Sähkötupakka

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
780
Ehdottakaas jotain tunkkaista makua. Nyt käytössä Capellan apple pie ja vanilla custard sekä Psychon gentlemans whisper ja Damage juicen jorma.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Nyt on kyllä laskut väärin, tuosta tulee 3.6mg/ml vahvuista nestettä. Tupakasta suoraan vapottamiseen siirtyneet aloittavat usein paljon kovemmista määristä, kuten vaikkapa 6-12mg/ml. Tosin sitten riippuu laitteestakin paljon sitä höyryä vapottelee, näillä sub-ohm laitteilla vapotellessa voi esimerkiksi 3mg/ml tuntua olevan lähempänä 6mg/ml.

Tupakkaan on tosiaan paha suoraan verrata. Hetki menee löytää nesteen vahvuudet ja laitteen asetukset, mitkä tuntuvat itselle hyviltä. :)
Aivan joo, ajatuspieru tohon eksy

Itsellä aikanaan (~5 vuotta sitten) siirryin egotikkujen avulla röökistä pois. Noilla olin tottunu jotain 12mg/ml litkuja höyrytellä (alkuun jopa 20mg/ml). Sitten kun ekan isolla ilmavirralla olevan sub-ohm tankin hommasin (tais olla aspire cleito), niin ekat höyryt noilla niksoilla sai kakomaan, vaikka yli vuoden päivät oli siihen "heikommalla" laitteella tottunut. Siitä tiputin sitten 6mg/ml ja tuntu iha hyvält. Nykyään mennään 2mg/ml kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Puffin myyjä suositteli seuraavaa sekoitus suhdetta: 100ml purkkiin 10ml makua, 20ml 18mg nikotiinia ja loput 70ml pohjanestettä.

Tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Menen nyt ainakin alkuun tämän mukaan.

Edit: Onko muuten hyvä idea ravistamalla sekoittaa tuota valmista litkua? Siitä ei ollut myyjän kanssa puhetta?
Joo korkki kii ja ravistelee kunnolla. Hyvä ehkä antaa päivän pari "kypsyä" jotta maut saavat oikean sävynsä. Jotkut taitavat kypsytellä kauemminkin, tyyliin viikon verran. Itsellä yleensä päivän jälkeen sekottelusta menee käyttöön.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
Toinen mikä "häiritsee" on se kuinka usein tuota "tulisi" polttaa. Rööki on rööki se vedetään ja tumpataan kun siltä tuntuu, mutta tämän kanssa tulee ehkä useammin otettua savuja, mutta taas henkosten määrä kerralla vähämmän. Mutta kaippa tähän ajan kanssa jonkinlainen tatsi tulee. :rolleyes:
Tää on kyllä aika hankala kysymus. Mulla on vapottelua takana jo joku 5 vuotta ja vieläkin tulee otettua henkosia käytännössä ketjussa aina kun vain mahdollista. Jonkun pitäis kehittää näihin joku rajoitin, joka antaa vetää vaikka 20 hatsia tunnissa
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Itsekkin huomannut, että tulee otettua useammin, mutta pienempi määrä henkosia. Oman mutuarvion perusteella sanoisin, että vuorokaudessa otettujen henkosten määrä aika sama kuin tupakoidessa.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Voisi hommata toisen Eleaf Melo 4 Tankin tähän ikuuhun, mutta näitä ei vissiin saa netistä tilattua? Voisi vaihtaa makua helpommin. Eikä tarvitsisi pössytellä aina tyhjäksi ennen vaihtoa?

Monta päivää porukalla kestää imeä tuollainen 4,5ml tankki? Itsellä pari päivää jo käytössä ja vielä melkein puolet jäljellä...

Eihän täällä olisi kellään myydä? Omalta paikkakunnalta ei myymälää löydy :shy:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
677
Voisi hommata toisen Eleaf Melo 4 Tankin tähän ikuuhun, mutta näitä ei vissiin saa netistä tilattua? Voisi vaihtaa makua helpommin. Eikä tarvitsisi pössytellä aina tyhjäksi ennen vaihtoa?

Monta päivää porukalla kestää imeä tuollainen 4,5ml tankki? Itsellä pari päivää jo käytössä ja vielä melkein puolet jäljellä...

Eihän täällä olisi kellään myydä? Omalta paikkakunnalta ei myymälää löydy :shy:
3,5ml tankillinen meni vuosi sitten päivässä. Nykyään 8ml tankki kestää 1-2vkoa, ei ole nykyisessä työpaikassa tupakoitsijoita/höyryttelijöitä niin ei tule yksin lähdettyä ollenkaan. :)
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Voisi hommata toisen Eleaf Melo 4 Tankin tähän ikuuhun, mutta näitä ei vissiin saa netistä tilattua? Voisi vaihtaa makua helpommin. Eikä tarvitsisi pössytellä aina tyhjäksi ennen vaihtoa?

Monta päivää porukalla kestää imeä tuollainen 4,5ml tankki? Itsellä pari päivää jo käytössä ja vielä melkein puolet jäljellä...

Eihän täällä olisi kellään myydä? Omalta paikkakunnalta ei myymälää löydy :shy:
Facebookista löytyy aika hyvin noita vaperyhmiä ostoon ja myyntiin, usein jopa ihan omalle paikkakunnallekin omansa. Siellä ite aina ostellut/myynyt noita.
Noita tankkeja kannattaa myös kokeilla erilaisia ihan rohkeasti :)
 

Janezki

Vähempi Jumaluus
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
81
Eihän täällä olisi kellään myydä? Omalta paikkakunnalta ei myymälää löydy :shy:
Missäpäin vaikutat? Voisin katella noita vanhoja kamppeita jos jotain olis laittaa. Melo 4 näköjään ns. "Atlantis yhteensopiva", eli aika hemmetin monen tankin coilit menee siihen ja päinvastoin. Tobecon Supertankkeja löytyy ainakin ihan kasaksi asti...
Laita vaikka YV.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Voisi hommata toisen Eleaf Melo 4 Tankin tähän ikuuhun, mutta näitä ei vissiin saa netistä tilattua? Voisi vaihtaa makua helpommin. Eikä tarvitsisi pössytellä aina tyhjäksi ennen vaihtoa?

