Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tuohon rahaan et kyllä suomesta ainakaan lautaa löydä millään noille spekseille. Kantavuus+jarrut itsessään jo nostavat hintaa samantien. Menee lähemmäs tonnia tai jopa yli riippuen mikä on lautojen saatavuus tällä hetkellä.
Jaa että noin iso investointi, taitaa pitää ostaa mopo.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Jaa että noin iso investointi, taitaa pitää ostaa mopo.
No siis voit ostaa sen 500e Xiaomin M365 Pro2:n mutta sen mäennousukyky ei tuon painon kanssa vaan riitä mihinkään, jarru on vain takana ja laudan virallinen kantokykykään ei riitä. Ulkomailta voi yrittää riskillä ostaa halvemmalla G30:iä tai paria muuta vähän isompaa mutta riskinsä siinäkin. Aka jos haluaa laudan etenkin suomesta ostettuna nousee budjetti automaattisesti varsín rajusti.

Jos käyttötarkoitus on vain kruisailu ja mopo ei muuten ole ongelmallinen niin ehdottomasti hyvä vaihtoehto turvallisuusnäkökulmasta, ajettavuudeltaan ja lisänä koomista kyllä 1000e sai ainakin jokunen vuosi sitten uuden monen vuoden takuulla olevan moposkootterin. Itsekin moisen härvelin ostin ja olin pirun tyytyväinen kunnes alkoi kaipaamaan lisätehoa ja vaihdoin sen TL-lailliseen krossimönkkäriin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Nyt meni vaikeaksi, tuskinpa ajelen pitempiä kuin 20km matkoja, ja mäet on täällä päin melko loivia jos en nyt välttämättä halua puijolle nousta. Jarrut nyt on hyvä olla molemmissa pyörissä?, ja jousituksesta en tiedä tuskin ajelen hiekkateillä. Budjetiksi voi panna 400 - 500 kun en hintoja tiedä.
Denver 350W moottorilla oleva sähköpotkulauta 399€, maksimi paino 120kg. Jarrut edessä ja takana. Kantama tosin vain 18km, ei välttämättä tuohon päästä 120kg kuskin kanssa. Ei varmasti se paras, mutta tuollainen oli yhdellä kaverilla ja ihan toimivan oloinen laite.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Denver 350W moottorilla oleva sähköpotkulauta 399€, maksimi paino 120kg. Jarrut edessä ja takana. Kantama tosin vain 18km, ei välttämättä tuohon päästä 120kg kuskin kanssa. Ei varmasti se paras, mutta tuollainen oli yhdellä kaverilla ja ihan toimivan oloinen laite.
Mites ne halvat kiinalaiset akut? Ja 350w edes virisoftalla ei kyllä mäkiä nouse kunnolla vaikka painoa olisi se 20-30kg vähemmän kuin 120kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Mites ne halvat kiinalaiset akut? Ja 350w edes virisoftalla ei kyllä mäkiä nouse kunnolla vaikka painoa olisi se 20-30kg vähemmän kuin 120kg.
Eiköhän se enemmänkin virtaa hörpi tarvittaessa. Pusken oman 350w moottorin läpi täydellä akulla 900w ja vielä ei oo sulanu helteilläkään.

Toki noihin no-name romuihin ei paljoa softia vissiin saa edes, eli melkeen unohtasin ne kokonaan. 500€ investoinnilla ei kyllä kovin kaksista lautaa varsinkaan suomesta saa 120kg kaverille, et melkeen suosittelisin ehkä testata jossain et miltä joku lauta tuntuu ja tehdä päätökset sit sen perusteella et kasvattaako budjettia vai unohtaako koko homman.

Itellehän kävi ns. klassiset. Alunperin kaupanpäällisenä saatu lauta olikin turhan laiska niin lisäakkua ja isompaa moottoria ja kymppituuman renkaat kylkeen. Siitä tulikin ihan mukava mut mitä jos vähän kattelis parempaa. Oho, 1200€ meni kiinaan vahingossa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Mites ne halvat kiinalaiset akut? Ja 350w edes virisoftalla ei kyllä mäkiä nouse kunnolla vaikka painoa olisi se 20-30kg vähemmän kuin 120kg.
Käsittääkseni tuo on ihan kohtuu iso merkki, joten veikkaisin akun olen ihan turvallinen käyttää. Kapasiteetti tosin pieni, mutta ei tuolla hinnalla isoa akkua saa. Mäkiä ei pitänyt paljon olla, niin voisi varmaan tuollakin mennä. Paha sanoa kun itsellä paljon vähemmän painoa kuin kysyjällä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Eiköhän se enemmänkin virtaa hörpi tarvittaessa. Pusken oman 350w moottorin läpi täydellä akulla 900w ja vielä ei oo sulanu helteilläkään.

Toki noihin no-name romuihin ei paljoa softia vissiin saa edes, eli melkeen unohtasin ne kokonaan. 500€ investoinnilla ei kyllä kovin kaksista lautaa varsinkaan suomesta saa 120kg kaverille, et melkeen suosittelisin ehkä testata jossain et miltä joku lauta tuntuu ja tehdä päätökset sit sen perusteella et kasvattaako budjettia vai unohtaako koko homman.

Itellehän kävi ns. klassiset. Alunperin kaupanpäällisenä saatu lauta olikin turhan laiska niin lisäakkua ja isompaa moottoria ja kymppituuman renkaat kylkeen. Siitä tulikin ihan mukava mut mitä jos vähän kattelis parempaa. Oho, 1200€ meni kiinaan vahingossa.
Juu oli itselläkin se 800w tms otettuna Xiaomista mutta fakta on että kyllä se jo kummasti hyytyi omalla 70kg+painava reppu kombolla mäkiin. Ei se sulanut ole vieläkään tms vaan yhä kovassa ajossa mutta ei itsellä kestänyt hermot potkia mäissä vauhtia kun jyrkimmissä kohdissa ei vain noussut juuri kävelyvauhtia kovempaa.

Ja tosiaan noita hinnat alkaen malleja ei paljoa tosiaan softailla tai muutella fiksusti tehokkaammaksi. Fiksuin ratkaisu on käydä koeajamassa jokin lauta ja katsoa sitten riittääisikö moinen edes alustavasti. Itse totesin että ei tuo halvin riittänyt ja piti siihen Pro malliin päätyä. Ja siihen lisänä vielä. Jos budjetti sallii edes teoriassa niin mene ja koeaja peruslauta ja sen jälkeen joku vähän jytkympi ja tee päätös. Yhtäkkiä sitä budjettia löytyykin :D. Ja bonuksena aina löytyy parannettavaa. Itsellä 1250e Zero 10 ja siinä on jousitusta, tehoa ja jarrua mutta silti löytyy jo ongelmaa kuten vedenpitävyyden puute ja jarrut eivät tosiaan vajaa 700km ajon jälkeen enää pure samalla tavalla kuin ennen mikä hiukan harmittaa kun mieli tekisi jo muutenkin päivittää ne hydraulisiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Kysytäänpä nyt vähemmän kryptisesti että löytyykö laillisia laatuvehkeitä jotka kuljettaa n.120 kilon "punkeroa". Jotenkin ruvennut kiinnostamaan laudan hankinta ensi kesäksi kun en autoa omista, ja polkupyöräkin varastettiin. Toisaalta taitaa olla vaikeuksia löytää sopivaa kypärää jos lauta löytyy.
No esimerkiksi G30 on laadukas ja kestää sekä kuljettaa 120 kg. Siihen ei kannata liiaksi hirttäytyä, mitä ohjekirja tai myyntipuhe sanoo kuormauskyvyksi. Ei esimerkiksi ne nusuimmat entry level -rimpulat kunnolla vie sitä 80 tai 100 kiloa, mikä maksimiksi ilmoitetaan.

Mäennousukyky on aina kovin vaikeasti määriteltävissä. Normaalit mäet G30 kyllä vie läskiäkin, mutta vauhti tietysti laskee. Kaikkia jyrkimpiä ei nouse ellei ihan pieni lapsi ole ohjastamassa. Onko tämä sitten ongelma? Ei mikään normaali mainstream-kuluttajaskuutti jaksa koko ajan 25 km/h mäkisillä kaduilla. Toki se voi tuntua turhauttavalta, mutta minua ei haittaa jos 1% matkasta ajetaan 13 km/h. Enkä itse paina kuin alle 100 kg(olen lyhyt läski), tiedän vaan empiirisesti että isommatkin ihmiset Maxilla pärjäävät. 4 barin täyttöä tuntuvat monet suosittelevan isoille ja kai sen uskaltaisi vielä vähän ylittääkin. Oma säätöarvo vaihdellut 3,5-4 enkä ihan lopullisesti ole osannut päättää. Ja voihan aina umpikumiinkin siirtyä jos pitää tärkeänä ettei voi puhjeta. Rajallinen on niidenkin kestävyys, mutta ei liene kovin mahdollista että yllättäen ajokelvottomaksi paskoontuvat. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Järkkäätkö meille kaikille kerrostaloissa asuville latauspaikat :D? Etenkin jos lauta ei kestä vettä ja pitäisi läpi vuoden kelistä riippumatta ladata joka melkein joka päivä/joka päivä. Joskus on vain otettava riskejä koska ei halua asua rivarissa tai okt:ssä. Pyöräkellari olisi looginen mutta siellä ei saa ladata. Jos olisi autotalli niin siellähän saisi ladata mutta eipä ole itsellä.
Omasta mielestäni asenne ei voi enää välinpitämättömämpi olla. Onneksi en asu samassa talossa.

Kuten tuossa jo useampi kertoi, näissä asiossa voisi oikeasti käyttää järkeä ja miettiä, mikä on turvallista ja mikä ei. Mutta sen riskin oton tulee kieltämään paloviranomainen ensimmäisen isomman palon jälkeen. Samalla saadaan vakuutusehtoihin lisää kohtia. Sitähän tuo tarkoittaa.

"pyöräkellarissa ei saa ladata" taas on vain ja ainoastaan sitä, ettei haluta tehdä asian edistämiseksi mitään. Kyllä, tällaisia kellareita / pyörävarastoja on jo, joissa saa ladata. Ja kyllä, on ehdottomasti paras vaihtoehto koska tila joko on valmiiksi paloturvallinen tai siitä voidaan tehdä sellainen. Kyse on vain halusta ja toki rahasta. Valitettavasti tuolla "otetaan vain riski"-asenteella ei kehitystä juurikaan tapahdu.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Nyt meni vaikeaksi, tuskinpa ajelen pitempiä kuin 20km matkoja, ja mäet on täällä päin melko loivia jos en nyt välttämättä halua puijolle nousta. Jarrut nyt on hyvä olla molemmissa pyörissä?, ja jousituksesta en tiedä tuskin ajelen hiekkateillä. Budjetiksi voi panna 400 - 500 kun en hintoja tiedä.
Jos jätetään pois nuo "osta kallein" ja "osta laiton" niin @Tonnin Seteli tuossa kertoi yhden vaihtoehdon. Tosin ei mahdu Suomesta ostaen budjettiisi ja muualta tilaamisesta on vähän vaihtelevia kokemuksia. Takuuta ei välttämättä ole millään tasolla ja toimitusaika voi olla loputtoman pitkä.

Ja kyllä M365 Pro2 on aivan kelvollinen vaihtoehto. Vastoin noita väittämiä, sillä pääset kyllä ne loivat mäet aivan taatusti ylös ja lauta pystyy ainakin firmiksen vaihtamalla pitämään sen pari kymppiä ihan hyvin siinä loivassa mäessäkin. Toki loivan määritelmä on joustava mutta sanotaan mäki, jossa normisti itse pääsen laudalla fillaroijan ohi ihan sujuvasti.
Osalla taas sen laudan pitää kulkea reilua ylinopeutta myös jyrkempään ylämäkeen. Jos laudasta ei oteta huipputehonakaan yli sallittua 1000W niin raskaammalla ajajalla ei vaan toteudu.

Itsellä siis Pro ilman kakkosta. Ja kun reppua selässä tms niin kyllä tuo 120kg on laudan päällä painoa. Ongelmat on jo täällä kerrottu mutta itse rakenteen puolesta ei valittamista. Kantama on tuon 20km luokkaa maksimia ajellen (ilman tarvetta pelätä vajaaksi jäämistä), varovaisemmalla saa venutettua, sama tasamaalla.

Itse olen ajellut aika paljon hiekkatietäkin, en koe ongelmaksi. Asfaltilla pärjää ilman jousitusta ilmarenkaisella ainakin omasta mielestäni. Ottaen huomioon painosi, ei mitä luultavammin ole myöskään tarve harrastaa mitään kanttarien yli hyppimistä joten sekään ei edellytä jousitusta. Ja jos taas jousitetun haluaa, on toki myös sen osalta oltava riittävä kantavuus.

Jarrua (mekaanista) on harvassa kevyemmän pään laitteessa molemmissa pyörissä. Xiaomissa etuveto ja levyjarru takana. Osa on haukkunut täällä täysin kelvottomaksi molempien osalta mutta lukuun ottamatta vauhdin potkimista jyrkemmässä mäessä (soralla) en voi sanoa suuresti harmia olleen. Ja sallituista nopeuksista levyjarrun kera takapyörän saa aika helposti lukkoon asti. Toki, etujarrulla saa sen käytön osaava laudan pysäämään tehokkaammin mutta mitä nyt olen sen 2000+ kilometriä ajellut, yhtään jarrusta johtuvaa vaaratilannetta ei vielä ole vastaan tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 016
Ihan kivasti jaksaa vielä 3v vanha m365 pro, 19km lenkillä meni 50% akkua. Tehoja nostettu hieman, n. 80% matkasta kaasu pohjassa nopeudella 30-32km/h. Toki muistaakseni jossain 30% hujakoilla tuo vauhti kyykkää sitten kunnolla mutta varmaan yli 25km pääsisi kuitenkin vielä hyvällä 25-30km/h vauhdilla tasaisella.

Edit: Jäi mainitsematta merkittävä asia, eli n. 83kg painoa itsellä. Rengaspaineet 3,5 ja 3,9 bar.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
No esimerkiksi G30 on laadukas ja kestää sekä kuljettaa 120 kg. Siihen ei kannata liiaksi hirttäytyä, mitä ohjekirja tai myyntipuhe sanoo kuormauskyvyksi. Ei esimerkiksi ne nusuimmat entry level -rimpulat kunnolla vie sitä 80 tai 100 kiloa, mikä maksimiksi ilmoitetaan.

Mäennousukyky on aina kovin vaikeasti määriteltävissä. Normaalit mäet G30 kyllä vie läskiäkin, mutta vauhti tietysti laskee. Kaikkia jyrkimpiä ei nouse ellei ihan pieni lapsi ole ohjastamassa. Onko tämä sitten ongelma? Ei mikään normaali mainstream-kuluttajaskuutti jaksa koko ajan 25 km/h mäkisillä kaduilla. Toki se voi tuntua turhauttavalta, mutta minua ei haittaa jos 1% matkasta ajetaan 13 km/h. Enkä itse paina kuin alle 100 kg(olen lyhyt läski), tiedän vaan empiirisesti että isommatkin ihmiset Maxilla pärjäävät. 4 barin täyttöä tuntuvat monet suosittelevan isoille ja kai sen uskaltaisi vielä vähän ylittääkin. Oma säätöarvo vaihdellut 3,5-4 enkä ihan lopullisesti ole osannut päättää. Ja voihan aina umpikumiinkin siirtyä jos pitää tärkeänä ettei voi puhjeta. Rajallinen on niidenkin kestävyys, mutta ei liene kovin mahdollista että yllättäen ajokelvottomaksi paskoontuvat. :hmm:
Juu tuo mäennousukyky on tosiaan niin makuasia ja sitäkin miten mäkisessä maastossa asuu. Itsellä esim työmatka on pelkkää ylä ja alamäkeä ja asun paikalla mihin pääsee vain nousemalla pitkä mäki oli suunta mikä tahansa, vain jyrkkyys/pituus vaihtelee. Eli itselle tuo on varsin iso asia vs moni muu. Vituttaa junnata sitä 20kmh tai alle sitä kilsan mäkeä nähden miten akkupalkit vaan katoavat ja tunnet kuinka lauta oikeasti on ihan limitillään. Ei tuntunut kovin pitkällä juoksulla kestävältä ratkaisulta ja siksi enemmän tehoa ja sillä toki myös vauhtia. Ja harmi tosiaan että tuo E-way E600 Max oli niin laadultaan paska. Sillä kyllä nousi mäen kuin mäen vaikka budjetti toki nousi yli 500e:n.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Ihan kivasti jaksaa vielä 3v vanha m365 pro, 19km lenkillä meni 50% akkua. Tehoja nostettu hieman, n. 80% matkasta kaasu pohjassa nopeudella 30-32km/h. Toki muistaakseni jossain 30% hujakoilla tuo vauhti kyykkää sitten kunnolla mutta varmaan yli 25km pääsisi kuitenkin vielä hyvällä 25-30km/h vauhdilla tasaisella.

Edit: Jäi mainitsematta merkittävä asia, eli n. 83kg painoa itsellä. Rengaspaineet 3,5 ja 3,9 bar.
Tuo on ilmeisesti tasamaan lukemia? Ja toki tekee aika paljon, jos laitetaan liki kolmannes lisää painoa päälle.
Mutta jonkin verran tuntuu olevan variaatioita siinä, pitkällekö pääsee vaikka paino olisikin samaa luokkaa. Tuossa itselläsi vielä selvästi enemmän nopeutta, mitä itselläni. Tosin oma mainintani 20km tarkoittaa juuri tuota, että akkua on se luokkaa 25-30% jäljellä ja sillä päästään vielä tasamaalla se 25km/h kyllä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Juu tuo mäennousukyky on tosiaan niin makuasia ja sitäkin miten mäkisessä maastossa asuu. Itsellä esim työmatka on pelkkää ylä ja alamäkeä ja asun paikalla mihin pääsee vain nousemalla pitkä mäki oli suunta mikä tahansa, vain jyrkkyys/pituus vaihtelee. Eli itselle tuo on varsin iso asia vs moni muu. Vituttaa junnata sitä 20kmh tai alle sitä kilsan mäkeä nähden miten akkupalkit vaan katoavat ja tunnet kuinka lauta oikeasti on ihan limitillään. Ei tuntunut kovin pitkällä juoksulla kestävältä ratkaisulta ja siksi enemmän tehoa ja sillä toki myös vauhtia. Ja harmi tosiaan että tuo E-way E600 Max oli niin laadultaan paska. Sillä kyllä nousi mäen kuin mäen vaikka budjetti toki nousi yli 500e:n.
Miten määrittelet "lauta limitillä"? Tähän on siis varmasti joku ihan oikea perustelukin eikä vain mutu? Kerroit kuitenkin oman Xiaomisikin kestäneen kohtuullisesti korotetuilla tehoilla ongelmitta. Eli moottori kesti virrat, kontrolleri kesti virrat, akku kesti eikä edes minkään osan osalta lämpötila noussut ongelmaksi. Sähköisten osien kestävyys voidaan vielä tarkistaa ihan spekseistäkin joten avaatko siis tuota limittiä?
Miten tilanne muuttuu jos lauta on tehokkaampi ja sitä "kellotetaan" aivan samaan tapaan koska "kyllähän se mäki pitää päästä viittä kymppiä ylös"?

Ja jos 20km/h ei riitä varsinkin jyrkemmässä mäessä, on vaihtoehto valitettavasti laiton lauta lähes kaikkien painolla. En tiedä, miksi viestistä toiseen on ehdoton tarve tuoda esiin, miten laillisella laudalla ei pärjää.
Myös se tullaan aivan varmasti vielä näkemään, onko esim tuo E600 Max (tai vastaava) sekään lopulta hyväksytty lauta Suomessa. Kun spekseissa suoraan ilmoitetaan maksimitehoksi 1200W niin tonnin raja ylittyy. Ja mitä täällä kirjoitetuista voi päätellä, ei puhuta mistään hetkellisestä piikkitehosta vaan laudasta otetaan tuo teho ulos vaikkapa tosiaan sen kilometrin mäen nousun ajaksi. Tähän vielä mahdollisuus firmiksellä ottaa jonkin verran lisää niin hyvin kyseenalaista on laillisuuden osalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Ja sallituista nopeuksista levyjarrun kera takapyörän saa aika helposti lukkoon asti. Toki, etujarrulla saa sen käytön osaava laudan pysäämään tehokkaammin mutta mitä nyt olen sen 2000+ kilometriä ajellut, yhtään jarrusta johtuvaa vaaratilannetta ei vielä ole vastaan tullut.
Jep. G30:n mekaaninen rumpu edessä ja moottorijarrutus takana on nähdäkseni parempi, mutta Augmentin(arvaan Xiaomiin rinnastuviksi) vaijerilevyjarru takana ja moottorijarru edessä on riittävä, sikäli kun nopeus on 25 tai 30. Onhan se vähän nykivä eikä varsinaisesti jarrutustuntumasta voi puhua, mutta kyseessä ei olekaan kilpamoottoripyörä ja ajetaan reilua kahtakymppiä. Ei pidä koheltaa ja ajaa niukasti tappituntumalla lautojen muidenkaan käsittelyominaisuuksien puitteissa. Jos ei 25 km/h nopeuksista pysähdy näillä jarruilla riittävästi, ajetaan väärin.

Kyllä vanhat traktoritkin pysähtyvät jopa neljästä kympistä pelkillä takarumpujarruilla, myös 2-3 kertaa vetäjän painoinen jarruton kärry perässä. Kunhan ajaa oikein, eli ei käytä sitä huippunopeutta ennakointia vaativassa kohdassa. Enkä nyt kommentoi mitään kytkentämassamääräyksiä vaan takavuosien realiteetteja. Yksi potkulauta saa luvan pysähtyä laillisesta vauhdista alan normin tasoisilla jarruilla. Keskivertoajajalla ei ole sellaista teknistä ajotaitoa, että tuplahydraulilevyt merkittävästi ennakoimattomassa tilanteess auttaisivat. Ei edes sillä liikennetaitoisinta ja vastuullisinta 10% edustavalla ajajalla, tai ehkä jos sattuu samalla olemaan monsterilautaentusiasti kilpa-ajaja tai krossipyöräilevä huippuskeittaaja. Liekö näiden joukkojen leikkaukseen kuuluvia kaksinumeroinen määrä tien päällä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 113
Nyt meni vaikeaksi, tuskinpa ajelen pitempiä kuin 20km matkoja, ja mäet on täällä päin melko loivia jos en nyt välttämättä halua puijolle nousta. Jarrut nyt on hyvä olla molemmissa pyörissä?, ja jousituksesta en tiedä tuskin ajelen hiekkateillä. Budjetiksi voi panna 400 - 500 kun en hintoja tiedä.
Tuohon riittää jo Ninebot Segway ES4. Enemmänkin painoa on laitettu päälle ja mäkien kanssa silti kulkee yli 20km. Jarrut ei vain ole kovin tehokkaat.

Itse tilaisin noilla toiveilla DHgatesta widewheel pron, niin ei tarvitsisi heti miettiä toista kun homma olisi kerralla kunnossa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Jep. G30:n mekaaninen rumpu edessä ja moottorijarrutus takana on nähdäkseni parempi, mutta Augmentin(arvaan Xiaomiin rinnastuviksi) vaijerilevyjarru takana ja moottorijarru edessä on riittävä, sikäli kun nopeus on 25 tai 30. Onhan se vähän nykivä eikä varsinaisesti jarrutustuntumasta voi puhua, mutta kyseessä ei olekaan kilpamoottoripyörä ja ajetaan reilua kahtakymppiä. Ei pidä koheltaa ja ajaa niukasti tappituntumalla lautojen muidenkaan käsittelyominaisuuksien puitteissa. Jos ei 25 km/h nopeuksista pysähdy näillä jarruilla riittävästi, ajetaan väärin.
Tästä olemme samaa mieltä. Asia on juuri noin ja varmasti pysähtyy.

Toisaalta en oikeastaan pidä edes Xiaomin jarruja mitenkään nykivinä. Toki olen poistanut moottorijarrun pelkästän kaasun vapautuksesta eli vapaalla voi rullata ja toimii sitten jarrun kanssa. Sen kokoluokan levyjarrulla oikein säädettynä olisi etupyöräkin lukossa aivan ongelmitta. Eikä käyttökään ole ongelma, siihen omaan laitteeseen kun pitää totutella.

Sattuneesta syystä ei ole päässyt kuukauteen ajamaan metriäkään joten jarruosat vaihtamatta. Lähipäivinä tilanne korjaantuu ja vaihdan vähän paremman satulan ja palat. Saa sitten siitäkin kokemukset.

Kyllä vanhat traktoritkin pysähtyvät jopa neljästä kympistä pelkillä takarumpujarruilla, myös 2-3 kertaa vetäjän painoinen jarruton kärry perässä. Kunhan ajaa oikein, eli ei käytä sitä huippunopeutta ennakointia vaativassa kohdassa. Enkä nyt kommentoi mitään kytkentämassamääräyksiä vaan takavuosien realiteetteja. Yksi potkulauta saa luvan pysähtyä laillisesta vauhdista alan normin tasoisilla jarruilla. Keskivertoajajalla ei ole sellaista teknistä ajotaitoa, että tuplahydraulilevyt merkittävästi ennakoimattomassa tilanteess auttaisivat. Ei edes sillä liikennetaitoisinta ja vastuullisinta 10% edustavalla ajajalla, tai ehkä jos sattuu samalla olemaan monsterilautaentusiasti kilpa-ajaja tai krossipyöräilevä huippuskeittaaja. Liekö näiden joukkojen leikkaukseen kuuluvia kaksinumeroinen määrä tien päällä.
Traktori on hieman kaukana potkulaudasta mutta olet oikeassa, on ehkä paras esimerkki siitä, miten huonoillakin jarruilla pärjää täysin ongelmitta. Aikanaan itsekin myös vanhempaa kalustoa ajaneena riittävä ennakointi on avain turvallisuuteen.

Ja aivan samaa mieltä olen lautojen osalta ollut jo aikaisemmin. Suurin osa normi lautailijoista ei pysty hyödyntämään täysipainoisesti etujarrua, joka on tehonsa puolesta helposti lukittavissakin. Eikä sekä etu- että takajarrun käyttö ole edes kaikille fillaristeille mitenkään tuttu asia.
Olen samaa mieltä myös siitä, ettei laillisilla nopeuksilla voi olla mitään tarvetta tällaisiin ylimitoitettuihin ratkaisuihin, joista tosiaan ei läheskään jokainen hyödy millään tavalla. Eikä vahingon sattuessa ole mitään merkitystä asialla jos lauta on laiton.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
909
Vähän tilannepäivitystä dhgate g30 Max säätöön:

Tänään tuli dhgatelta uusi seurantanumero 3.6 tilattuun lautaan yksärillä ja sanoivat, että lähetetty varastolta tulemaan. 17trackin mukaan tuote olis rekisteröity dpdnkin päässä, jos vaikka tällä kertaa saapuisi perille asti. :)
Sama. Saa nähdä tuleeko mukana se original ninebot lukko, mikä luvattiin. Saati muut edut.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Suurin osa normi lautailijoista ei pysty hyödyntämään täysipainoisesti etujarrua, joka on tehonsa puolesta helposti lukittavissakin. Eikä sekä etu- että takajarrun käyttö ole edes kaikille fillaristeille mitenkään tuttu asia.
Minä ajan vain etujarrulla :)
- SXT Light Plus V facelift -
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Ei tuo takajarrullisuus mitään muuta aiheuta kuin sen että laudan+kuskin korkean painopisteen vuoksi takapää lukkiutuu todella helposti jättäen vain mustaa viivaa vauhdin juuri hiipumatta. Pysähtyy hän se mutta verrattuna etujarrulliseen ero on varsin kova.
 
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
Järkkäätkö meille kaikille kerrostaloissa asuville latauspaikat :D? Etenkin jos lauta ei kestä vettä ja pitäisi läpi vuoden kelistä riippumatta ladata joka melkein joka päivä/joka päivä. Joskus on vain otettava riskejä koska ei halua asua rivarissa tai okt:ssä. Pyöräkellari olisi looginen mutta siellä ei saa ladata. Jos olisi autotalli niin siellähän saisi ladata mutta eipä ole itsellä.
Onko teillä taloyhtiö kieltäny lataamisen vai miksi ei saa ladata? Meillä laiteltu pyöräkellareihin sähkömopojen yms latauspistokkeita niin siinähän se potkulauta lataantuu sivussa
 
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
Terve ! Innostuin tuollaisen eco augment es210 liisaamaan, onko siitä kukaan onnistunut poistamaan tuota 25km/h rajoitusta ?
Millä softilla kannattaisi lähteä kokeilemaan ? Osaako joku sanoa kenen valmistama lauta tämä ES210 on ?
ES210
Kunhan saisi tuon oman kulkemaan edes yli 20km/h. Siellä kuulemma Devaajat kussu jotain ja sovelluksessa on rajoitettuna tuo nopeus.. Nyt vain odotellaan että devaaja muokkaisi tuon nopeuden :facepalm:

Vääntöä tässä uudessa mallissa on ainakin sen verran että ei ole vielä tullut sellasta mäkeä ajettua missä nopeus olisi tippunut maximista.. Tosin painoa vain 73kg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Onko teillä taloyhtiö kieltäny lataamisen vai miksi ei saa ladata? Meillä laiteltu pyöräkellareihin sähkömopojen yms latauspistokkeita niin siinähän se potkulauta lataantuu sivussa
Kyllä, paloturvallisuussyistä. Iso kellari monella ovella jossa isompi leviämisen mahdollisuus ja mahdollista palomateriaalia enemmän. Talleissa taas ei SAISI säilyttää x määrää yli palomateriaalia joten siellä saisi ladata koska palo olisi eristetty yms. En muista ulkoa enää miten nuo pykälät menivät tarkalleen mutta mopoja yms ei ainakaan saanut säilyttää kellareissa kuin nesteet poistettuna mutta miten lienee sähkömopojen kanssa kun palomassa on akkujen muodossa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 269
Mitkähän akut ja laudat luokitellaan noiden täällä puhuttujen epäluotettavien "kiinanakkujen" pariin? Kaikki mahdolliset Ninebotit, Xiaomit, E-Wayt vai liittyykö toi täälläkin esiintynyt voimakkaampi akkupalojen pelko noihin Kiinasta tilattuihin vähemmän nimekkäisiin malleihin?

Toki kaikkeen varmasti liittyy riskinsä, mutta käsittääkseni esimerkiksi puhelinten kohdalla latureista lähteneet palot ovat usein koskeneet epämääräisiä tarvikelatureita puhelinvalmistajien omien sijaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Mitkähän akut ja laudat luokitellaan noiden täällä puhuttujen epäluotettavien "kiinanakkujen" pariin? Kaikki mahdolliset Ninebotit, Xiaomit, E-Wayt vai liittyykö toi täälläkin esiintynyt voimakkaampi akkupalojen pelko noihin Kiinasta tilattuihin vähemmän nimekkäisiin malleihin?

Toki kaikkeen varmasti liittyy riskinsä, mutta käsittääkseni esimerkiksi puhelinten kohdalla latureista lähteneet palot ovat usein koskeneet epämääräisiä tarvikelatureita puhelinvalmistajien omien sijaan.
Sepä se, mikä on mitä. Toki nuo halvimmat mallit vain eivät voi sisältää laadukkaimpia akuja mitä markkinoilta saa ja etenkin joku ulkomailta tilattu tai joku ei niin isosta puljusta Suomestakin tilattu halpislauta nyt voi sisältää vähän sitä ja tätä vaikka paperilla kaikki olisikin hyvin. Mutta sanoisin että koskee noita todella entry level hinnat alkaen malleja. Toki jos et tiedä mistä tilaat ja minkä valmistajan niin voi esiintyä kalliimmisakin malleisa noissa Kiinalaisissa.
 
Liittynyt
15.07.2021
Viestejä
4
Onko joku saanut tuota kingsong appiä toimimaan ? Mulla ei tuo aiemman linkin äppi toiminut ollenkaan kun vaati päivittämään eikä päivitys apk suostunut latautumaan. Joku toinen versio kiinasta toimi niin kauan kunnes ei löytänyt skuuttia ja alkoi kaatumaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Onko muilla Xiaomi Pro2 omistajilla lauta alkanut natisemaan kummallisesti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Onko muilla Xiaomi Pro2 omistajilla lauta alkanut natisemaan kummallisesti?
Tsekkaa se taittomekanismin kireys. Se löystyy itellä ajaessa ja pitää kuukauden välein kiristellä vähäsen. Se aiheuttaa omassa vehkeessä ainakin just tollasta nitinää ja natinaa.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Onko joku saanut tuota kingsong appiä toimimaan ? Mulla ei tuo aiemman linkin äppi toiminut ollenkaan kun vaati päivittämään eikä päivitys apk suostunut latautumaan. Joku toinen versio kiinasta toimi niin kauan kunnes ei löytänyt skuuttia ja alkoi kaatumaan.
KS softa kyllä toimii ja vaatii Androidin toimiakseen.
Sitten kun olet asentanut softan ja kun se pyytää päivittämään niin klikkaa johonkin muualle näyttöön, niin pääset eteenpäin.
 
Liittynyt
15.07.2021
Viestejä
4
Kappas. Sain skulaamaan.

Kannattaako firmwarea päivittää kingsonin äpillä? Antaa uudempaa versiota mitä esim E-way scooter app ei anna. (E-350 kyseessä)
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Kappas. Sain skulaamaan.

Kannattaako firmwarea päivittää kingsonin äpillä? Antaa uudempaa versiota mitä esim E-way scooter app ei anna. (E-350 kyseessä)
Omalla kokemuksella sanoisin, että varauksella.
Oma E600 Max meni huoltoon kyseisen takia :) eli kantapään kautta tuli opittua :D
Toki, tämä on kuun asennosta kiinni, että wörkkiikö vaiko ei (täällä kyllä jotkut ovat saaneet toimimaan).
 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
31
Onko joku saanut tuota kingsong appiä toimimaan ? Mulla ei tuo aiemman linkin äppi toiminut ollenkaan kun vaati päivittämään eikä päivitys apk suostunut latautumaan. Joku toinen versio kiinasta toimi niin kauan kunnes ei löytänyt skuuttia ja alkoi kaatumaan.
Kiinnostais kans, jos tuohon augment ecoon saisi vähän lisävauhtia :D

EDIT: Sain myös toimimaan, yhdistyy vain hetkeksi, ja sitten katkaisee yhteyden :/
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
31
LiFePo akut ovat kyllä turvallisia. Mutta halvempia kuin li-ion akut eli hinta ei selitä miksi niitä ei käytetä. Vaan se, että niiden energiatiheys on surkea. Vaatisi hitosti isomman akuston fyysisesti, jotta päästäisiin samaan kapasiteettiin. Painoakin tulisi hitosti lisää. Kas kun et ehdota lyijyakkuja.
Totta, miksiköhän nääissä ei ol lyijyakkuja ? Olisi halvat akut.

LiPo energiatiheys on noin 1.9 kertainen LiFe verrattuna. Mutta LiFe:ä sitten taas voisi ladata 10kertaa nopeammin kuin LiPo:a .. Kyllä tuossa voisi olla markkinarako lyhyemmän matkan laudalle jonka lataa 20minuutissa täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Xiaomi Pro 2, onko kokemuksia miten helpoiten saa vakionopeudensäätimen takaisin? Ilmeisesti poistettu tuo ominaisuus 2.2.9 päivityksessä.

M365 Tools softassa täppä "cruise control" päällä mutta ei toimi. Xiaomi home softasta tuota kohtaa ei löydy lainkaan.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Noh, nopeutta en päässyt testaamaa koska firmiksen päivitys leikkasi kiinni.
Tosiaan päivityksen aikana Sampassa ei ole SIM-korttia. Oli vain WiFi ja Bluethooth.

Mutta, Gossen tuki vastasi ja kuittasi, että voi viedä huoltoon postilla tai pks-alueella tonne Vantaan toimipisteeseen.

Katsotaan sitten, että miten kävi..
Pakko antaa Gossen tuelle 200 pistettä ja papukaijamerkin !!! Suositukset kyllä.

Eilen vein huoltoon E600 Max ja tänään sain tiedon, että sai hakea laudan.
Gossen tuki oli tehnyt mm. nämä: "Emolevy vaihdettu. Takalokasuoja vaihdettu. Firmware päivitetty."
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Ei tuo takajarrullisuus mitään muuta aiheuta kuin sen että laudan+kuskin korkean painopisteen vuoksi takapää lukkiutuu todella helposti jättäen vain mustaa viivaa vauhdin juuri hiipumatta. Pysähtyy hän se mutta verrattuna etujarrulliseen ero on varsin kova.
Jokseenkin ikuisesti on ollut fillareita, joissa on vain takajarru ja sekin polkimista. Niillä on pärjätty.
Perinteisissä potkulaudoissa ja jopa osassa sähköisistäkin on ainoa mekaaninen jarru kurakaari takarengasta päin. Niilläkään ei jokainen itsenään riko vaikka varsin kyseenalainen ratkaisu onkin.
Ja pääsääntöisesti sähkölautojen jarruilla on tuntunut porukka täällä pärjäävän riippumatta laudasta ja jarruratkaisusta.

Vastaavasti taas olet itse haukkunut kaikki mahdolliset jarrut omat lautasi mukaan lukien. Ja sekä vaaratilanteita, että "muiden opastamista" on ollut tarve tehdä. Kieltämättä väkisin käy mielessä, onko vikaa vain ja ainoastaan laudassa vai ehkä ennakoinnin puutteessa.

Vaikka se etujarru on osaavalle tehokkaampi, kyllä sen laudan nyt vaan takajarrullakin pysäyttää. Ei se takarengas mikään luistin ole, joka olisi pienestäkin jarruttamisesta heti lukossa ja luistaisi vaikuttamatta nopeuteen mitään. Toki renkaillakin on eroa mutta jos pitoa todellakaan ole, on sellainen rengas / keli etujarrun kanssa jo todella vaarallinen.
Jossakin sopivassa tilanteessa useamman lautailijan ollessa samassa paikassa ne pysähtymismatkat voisi vaikka mitata eri laudoilla.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Kyllä, paloturvallisuussyistä. Iso kellari monella ovella jossa isompi leviämisen mahdollisuus ja mahdollista palomateriaalia enemmän. Talleissa taas ei SAISI säilyttää x määrää yli palomateriaalia joten siellä saisi ladata koska palo olisi eristetty yms. En muista ulkoa enää miten nuo pykälät menivät tarkalleen mutta mopoja yms ei ainakaan saanut säilyttää kellareissa kuin nesteet poistettuna mutta miten lienee sähkömopojen kanssa kun palomassa on akkujen muodossa.
Puhutaanko tässä nyt siis jostain häkkikellarista vai pyörävarastosta vai mistä?

Pyörävarastoon on kyllä usein kulku suoraan ulkoa ja se on joko valmiiksi palo-oven takana tai erotettavissa sellaisella omaksi tilakseen. Tässä ei pitäisi olla ongelmaa jos halua on. Vastaavasti taas jossakin häkkivarastossa ei tietenkään ole oikea paikka ladata mitään eikä edes säilyttää selvästi palovaarallista materiaalia.

Ja puhutaanko nyt siis lain määrittelemistä seikoista vai jostain talon omista "tehdäänpä nyt näin"-tyylisistä pykälistä?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Tsekkaa se taittomekanismin kireys. Se löystyy itellä ajaessa ja pitää kuukauden välein kiristellä vähäsen. Se aiheuttaa omassa vehkeessä ainakin just tollasta nitinää ja natinaa.
Taitaa olla ainoa todellinen "tyyppivika" noissa M365-sarjalaisissa. Jossakin kohden alkaa nitisemään todella monella. Tosin itsellä otti aikaa puolisentoista vuotta ja kilometrejä aika paljon.
Mutta tuo kertomasi lähes varmasti on tavalla tai toisella lääke. Kireys tai vähän voitelua tai sitten pala kumia väliin.

Xiaomi Pro 2, onko kokemuksia miten helpoiten saa vakionopeudensäätimen takaisin? Ilmeisesti poistettu tuo ominaisuus 2.2.9 päivityksessä.

M365 Tools softassa täppä "cruise control" päällä mutta ei toimi. Xiaomi home softasta tuota kohtaa ei löydy lainkaan.
Mikäli alaspäin päivittämistä ei ole estetty / toimii kolmannen osapuolen softien kanssa edelleen, ajat custom-firmiksen tai vanhemman virallisen sisään. Sillä tuo korjaantuu. Jatkossa ÄLÄ käytä niitä valmistajan omia softia äläkä varsinkaan päivitä niillä sitä lautaa ilman pakottavaa syytä. Huonossa tapauksessa saat laudan, johon et saa mitenkään helposti mitään kustomia sisään ja menetät vielä tosiaan ominaisuuksia samalla kerralla.

Oma laita on Pro ilman kakkosta joten en tiedä tuon firmisversioista. Mutta olettaisin tuon XiaoFlasher m365(Pro/1S/Pro2) - NineFlasher ES-G30 - Apps on Google Play tarjoavan myös siinä parikin vaihtoehtoa suoraan ilman sen suurempaa miettimistä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Xiaomi Pro 2, onko kokemuksia miten helpoiten saa vakionopeudensäätimen takaisin? Ilmeisesti poistettu tuo ominaisuus 2.2.9 päivityksessä.

M365 Tools softassa täppä "cruise control" päällä mutta ei toimi. Xiaomi home softasta tuota kohtaa ei löydy lainkaan.
Tuli tutkittua asiaa ja asennettua monopattinon CFW lautaan. Hyvin optimoitu, neljä eri tehoastetta valittavissa. Valitsin smooth version (850W) eipä tartte ite miettiä ja säätää. Laudan kun käynnistää jarru pohjassa niin nopeusrajoitukset poistuu. Kun taas käynnistää normaalisti ilman jarrua on nopeus maksimissaan 25km/h kuten vakiossa, mutta tehoa on lisätty ja muutenkin optimoitu (mm. kers poistettu käytöstä, rullailee kivasti) Firmware Public/Private Xiaomi V2 - Monopattinoitalia.it

Voin suositella lämpimästi mitä tuossa ehdein käydä testaamassa. Muuttui laudan käytös mukavasti positiivisempaan suuntaan. Myös downgradet tuli tehtyä BMS versioon 126 = täysi akun kapasiteetti 12800mAh käyttöön, sekä BLE versioon 129 jossa vähemmän ongelmia muiden softien kanssa. Poistin myös xiaomi home softan käytöstä ja tilalle asettui M365 dashboard. Nyt toimii myös vakionopeudensäädin..

Lähtötilanne oli DRV 229, BMS 128, BLE 133. Nyt siis DRV 155, BMS 126 ja BLE 129.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 769
Xiaomi pro 2, putki johon sarvet tulee kiinni alkoi narista n. 2 viikon päästä käyttöönotosta ja nyt narina on jo sen verran kova että alkaa vi*uttaan jo koko lauta, onko tohon jotain kikka kolmosta korjata, vai laitanko suosista vaan takuuseen. Sen verran nyt kattonut että lukituskohdasta se ei kuulu johon saa sen välikuminki ostettua erikseen.

Edit: Näköjään sittekki kuuluu lukituksesta ja siinähän oliki yksi ruuvi vielä johon en ollut koskenut ja sen pieni kiristäminen vaikutti suoraan lukituksen tiukkuuteen, nyt kiristyy enemmän ja ei natise ainakaan paikallaan kokeiltaessa, pitää käydä vielä ajelulla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Totta, miksiköhän nääissä ei ol lyijyakkuja ? Olisi halvat akut.
Onhan lyijyakkupelejäkin tehty.

Säästöä sillä ei tule. Elinkaari on lyhyt ja turhaa painoa pitää raahata mukana kallisarvoisella akun energialla.

Hyvänä puolena mainittakoon suhteellisen paloturvallisuuden ohessa se, että jatkuva täyteen lataaminen onkin niissä optimaalinen strategia. Vastapainona se oikeasti ihan täyteen lataaminen kestää aina helvetin kauan, myös vähäisen ajon jälkeen.
LiPo energiatiheys on noin 1.9 kertainen LiFe verrattuna. Mutta LiFe:ä sitten taas voisi ladata 10kertaa nopeammin kuin LiPo:a .. Kyllä tuossa voisi olla markkinarako lyhyemmän matkan laudalle jonka lataa 20minuutissa täyteen.
Ilman muuta lifepo voisi olla kannattava ratkaisu totisempaan käyttöön muutenkin, myös suuremmalla kapasiteetilla. Ajetaan dieselautoillakin, jopa pick-upeilla.

Laudan kun käynnistää jarru pohjassa niin nopeusrajoitukset poistuu.
On muuten kehno idea. Moni saattaa jo tottumuksesta käynnistää jarru pohjassa, jolloin testaaja löytää virit silkasta vahingosta. Samoin tällainen yleinen niksi tulee hyvin nopeasti yleistiedoksi myös virittäjiä tutkiville viranomaisille, kuten mopon virinapit aikanaan.

Xiaomi pro 2, putki johon sarvet tulee kiinni alkoi narista n. 2 viikon päästä käyttöönotosta ja nyt narina on jo sen verran kova että alkaa vi*uttaan jo koko lauta, onko tohon jotain kikka kolmosta korjata, vai laitanko suosista vaan takuuseen. Sen verran nyt kattonut että lukituskohdasta se ei kuulu johon saa sen välikuminki ostettua erikseen.

Edit: Näköjään sittekki kuuluu lukituksesta ja siinähän oliki yksi ruuvi vielä johon en ollut koskenut ja sen pieni kiristäminen vaikutti suoraan lukituksen tiukkuuteen, nyt kiristyy enemmän ja ei natise ainakaan paikallaan kokeiltaessa, pitää käydä vielä ajelulla.
Olethan kokeillut sen ensimmäisen kikkakolmosen eli tarkastaa ja kiristää kaikki ruuvit? Tämähän on kaikissa vehkeissä tehtävä ainakin ennen käyttöönottoa ja vähäisen ajon jälkeen, sekä myöhemmin silloin tällöin tai tarpeen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Onhan lyijyakkupelejäkin tehty.

Säästöä sillä ei tule. Elinkaari on lyhyt ja turhaa painoa pitää raahata mukana kallisarvoisella akun energialla.

Hyvänä puolena mainittakoon suhteellisen paloturvallisuuden ohessa se, että jatkuva täyteen lataaminen onkin niissä optimaalinen strategia.
On tehty jo todella kauan sitten ja itselläkin on ollut ties miksi tuollainen. Tosin niillä ei toki saanut virallisesti ajaa missään. Ja siihen aikaan muistaakseni 2x12V ja 7,2Ah niin ei, niillä ei todellakaan paljoa tehoa tai kantamaa ollut käytettävissä. Latausaikakin lähellä ikuisuutta.

Noissahan notkahtaa jännite kovinkin helpolla eikä virranantokyky ole lähelläkään nykyaikaisempia akkuja. Kuten totesit, painoakin on joten ei tosiaan mitään lautakamaa. Aivan eri asia tyyliin sähköperämoottorissa, jossa kohtuullisen tasaista purkukäyrää melko pitkän aikaa ilman piikkitehon tarvetta.

Sen toki voisi laskea, miten jossakin harrikkatyylisessä, jossa voi vetää peräkärryssä 200 kiloa akkuja. Järkevää? No ei mutta laskemisen ilosta, onko kustannustehokasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Sen toki voisi laskea, miten jossakin harrikkatyylisessä, jossa voi vetää peräkärryssä 200 kiloa akkuja. Järkevää? No ei mutta laskemisen ilosta, onko kustannustehokasta.
Ei varmaan ihan äkkiä edes kustannustehokasta, mutta mahdollista ja toimivaa kyllä jo moporungolla. Kyllähän kilvelliset lyijyakkumopot ihan sinänsä käyttökelpoisia olivat ja ovat, ja nopeuden rajaaminen 25 km/h vähentää sähkönkulutusta merkittävästi. Kontion tapainen on intuitiollakin ihan käyttökelpoinen lyijyakustolla.

En kyllä itse lähtisi. Häkäpönttöjäkin käytetään vain tekemisen ilosta.

Tosin niillä ei toki saanut virallisesti ajaa missään.
Eikös maastossa(yksityisalueella varsinaisen tien ulkopuolella) kuitenkin? Kyllähän liikennevakuutuksen on saanut vaikka mihin vehkeisiin, jos nyt ei ensimmäiseen yhtiöön soittamalla ensimmäiseltä asiaa käsittelevältä. Sehän nyt vaan on vähän erikoisen merkkinen kilvetön krossimopo. :hmm: Merkki, malli, tunnistenumero, moottoriteho jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
On muuten kehno idea. Moni saattaa jo tottumuksesta käynnistää jarru pohjassa, jolloin testaaja löytää virit silkasta vahingosta. Samoin tällainen yleinen niksi tulee hyvin nopeasti yleistiedoksi myös virittäjiä tutkiville viranomaisille, kuten mopon virinapit aikanaan.
No parempi jarrusta limitit pois kuin että olisi suoraan sport modessa. Tuolla lautaan saa 6 eri ajotilaa 3 sijaan. Itellä tosin ei tarvetta ajaa yli sallitun. 25km/h tollasella laudalla on ihan riittävä. Tehoa tuossa firmiksessä tulee lisää, eli nousee mäkiin kivasti erilailla.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
43
Moikka.

Mikäköhän olisi tällähetkellä paras sähköpotkulauta fiksuun hintaan?

Mitään erityisen suurempia kriteerejä tässä nyt ole, mutta satakiloiselle saisi olla järin vankka ja kantamaa toivottavasti 30km+

Onko näihin kukaan modannut lapsen kärriä persiiseen jollain pikalukolla? Pari sähköpotkulautaa ja lasten kärri tekisi matkailuautoilusta taas hivenen laadukkaampaa, pieneen kruisailuun kun en millään mitään pyöriä haluaisi ottaa mukaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Moikka.

Mikäköhän olisi tällähetkellä paras sähköpotkulauta fiksuun hintaan?

Mitään erityisen suurempia kriteerejä tässä nyt ole, mutta satakiloiselle saisi olla järin vankka ja kantamaa toivottavasti 30km+

Onko näihin kukaan modannut lapsen kärriä persiiseen jollain pikalukolla? Pari sähköpotkulautaa ja lasten kärri tekisi matkailuautoilusta taas hivenen laadukkaampaa, pieneen kruisailuun kun en millään mitään pyöriä haluaisi ottaa mukaan.
Xiaomi PRO 2. 499€. +90kg painoa ja mukavasti vetoja. CFW saa sitten vielä lisää potkua jos tarve.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 969
Viestejä
4 215 823
Jäsenet
70 985
Uusin jäsen
retuilyllairmoraa

Hinta.fi

Ylös Bottom