- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 676
Nonnih kävin tänään sitten koeajamassa tota käytettyä mistä aiemmin kyselin, yllätys olikin melkoinen kun hokasin että mittari on maileissa, näyttää 2800, eli oikeasti pyörällä olikin sitten jo ajettu 4500 kilometria.
Myyjää ei asia tuntunut paljoa kiinnostavan eikä hintapyyntöön vaikuttanut
Kannattaako tota nyt edes harkita?
Kyseessä corratecin ovh 2400e pyörä joka ostettu 2019 syksyllä, moottorina boschin active line plus, takajarru toimi täysin olemattomasti, (napa)vaihteet toimi muuten ihan hyvin mutta viimeiselle vaihteelle meni viiveellä töyssystä vasta.
Yli tonnia pyytää.
Tähän aikaan vuodesta kun sesonki on alkamassa ja coronan takia kaikki uudet on loppuunmyytyjä niin jos saa Boschin motilla olevan pyörän tonnilla niin kyllä se näkemättä sen Bilteman tonnin romun voittaa 100-0. Jos runko on kunnossa niin miksi ei. Jos jotain osia on rikki niin niitä saa kaupasta. Muutenkin näin yleisesti pyörää ostaessa (uusi tai käytetty) ei kannata kiinnittää mitään huomiota minkälainen penkki, ohjaustanko, stemmi tai polkimet siinä on. Ne vaihdetaan joka tapauksessa itselle sopiviin malleihin.
Eikä kannata moottorin maileihin tai kilometreihin takertua. 4,5k on vasta sisäänajo noille moottoreille. Jos haluaa mielenrauhaa sen suhteen niin laita toki toinen tonni päälle ja osta uusi...
Ja vielä tuosta "ovh" -hinnasta. Aivan kuten mitä tahansa muutakin tuotetta ostaessa tuo sana on vain pelkkä sana joka ei tarkoita mitään. Varsinkin pyöräkaupassa pyörälle on joku random listahinta (ovh) josta sitten tingitään kauppiaalta oikea hinta tai jos netistä niin silloin se on se hinta.
Takajarrun toimita ei pitäisi kenellekään olla mikään valintaperuste. Se on kulutustavaraa ja maksaa muutaman markan. Vaihteiden toiminta ihan sama juttu. Uusi vaijeri lähikaupasta ja todennäköisesti toimii kuin uusi.