Painkiller
Panomies
- Liittynyt
- 03.02.2017
- Viestejä
- 981
Kiitokset vastauksista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hinta on halpa, mutta veikkaan että tuolla et saa kuin sielun kipeäksi ja akun hyydyttyä hikeäkin pukkaa tuplaten (ylämäkien lisäksi myös tasaisella). Samaa fillaria on myyty vaikka millä nimillä Soliferista lähtien, tosin aiemmin lyijyakuilla. Sen lisäksi että ovat ihan karseita ajaa, noista katkeavat yleensä runkoputket. Ovat tosin näköjään hitsailleet sinne jotain tukiputkia, mutta niillä ei kuuhun mennä.Lähibutiikista saisi 250W sähköpyörää edullisesti 399€ hintaan. Tälläinen peli:
Amazon.com : Nakto 26" 250W Cargo-Electric Bicycle 6 speed e-Bike 36V Lithium Battery Aadult/Young Adult-Women (Black) : Sports & Outdoors
Lähinnä talveksi työmatkaan jne kevyeen satunnaiseen käyttöön meinasin moista kun on sen verran isoa mäkeä kotimatkalla ja paita on hiestä märkä jo kun taluttaa koko mäkiosuuden. Tuolla rungolla eukkokin voi sillä ajaa. Ei taida olla kuitenkaan ihan lainmukainen peli kun vempele kulkee ilman polkemista kun kaasusta vääntää. Kiinanlaatua tietenkin eli ei kestä varmaan kauan ehjänä. Saa haukkua.
Akkuja tuskin saat noihin varaosana ainakaan halvemmalla kuin uutta fillaria, jos lainkaan. Lisäksi noissa oli ainakin aiemmin tekniikka toteutettu niin, että moottorin vastus lisääntyi akun jännitteen pudotessa ja sitä lähinnä tarkoitin sanomalla että akun hyydyttyä hikeäkin pukkaa tuplaten.Tarkoitus ei ollut ajaa ilman sähköavustusta. Akku jos jättää niin kait niitä nyt uusia saa?
Ajomukavuus nyt tosiaan ei varmaan ole kaksinen mutta ei tuo nyt olisi tulossakaan kovaan ajoon eikä kuumatkoihin.
Tuo aikaisemmin postaamani akku kannattaa tarkistaa kun mitä siitä on plajastunut lisää postauksenin jälkeen vaikuttaa hyvältä eli se on just niin hyvä kuin voikin olla.Veikkaan, että harrastuksen puolelle menisi ja itse tekisi 18650 akuista uusi kennoja, tahi koko kennoston jossei löytyisi helpolla korvaavaa tuotetta markkinoilta.
...
Tuo aikaisemmin postaamani akku kannattaa tarkistaa kun mitä siitä on plajastunut lisää postauksenin jälkeen vaikuttaa hyvältä eli se on just niin hyvä kuin voikin olla.
Naapurilla olisi sähköavusteinen kiinalainen myynnissä 150€
Onko se halpa vai kallis ja onko akku kuivanut, kun on seisonut tuvan nurkassa 5v
E: tarkoituksena olisi korvata auto pikkumatkoilla. Siihen tuo kai toimii niinkuin tavallinenkin pyörä.
Sähköavusteista pyörää pitkään himoinnut ja mieluiten fatbikenä.
Millä jännitteellä nuo yleensä toimii?
Onko mahdollista vaihtaa akkupatteri vaikka Optima akkuun, joka kestäisi pitkään ja sille akulle olisi tarvittaessa muutakin käyttöä?
Siitä samasta akusta on myös edullisempia pakettitarjouksia usealle akulle niin että halvimmillaan yhden kennon hinta jää yhteen dollariin, eli esim. veneeseen halpa ratkaisu.Tsekkasin kyllä tuon aikaisemman akkuvinkin. USA:lainen myyjä. Ei suoraan lukenut, mitä maksaa kustit suomeen mutta luulisi olevan aikalailla jos edes lähetävät suomeen.
12kk takuu tuossa kiinanihmeessä joten ei vielä tarvitse hätäillä 18650 kennojen kanssa.
Miten tuo sinun laitteesi vertautuu Boschin keskimoottorisiin edes about?Mä keväällä kasailin vanhaan trekin hybridiin Bafangin BBS02 750w keskimoottori setin 52v 14Ah akulla.
