Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Kysymys ihmisille jotka lautojen kanssa liikkuneet julkisilla. Miten pitkän matkan bussissa suhtauduttu? (Luultavasti laukkujen kanssa alas). Entä kuinka junassa kaukojuna tai lähijuna onko ollut eroa? Saako laittaa laukkuhyllylle? Pitääkö viedä ja ostaa polkupyöräpaikka?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Kysymys ihmisille jotka lautojen kanssa liikkuneet julkisilla. Miten pitkän matkan bussissa suhtauduttu? (Luultavasti laukkujen kanssa alas). Entä kuinka junassa kaukojuna tai lähijuna onko ollut eroa? Saako laittaa laukkuhyllylle? Pitääkö viedä ja ostaa polkupyöräpaikka?
Oletko miettinyt ostavasi potkulaudan kantopussia? tai laittaa se vain johonkin jääkiekkovarustesäkkiin, silloinhan siihen suhtaudutaan ei mitenkään.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Oletko miettinyt ostavasi potkulaudan kantopussia? tai laittaa se vain johonkin jääkiekkovarustesäkkiin, silloinhan siihen suhtaudutaan ei mitenkään.
En ole miettinyt tuollaisen ostamista. Mielummin pienellä selkärepulla kantaisi tarvittavat vaihtokalsarit.
Siksi kyselin onko joku tällaiseen tilanteeseen ajautunut.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Jotenkin olen alkanut miettimään, että se Kiinalainen tarvikekontrolleri ei ole ihan pätevä muuhun kuin väliaikaiseen käyttöön.

Tässä on tullut kuitenkin rallatettua laudalla sen kanssa ~70 kilometriä ja outouksina on itsestään syttyvä ja sammuva etuvalo, joka aktivoituu aina jos joutuu painamaan pidempään jarrua esim. alamäessä ennen risteystä.

Toinen outous on huonosti reagoiva kaasuvipu siinä tilanteessa jos on vapauttanut kaasun ja painaa uudestaan lusikan pohjaan. Tekee noin kahden sekunnin viiveen, ennen kuin moottori reagoi siihen.

Kolmantena ja ehkä pahimpana "ominaisuutena" on se, että kontrolleri ei taida antaa moottorille lainkaan käskyä moottorijarruttaa etujarrun kanssa samaan aikaan tai yleensä ollenkaan.

En saa millään lukkojarrutusta tai edes tarpeeksi tehokasta jarrutusta aikaiseksi ja joudun ennakoimaan ja hiljentämään turhankin aikaisin eri tilanteisiin.

Tänään esimerkiksi lastenvaunuja työntänyt nainen poukkoili yhdistetyllä jalankulku- ja pyörätiellä puolelta toiselle puhelin kädessä ja kuulokkeet korvilla ja vaikka kuinka hiljaa tulin ohitustilanteeseen kelloa kilistämällä, meinasi tulla paskat housuun kun kurvasi jyrkästi suoraan eteen. Onneksi jäi 15 senttiä asfalttia mistä mahduin ohi ennen kuin olisin joutunut ajamaan ruusupuskaan.

Mikä hitto siinä on, että sitä puhelinta pitää räplätä kuulokkeet korvilla ja vielä lapsi vaunuissa koko ajan, eikä edes katso kunnolla eteensä tai taaksensa tuleeko sieltä joku jos on vaihtamassa puolta :mad:

Täytyy varmaan asentaa GEN2-moottori tällä viikolla takaisin ja testata miten sen kanssa toimii. Pitäisi vaan jaksaa tinata XT150-liittimet moottorin johtoihin kiinni.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Nyt on GEN2-moottorin johtoihin tinattu XT-150 liittimet.

Suosittelen laittamaan kuumaliimaa liitinten yläosaan tinauksen jälkeen, etteivät liittimien muoviosat pääse pyörimään ja irtoamaan rasituksessa.

Vielä kun jaksaisi avata laudan pohjapanssarin ja alkaa vaihtamaan rengasta.