Monta päivää porukalla kestää imeä tuollainen 4,5ml tankki? Itsellä pari päivää jo käytössä ja vielä melkein puolet jäljellä...:shy:
Jos ei ole hoppu niin Melo nelosia saa Aliexpressiltä 12€ tsipale. Suosittelisin tosin kokeilemaan muitakin hyviä vaihtoehtoja. Eikä sitä tankkia ole pakko vetää täyteen.. :D
Itsellä kuluu joku 6-10ml nestettä päivässä, riippuen ehtimisistä. Sinulla tosin ajossa pienet watit ja isot niksat, joitten pitäisi hidastaa nestekulutusta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
44
Kiinnostaisi tietää mitä makuja jengi möyhyttää ja millä suhteella sekoitatte nesteet? Varsinkin sub-ohmikäyttäjien setit kiinnostaa omaan verrattuna, mutta muutkin voi vastata.

Itse tällä hetkellä yksi koepullo 65/35 VG/PG suhteella, Kuhanzzin Stamina Potionia 15% ja niksaa 3%. Innokinin Plex tankki ja 0.13ohmin plexus coili sisässä. Ei oikein tämä setti tunnu olevan lähelläkään optimia, mitähän tässä sitten lähtisi oikein muuttamaan :D

Tosiaan vielä on paljon oppimista ja yrittämistä kun yrittää luoda sitä optimimakua ja tuntumaa. Monta prossaa yleensä käytätte Kuhanzzin makuja litkuissanne? The Blackin ja FlavorArtin makuja löytyy myös muutama eri pullo, ei mitään hajua paljon laittaisi makua litkuihin kun aina ihan summa mutikassa mennyt.

Muuten sellanen kyssäri vielä, että miten pitkiä hittejä yleensä otatte noin keskimäärin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
677
Kiinnostaisi tietää mitä makuja jengi möyhyttää ja millä suhteella sekoitatte nesteet? Varsinkin sub-ohmikäyttäjien setit kiinnostaa omaan verrattuna, mutta muutkin voi vastata.

Itse tällä hetkellä yksi koepullo 65/35 VG/PG suhteella, Kuhanzzin Stamina Potionia 15% ja niksaa 3%. Innokinin Plex tankki ja 0.13ohmin plexus coili sisässä. Ei oikein tämä setti tunnu olevan lähelläkään optimia, mitähän tässä sitten lähtisi oikein muuttamaan :D

Tosiaan vielä on paljon oppimista ja yrittämistä kun yrittää luoda sitä optimimakua ja tuntumaa. Monta prossaa yleensä käytätte Kuhanzzin makuja litkuissanne? The Blackin ja FlavorArtin makuja löytyy myös muutama eri pullo, ei mitään hajua paljon laittaisi makua litkuihin kun aina ihan summa mutikassa mennyt.

Muuten sellanen kyssäri vielä, että miten pitkiä hittejä yleensä otatte noin keskimäärin?
En ole kyseistä makumerkkiä kokeillut, mutta aika paljon on vaihtelua merkkien välillä että miten paljon pitää makua laittaa. Itse olen tehnyt 100ml pulloon siten että 10ml 18mg niksaa, sitten 10-20ml makunestettä (valmistajasta riippuen) ja perään sitten 30/70 PG/VG pohjaa. Sekoittelua ja annan maustua kaapissa parista päivästä viikkoon. Jollei makua ole tarpeeksi niin 5ml lisää makua, uutta sekoittelua ja pari päivää kypsytystä.
 

Janezki

Vähempi Jumaluus
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
81
Noista FA:n tiivisteistä sen verran että kannatta aloittaa kokeilut 5% suhteella, ne on aika tujua tavaraa.
Hitit itsellä 1,5-2sek, mutta niitä tulee sitten otettua vähän useammin. Nytkin pöydällä 7 subohmikomboa (70w-75w) joista vuorovedoilla...:eek:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
44
En ole kyseistä makumerkkiä kokeillut, mutta aika paljon on vaihtelua merkkien välillä että miten paljon pitää makua laittaa. Itse olen tehnyt 100ml pulloon siten että 10ml 18mg niksaa, sitten 10-20ml makunestettä (valmistajasta riippuen) ja perään sitten 30/70 PG/VG pohjaa. Sekoittelua ja annan maustua kaapissa parista päivästä viikkoon. Jollei makua ole tarpeeksi niin 5ml lisää makua, uutta sekoittelua ja pari päivää kypsytystä.
Itse olen kuullut vähän eriävää mielipidettä tuosta kypsyttelystä, toiset vannoo että pitää olla vähintään kuukausi että voi edes vapettaa ja toiset sanoo ettei mitään väliä :D

Noista FA:n tiivisteistä sen verran että kannatta aloittaa kokeilut 5% suhteella, ne on aika tujua tavaraa.
Hitit itsellä 1,5-2sek, mutta niitä tulee sitten otettua vähän useammin. Nytkin pöydällä 7 subohmikomboa (70w-75w) joista vuorovedoilla...:eek:
No huhhuh :D Kiitos tipistä, pitää aloittaa vähän iisimmin noiden kanssa sitten.

Laitoin muuten juuri purkkiin enemmän VG:tä niin parani savut huomattavasti ja ei ole niin kuivaa, näköjään paljon paremmat möyhyt tulee kun VG:tä on lähemmäs 70% tai mun tapauksessa varmaan vielä enemmänkin. PG näyttää tekevän möyhyistä kauhean kuivaa ja mun kroppakaan ei oikein tykkää siitä. En oikein osaa arvioida miten paljon viittis tunkea niksaa näihin setteihin, että olis hyvässä tasapainossa.
 

Janezki

Vähempi Jumaluus
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
81
Jos teet yhdestä makutiivisteestä valmista nestettä, niin kypsytys ei yleensä makua muuta. Makusekoitukset taasen yleensä vaativat jonkunlaisen kypsymisajan, varsinkin sellaiset joissa on mukana kermoja (custard, cream, yms.) tarvitsevat jopa kuukauden että saavutetaan se haluttu makuprofiili.
Nämähän ovat toki aivan makuasioita, jos maku kelpaa suoraan sekoituksesta, niin mitäpä tuota odottelemaan. :)
PG tosiaan "kuivattaa" höyryä, mutta vahvistaa makua, joten jonkunlainen kompromissi PG/VG suhteessa pitää tehdä. 30PG/70VG taitaa olla se yleisin, jolla itsekkin menen.
Joillekkin PG ei sovi ollenkaan, vaan saattaa aiheuttaa jopa iho-oireita, verenvuotoa nenästä, tms.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Itse sekoitan tyypillisesti Toveri Liquids, Capella ja Primatic makuja. Esim Toveria laitan 100ml:n pulloon 20ml+10ml 18/20mg niksaa. Loput puhdasta VG:tä. Tällä tavalla VG/PG suhde riippuu niksan VG/PG suhteesta. VG niksalla tulee 70/30, 50/50 niksalla tule 75/25.

Itse tykästynyt aika paljon kirpeisiin mansikkamakuihin, esim Toveri Liquids Lesbian Lover ja Prismatic Red. Myös capellan strawberry cream on mun mieleen. Siinä ei kermaa ole liikaa vaan pelkästään pikkusen taustalla. Ehdoton kriteeri myös noissa mauissa mulla on, että ei oo mitää väriä siinä. Värjätyt tuntuu karstaavaan coilit nopeemmin.

Hitin pituus on just niin pitkä ku fiiliksen mukaa tuntuu oikeelta. Oon viimeaikoina myös siirtynyt SS316 coileihin ja lämmönsäätöön. Mukavalta tuntuu kyllä. iStick Pico 21700 + Vandy Vape Pulse mukavan pieni allround laite. Drippailu myös nykyään ainoa tapa millä meen (joskus squonkkailen tosin). Vuodoista sun muista ei voi syyttää kun itseään ja olenkin jo oppinut sopivan nesteen tuikkausmäärän. Toisena laitteena käytän Wismec Luxotic BF modia saman aton kaa, joskin hyvin harvoin. Nykyään siis käytännössä yhellä atolla pärjään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
177
Puffin myyjä suositteli seuraavaa sekoitus suhdetta: 100ml purkkiin 10ml makua, 20ml 18mg nikotiinia ja loput 70ml pohjanestettä.

Tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Menen nyt ainakin alkuun tämän mukaan.

Edit: Onko muuten hyvä idea ravistamalla sekoittaa tuota valmista litkua? Siitä ei ollut myyjän kanssa puhetta?
Jos ei halua rasittaa rannetta, nuo Lidlin myymät ultraäänipuhdistimet ovat olleet käteviä. Pari maksimipituista pesujaksoa ja litkut on niin sekaisin kuin mahdollista.
Jos steeppausta haluaa nopeuttaa, voi käyttää kädenlämpöistä vettä.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
25
Itse sekoitan tyypillisesti Toveri Liquids, Capella ja Primatic makuja. Esim Toveria laitan 100ml:n pulloon 20ml+10ml 18/20mg niksaa. Loput puhdasta VG:tä. Tällä tavalla VG/PG suhde riippuu niksan VG/PG suhteesta. VG niksalla tulee 70/30, 50/50 niksalla tule 75/25.

Itse tykästynyt aika paljon kirpeisiin mansikkamakuihin, esim Toveri Liquids Lesbian Lover ja Prismatic Red. Myös capellan strawberry cream on mun mieleen. Siinä ei kermaa ole liikaa vaan pelkästään pikkusen taustalla. Ehdoton kriteeri myös noissa mauissa mulla on, että ei oo mitää väriä siinä. Värjätyt tuntuu karstaavaan coilit nopeemmin.

Hitin pituus on just niin pitkä ku fiiliksen mukaa tuntuu oikeelta. Oon viimeaikoina myös siirtynyt SS316 coileihin ja lämmönsäätöön. Mukavalta tuntuu kyllä. iStick Pico 21700 + Vandy Vape Pulse mukavan pieni allround laite. Drippailu myös nykyään ainoa tapa millä meen (joskus squonkkailen tosin). Vuodoista sun muista ei voi syyttää kun itseään ja olenkin jo oppinut sopivan nesteen tuikkausmäärän. Toisena laitteena käytän Wismec Luxotic BF modia saman aton kaa, joskin hyvin harvoin. Nykyään siis käytännössä yhellä atolla pärjään.
jos kirpeä mansikka uppoaa niin puffilasta HAUS fuelin strawnado. On vähän karkkimaista vesimelonia seassa. Todella jees ollu omaan makuun.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
[OT]
Joo ei, harhaluulo.
[/OT]
Jatketaan täällä, kun tuonne naapuri-ketjuun ei kuulu. Muille tiedoksi totesin sähköröökin olevan normiröökiä parempi itselle ja ympäröiville ihmisille.

Miksi tämä on harhaluulo. Eikö sähköröökistä tule kuitenkin vesihöyryä vain? Ainakin se haisee huomattavasti mielyttävämmältä. (toki makuja ja hajuja on käsittääkseni miljoonia)

EDIT: Siis sen verran korjataan, että tarkoitin terveydelle parempi. Mausta ei nyt puhuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 177
Miksi tämä on harhaluulo. Eikö sähköröökistä tule kuitenkin vesihöyryä vain? Ainakin se haisee huomattavasti mielyttävämmältä. (toki makuja ja hajuja on käsittääkseni miljoonia)

EDIT: Siis sen verran korjataan, että tarkoitin terveydelle parempi. Mausta ei nyt puhuta.
No vaikka tuolta jotain -> Totta vai tarua: 8 väitettä sähkötupakasta ja vesipiipusta - Fressis

Eli paskaa se on tuokin, aika monen tutkimuksen mukaan. "terveellisempää" kuin tupakka, ehkä, ehkä ei. Vahvasti epäilevät että ei vain ole.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Suomessahan asiaan perehtymättömät viranomaiset ja THL tutkijat levittävät valheita vapetuksen terveyshaitoista ja taistelevat vastaan silkkaa tietämättömyyttään, todella monet luulevat että on aivan yhtä haitallista kuin röökin kiskominen. Kyllä sen terveyseron ihan itsekkin huomaa kun tekee vaihdon syöpäkääryleestä höyryttelyyn ja yskii mustat limat ulos ensimmäisen kuun aikana..
Yksi esimerkki myös terveyshuollon puolelta, jotkut lääkärit jopa väittäneet keuhkoödeeman ja nilkkaturvotus (veden kertyminen) kombinaation johtuneen höyryttelystä, tätähän on myös tutkittu rapakon takana ja todettu että mitään nestettä ei keuhkoihin jää. Tämän laukaiseva tekijä usein on vanhemmalla henkilöllä kesän ensimmäiset lämpöaallot. Toista tosiaan ulkomailla (en muista maata..) sairaalan ovessa pro-vape kylttejä.
Parveke ja pihatouhuista, Itse monesti miettinyt pienemmällä piha-alueella höyrytellessä että joku mummo soittaa palokunnan paikalle, höyry kun jää ilmaan leijumaan pitkäksi aikaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Johan nyt höyryttely on mielettömän paljon parempi kuin tupakka pelkästään sen takia että ei ole mitään palamisreaktiota.
Puhumattakaan niistä kymmenistä/sadoista kemikaaleista mitä tupakkaan on lisätty mm. tehostamaan nikotiinin imeymistä (ammoniakki) tai niistä tuhansista kemikaaleista jotka syntyvät sen palamisreaktion myötä.

@mailman voisi linkkailla nämä "monet tutkimukset joiden mukaan se on paskaa".
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Niin, vaikea sitä on näin maalaisjärjelläkään ymmärtää, miten tuo sähkörööki olisi huonompi käyttäjälleen. Minulle se joka tapauksessa on miellyttävämpi. Naapurin vapettaessa ei synny hajuhaittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 177
Huoh, tätä jo odotinkin :D

Missään kohti en tainnut sanoa että sähkörööki olisi _huonompaa_ käyttäjälleen.
Sanoin vain, että paskaa se on sekin niinkuin tavan tupakkakin.

Sen verran paljoa ei asia kiinnosta, että tarkemmin jaksaisin perehtyä. Ihan vain lukenut uutisia jne. että läheskään kaikkea eivät olisi vielä saaneet sähköröökistäkään tutkittua.
Mutta jos se on "terveellisempää" kuin tavan tupakka, hyvä hyvä! Itse en vain ole toistaiseksi sähkötupakasta niin kiinnostunut teoria- tai käyttömielessä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 510
Huono homma kun vapevehkeet menee koko ajan enemmän tuonne pienempien subohmien suuntaan. Itse toivoisin enemmän valinnanvaraa 1-2ohm atoihin/tankkeihin joissa pärjää 10-15W teholla ja akku sekä tankki riittää moninkertaisesti, tai vaihtoehtoisesti laite voi olla pienempi. Lisäksi stealth veippaus onnistuu paremmin kun höyryä ei puske liikaa. Nykyisin suurin sallittu 2ml tankki ja 200W ei montaa hatsia myönnä ennen tankin tyhjenemistä.

Itsellä käytössä Joyetechin vanha Cuboid combo, sekä Cubis jossa Wismecin CB-80 mod. Täytyy alkaa tutkia vaihtoehtoja ainakin tuolle Cuboidille kun se tankki ei enää lähde modista irti ja kiinteä akku alkaa olla melko moido. Muuten ihan paras.
 

pau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
360
Huono homma kun vapevehkeet menee koko ajan enemmän tuonne pienempien subohmien suuntaan. Itse toivoisin enemmän valinnanvaraa 1-2ohm atoihin/tankkeihin joissa pärjää 10-15W teholla ja akku sekä tankki riittää moninkertaisesti, tai vaihtoehtoisesti laite voi olla pienempi. Lisäksi stealth veippaus onnistuu paremmin kun höyryä ei puske liikaa. Nykyisin suurin sallittu 2ml tankki ja 200W ei montaa hatsia myönnä ennen tankin tyhjenemistä.

Itsellä käytössä Joyetechin vanha Cuboid combo, sekä Cubis jossa Wismecin CB-80 mod. Täytyy alkaa tutkia vaihtoehtoja ainakin tuolle Cuboidille kun se tankki ei enää lähde modista irti ja kiinteä akku alkaa olla melko moido. Muuten ihan paras.

Surraa ite coilit ja pumpulia välii ni melkee mikävaa rakennettava tankki passaa missä säädettävä imuaukko.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Huono homma kun vapevehkeet menee koko ajan enemmän tuonne pienempien subohmien suuntaan. Itse toivoisin enemmän valinnanvaraa 1-2ohm atoihin/tankkeihin joissa pärjää 10-15W teholla ja akku sekä tankki riittää moninkertaisesti, tai vaihtoehtoisesti laite voi olla pienempi. Lisäksi stealth veippaus onnistuu paremmin kun höyryä ei puske liikaa. Nykyisin suurin sallittu 2ml tankki ja 200W ei montaa hatsia myönnä ennen tankin tyhjenemistä.

Itsellä käytössä Joyetechin vanha Cuboid combo, sekä Cubis jossa Wismecin CB-80 mod. Täytyy alkaa tutkia vaihtoehtoja ainakin tuolle Cuboidille kun se tankki ei enää lähde modista irti ja kiinteä akku alkaa olla melko moido. Muuten ihan paras.
Vaihdoin takaisin mesh-vehkeisiin koska:

- Atopäät ovat kalliita ja laatu vaihtelee liikaa
- Nesteenkulutus vaihtoatovehkeissä on aivan järjetöntä. Nyt kun pitää suomikaupasta ostaa niksat niin alkaa olemaan jo kustannuskysymys.
- Atopäät ruikkivat nesteet ilmarööreistä pihalle. Kokeillut kymmeniä laitteita ja kaikissa sama ongelma.
- Akku kuluu ihan törkeän nopeasti.
- Höyryn määrä atovehkeissä häiritsevää. En halua kiinnittää huomiota ja paheksuntaa vaan saada niksat.
- Mesh-vehkeen kurkkutuntumaa ei mikään nykylaite ole pystynyt korvaamaan.

Negatiiviset puolet mesh-atoista:

- Laite pitää olla pystyasennossa koska muuten se vuotaa taskuun.
- Niksaa pitää olla enemmän suhteellisesti. Tosin pienempi nesteenkulutus helpottaa tätä.

Useiden satojen eurojen kokeilujen jälkeen en osta enää ikinä mitään kertakäyttöatovehjettä. Pystyn kyllä elämään meshin haittapuolien kanssa verrattuna sitä että vaihtelen 5e/kpl atopäivä parinpäivän välein ja pyyhin paperilla jatkuvasti ilmarei'istä nestettä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
 

pau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
360
Useiden satojen eurojen kokeilujen jälkeen en osta enää ikinä mitään kertakäyttöatovehjettä. Pystyn kyllä elämään meshin haittapuolien kanssa verrattuna sitä että vaihtelen 5e/kpl atopäivä parinpäivän välein ja pyyhin paperilla jatkuvasti ilmarei'istä nestettä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Pari vuotta jo menty 50W istick:llä ja FT:n 5$ doggystyle tankeilla. Noista tuppaa kierteet menee kovassa käytössä, mutta on niitä vieläkin useampia varalla. 0.4mm lankaa n.7 kierrosta about 1 ohmia. Nesteenä Flavor Artsin tuotteita ja sekotussuhde 2%. Pelkkää VG:tä tulee käytettyä poislukien nikotiinin lisäys, mikä on PG:ssä tiivisteenä. Ei karstaa juurikaan coileja niin noin kerra kuussa vaihdan pumpulit ja poltan coilin puhtaaks. n. 3kk välein ehkä surraan uudet langat jos muistan. Meniskö joku 3ml nestettä 18W:lla päivässä. :)

Kyllä noihin sai varmaan toistatuhatta pitkälle laitettua rahaa ennenkuin tajus olla katsomatta uutuuksia. Nikotiinia kerkesin hamstrata ~15v. tarpeiks pakkaseen. :vihellys:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 439
Vaihdoin takaisin mesh-vehkeisiin koska:

- Atopäät ovat kalliita ja laatu vaihtelee liikaa
- Nesteenkulutus vaihtoatovehkeissä on aivan järjetöntä. Nyt kun pitää suomikaupasta ostaa niksat niin alkaa olemaan jo kustannuskysymys.
- Atopäät ruikkivat nesteet ilmarööreistä pihalle. Kokeillut kymmeniä laitteita ja kaikissa sama ongelma.
- Akku kuluu ihan törkeän nopeasti.
- Höyryn määrä atovehkeissä häiritsevää. En halua kiinnittää huomiota ja paheksuntaa vaan saada niksat.
- Mesh-vehkeen kurkkutuntumaa ei mikään nykylaite ole pystynyt korvaamaan.

Negatiiviset puolet mesh-atoista:

- Laite pitää olla pystyasennossa koska muuten se vuotaa taskuun.
- Niksaa pitää olla enemmän suhteellisesti. Tosin pienempi nesteenkulutus helpottaa tätä.

Useiden satojen eurojen kokeilujen jälkeen en osta enää ikinä mitään kertakäyttöatovehjettä. Pystyn kyllä elämään meshin haittapuolien kanssa verrattuna sitä että vaihtelen 5e/kpl atopäivä parinpäivän välein ja pyyhin paperilla jatkuvasti ilmarei'istä nestettä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Miksi et käytä tavallisia, itse rakenneltavia deckejä? Itsellä Ammit 25mm ja Puffista hommattu valmiit coilit, paketti maksoi muutaman euron ja tuossa on minun käytölle coilit pariksi vuodeksi. Varmaan 2kk vedin samalla coililla, pari kertaa taisin vaihtaa pumpulit jonka yhteydessä kuivapoltin coilit puhtaaksi.. Ei vuoda, höyryn voi säätää mm. imuilmalla. Meshit oli aikanaan ihan hienoja vehkeitä mutta en vain jaksa säätää noiden kanssa. Pumpuli kaikista helpoin ja järkevin ratkaisu jos haluaa toimivaa kustannustehokkaaseen hintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Miksi et käytä tavallisia, itse rakenneltavia deckejä? Itsellä Ammit 25mm ja Puffista hommattu valmiit coilit, paketti maksoi muutaman euron ja tuossa on minun käytölle coilit pariksi vuodeksi. Varmaan 2kk vedin samalla coililla, pari kertaa taisin vaihtaa pumpulit jonka yhteydessä kuivapoltin coilit puhtaaksi.. Ei vuoda, höyryn voi säätää mm. imuilmalla. Meshit oli aikanaan ihan hienoja vehkeitä mutta en vain jaksa säätää noiden kanssa. Pumpuli kaikista helpoin ja järkevin ratkaisu jos haluaa toimivaa kustannustehokkaaseen hintaan.
Jotenkin jäi pariin kokeiluun nuo pumpulihommat. Tais olla silloin kun tuli pelkkiä drippereitä ja dripperiä tähän taloon ei tule.

Mites tuollainen Ammit toimii eritavalla vs. kertakäyttö-ato kun ilmakanavat menevät samaa reittiä alhaalta ylös? Ja mitä tuollainen kuluttaa nestettä? Muistaakseni nuo olivat aika juoppoja jo 3-4 vuotta sitten kun yritin niitä kokeilla.
 

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Muistaakseni nuo olivat aika juoppoja jo 3-4 vuotta sitten kun yritin niitä kokeilla.
Itse tehdyt lanka pumpuli viritykset kuluttaa atoihin nähden enemmän löpöä koska niitä ajetaan yleensä kovemmilla tehoilla että saa jotain irti. Itelläkin on nesteenkulutus kasvanut atoista vähintään tuplaksi mutta niksan vahvuus tippunut samassa suhteessa. Rautalanka ja lämpösäätö taitaa olla paras ja halvin ratkaisu tällä hetkellä. Ei ole mitään tarvetta palata takaisin atoihin kun muut ratkaisut toimivat ainakin yhtä hyvin ja tulee paljon halvemmaksi.

E:teräslanka oli tietenkin mitä tarkoitin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 439
Jotenkin jäi pariin kokeiluun nuo pumpulihommat. Tais olla silloin kun tuli pelkkiä drippereitä ja dripperiä tähän taloon ei tule.

Mites tuollainen Ammit toimii eritavalla vs. kertakäyttö-ato kun ilmakanavat menevät samaa reittiä alhaalta ylös? Ja mitä tuollainen kuluttaa nestettä? Muistaakseni nuo olivat aika juoppoja jo 3-4 vuotta sitten kun yritin niitä kokeilla.
Kyllähän sitä nestettä kuluu mutta ei mitenkään mahdottomasti. Itsellä käytössä 0,45ohm Fused Clapton coil singlenä jota ajelen 30W tehoilla. Kestäisi enemmänkin tehoa mutta tämä riittää minulle. Valmiita atopäitä en ole ikinä käyttänyt juurikin niiden hinnan takia. Vuosia takaperin vedettiin cartoilla kun muuta ei ollut saatavilla, sen jälkeen tuli cartotankit. Sen jälkeen käytettiin silica-lankaa ja lopulta tuli meshit. Kaikki muut jäi kun kokeili ensimmäistä kertaa pumpulia, aluksi coilit tuli kierrettyä itse mutta nykyään käytän pelkkiä valmiscoileja niiden tasalaatuisuuden ja helppuden takia.

Rautalanka ja lämpösäätö taitaa olla paras ja halvin ratkaisu tällä hetkellä. Ei ole mitään tarvetta palata takaisin atoihin kun muut ratkaisut toimivat ainakin yhtä hyvin ja tulee paljon halvemmaksi.
Lämmönsäätö on ihan hauska ja itsekin käytin sitä hetken aikaa SS316 langalla. Ongelmaksi muodostui yleensä modien toimimattomuus tuon lämmönsäädön osalta, kokoajan nakkeli temp controllista WW-modeen ilman varoitusta. Toimiessaan lämmönsäätö on todella kiva mutta lopulta en jaksanut taistella enää tuonkaan kanssa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 510
Vaihdoin takaisin mesh-vehkeisiin koska:

- Atopäät ovat kalliita ja laatu vaihtelee liikaa
- Nesteenkulutus vaihtoatovehkeissä on aivan järjetöntä. Nyt kun pitää suomikaupasta ostaa niksat niin alkaa olemaan jo kustannuskysymys.
- Atopäät ruikkivat nesteet ilmarööreistä pihalle. Kokeillut kymmeniä laitteita ja kaikissa sama ongelma.
- Akku kuluu ihan törkeän nopeasti.
- Höyryn määrä atovehkeissä häiritsevää. En halua kiinnittää huomiota ja paheksuntaa vaan saada niksat.
- Mesh-vehkeen kurkkutuntumaa ei mikään nykylaite ole pystynyt korvaamaan.

Negatiiviset puolet mesh-atoista:

- Laite pitää olla pystyasennossa koska muuten se vuotaa taskuun.
- Niksaa pitää olla enemmän suhteellisesti. Tosin pienempi nesteenkulutus helpottaa tätä.

Useiden satojen eurojen kokeilujen jälkeen en osta enää ikinä mitään kertakäyttöatovehjettä. Pystyn kyllä elämään meshin haittapuolien kanssa verrattuna sitä että vaihtelen 5e/kpl atopäivä parinpäivän välein ja pyyhin paperilla jatkuvasti ilmarei'istä nestettä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Ei mulla mitään ongelmia noiden vehkeiden kanssa ole ollut. Ei vuoda eikä muuta ikävää. Atopäitä menee 12e paketti parin kuukauden välein mikä ei tunnu pahalta eikä motivoi nysväämiseen lankojen yms kanssa. Niin kauan kun cubikseen saa vielä 1,5ohm atoja kaupasta niin se pysyy käytössä. Mutta cuboidille pitäisi löytää pikkuhiljaa seuraaja. Ehkä joku osaa ehdottaa hyvää mallia?
 

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Lämmönsäätö on ihan hauska ja itsekin käytin sitä hetken aikaa SS316 langalla. Ongelmaksi muodostui yleensä modien toimimattomuus tuon lämmönsäädön osalta, kokoajan nakkeli temp controllista WW-modeen ilman varoitusta. Toimiessaan lämmönsäätö on todella kiva mutta lopulta en jaksanut taistella enää tuonkaan kanssa.
Kierteeseen pitää jättää väliä tai käy noin. Sama kun vaihtaa villat on hyvä tasapää ruuvaria juoksuttaa eestaas vastuksessa käyttämättä yhtään voimaa. Langan paksuudesta ja pumpulin määrästä riippuen pahimmillaan joutuu laittamaan uuden coilin joka kerta kun vaihtaa pumpulin.

Lämmönsäätö toimii parhaimmillaan tosi hyvin mutta esim sähköröökin kaatuminen pöydällä riittää muuttamaan hyvän hatsin olemattomaksi. Lämpötilan ja watin kanssa joutuu pelaamaan vähän väliä hakiessa oikeaa tuntumaa mutta siihen tottuu äkkiä eikä oikeastaan kiinnitä asiaan edes huomiota.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Itse päätin testata miten TFV-12 reagoi siihen että sen pesee kun alkaa muuttua tunkkaiseksi. Nykyinen vastus pari kertaa jo pesty ihan juoksevalla hanavedellä ja molemmilla kerroilla siitä tuli kuin uusi. Vuodessa kuluu näitä alle 5.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 439
Kierteeseen pitää jättää väliä tai käy noin. Sama kun vaihtaa villat on hyvä tasapää ruuvaria juoksuttaa eestaas vastuksessa käyttämättä yhtään voimaa. Langan paksuudesta ja pumpulin määrästä riippuen pahimmillaan joutuu laittamaan uuden coilin joka kerta kun vaihtaa pumpulin.

Lämmönsäätö toimii parhaimmillaan tosi hyvin mutta esim sähköröökin kaatuminen pöydällä riittää muuttamaan hyvän hatsin olemattomaksi. Lämpötilan ja watin kanssa joutuu pelaamaan vähän väliä hakiessa oikeaa tuntumaa mutta siihen tottuu äkkiä eikä oikeastaan kiinnitä asiaan edes huomiota.
Käytin harvoja kierroksia ja tiukkaa pakkaa, kokeilin usealla eri laitteella sekä SS- ja Ti-langoilla. Kaikilla homma oli sen verran epävarmaa että luovuin tuon käyttämisestä.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Uwell Crown 4 kertaa kaksi extention kitillä (5ml tilavuus, saa mm. Briteistä ja fast-techiltä) ja Wismec RX Gen 3 + RX200S kovassa ajossa joka päivä. Coileina 0.23 meshit ja 90w tehona. Ilmat täysin auki ja nesteinä Damage Juicen Keke (tähän ei kyllästy koskaan), Ska Fruit bomb/Vampire Vape Heisenberg. 2mg niksoilla.

Kaikki muut tankeista/modeista jääny kaappiin, Crown 4 on vaan niin paljon parempi. Noi meshicoilit kestää kuukauden päivät ilman, että maku muuttuu ja nämä ei ole kertaakaan vuotaneet, eivätkä edes kondensoi, mikälie uusi systeemi joka vetää kondenssinesteet coilin läpi. Tuntuu toimivan. Sopivasti kolmella akulla menee päivä yhdellä laitteella, nestettä kuluu 400-500ml kuukaudessa, eli aika perhanan paljon.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Kyllä se kannattaa ennemmin sähkötupakkaa käyttää jos toinen vaihtoehto on tupakka, kyllä sähkötupakka on huomattavasti vähemmän haitallista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
44
Kysymys: Kauan teillä muuten kestää coilit noin keskimäärin ja monta möyhyä/millilitraa saatte kulumaan ennen vaihtoa? Olis kiva vertailla jos vielä kertois mitä coileja käyttää ja millä teholla imeskelee.

Itse aloin juuri merkkaamaan ylös myös miten paljon tulee möyhyteltyä, akunkestoa, coilin kestoa ja paljon menee litkuja viikossa/kuukaudessa ja paljon koko lystiin menee rahaa yleensäkin. Olis kiva vertailla muiden kanssa statseja.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Kysymys: Kauan teillä muuten kestää coilit noin keskimäärin ja monta möyhyä/millilitraa saatte kulumaan ennen vaihtoa? Olis kiva vertailla jos vielä kertois mitä coileja käyttää ja millä teholla imeskelee.

Itse aloin juuri merkkaamaan ylös myös miten paljon tulee möyhyteltyä, akunkestoa, coilin kestoa ja paljon menee litkuja viikossa/kuukaudessa ja paljon koko lystiin menee rahaa yleensäkin. Olis kiva vertailla muiden kanssa statseja.
Keskimäärin 5-6kk. TFV-12 jota ajelen tyypillisesti 100W-130W tehoilla. Noin 7ml päivässä tahdilla. Ennätys yhdelle coilille oli hieman vajaa vuosi. Nyt olen keksinyt laskea coilin läpi kuumaa vettä jos maku alkaa ummehtumaan ja tuntuu palautuvan miltei uutta vastaavaksi, ehkä nykyisellä coililla ajellaankin sitten 2 vuotta :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
44
Keskimäärin 5-6kk. TFV-12 jota ajelen tyypillisesti 100W-130W tehoilla. Noin 7ml päivässä tahdilla. Ennätys yhdelle coilille oli hieman vajaa vuosi. Nyt olen keksinyt laskea coilin läpi kuumaa vettä jos maku alkaa ummehtumaan ja tuntuu palautuvan miltei uutta vastaavaksi, ehkä nykyisellä coililla ajellaankin sitten 2 vuotta :p
Aika ihme että noinkin kauan kestää, mitä ihmeen taikacoilia käytät siinä? :D Muuten vedätkö ihan kuuminta vettä mitä hanasta lähtee, millä paineella ja miten kauan? Meneekö kauan kuivata se käyttökuntoon? En ole kuullutkaan että jengi tekis näin, jostain viinaan tms. liuottamista olen kuullut, mutta liekö toimii. No voihan sitä aina kokeilla kun nykyinen coili alkaa maistumaan vähän tunkkaiselle, jospa siitä saisi vähän enemmän elämää irti.
 

Janezki

Vähempi Jumaluus
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
81
Onhan tuo aikamoista nuukailua valmisatoja pestä...
Puhumattakaan siitä miltä se neste maistuu, ei ainakaan siltä miltä pitäisi.
Mutta joo, kukin tyylillään. Itellä menee nestettä reilut 25ml päivässä, vähän hankala laskea tarkkaa kun useampi kombo käytössä samaan aikaan, mutta jotain tuota luokkaa se on.
Valmisatotankeista vakioajossa CoilArt:in Mage Subtank, Smok:in Big Baby Beast, Wotofo:n FlowPro Subtank (noissa kaikissa käytössä CoilArt:in Mage mesh atot) ja viimeisimpänä HorizonTech:in Falcon King. Coilin oon vaihtanut 120ml:n Gorilla pullon tyhjennyttyä pumpulien ollessa jokseenkin epämiellyttävän väriset - kyllä sen makueron uuteen huomaa heti.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Aika ihme että noinkin kauan kestää, mitä ihmeen taikacoilia käytät siinä? :D Muuten vedätkö ihan kuuminta vettä mitä hanasta lähtee, millä paineella ja miten kauan? Meneekö kauan kuivata se käyttökuntoon? En ole kuullutkaan että jengi tekis näin, jostain viinaan tms. liuottamista olen kuullut, mutta liekö toimii. No voihan sitä aina kokeilla kun nykyinen coili alkaa maistumaan vähän tunkkaiselle, jospa siitä saisi vähän enemmän elämää irti.
Aiemmin koitin vedenkeittimellä lämmitetyllä vedellä, mutta ihan kylmä vesi suoraan suuaukosta sisään hanasta laskien minuutin tuntuu tekevän saman. Enkä siis edes tyhjennä tankkia vaan siellä on nesteet sisässä pesun aikana. Kuivaukseen menee noin 20sek kun puhallan coilin läpi 100W tehoilla kunnes vesihöyry muuttuu muunlaiseksi höyryksi.

muoks: siis käytännössä vaiheet menee: ruuvaan pään irti modista, lasken vettä läpi ja laitan takaisin kiinni.
huuhtis.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Oon kokeillu tuota kikkaa nimenomaan TFV12 Cloud Beast Kingissä ja ei niistä coileista uudenveroisia tullut. Tosin Smokin coilit nyt muutenkin tuottaa surkeasti makua verrattuna Uwellin ja monen muun tuotteisiin ja lisänä vielä niissä on järkyttävän pitkä sisäänajoaika. Lisänä nuo Smokin TFV8, TFV12, Baby beast ja TFV12 Prince coilit sisältävät jotain rasvaista kamaa uutena. Aina ihan vähän ajan käytön jälkeen nimittäin se keskiputki ruskeassa rasvaisessa mössössä, joka lähtee vain hankaamalla hammasharjalla + astianpesuaineella.

Tein päätöksen, etten enää smokin tuotteisiin koske, käytän Uwellin tuotteita. Uwellin tuotteet ovat puhtaita uutena, oli kyse sitten tankista tai coilista. Smokin tuotteet myös haisevat rasvalle uutena, oli sitten coilit tai tankit kyseessä ja ihan autenttiset jopa. Olivathan nuo aikoinaan ihan jees, mutta kun ei vaan paremmasta tiennyt. Edelleen baby beastin mesh-coilit ovat ainoita kohtuullisen hyviä, mitä Smok on tehnyt, mutta ne eivät kovin kauaa kestäneet.

2x Crown 4 + isompi lasi jatkokappaleen kera, paluuta smokin tuotteisiin ei ole. Kuukauden menee Uwellin coili, eikä maku juuri hellitä. En ole pessyt, roskiin heittänyt ja uutta tilalle. Kannattaa kokeilla Crown 4:sta meshicoilin kanssa, ovat todella hyviä, eikä tarvitse kolmea päivää sisäänajaa. Ylhäällä myös hyviä vaihtoehtoja lueteltu, vaikka itse en ole kokeillut.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 794
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom