Ei tuossa ole mielestäni hirveästi järkeä. 1-vaiheinen lataus on jo kunnossa, mutta
@buko haluaa siirtyä 3-vaihelataukseen nyt kun siihen on hallituksen lupa. Caravan-pistorasia antaa edelleen vain yhden vaiheen käyttöön (tosin silläkin saa toki lataustehon tuplattua, tuo suko-adapterijohto tukee vain 8 A latausvirtaa).
Adapteripiuhojen hinnat BMW:n Flexible Fast Chargeriin ovat molemmissa tapauksissa lähes samat:
-
https://www.bmw.fi/fi/shop/ls/dp/physical-goods/UEI00270G (caravan): 109 €
-
https://www.bmw.fi/fi/shop/ls/dp/physical-goods/UEI00270H (punainen CEE 16 A): 123 €
Lisäksi tuo caravan-rasian asentaminenkin vaatisi joka tapauksessa sähkömiehen käyntiä ja kytkentöjen osalta menee aika samalla vaivalla. Pätkä johtoa, 3x16 A johdonkatkaisija sekä vikavirtasuoja ei tuo tuohon juurikaan lisää, ja sen jälkeen voi latailla tyytyväisenä jopa 11 kW latausteholla tuohon mainitsemaasi ajankohtaan asti, jolloin taloyhtiön sähköliittymän koko / pääkeskus tulee vastaan ja tarvitaan yhtenäistämistä.
Sekä Flexible Fast Charger 1.0 että 2.0 tukevat tietääkseni enintään 11 kW:n lataustehoa. Vaikka niihin saa punaisen CEE 32 A -adapterin, laturi rajoittaa tehoa silti 11 kW:iin.
Mitä alkuperäiseen kysymykseesi tulee: valitettavasti kyseiseen laturiin ei saa minkäänlaista kuormanhallintaa. Se (yrittää) ottaa sen verran virtaa kuin auto pyytää ja/tai käytössä oleva adapterijohto antaa myöden. Myöskään mikään manuaalinen "kuormanhallintakytkin" esimerkiksi latausvirran puolittamiseksi ei ole mahdollinen tuossa kontekstissa. Ainoa vaihtoehto olisi käytännössä syötön katkaisu kokonaan taulusta, jos sitä pitää "ratkaisuna".
Oletko tietoinen käyttöpaikkasi suurimmasta hetkellisestä kulutuksesta? Onko tuolle kuormanhallinnalle tällä hetkellä oikeasti tarve?