Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Siis tuo Augmentin konseptihan on aivan järkyttävän hyvä. Halpa kuukausihinta, aina voi päivittää uuteen laitteeseen ja halutessaan sen voi ostaa omaksi.

Ongelmaksi jää vain pari pienellä painettua kohtaa, joissa mainitaan että uuteen malliin saa vaihtaa puolentoista vuoden välein ja että minimisopimuskausi on 24kk.
Eli kuukausivuokran sijaan kyseessä on täysi osamaksusopimus jonka päätteeksi et oletuksena edes saa laitetta omaksi.
Nykypäivän pikavippi.
Sehän on nimenomaan osamaksuna(tai kertamaksuna) ihan puolustettavissa. Etenkin kampanja-alennuksena reilun viidensadan hinta kattavalla lisätakuulla oli viime vuonna wanhasta mallista ihan kilpailukykyinen, ja eiköhän periaatteessa taas nyt nykyhinta uudemmasta tuotteesta ole(vaikka tuomitsen itse kokeilematta paskaksi, koska dekkiä ei ole varaa senttiäkään lyhentää). Kaipa noita enimmäkseen onkin ostettu ajatuksella, että hinta on kilpailukykyinen ja lisätakuuta sekä palvelua on. Periaatteessa osamaksu tai kertamaksu vain sillä monimutkaistuksella, että palvelu pitäisi muistaa irtisanoa, jos ei halua jatkossa maksaa lyhennyksen verran kuukaudessa pelkästä jatkotakuusta.

Nimenomaan tuo markkinointi pikku laitteesta "palveluna" on se persesilmä, koska eihän siihen nyt fiksumpi harhaudu uskomaan. Sehän ei olekaan enää ollenkaan edullista, jos maksaa jatkuvaa liisiä kuukausittain(neljännesvuosittain tms) ja 130 euroa vuodessa lisää vuosittaisesta päivityksestä. Tekee jo noin 40 euroa joka kuukausi jostain, mitä käyttää 3-6 kuukautta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 769
Xiaomi home appi tilttas kesken käytön ja samalla kirjautu ulos, kirjauduin takas sisälle, scootti oli hävinnyt etusivulta, koitin parittaa uudelleen, mutta valitti ettei voi koska on paritettu toiselle käyttäjälle, mitään toista tiliä ei ole palveluun ja ainoa keino millä sain scootin lisättyä takasi appiin oli että vaihdoin alueen singaporeen, redditissä sanottiin että tämän jälkeen voit vaihtaa takasi omaan maahan, mutta tuon kun tekee katoo scootti taas apista ja paritus ei onnistu. Kellään muulla sattunu tällästä? Miten saan paritettua scootin suomi alueelle takasi? Koitin tuota scootin resettiäkin, eli kaasu, jarru ja virta päälle minkä pitäisi resetoida scootti mutta ei ollut apua tuostakaan.
 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
31
Jos pystyy fiksusti ohittamaan niin tarkoituksena olisi tehdä leiska tai liitin väliin, riippuen mitä vaatii.

Toki jos MCU kortille on jätetty softauspinnit esille niin voi olla mahdollista saada hexat ulos myös ja sitä kautta muokata rajoitinta.
Bluetoothin yli päivitykset yms. olisi varmaan helpointa ja fiksuinta, mutta omat taidot jäävät piirikortti ja prossu tasolle ja OTA softaus on harmaata aluetta.
Mahtaako tämä olla edennyt mihinkään, itse augmentilta utelin, että heidän firmiksessä ei ole esim maakoodin muutos mahdollisuutta, vaan firmis pitää ajaa sisään jos haluaa muuttaa nopeuksia :/
 
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
Mahtaako tämä olla edennyt mihinkään, itse augmentilta utelin, että heidän firmiksessä ei ole esim maakoodin muutos mahdollisuutta, vaan firmis pitää ajaa sisään jos haluaa muuttaa nopeuksia :/
Accounttiin tuntuu olevan liitettynä tuo nopeus kun tosiaan itsellä lauta kulki ensin 20km/h mutta sit käskivät vaan kirjautua sovellukseen uudestaan ja käynnistää lauta niin toimi 25km/h

E: Ja tosiaan devaajaan ottivat yhteyttä että muutti tuon nopeuden
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Perse... Tiedänpä mistä Zero 10:n etujarrujen katoaminen johtuu... Osakiitos kuuluu mekaanisen vaijerijarrun ominaisuuksiin, osa mahdollisesti huonosti tehtaalta säädettyihin jarruihin. Toinen jarrupala oli siis kulunut aivan vinoon ja ei saa koko pinnalla puristusvoimaa. Toinen pala melkein loppuun kulunut keskiön puolelta. Pitääpä ottaa yhteyttä E-scoottiin että saisi varaosat kuntoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Perse... Tiedämpä mistä Zero 10:n etujarrujen katoaminen johtuu... Osakiitos kuuluu mekaanisen vaijerijarrun ominaisuuksiin, osa mahdollisesti huonosti tehtaalta säädettyihin jarruihin. Toinen jarrupala oli siis kulunut aivan vinoon ja ei saa koko pinnalla puristusvoimaa. Toinen pala melkein loppuun kulunut keskiön puolelta. Pitääpä ottaa yhteyttä E-scoottiin että saisi varaosat kuntoon.
No se on ihan toiveajattelua et kiinan tehtaalta tulis oikein säädetyt jarrut suoraan paketista. Toki sulla tais olla käytettynä ostettu lauta niin ei tainnu edellistäkään omistajaa kiinnostaa. En tiedä tekeekö suomessa jälleenmyyjät noille mitään vai antaako laudan vaan paketissaan ja morjens.

Pienellä kauhulla odotan et miten omat hydrauliset jarrut on säädetty, niistä ei oo mitään kokemusta mut netistä lukiessa selvis et ilmaukseks todennäkösesti ainakin ensitöikseen menee. Jokatapauksessa rassaamaan pääsee kun käy pultit yms läpi ja tsekkaa ne jarrut.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
No se on ihan toiveajattelua et kiinan tehtaalta tulis oikein säädetyt jarrut suoraan paketista. Toki sulla tais olla käytettynä ostettu lauta niin ei tainnu edellistäkään omistajaa kiinnostaa. En tiedä tekeekö suomessa jälleenmyyjät noille mitään vai antaako laudan vaan paketissaan ja morjens.

Pienellä kauhulla odotan et miten omat hydrauliset jarrut on säädetty, niistä ei oo mitään kokemusta mut netistä lukiessa selvis et ilmaukseks todennäkösesti ainakin ensitöikseen menee. Jokatapauksessa rassaamaan pääsee kun käy pultit yms läpi ja tsekkaa ne jarrut.
Joo no eipä noissa liikaa ole säätövaraa tuon puristuskulman kanssa. Ainoa on jos ne jättää liian löysälle tai pala ei lukitu nätisti magneettiin ja pääsee puristumaan vinossa jos palan ja satulan välissä on jotain. Ja juu käytettynä kyllä, mutta toisaalta aika samoissa kilsoissa meni omat jarrut kuin oliko se sinun vai kenen Zerossa. Eli voisi sanoa jopa että mahdollisesti ominaisuus.

Kyselin myös alustavasti olisiko hydraulista mahdollista ostaa vain 1kpl jonka löisi eteen jolloin ei vaatisi erikseen laudan purkua tms. Ilmaus nyt menee vaikka silmät ummessa mutta tuota lautaa ei viitsisi ihan paloiksi purkaa. Ja mitä hydraulijarrun säätöihin tulee niin on mallia helvetin helppoa. Pari pulttia, kohdistus ja pultit kireälle ja se siitä. Sen jälkeen vain katsoo että levy on suora, jarrut eivät hinkkaa levyä ja se siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Joo no eipä noissa liikaa ole säätövaraa tuon puristuskulman kanssa. Ainoa on jos ne jättää liian löysälle tai pala ei lukitu nätisti magneettiin ja pääsee puristumaan vinossa jos palan ja satulan välissä on jotain. Ja juu käytettynä kyllä, mutta toisaalta aika samoissa kilsoissa meni omat jarrut kuin oliko se sinun vai kenen Zerossa. Eli voisi sanoa jopa että mahdollisesti ominaisuus.

Kyselin myös alustavasti olisiko hydraulista mahdollista ostaa vain 1kpl jonka löisi eteen jolloin ei vaatisi erikseen laudan purkua tms. Ilmaus nyt menee vaikka silmät ummessa mutta tuota lautaa ei viitsisi ihan paloiksi purkaa. Ja mitä hydraulijarrun säätöihin tulee niin on mallia helvetin helppoa. Pari pulttia, kohdistus ja pultit kireälle ja se siitä. Sen jälkeen vain katsoo että levy on suora, jarrut eivät hinkkaa levyä ja se siitä.
Niin et siinä Zero 10 non-X ois ominaisuutena alimitotetut jarrut jotka kuluu helvetin nopeeta ja ehkä jättää toivomista jarrutehossakin?

Joo ei se varmasti kovin hankala homma oo kunhan kattoo eka ohjeet koko prosessiin. Pitää muutenkin tässä ennen laudan lähetystä katella varaosia yms kilkkeitä tohon vehkeeseen ja nopeella vilkasulla näyttäs menevän vähintäänkin se parisataa jo ennenkun lauta on edes kotona asti :dead:

Toki suurin osa renkaita ja jarrupaloja yms kuluvia osia, ehkä sen toisen laturinkin vois ostaa niin ei tartte öisin latailla kun latausaika on tyhjästä täyteen jotain 12h tolla yhdellä laturilla. Selvityksen alla vielä et saako tuohon VDM-10 edes tuota ohjausiskunvaimenninta vai pitäskö siihen ite teettää tarvittavat palikat ite, mikä sit alkaa menemään jo ehkä turhan haasteelliseks, varsinkin kun tuota nyt ei välttämättömästi tarttee.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Niin et siinä Zero 10 non-X ois ominaisuutena alimitotetut jarrut jotka kuluu helvetin nopeeta ja ehkä jättää toivomista jarrutehossakin?

Joo ei se varmasti kovin hankala homma oo kunhan kattoo eka ohjeet koko prosessiin. Pitää muutenkin tässä ennen laudan lähetystä katella varaosia yms kilkkeitä tohon vehkeeseen ja nopeella vilkasulla näyttäs menevän vähintäänkin se parisataa jo ennenkun lauta on edes kotona asti :dead:

Toki suurin osa renkaita ja jarrupaloja yms kuluvia osia, ehkä sen toisen laturinkin vois ostaa niin ei tartte öisin latailla kun latausaika on tyhjästä täyteen jotain 12h tolla yhdellä laturilla. Selvityksen alla vielä et saako tuohon VDM-10 edes tuota ohjausiskunvaimenninta vai pitäskö siihen ite teettää tarvittavat palikat ite, mikä sit alkaa menemään jo ehkä turhan haasteelliseks, varsinkin kun tuota nyt ei välttämättömästi tarttee.
Ei tuo teho ole ongelma ollut ennen kuin palat kuluivat. Todnäk aika pitkälti rehellinen mekaanisen jarrun ominaisuus yhdistettynä hiukan pehmeämpiin paloihin=nopea kuluma. Etenkin itsellä kun tykkään mennä joko rullaten tai kunnolla jarrulla vs pitkää hidasta jarrutusta. Enemmänkin se että mekaanisen jarrun tuntuma ei yllä hydraulisen tasolle.

EDIT: Nyt on palat tilattu ja E-scootin mukaan nopeasti kuluvat palat ovat näissä ominaisuus ja vinoon kuluva palakaan ei ihmeellinen ole jos jarrusatula tehtaalta yhtään vinossa. Ja omien havaintojen mukaan tuo pitänee hyvin paikkaansa koska ei tosiaan vaadi kuin minimaalisen heiton että on vinossa. Säädin tuossa jarrut uusiksi nyt uusien palojen saantiin asti ja auttoi tuokin nyt jo hiukan. Joutuu vain sateen takia odottamaan että pääsee ajamaan palat ja levy sisään taas. Pakko sanoa että aikalailla turhaan jengi pelottelee että mekaaninen olisi niin vittumainen säätää. Meni 5min että on juuri eikä melkein. Joo on ehdottomasti enemmän vaivaa vaativa ja säädettävä huomattavasti useammin kuin hydraulijarru mutta joutuu senkin kohdistamaan, ei vain vaadin yhtä monen liikkuvan osan säätöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
17
Edesmenneessä Zero 10:ä tehokkaammassa kiinanlaudassa mekaanisilla levyjarruilla ei ollut mainittavaa kulumista jarrupaloissa vielä 1200km kohdilla. Satulat oli toki tehtaan jäljiltä itse uudelleen kohdistettu ja säädetty.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Edesmenneessä Zero 10:ä tehokkaammassa kiinanlaudassa mekaanisilla levyjarruilla ei ollut mainittavaa kulumista jarrupaloissa vielä 1200km kohdilla. Satulat oli toki tehtaan jäljiltä itse uudelleen kohdistettu.
Se huomiona että noissa Zeroissa käytetään kahta palatyyppiä. Normi 10:n pala on pehmeämpi ja tehokkaammissa on sitten kovemmat palat. Plus todennäköisesti tehokkaamman jarrusatulan mekanismin toimintatapa on toinen eli puristaa mekaanisesti levyä molemmin puolin eikä niin että puristusvoima muodostuu vain toiselta puolelta satulaa. Noita on siis sellaisia joissa vain toisella puolella on liikkuvaa osaa ja toinen puoli on kiinteä osa jarrusatulaa. Paremmissa ja monimutkaisemmissa nuo jarrupalat liikkuvat molemmat toisiaan kohti sen sijaan että toinen pala liikutettaisiin toista palaa kohti niin että levy jää väliin. Tuo yksipuolinen puristus ja todennäköisesti liian löysä kohdistus on painanut palaa vinosti kohti levyä kuluttaen sen loppuun ennenaikaisesti. Valitettavasti näitä ihania tehtaan jäljiltä vikoja ja mekaanisten jarrujen iloja. En tajunnut itsekään katsoa kohdistusta koska tottunut jo vuosia sitten että levyt=hydraulijarru ajatukseen. Lisäksi jarrut tuntuivat purevan ja levyyn piirtyi selkeä kontaktialue molemmin puolin levyä. Olisi pitänyt vaan tarkistaa mutta noh... 15e tuli hintaa oppitunnille.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Kolmisen viikkoa jaksoi rouva katsella mun laudalla rälläämistä. Tänään päätti sitten että hän ostaa oman myös.
Varovaisesti yritin Xiaomin Essentialia tai S1:sta sille kaupata mutta onnistui myymään itselleen FitNord Swift+:n. Ei se paperilla paskemmalta laitteelta näyttänyt mutta aika näyttää miten käytännössä.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
179
Ei nyt sentään :D Pate postimies toi eilen Dualtronin Ultra kakkosta kotiin. Laturi mikä tuli mukana paloi heti. Olihan siinä 40% akkua mutta nyt pitäisi saada ladattua. Veikkaan että menee hetki kunnes saan uutta hommatua, koska korona. :rolleyes:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 269
Toimii muuten uusin Xiaomi PRO 2 firmis 2.3.6 hienosti! Erittäin hyvä kiihtyvyys ja tasainen 25km/h vauhti. Myös vakionopeudensäädin toimii taas. BMS 141 versio avaa myös päivittyessään täyden kapasiteetin akkuun, omassa tapauksessani 12400mAh entisen vajaan 11***mAh sijaan. Näissä on 12400 ja 12800 akkuja, riippuen mitä on toimittajilta saatu kokoonpanolinjalle. BLE uusin versio on 134. Suosittelen päivittämään, tämä vakio firmis toimii paremmin mitä tässä ketjussa aikaisemmin hehkuttamani monopattinoitalian cfw, mikä on speksattu 850w sport tilassa.

Mitenköhän tuon 2.3.6:n saa ScooterHacking Utilityn kautta ladattua? Ei ole näistä liikaa kokemusta, enkä ihan sokkona viitsi lähteä näitä sorkkimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
Kolmisen viikkoa jaksoi rouva katsella mun laudalla rälläämistä. Tänään päätti sitten että hän ostaa oman myös.
Varovaisesti yritin Xiaomin Essentialia tai S1:sta sille kaupata mutta onnistui myymään itselleen FitNord Swift+:n. Ei se paperilla paskemmalta laitteelta näyttänyt mutta aika näyttää miten käytännössä.
Laitappa tänne sitten kokemuksia Fitnordista. Itse tuota tsuumailin pitkään mutta kun ei oikein revikoita näkynyt eikä täälläkään kukaan kommentoinut niin oli pakko unohtaa koko vehje.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Laitappa tänne sitten kokemuksia Fitnordista. Itse tuota tsuumailin pitkään mutta kun ei oikein revikoita näkynyt eikä täälläkään kukaan kommentoinut niin oli pakko unohtaa koko vehje.
On ilmeisesti aivan heille brändätty laite. Beeyoe X7 on hyvin samankaltainen, kuin myös Velt -merkkiset vehkeet.
Ehkä manuaali sitten kertoo varsinaisen merkkivalmistajan. Katsellaan ensi viikolla kun laitteen pitäisi saapua. Onhan se ajelulle itsekin vietävä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
On ilmeisesti aivan heille brändätty laite. Beeyoe X7 on hyvin samankaltainen, kuin myös Velt -merkkiset vehkeet.
Ehkä manuaali sitten kertoo varsinaisen merkkivalmistajan. Katsellaan ensi viikolla kun laitteen pitäisi saapua. Onhan se ajelulle itsekin vietävä.
Näyttää tosiaan samalta laitteelta ja toki ajattelinkin tän olevan joku perus vehje eri nimellä vaan.
Tuossa kiinnostelee erityisesti:
-Halvahko hinta (399€ tällä hetkellä)
-Ip suojaus
-Vaihdettava akku
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Mitenköhän tuon 2.3.6:n saa ScooterHacking Utilityn kautta ladattua? Ei ole näistä liikaa kokemusta, enkä ihan sokkona viitsi lähteä näitä sorkkimaan.
Lataa play storesta ScooterHacking Utility. Yhdistä lautaan ja valitse "load original" kohta, sieltä yksitellen DRV, BMS ja BLE. Jokainen näistä erikseen ja painaa "flash". Muutokset näkyy versionumeron myötä kyseisessä softassa kun on yhdistänyt.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 269
Lataa play storesta ScooterHacking Utility. Yhdistä lautaan ja valitse "load original" kohta, sieltä yksitellen DRV, BMS ja BLE. Jokainen näistä erikseen ja painaa "flash". Muutokset näkyy versionumeron myötä kyseisessä softassa kun on yhdistänyt.
Kiitos! BLE ja BMS onnistui ongelmitta, mutta DRV:tä flashatessa sanoo "Update failed! Reason: Data format error. Power cycling your phone & vehicle might help". Enpä tiedä, onko tuosta pahasti haittaa, jos DRV jää ennalleen. Kerran käynnistin laudan ja sovelluksen uudelleen tuloksetta, pitää vielä kerran pari kokeilla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Kiitos! BLE ja BMS onnistui ongelmitta, mutta DRV:tä flashatessa sanoo "Update failed! Reason: Data format error. Power cycling your phone & vehicle might help". Enpä tiedä, onko tuosta pahasti haittaa, jos DRV jää ennalleen. Kerran käynnistin laudan ja sovelluksen uudelleen tuloksetta, pitää vielä kerran pari kokeilla.
DRV se näistä on tärkein, siellä kun on parametrit paljonko tehoa syötetään ja nopeutta sallitaan. BMS on latauksen ja akun, BLE bluetooth/dashboardin firmis. Pitäis mennä ihan heittämällä sisään, päivititkö tai yrititkö siis päivittää DRV ensin?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 269
DRV se näistä on tärkein, siellä kun on parametrit paljonko tehoa syötetään ja nopeutta sallitaan. BMS on latauksen ja akun, BLE bluetooth/dashboardin firmis. Pitäis mennä ihan heittämällä sisään, päivititkö tai yrititkö siis päivittää DRV ensin?
Yritin päivittää DRV:n itse asiassa viimeisenä, eikä tosiaan onnistunut muutamalla yrityksellä. :hmm:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Rita tullu ja muutama pikkulenkki ajettu. muuttaa kyl laudan totaalisesti. 10 tuumaset renkaat seuraava mitä teen .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 983
Löytyykös näitä jostain lähempää:

€ 0,47 30%OFF | Damping Cushions for Xiaomi M365 Accessories M365 Electric Scooter Shake Reducers Front Fork Shake Pad M365 Accessories
AliExpress - Online Shopping for Popular Electronics, Fashion, Home & Garden, Toys & Sports, Automobiles and More. X

En keksiny tälle kotimaista hakusanaa joten kysytään täällä. Kuukauden verran tuolta toimitus ja ainakin täällä alkaa oleen kelit jo sen verran syksyiset tuon saapuessa, että tuskin tulee montaa kertaa lautaa käytettyä enää.

Kyseessä siis Xiaomi Pro 2 ja taittoliitos alkanu pitämään ärsyttävää narinaa. Ei jaksais alkaa takuuseen tuota laittaan tämän vuoksi, liekkö edes menisi?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Löytyykös näitä jostain lähempää:

€ 0,47 30%OFF | Damping Cushions for Xiaomi M365 Accessories M365 Electric Scooter Shake Reducers Front Fork Shake Pad M365 Accessories
AliExpress - Online Shopping for Popular Electronics, Fashion, Home & Garden, Toys & Sports, Automobiles and More. X

En keksiny tälle kotimaista hakusanaa joten kysytään täällä. Kuukauden verran tuolta toimitus ja ainakin täällä alkaa oleen kelit jo sen verran syksyiset tuon saapuessa, että tuskin tulee montaa kertaa lautaa käytettyä enää.

Kyseessä siis Xiaomi Pro 2 ja taittoliitos alkanu pitämään ärsyttävää narinaa. Ei jaksais alkaa takuuseen tuota laittaan tämän vuoksi, liekkö edes menisi?
Curiousjoe.se myy taittosaranan väliin tiivistepalaa. Itse tilasin sellaisen Marinan estämiseksi mutta eihän se ollut kulunut niin paljon että se olisi sinne mahtunut vielä.
Sitten keksin kokeilla kiriä kaikkia saranan ruuveja ja ennen pitkää sieltä löytyikin sellainen.
Mä kaivelen tähän vielä tuon aiemmin postaamani pätkän.

Ja tuosta: Sähköskootterit / sähköpotkulaudat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 983
No kokeillaampa tämä ensin. Omassa oireilee juuri samalla tavalla kuin kuvailit. Kokeilin tuossa nopeasti niin, että laitoin muovipussista palan väliin ja narina loppui. Mutta testataan tämä ensin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Jeesusteippiä palat väliin auttoivat kummasti. Ruuveja kiristeli ja jesaria lisäsi jos vanha alkoi litistyä liikaa. Itsellä meni noin se n.1500km ja samoilla jesareilla mennään kuulema toista tonnia tällä hetkellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 983
Ruuvien kiristely näytti auttavan :thumbsup:

Saako tuohon Pro 2 mitenkään tuota cruisea päälle? Dashboardissa löytyy kyllä asetus, mutta ei toimi. Jännästi kaverin "mersun" Pro 2 tuo kuitenkin toimii, käytännössähän nuo on siis samoja lautoja(?) toisessa on vaan erilaiset teipit?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Ruuvien kiristely näytti auttavan :thumbsup:

Saako tuohon Pro 2 mitenkään tuota cruisea päälle? Dashboardissa löytyy kyllä asetus, mutta ei toimi. Jännästi kaverin "mersun" Pro 2 tuo kuitenkin toimii, käytännössähän nuo on siis samoja lautoja(?) toisessa on vaan erilaiset teipit?
Toimii muuten uusin Xiaomi PRO 2 firmis 2.3.6 hienosti! Erittäin hyvä kiihtyvyys ja tasainen 25km/h vauhti. Myös vakionopeudensäädin toimii taas. BMS 141 versio avaa myös päivittyessään täyden kapasiteetin akkuun, omassa tapauksessani 12400mAh entisen vajaan 11***mAh sijaan. Näissä on 12400 ja 12800 akkuja, riippuen mitä on toimittajilta saatu kokoonpanolinjalle. BLE uusin versio on 134. Suosittelen päivittämään, tämä vakio firmis toimii paremmin mitä tässä ketjussa aikaisemmin hehkuttamani monopattinoitalian cfw, mikä on speksattu 850w sport tilassa.

Lue tästä ketjusta muutamia viestejä taaksepäin.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Nyt se alkoi taas arkinen aherrus loman jälkeen ja heti ekana työpäivänä tuli mieleen jonkinlainen kantolaukku laudalle. Aika onnettoman näköisiä rimpuloita nuo valmiina myytävät.

Oma ajatus oli vähän sellainen että taitetun laudan päälle heitetään ikäänkuin loimi. Keskelle reikä, kuin paidan kauluksessa. Tällöin osa rungosta paljastuu ja siitä voi ottaa kiinni ja kantaa normaalisti.
Päädyt loimesta ommellaan kiinni. Laudan alla roikkuva loimen helma taitetaan laudan ympärille ja tiettyyn kohtaan lisätään tarranauha, jolla paketti saadaan nätiksi.
Materiaali voi olla nahkaa tai muuta sateenkestävää materiaalia.
Olkahihnaa varten voi myös laittaa reiät loimeen, jolloin kantohihnan voi kiinnittää lautaan itseensä ja kantolaukku ei rasitu.

Idea oli siis lähinnä se että tuon voisi mahdollisesti lyödä vaijerilukolla lämmitystolppaan kiinni parkkiksella ja ladata siinä, tai vaihtoehtoisesti tuota työmaalle sisälle niin ettei kerää liikaa huomiota kun on näkösuojassa kuitenkin.

Onko muilla joitakin vastaavanlaisia suunnitelmia tai jo olemassa olevia järjestelyjä lautojen varastointiin tai kuljetukseen?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 376
Onko muilla joitakin vastaavanlaisia suunnitelmia tai jo olemassa olevia järjestelyjä lautojen varastointiin tai kuljetukseen?
Itselläni on tälläinen joka tuli laudan mukana, mutta harvemmin tuota on tullut käytetty koska jos menen vaikka bussiin, helpompi heittää penkin alle lauta sellasenaan kuin alkaa laukkuun laittamaan.
Toki jos pitää autossa kuljettaa niin tuo laukku on kätevä koska lauta on niin paskanen pölystä niin ei sitten sotke muita tavaroita autossa ja voi heittää vaikka takapenkillekkin.

1627908962688.png
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Oli vähän enemmän odotuksia Xiaomi Mi 3:sta, mutta liian vähän liian myöhään.
Jos olisi nyt ihan ekaa lautaa ostamassa, niin olisi mennyt ehkä vaihtoehtona Pro 2:lle saatavuuksista riippuen.
Nyt tuo tuntuu uudistuksista huolimatta vähän turhalta välimallilta.
Nähtäväksi jää kuinka kestävä esim. uusi taittoviritelmä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 983
Toimii muuten uusin Xiaomi PRO 2 firmis 2.3.6 hienosti! Erittäin hyvä kiihtyvyys ja tasainen 25km/h vauhti. Myös vakionopeudensäädin toimii taas. BMS 141 versio avaa myös päivittyessään täyden kapasiteetin akkuun, omassa tapauksessani 12400mAh entisen vajaan 11***mAh sijaan. Näissä on 12400 ja 12800 akkuja, riippuen mitä on toimittajilta saatu kokoonpanolinjalle. BLE uusin versio on 134. Suosittelen päivittämään, tämä vakio firmis toimii paremmin mitä tässä ketjussa aikaisemmin hehkuttamani monopattinoitalian cfw, mikä on speksattu 850w sport tilassa.

Pitääkö tässä tehdä jotain, että löytää tän uuden FW? Ei ainakaan omaan lautaan löydy uudempaa kuin

Screenshot_20210802-164942.jpg


Kokeilin vaihtaa maatakin, Kiina ja US eikä vaikutusta.

E: Silmä käteen... Ilmeisesti tuohon vaaditaan oma sovellus mistä ylempänä puhuttiin. Oletin tuosta kuvasta, että on päivitetty Mi home -sovelluksella :x3:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
176
Onko kukaan kokeillut että pärjääkö näillä talvella yhtään vai onko aivan tappovehkeitä?:rofl: Ei ole ajolupaa puoleen vuoteen niin pitäisi keksiä jokin kulkuneuvo millä mennä töihin eikä vaadi ajokorttia..
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 876
Onko kukaan kokeillut että pärjääkö näillä talvella yhtään vai onko aivan tappovehkeitä?:rofl: Ei ole ajolupaa puoleen vuoteen niin pitäisi keksiä jokin kulkuneuvo millä mennä töihin eikä vaadi ajokorttia..
Lienee melko extremeä. Mitenkäs sähköfätti tai maastopyörä kaasukahvalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Onko kukaan kokeillut että pärjääkö näillä talvella yhtään vai onko aivan tappovehkeitä?:rofl: Ei ole ajolupaa puoleen vuoteen niin pitäisi keksiä jokin kulkuneuvo millä mennä töihin eikä vaadi ajokorttia..
Talvia aika monenlaisia. Jos on pikkupakkanen ja lunta maassa niin oikeanlaisilla renkailla pärjää kyllä, oletuksena ettei jäätä sen suuremmin ole. Loskasäällä tjsp en ajelis, ihan jo siitäkin syystä et sitä vesipaskaa lentää sit jokapaikkaan ja ellei oo erikseen silikonilla paikattu vehje umpeen niin vaurioiden mahollisuus aika suuri.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Onko kukaan kokeillut että pärjääkö näillä talvella yhtään vai onko aivan tappovehkeitä?:rofl: Ei ole ajolupaa puoleen vuoteen niin pitäisi keksiä jokin kulkuneuvo millä mennä töihin eikä vaadi ajokorttia..
Ihan nätisti menee ilman nastoja tms kunhan lauta on tiivis, rasvattu ja huuhtelee pahimmat suolamössöt veke. Varoo pehmeää sohjoa ja jäätynyttä lunta niin ei suurempaa hätää. Suurin osa jäisistä teistä on kuitenkin hiekoitettu. Muistaa vain ns kunnioittaa olosuhteita aka ei 25kmh joka paikkaan vaan vauhti kohdilleen ja jarrutusmatkat mielessä. Tuli keväällä aloitettua kausi hyvin ajoissa koska meni hermot julkisiin koska myös ajolupa poliisilla (ei toki poliisin vaan lääkärin toimesta).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 016
Oli vähän enemmän odotuksia Xiaomi Mi 3:sta, mutta liian vähän liian myöhään.
Jos olisi nyt ihan ekaa lautaa ostamassa, niin olisi mennyt ehkä vaihtoehtona Pro 2:lle saatavuuksista riippuen.
Nyt tuo tuntuu uudistuksista huolimatta vähän turhalta välimallilta.
Nähtäväksi jää kuinka kestävä esim. uusi taittoviritelmä on.
Tämähän on täysin identtinen kuin alkuperäinen m365, ainakin spekseiltään :zoom:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 673
Ihan näin ylläolevaan talvella ajoon liittyen mistä mahtaisi löytyä jotkin 10” ”nappula”renkaat eli sellaiset joissa vähän enemmän kuviota kuin monen laudan vakio kumeissa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 748
Viestejä
4 202 484
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom