Tuo ajattelu voi sopia Pihtiputaan mummoon, mutta ko. lehtijutun tarinan kotitaloutta huomattavasti enemmän kuluttavan yrityksen on mahdollista käyttää sähkömeklareita, ellei yrittäjä itse ymmärrä mitä tekee. Toki niiden palkkiot hyvinä vuosina syö osan säästöstä, mutta tällaisina hankalampina aikoina ne voi sitten pelastaa tuollaisilta jutun kuluilta. Näille yritys, taloyhtiö yms. voi siis korvausta vastaan ulkoistaa koko sähkönhankinnan, eli hankkia sen asiantuntemuksen jos se itseltä puuttuu.
En ymmärrä tätä ajattelutapaa. Vaikka matkailuyrittäjä käyttää paljon sähköä, ei yrityksen ydinliiketoimintaa ole sähkön kanssa pelaaminen. Missä tahansa asiassa on mahdollista käyttää ammattilaisia siivouksesta IT-ulkoistukseen ja usein se kannattaakin mutta ei silti ole mikään pakko yrittäjillekään markkinoida korkean hintariskin tuotetta lupauksilla siitä, että se tulee halvaksi.