Sopimus koskee sähköenergian osuutta. Sopimukseen sovelletaan kulloinkin voimassa olevia tuote- ja myyntisopimusehtoja (SME 2014). Ehtojen tulostettavissa olevan version löydät osoitteesta
www.lumme-energia.fi/ehdot. Ilmoitathan meille muutokset yhteystietoihin, laskutusosoitteeseen tai käyttöpaikkaan liittyen osoitteeseen
asiakaspalvelu@lumme-energia.fi. Sähkönjakelun mahdollisista vioista ja häiriöistä ota yhteyttä paikalliseen jakeluverkon haltijaan.
Vain kuluttaja-asiakkaille:
Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tämä sopimus viimeistään 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä. Sopimuksen voi perua puhelimitse, sähköpostilla tai käyttämällä peruuttamislomaketta (löytyy sähköisenä
www.lumme-energia.fi/sopimuksen- peruutus). Jos asiakas peruuttaa sopimuksen peruuttamislomakkeella, tulee lomake olla lähetetty ennen peruuttamisajan päättymistä. Muun kuin etäviestimen kautta tehdyillä sopimuksilla ei ole perumisoikeutta (KSL 6 luku 13 §, 14 §, 15 §).
Jos asiakas on pyytänyt sähköntoimituksen aloittamista ennen peruuttamisajan päättymistä ja käyttänyt sähköä sopimuksen alkamisen ja peruuttamisilmoituksen tekemisen välisenä aikana, tulee käytetystä sähköstä maksaa vahvistuksen mukainen hinta.
Sopimukseen liittyvät huomautukset on hyvä tehdä heti asiakaspalveluumme, jolloin asioiden yhteinen selvittäminen on sujuvampaa. Jos asia ei ratkea neuvottelulla, asiakas voi olla yhteydessä maistraatin kuluttajaneuvontaan,
www.kuluttajaneuvonta.fi. Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei edelleenkään saada ratkaistuksi, asiakas voi olla yhteydessä kuluttajariitalautakuntaan,
www.kuluttajariita.fi (KSL 2 luku 8 b §). Tiedot energiankuluttajien tarkistuslistasta löytyvät
www.energiavirasto.fi/kuluttajainfo.