Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Helen myös poistanut toistaiseksi voimassaolevan perussähkösopimuksen myynnistä, oli vielä viime viikolla 13,99c + 4,74€/kk.
Tuo oli yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi, arvelin kynnyksen hinnannostoon olevan korkea, sillä ainakin viime kerroilla on ollut uutinen heti Iltalehdessä tai vastaavissa hinnannostosta.
En löytänyt itsekään mistään tätä 50€ purkuhintaa, mutta kaippa se siellä on JOS tarviaa. 14pv aikaa tulla katumapäälle.Tilasin tuon Turku Energian sopparin alkavaksi 30.12.2022, mutta en kyllä saanut mitään tilausvahvistusta tai muualtakaan löytänyt tietoa tuosta 50 € sopimuksen irtisanomisesta. Vain seuraava viesti liittyen tilausvahvistukseen.
"Olemme vastaanottaneet sopimuksesi. Saat tilauksestasi sopimusvahvistuksen lähempänä sopimuksen alkamispäivää."
Omilta, niimpäs onkin. Se on tuulivoimaa näköjään vielä. Turun energian omilla sivuilta oli vaan vesivoimaa.Tilasitteko nuo Turun Energian sopparit heidän omilta sivuiltaan vai Easy Energyn kautta? Siellähän hintana on 12,38 + 3,98.
En löytänyt itsekään mistään tätä 50€ purkuhintaa, mutta kaippa se siellä on JOS tarviaa. 14pv aikaa tulla katumapäälle.
Eipä tullut tuollaista huomattuakaan. Tuli jo tehtyä tuo Turun Energian omien sivujen kautta. Mitenköhän on, kannattaako tuo tilaus peruuttaa ja sitten ottaa tuon Easyn kautta, vai laittaako toista tilausta vaan päälle?Tilasitteko nuo Turun Energian sopparit heidän omilta sivuiltaan vai Easy Energyn kautta? Siellähän hintana on 12,38 + 3,98.
Muutama päivä sitten mietin, että pitäisikö ottaa se 13 jotain senttiä.... Nyt tämä "edullinen" tarjous on lähes neljä kertaa kalliimpi kuin nykyinen. Kun vaan olisi kristallipallo...Hei! Uusi määräaikainen sähkösopimuksesi Helenin kanssa helposti! Edullinen 24 kk määräaikainen sähkösopimus, energiahinta 16.75 c/kWh, perusmaksu 3.84 €/kk. Sopimuksen sähkö on alkuperätakuin varmennettua 100 % vesisähköä.
Eipä tullut tuollaista huomattuakaan. Tuli jo tehtyä tuo Turun Energian omien sivujen kautta. Mitenköhän on, kannattaako tuo tilaus peruuttaa ja sitten ottaa tuon Easyn kautta, vai laittaako toista tilausta vaan päälle?
Kyllä se Turku Energian sivulta löytyy.asentaja142 sanoi:
En löytänyt itsekään mistään tätä 50€ purkuhintaa, mutta kaippa se siellä on JOS tarviaa. 14pv aikaa tulla katumapäälle.
Juu siis bongasin tän itsekin kyllä:Jos nyt saa hieman pelotella:jos purkuhintaa ei ole sopimuksessa mainittu, silloin se menee voimassaolevan hinnaston mukaisesti, ja hinnastoa voi aina muuttaa.
![]()
Ok, tosiaan sakon suuruus on oltava sopimuksessa mainittu tai muuten sitä ei voida periä lainkaan. Toisaalta sähköyhtiöllä ei ole velvollisuutta tarjota ylipäätänsä mitään purkumahdollisuutta, paitsi jos tilanteeseen pätevät SME2014:ssa määritellyt purkuperusteet. Se on sitten asia erikseen, miten näitä perusteita voi käyttää hyväkseen enemmän tai vähemmän rehellisesti.Juu siis bongasin tän itsekin kyllä:
10.3. Jos määräaikainen myyntisopimus muuten kuin kohdissa 10.2.1—10.2.5 mainituissa tilanteissa päättyy käyttäjästä johtuvasta syystä ennen määräaikaa, on myyjällä oikeus periä käyttäjältä kohtuullinen sopimussakko, jos siitä ja sen määrästä on yksilöllisessä myyntisopimuksessa erikseen sovittu.
En ole siis itsekään saanut vielä sopparia kun juuri vasta tilasin.Mulla ainakin luki Turku Energian lähettämässä sopparisa tuo 50€ sopimussakko eikä mainintaa kWh:sta.
Lisäksi aikaisemmin kysyin saman heidän chatissa.
Pistin tänne myös screenshotin siitä.
Ja Easyenergy:n kautta tein sopparin.
Siitä en tiedä että ovatko nyt kahdenpäivän aikana muuttaneet ehtojaan??
Voit ihan itse laittaa laskuriin ja todeta kumpi tulee halvemmaksi.
esim 15000kwh muu ajan energia ja 5000kwh Talviajan energia vs yleissähkö.
Sähkön hinnassa häviää jonku 100€, mutta siirrossa pärjää 3-400€.
joten en tiedä kuin nerokas olen.
Tren sähkölaitoksen sivulta löytyi valmis Excel-laskuri. Sähkön siirtohinta | Tampereen SähköverkkoJuu, kausisähkön isoin etu nykyään siirron puolella. Siirtosopimus voi olla kausisähkö vaikka sähkösopimus olisi yleissähkö. Monesti unohdetaan, että kausisopimuksessa talvellä myös nuo yö ajat sekä sunnuntait kokonaan menee tuolla halvemmalla tariffilla.
Itsekin tajusin käydä tarkistamassa sovelluksella täällä olleen aiemman kommentin perusteella. Mutta aika paljon vaihtelua tuossa hinnassa eri jatkotarjouksissa, vaikuttaisiko vuosikulutus ja/tai käyttöpaikka tai paikkakunta jne. Itsellä oli 12,55c/kWh+3€. Keväällä tuli tekstarilla jatkotarjouksia, mutta skippasin silloin nuo yli 10c hinnat paremman toivossa.Te joilla on Helen sopimus päättymässä, niin suosittelen vilkaisemaan Oma Helen palvelusta, että onko sinne tullut jatkotarjous.
Itse juuri jatkoin 24kk määräaikaisella hintaan 11,79c/kWh + 3e/kk, mikä mielestäni on aikas hyvä tällä hetkellä olevista tarjouksista. Jatkotarjous tuonne palveluun tulee vähän ennen vanhan päättymistä oletettavasti, minulle ei tullut soittoja taikka tekstiviestejä laisinkaan, vaan huomasin puolivahingossa tuon tarjouksen kun kävin kirjoittamassa asiakaspalveluun viestin.
Joo, niin vissiin heitteleeItsekin tajusin käydä tarkistamassa sovelluksella täällä olleen aiemman kommentin perusteella. Mutta aika paljon vaihtelua tuossa hinnassa eri jatkotarjouksissa, vaikuttaisiko vuosikulutus ja/tai käyttöpaikka tai paikkakunta jne. Itsellä oli 12,55c/kWh+3€. Keväällä tuli tekstarilla jatkotarjouksia, mutta skippasin silloin nuo yli 10c hinnat paremman toivossa.
On, tottakai.Oliko näissä netissä tehdyissä sähkösopimuksissa 14 päivän perumisaika?
Oliko näissä netissä tehdyissä sähkösopimuksissa 14 päivän perumisaika?
Tuo ei näytä samalta kuin oma tarjous, itsellä oli suoraan sopimukset kohdassa jatkotarjous ja tuote valittuna valmiiksi: Suomisähkö CO2 vapaa. Vaikuttaisiko vanhan sopimuksen tyyppi tms.Joo, niin vissiin heittelee
![]()
Jaa-a, aika randomilta tuntuu. Aiempi soppari on "CO2-vapaa kiinteähintainen" joka menossa vanhaksi. Tuo tarjous löytyy sopimus sivun ylälaidasta tuon "Sähkösopimuksesi etuhinta on päättymässä osoitteessa X Päivitä sähkösopimus etuhintaan" altaTuo ei näytä samalta kuin oma tarjous, itsellä oli suoraan sopimukset kohdassa jatkotarjous ja tuote valittuna valmiiksi: Suomisähkö CO2 vapaa. Vaikuttaisiko vanhan sopimuksen tyyppi tms.
Jaa-a, aika randomilta tuntuu. Aiempi soppari on "CO2-vapaa kiinteähintainen" joka menossa vanhaksi. Tuo tarjous löytyy sopimus sivun ylälaidasta tuon "Sähkösopimuksesi etuhinta on päättymässä osoitteessa X Päivitä sähkösopimus etuhintaan" alta
No mä nappasin itse kans tuon turku energian. Rapiat 330% nousua vuositasolla sähkönhintaan. Ai että
Eli 50€ vaikka noin korkea kulutus? (Eli taisi olla, chatistakin kyselty jne.)Itse tein eilen tuon Easy Energy:n kautta Turku Energialle sopparin. (Ilmeisesti tarjous voimassa viellä 3-päivää?)
Tänään tuli Turku Energialta tilausvahvistus.
Turku Energialla on viellä halpa tuo irtisanominen 50€ Lukee myös tilausvahvistuksessa. Jos nyt hinnat alkaa laskemaan Sen nyt maksaa viellä, eikä tarvitse ”kikkailla”.
Talon kulutus kumminkin liki 20000kWh ton saatanan ulkoporeammeen kanssa
Kallista sähköähän tuo on, mutta eipä juuri mistään saa halvemmalla. Ja tuskin talvea kohti ainakaan laskee??
Sama homma täällä, samoilla spekseillä löytyy tuo tarjous. Huomenna menee 4,40snt 2v soppari nyyh nyyh poikki.Te joilla on Helen sopimus päättymässä, niin suosittelen vilkaisemaan Oma Helen palvelusta, että onko sinne tullut jatkotarjous.
Itse juuri jatkoin 24kk määräaikaisella hintaan 11,79c/kWh + 3e/kk, mikä mielestäni on aikas hyvä tällä hetkellä olevista tarjouksista. Jatkotarjous tuonne palveluun tulee vähän ennen vanhan päättymistä oletettavasti, minulle ei tullut soittoja taikka tekstiviestejä laisinkaan, vaan huomasin puolivahingossa tuon tarjouksen kun kävin kirjoittamassa asiakaspalveluun viestin.
Fortum lopettaa Vakaa sopimuksensa ja vaihtaa ne Fortum Kestoon. Samalla hinta nousee 7,75e/kwh -> 11,40c/kWh. Tarjoaisi vaihtoehtona 2 vuoden määräaikaista hintaan 13,79e/kwh, sitä en taida ottaa. Toki nyt voi 14 vrk sisällä vaihtaa sopimusta mutta ei taida olla parempia tarjolla. Fortumista olen tykännyt siitä että voi katsoa kulutushistoriaa tunnin tarkuudella netissä.
Siirtoyhtiöltäsi löytynee moinen palvelu sähkönmyyjästä riippumatta, ja varmaankin myös Datahubista.Fortumista olen tykännyt siitä että voi katsoa kulutushistoriaa tunnin tarkuudella netissä.
Fortum lopettaa Vakaa sopimuksensa ja vaihtaa ne Fortum Kestoon. Samalla hinta nousee 7,75e/kwh -> 11,40c/kWh. Tarjoaisi vaihtoehtona 2 vuoden määräaikaista hintaan 13,79e/kwh, sitä en taida ottaa. Toki nyt voi 14 vrk sisällä vaihtaa sopimusta mutta ei taida olla parempia tarjolla. Fortumista olen tykännyt siitä että voi katsoa kulutushistoriaa tunnin tarkuudella netissä.
Soitin Helenille.Helen oli päivittänyt jatkotarjousta: 24kk, 16,19 c/kWh, tarjous voimassa 4.7.2022 asti.
Kehtaavat vielä lisätä lauseen "Edullinen sähkösopimus kahdeksi vuodeksi".
Selasin noita heleniltä tulleita tekstareita, joista eka tuli helmikuussa: 9,45 -> 11,28 -> 11,79Soitin Helenille.
Yritin kysellä tuota 11,79
Tosiaan vain asiakkaille, joilla soppari loppuu, ja tämä hinta leivottu jo aiemmin.
Täti puhelimessa puhui että uudet hinnat ovat olleet nyt 15snt luokkaa ja kohta päivittyy 18 tasolle..
Joten ylös menossa hinnat aika reippaasti?
Eipä noita hyviä uutisia ole energiasta viimeaikoina tullut. Silti porukka on huolissaan sopimusten irtisanomisista, ihailtavaa optimismia.
Joo kai se on tuo Turku energia nyt laitettava alkamaan 1.10 ->
Lumme tarjosi 11,95 jatkoa, mutta heillä kallis irtisanominen.
Vuodenkin jälkeen vielä tulis maksamaan joku 250€.
Jos esim ensi kesänä saisi vaikka 7-8 alkavan sopparin niin kai 18-20k kulutuksella sen 50€ aika nopeasti säästää.
Tullaan näkee paljo konkursseja monessa omakoti taloudessa talvella.
Eläkeläiset, pienituloiset jne.. Jos sähkölämmitys ja ollu esim.tammikuu 400e luokkaa sis siirrot wanhoilla hinnoilla niin tietää miten käy ku 2.5-3 kertaistuu.
Paljo asuu pohjoisessa väkeä jossa sähkö talven pakkasilla palaa hitokseen vaik kui lämmitäs puulla.
Uskomatonta että mitään apua ei ole valtiolta luvassa, kohta on ulos ottajalla töitä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.