Joo itselle myös tuli hiukan yllätyksenä että ne pari/kolme kallista päivää vaikuttaa nostavasti, vaikka niinä päivinä kulutus oli todella paljon säädetty halvimmille tunneille. Jos olisin tiennyt, niin olisin varmaan hiukan koittanut säästää vielä jostain. Ei tietysti voi ihmeitä tehdä kun kuusi henkeä asuu pirtissä
. Jotenkin kans luulin että olisi päiväkohtaista se laskeminen, mutta kuten Jinx tuossa selvitti niin ne pari/kolme päivää nostaa myös minun hintaani, vaikka lataan sähköautoa öisin ja lämmitän veteni öisin/päivän halvimmilla tunneilla. Hiukan reilun sentin on koholla kulutusvaikutus ja sähköä mennyt 2250kWh. Loppukuu varmaan inan laskee tuota kulutusvaikutusta kun on niin halpaa sähköä.
Muoks. Noin 60e olen silti "voitolla" vrt pörssisopimukseen. Nyt joku 250e ja pörssillä olisi ollut 310e. Ja jos olisi 8,5c kiintee, niin olisi 50e halvempi.
Muoks.2 Jos et pysty halvoille tunneille säätelemään kulutusta, niin ei taida tämä PKS:n kiinnityshomma olla järkevä. Tosin itsellä oli tässä isona tekijänä se että Huhtikuusta eteenpäin olen "vapaa" sopimuksista. Meinaan priiman pörssillä jatkaa ja kytätä halpoja kiinnityksiä talvelle.