Niin minäkin. Olen jo pitempään seurannut tätä ketjua ja tänään tein saman Kokkolan Energian 6 kk sopparin (ja tunnarit tänne ihan vain kommentoidakseni).
Itse asun sähkölämmitteisessä talossa ja kulutukseni aikavälillä elokuu 2023 - tammikuu 2024 oli reilut 5400 kWh. Menin koko viime talven pörssisopparilla ja omalla kulutustottumuksellani pörssisähkö tuli tuona em. aikana (elo 23 - tammi 24) kustantamaan yht. 560 € - vaikka yritin kitsastella kalliiden tuntien aikana. Jos olisin mennyt tämän Kokkolan Energian sopparin mukaisilla hinnoilla, kokonaiskustannukseksi olisi tullut 436 €. Riittävä syy siis tässä kohtaa lyödä sopimus lukkoon.
Helmikuussa 2024 pörssisähkön hinnaksi tuli minulla 7,91 snt/kWh. Eli käytännössä +-0 erotus, joten tammikuun 25 lopusta aion jatkaa taas pörssisopimuksella.
Mennyt ei tietänkään ole tae tulevasta. Voihan olla, että ensi talvesta tulee vastavuoroisesti kaikkien aikojen leudoin, mutta nyt en jaksa enää toista talvea peräkanaa mennä pelkästään pörssisähköllä ja tuntihintoja välillä kyttäillen...