Nyt on 1750km takana suurin osa on työmatka ajoa 19 km suuntaansa.
Hyvä peli halpa ajella ja kuntokin on hieman noussut kesän aikana.
Jos käytät facebookia niin tuonne kannattaa liittyä
https://www.facebook.com/groups/sahkopyorat/
Miten tuo sinun laitteesi vertautuu Boschin keskimoottorisiin edes about?
Juu tuo momenttiin perustuva tuntui ainakin koeajolla luontevimmalta. Tottunut polkemaan ns tyhjää jarruttaessa normi pyörällä niin jotkut mallit vaan puskivat lisää vauhtia kun yritti jarruttaa.Mun kulkee tarvittaessa 50km/h peukku kaasulla tasasella.
Enemmän voimaa (52v akulla 1.3Kw maksimi) mitä Boschin vehkeessä.
Boschissa on taas momenttiin perustuva tuo avustus se on sieltä iso plussa.
Juu tuo momenttiin perustuva tuntui ainakin koeajolla luontevimmalta. Tottunut polkemaan ns tyhjää jarruttaessa normi pyörällä niin jotkut mallit vaan puskivat lisää vauhtia kun yritti jarruttaa.
Boschin avustustekniikka on edelleen parasta mitä rahalla saa. Hintaahan sillä on, mutta ei ihan suotta.Miten tuo sinun laitteesi vertautuu Boschin keskimoottorisiin edes about?
No eihän tuo 25kmh juuri mihinkään riitä kun vertaa mitä vauhtia itse tulee pidettyä omalla fillarilla reilu 15km työmatkalla (keskinopeus maasturilla melkein 30kmh mäkisellä reitillä jossa paljon liikennevaloja) mutta ajattelin että ainakin sen 25kmh saisi pidettyä ilman liikaa hikeä ja mukaanlukien ylämäet. Tein tuossa jo sinällään ratkaisun että varasin yhden itselle ja huomenna kaupoille tekemään viimeinen päätös. Ajatuksena on itsellä ottaa paremmat Formula RX jarrut vanhasta fillarista, repiä kaikki perusvarusteet kuten nousukahvat, lokarit yms niin saa suoraan ns varsin varustellun/rakennellun fillarin jossa yhtä astetta parempi osasarja kuin nykyisessä normi munamankelissa.Boschin avustustekniikka on edelleen parasta mitä rahalla saa. Hintaahan sillä on, mutta ei ihan suotta.
Käytännössä kaikkia muitakin vaihtoehtoja olen kokeillut, mutta Bosch vie voiton. Sitä ei tarvitse ajatella akun lataamisen lisäksi lainkaan, eli säätää paneelista halutun maksimiavustustehon ja antaa palaa. Sitten on vain omista pohkeista kiinni missä vaiheessa haluaa sitä avustusta käytettävän ja kuinka paljon. Jotain takuun evääviä tuning-moduuleitakin niihin löytyy, jos se lain sallima 25km/h ei riitä, mutta ei sillä 250W moottorilla mahdottomia nopeuksia ajella siltikään. Itse pidän tuosta rajasta, koska omalla kohdalla matkanopeus on melkein koko ajan hieman sen yli ja avustus tulee peliin automaattisesti ylämäissä jne (ja avustusteho riippuu omasta poljinvoimasta, sekä valitusta avustusrajasta) ja saa pidettyä veivaamisen ja maisemien vaihtumisen tasaisena.
Uusista maastofillareissa käytetyistä Boschin performance cx moottoreista irtoaa vääntöä maksimissaan 75Nm joka riittää vaikka mihin. Kokokin on aiempaa pienempi. Jos rahaa on eikä ole pakko saada laitonta moponkorviketta, niin en muita vaihtoehtoja katselisi.
