Oon edelleen aivan pihalla että mitä tässä on tapahtunut, ja millä nopeudella.
Trump ja Musk ovat olleet julkisuudessa kuin ns. paita ja peppu todella pitkään. Mukava suomalainen sanonta muutes tuo, joka tuskin kestäisi englanniksi kääntämistä. Häiritsevän selvästi heidän yhteistyönsä luonne sekä tiimiytymisen syvyys alkoi näkymään viimeistään n. vuosi sitten kun kampanjoivat yhdessä, ja Elon Musk viestitteli päivittäin kuinka ihana Trump on ja kuinka hienoa hänen ajama politiikkansa on.
Ja ihan äskettäinhän parivaljakko möi Tesloja Valkoisen talon pihalla. Tuo tapaus jotenkin syöpynyt mun mieleen.
Mitä tästä välirikosta sitten voisi päätellä? Populistisen politiikan ailahtelevuutta? Vai kahden mahtipersoonan suhteen normaalia kriisiytymistä? Koska oli mitä mieltä tahansa molemmat Musk ja Trump, ovat mahtavia ihmisiä joilla on vaikutusvaltaa ja vääntömomenttiä monenlaiseen asiaan, eikä pelkästään USA:ssa.
Toisaalta itse olen tätä parisuhdeoopperaa nyt jonkin aikaa seuranneena vakuuttunut siitä, että he molemmat ovat psykologisessa mielessä erittäin "keskenkasvuisia", tai kauniimmin sanottuna psykologisessa mielessä epätasapainoisia.
Toisaalta Musk on itse sanonut sairastavansa
Aspergerin oireyhtymää, sekä ihan julkisuudesta voidaan havaita joitakin hypomanian piirteitä. Näihin kuuluvat juuri impulsiiviset päätökset, äärimmäinen energisyys ja työtahti sekä mielialan äärimmäiset vaihtelut. Mietin myös että mistä voisi kertoa nämä peliharrastusten saavutuksista valahtelu, vähän vaikea ceissi koska niin moni mielen/häiriö voisi altistaa tämänkaltaiselle käytökselle.
Mielenhäiriöt on muutes sellaisia että varmaan 90% suomalaisistakin näitä on, valtaosalla vain erittäin hyvin piilossa eivätkä häiritse normaalia elämää. Eli sanaa "mielenhäiriö" ei kannata sinänsä säikähtää, en nyt vain keksi neutraalimpaa sanaa tilalle.