Eikös sähköauto mahdollista nimenomaan halpojen tuntien maksimaalisen hyödyntämisen? Toki jos pakko saada virtaa autoon joka yö, tilanne on eri.PKS Priima-palvelun tilanneet. Eikös periaatteessa sähköauton / maalämmön kanssa kannattaisi lähes aina tehdä hintakiinnityksiä vaikka hinta olisi vähän kova? Henkilökohtaista kulutusta voi kuitenkin säätää lataamalla auton 02:00 - 04:00 välillä ja yön halvimpina tunteina ero päivän spottiin on kuitenkin yleensä huomattava. Mitenhän esim. talvella kun päivähinta voi usein olla 20cnt ja yöllä 10cnt niin jos kulutuksen saa tähdättyä yön halvoille tunneille eikös se tarkoita että pääsee usein päiväsähkönkin osalta melkein ilmaiseksi?
Jos yhtälöön lisätään vielä aurinkopaneelit niin eikös silloin voisi kannattaa jopa mahdollisimman pitkät kiinnitykset, joilla talven hintoja saa alas kun keväästä syksyyn voi kuitenkin nauttia oman voimalan tuotannosta?
Äsken putosi syksyn kiinnityshinnat aika isosti ja sain hälytyksen, kun olin asettanut hälytysrajat 6snt.