XT150-liittimet.PNG
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Hei, olisiko vapaaehtoisia PK-seudulta suorittamaan M365 Pro gen 1:n etukumin sisärenkaan vaihtoa ja jopa parhaassa tapauksessa myymään sisäkumia samalla kun ei niitäkään ole kuulema niin löytynyt helpolla. Ei oma lauta mutta tuttava ei löydä vaihtajaa mistään, itsellä ei rehellisesti aika riitä ja eipä ole enää kunnon rengasrautojakaan. Kuulema hintataso paikallisista pyöräliikkeistä kysellessä on ollut jopa 200e (aka eivät halua koskea). Jos kiinnostaa joku asiallinen euromäärä niin huudelkaa yv:llä. Ei tule enää niin ketjua seurattua.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Hei, olisiko vapaaehtoisia PK-seudulta suorittamaan M365 Pro gen 1:n etukumin sisärenkaan vaihtoa ja jopa parhaassa tapauksessa myymään sisäkumia samalla kun ei niitäkään ole kuulema niin löytynyt helpolla. Ei oma lauta mutta tuttava ei löydä vaihtajaa mistään, itsellä ei rehellisesti aika riitä ja eipä ole enää kunnon rengasrautojakaan. Kuulema hintataso paikallisista pyöräliikkeistä kysellessä on ollut jopa 200e (aka eivät halua koskea). Jos kiinnostaa joku asiallinen euromäärä niin huudelkaa yv:llä. Ei tule enää niin ketjua seurattua.

 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541

Tuo birdy on kuulema yksi näistä hintakiskojista. Olisi pitänyt kuulema pestä, tehdä sitä tehdä tätä lisätöinä yhtäkkiä ja ilman eivät suostuneet tekemään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 280
Aika saatanan kallista renkaanvaihron työn osuus ku vertaa omaan eiliseen kummien irrotukseen 6.5 tuuman vanteilta
Melko brutaalin näköistä ruuvirengasta tulossa, joten tarjoan tyylipisteitä 5/5. En kuitenkaan ole ihan vakuuttunut tuollaisen nastoituksen toiminnallisuudesta etenkään kevyessä ajokissa. Omalla intuitiolla noiden koneruuvien pitäisi olla mahdollisimman lyhyitä(jottei väännä kumiinkiinnitystä niin paljon) ja kartiokärkeen teroitettuja(jotta painetta ja otetta).
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
51
Melko brutaalin näköistä ruuvirengasta tulossa, joten tarjoan tyylipisteitä 5/5. En kuitenkaan ole ihan vakuuttunut tuollaisen nastoituksen toiminnallisuudesta etenkään kevyessä ajokissa. Omalla intuitiolla noiden koneruuvien pitäisi olla mahdollisimman lyhyitä(jottei väännä kumiinkiinnitystä niin paljon) ja kartiokärkeen teroitettuja(jotta painetta ja otetta).
M5x16 8.8 lujuuren pulttia on turha teroottaa ne kuluu muutenki nopiaa. Joskus kauvvan sitte peevees tuli käytettyä m6 ja siinä oli kyllä pitoa jäällä niin perkeleesti. Tuo pituus vähä ittiäki häirittöö et repiikö kummin paloohin vai taittuuko pultit mut jos nuo pulttipyörät tohon kukkoohin pistän nii noin 30+75 kiloa ei nyt sinänsä paha pitääsi olla ellen sitte laita isoon lautaan näitä
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Oli erittäin miellyttävä sadesää ajaa kauppaan ja takaisin.

Nyt on farkut kalsareihin saakka + reppu läpimärkinä ja pienessä hiekkapölyssä, kun takajousituksen mukana tullut lokari roiskuttaa kaikki päälle.

Tämä menisi melkein tonne vitutusketjuun. Hain tänään Alista tilatut 10 paria MR30-liittimiä ja ne olivatkin jotain RC-laitteisiin sopivia minikokoisia liittimiä.

Olihan siellä mitat, mutta katselin vaan kuvia ja eikun tilaukseen.

