Ottamatta muuten kantaa, tuo esimerkki on surkea.
No keksi parempi esimerkki.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ottamatta muuten kantaa, tuo esimerkki on surkea.
Näitä varten oma erillinen näyttö. Pikalatureissa on isot näytöt.No en ole kaikkia K-latauksen tolppia nähnyt, mutta osassa ei ole varsinaista näyttöä ollenkaan. On vain pieni pistematriisinäyttö, johon mahtuu ehkä 4 kirjainta kerrallaan.
Mikäs tämä mystinen appi mahtaa olla mikä tunnistelee asiakkuuksia ja ohjailee johonkin latureille sen perusteella?Appi tunnisti asiakkuuden, sen perusteella ohjasi lähimpään K-lataukseen , latauspisteella kerrottiin hinnat, aloittanut latauksen tagilla vasta myöhemmin laskulla ihan mitä sattuu.
Samalla voidaan poistaa bensan hinnat näkyvistä. Katso appista.
Edit. Se hinta pitää vain näkyä ostajalle helposti saatavilla.
Jep eli tällöin tolpalla voisi olla vain yksi hinta jonka voisi laittaa erilliseen kylttiin isolla yläpuolelle. Helppoa.No en ole kaikkia K-latauksen tolppia nähnyt, mutta osassa ei ole varsinaista näyttöä ollenkaan. On vain pieni pistematriisinäyttö, johon mahtuu ehkä 4 kirjainta kerrallaan.
Ei nähdä tarpeelliseksi kun on isot tolpat olemassa mitkä houkuttelee asiakkaita.Itseasiassa tätä olen ihmetellyt nimenomaan että miksei bensan hintoja näy abc:n tai nesteen sovelluksissa tai netissä?
No ei voida ajatella että ihmiset olisivat millään tavalla järkeviä, hyvin monien kohdalla ihmettelen aina että miten nuo pysyvät edes hengissä. Ja hengissä pysyminen on todella monella kiinni siitä että asiat on tehty riittävän helpoksi. Ei kaikki osaa käyttää älypuhelinta, moni haluaisi maksaa lataussähkön käteisellä koska eivät osaa käyttää edes korttia.Oisko mitenkään järkevää ajatella vaikka niin, että jos on osaamisessa vajausta, niin ottaisi asioista selvää ennenkuin menee asioita käyttämään? Minä ihmettelen suuresti sitäkin, että ihmiset hankkivat sähköautoja, vaikka eivät ymmärrä siihen liittyvistä asioista yhtään mitään. Tiedän pari ihmistä, jotka ovat tilanneet sähköauton, eivätkä ole uhranneet sekuntiakaan sille, että mitenkähän sitä sähköautoa ladataan. Asiaa on alettu miettiä vasta sitten kun auto on luovutettu ja hoksattu että perkele akku on kohta tyhjä. Sitten ollaan oltu ihmeissään kun kotitöpselistä täyteen lataaminen kestääkin pari päivää, vaikka mainoksessa puhuttiin puolen tunnin latauksesta.
Kyllähän se on selkeä periaate: Asiaa myytäessä pitää ilmoittaa se hinta sekeästi. Tuossa se laturi myy sähköä.Sitä sinun pitää kysyä siltä firmalta, jolta olet päättänyt sähkön ostaa. K-lataus ei voi vaikuttaa siihen, millä hinnalla Virta sähköä myy.
Ei nähdä tarpeelliseksi kun on isot tolpat olemassa mitkä houkuttelee asiakkaita.
Jep eli tällöin tolpalla voisi olla vain yksi hinta jonka voisi laittaa erilliseen kylttiin isolla yläpuolelle. Helppoa.
Kyllähän se on selkeä periaate: Asiaa myytäessä pitää ilmoittaa se hinta sekeästi. Tuossa se laturi myy sähköä.
Ja jos siinä kyljessä lukee vain kiinteästi hinta, niin sitten hinta on oltava aina, juurikin se, jos vain latauksen saa jotenkin käynnistymään. Jos hinta voi vaihdella, niin myyjän on se hinta ilmoitettava.
Jos ei voi ilmoittaa hintaa, niin sitten ei pidä myydäkään. Ja hinnan ilmoittaminen on ratkaistavissa, kuten sinulle on jo monesti rautalangasta väännetty.Niinhän sillä onkin vain yksi hinta, jos ostat sähkön siltä tolpan toimittajalta. Mutta tässä tapauksessa asiakas ostikin sähkön kolmannelta osapuolelta, joten ei se tolpan toimittaja voi tämän kolmannen osapuolen hintaa mihinkään kylttiin printata, koska ei siitä hinnasta päätäkään.
Aivan sama kuka sen hinnan ilmoittaa, kunhan se selkeästi kerrotaan siellä missä appelsiinit käteen annetaan.Jos minä myyn sinulle appelsiineja, niin kumman vastuulla on ilmoittaa myyntihinta sinulle? Minun, joka appelsiinin myy? Vai sen tukkurin, jolta minä ostan ne appelsiinit?
Miten sinä vielä jaksat? Ihan aito kysymys, onko siulla masseja kiinni tässä?Laturi on firman A.
Asiakas ostaa sähköä firmalta B.
Firma B ostaa sähkön firmalta A ja myy sen edelleen asiakkaalle.
Miksi sinun mielestä firman A pitäisi ilmoittaa hinta asiakkaalle? Eikös sen pitäisi ilmoittaa firman B, jolta asiakas sähkön ostaa?
Jos minä myyn sinulle appelsiineja, niin kumman vastuulla on ilmoittaa myyntihinta sinulle? Minun, joka appelsiinin myy? Vai sen tukkurin, jolta minä ostan ne appelsiinit?
Miksi ihmeessä laittaisi? Eihän bensaa tankatessakaan ole hinta +50%, jos ei käytä ketjun kanta-asiakaskorttia/bonuskorttia. Tyypillinen alennus on 2-5 snt/L eli n. 1-2,5%.
Varmaan poistivat jos ei ole korjausta (eli hintojen selkeää ilmoittamista kuluttajalle ostotilanteessa) heti saatavilla. Jos roamingille kysyntää on niin eiköhän siihen tule ratkaisu juurikin jollain kevyellä api-rajapintaratkaisulla.Eihän ne mitään joutuneet korjaamaan. Poistivat vain mahdollisuuden kaikilta.
Siellähän ne virran appissa lukee. Kai niillä rajapinta on tietojen hakuun näytölle kun aloitat latausta?
Jos minulla on sinun kanssa entuudestaan puitesopimus, jolla voin tarvittaessa hakea appelsiinit suoraan tukkurilta, niin tukkuri voisi joko kertoa 1) hinnan tai 2) kertoa, että ei ole normaali hinta käytössä, kun myyjän sijaan tukkurin piti nostaa perse penkistä appelsiinien luovuttamiseksi....
Jos minä myyn sinulle appelsiineja, niin kumman vastuulla on ilmoittaa myyntihinta sinulle? Minun, joka appelsiinin myy? Vai sen tukkurin, jolta minä ostan ne appelsiinit?
Miten sinä vielä jaksat? Ihan aito kysymys, onko siulla masseja kiinni tässä?
Ei minua kiinnosta pätkääkään:Laturi on firman A.
Asiakas ostaa sähköä firmalta B.
Firma B ostaa sähkön firmalta A ja myy sen edelleen asiakkaalle.
Miksi sinun mielestä firman A pitäisi ilmoittaa hinta asiakkaalle? Eikös sen pitäisi ilmoittaa firman B, jolta asiakas sähkön ostaa?
Jos minä myyn sinulle appelsiineja, niin kumman vastuulla on ilmoittaa myyntihinta sinulle? Minun, joka appelsiinin myy? Vai sen tukkurin, jolta minä ostan ne appelsiinit?
Onko muuten roaminghinnan välittäminen mahdollista teknisesti tai kilpailullisessa mielessä?
Silloin sinulla on sopimus missä hinnat määritelty. Eikös ne ole samat latasit Ksta tai Rechargesta?Kun laitan Ellin kortin päälle, niin näkeekö K-Lataus minun sopimushintani (joka on monella asiakkaalla eri)? Eiköhän tuo menisi jo yrityssalaisuuksien osuuteen. Enkä minä muistaakseni ole antanut K-ryhmälle oikeutta tietää minun sopimuksieni hintoja (sieltähän tulisi kohta mainoksia - osta Pirkka sähköä).
Ei minua kiinnosta pätkääkään:
1. Kuka sitä sähköä myy,
2. Kenen sähköä se myy.
3. Millä se sähkö on tuotettu.
4. Mitä se sähkö on maksanut tukussa.
-------------
Kiinnostaa vain:
1. Mikä on tuotteen hinta/energiayksikkö, kun se tulee nyt laitteeseeni.
Jos edes sitä ei osata kertoa, niin minusta kyseisen firman laturin saisi pistää myyntikieltoon, välittömästi.
--------------
Jos myyjä myy tuotetta. Niin myyjän on syytä ilmoittaa se myyntihinta, mikä se silläkertaa on, sillä se on tapahtuman yksi oleellisimmista asioista, eikä ole asiakkaan syytä alkaa arpomaan ja miettimään sitä.
Ei myöskään ole mitään estettä ilmoittaa sitä hintaa.
Jos joku mulkku kävisi panttaamaan hintaa, niin kaupanteko loppuisi osaltani siihen ja tuote jäisi myyjälle. Olen joskus jättänyt tuotteita k-kaupan kassalle: Syy: epäselvä hintamerkintä. Oli plusskorttihinta, ILMAN MERKINTÄÄ, ETTÄ ON KORTTIHINTA.
Tai kysymys oikeastaan on, haluaako Virta kertoa K-lataukselle asiakkaansa kanssa sopimansa hinnan?Teknisesti varmasti on mahdollista. Mutta tuossa tuli yllä esiin ihan hyvä pointti siitä, että ei K-latauksella lähtökohtaisesti ole mitään oikeutta tietää sitä, millä hintaa Virta sen sähkön myy asiakkaalleen. Tuossa tapauksessa sopimus on asiakkaan ja Virran välinen. K-lataus on siinä vain välikappale eikä sillä ole mitään velvollisuutta informoida asiakkaalle hintaa, minkä Virta laskuttaa, sillä asiakas ei ole tuossa tilanteessa missään sopimussuhteessa K-lataukseen.
Mikäs siinä jakelussa tökki?Mikä helvetti tässä on niin vaikea ymmärtää? Tuossa kyseisessä tapauksessa K-lataus ei ollut myyjä. Vaan Virta oli se myyjä. Kauppatapahtuma oli asiakkaan ja Virran välinen. Ei K-latauksen.
Silti täällä kaikenmaailman insinöörit, jotka eivät ymmärrä asiasta yhtään mitään, ovat vaatimassa K-latausta ilmoittamaan hintoja, jotka ei kuulu sille pätkääkään.
Asiakasta osti sähköä Virralta ja olisi sen hinnan voinut Virralta tarkistaa. Mutta ei, kun kämmäsi ja tarkisti ihan väärän hinnan väärältä taholta.
Mikäs siinä jakelussa tökki?
Aisakasta EI PÄTKÄÄKÄÄN KIINNOSTA, muuta kuin se, paljonko hommasta tulee kustannuksia ja kannattaako mennä esim 200 metrin päähän toiselle laturille. Ja sen saa selville, kun ilmoitetaan tuotteen yksikköhinta, yleisesti käytetyssä muodossa.
Jos ei hintaa pysty ilmoittamaan niin sitten myynti seis siinä ei ole mitään epäselvää. Siksi ne insinörtit saavat palkkaa, että tuollaiset yksinkertaiset asiat ratkaistaan.
Sillä ei ole merkitystä, kuuluuko se vai ei jollekin k-lataukselle tai ö-tötterölle. Hinnan nyt vain on pakko näkyä siinä, jos tuotetta aiotaan myydä..
Se, että hintaa piilotellaan sallii ihan liianhelposti monenlaisia kusetuksia ja vaikeuttaa liikaa ostopäätöksen tekemistä, eli vääristää siis kilpailua, joka ei ole kuluttajan etu. Jos on liikesalaisuus, niin sitten roami pois päältä kyseisessä virityksessä.
---------------------
K-latauksessa on tosin sekin ongelma, että mikäli mainokset eivät ole täyttä kusetusta ja paskapuhetta, niin sieltä saatava sähkö on 100%:sesti tuulisähköä. Nainollen latausteho varmasti vaihtelee suuresti ja pitäisi katsoa myös tuulivoiman kulloinen tuotanto tai saattaa jäädä sähkö saamatta.
----------------------
Latureissa on myöskin TIETOKONE, joka hoitaa sen laskutuksen. Se osaa mm yhteen ja vähennyslaskun ym. Lisäksi siinä on netti ja se osaa varmasti liikennöidä salattua kanavaa pitkin. Näinollen se voi kysellä hinnat maailmalta, eri firmoista ongelmitta ja se pystyy sitten laskemaan ja näyttämään näytöllä loppuhinnan. Sen ei tarvitse juoruta sitä hintaa muualle, joten "suuri salaisuus" säilyy kyllä.
Jos Virta ei saa hintaansa esille, niin sitten Virta ei myy sähköä.Jos asiakas on siinä K-latauksen laturin luona, niin eihän Virralla ole mitään mahdollisuutta siinä fyysisesti mitään hintoja näyttää.
Jos Virta ei saa hintaansa esille, niin sitten Virta ei myy sähköä.
Aivan sama vaikka julkaisevat hintansa päivän hesarissa, niin se ei riitä, jos vaatimus on hinnan esittäminen paikan päällä.Ne hinnat ovat esillä siinä samassa Virran sovelluksessa, jolla sähkön oston voi tehdä.
Ymmärrätköhän sinä ja muut tämän ketjun vänkääjät, että ei millään latureilla näy hinnat siinä tolpassa, vaan ne pitää tarkistaa sovelluksesta tai netistä? Silti te huudatte ja vingutte, että nimenomaan roaming-tapauksessa ne hinnat pitäisi näkyä siinä tolpassa tai muuten paikan päällä. Mitä te oikein touhuatte? Miksi se nyt nähdään maailman kaatavana asiana, jos roaming-hinta pitää tarkistaa sovelluksesta, mutta muuten on ihan ok, että hinnan joutuu tarkistamaan sovelluksesta?Aivan sama vaikka julkaisevat hintansa päivän hesarissa, niin se ei riitä, jos vaatimus on hinnan esittäminen paikan päällä.
Ainakin siellä näkyy hinta tolpassa missä minä latailen. Muut nyt sitten kiireen vilkkaa korjaamaan tilanne.Ymmärrätköhän sinä ja muut tämän ketjun vänkääjät, että ei millään latureilla näy hinnat siinä tolpassa, vaan ne pitää tarkistaa sovelluksesta tai netistä?
Ainakin siellä näkyy hinta tolpassa missä minä latailen. Muut nyt sitten kiireen vilkkaa korjaamaan tilanne.
En haasta riitaa. Totean vain, että jos tolpan kyljessä on K-latauksen tarra ja asiaa tietämätön saa latauksen käyntiin virran tagilla, niin hän saattaa tarkistaa hinnan K-lataukselta, kun sen tolppa kyseessä.Minkähän toimijan laturi? Itse olen nähnyt ainoastaan yhden Fortum C&D laturin, jossa hinta oli näkyvillä, mutta sen sijaan kymmeniä muita, joissa hintaa ei ole näkyvillä.
Miksi tämä ei ole tämän ketjun vänkääjien mielestä ongelma? Vaan ongelma on ainoastaan tuo, että roaming-hinta ei ole tolpassa näkyvillä?
En haasta riitaa. Totean vain, että jos tolpan kyljessä on K-latauksen tarra ja asiaa tietämätön saa latauksen käyntiin virran tagilla, niin hän saattaa tarkistaa hinnan K-lataukselta, kun sen tolppa kyseessä.
Silloin sinulla on sopimus missä hinnat määritelty. Eikös ne ole samat latasit Ksta tai Rechargesta?
Miksi tämä hinta pitäisi näyttää? Sinulla on sopimus että voit käyttää eri latureita hintaan x. Vai vaihteleeko ja ei ole kiinteä?Kyllähän minä sen hinnan tiedän. Mutta ei se kuulu Keskolle tai muille toimijoille, se on minun ja Elli Oy/Ltd/Ab/.. välinen asia.
Lataus pystytään laskuttamaan.Miksi sinä kommentoit sähköauton lataukseen liittyviä asioita, kun selkeästi sinulla ei edes sähköautoa ole?
Jos asiakas on siinä K-latauksen laturin luona, niin eihän Virralla ole mitään mahdollisuutta siinä fyysisesti mitään hintoja näyttää. Siksi hinta pitää tarkistaa sieltä Virran sovelluksesta tai nettisivulta. Asiakas ei tarkistanut, vaan päätti ostaa sähköä sokkona. Miksi tämä on edelleen sinun mielestä K-latauksen vika? Asiakas ei ostanut sitä sähköä K-lataukselta.
Vaikka tämä roaming-case on sinulle hyvin tärkeän tuntuinen, itselle ja ehkä muillekin kritisoijille olennaista olisi korjata koko latausmarkkinan toimintamallia hinnoittelun näkyvyyden osalta. Täyttä skeidaa jos ei onnistuta tuomaan päivän/lataajan hintaa näkyville kuin äppiin.Ymmärrätköhän sinä ja muut tämän ketjun vänkääjät, että ei millään latureilla näy hinnat siinä tolpassa, vaan ne pitää tarkistaa sovelluksesta tai netistä? Silti te huudatte ja vingutte, että nimenomaan roaming-tapauksessa ne hinnat pitäisi näkyä siinä tolpassa tai muuten paikan päällä.
K-latauksessa on tosin sekin ongelma, että mikäli mainokset eivät ole täyttä kusetusta ja paskapuhetta, niin sieltä saatava sähkö on 100%:sesti tuulisähköä. Nainollen latausteho varmasti vaihtelee suuresti ja pitäisi katsoa myös tuulivoiman kulloinen tuotanto tai saattaa jäädä sähkö saamatta
Ongelmahan lienee siinä, että lataukseen on käytettävissä niin montaa erilaista operaattoria tagia yms., että taustajärjestelmistä tulisi varmasti aika raskaat ylläpitää nykyisellä mallilla, kun pitäisi sen oikeuden ladata lisäksi kaivaa jokaisen hinta jostain, mikä riippuu X, Y ja Z asiasta.Vaikka tämä roaming-case on sinulle hyvin tärkeän tuntuinen, itselle ja ehkä muillekin kritisoijille olennaista olisi korjata koko latausmarkkinan toimintamallia hinnoittelun näkyvyyden osalta. Täyttä skeidaa jos ei onnistuta tuomaan päivän/lataajan hintaa näkyville kuin äppiin.
Standardissa, jonka avulla laturit keskustelevat taustajärjestelmän kanssa, on tuohon kyllä ratkaisu, ja se ON aika yksinkertianen. Laturi lähettää rfid-tägin taustajärjestelmälle, taustajärjestelmä välittää sen eteenpäin roaming-toimijoille. Roaming-toimija (esim Elli) palauttaa viestin "kyllä tämä tägi saa ladata". Tämän paluuviestin mukana Elli voi lähettää 512 merkin pituisen tekstikentän. Esim "Tervetuloa lataamaan Elli-asiakas, tämä lataus maksaa sinulle 20c/min". Laturin ei siis tarvitse tietää mitään asiakkaan elli-asiakkuudesta tms, vaan ainoastaan näyttää hyväksyntäviestin mukana tullut tekstikenttä.Tuo hinnan näyttäminen laturissa ei todellakaan ole yksinkertainen asia sillä esim Ellillä on kolmenlaisia sopimuksia joissa kaikissa hinta on eri, lisäksi sopimukset ovat vuoden mittaisia ja hinta riippuu siitä milloin sopimuksen on tehnyt. Eli minkä hinnan se laturi nyt näyttää. Sillä ei taatusti ole pääsyä Ellin asiakastietokantaan josta se voisi kysellä käyttäjän sopimusta vaan se ainoastaan tarkistaa saako kyseinen käyttäjä ladata.
Tällainen standardiko on olemassa missä tuo hintatieto liikkuu laturille? En itse tiedä, mutta epäilen erittäin vahvasti moisen olemassaoloa. Itse kun olen työni puolesta osallistunut eräiden standardien kehittämiseen niin täytyy sanoa ettei minulla ole ihan noin ruusuinen kuva että tuollaista standardia ikinä edes kehitettäisiin.Standardissa, jonka avulla laturit keskustelevat taustajärjestelmän kanssa, on tuohon kyllä ratkaisu, ja se ON aika yksinkertianen. Laturi lähettää rfid-tägin taustajärjestelmälle, taustajärjestelmä välittää sen eteenpäin roaming-toimijoille. Roaming-toimija (esim Elli) palauttaa viestin "kyllä tämä tägi saa ladata". Tämän paluuviestin mukana Elli voi lähettää 512 merkin pituisen tekstikentän. Esim "Tervetuloa lataamaan Elli-asiakas, tämä lataus maksaa sinulle 20c/min". Laturin ei siis tarvitse tietää mitään asiakkaan elli-asiakkuudesta tms, vaan ainoastaan näyttää hyväksyntäviestin mukana tullut tekstikenttä.
En tiedä lähettääkö Elli tuon kentän autentikaatio-hyväksynnän mukana, tai osaako K-latauksen käyttämät laturit k.o. kenttää näyttää, mutta siis tapa on olemassa.
Muuten olen aika hämmentynyt miten täältä löytyy näin vahvaa kannatusta ajatukselle että "On ihan OK, ettei kuluttajalle näytetä ostamansa tuotteen hintaa". Ehkä nämä nykyisen RFID-roaming järjestelmän kannattajat voisi ostaa maitonsakkin prismasta sokkona, heiluttaa RFID-tägiä automaattikassalla, ja katsoa sitten kotona kännykkäsovelluksen ostoshistoriasta paljonko se maito lopulta maksoi
Jos nyt tätä keskustelua yhtään luet, niin tässähän nimenomaan moni vaatii sitä että se hinta pitäisi aina lukea siinä laturin kyljessä tai voi muuten lopettaa koko lataustoiminnan kun ei osaa niin perusasiaa saada kuntoon.Miksi tämä hinta pitäisi näyttää? Sinulla on sopimus että voit käyttää eri latureita hintaan x. Vai vaihteleeko ja ei ole kiinteä?
Matti halusi tälle nimenomaan selvyyden. (lainaukset il.fi)Tarinassa kerrottiin asiakkaalle hinta. Asiakas kuitenkin päätti ostaa sähkö eri firmalta kuin minkä firman hinnan oli tarkistanut. Kuten aiemmin esitin esimerkin: Jos katsot Citymarketin hinnan, mutta ostat Prismasta, niin onko se Citymarketin vika jos hinta ei täsmääkään?
Aika selkeää.Matin mukaan K-Latauksen pisteellä oli kiinteä ilmoitus, jonka mukaan hintatiedot näkyvät k-lataus.fi-sivustolla. Siellä hinnaksi ilmoitetaan 0,20 euroa minuutilta. Sama tieto löytyi Vaajakosken K-Lataus-aseman mobiilisovelluksesta.
Matin käyttämä kännykkäsovellus oli tunnistanut hänet Virran asiakkaaksi ja ohjannut hänen Virran palveluun, vaikka fyysisesti latausasema olikin K-Latauksen latauspiste.
Matin lautakunnalle toimittamassa ruutukaappauksessa näkyy lataussovelluksen käyttöliittymä, jossa K-Supermarket Vaajakoskella tapahtuvan latauksen hinnaksi ilmoitetaan 0,20 euroa minuutilta.
– Tämän hintatiedon kuluttaja oli saanut latauksen yhteydessä, lautakunta sanoo ratkaisutekstissään.
No siitä pitää lähteä että hinnat näkyy "hyllyn reunalla", ei niin että ne nähdäkseen pitää hankkia joku laite ja ohjelma jolla voi ne katsoaJos nyt tätä keskustelua yhtään luet, niin tässähän nimenomaan moni vaatii sitä että se hinta pitäisi aina lukea siinä laturin kyljessä tai voi muuten lopettaa koko lataustoiminnan kun ei osaa niin perusasiaa saada kuntoon.
Sitä tuossa ei yksilöity, tai meni minulta ohi. En pois sulje sitä että käyttäjä ei asiakkuudet syöttänyt, eli ei välttämättä mikää mystinen kristallipallo.Mikäs tämä mystinen appi mahtaa olla mikä tunnistelee asiakkuuksia ja ohjailee johonkin latureille sen perusteella?
Miksi sinä kommentoit sähköauton lataukseen liittyviä asioita, kun selkeästi sinulla ei edes sähköautoa ole?
Oletteko muuten te, jotka tässä asiassa puolustatte hölmöläisiä, myös sitä mieltä, että jos hölmöläinen antaa pankkitunnuksensa huijarille, niin pankin pitäisi korvata menetetyt rahat?
Tuossahan selvästi sanottiin että standardi mahdollistaa 512 tavun mittaisen vapaan tekstikenttä replyn. Eli ei se hintatiedon näyttämistä missään "standardimuodossa" mahdollista ja tuskin missään päin sanotaan että latausaseman tuon tekstikentän pitäisi kenellekään näyttää saati että tuon tekstikentän sisältöön otettaisiin mitään kantaa.Tällainen standardiko on olemassa missä tuo hintatieto liikkuu laturille? En itse tiedä, mutta epäilen erittäin vahvasti moisen olemassaoloa. Itse kun olen työni puolesta osallistunut eräiden standardien kehittämiseen niin täytyy sanoa ettei minulla ole ihan noin ruusuinen kuva että tuollaista standardia ikinä edes kehitettäisiin.
Laturit tukevat tätä roamingia joka mahdollistaa laturitarjoajan X käyttämisen palveluntarjoajan Y lataustagilla.Siis oliko tuossa kyse siitä, että Matti latasi k-latauksen tolpasta virran tagilla? Miten tuo edes voi olla teknisesti mahdollista? Jos on mahdollista valita latausrauta mistä tahansa, niin eikö kaikkien kannattaisi mennä lataamaan Rechargen nopeille latureille vaikkapa k-latauksen tagilla.
Yhtä kaikki. Tuo sähköauton lataus on sellaista sekoilua, että siitä ei edes nuorena ihmisenä pysy kärryillä vaikka joka päivä selailee facebook ryhmiä jne. Eli voin kuvitella että normaali ihminen joka haluaa vain ajaa autolla ei ymmärrä tuosta sitäkään vähää. Kyllähän tuon pitäisi paljon selkeämmäksi muuttua ja minimivaatimus on tuo hinnan Selkeä esittäminen laturin näytöllä ennen kuin ensimmäistäkään wattia on valunut akkuun.
Viimeistään siinä kohtaa kun ensimmäinen ison puolueen poliitikko joutuu sekoilla appien ja tagien kanssa ja lataustapahtuma epäonnistuu, niin alkaa muutoksia tulemaan noihin palveluihin.