuksen jo tässä vaiheessa, jotta pääset nauttimaan edullisesta hintatasosta vielä kolmen seuraavan vuoden ajan. Uusi sopimuksesi voi alkaa nykyisen sopimuksesi päättymispäivää seuraavasta päivästä.
Tarjoamme nyt 36 kuukauden määräaikaisen sähkösopimuksen seuraavilla hinnoilla:
Energiamaksu: 8,83 snt/kWh
Kuukausimaksu: 1,49 €/kk
Toimi heti ja varmista edullinen sähkösopimus myös tulevaisuudessa. Tarjous on voimassa enää huomiseen 18.2. saakka.
Ihan mielenkiinnosta, miten tuollaiseen kulutusprofiiliin päädytään? Olen asunut useammassakin varaajaa öisin lämmittävässä kämpässä, mutta ei yökulutuksen osuus tästä huolimatta ole olljt juurikaan yli 50% luokkaa ollut.Vuorokausivaihteluhan on ollut aika suurta, useimpina öinä helmikuussa sähkö on ollut alle 2c. Kun oma kulutus on reilusti yli 80% yöaikaan, mielenkiinnolla odotan seuraavaa laskua, että kuinka alas pääsee…
Kyl on nyt Lumoenergia melko banniin menossa. Selvästi isoissa vaikeuksissa.
Asiakaspalvelun puhelin suljettu aikoja sitten, sähköposteihin ei ole useaan viikkoon vastattu.
Mulla tulee laskuja kokoajan sieltä väärillä sopimuehdoilla. Laskuista tulee vain perintää jos jätän maksamatta, joten pakkohan ne on maksaa.
Nyt esimerkiksi energian hinta loppuvuodesta ja alkuvuodesta piti olla 5.15snt ja 0ekk mutta ei ole laskuttajalle päivittynyt.
Tammikuun lopusta sopimuksen piti olla 7.99snt ilman kk maksua.
Nyt tullut laskuja 9.99snt ja 3.9e/kk jatkuvasti.
Jotkut ovat kyllä tuon kulutuksen ajankohdan puljauksen suhteen aika mestareita. Tiedän tapauksia jotka ajastavat astian ja pyykinpesukoneet aina illalla valmiiksi niin että ne pesee yön aikana. Astianpesukone on mallia joka avaa luukun ohjelman päätteeksi mutta pyykinpesukone kuulemma pitää ajastaa niin että eivät aamulla kerkeä liian pitkään siellä maata ennen ripustusta. Harrastus kai tuokin.
Jostain syystä noihin koneisiin niitä ajastintoimintoja kovasti tungetaan. Samoin tätä on käytetty välillä pörssisähkön myyntiargumenttina.Siinä kun astianpesukone päästää vedet lattialle tai pyykinpesukone jumittaa ja innostuu palamaan valvomattomina asukkaiden nukkuessa, niin siinä menee äkkiä vuosikymmenten säästöt. Ja jälkimmäisessä tapauksessa seurakuntakin voi vaihtua.
Toisaalta mitäpä sitä ei pihi tekisi kahden sentin säästön eteen per pyykkikerta.
Perustuu varmaankin siihen, ettei kahden vuoden kohdalla tarvitse ilmoitella että sopimus on loppumassa, niin asiakkaat eivät havahdu tekemään hintavertailua.Mikähän muoti-ilmiö on tarjota noita kolmen vuoden sopimuksia? Ei näitä taida olla muilla kuin Lumolla ja kumppaneilla. Sähköyhtiön kannaltahan tuossa ei ole kauheasti kannatusta kun kuluttajalla on oikeus irtisanoa sopimus kahden vuoden jälkeen ja näin yhtiölle jää optiovuodesta vain riski että diili on kuluttajan kannalta hyvä ja tämä haluaa sitä jatkaa. Paitsi tietty jos "unohtavat" mainita irtisanomisoikeudesta ja hinta onkin laskenut.
Ollut Lumoenergia siis parissakin kiinteistössä, aikaisemmin toiminut aspa ja kokemukset olleet ookoo.
"Laittaa kirjettä, että lähettävät oikean laskun"
Kiitti neuvosta, sähköposteihin vaan ei vastata tai ruuhkaa oikeasti kuukausi tolkulla. Voit myös koittaa soittaa palvelunumeroihin, nehän ovat vastaajalla "Ruuhkan takia emme vastaa, ota yhteyttä sähköisesti"
Tuntuu vaan, että nyt todellakin tämä loppuvuodesta popannut "kriisi" on tämän aiheuttanut ja tällänen pienempi yhtiö näyttää nyt olevan sulkenut kaikki linjat.
Alkuun pahoittelut siitä, että emme päässeet asiakaslupaukseemme koskien vastausviiveitä!
Kuitenkin lähes jokaisella sähköyhtiöllä oli aspa ruuhkautunut vuodenvaihteen jälkeen. Meillä Lumolla kuitenkin tilanne lähti käsistä, sillä korkeiden hintojen, sekä ostettuamme Energia247:n asiakkaat kontaktivyöry ylitti korkeimmatkin odotukset ja vastausviivet paisuivat pahimmillaan pariin viikkoon. Toissapäiväisestä lähtien meidät on saanut ihan puhelimitse kiinnni. Mitä tulee kokoon, niin Lumo Energia taitaa ja lukeutua keskisuuriin, sillä liki 100 000 henkeä on toimituksemme piirissä pelkästään suomessa. Tulevaisuutta silmälläpitäen olemme tehneet toimenpiteitä, jolla varmistetaan asiakaspalvelun saavutettavuus myös poikkeustilanteissa!
No jokaikinen päivä olen soittanut, aina sama vastaaja vastannut.
Eräpäivät taas paukkuu tänään tammikuun laskun osalta, selvennystä miksi hinnat ovat mitä ovat ei taaskaan ole.
Näin on toki toimittava. Onhan se aika epäreilua. Kassavirta kulkee sen aikaa kun kulkee. Palautuksia tuskin on tulossa.Maksa ainakin riidaton osuus eräpäivänä. Lopuista kysely (ts. reklamaatio) aspaan ja jäät odottamaan vastausta.