Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.

suosittelen biltema tai sanotaan mihin vain edullisen pään fillariin ostamaan erilliset renkaat. On meinaa luokkaa mukavampi ajaa hyvällä renkaalla. rullaavuus ja liki äänetöntä menoa. Olen omiin pyöriini ostanut uudet gummit ja on kannattanut!
heitetääs omat mietteet. Omistan bilteman mtb sähköpyörän maksoin siitä poistohinnan. akussa lukee v2018 kait tuo vielä ainakin 3 vuotta palvelee, että 10 vuotta mittarissa. Kyllä kulkee ja vie kauppaan ja takaisin uskollisesti. Pyöräni on kaupassa käymistä varten. perus hybridipyörä on myös kuntoilua varten erikseen tullut hankittua.
Sen suuremmin ei tule fillaroitua. kaudessa ehkä vain 400-800km.
Pohtinut päivittää gzr volar-e49 ja tähyillyt kpl määriä vk.com varastossa, että kohta pitäs ostaa jos meinaa. no 1799 on tuhatkahdeksansataa euroa. Julmettu summa verrattuna mihin tottunut. Minua alkanut kiinostaa matalarunkoinen fillari, koska joka kerta, kun astun pyöräni selkään mielessä käy miksi vitussa keskiputki on miestenpyörässä niin korkealla. Ärsyttävä jalannosto jäisi historiaan päivityksen ansiosta. No etujakin on siihen saa kiinni jotain ja siitä saa hyvin pyörän kiinni.

Miettinyt pääni puhki että järkevintä on ajaa oma pyörä loppuun, koska käyttö on suht pientä matkaa. Ja tällaiseen a to b ajoon käy olemassaoleva.
Optimi hankinta olisi ehkä max3vaihteinen, jossa on vielä vahvalla jäykällä ketjulla tai hihnavetoinen, jotta huolto tarve olisi mahdom olematonta. En ole pyöriäni koskaan käyttänyt huollossa. keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Odottelisin kun nykyinen bilteman mtb sähkis 1099e tulisi poistotuotteeksi, vaivattomin valinta itselleni kun tuttu.

Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.

Viimeksi muokattu:
Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.
Omasta puolestani voin puhua vain Bosch gen4. performancesta. Sen saa kiinnitettyä puhelimeen ja rekistöröityä nettiin. Eli varmaan melkein käyttökelvoton perus varkaalle. Toisaalta siihen tehdään virityspalikoita mitkä ohittaa kaikki rajoitukset joten eiköhän nuo varkauden estotkin saa ohitettua jos osaamista löytyy.

keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Moottoreissa on puolensa ja puolensa. Keskiömoottori on hyvä kun paino on alhaalla ja keskellä, ja takavannekin on tavallinen. Takatuupparissa sitten etuna mainitsemasi hellyys voimansiirrolle.

Kaupunkipyörässä takaveto puoltaa minusta paikkaansa, maastopyörässä ei oikein.

Etumoottorikin on hellä voimansiirrolle! Ja kun molemmat pyörät vetää, on pito parempi ja takarengas ei kulu niin paljoa. Myös paino jakautuu tasaisesti. Perinteiset vaihteet edessä 3 ja takana 7.

Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.
Pyörä- ja osavalmistajat laittoivat tuotannot kiinni Covidin takia ja sitten varastot loppuivat. Sen jälkeen tekivät aivan järjettömät varastot tavaraa ja samaan aikaan valmistajia tuli ovista ja ikkunoista lisää. Alennuksia ei käytännössä nähty kolmeen vuoteen ollenkaan ja hinnat hilattiin pilviin.

Nyt on viimekesästä asti saanut palikkaa ja pyörää ihan hyvillä alennuksilla. Olen itsekin ostanut jotain kuranttia tavaraa -70% alesta Saksankaupoista.

Nyt on sellainen tilanne että ihmisten rahat on loppu, varastot on täynnä ja valmistajia menee konkurssiin. Heidän on nyt pakko dumpata tavaraa alennuksilla kun muutakaan eivät voi. Olen siinä käsityksessä että nämä alennukset eivät ole loppumassa kesäkaudella vaan kiihtymässä. Tilanne on pysyvä sen suhteen.

Itse olen sitä mieltä että pyöräkampe on aina ollut ylihinnoiteltua ja voisi verrata vaikka veneily- ja golftarvikkeisiin joissa katteet ovat pilvissä. Vertaat mitä tahansa Kiinassa tuotettua romua vs. joku Shimanon vaihtaja niin huomaat että kate on massiivinen, huolimatta -50% alennuksistakin.

Puolison 6v vanhasta pyörästä hajosi akun liittimen korvakkeet, maahantuoja oli tietenkin sitä mieltä että 800€ ja uusi akku! :facepalm:

Maksoihan noi 2kpl 3x16mm pulttia + M3 mutterit 0,20c ja kestää varmasti sen mitä akkukin enää kestää. Menee muuten pyörä kaatikselle jos akkujen hinnat tuota luokkaa, ei mitään järkeä.

adf.PNG

Mikä on "mahdollisimman halvalla" ? Eli pitääkö saada tonnilla vai oletko valmis panostamaan esim. 2000-3000e?

Isoilla merkeillä on pari kertaa vuodessa isompia aleja, mutta realistisesti saadakseen jotain järkevää pitää lompakkoa raottaa n. 2500e vähintään.

Nuo erinäiset tonnin kiinalaisjohdannaisissa sähköpyörissä ei taida hinnat niin hirveästi vaihdella ja tuo tonni alkaa olla järkevä alaraja pyörän hinnalle kun se säästö alkaa olla niin pieni.
Verkkokauppa.comissa on tasaisin väliajoin noita GZR:iä alessa ainakin.

No siis jotain 2000€ hintaluokan pyöriä olen katellut, mutta jos noita nyt 2k maksavia länsimaisia pyöriä saisi mahdollisimman halvalla johonkin toiseen vuodenaikaan niin ihan mielelläni odotan.

Marketeissahan on joskus syksyisin polkupyöriä kovissa alennuksissa, niin mietin onkohan sama efekti havaittavissa noissa merkkiliikkeissä ja vastaavissa, josta saa työsuhdepyöriä.

Mikäs olisi paras aika vuodesta katella hyviä tarjouksia? Ensimmäinen sähköpyörä on kiikarissa ja ostan sen jostain vapaus.io:n kumppanilta eli työsuhdepyöräksi, mutta mahdollisimman halvalla ja mikään kiire ei ole.

Onko syksy/talvi parempaa aikaa bongata hyviä tarjouksia vaiko tämä kevät?

XXL:ssä oli vissiin talvella ollut jotain tarjouksia, mutta niistä olen myöhässä.

XXL:ssä oli muutama viikko sitten 499 läskipyörä, jossa hydraulijarrut ja painoa oli alle 15 tai saman verran ku 27,5+ 29+ renkaisissa.

nytten verkkiksessä näyttäis olevan alennus päällä fillariosastolla

minun mielestä, jos jaksaa sijoittaa työkaluihin, niin paras olis ostaa pyörä ilman sähköä ja sähköistää se bafangin perinteisellä keskimoottorilla, kun peukalokaasulla ei nykyään ole väliä ja vakuutuspakko alkaa vasta 25 kg:n jälkeen eli ei ole väliä onko 250W-1000W, kunhan julkisilla teillä se moottori kytkeytyy pois 25 km/h saavutettua.
keskimoottorissa on vapaaratas eli voi polkea ilman että pyörittää moottoria
ja siihen saa metallisen rattaan sisälle muovisen sijaan. redditissä on juttua näistä ja fb sivut

Onko tuosta pyörästä kokemuksia, vai löytyykö samaan hintaluokkaan parempaa keskimoottorilla olevaa? rouva ettii työmatka ajoon edullista sähkäriä

Kiitos tästä vinkistä! Laitoin tänään vk.com viestiä tai tein reklamaation aiheen tiimoilta ja sanoinkin, että epäilen moottorin tai kontrollerin pettäneen.

Parin tunnin päästä tulikin vastaus:

"Hei,

kiitos yhteydenotostasi! Ikävä kuulla pyörässä ilmenneistä ongelmista.

Paikkakunnalta ei löydy valtuutettua huoltoliikettä niin, voit takuuhuollattaa/virhevastuuhuollattaa pyörän missä tahansa asiantuntevassa pyörähuollossa.

Pyörähuolto joko laskuttaa suoraan Verkkokauppa.comia (laskutuslomake liitteenä), tai maksat huollon ensin itse, ja me korvaamme sen asiakaspalveluun lähetettyä kuittia ja työraporttia vastaan.

Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset, eli samalla kertaa mahdollisesti tehtäviä lisätöitä tai kuluvien osien vaihtoa ei korvata. Huoltopisteet tekevät päätöksen, onko vika takuunalainen/virhevastuuseen kuuluva vai ei.

Ohessa liittenä vielä laskutuslomake huoltoyhtiölle.

Toivottavasti saat pyörän nopeasti kuntoon.
Mukavia ajokilometrejä!
Ystävällisin terveisin"

Isosti kiitos @ossid vinkistä :tup:

Pyörä nyt ollu sen 3vko huollossa(no joo, heillä oli 1,5vko jono siinä). Tuo pyörähän on semmonen "karvalakkimalli" ettei siitä pysty lukemaan mitään vikakoodia muuta ku sen mitä näyttö antaa. Huoltoliike ei oikein osaa lähteä tuota korjaamaan kun ei ole kontrolleria tai uutta moottoria millä testata(kontrollerin tiedän ja ainoa mistä sen saa on tilaamalla AE omien googletusten perusteella, moottorista mikä tuossa on ei mulla ole mitään hajua). Ovat heidän sanojen mukaan yrittäneet soittaa vk.com useasti ja laittaa sähköpostia aiheen tiimoilta osaisko joku kertoa mistä vikaa lähteä etsimään tai tietävätkö suoraan missä vika on. Vk.com ei ole vastannut mitään heille.

Oisko jotain vinkkiä heittää miten asian hoitoon sais vähän vauhtia? Laittelenko ite vk.com aspaan sähköpostia aiheen tiimoilta? Vai pitääkö tässä alkaa lähestymään KKV:a? Huoltoliikkeestä ei itellä ole kokemusta, mutta sen mitä selvittelin FB/jne. kautta niin paikkakunnan "paras" pyörähuolto sähköpyörille.

Pyörähän oli verrattaen halpa(oliko tuo sen 600€) ja toimi hyvin, mittarissa taitaa olla joku 1500km mistä allekirjoittanut on polkenu ehkä 50km :rofl:

Pyörä nyt ollu sen 3vko huollossa(no joo, heillä oli 1,5vko jono siinä). Tuo pyörähän on semmonen "karvalakkimalli" ettei siitä pysty lukemaan mitään vikakoodia muuta ku sen mitä näyttö antaa. Huoltoliike ei oikein osaa lähteä tuota korjaamaan kun ei ole kontrolleria tai uutta moottoria millä testata(kontrollerin tiedän ja ainoa mistä sen saa on tilaamalla AE omien googletusten perusteella, moottorista mikä tuossa on ei mulla ole mitään hajua). Ovat heidän sanojen mukaan yrittäneet soittaa vk.com useasti ja laittaa sähköpostia aiheen tiimoilta osaisko joku kertoa mistä vikaa lähteä etsimään tai tietävätkö suoraan missä vika on. Vk.com ei ole vastannut mitään heille.

Oisko jotain vinkkiä heittää miten asian hoitoon sais vähän vauhtia? Laittelenko ite vk.com aspaan sähköpostia aiheen tiimoilta? Vai pitääkö tässä alkaa lähestymään KKV:a? Huoltoliikkeestä ei itellä ole kokemusta, mutta sen mitä selvittelin FB/jne. kautta niin paikkakunnan "paras" pyörähuolto sähköpyörille.

Pyörähän oli verrattaen halpa(oliko tuo sen 600€) ja toimi hyvin, mittarissa taitaa olla joku 1500km mistä allekirjoittanut on polkenu ehkä 50km :rofl:
Miksi et itse kerro vian olevan moottorin johtosarjassa ja pyydä vaihtamaan uusi moottori...?

Noitahan on suht helppo testata käyttämällä johtoja yksi kerrallaan pois (PAS, moottori, mahdollinen peukkukaasu) ja sen jälkeen käymällä kaikki johdot irti. Jos vikakoodit ei muutu, niin syy on siinä ettei kontrolleri pysty kommunikoimaan. Tässähän on halvinta kiinalaista sisällä, niin todennäköinen syy on, että siellä on joku heikko liitos joka on sitten alkanut oireilla tärinän seurauksena.

Joka tapauksessa, pommittaisin sinuna vielä itse Verkkokauppaa, ja kainosti mainita että olet tarpeen yhteydessä KKV:oon asian selvittämiseksi.

Miksi et itse kerro vian olevan moottorin johtosarjassa ja pyydä vaihtamaan uusi moottori...?

Tässä kun ei ole tiedossa missä vika on, niin ei kovin lämmittäisi moottorin vaihto jos kontrolleri on kärähtänyt.

Noitahan on suht helppo testata käyttämällä johtoja yksi kerrallaan pois (PAS, moottori, mahdollinen peukkukaasu) ja sen jälkeen käymällä kaikki johdot irti. Jos vikakoodit ei muutu, niin syy on siinä ettei kontrolleri pysty kommunikoimaan. Tässähän on halvinta kiinalaista sisällä, niin todennäköinen syy on, että siellä on joku heikko liitos joka on sitten alkanut oireilla tärinän seurauksena.

Joka tapauksessa, pommittaisin sinuna vielä itse Verkkokauppaa, ja kainosti mainita että olet tarpeen yhteydessä KKV:oon asian selvittämiseksi.

Tässä kun ei ole tiedossa missä vika on, niin ei kovin lämmittäisi moottorin vaihto jos kontrolleri on kärähtänyt.
Lämmittää se sikäli, että mikäli verkkis maksaa ja pyörä tulee kuntoon, niin homma on 10+. Jos ei tule tuolla kuntoon, niin seuraavaksi kontrolleri -verkkis maksaa jälleen ja sitten se onkin soiva peli. Tai isoa vikaa ei ainakaan enää ole :rofl: Pyöräliike tai asiakashan ei tuossa häviä. Siinä vain häviää, että odottelee läpi kesän että "saisi yhteyden verkkikseen" toisin sanoen, mitään tapahtuisi

Laittelin eilen illasta vk.com reklamaation huollosta menemään. Yllättäen tänään sitten oli vk.com ollu yhteydessä huoltoliikkeeseen. Tuomio: kontrolleri rikki.

Vk.com ei suostu takuuseen korjaamaan tuota vaikka laittoivat aikasemmin mulle viestin missä sanottiin: "Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset". Vetosin siis virhevastuuseen aiemminkin jo. Mitäs raati mieltä, annanko olla ja liike korjaa tuon(kustannus about 150€ töineen) vai alanko hankalaksi? Virhevastuu :hmm:

Ja jos pitää alkaa hankalaksi niin viestiä vk.com suuntaan vai KKV?

Yritin vähän selailla että kuinka vanha tuo pyörä on, en huomannut. Itse kyllä alkaisin hankalaksi Verkkokaupan suuntaan jos alle kolme vuotta vanha yksilö, ehkä jopa neljän kohdalla.

edit. Nuo kiinapyörien sähköt on kyllä semmoista että en itsekkään ottaisi vastuuta. Mutta VK päätti niitä maahantuoda niin vastuu on heidän.

Yritin vähän selailla että kuinka vanha tuo pyörä on, en huomannut. Itse kyllä alkaisin hankalaksi Verkkokaupan suuntaan jos alle kolme vuotta vanha yksilö, ehkä jopa neljän kohdalla.

edit. Nuo kiinapyörien sähköt on kyllä semmoista että en itsekkään ottaisi vastuuta. Mutta VK päätti niitä maahantuoda niin vastuu on heidän.

Tuo on kohta 3 vuotta vanha. Jos oikein muistan niin tilasin ihan toukokuun lopussa -22. Mitä jos laittelisin ensin viestiä KKV suuntaan?

Tuo vk.com vastaus: "Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset" vaan ihmetyttää. Kuka sen päättää mikä kuulu virhevastuuseen ja mikä ei? Liike?

Tuo on kohta 3 vuotta vanha. Jos oikein muistan niin tilasin ihan toukokuun lopussa -22. Mitä jos laittelisin ensin viestiä KKV suuntaan?

Tuo vk.com vastaus: "Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset" vaan ihmetyttää. Kuka sen päättää mikä kuulu virhevastuuseen ja mikä ei? Liike?
KKV:lle vain viestiä. KKV voi sitten antaa suosituksen mikä on kontrollerin odotettu käyttöikä, eli kuuluuko virhevastuun piiriin vai ei. Jos kuuluu, niin yleensä hyvä maineiset yritykset kyllä noudattavat KKV:n suosituksia.

KKV:lle vain viestiä. KKV voi sitten antaa suosituksen mikä on kontrollerin odotettu käyttöikä, eli kuuluuko virhevastuun piiriin vai ei. Jos kuuluu, niin yleensä hyvä maineiset yritykset kyllä noudattavat KKV:n suosituksia.
Hyvin firmat päätöksiä noudattaa. Paitsi Tesla. Harmi ettei sitä ole kukaan haastanut oikeuteen koska oikeus taas uskoo KKVtä lähes aina.

Onko tuosta pyörästä kokemuksia, vai löytyykö samaan hintaluokkaan parempaa keskimoottorilla olevaa? rouva ettii työmatka ajoon edullista sähkäriä

Mahtaako tässä olla moottorissa varkaudenestoa? Hiukan on huonosti tarkempia tietoja sivulla.

Mahtaako tässä olla moottorissa varkaudenestoa? Hiukan on huonosti tarkempia tietoja sivulla.
Bosch Smart System näyttää olevan, eli vähintään Gen4 moottori.
Eli perus paritus-lukitus puhelimen ja/tai Kiox näytön (tuossa kyseisessä tulee vain Purion näyttö) kanssa eBike Lock: Intelligent additional theft protection
Linkkiä kun googletin, niin tuli vastaan, että ilmeisesti tämän vuoden alussa on tullut mahdollisuus jotenkin lukita myös itse akku, täytyypä kokeilla melkein omalla pyörällä Battery Lock - the additional digital protection for your eBike battery
Erikseen sitten voi vielä hälyttimen/paikantimen hankkia tuohon järjestelmään eBike Alarm

Kolmisen vuotta vanhaan pyörään, joka oletettavasti saanut myös aika kovaa käyttöä ja säilytetty ulkona tulee reilun 100 euron vika, olen varmaan vähemmistössä, mutta en ymmärrä miksi tämä asia kuuluu mitenkään enää myyjälle?

Maksaisin tuon pois ja olisin tyytyväinen, että kesti edes noin kauan.

Kolmisen vuotta vanhaan pyörään, joka oletettavasti saanut myös aika kovaa käyttöä ja säilytetty ulkona tulee reilun 100 euron vika, olen varmaan vähemmistössä, mutta en ymmärrä miksi tämä asia kuuluu mitenkään enää myyjälle?

Samaa mieltä itsekin. Kuulin pyöräkauppiaalta että heillä ihan jokapäiväinen riesa on asiakkaat jotka tulevat pyöränsä kanssa vaatimaan takuuseen väärällä polkemisella paskottuja voimansiirtoja. Kuulemma ei ole osaa jota joku ei olisi yrittänyt takuuseen saada vaihdettua. Kuluneita renkaita jne. tulee viikoittain "takuuvaihtoon" kun kuulemma pitäisi kestää enemmän kuin x vuotta renkaat.

Björn Wahlroos oli aikoinaan oikeassa kun totesi ääneen että 80% ihmisistä on idiootteja. Tuo on helppo allekirjoittaa. ps. en tässä viittaa kehenkään tässä ketjussa vaan viittaan tuohon keskusteluun kauppiaan kanssa.

Samaa mieltä itsekin. Kuulin pyöräkauppiaalta että heillä ihan jokapäiväinen riesa on asiakkaat jotka tulevat pyöränsä kanssa vaatimaan takuuseen väärällä polkemisella paskottuja voimansiirtoja. Kuulemma ei ole osaa jota joku ei olisi yrittänyt takuuseen saada vaihdettua. Kuluneita renkaita jne. tulee viikoittain "takuuvaihtoon" kun kuulemma pitäisi kestää enemmän kuin x vuotta renkaat.

Björn Wahlroos oli aikoinaan oikeassa kun totesi ääneen että 80% ihmisistä on idiootteja. Tuo on helppo allekirjoittaa. ps. en tässä viittaa kehenkään tässä ketjussa vaan viittaan tuohon keskusteluun kauppiaan kanssa.

Tämä asennehan johtaa juuri siihen, että firmat suoltaa kaikenlaista kuraa markkinoille kun kuluttajat ehdollistetaan sille, että tavara saa kestää vain pari vuotta ja korjauskulut maksetaan mukisematta.

KKV perustaa suosituksensa lakiin ja keissit joissa kuluttajariitalautakunta on suosittanut jotain ja jotka on edenneet käräjille on päätyneet lähes aina kkv:n suosittamalle kannalle.

Jos useamman tonnin maksava sähköpyörä ei kestä kolmea vuotta niin tavarassa on virhe ja sen pitäisi suurelti mennä virhevastuun piikkiin.

Palataas tähän vielä. Laitoin tosiaan KKV viestiä aiheen tiimoilta ja sainkin sieltä hyvin nopeasti vastauksen. Tiivistettynä copy&paste spostista: "kyse on lain tarkoittamasta virheestä"

Eli heidän mielestä tuon kontrollerin rikkoutuminen menee virhevastuun piikkiin.

Laitoin vk.com koko spostin menemään ja odotellaas sitten mitä he vastailevat.

Hyvää pääsiäistä kaikille 🐇

suosittelen biltema tai sanotaan mihin vain edullisen pään fillariin ostamaan erilliset renkaat. On meinaa luokkaa mukavampi ajaa hyvällä renkaalla. rullaavuus ja liki äänetöntä menoa. Olen omiin pyöriini ostanut uudet gummit ja on kannattanut!
heitetääs omat mietteet. Omistan bilteman mtb sähköpyörän maksoin siitä poistohinnan. akussa lukee v2018 kait tuo vielä ainakin 3 vuotta palvelee, että 10 vuotta mittarissa. Kyllä kulkee ja vie kauppaan ja takaisin uskollisesti. Pyöräni on kaupassa käymistä varten. perus hybridipyörä on myös kuntoilua varten erikseen tullut hankittua.
Sen suuremmin ei tule fillaroitua. kaudessa ehkä vain 400-800km.
Pohtinut päivittää gzr volar-e49 ja tähyillyt kpl määriä vk.com varastossa, että kohta pitäs ostaa jos meinaa. no 1799 on tuhatkahdeksansataa euroa. Julmettu summa verrattuna mihin tottunut. Minua alkanut kiinostaa matalarunkoinen fillari, koska joka kerta, kun astun pyöräni selkään mielessä käy miksi vitussa keskiputki on miestenpyörässä niin korkealla. Ärsyttävä jalannosto jäisi historiaan päivityksen ansiosta. No etujakin on siihen saa kiinni jotain ja siitä saa hyvin pyörän kiinni.

Miettinyt pääni puhki että järkevintä on ajaa oma pyörä loppuun, koska käyttö on suht pientä matkaa. Ja tällaiseen a to b ajoon käy olemassaoleva.
Optimi hankinta olisi ehkä max3vaihteinen, jossa on vielä vahvalla jäykällä ketjulla tai hihnavetoinen, jotta huolto tarve olisi mahdom olematonta. En ole pyöriäni koskaan käyttänyt huollossa. keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Odottelisin kun nykyinen bilteman mtb sähkis 1099e tulisi poistotuotteeksi, vaivattomin valinta itselleni kun tuttu.

Ainakin Specialized merkkisistä pyöristä kuten omasta Turbo Tero 4.0 löytyy sekä hälytin että sähkömoottorin lukitus joka aukeaa pin koodilla tai puhelimella. Hälytin tosin naurettavan hiljainen, mutta tuota tukemaan olen hommannut Abuksen hälyttimellisen taittolukon joka on hieman turhankin herkkä ja pitää kunnon metelin.

Radon Render 8.0 tuli tossa tilattua ja nyt tuli mieleen kun täytyis tommonen huoltoteline hommata, tuli kuitenkin mieleen kun tossa on hiilikuiturunko että uskaltaako tommosta käyttää missä runko puristetaan leukojen väliin?

Radon Render 8.0 tuli tossa tilattua ja nyt tuli mieleen kun täytyis tommonen huoltoteline hommata, tuli kuitenkin mieleen kun tossa on hiilikuiturunko että uskaltaako tommosta käyttää missä runko puristetaan leukojen väliin?

Oikeaoppisesti pyörät runkomateriaalista riippumatta on paras ripustaa telineeseen satulaputkesta.

Mutta jos nyt on kyse perus maastopyörästä niin järjen käytöllä pärjää kyllä.

Jotkut superkevyet aero-maantiepyörät on tarkempia, niiden kanssa voi oikeasti tulla vahinko ja rusahdus jos puristaa rungosta.

Satulaputkesta kiinni, tai sitten vaikka tämmönen satulan ja stemmin alle ja siitä kiinni.

Liittyen näihin hiilikuiturunkoihin, oletteko mitenkä kuljettaneet autolla näitä pyöriä?

Mietin että uskaltaako tuollaisen pyörän kuljettaa auton koukkuun asennettavalla telineellä koska siinä kuitenkin pitää runkoon tehdä kiinnitys.

Mieluummin käyttäisi tuollaista telinettä kun irrottaisi etupyörän ja kaataisi penkit autosta että saa pyörän mahtumaan. Varsinkin jos pyörä on kurassa lenkin jälkeen niin sit saa sekä pyörän että auton pestä.

Liittyen näihin hiilikuiturunkoihin, oletteko mitenkä kuljettaneet autolla näitä pyöriä?

Mietin että uskaltaako tuollaisen pyörän kuljettaa auton koukkuun asennettavalla telineellä koska siinä kuitenkin pitää runkoon tehdä kiinnitys.

Mieluummin käyttäisi tuollaista telinettä kun irrottaisi etupyörän ja kaataisi penkit autosta että saa pyörän mahtumaan. Varsinkin jos pyörä on kurassa lenkin jälkeen niin sit saa sekä pyörän että auton pestä.
Itse käytän tuota Thule 982 adapteria autotelineen kanssa.

Telineenä tämä, Heed polkupyöräteline Fatbike (kahdelle pyörälle) - Klikkaa ja tutustu 🙂

Hyvin onnistuu, kun käyttää vähän järkeä siinä mihin puristaa telineen kauhan kiinni. Esimerkiksi satulaputki on hyvä paikka, kun sen sisällä menee satulatolppa tukemassa putkea. Maastopyörät on paksumpaa kuitua kuin maantiepyörät, joten niitä voi järjen kanssa kiinnittää mistä vaan.

XXL:ssä oli muutama viikko sitten 499 läskipyörä, jossa hydraulijarrut ja painoa oli alle 15 tai saman verran ku 27,5+ 29+ renkaisissa.

nytten verkkiksessä näyttäis olevan alennus päällä fillariosastolla

minun mielestä, jos jaksaa sijoittaa työkaluihin, niin paras olis ostaa pyörä ilman sähköä ja sähköistää se bafangin perinteisellä keskimoottorilla, kun peukalokaasulla ei nykyään ole väliä ja vakuutuspakko alkaa vasta 25 kg:n jälkeen eli ei ole väliä onko 250W-1000W, kunhan julkisilla teillä se moottori kytkeytyy pois 25 km/h saavutettua.
keskimoottorissa on vapaaratas eli voi polkea ilman että pyörittää moottoria
ja siihen saa metallisen rattaan sisälle muovisen sijaan. redditissä on juttua näistä ja fb sivut

Heh! Itse ostin just ton 499 läskipyörän ja pistin siihen Bafangin BBS02B 750W -keskimoottorin. Uuden CAN-protokollan näytöissä (osassa) on bluetooth, jolla pääsee säätämään esimerkiksi maksiminopeutta ajomoodin mukaan. Useissa sähköpyörissä kun on ongelma, että 1-taso avustaa esimerkiksi vain 12 km/h asti, ja vasta ylin taso 25 km/h asti. Nyt säätö on helppoa ilman erillisiä ohjelmointitaitoja/kaapeleita.

Pyörä painaa 24 kiloa moottorin ja 20 ah akun kanssa. Hyvin saa rahalle vastinetta kun sähköistää itse ja jos löytyy hieman viitseliäisyyttä.

1745326679678.png

Heh! Itse ostin just ton 499 läskipyörän ja pistin siihen Bafangin BBS02B 750W -keskimoottorin. Uuden CAN-protokollan näytöissä (osassa) on bluetooth, jolla pääsee säätämään esimerkiksi maksiminopeutta ajomoodin mukaan. Useissa sähköpyörissä kun on ongelma, että 1-taso avustaa esimerkiksi vain 12 km/h asti, ja vasta ylin taso 25 km/h asti. Nyt säätö on helppoa ilman erillisiä ohjelmointitaitoja/kaapeleita.

Pyörä painaa 24 kiloa moottorin ja 20 ah akun kanssa. Hyvin saa rahalle vastinetta kun sähköistää itse ja jos löytyy hieman viitseliäisyyttä.

1745326679678.png

nonni onneks olkoo! :tup:

noita ei pysty ilmeisesti ohjelmoimaan usb kaapelilla eri firmiksiä, kuten perus bbshd:ssä, pääseekö sillä ohitettua 25 kmh nopeusrajoitus ?

yksityisalueella tai hätätilanteessa olisi kiva omata mahdollisuus koittaa rajoja =D

noihin saa eggrider tai cycle analyst -näytön myös jos haluaa laboratio tason tarkalleen dataa lukea =D tai jemma napin esim akun alle rajoitamaan nopeutta. maksaa 200 euroa ja vaatii kaapeli muokkauksia, saattaa olla pitkä prosessi aika pitkä ohjekirja oli.

huomasin, että hissitolpat ei oo hirveen kalliita, jos näillä jotain tekee.
on external ja internal malleja, en tiedä miten asennus näissä menee
https://www.bike-discount.de/en/dropper_post

muista varastoida akku suunnilleen 30-70% tasossa (esim ennen matkaa voi ladata täyteen) kuukaudessa kerran kuulemma kokonaan purkaus ja lataus täyteen. ja jäistä akkua ei saa ladata.

paljonko oli hintaa näytöllä + akulla + moottorilla? :hmm:

Viimeksi muokattu:
kuukaudessa kerran kuulemma kokonaan purkaus ja lataus täyteen. ja jäistä akkua ei saa ladata.
Ei kyllä ole mitään syytä tyhjäksi ajaa missään vaiheessa, jos siis on mahdollista ladata aikaisemmin. Ei litiumakkuja suositella tyhjäksi käyttämistä, eikä ne tyhjäksi asti tietysti menekkään kun suojaukset estää. Samoin BMS estää akun lataamisen jäisenä, olettaen että sellainen on, tietysti kaikista kiinan akuista ei voi tietää.

nonni onneks olkoo! :tup:

noita ei pysty ilmeisesti ohjelmoimaan usb kaapelilla eri firmiksiä, kuten perus bbshd:ssä, pääseekö sillä ohitettua 25 kmh nopeusrajoitus ?

yksityisalueella tai hätätilanteessa olisi kiva omata mahdollisuus koittaa rajoja =D
Joo, löytyy näytöstä perus nopeudensäätö eli ns. ohitus. Tosiaan näissä Bafangin uusissa Can bus -protokollan järjstelmissä pelkkä vitosen ohjelmointikaapeli ei riitä, vaan siihen tarvii BESST-työkalun. Kaapeli maksaa päälle satasen, ja sen lisäksi vielä käyttöluvan Bafangilta eli he ovat uuden protokollan myötä sulkeneet järjestelmäänsä rahastaakseen sillä. Tuo Bafangin appin avulla tehtävä nopeus- ja vääntötason säätö kuitenkin riitti itselle. Näitähän on lähes pakko jotenkin säätää, että niistä saa ajokokemukselta miellyttäviä.

noihin saa eggrider tai cycle analyst -näytön myös jos haluaa laboratio tason tarkalleen dataa lukea =D tai jemma napin esim akun alle rajoitamaan nopeutta. maksaa 200 euroa ja vaatii kaapeli muokkauksia, saattaa olla pitkä prosessi aika pitkä ohjekirja oli.

Eggrideriä ei ikävä kyllä saa näihin CAN bus -liittimien systeemiin, pelkästään UART-protokollan. Eli jos haluaa säätää enemmän, kantsii etsiä se vanhemman protokollan mukainen moottori (pyöreät liittimet).

paljonko oli hintaa näytöllä + akulla + moottorilla? :hmm:

C010 Bluetooth -näyttö (61€)+ Bafang CAN Bus BBS02B 48V 750W (100mm BB) -moottori (361 €) + 48V 20Ah HAILONG akku (275 €) = 697 euroa. Ihan ok hinta, BBSHD olis tuonut parisataa lisää hintaan. Vähäsen joutu pyörän keskiötä hiomaan että sai moottorin kiinni keskiöön, kun otin 100mm keskiön leveyden mallin joka olikin aika nafti, olisi ehkä pitänyt ottaa 120mm mutta tästäkin selvittiin :rofl:

Kiinalaiset on muuten aika veijareita, kun pistävät 36V 250W tarran paketissa mukaan. Näitähän ei muutenkaan tarvitse vakuuttaa, jos pysyy tuo paino vaan sallitun rajoissa. Tais olla nyt kolmas kerta kun teen konversion itse, ihan hauskaa puuhaa ja lopulta aika yksinkertainenkin.

nyt tuli rakentavaa infoa meitsille, kiitos @tommiq

tuosta vääntötason / -nopeuden säädöstä on varmasti hyötyä ketjuille loppupeleissä, kantsii hommata vahvistetut varaketjut etukätee

ilman sisäkumia voisi säästää vielä 800g-1kg ja helpompi laskea renkaanpaineita metsässä ja talvella

r/myog rakentelevat reppuja, laukkuja ja telttoja niin sieltä ehkä sais infoa rakentamaan runkolaukkua pyörään

kaikkea se raha teettää kiinalaisille xD jos pitää reklamoida tai palauttaa nii sieltä tulee viesti, että voittoni on tästä vain 2 USD ja lapsia elätettävänä ym. pitää olla tarkkana ku tilaa

turvallisia kilometrejä

Joo, löytyy näytöstä perus nopeudensäätö eli ns. ohitus. Tosiaan näissä Bafangin uusissa Can bus -protokollan järjstelmissä pelkkä vitosen ohjelmointikaapeli ei riitä, vaan siihen tarvii BESST-työkalun. Kaapeli maksaa päälle satasen, ja sen lisäksi vielä käyttöluvan Bafangilta eli he ovat uuden protokollan myötä sulkeneet järjestelmäänsä rahastaakseen sillä. Tuo Bafangin appin avulla tehtävä nopeus- ja vääntötason säätö kuitenkin riitti itselle. Näitähän on lähes pakko jotenkin säätää, että niistä saa ajokokemukselta miellyttäviä.

Eggrideriä ei ikävä kyllä saa näihin CAN bus -liittimien systeemiin, pelkästään UART-protokollan. Eli jos haluaa säätää enemmän, kantsii etsiä se vanhemman protokollan mukainen moottori (pyöreät liittimet).

C010 Bluetooth -näyttö (61€)+ Bafang CAN Bus BBS02B 48V 750W (100mm BB) -moottori (361 €) + 48V 20Ah HAILONG akku (275 €) = 697 euroa. Ihan ok hinta, BBSHD olis tuonut parisataa lisää hintaan. Vähäsen joutu pyörän keskiötä hiomaan että sai moottorin kiinni keskiöön, kun otin 100mm keskiön leveyden mallin joka olikin aika nafti, olisi ehkä pitänyt ottaa 120mm mutta tästäkin selvittiin :rofl:

Kiinalaiset on muuten aika veijareita, kun pistävät 36V 250W tarran paketissa mukaan. Näitähän ei muutenkaan tarvitse vakuuttaa, jos pysyy tuo paino vaan sallitun rajoissa. Tais olla nyt kolmas kerta kun teen konversion itse, ihan hauskaa puuhaa ja lopulta aika yksinkertainenkin.
250w sähköavusteista ei tarvitse vakuuttaa vaikka painaisi yli 25kg.

tuohan on 960 Wh akku.
jos lukemat pitää paikkaansa, niin aika hyvä hinta/laatusuhde mikäli ei tarvii voimakasta laturia erikseen metsästää ja Hailong nimi tulee vastaan usein. :zoom:

näytössäki usb virtaulostulo ja pin lukitus
Hailong on vaan kotelon merkki. Itselläkin varastossa vielä yksi tuollainen käyttämätön kotelo, johon voisi jotain SER kennoja lyödä

Useinhan nuo kiinafirmat ilmoittaa käyttävänsä Samsungin/LG:n tms. ei-kiinalaisen valmistajan kennoja. Tossa omassakin tapauksessa kertovat kennojen olevan Samsung 21700 5000mAh, pitäisikin kurkata kotelon sisälle että onko ne oikeasti Samsungia vai jotain geneeristä kiinalaista - epäilen jälkimmäistä.

Useinhan nuo kiinafirmat ilmoittaa käyttävänsä Samsungin/LG:n tms. ei-kiinalaisen valmistajan kennoja. Tossa omassakin tapauksessa kertovat kennojen olevan Samsung 21700 5000mAh, pitäisikin kurkata kotelon sisälle että onko ne oikeasti Samsungia vai jotain geneeristä kiinalaista - epäilen jälkimmäistä.
kyllä ne siellä Kiinassa saisi sen Samsung -tekstin / tarranki niihin varmaan, tai jos on aito niin saattaa olla käytettykin 💀. ja sit vielä se merkittävin et miltä vuodelta, Hollannin kennokaupassakin on 2021 valmistettuja vieläkin ne vaikuttaa rehellisiltä ainakin, 2-2.2€ olis 18650 kenno (tarvii n. 100 kpl) toimitus saattaa olla kallis mut sit pitäis ostaa 50 euron pistehitsilaitteen ainakin jos itse rakentaisi (jossa on riskinsä) mutta saa bluetooth BMS:än missä lämpöantureita ~30-50e:lla.

paras varmaan olis vaan kattoa arvosteluja jostain luotettavasta lähteestä Hailong akkuihin. tietyltä jälleenmyyjältä ostettuna

Palataas tähän vielä. Laitoin tosiaan KKV viestiä aiheen tiimoilta ja sainkin sieltä hyvin nopeasti vastauksen. Tiivistettynä copy&paste spostista: "kyse on lain tarkoittamasta virheestä"

Eli heidän mielestä tuon kontrollerin rikkoutuminen menee virhevastuun piikkiin.

Laitoin vk.com koko spostin menemään ja odotellaas sitten mitä he vastailevat.

Hyvää pääsiäistä kaikille 🐇

Tämä on kyllä jo surkuhupaisaa. Vk.com vastasi minulle sähköpostilla(kun laitoin tuo KKV:lta saamani vastauksen heille), että ovat yhteydessä huoltoliikkeeseen. No vk.com on nyt ollut yhteydessä huoltoliikkeeseen ja kysyneet heiltä mielipidettä meneekö kontrolleri takuuseen(takuu on loppunut ja vetoankin siis virhevastuuseen). Huoltoliike oli vastannut heille, että he eivät myy tätä pyörää eivätkä he myy myöskään esim. kontrollereita vaan he huoltavat pyöriä. Eivät siis vielä tässä kohtaa tienneet, että olin ollu yhteydessä KKV:n suuntaan ja sieltä tullut "myöntävä" vastaus virhevastuuseen liittyen.

Mitäkä tässä nyt pitäis mun tehdä asian suhteen? Laittelen kiltisti spostia taas vk.com suuntaan ja odottelen vastausta? En mie kyllä äkkiä keksi mitään muuta mitä voisin tehdä asian tiimoilta. Tokihan huoltoliike olis voinu suoraan sanoa, että joo menee takuuseen mutta antoivat tuommosen rehellisen ympäripyöreän vastauksen vk.com asian tiimoilta.

Onko kellään tietoa, saako GZR Black Raw 2.0 alkuperäiset vanteet litkutettua/laitettua tubeless-renkaat tilalle? Ei jaksais ruveta säätämään, jos Jumbo Jimit ei suostuisikaan asettumaan kyseisille vanteille.

Oliko täällä kokemuksia kyseisen pyörän ja moottorin (Bafang m400) ongelmasta, joka ilmenee ikäänkuin avustuksen voimakkuuden heikkenemisenä? Eli välillä, mutta harvemmin tuntuu kuin moottori avustaisi tosi paljon. Yleensä kuitenkin kovin vaatimattomalta tuntuu, vaikka olisi vitosella avustus. Akkua kun on pari palkkia jäljellä, avustus myös melkein loppuu kokonaan.

Tästä vaivasta löytyy muutamia kokemuksia eri foorumeilta. Kiinnostaisi tietää, onko tähän ratkaisua.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 544
Jäsenet
77 346
Uusin jäsen
hjulius

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom