- Liittynyt
- 09.01.2021
- Viestejä
- 144
Joissakin tapauksissa ainut tapa on että vaihtaa Ohjainboksi. esim. Kontion uusissa malleissa on ainakin niin.On kyllä jännä kun ei mistään tunnu löytyvän tietoa, hankala tapaus
Joissakin tapauksissa ainut tapa on että vaihtaa Ohjainboksi. esim. Kontion uusissa malleissa on ainakin niin.On kyllä jännä kun ei mistään tunnu löytyvän tietoa, hankala tapaus
Eikö siinä ole jousta, jossa ois kiristysmahdollisuus?Saakos näihin parempi seisontajalkoja, mitkä oikeasti pitää? Paras olisi sellainen, missä olisi joku lukitussalpa, ettei jalka vain taitu alta tuulen aiheuttamana tai vahingossa. Ainakin tässä OXO:ssa on ihan rimpula jalka, eikä tarvi kuin hienokseltaan työntää, niin jalka taittuu alta pois. Mielellään fiksaisi tuon kuntoon ennen kuin on kaatunut kertaakaan.
DaddyNord(V2).... Osaatteko suositella jotain valmista firmistä tuohon Ninebottii? saa kulkea sen 30kmh tai enemmän, cruise pitää saada ja liikkeelle lähtö voisi olla helpompi.
Ei tarvitse potkia iScooterilla ollenkaan, kun säädät appin kautta lähtemään liikkeelle suoraan kaasuvipua kääntämällä.Pikainen vertailu iscooter i9 pro vs Ninebot MAX G30 II. Kyllähän tuo iscootti on vaan paljon hauskempi ajaa mitä tuo ninebotti, tuntuu että siinä tulee voima paljon mukavammin eikä tarvitse potkia niin paljoa kun lähtee liikenteeseen.
Juu tuo iscooteri on mukava ajaa mulla on siinä akku paskana ja takuusta tulee uusi. Range vain 8-9km. Tuli joku suonenveto ja menin tilaan tuon ninebotin kun vitutti tuo akkuhommaEi tarvitse potkia iScooterilla ollenkaan, kun säädät appin kautta lähtemään liikkeelle suoraan kaasuvipua kääntämällä.
En ole vieläkään pitkiä reissuja tuolla tehnyt, joten todellinen kantama vielä itsellenikin mysteeri, koska tuo testattu 13km kuitenkin riittää myös töihin ja takaisin.
En ole ikinä muita lautoja edes kokeillut, mutta kyllä tosta takajousituksesta tuntuu olevan hyötyä myös 70kg alla.
Tänään tuli lautaan Kiinasta silikoninen näyttösuoja ja puhelinteline.
Aina voi palata originaaliin, mutta custom firmiksella on toki riskinä se että johtojen liittimet eivät kestä sen myötä tulevaa kuumentumista, mutta en muuten näe mitään syytä olla kokeilematta.Oon miettiny noita custom firmiksiä, millanen riski niissä on että jotain menee pieleen. Ja saako laudan muutettua alkuperäiseksi takuuta varten. Pystyykö valmistaja jatkossa eväämään minkä tahansa takuu korjauksen perustelemalla että laudan firmistä on käpälöity.
Jokaisessa kustomoinnissa on aina jonkin asteinen riski joka on pakko hyväksyä. Pahimmillaan siis omistat laudan, jolla et tee mitään jos et pysty softaamaan sitä uudelleen tai hanki uusia osia. Toki riskiä voi minimoida hankkimalla tunnetun laudan, siis sellaisen jonka osalta custom-firmiksistä on hyviä kokemuksia ja ongelmatapauksiin ohjeita.Oon miettiny noita custom firmiksiä, millanen riski niissä on että jotain menee pieleen. Ja saako laudan muutettua alkuperäiseksi takuuta varten. Pystyykö valmistaja jatkossa eväämään minkä tahansa takuu korjauksen perustelemalla että laudan firmistä on käpälöity.
Aina ei voi palata originaaliin. Jos solmit sen firmiksen tavalla tai toisella, voi olla tarve päästä fyysisesti kiinni rautaan jotta saa homman kuntoon. Ei onnistu aivan jokaiselta. Laudasta voi myös hajota jotain, joka estää paluun originaaliin. Joka tapauksessa takuulle voi heittää hyvästit, jos tällaisessa kohdassa tarkistavat asian huollossa ja toteavat itse aiheutetuksi.Aina voi palata originaaliin, mutta custom firmiksella on toki riskinä se että johtojen liittimet eivät kestä sen myötä tulevaa kuumentumista, mutta en muuten näe mitään syytä olla kokeilematta.
Custom firmis ei aina tarkoita huippunopeuden kasvattamista, vaan joku saattaa haluta pelkästään nopeampaa kiihtyvyyttä tai isompia tehoja nousta mäkiä ylös.
Tuohon käy melkein mikä tahansa. Monia alkaa silti helposti harmittamaan kun tuon hintaluokan ajopeli on niin ikävä verrattuna vain satasen pari kalliimpaan.Mitä vaihtoehtoja suositeltais sähköpotkulaudoista 6km työmatka-ajoon? Takaisinkin olisi tietenkin kiva aina päästä. Hintaluokassa 500e?
Tällä hetkellä Gigantissa euroa vaille 500€:lla saa Xiaomi Mi Pro 2:en. Paljon täälläkin kehuttu peruslauta jossa range on kohdillaan. Myös Ninebot MAX G30 II on paljolti suositeltu mutta ei mahdu tuohon hintaluokkaan.Mitä vaihtoehtoja suositeltais sähköpotkulaudoista 6km työmatka-ajoon? Takaisinkin olisi tietenkin kiva aina päästä. Hintaluokassa 500e?
Käytännössä saa tuon Ninebotin, jossa suurempina etuina rangea kasvatettu 65 kilometriin, 10" renkaat (hieman parempi ajokokemus), sisäkumittomat epätodennäköisemmin puhkeavat renkaat, jaksaa mäkiä ylös hieman paremmin ja muutenkin joka suhteessa hieman parempi. Tohon väliin on tosin nyt tullut Niu KQi2 Pro, joka rangea lukuunottamatta tuo Ninebotin ominaisuuksia Pro 2:n hintaluokkaan. Maailmalla kehuttu muttei itsellä käytännön kokemuksia eikä täälläkään tuosta ole hirveästi keskusteltu. Vaikka käyttömatkat olisi lyhyitä niin mahdollisimman iso range silti kannattaa koska todellinen range reaalimaailmassa on pahimmillaan 50% ilmoitetusta maksimirangesta, laudan lataus kestää väistämättä 5+ tuntia ja laudan suorituskyky putoaa useimmiten selkeästi viimeisellä 25% varauksella.No mitä saa kasvattamalla budjettia sillä satasella-kahdella?
En usko tarvitsevani mitään parkkitutkia tai hud-näyttöä.
No en oikeestaan tiedä mitä varusteita edes kaivata kun ei ole vielä sellaista ollut.
Enimmäkseenhän näissä ei ole kysymys varsinaisesti varusteista vaan mukavuutta, toimintamatkaa, vääntöä ja kenties modifioitavuutta tällä saa. Toki jos tasan 500 eurosta on kyse, niin se Pro2 on jo ihan arvostettujen pelien joukossa. Tarkoitinkin, että aika yleisesti hintalaatusuhde nousee kun laittaa vähänkin lisää budjettia.No mitä saa kasvattamalla budjettia sillä satasella-kahdella?
En usko tarvitsevani mitään parkkitutkia tai hud-näyttöä.
No en oikeestaan tiedä mitä varusteita edes kaivata kun ei ole vielä sellaista ollut.
Näin on. Marginaalinen toimintamatka käy ärsyttämään ja rajoittamaan käyttöä ainakin omissa preferensseissäni pahemmin kuin heikko vääntö. On oikein mukavaa jos ei tarvitse aina ladata täyteen jotta johonkin pääsisi.Vaikka käyttömatkat olisi lyhyitä niin mahdollisimman iso range silti kannattaa
Toki yleensä nimellinen latausaika on viidestä tunnista ylöspäin, mutta loivennetaan tätä vähän. Aika harvoin useimmat käyttäjät ajavat akun kovin vähiin, vaikka tiukasti mitoitettua matkaa ajavat toki jopa päivittäin. Jos akun mitoitus on omassa käytössä selvällä marginaalilla riittävä, ei tarvitse aina ladata ihan täyteen, jolloin hidastuva latausvaihekin jää lopusta pois.laudan lataus kestää väistämättä 5+ tuntia
Itse päivitin Pro 2:n firmiksen pari päivää sitten ja oli ilmestynyt toi vakionopeussäätö, jota aikaisemmin itsellä ei ole ollutkaan. Lisäksi mittarin nopeus vastaa aika lähellä todellista ja oli tullut hieman lisää tehoa moottoriin, jonka huomaa mäkeä noustessa.Tällä hetkellä Gigantissa euroa vaille 500€:lla saa Xiaomi Mi Pro 2:en. Paljon täälläkin kehuttu peruslauta jossa range on kohdillaan. Myös Ninebot MAX G30 II on paljolti suositeltu mutta ei mahdu tuohon hintaluokkaan.
Edit: Ja jos päätyy ostamaan Pro 2 niin en suosittele päivittämään täälläkin paljon tapetilla ollutta firmwarea. Hyvällä tuurilla saat tarpeeksi vanhalla firmiksellä olevan laudan jolloin käytössäsi on vakionopeudensäädin. Omastani se puuttuu kun sisällä on liian uusi firmis.
On mustaa.Editoit jostain syystä tuosta varsin paljon tekstiä pois liittyen tuohon akryylimassaan.
Ihan siltä varalta, että joku ehti jo linkkiä bongata ja on samaa tavaraa hankkimassa niin mainitsemasi Bostic A585 ei ole mustaa vaikka myyjäsi niin väitti. Valmistaja ei nimittäin tee kuin valkoista.
Ja mitä kysymykseesi tulee niin valmistaja kertoo spekseissään: Frame: 10 inch 6061 Al-alloy
Itse ajellut vuodesta 2019 alkaen Huippukoneen e-go City sähköskootterilla ja kun on jousitettu malli, niin menee hienosti niin asvaltilla kuin sora/ mettä teilläkin. Ei se pito lähde, kun sovittaa nopeuden kuskin ajotaitojen ja tien mukaanMinkälaisia nuo Kontio Kruiserit yms vastaavat läskihärvelit on ajella noilla päällystämättömillä pyöräteillä, joilla on yleensä sepeliä yms? Varmaan ihan vakaasti kulkee kun niissä ei vauhtia ole kuitenkaan sen enempää kuin noissa perusskuuteissa ja leveät renkaat ei ainakaan uppoa niin paljon. Asfaltilla jos on soraa tai irtokiviä niin varmaan helpommin pito lähtee varsinkin jos paineet on kovemmat renkaissa.
Pystyisitkö katsomaan mikä firmis sulla on nyt? Muistan etsineeni netistä tietoa jossa Xiaomi ilmoitti ominaisuuden poistosta. Olisiko ominaisuus sitten tuotukin takaisinItse päivitin Pro 2:n firmiksen pari päivää sitten ja oli ilmestynyt toi vakionopeussäätö, jota aikaisemmin itsellä ei ole ollutkaan. Lisäksi mittarin nopeus vastaa aika lähellä todellista ja oli tullut hieman lisää tehoa moottoriin, jonka huomaa mäkeä noustessa.
1.1.0_248_157_141Pystyisitkö katsomaan mikä firmis sulla on nyt? Muistan etsineeni netistä tietoa jossa Xiaomi ilmoitti ominaisuuden poistosta. Olisiko ominaisuus sitten tuotukin takaisin
Olisko se aito G30 parempi kuin Wilfan markkinoima Kingsong-piraattikopio.Apuja kaivataan ensimmäisen sähköpotkulaudan hankinnassa.
Lähinnä hupivehkeeksi ja satunnaisiin työmatkoihin (10km/suunta), eli todellista kantamaan se vähintään 25-30km vaaditaan.
Suurin rajoittaja nyt varmaan on tuo oma paino (~120kg). Hintaa saisi olla 500-1000.
Seuraavia malleja katsonut tänään :
E-Wheels E2S V2 Pro 2022
E-Way E-600MAX
E-Way E-6075FRS
Suosituksia otetaan vastaan!
Itsellä on vain vähän kokemusta, mutta ninebot g30 max II on toiminut itsellä, vaatimukset aika lähellä samat oli kuin sinulla.Apuja kaivataan ensimmäisen sähköpotkulaudan hankinnassa.
Lähinnä hupivehkeeksi ja satunnaisiin työmatkoihin (10km/suunta), eli todellista kantamaan se vähintään 25-30km vaaditaan.
Suurin rajoittaja nyt varmaan on tuo oma paino (~120kg). Hintaa saisi olla 500-1000.
Seuraavia malleja katsonut tänään :
E-Wheels E2S V2 Pro 2022
E-Way E-600MAX
E-Way E-6075FRS
Suosituksia otetaan vastaan!
50/50 auttaako vaiko ei. Pienissä puhkeamisissa auttaa, suuremmissa ei. En ite käyttäny ja hyvin selvis melkeen 2000km.Ostin Xiaomi Pro 2 laudan ja tuli mieleen että kannattaako renkaiden sisälle ruiskuttaa "mömmöä" - en tiedä mitä se olisi suomeksi - sealant tuli enkuks vastaan. Enkä keksinyt tästä ketjusta sopivaa hakusanaa. Eli a) kannattaako "mömmö" ja b) mikä sen mömmön nimi olisi
Niin ja onko joku tommonen Xiaomin oma pumppu erityisen hyvä olla, vai pärjääkö ihan millä vaan? jotain edullista suositella?
Okei, kiitos. Entäpä lukko ehdotusta? Mulla on myös Ninebot es4 ja siinä Kryptoniten paksuhko ketjulukko härpäke, mutta vähän näyttäis että se ei välttämättä mahdu tän Xiaomin takarenkaan läpi.50/50 auttaako vaiko ei. Pienissä puhkeamisissa auttaa, suuremmissa ei. En ite käyttäny ja hyvin selvis melkeen 2000km.
Osta se Xiaomin sähköpumppu suosiolla. Helpottaa hommaa niin paljon kun Xiaomin kanssa ois hyvä kerran viikkoon tsekata paineet. Ite käytin 10" renkailla mut saman kokosella sisäkumilla 50psi paineita. Paineitten tarkistaminen sen takia et ei tuu puhkeamia sit liian matalien paineiden takia.
Sen voi kanssa aika näppärästi lukita siitä dekin ja tangon välisestä runkoputkesta.Okei, kiitos. Entäpä lukko ehdotusta? Mulla on myös Ninebot es4 ja siinä Kryptoniten paksuhko ketjulukko härpäke, mutta vähän näyttäis että se ei välttämättä mahdu tän Xiaomin takarenkaan läpi.
Vaikuttaa kyllä että tulee olemaan ainakin omassa käytössä todella pitkäikäinen, ajan keväästä-syksyyn tällä. Akun ja renkaat joutuu tietenkin joskus vaihtamaan, mutta vielä mennyt hyvin samoilla. Sinulla kun on mopo malli, niin on tietenkin vähän eri nopeuksillekkin suunniteltu, eli todennäköisesti aavistuksen vielä tätä omaa kestävämpi?Juurikin näin, ovatko nämä E-GOt miten pitkä ikäisiä? Nyt on Master alla ja oli huomattava parannus Kontioon verrattuna
Sellaiset mallit kuin e-go sport tai cobra voisi olla silloin hyvä ratkaisu, kun niissä on edessä kapeat renkaat, niin kääntyy vähän paremmin. Itse testasin Huippukoneella kun kuvailin siellä niin juuri tuota sport mallia ja on mukava ajaa ja kääntyi kyllä hyvinE-GO Masteria voin suositella lämpimästi, isot kunnon renkaat ja komeat vanteet. Tottakai vaatii vähän totuttelua jos ei ole aikasemmin ajanut isommilla renkailla, meinaan käännöksissä aika laiskoja jos liikaa vauhtia. Pystyy ajaa pitkiä matkoja ja ajo hyvin luontevaa, ei tähän hätään parempaa laitetta ole tällä hetkellä, paitsi autotallissa välillä lepäävä mun Skoda Superb
Itse päädyin ostamaan tämän. Täällä suositeltiin myös Kryptoniten järeämpiä malleja, mutta päädyin siihen, että toi on varmaan riittävä lyhyille kauppareissuille. Tuolla saa Xiaomin pro2:sen laitettua hyvin runkoputkesta tolppaan.Okei, kiitos. Entäpä lukko ehdotusta? Mulla on myös Ninebot es4 ja siinä Kryptoniten paksuhko ketjulukko härpäke, mutta vähän näyttäis että se ei välttämättä mahdu tän Xiaomin takarenkaan läpi.
Osaakko sanoa meniskö siitä takarenkaasta läpi tämä malli:Itse päädyin ostamaan tämän. Täällä suositeltiin myös Kryptoniten järeämpiä malleja, mutta päädyin siihen, että toi on varmaan riittävä lyhyille kauppareissuille. Tuolla saa Xiaomin pro2:sen laitettua hyvin runkoputkesta tolppaan.
En valitettavsti, en ole kokeillut edes tuolla omalla U-lukolla kun olen tottunut lukitsemaan kaikki laitteet rungostaOsaakko sanoa meniskö siitä takarenkaasta läpi tämä malli:
KRYPTONITE KEEPER 785
Vihdoinkin! Sain Inmotion S1 -laudan tubeless-takarenkaan vanteille! Reilu kuukausi sitten kun rengas rikkoontui, ja nyt vihdoin pääsen taas ajelemaan.No jep.
Tuntuu, että autoliikkeet ja pyöräliikkeet ei tahallaan halua auttaa, ei vaikka miten sanoisi että kyseessä on tubeless-rengas, joka pitäisi saada vanteelle ison ilmanpaineen avulla. Eivät halua yrittääkkään ymmärtää.
Kävin läheisellä huoltsikalla, ja tällä kertaa pääsin yksin säheltämään kompuran kanssa. Harmillisesti sai vain 5,5 baria. Ei ihan riittänyt, ihan pieni osa renkaasta on poissa vanteelta.
Mutta ainakin jotain hyvää ilmeni: venttiili ei olekaan rikki! Varmistin wanhalla vesikikalla, eli suihkutin vettä joka puolelle rengasta ja katsoin mistä ilma vuoti samalla tykittäen 5,5 baria. Ilma ei tullut pois mistään venttiilin lähimaastosta, vaan suhisi pois sieltä missä rengas ei ollut vanteella, vastakkaiselta puolelta rengasta venttiiliin nähden.
Eli ensimmäisen liikkeen omistaja puhui paskaa (ehkä tietämättömyyttään?) ja toisen liikkeen työntekijä ei vaan halunnut auttaa, kun kyse on potkulaudan renkaasta eikä polkupyörän renkaasta.
Kivaa.
Samat kokemukset. Kerro jos löydät toimivat asetukset tai firmiksen. Itse en kaipaa stokkiin lisää oikeastaan muuta kuin pienemmän moottorin kytkeytymisnopeuden. Tympii potkutella valoista aina liikkeelle lihasvoimin.Eihän se mennyt kuin strömssössä kun yritin saada cruise controllia Ninebot max G30E ii lautaan. Aika oletusmääreillä muuten mitä tuolla oli asetettu mutta lähtöä tiputin 3kmh.
Flashin jälkeen kiihtyi tosi oudosti vs stock ja muutenkin outoa oli mennä. Cruise control toimi mutta ei ihan mennyt varmaan asetukset oikein.
Piti ihan vanha Android luuri kaivaa jotta sai tehtyä tuon. No stock takas sisään ja koittaa uusiksi hieman paremmalla aikaa. Ei ollut ns. easy win.
Lohdutuksena viikonlopun kuva Puijon mäestä.
Olisin väkisin lykännyt asentajalle pienen palkkion.Vihdoinkin! Sain Inmotion S1 -laudan tubeless-takarenkaan vanteille! Reilu kuukausi sitten kun rengas rikkoontui, ja nyt vihdoin pääsen taas ajelemaan.
Launeen Vianorin asiakaspalvelu oli 10000 pisteen arvoinen. Kuunteli ongelmani, siveli vannerasvat, poisti venttiilin sielun samantien ja poksautti renkaan vanteelle kompuralla. Ei vittuilua, ei nälvintää eikä muutakaan lapsellista. Ei ottanut edes maksua vaikka tarjosin. Homma oli ohi alle viidessä minuutissa. Esimerkillistä asiakaspalvelua!
Kuten aiemmin oli spekuloitu: venttiili tai mikään muukaan osa renkaasta/vanteesta ei ole rikki. Lahden fillaripiste ja Erolan Kumi oy kohtelevat kumpikin skuutin omistajia kuin roskasakkia.
Niin mäki koitin mut ei ottanu vastaa korttia. Pitää käydä pudottamassa jossai vaihees ku meen siitä skuutilla ohi, ettei jää paha mieli muita skuuttaajia kohtaan kun menevät asioimaan sinne.Olisin väkisin lykännyt asentajalle pienen palkkion.
Eiku viet sille asentajalle vaikka pari-kolme kaljaa.Niin mäki koitin mut ei ottanu vastaa korttia. Pitää käydä pudottamassa jossai vaihees ku meen siitä skuutilla ohi, ettei jää paha mieli muita skuuttaajia kohtaan kun menevät asioimaan sinne.
BTW, millaset paineet pitäisi olla? Nyt on pyörissä 5 baaria. En tahtoisi rikkoa yhtäkään rengasta enää uudestaan. Ainakaan vuoteen.
55PSI muistellakseni renkaan kyljessä. Eli jotain 3.8bar luokkaa, mutta 4bar on mulla ollut molemmissa ja kun kattoo pyörivää eturengasta, niin melko kapea rantu siinä pyörii suoraan ajaessa jos jotain märkää asfalttia tms on, niin varmasti riittää. Menis edessä varmaan se 3.8bar tai vähemmänkin.Niin mäki koitin mut ei ottanu vastaa korttia. Pitää käydä pudottamassa jossai vaihees ku meen siitä skuutilla ohi, ettei jää paha mieli muita skuuttaajia kohtaan kun menevät asioimaan sinne.
BTW, millaset paineet pitäisi olla? Nyt on pyörissä 5 baaria. En tahtoisi rikkoa yhtäkään rengasta enää uudestaan. Ainakaan vuoteen.
Mitä ongelmia teillä tullut firmiksen asennuksen jälkeen?Samat kokemukset. Kerro jos löydät toimivat asetukset tai firmiksen. Itse en kaipaa stokkiin lisää oikeastaan muuta kuin pienemmän moottorin kytkeytymisnopeuden. Tympii potkutella valoista aina liikkeelle lihasvoimin.
Kirjoitin tuonne aikaisemmin asiasta. Scooterhackin firmiksellä, johon laitoin stock virta-asetukset, hävisi vääntö totaalisesti. Isommillakaan virta-arvoilla en saanut kiipeämään mäkeä stockin veroisesti.Mitä ongelmia teillä tullut firmiksen asennuksen jälkeen?
Itse asiassa en muista kun en ole avannut kännyappia sitten viime syksyn siinä pelossa, että tulee joko pakkopäivitys ja laudan kulku muuttuu erilaiseksi.Eilen keskusteltiin täällä toisen jäsenen kanssa ja hänellä ilmeisesti on tuossa omassa appissa tuo cruise control.
Tässä on jotain hassua kyllä kun vilahtaa tommoinen Cruise mode
Sitten tilalle tulee walk mode
iPhone appi käytössä jos merkitystä. Toi on muutenkin hieman hassu. Tuota kerkesin klikata ja antoi popupin cruise controllista.
Tänään pääsin töihin stockilla kivasti mutta ei siinä ainakaan cruisea ollut.
@living_death taisit sanoa, että sulla on tuo Daddynorth v2 käytössä. Onkos siinä mimmosia asetuksia. Lähinnä mikä on nopeusrajoitus siinä? Sekä uskaltaako sitä pistää suoraan tohon muuten täysin stockina olevaan lautaan = ei ole liittimiä ainakaan vielä vaihdettu.
Olin ehkä epäselvä. Millaisilla määreillä tuo daddynord on. Lähinnä haen miten kovaa kulkee eli onko ns. laillinen peli.Itse asiassa en muista kun en ole avannut kännyappia sitten viime syksyn siinä pelossa, että tulee joko pakkopäivitys ja laudan kulku muuttuu erilaiseksi.
Toinen asia on se, etten tykkää yhtään cruise controllerista. Se on jopa vaarallinen enkä tajua sen hyötyä.