Avustus ei saa toimia lain mukaan yli 25km/h nopeudessa ja näissä Boscheissa sun muissa laatuvehkeissä se tosiaan toteutuu (avustus lakkaa pehmeästi 25km/h alkaen ja loppuu kokonaan noin 26,5km/h nopeudessa). Pelkällä moottorilla Boschin vehkeet eivät kulje, eli ne vain lisäävät tuohon rajaan saakka halutun määrän lisää potkua lihasvoiman päälle. Lähtökohtana Boschin kamoja valitessa voi mielestäni pitää sitä, että ne on tarkoitettu kuntoiluun, mutta sykkeen ja vauhdin saa pidettyä tasaisempana myös mäkisessä maastossa. Rauhallisemmalla vauhdilla ne toimivat toki hienosti myös työmatkakulkineena, mutta sitten pitää malttaa pitää nopeus maksimissaan siinä 25km/h kieppeillä, koska sen päälle mentäessä kaikki voima tulee lihaksista.No eihän tuo 25kmh juuri mihinkään riitä kun vertaa mitä vauhtia itse tulee pidettyä omalla fillarilla reilu 15km työmatkalla (keskinopeus maasturilla melkein 30kmh mäkisellä reitillä jossa paljon liikennevaloja) mutta ajattelin että ainakin sen 25kmh saisi pidettyä ilman liikaa hikeä ja mukaanlukien ylämäet.
Kuulostaa hyvältä. Tuo mainitsemasi Cube vaikuttaa muutenkin varsin hyvältä paketilta. Hinta on tosin mielestäni vähän suolainen, eli siitä voisi yrittää tingata vielä vähän pois, varsinkin kun ollaan kuitenkin jo loppukesässä ja kaikkee.Tein tuossa jo sinällään ratkaisun että varasin yhden itselle ja huomenna kaupoille tekemään viimeinen päätös. Ajatuksena on itsellä ottaa paremmat Formula RX jarrut vanhasta fillarista, repiä kaikki perusvarusteet kuten nousukahvat, lokarit yms niin saa suoraan ns varsin varustellun/rakennellun fillarin jossa yhtä astetta parempi osasarja kuin nykyisessä normi munamankelissa.
Boschin kamoissa ei ole hirveästi mitään kikkakolmosia. Ei ole ainakaan tullut vastaan mitään erikoisuuksia. Tuossa Cubessa on tosin se Boschin uusi Purion -näyttö/tietokone, josta ei ole suoranaisia kokemuksia, mutta videoiden perusteella en siitä henkilökohtaisesti välitä yhtään sijoittelun, ulkonäön ja pelkistysten vuoksi. Lisäksi se taitaa olla kiinteästi fillarissa, joka on sekin mielestäni miinus. Intuvia-paneelilla tuota pyörää ei kuitenkaan taida saada, mutta eiköhän Purionillakin pärjää.Mitäs kikkakolmosia tms erikoisuuksia näissä on mitä kannattaisi tietää? Esimerkiksi onko "ajotietokoneessa" jotain salavalikoita tai muita millä saa lisädataa tai lisäominaisuuksia? Ja huoltohan noissa lienee samaa settiä kuin normi polkupyörässä erikoisuutena vain nuo sähkökamat. Ja mitenkäs muuten lakipykälät näissä. Ymmärtääkseni täysin polkupyörään verrattavissa eli fillarin oikeudet/velvoitteet mutta ei mitään vakuutuspakkoa tai muuta ihmeellisyyksiä mitä joidenkin näki eri paikoissa väittävän.
Frame sizes 16" and 18" come with 27.5" wheels, sizes 17", 19", 21" and 23" are 29ers.
Avustus ei saa toimia lain mukaan yli 25km/h nopeudessa ja näissä Boscheissa sun muissa laatuvehkeissä se tosiaan toteutuu (avustus lakkaa pehmeästi 25km/h alkaen ja loppuu kokonaan noin 26,5km/h nopeudessa). Pelkällä moottorilla Boschin vehkeet eivät kulje, eli ne vain lisäävät tuohon rajaan saakka halutun määrän lisää potkua lihasvoiman päälle. Lähtökohtana Boschin kamoja valitessa voi mielestäni pitää sitä, että ne on tarkoitettu kuntoiluun, mutta sykkeen ja vauhdin saa pidettyä tasaisempana myös mäkisessä maastossa. Rauhallisemmalla vauhdilla ne toimivat toki hienosti myös työmatkakulkineena, mutta sitten pitää malttaa pitää nopeus maksimissaan siinä 25km/h kieppeillä, koska sen päälle mentäessä kaikki voima tulee lihaksista.
NIPS
Tosin tuo tarjoushinta koskee vain ainoaa jäljellä olevaa 18" runkokokoa, joka tarkoittaa 27,5 renkaita, eli se ei ole suositumpi 29er. Henkilökohtaisesti sanoisin että ehdottomasti 29er ja renkaiksi 2,35" Big Applet.
25km/h on tosiaan aika vähän, mutta onneksi siitä voi poiketa välillä ja sitten taas himmata takaisin.Lähinnä tuntuu siinä mielessä typerältä tuo 25kmh kun paukutin kuitenkin 2.4" leveillä läskirenkailla varustetulla maastopyörällä sitä about 30kmh keskinopeutta joten tuo 25kmh tuntuu varsin mitättömältä vauhdilta suhteutettuna muihin tiellä vastaan tuleviin fillareihin. Ottaen kuitenkin huomioon että itse olin sieltä korkeintaan keskikastista nopeudessa kun katsoi muita työmatkaa taittavia fillaristeja. Mutta aikomus silti on nakuttaa sitä 25kmh vauhtia maksimi avustuksella saavuttaen minimi effort ettei tarvitsisi hyvällä tuurilla käydä töissä suihkussa ennen töiden alkua. Tosin itseni tuntien paukutan silti töihin sillä tutulla ja turvallisella 178bpm keskipulssilla koska on osaa ajaa vain puoliteholla.
Tuota saa kyllä 29erina, kunhan valitsee oikean runkokoon. Vaihtoehdot oli listattu sen edellisen viestini lopussa. Sitä en sitten tiedä onko liikkeessä valittavissa kaikkia, ilmeisesti ei ole.Ja muuten etsisin juurikin 29 vanteisia mutta kaikissa oli sitten vastineena tuohon hintaluokkaan huonompaa etuhaarukkaa tai jotain muita selkeitä puutteita. Siksi tuo Cube kiinnostaa.
Nope, ainoa runkokoko jäljellä. Pakko kokeilla vielä huomenna soitella liikkeet läpi josko jossain olisi moinen jäljellä. Velon sivuilla kun ei kaikkia malleja löydy.25km/h on tosiaan aika vähän, mutta onneksi siitä voi poiketa välillä ja sitten taas himmata takaisin.
Tuota saa kyllä 29erina, kunhan valitsee oikean runkokoon. Vaihtoehdot oli listattu sen edellisen viestini lopussa. Sitä en sitten tiedä onko liikkeessä valittavissa kaikkia, ilmeisesti ei ole.
En ole nähnyt Cubeja Suomessa kuin parissa liikkeessä (Velo ja rtech) joten aika heikot mahdollisuudet taitaa olla.Nope, ainoa runkokoko jäljellä. Pakko kokeilla vielä huomenna soitella liikkeet läpi josko jossain olisi moinen jäljellä. Velon sivuilla kun ei kaikkia malleja löydy.
Trek olisi jees. Tykkäsin vanhan 4400 discin ajoasennosta kyllä yms mutta hinta kyllä ollut ainakin ennen aika suolainen.En ole nähnyt Cubeja Suomessa kuin parissa liikkeessä (Velo ja rtech) joten aika heikot mahdollisuudet taitaa olla.
Kannattaa ehkä vilkuilla myös Trekin valikoima läpi, jos löytyy paikallisia edustajia. Taitavat tosin olla aika pitkälti tilaustavaraa ja hintakin nousee, jos haluaa saman tason osasarjoilla.
Kyllä ne käsittääkseni aika lähelle tuota samaa hintaluokkaa ovat olleet, vaikka toki ovh onkin korkeampi. Riippuu toki vähän mallista ja varastotilanteesta. Ja vielä jos sattuisi saamaan 2017 malleja, niin varmaan olisi hinta ja ominaisuudet kohdallaan. Kannattaa ainakin kysäistä.Trek olisi jees. Tykkäsin vanhan 4400 discin ajoasennosta kyllä yms mutta hinta kyllä ollut ainakin ennen aika suolainen.
No nyt kävi tuuri, soitin tuossa Velolle missä kävin noita eilen koeajamassa. 1kpl 29" renkailla olevia löytyi. Ja olinkin sillä jo ajellut. Sen takia mietinkin että olen muuten aika satavarma että koeajopyörässäni luki rungossa 29 viitaten rengaskokoon. Nyt vain neuvottelen saman hinnan kuin toisessa liikkeessä ja haen fillarin illalla itselle .Kyllä ne käsittääkseni aika lähelle tuota samaa hintaluokkaa ovat olleet, vaikka toki ovh onkin korkeampi. Riippuu toki vähän mallista ja varastotilanteesta. Ja vielä jos sattuisi saamaan 2017 malleja, niin varmaan olisi hinta ja ominaisuudet kohdallaan. Kannattaa ainakin kysäistä.
Lisäksi myös Radonin valikoimat kannattaa tarkistaa. Esim. Radon ZR Race Hybrid 500 vaikuttaa mainiolta. Myös Radonia myydään bike-discount.de:n kautta.
No niin, siitä se lähtee. Ilmeisesti oli sitten sopiva runkokoko muutenkin? Sitten ei vaan muuta kuin fiksumpaa rengasta alle ja baanalle. Henkilökohtaisesti en halua pitää fillarissa lokasuojia kuin sadekeleillä, joten sekunnissa irrotettavat ja kiinnitettävät SKS:n lokasuojat ovat olleet loistava hankinta.No nyt kävi tuuri, soitin tuossa Velolle missä kävin noita eilen koeajamassa. 1kpl 29" renkailla olevia löytyi. Ja olinkin sillä jo ajellut. Sen takia mietinkin että olen muuten aika satavarma että koeajopyörässäni luki rungossa 29 viitaten rengaskokoon. Nyt vain neuvottelen saman hinnan kuin toisessa liikkeessä ja haen fillarin illalla itselle .
No molemmat koot kävivät. Pidin vain isommasta koska sain kädet vähän lunkimpaan asentoon ja ei tarvinnut nostaa satulaa niin paljoa. Ja lokasuojat ovat itsellä vanhat Dashbladet eli juurikin minuutti niin ovat kiinni tai irti mutta työmatkalle pakko pistää kiinni että selviää kotiin ilman kuran juontia kun eturengas heittää.No niin, siitä se lähtee. Ilmeisesti oli sitten sopiva runkokoko muutenkin? Sitten ei vaan muuta kuin fiksumpaa rengasta alle ja baanalle. Henkilökohtaisesti en halua pitää fillarissa lokasuojia kuin sadekeleillä, joten sekunnissa irrotettavat ja kiinnitettävät SKS:n lokasuojat ovat olleet loistava hankinta.
Jos akun lataamistekniikkaa ja säilytystä jne jossakin vaiheessa ihmettelet, niin täällä on aika kattavasti selostettu Boschin suosituksia:
How to look after and extend the life of your Bosch eBike Battery - E-bikeshop News
http://www.electriccyclery.com/wp-content/uploads/2017/04/Bosch-eBike-battery-guide-MY2016-EN.pdf
Eipä sillä rehellisesti juurikaan ole väliä maastopyörässä. Nimimerkillä lokasuojat paikallaan ja reppu aivan läpimärkä ja hiekkainen tämän aamun jäljiltä.lokareita ei kannata poistaa, ellei halua kuravanaa selkään.
Eiköhän ne suhtaudu ihan samalla tavalla kuin vaikka motocross-pyörällä samaisessa lepikossa ryvettäessä, eli huonosti tai ei lainkaan. Ei niitä ole välttämättä rekisteröity/vakuutettu sen kummemmin.Ihan näin mielenkiinosta, niin mitä tapahtuu jos tuommoisella vetää lepikossa itsensä neliraajahalvaantuneeksi, niin miten vakuutusyhtiöt yms. suhtautuu kun eikös tuommoinen lasketa jo moottoripyöräksi ja moista tuskin rekisteröity/vakuutettu moiseksi?
lokareita ei kannata poistaa, ellei halua kuravanaa selkään.
Minulla on pikakiinnikkeiset SKS:n lokarit. Laitan ne kiinni vain silloin kun on mahdollista, että tulee kurakelit. En halua pitää niitä rumia muovilärpäkkeitä missään fillarissa sekuntiakaan enempää kuin on pakko.lokareita ei kannata poistaa, ellei halua kuravanaa selkään.