MR30.PNG
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 673
MR60 liittimien virran kesto olisi ollut kertaluokkaa parempi ja pitäisi kestää myös G30 laudoissa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
MR60 liittimien virran kesto olisi ollut kertaluokkaa parempi ja pitäisi kestää myös G30 laudoissa.
Nyt on XT150-liittimet kiinni, mutta täytyy varmaan laittaa vielä MR60-liittimetkin tilaukseen.

Tuli tämmöinen tänään postiin noudettavaksi ja ainakin vähän helpottuu liittimien tinaaminen.

Aikaisemmin olin laittanut liittimet pihtien väliin kiinni ja kahvat kuminauhoilla tiukasti yhteen.

WhatsApp Image 2021-10-27 at 13.38.01.jpeg
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mulla kans perseestä polvitaipeisiin olin aivan märkä. ehkä leikkaan mehukattipullosta rapakaaren.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Rengasrautoja saa pyöräliikkeistä ja youtube on täynnä videoita joista voi katsoa mallia. Itse olen onnistunut vaihtamaan m365seen ja ninebot maxiin renkaan.. Jos homma ei suju niin sitten kannattaa kysyä muilta.
Itsellä ei kiinnostusta eikä aikaa että alkaisin vääntämään. Voi olla helppo, mutta tällä hetkellä työ vie kaiken ylimääräisen ajan ja muut hommat sitten loputkin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ei voi kovin pitkää kumilätkää laittaa roiskeläpäksi, ettei ajaessa kiepsahda lokarin ja renkaan väliin.

IMG_20211027_202420.jpg
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Mulla on kans Xiaomissa nyt se lyhyt ducktail fender, eli melko lailla samaa mallia tuon ylemmässä kuvassa olevan kanssa, paljon lyhyempi kuin alkuperäinen.
Yhden lenkin ehtinyt uudella läpällä vasta heittää ja kurakelihän se oli, joten selkä paskassa kun kotiin palasin.
Pitää ottaa joskus ohiajokuvaa kun sillä vetää sadekelillä että näkee mistä hemmetistä se sen puskee sinne selkään. Jotenkin ei fysiikan lakien mukaan pitäisi olla mahdollista.

Tosin siinä mallissa kumiläpällä jatkaminen on vaihtoehto, koska osoittaa sen verran korkeammalle se häntä kuin tuossa kuvassa.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
32
Kysymys ihmisille jotka lautojen kanssa liikkuneet julkisilla. Miten pitkän matkan bussissa suhtauduttu? (Luultavasti laukkujen kanssa alas). Entä kuinka junassa kaukojuna tai lähijuna onko ollut eroa? Saako laittaa laukkuhyllylle? Pitääkö viedä ja ostaa polkupyöräpaikka?
Ite bussissa just noin ja junassa isoihin tavaralokeroihin, joihin ei kyllä ihan kokonaan mahdu mutta paras vaihtoehto. Ja sit koittaa välttää kiireisimpiä tunteja.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Nyt laitoin originaalin kontrollerin kiinni, vaihdoin laudan sarjanumeron ja päivitin DaddyNordV2 firmwaren.

Penkillä takarengas ilmassa 86% akulla pyöritti rengasta 38km/h ja moottori lähti pyörimään suoraan kaasuvivusta.

Vaihdoin samalla lukitusmekanismiin kunnollisen vahvasta metallista tehdyn pulttisysteemin. Sen alkuperäisen saa pihdeillä taivuttamalla solmuun.

IMG_20211102_154815.jpg IMG_20211102_160854.jpg
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tein testilenkin kauppaan ja takaisin.

Nyt etuvalo ei enää sammunut ja mennyt päälle itsestään pitkään jarruttaessa ja takajarru toimi taas normaalisti, eikä tarvinnut antaa lähtöpotkua, vaan lauta lähtee liikkeelle kaasuvivusta suoraan.

Oli kiva taas pitkästä aikaa ajaa kunnolla kiihtyvällä ja herkästi pysähtyvällä laudalla ja huomata miten täysjousitus toimi näillä asetuksilla.

Viileä sää vähän vaikutti nopeuteen. Sain kotoa lähtiessä suoralla helposti 38km/h, mutta takaisin tullessa kulki enää 35km/h.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6
Silmäilin topikia läpi, mutta ei suoraan osunut silmään muuta kun jälleen asiallista keskustelua aiheesta. Olisko siis heittää ehdotuksia minkälaista sähköpotkulautaa hommaisi, jos aikomuksena olis kulkea reilun 10km suuntaansa (pikitietä) työmatkoja mahdollisimman isoa osaa vuodesta.
Augment osui myös silmään, mutta mietityttää uskaltaako niiden touhuhin lähteä?
Xiaomia on ilmeisesti kehuttu, pärjääkö tuollaisella n.500€ maksavalla pro 2 n.90kg ukko miten pitkälle?
Periaatteessa budjetti voi venyä, jos sen saa perusteltua hyvällä laadulla.
Black-Friday tuonee myös jotain tarjouksia, olis vaan kiva tietää malli jota lähteä metsästämään.:kippis:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ninebot MAX G30 ostoslistalle.

Todella jämäkkä ja laadukas, eikä tarvitse pelätä kumien puhkeamista niin herkästi, koska on sisäkumittomat tubeless renkaat ja päällikumin voi aina paikata kamelinpaskalla tarvittaessa.

Myös takavetoisuus tuo turvallisuutta.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Silmäilin topikia läpi, mutta ei suoraan osunut silmään muuta kun jälleen asiallista keskustelua aiheesta. Olisko siis heittää ehdotuksia minkälaista sähköpotkulautaa hommaisi, jos aikomuksena olis kulkea reilun 10km suuntaansa (pikitietä) työmatkoja mahdollisimman isoa osaa vuodesta.
Augment osui myös silmään, mutta mietityttää uskaltaako niiden touhuhin lähteä?
Xiaomia on ilmeisesti kehuttu, pärjääkö tuollaisella n.500€ maksavalla pro 2 n.90kg ukko miten pitkälle?
Periaatteessa budjetti voi venyä, jos sen saa perusteltua hyvällä laadulla.
Black-Friday tuonee myös jotain tarjouksia, olis vaan kiva tietää malli jota lähteä metsästämään.:kippis:
Itsellä vähän tuunattu Pro2 ja työmatkaa 12km ja risat. Vähän mäkiä matkalla ja enimmäkseen pyörätietä jossa saa jarruttelematta päästellä urku auki. Elopainoa 80kg ja kyllä tuo meno-paluu on vähän nihkeää. Pariin kertaan jättänyt paluumatkalla tielle ja olenkohan kerran päässyt menopaluun kokonaan. Mutta vääntö ja maksimivauhti heikkenee kummasti kun päästään akun tasossa alaspäin. Mielelläni en alle 30% akulla ajele.
Tavaksi on sittemmin tullut ladata töissä vehje niin silloin homma toimii hyvin.
Ehkä tuo kymppi vähän tasaisemmalla voi mennä jos malttaa pitää kaasun hallinnassa eikä ihan maksimeilla ajele, mutta kyllä mä suosittelisin ottamaan vähän paremmalla akunkestolla olevan vehkeen. Varsinkin jos viileämmillä ajelee niin akkukin sitä myötä hupenee nopeammin.

Hyväksi kehuttu ja varmasti riittävän kantaman omaava vehje olisi Ninebot Max G30, mutta se on karvan verran hintavampi. Jos hyvä tarjous löytyy niin kannattaa napata pois kuljeksimasta.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Itsellä vähän tuunattu Pro2 ja työmatkaa 12km ja risat. Vähän mäkiä matkalla ja enimmäkseen pyörätietä jossa saa jarruttelematta päästellä urku auki. Elopainoa 80kg ja kyllä tuo meno-paluu on vähän nihkeää. Pariin kertaan jättänyt paluumatkalla tielle ja olenkohan kerran päässyt menopaluun kokonaan. Mutta vääntö ja maksimivauhti heikkenee kummasti kun päästään akun tasossa alaspäin. Mielelläni en alle 30% akulla ajele.
Tavaksi on sittemmin tullut ladata töissä vehje niin silloin homma toimii hyvin.
Ehkä tuo kymppi vähän tasaisemmalla voi mennä jos malttaa pitää kaasun hallinnassa eikä ihan maksimeilla ajele, mutta kyllä mä suosittelisin ottamaan vähän paremmalla akunkestolla olevan vehkeen. Varsinkin jos viileämmillä ajelee niin akkukin sitä myötä hupenee nopeammin.
Oman Pron (ei 2) osalta onkin kommenttia ollut aikaisemmin. Mutta tuollaista vastaavaa, eli osin mäkistä ja pääasiassa vapaata tietä ajellen 20 km menee käytännössä varmasti. Sanotaan 22km on se järkevän raja, sen jälkeen akkua on kaasun käytöstä riippuen luokkaa 20% eli vähän. Säästeliäämmin ajamalla ei ongelmaa.
Ja kun reppua ottaa selkään jne niin helposti se parikytä kiloa enemmän, mitä itselläsi. Tosin vain kevyttä piristystä, kulkee sen 27-28km/h.

Jos vesikeliä / pakkasta ei tule niin voisihan sitä ajaa viileän kelinkin lenkin mielenkiinnosta. Akkua on kuitenkin jo latailtu ja laudalla ikää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 280
Augment osui myös silmään, mutta mietityttää uskaltaako niiden touhuhin lähteä?
Eipä niiden touhuihin lähtemisessä mitään realistista harmia ole nähtävissä, mutta enemmän kysyisin onko se hintansa arvoinen. Hieman ilmaa hinnassa oli jo viime vuoden alkusyksystä ostaessa - toisaalta Augmentin tuote on nykyään eri. Ei siinä silti ole mitään kovin erikoista muuten kuin pikairrotettavan akkunsa puolesta. Jos se ei innosta, niin ostaisin muuta.

Ninebot G30 on aina suositeltava ja astetta augmenttia jäykemmän oloinen. On tosin siihenkin tullut rajusti ilmaa hintaan. Viime vuonna sai 620 eurolla Suomesta, ja tuote on vain vanhentunut ja uusissa versioissa päivityksenä lienee lähinnä kustannussäästö. On se silti 900 eurollakin hinta-laatusuhteeltaan parempi kuin 300-400 euron lelut. Nyt kun sää on menossa siihen suuntaan, että aktiivisempi käyttö alkaa hyvällä uskollakin vasta noin 4 kuukauden päästä, sellaisen saa varmasti suomihintaa halvemmalla jostain muualta tai kenties keväällä markkina on taas muuttunut.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Xiaomi mi pro 2 kulkee vakioakulla 18-22km nytte. Kesällä se kulkee 27-32km.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Viileä ilma myös rokottaa ajomatkaa.

Kävin äsken kaupassa ja palatessa oli akussa vain 78%, kun kesäkeleillä on noin 84-86%.

Ja tosiaan ne rengaspaineet täytyy pitää säästä riippumatta kunnossa. Omassa laudassa heitän kumpaankin nakkiin 4 baria.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
43
Ninebot G30 max ollut kolmisen kuukautta käytössä. Kilometrejä takana reilu 400km.

Muutamia pointteja.

Tukevan oloinen.
Kantama ihan ok, täyskaasulla 35-40km
Tehoa riittävästi, eikä viritykselle mitään tarvetta. (Tällä on tarkoitus korvata polkupyörää ja autoa, ei tapattaa itteä) Toistaiseksi ongelmatonta ja helppoa liikkumista :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 280
Toistaiseksi ongelmatonta ja helppoa liikkumista
Isoon Ninebottiin on harva ollut hirveän pettynyt, vaikka vikoja niissäkin esiintyy. Ajopeli sentään tuntuu korjaamisen arvoiselta vaikka huono arpa sattuisikin. Samaa ei ole voinut selvästikään kaikista saman näköisistä Wilfan kiertopalkinnoista sanoa.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
En tiedä joko muut odottaa uusia malleja sillä ajatuksella, että pitääkö laite päivittää. Ninebot.ru sivustolla mielenkiinto heräsi ninebot max g30x mallia kohtaan. Jos speksejä tulkitsen oikein niin 90km kantama. Mutta en kyllä mitenkään osaa venäjää tulkita mitä tuo laite mahdollisesti painaa. Ja milloin saatavilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 280
En tiedä joko muut odottaa uusia malleja sillä ajatuksella, että pitääkö laite päivittää. Ninebot.ru sivustolla mielenkiinto heräsi ninebot max g30x mallia kohtaan. Jos speksejä tulkitsen oikein niin 90km kantama. Mutta en kyllä mitenkään osaa venäjää tulkita mitä tuo laite mahdollisesti painaa. Ja milloin saatavilla.
Jos nyt oikein tulkitsen, niin kyseessä on 19,2 Ah akulla varustettu malli vs. normaali 15,3 Ah. Josta löytyy äkkiseltään tietoa vain venäjäksi, mikä ihmetyttää vaikka kaikenlaisia koemarkkina-alueita eri tuotteilla savukkeita myöten puuhataankin. Jos ninebot.ru ei ole skämmisivusto niin uskotaan.

Joka tapauksessa 90 km toimintasäde on myyntipuh... paskapuhetta, vaikka ihan suhteessa normaalin maxin 60-70 km ajomatkaan joka toteutuu kauniina kesäpäivänä lapsen ajaessa tasaisella päällysteellä 5 barin rengaspaineella rauhallista vauhtia.

Toki 48V järjestelmällä 20 Ah olisi jo eri juttu, mutta epäilen. Silloin olisi jo akuston kokokin aika radikaalisti eri. Eikä silti 90 km ajeta edes länsimaisella 25 km/h pullamössörajoituksella aikuisen läskin ohjastamana tieliikenteessä. Hyvä jos 55.

Vielä normaaliskuutit ovat vähän vajaakykyisiä, mutta ei liian suurta matkaa ole järkeäkään tavoitella. 90 km on jo selvästi yläkanttiin. Kukaan ei halua ajaa neljää tuntia putkeen tai päivän aikana, tai jos haluaa voi lähteä myös minikaivurilla Uudeltamaalta Lappiin. Nopeaa latausta, keveyttä, luotettavuutta ja käsittelyominaisuuksia kaivataan. Prätkät erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Vielä normaaliskuutit ovat vähän vajaakykyisiä, mutta ei liian suurta matkaa ole järkeäkään tavoitella. 90 km on jo selvästi yläkanttiin. Kukaan ei halua ajaa neljää tuntia putkeen tai päivän aikana,
Vahva aie että hommais ens kesäksi työmatkakulkineeksi jonku sähkövispaimen. Mutta kun työmatkaa on 14,5km suuntaansa, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Mistä on vähän tullut se epäilys että onko toi jo keskivertokuluttajalle liian pitkä matka sähköskuuttailtavaksi...? Voisi olettaa että akkukapa mitotettaisiin niin että sillä pärjää ns. normaalin käytön puitteissa.
Jos ei jaksa toimistolle saakka, niin ehkä sitten kotitoimistolta lounaalle lähimpään ruokalaan 2km päähän...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 280
Vahva aie että hommais ens kesäksi työmatkakulkineeksi jonku sähkövispaimen. Mutta kun työmatkaa on 14,5km suuntaansa, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Mistä on vähän tullut se epäilys että onko toi jo keskivertokuluttajalle liian pitkä matka sähköskuuttailtavaksi...? Voisi olettaa että akkukapa mitotettaisiin niin että sillä pärjää ns. normaalin käytön puitteissa.
Jos ei jaksa toimistolle saakka, niin ehkä sitten kotitoimistolta lounaalle lähimpään ruokalaan 2km päähän...
Vaihtoehdot ovat melko vähissä asiallisissa kuluttajalaitteissa, mutta eivät niin vähissä etteikö sopivia tuotteita olisi. Onhan tässäkin ketjussa säännöllisesti kehuttu ainakin kahta vehjettä, jotka tietyin varauksin(asutko vuoren päällä, oletko valtavan obeesi, kuljetatko repussa kiuaskiviä, ulkolämpötila jne) täyttävät nuo speksit ilman välilatausta.

Toki 15 km suuntaansa on jo pitkä matka. Jos minun pitäisi täällä syrjemmässä ajaa sellainen päivittäin, menisin tietysti järkisyin autolla. Koska skuuttaus on mukavaa, kulkisin kauniilla säällä tai muuten piruuttani sähköpotkulaudalla - muutaman euron käyttökulusäästö olisi bonusta, mutta aikaa alkaa jo kulua. Jossain muussa ympäristössä taas matka-aika voi helposti kääntyä jopa skuuttauksen eduksi autoa tai joukkoliikennettä vastaan, samoin lyhyemmällä matkalla.

Jotain tämän suuntaista toimintamatkan suppenevaa marginaalihyötyä tarkoitin edellä hahmotella. Harva yksinkertaisesti haluaa seistä potkulaudalla esimerkiksi tunnin kahdesti päivässä, jolloin siis alkaa olla samantekevää paljonko yli vaikkapa 60 km lataamatta pääsee. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 280
No eihän sitä seistä skuutilla tartte. Onhan niis jakkaroitakin, niinkuin omassanikin.
Totta, eikä tarvitse käyttää 15 kilometrin matkaan 40 minuuttia jos ajaa vaikkapa 60 km/h. Näin olemme keksineet moottoripyörän.

Edellä kuitenkin viittasin sähköpotkulautaan. Siis sellaiseen tavalliseen, jota on kätevä mm. kantaa, ladata olohuoneessa ja toimistossa, ottaa mukaan autoon tai junaan ja joka on vielä laillinen liikenteessä polkupyörän vastineena. Sellaisiinhan tämän ketjun osallistujien mielenkiinto suurelta osin kohdistuu. Muitakin sähköajoneuvoja on ja niille on tietenkin paikkansa ja muutkin kuin varsinaiset potkulaudat yleistymään päin.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
179
Itsellä tälläinen käytössä. Pääsee about 100km lataamatta 100kg ukolla. Peräkärryllä tietysti vähemmän. Laite tietysti laiton, koska liian tehokas. Mutta tämä on jo niin hyvä että mielummin ajan tällä kun autolla, jos mahdollista.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 280
Itsellä tälläinen käytössä. Pääsee about 100km lataamatta 100kg ukolla. Peräkärryllä tietysti vähemmän. Laite tietysti laiton, koska liian tehokas. Mutta tämä on jo niin hyvä että mielummin ajan tällä kun autolla, jos mahdollista.
100 kilometriä ei ole ollenkaan turhan paljon - kun kyseessä ei olekaan kevyt sähköajoneuvo vaan mopo.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
179
100 kilometriä ei ole ollenkaan turhan paljon - kun kyseessä ei olekaan kevyt sähköajoneuvo vaan mopo.
Totta. Mutta vaikka mopojakin löytyy niin ei niitä tuu käytettyä samalla tavalla. Se on jotenkin niin sielua rauhoittavaa kun "äänettömästi" liikkuu minne tarvii, naapureita ja muita ihmisiä ärsyttämättä. Kunhan käyttäytyy.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 376
Meillä on jatkuvasti pysäköity skuutteja taloyhtiön sisäpihalle pelastustielle. Voiko ne heittää sekajätteeseen ilman seuraamuksia?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Meillä on jatkuvasti pysäköity skuutteja taloyhtiön sisäpihalle pelastustielle. Voiko ne heittää sekajätteeseen ilman seuraamuksia?
Samat seuraamukset pätevät kuin mihin tahansa muuhun toisen ihmisen omaisuuteen kajoamisessa.
Pelastustien tukkiminen on kyllä väärin, mutta sen varjolla ei saa siunausta omalle rikkomukselleen.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 376
Samat seuraamukset pätevät kuin mihin tahansa muuhun toisen ihmisen omaisuuteen kajoamisessa.
Pelastustien tukkiminen on kyllä väärin, mutta sen varjolla ei saa siunausta omalle rikkomukselleen.
Olen vain ihan vitun kyllästynyt siihen, että usein pari skuuttia rapun edessä, kerran pimeässä kompastuin yhteen. Olen käyttänyt Raportoi Voi sivua, kun kyseessä Voin skuutit, mutta ei ole toiminut vielä ainakaan (6h kuluttua raportoinnista skuutti edelleen pelastustiellä). Soitan huomenna taloyhtiön PJ:lle ja kysyn hänen mielipidettään miten toimia.

Sisäpihoille noiden jättö ei ole OK:
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Siinäpä linkin takana oli hyvät ohjeet miten toimia.
Itse olen vuokralaudalla ajanut kerran joten en ole täysin perillä kuinka tarkka parkkeeraus pitää olla.
Itse sain laitteelta palautetta väärästä paikasta, jonka oletin olevan junaliikenteen tasoristeysalue, vaikkakin olin ~15m päässä siitä. Siirsin 20+ metriin ja sitten ei herjannut enää.

Mitä näistä olen nähnyt videoita olikohan Briteistä niin siellä on pystytty laitteelle määrittämään hyvin tiukat pysäköintipaikat. Eivät saaneet kampuksen pyörätelineelle jättää vaan piti viedä tarkalleen laitteita varten maahan maalattuun neliöön kuljettaa se. Ei huono ratkaisu, mutta sijainnin tarkkuus on vähän epävarma. Tuollainen tarkempi parkkeeraus olisi hieno juttu meilläkin. Tietyt paikat laitteille mihin saa parkkeerata tai muuten laite ei anna päättää vuokraa. Tällöin voit kyllä jättää laitteen mihin haluat mutta maksat siitä aika suolaista parkkimaksua silloin.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 376
Ongelmahan on, ettei noilla lautayhtiöllä ole mitään puhelinnumeroa tjsp, johon ottaa yhteyttä asiasta. Myöskään toi Raportoi Voi palvelu ei lyhyen käyttökokemuksen perusteella tee mitään. Oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää kantaa laudat joko taloyhtiön lukittuun varastoon tai heittää ne sekajätteeseen, jotta saa nuo paskafirmat pistämään tuon pelastustien no-go zoneksi.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Itsellä tälläinen käytössä. Pääsee about 100km lataamatta 100kg ukolla. Peräkärryllä tietysti vähemmän. Laite tietysti laiton, koska liian tehokas. Mutta tämä on jo niin hyvä että mielummin ajan tällä kun autolla, jos mahdollista.
Siistin näköiset kärrit. Tuollaiset vaan ovat niin hinnakkaita, että päädyin tarakan hankkimaan. Eihän siinä paljoa kuljeta ja yleensä siinä on laukku kiinni. On siinä kuitenkin kuljeteltu postista paketteja mustekaloilla kiinnitettynä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Olen vain ihan vitun kyllästynyt siihen, että usein pari skuuttia rapun edessä, kerran pimeässä kompastuin yhteen. Olen käyttänyt Raportoi Voi sivua, kun kyseessä Voin skuutit, mutta ei ole toiminut vielä ainakaan (6h kuluttua raportoinnista skuutti edelleen pelastustiellä). Soitan huomenna taloyhtiön PJ:lle ja kysyn hänen mielipidettään miten toimia.

Sisäpihoille noiden jättö ei ole OK:
Ai kun olisi tiennyt, että kesällä omalta pihalta löytynyttä vuokralautaa olisi voinut löytötavarana käsitellä! Olisi löytöpalkkiona saanut vähän karkkirahaa tehtyä. :cool:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Tänään tuli Tikkurilassa vastaan sähköpotkulauta (en ehtinyt näkemään mallia, itse ajoin sähköpyörällä kohti jokiniemeä), jossa oli hauskasti punainen ensiapulaukku kiinni pystyputkessa. Ei ole tuollaista aiemmin tullut vastaan. Onko täällä jollain tapana kantaa mukana ensiapulaukkua ja varsinkin noin näkyvästi laudassaan?

Vai onko jossain laudoissa jopa vakiona paikat tuollaiselle ?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 968
Viestejä
4 215 762
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom