- Liittynyt
- 16.03.2020
- Viestejä
- 526
Eikös Bosch gen 4, eli performance line cx oel vähintään yhtä hyvä.
Juuri sitä kirjoittelin. Eroa ei käytännössä edes huomaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös Bosch gen 4, eli performance line cx oel vähintään yhtä hyvä.
Juu kerkesit näköjään hetkeä aikaisemmin kirjoittaaJuuri sitä kirjoittelin. Eroa ei käytännössä edes huomaa.
Oon jo irrotellut syyskuun alusta lähtienJoko fillaristit irrottaa akun yöksi lämpöiseen ? Yöllä joku 3 astetta lämmintä. Alkaa kohta puolin tulla yöpakkasia, tarviiko niistä välittää ? Pyörä siis ulkona ja lataan akun sisällä parin päivän välein, muuten kiinni pyörässä.
Ite irrotan aina, kesälläkin. Sen verran arvokas osa ettei sitä viitti jättää siihen paskottavaksi ja kuitenkin helppo ja nopea irrottaa pyöräilyn jälkeen.Oon jo irrotellut syyskuun alusta lähtien
Kiitos. Tuo performance saattaisi riittää omaan käyttöön, mutta vain 150e hintaerolla voisi heittää sen tuohon one malliin.Performance on halvin versio. Omistan semmosen 625 akulla. Onessa on 4generaation moottori elikkä uusin versio, taitaa myös vaihteet ainakin olla paremmat ja akku on isompi.
Onen itte laittaisin On siinä kuitenkin uus kone ja pykälää parempia osia. Vaikkei performancekaan huono ole. Eipä taida paljon vaihtoehtoja olla tuohon hintaan kun saatavuuskin taitaa vielä olla kehnonlaista vähän joka merkillä.Kiitos. Tuo performance saattaisi riittää omaan käyttöön, mutta vain 150e hintaerolla voisi heittää sen tuohon one malliin.
Performance etuna, että saa paikallisesta xxlstä, huollot yms helpompi mennä tekemään sinne. Tuleeko muita varteenotettavia mieleen n ~2500e hintaluokasta? Komiasti se budjetti nousi eilisestä paristatonnista kun näitä innostui selaamaan
Tuli sitten ostettua Cube reaction hybrid pro vm 22, tuli yksi sopiva koko bike discounttiin. Tämä lähtee nyt ensimmäiseksi sähkökokeiluksi. Opiskelin sen verran, että pro 11 vaihteinen kun alemmat olivat 10 ja 9. En nyt ihan hirveästi nähnyt eroja Oneen muuten. Kiitoksia vinkeistä.Onen itte laittaisin On siinä kuitenkin uus kone ja pykälää parempia osia. Vaikkei performancekaan huono ole. Eipä taida paljon vaihtoehtoja olla tuohon hintaan kun saatavuuskin taitaa vielä olla kehnonlaista vähän joka merkillä.
Kiitos. Tuo performance saattaisi riittää omaan käyttöön, mutta vain 150e hintaerolla voisi heittää sen tuohon one malliin.
Performance etuna, että saa paikallisesta xxlstä, huollot yms helpompi mennä tekemään sinne. Tuleeko muita varteenotettavia mieleen n ~2500e hintaluokasta? Komiasti se budjetti nousi eilisestä paristatonnista kun näitä innostui selaamaan
Ketjuissa on aina se tehtaan varastointirasva. Voi sillä ajella. Itse tosin aina puhdistan ja laitan paremmat aineet heti.Kysytäänpä tässä nyt samalla kun fiiliksissä odotellaan pyörää saapuvaksi. Täytyykö ketjut öljytä kun tuo otetaa paketista vai onko ns jo öljyt laitettu ja homma kunnossa?
-Onko suosituksia valoista pyörään, jotka saisi kiinni tuohon akkuun/usb-c? ainakin edessä.
-Minklälaiset renkaat/kumit talvea varten kannattaa hommata. Varmaan samoilla ei kannata mennä kuin tuossa tulee mukana?
Täytyy ruveta katsomaan hiukan lisä tarvikkeita pyörään talvea varten.
Onko suositella ainetta? Taitaa kaapin perällä olla joku clasulta hankittu alle kympin purkki. Voisi senkin nyt samalla päivittää.Ketjuissa on aina se tehtaan varastointirasva. Voi sillä ajella. Itse tosin aina puhdistan ja laitan paremmat aineet heti.
Renkaat riippuu paljon siitä missä ajelet. Jos parasta pitoa haluaa, niin Ice Spiker Pro, tai Suomi Tyres Piikkisika. Noilla renkailla voi vetää käytännössä peilijäällä vaikka 50 km/h. Maltillisempaan ajoon toki riittää vähän sirommat nastarenkaat.
Itse olen viritellyt sähköpyöriini Lezynen valot. Olen suosinut 45nrth nastarenkaita. Wrathchild sähköläskissä on naurettavan pitävä. Työmatkafillarissa on kapea 2,25" Kahva joka on tuntunut kelvolliselta siinä käytössä. Varanastoja noihin saa tökkiä mutta niin saanee muihinkin. Pitoa löytyy.Kysytäänpä tässä nyt samalla kun fiiliksissä odotellaan pyörää saapuvaksi. Täytyykö ketjut öljytä kun tuo otetaa paketista vai onko ns jo öljyt laitettu ja homma kunnossa?
-Onko suosituksia valoista pyörään, jotka saisi kiinni tuohon akkuun/usb-c? ainakin edessä.
-Minklälaiset renkaat/kumit talvea varten kannattaa hommata. Varmaan samoilla ei kannata mennä kuin tuossa tulee mukana?
Täytyy ruveta katsomaan hiukan lisä tarvikkeita pyörään talvea varten.
Se ajaa varmasti asiansa ihan hyvin. Itse käytän Rex Domestique öljyä. Pieni purkki tuntuu kalliilta, mutta on erittäin riittoisa.Onko suositella ainetta? Taitaa kaapin perällä olla joku clasulta hankittu alle kympin purkki. Voisi senkin nyt samalla päivittää.
Mikä tahansa öljy kyllä voitelee, mutta huonon ja hyvän voiteluaineen eron huomaa siinä, että sitä huonoa joutuu laittamaan paljon enemmän ja useimmin, jolloin se kerää vain hiekkaa yms. roskaa ketjuihin ja sitä kautta kuluttaa voimansiirtoa. Hyvä voiteluaine ei kerää juuri mitään likaa ja se kestää paremmin.Käytä vaan kaapin perällä oleva öljy ensin loppuun, selviät sillä varmasti vuosia. Nämä tyypit jotka hifistelevät 3 eri voiteluainetta ja kierrättävät ketjujaan 300km välein ovat vähän erikoismiesosastoa. Kyllä se ketju kestää ihan yhtä hyvin 5e/l moottorisahan öljyllä kun 300e/l teflon-paskalla. Kyseessä ei todellakaan ole mikään vaativa voitelukohde, lisäksi sitä öljyä ruutataan sinne kohteen avoimesta luonteesta johtuen jatkuvasti lisää niin pysyvyydelläkään ei ole mitään väliä.
Terve, ei tuossa itselle muuta iskenyt silmään kun tuo moottori hiukan vanhempaa mallia. Hisstitolppa puuttuu jos metsään tekee mieli niin suosittelisin vaihtamaan. Muuten ihan pätevän oloiset osat tuohon hintaan. Jäi hiukan epäselväksi onko akku irroitettava? (edit. On se)Olikohan sulla jotain ajatuksia tästä Prisman Helkamasta https://www.prisma.fi/fi/prisma/helkama-hawk-275-12-v-17-e-mtb tai jollain muulla tässä ketjussa? Ihan perus ajoa, asfalttia ja sora ajeluita olisi, joskus ehkä mettähän. Kova polte olisi saada sähköavusteinen ja aikasempaa kokemusta löytyy emax läskistä ja yhdestä maasturi hybridistä jossa boschia. Nyt tekisi mieli ehkä enemmän hiukan kaposemmilla renkailla joita tuo Helkama tarjoilisi
En tiedä onko pakollinen tosiaan. Mitä mieltä spandexit on asiasta?Tarvitseeko siinä välttämättä olla prikka? Käyt rautakaupasta vaakatavarana sopivan kokoisen 10c hintaan jos näyttää todella tarpeelliselta. Kovin järeään momenttiinhan noita ei laiteta. Luulisi sinkityn teräksisen prikan toimivan jos tarkoituksena on vain toimia liukupintana tai spacerina.
Ei ole kyllä itsellä ollut missään polkimissa prikkaa polkimen ja kammen välissä.En tiedä onko pakollinen tosiaan. Mitä mieltä spandexit on asiasta?
Ja alumiinin kimmokerroin on aikalailla 1/3 teräksen vastaavasta, jonka takia tuntuu hassulta kiristää teräskierteellä oleva mötikkä alumiinimötikkään paljaana. Noh katselen prikan jostain varalta riskien minimoimiseksi.Kampi on vain muotoiltu alumiinimötikkä.
Jos ei takuuta ole (takuu ei tosin välttämättä korvaa kerta pudonnut, kotivakuutus korvaa), niin ainahan sen voi viedä jonnekkin akkuliikkeeseen ja pyytää korjaamaan. Kennot voi aina vaihtaa. Elektroniikkaan jos on tullut vahinkoa, niin se ei tietysti välttämättä onnistu perus akkuliikkeessä.Noita Boschin akkuja ei voi itse avata/korjata, joten pitää varmaan alkaa katselemaan mistä saisi uuden kohtuuhintaan.
Merkkiakkuihin ei yleensä voi vaihtaa kennoja, koska bms on tehty rampauttamaan akku mikäli siltä joskus katkeaa jännite. Ilman vippaskonsteja tämä tapahtuu kennoja vaihtaessa ja siksi monet akkuliikkeet ei merkkiakkuja kennota.Jos ei takuuta ole (takuu ei tosin välttämättä korvaa kerta pudonnut, kotivakuutus korvaa), niin ainahan sen voi viedä jonnekkin akkuliikkeeseen ja pyytää korjaamaan. Kennot voi aina vaihtaa. Elektroniikkaan jos on tullut vahinkoa, niin se ei tietysti välttämättä onnistu perus akkuliikkeessä.
Itse lähtisin ensin kotivakuutuksesta kokeilemaan, jos siis ei takuuta ole. Kyseessä kuitenkin usean sadan euron arvoinen akku.
Niin joo. Onpas tehty kyllä hankalaksi sitten.Merkkiakkuihin ei yleensä voi vaihtaa kennoja, koska bms on tehty rampauttamaan akku mikäli siltä joskus katkeaa jännite. Ilman vippaskonsteja tämä tapahtuu kennoja vaihtaessa ja siksi monet akkuliikkeet ei merkkiakkuja kennota.
Juuri näin noiden merkkiakkujen kennotuksen suhteen. Lisäksi olisin varovainen kolhitun Li-Ion-akun kanssa, sillä vahingoittuneet akut ovat aiheuttaneet tulipaloja.Merkkiakkuihin ei yleensä voi vaihtaa kennoja, koska bms on tehty rampauttamaan akku mikäli siltä joskus katkeaa jännite. Ilman vippaskonsteja tämä tapahtuu kennoja vaihtaessa ja siksi monet akkuliikkeet ei merkkiakkuja kennota.
Tietämättömyyttäni joskus kysyin kaverilta joka on pitkän linjan harrastaja, että tarviiko prikan kammen ja polkimen väliin, sanoi että aina kuuluu olla. En havainnut kyseenalaistaa asiaa ja laitoin prikan.Ei ole kyllä itsellä ollut missään polkimissa prikkaa polkimen ja kammen välissä.
Niin ei siitä varmaan mitään haittaa ole, mutta miksi se pitäisi olla? Siis jos kyse ei ole spacerista. Voihan sille jokin muukin tarkoitus olla. En tiedä.Tietämättömyyttäni joskus kysyin kaverilta joka on pitkän linjan harrastaja, että tarviiko prikan kammen ja polkimen väliin, sanoi että aina kuuluu olla. En havainnut kyseenalaistaa asiaa ja laitoin prikan.
Siinä on taustalla ensinnäkin laadunvalvonta ja toisekseen BMS:n oma sisäinen seuranta niille kennoille. Jos sinne käy räpeltämässä sekaan jotain nimettömiä kiinalaisia kennoja, niin mikään ei enää takaa koko paketin toimintaa, eikä myöskään BMS voi tehdä omia huoltotoimiaan suunnitellusti. Valmistajalle on siten ollut helpompi ratkaisu rakentaa paketti niin, että omatoimihuolto rampauttaa koko laitteen.Niin joo. Onpas tehty kyllä hankalaksi sitten.
Joo, pitää toki selvittää sekin vaihtoehto, mutta ei se ole välttämättä ihan niin simppeliä, kun vakuutusyhtiö laskee sinne kaiken maailman ikävähennykset sun muut.Tuota vartenhan on kotivakuutus, eli oma vastuulla vaan uutta akkua tulemaan mikäli alkaa porsimaan ja haet liikkeestä lappusen että on rikki ja mennyt vahingossa pudottaessa. Onhan se 150€ rahaa myös, mutta vähemmän kun 500 tai 700€?
Joo itsekkin kyselin lisää lähipiiriltä ja velipojalla on crankbrothersin polkimet ja hiilikuituiset kammet eikä ole prikkaa ollut eikä edes tullut polkimien mukana. Outoa tämä hommaTietämättömyyttäni joskus kysyin kaverilta joka on pitkän linjan harrastaja, että tarviiko prikan kammen ja polkimen väliin, sanoi että aina kuuluu olla. En havainnut kyseenalaistaa asiaa ja laitoin prikan.
Prikka on siellä jakamassa painetta polkimen ja kammen välillä, sillä polkimen kiinnityspinta ei välttämättä ole pyöreä. Eli jos se polkimen kohta mikä kiristyy kampeen on neliskanttinen (tai jotain muuta kuin täysin pyöreä ympyrä) niin ilman prikkaa terävät reunat kaivavat itsensä kampeen. Prikka on siinä välissä kuluvana osana. Pyöreä poljin kaivautuu myös kampeen, jos kiinnityspinta on pienempi ympyrä kuin kammessa. Onko sillä sitten jotain väliä jos prikka puuttuu sieltä? Ei siitä mitään haittaakaan ole, mutta ei se maailmanloppu ole vaikka se nyt puuttuu sieltä. Rautakaupasta voi käydä hakemassa uuden.Joo itsekkin kyselin lisää lähipiiriltä ja velipojalla on crankbrothersin polkimet ja hiilikuituiset kammet eikä ole prikkaa ollut eikä edes tullut polkimien mukana. Outoa tämä homma
Prikka on siellä jakamassa painetta polkimen ja kammen välillä, sillä polkimen kiinnityspinta ei välttämättä ole pyöreä. Eli jos se polkimen kohta mikä kiristyy kampeen on neliskanttinen (tai jotain muuta kuin täysin pyöreä ympyrä) niin ilman prikkaa terävät reunat kaivavat itsensä kampeen. Prikka on siinä välissä kuluvana osana. Pyöreä poljin kaivautuu myös kampeen, jos kiinnityspinta on pienempi ympyrä kuin kammessa. Onko sillä sitten jotain väliä jos prikka puuttuu sieltä? Ei siitä mitään haittaakaan ole, mutta ei se maailmanloppu ole vaikka se nyt puuttuu sieltä. Rautakaupasta voi käydä hakemassa uuden.
Vielä tohon ketjujen voiteluun.
Voihan niitä voidella moottoriöljyillä yms. ja varmaan voiteluominaisuudet ovatkin niillä huippua. Ongelma on vain että ne keräävät likaa todella paljon. Nämä pyöränketjuihin tarkoitetut "kuivat" voiteluaineet eivät ketää hiekkaa ja kuraa lähellekkään sitä tahtia mitä "märät" kunnon paksut öljyt. Pääasia on että jotain niihin ketjuihin laittaa. Kalliit ketjut maksavat n. 70e ja halpa takapakka 200e. Minun mielestäni kannattaa vähän hifistellä ketjujen kanssa jos sillä saa takapakan kestämään kauemmin.
Moottoripyörän ketjuihin on turha tehdä vertauksia. Moottoripyörissä (kaikki mopoa isommat pl. jotkut krossipyörät) käytetään o-rengasketjuja. Ne ovat kestovoidellut, eli voiteluaine on o-renkailla tiivistetty juuri sinne missä sen pitääkin olla.
Katsos vain, ne ovatkin noi edukkaita.Joo siis jos on kuitu kammet ni niihin ei halua kaivautuvan mitään. On meinaa mäessä poikennut mulla semmonen... Ja oma pakka Deore XT 11 amazonissa 80e et en tiiä mistä repäsit halvan pakan mikä maksaa 200e. Voitelemalla ketjuja joka pesu kerran jälkee ja säätämällä vaihteet jiiriin saat setit kyllä kestämään kauan.
Jaksaako jengi oikeasti joka lenkin jälkeen puunata ketjut ja pyörät? Itselle tulee voideltua nuo 1-2krt kuussa riippuen ajosta. Sadelenkin jälk yleensä teen aina, mutta mielummin en lähde sateella ajamaan edes. Pyörän kevyt rättipuunaus silloin tällöin ja koko pyörän puunaus kerran kevät kesässä (ellen kaadu kuralammikkoon). Hattua täytyy nostaa jos jaksaa aina nuo pestä ja voidella. Itse hikisen pyörälenkin jlk ei todellakaan ole mielessä pyörän pesut. Hyvin on kyllä kestänyt ketjut ja osat vähemmälläkin puunamisella.Joo siis jos on kuitu kammet ni niihin ei halua kaivautuvan mitään. On meinaa mäessä poikennut mulla semmonen... Ja oma pakka Deore XT 11 amazonissa 80e et en tiiä mistä repäsit halvan pakan mikä maksaa 200e. Voitelemalla ketjuja joka pesu kerran jälkee ja säätämällä vaihteet jiiriin saat setit kyllä kestämään kauan.