Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Eikö se rengas siis noussu vanteelle siellä liikkeessä? Silloinhan se pitää ilman ja saa vaikka käsipumpulla täytettyä kun venttiili on kunnossa.
Tuo schrader-venttiili lie maailman yleisimmin käytetty joten kyllä jokainen joka autojen tai renkaiden kanssa pelaa tietää kyllä miten se toimii. Kaveri on tehny jäynää.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Eikö se rengas siis noussu vanteelle siellä liikkeessä? Silloinhan se pitää ilman ja saa vaikka käsipumpulla täytettyä kun venttiili on kunnossa.
Tuo schrader-venttiili lie maailman yleisimmin käytetty joten kyllä jokainen joka autojen tai renkaiden kanssa pelaa tietää kyllä miten se toimii. Kaveri on tehny jäynää.
Jos se venttiili ei ole rikki, niin en tiedä mistä johtuu ettei rengas noussut vanteelle liikkeessä vaikka aika kovaa painetta sinne tykitettiin. Rengas paisui silminnähtävästi, muttei lopahtanut vanteelle, ja heti kun liipasinta ei enää painettu, kaikki ilma karkasi renkaasta samantien.

Todella ikävää jos on jäynätty. Proggis on syönyt miestä jo melkoisesti. Vasemman käden rannekin oli paketissa muutaman päivän ajan, renkaan asennuksen seurauksena.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Jos se venttiili ei ole rikki, niin en tiedä mistä johtuu ettei rengas noussut vanteelle liikkeessä vaikka aika kovaa painetta sinne tykitettiin. Rengas paisui silminnähtävästi, muttei lopahtanut vanteelle, ja heti kun liipasinta ei enää painettu, kaikki ilma karkasi renkaasta samantien.

Todella ikävää jos on jäynätty. Proggis on syönyt miestä jo melkoisesti. Vasemman käden rannekin oli paketissa muutaman päivän ajan, renkaan asennuksen seurauksena.
Todennäköisesti ei ole sit ollu tarppes painetta? Koititte jatkokappaleella ja ilman venttiilin sielua?
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Todennäköisesti ei ole sit ollu tarppes painetta? Koititte jatkokappaleella ja ilman venttiilin sielua?
Jep, ilman sielua ja Inmotion S1:n mukana tulleella jatkopalalla. Toisen kerran ilmankin jatkopalaa, kun se kompuran suutin siihen venttiiliin meni suoraankin.
Sen verran äkäseen meni ilmaa renkaaseen että luulin hetken että se räjähtää:D Mutta ei sitten kuitenkaan lopsahtanut vanteelleen. Olis vaan pitäny laittaa lisää, mutta pelko uuden renkaan hajottamisesta, sekä kokemattomuus olivat omiaan lopettamaan isompien paineiden kokeilut.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Jep, ilman sielua ja Inmotion S1:n mukana tulleella jatkopalalla. Toisen kerran ilmankin jatkopalaa, kun se kompuran suutin siihen venttiiliin meni suoraankin.
Sen verran äkäseen meni ilmaa renkaaseen että luulin hetken että se räjähtää:D Mutta ei sitten kuitenkaan lopsahtanut vanteelleen. Olis vaan pitäny laittaa lisää, mutta pelko uuden renkaan hajottamisesta, sekä kokemattomuus olivat omiaan lopettamaan isompien paineiden kokeilut.
Taitaa sit kompurassa paine riittää… ei siinä painemittaria ollu?
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Kotipumpulla en saa riittävästi siihen tietenkään painetta. Huomenna koitan löytää lähempää jonkin kompuran, huoltsikan tai polkupyöräliikkeen…
Toimisiko tossa sellainen tubeless-asennuksiin kykenevä jalkapumppu? Niihinhän saa huonoimpiikiin 11 bar ja vapautettua se kerralla renkaaseen. Vähän toista satasta sellaiseen kyllä täytyy sijoittaa.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Taitaa sit kompurassa paine riittää… ei siinä painemittaria ollu?
Oli siinä painemittari, mutta pelon takia katse oli tiukasti renkaassa. Liikkeen omistajakaan ei painetta laittanut enempää kuin minäkään.
Voihan se ihan hyvin olla mahdollista, että painetta oli sitten kuitenkin liian vähän, ja mitään ei ole rikki. Että olisi pitänyt vain kunnolla laittaa menemään kunnes on rengas vanteella. Siitä varmaan aika selkeä audiovisuaalinen merkki tulee, jotta tietää lopettaa tykittämisen. Vai voiko se räjähtää käsiin ilman että koskaan menee vanteelle. :o Harmaita hiuksia tulee 10 per sekunti, kun mietin miten mielettömän tiukka se rengas oli laittaa paikoilleen, ja se kompura sai sen paisumaan sekunnissa silminnähden. Melkoista voimaa.


Toimisiko tossa sellainen tubeless-asennuksiin kykenevä jalkapumppu? Niihinhän saa huonoimpiikiin 11 bar ja vapautettua se kerralla renkaaseen. Vähän toista satasta sellaiseen kyllä täytyy sijoittaa.
Eeeen kyllä niin kallista sijoitusta pysty tekemään :/ onko jollain rengasliikkeillä sellaisia lainattavaksi?
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Oli siinä painemittari, mutta pelon takia katse oli tiukasti renkaassa. Liikkeen omistajakaan ei painetta laittanut enempää kuin minäkään.
Voihan se ihan hyvin olla mahdollista, että painetta oli sitten kuitenkin liian vähän, ja mitään ei ole rikki. Että olisi pitänyt vain kunnolla laittaa menemään kunnes on rengas vanteella. Siitä varmaan aika selkeä audiovisuaalinen merkki tulee, jotta tietää lopettaa tykittämisen. Vai voiko se räjähtää käsiin ilman että koskaan menee vanteelle. :o Harmaita hiuksia tulee 10 per sekunti, kun mietin miten mielettömän tiukka se rengas oli laittaa paikoilleen, ja se kompura sai sen paisumaan sekunnissa silminnähden. Melkoista voimaa.



Eeeen kyllä niin kallista sijoitusta pysty tekemään :/ onko jollain rengasliikkeillä sellaisia lainattavaksi?
Ilmeisesti tommosesta kyse Airshot Tubeless Tyre Inflator, sisärenkaattoman rengaspumppu - Sininen - Pyöräpumput | XXL ja näköjään 11 bar saa laitettua. Eiköhän se 10 bar tuohon S1:senkin renkaaseen uskalla tuutata.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Niin niitä on noita pullojakin, jotka pumpataan täyteen ja sitten suoraan tavallisen pumpun kyljessä olevia ilmasylintereitä. Esim. Bontrager Flash Charger tai Topeakin Joeblow Booster.

05E7DC3C-2B06-4468-B990-65FE6DD51432.jpeg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Aika paskaahan noitten hydraulisten jarrujen säätö on kun se on suht tarkkaa hommaa
Tästä voi varmasti olla montaa mieltä. Itse en ole oikeastaan koskaan keksinyt, mikä noissa on niin vaikeaa ja hankalaa. Varsinkin jos männät molemmin puolin levyä niin käytännössä asenna ja unohda kunnes tulee eteen palojen vaihto.

Varmaan vaan kurkkuaan myöten täynnä skuuttiasiakkaita, joten ei "voinut" auttaa.

Ihmetyttää kyllä, että eikö kaiken tuon taistelemisen jälkeen ala jo pikku hiljaa umpikumit kiinnostaa.
Vähän on pakko ihmetellä, onko varsinkin fillariliikkeillä niin kiire, etteivät ole kiinnostuneita laudoista. Onhan se laudan rengas hankalampi mutta ammattilaiselle ei todellakaan mahdoton varsinkaan jokusen vaihdon jälkeen. Eli noissa olisi mahdollisuus ottaa asiakkaalta rahat talteen ja hoitaa se rengashomma.

Itse en laittaisi mistään hinnasta umpikumisia. Mielummin vaihdan vaikka kerran kuussa ja kiroan vaihtoa. Toisaalta, täälläkin on ollut mainintoja, ettei varsinkaan umpikumeja olla kiinnostuneita laittamaan paikoilleen haasteellisuuden vuoksi. Eli voi teettää kotona laittaenkin töitä ihan riittävästi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Itse en laittaisi mistään hinnasta umpikumisia. Mielummin vaihdan vaikka kerran kuussa ja kiroan vaihtoa. Toisaalta, täälläkin on ollut mainintoja, ettei varsinkaan umpikumeja olla kiinnostuneita laittamaan paikoilleen haasteellisuuden vuoksi. Eli voi teettää kotona laittaenkin töitä ihan riittävästi.
Tähän kun vielä lisätään, että umpikumin käyttöikä on myös rajallinen, niin koko idea vaikuttaa yhä enemmän fillarinrenkaan korvaamiselta katajalla. Hyvän tubelessrenkaan pitää ilman väkivaltaa, harvinaisia vahinkoja ja laiminlyöntejä keskimäärin kestää pidempään kuin umpikumin. Kulutuspintahan joka renkaasta lähtee aikanaan, ja jos se ei tunnu kuluvan, on syytä päätellä että rengas on hyvin huono.

Ja jos koko paska murtuu laakista lukiten pyörän, se lienee kertaluokkaa pahempi riski kuin äkillinenkään ilmakumin paineen menetys.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Itse en laittaisi mistään hinnasta umpikumisia. Mielummin vaihdan vaikka kerran kuussa ja kiroan vaihtoa. Toisaalta, täälläkin on ollut mainintoja, ettei varsinkaan umpikumeja olla kiinnostuneita laittamaan paikoilleen haasteellisuuden vuoksi. Eli voi teettää kotona laittaenkin töitä ihan riittävästi.
Miksi ihmeessä et? Itellä on umpikumia takana ja ilmaa edessä eikä tuo edessä oleva nyt juuri mukavammalta loppupeleissä tunnu. Kunhan tuosta aika jättää niin eteenkin menee kennorengasta, jos sellasta vaan sattuu olemaan sopivasti siinä kohtaa tyrkyllä. Tuntuu just nyt olevan 10x2.125" koossa joka puolelta loppu ja vaikea saada. 8,5" rengastuksella ei ois mitään ongelmaa saatavuuden suhteen. Onhan se aavistuksen ärsyttävämpi laittaa paikalleen, mut eipähän tarvii varoa venttiiliä, teräviä kiviä tai alipaineita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Onhan se aavistuksen ärsyttävämpi laittaa paikalleen, mut eipähän tarvii varoa venttiiliä, teräviä kiviä tai alipaineita.
Eipä tubelessrenkaan kanssa paljon venttiiliä tarvitse varoa, ja sekin on vaihdettavissa korvaamatta muita osia. Lisäksi pisto on paikattavissa rengasta irrottamatta. Toki äkillisen tyhjenemisen ja vanteelta menon jälkeen kumi menee kypsäksi heti ajon jatkuessa, mutta täytyyhän parhaassa rakenteessa joku heikkouskin olla.

Yhden lähimmäisen ajankohtaiset harmit ketjussa on kyllä huomattu ja elän mukana tuskassa, mutta olen pakotettu huomauttamaan yleisestä vielä suuremmasta riesasta sisäkumivehkeiden kanssa. Aivan erityisesti ilmattomat renkaat ovat toki minulle kauhistus, vaikka sellaisia saatan joskus jatkossa sortua käyttämäänkin. Onhan minulla kottikärryissäkin.
 
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
48
Moi. Kaverilla on tuommonen evau e250max. Saakohan tuon liikkumaan paremmin tuolla kingsongin apilla?
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Eipä tubelessrenkaan kanssa paljon venttiiliä tarvitse varoa, ja sekin on vaihdettavissa korvaamatta muita osia. Lisäksi pisto on paikattavissa rengasta irrottamatta. Toki äkillisen tyhjenemisen ja vanteelta menon jälkeen kumi menee kypsäksi heti ajon jatkuessa, mutta täytyyhän parhaassa rakenteessa joku heikkouskin olla.

Yhden lähimmäisen ajankohtaiset harmit ketjussa on kyllä huomattu ja elän mukana tuskassa, mutta olen pakotettu huomauttamaan yleisestä vielä suuremmasta riesasta sisäkumivehkeiden kanssa. Aivan erityisesti ilmattomat renkaat ovat toki minulle kauhistus, vaikka sellaisia saatan joskus jatkossa sortua käyttämäänkin. Onhan minulla kottikärryissäkin.
Loppujen lopus tuo on aika yksinkertainen prosessi:
1) purat renkaan ja hajotat kumin
2) uuden kumin ja välikappaleen kanssa ”lähimmälle Vianorille”
3) rengas takaisin kiinni

Ja nuohan siinä jää jäljelle, kun ottaa (omatkin) ihmettelyt, rengasrautojen ostot, koheltamiset yms. ensikertalaisen turhat stepit pois.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Jos se venttiili ei ole rikki, niin en tiedä mistä johtuu ettei rengas noussut vanteelle liikkeessä vaikka aika kovaa painetta sinne tykitettiin. Rengas paisui silminnähtävästi, muttei lopahtanut vanteelle, ja heti kun liipasinta ei enää painettu, kaikki ilma karkasi renkaasta samantien.

Todella ikävää jos on jäynätty. Proggis on syönyt miestä jo melkoisesti. Vasemman käden rannekin oli paketissa muutaman päivän ajan, renkaan asennuksen seurauksena.
Yleensä renkaita asennettaessa vanteelle laitetaan asennusrasva, joka osaltaan estää ilman poistumista vanteen ja renkaan välistä ja helpottaa vanteelle nousemista. Tosin kokemusta vain isommista renkaista. Tekniikka lienee toki sama. Tuon noston voi tehdä hyvin ilman venttiiliä, oikeastaan paremmin kun se ei jarruta siellä painetta.
Veikkaan että renkaan ja vanteen väli ei ole ollut riittävän tiivis että paine olisi sisällä noissut ja nostanut renkaan vanteen olalle. Tai sitten rengas on vääränkokoinen mihin vähän viittaisi tuo hankala paikalleen saaminenkin.

En ole kyllä skuutin renkaita vaihtanut joten tämä osaltaan mutuilua ja perustuu auton rengastyökokemuksiin
 
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
6
Onkos joku jo keksinyt kuinka tosta swoop n3 cruiserista saisi vähän vauhtia irti kun kulkee mittariin vaan 19km/h mukava olis jos vaikka sen 25km/h pääsis, koitin napata valkoista ja harmaata piuhaa irti mutta ri tehnyt muuta kuin poisti "vaihteiston" käytöstä ja meni sen 3 vaihteen vauhti 19km/h
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Yleensä renkaita asennettaessa vanteelle laitetaan asennusrasva, joka osaltaan estää ilman poistumista vanteen ja renkaan välistä ja helpottaa vanteelle nousemista. Tosin kokemusta vain isommista renkaista. Tekniikka lienee toki sama. Tuon noston voi tehdä hyvin ilman venttiiliä, oikeastaan paremmin kun se ei jarruta siellä painetta.
Veikkaan että renkaan ja vanteen väli ei ole ollut riittävän tiivis että paine olisi sisällä noissut ja nostanut renkaan vanteen olalle. Tai sitten rengas on vääränkokoinen mihin vähän viittaisi tuo hankala paikalleen saaminenkin.

En ole kyllä skuutin renkaita vaihtanut joten tämä osaltaan mutuilua ja perustuu auton rengastyökokemuksiin
Kantapään kautta oppineena nuo on paljon tiukempia kuin autonrenkaat, sen takia suosiolla suoraan lähimmälle Vianorille.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Rasvan kanssa vaan tubelesta vanteelle. Se on tärkeä, että saa kumin "keskelle" joka suuntaan.
Itse sain tosiaan isolla jalkapumpulla sen verran painepiikkiä, että plomps äänen kanssa alkoi pitämään ilmaa. Ei semmosella tupakinsytytinliitäntäisellä pikku mäntäkompuralla tule ilmaa kerralla / piikkinä, että kumi liikkuisi paikalleen, vaikka sillä tuleekin paineet katsottua ja lisättyä tarvittaessa. Siinä hyvä vipulukitus letkussa, niin ei juurikaan karkaa ilmaa kun napsauttaa auki. Itse laitoin jo renkaan paikalleen ennenkuin aloin täyttämään. Siinä paikallaan pyöritellessä skuutti pöydällä telineessä on hyvä kattoo miten kumi heittää ja kun laittoi paikkamömmöt myös heti alussa perään niin ne siinä myös tasaantuu kun antaa pyöriä alussa omalla moottorilla ja sitten pistin ilmat. S1 siis mullakin.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Rasvan kanssa vaan tubelesta vanteelle. Se on tärkeä, että saa kumin "keskelle" joka suuntaan.
Itse sain tosiaan isolla jalkapumpulla sen verran painepiikkiä, että plomps äänen kanssa alkoi pitämään ilmaa. Ei semmosella tupakinsytytinliitäntäisellä pikku mäntäkompuralla tule ilmaa kerralla / piikkinä, että kumi liikkuisi paikalleen, vaikka sillä tuleekin paineet katsottua ja lisättyä tarvittaessa. Siinä hyvä vipulukitus letkussa, niin ei juurikaan karkaa ilmaa kun napsauttaa auki. Itse laitoin jo renkaan paikalleen ennenkuin aloin täyttämään. Siinä paikallaan pyöritellessä skuutti pöydällä telineessä on hyvä kattoo miten kumi heittää ja kun laittoi paikkamömmöt myös heti alussa perään niin ne siinä myös tasaantuu kun antaa pyöriä alussa omalla moottorilla ja sitten pistin ilmat. S1 siis mullakin.
Siiis mistä rasvasta on kyse?
Voiko sen rasvan laittaa paikoilleen (eli minne tarkalleen ottaen?) senkin jälkeen, kun rengas on moottorin ympärillä, sekä asennettuna takaisin potkulautaan?
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Se rasva tulee renkaan sisäreunaan minkä on tarkoitus tiivistyä vanteeseen, myös vanteen olkaan voi laittaa. Saahan sen sinne helposti vaikka rengas on paikallaan.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Tuontyylistä
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
17
Täällä on paljon kehuttu Kryptoniten U-lukkoja, onko tämä mistään kotoisin vaikka on valmistajan hinnaston alapäässä. Mietin myös että onko Kryptoniten vaijerilukot yhtä tyhjän kanssa, esim tämä vaikuttaisi kätevämmältä kuljettaa mukana kun iso U-lukko. Lautana on Xiami pro 2
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Kiitos vinkistä. Voi tosin olla, että kokeilen viedä takuuseen, koska skuutillä ikää vain hieman yli kuukauden ja mielestäni ilmausten olisi pitänyt pysyä pidempään, samoin kuin noiden jarrujen mäntöjen paikoillaan.

Onko vinkkejä saisiko OXO:on ihan noutamalla Suomesta heti jostain kaksi 1-2 orkkista 140mm jarrulevyä (Inokimin tuotekoodi LS010D140C1)? Alta virallista kautta luvataan toimitus 3-5 päivässä, mutta toimituskulut olivat jotain 35 €, eli vähän kalliin puoleiset:

edit: Sain painettua männät pohjaan ja palat paikoilleen. Otin ilmaruuvin pois kahvasta siksi aikaa. Levy välissä kun testaan, niin männät ei juurikaan palauta, vaan jää lähes kiinni levyyn. Aihetta viedä takuuhuoltoon?
Hain just AIDE:sta Haukilahdenkadulta originaaleja OXO:n jarrulevyjä hintaan 7,90 €/kpl. :thumbsup: Jännä, että laudan mukana tulleet painaa 91 g ja näissä uusissa vaihteli paino 123-126 g välillä. Tosin noissa on tuota heikkoa kohtaa, eli ulkorenkaan ripustusvarsia hieman levennetty.

edit:
Täytyy kyllä sanoa, että tää kaveri tekee selkeitä ja hyviä videoita. Kyselin samalla tuota OXO:n ilmaussettiä AIDE:sta, ja palaa asiaan.
...
Tuossa suomeksi miten huollat huonosti liikkuvat männät (voit aloittaa suoraan kohdasta 3:24. Alussa on asiaa jarrulevyn oikaisusta):



Myös jarrujen ilmaukseen löytyy video:
 
Viimeksi muokattu:

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Lahden fillaripiste kertoi puhelimessa että 13 baariin saakka löytyy painetta. Paikalle kun pääsin, heti kommentti "Jos olisin tiennyt että kyseessä on sähköpotkulauta ni en olis kyllä ruvennu ollenkaa .."
Kokeili kahdella eri kompuralla laittaa painetta, poistamatta venttiilin sielua. Ei kuulemma tarvinnut poistaa, eikä sillä olisit ollut mitään väliä. Kun eihän se pidä sitten ilmaa muutenkaan. Ilmaa ei mennyt kummallakaan yrityksellä renkaaseen jotakuinkin ollenkaan. Rengas ei silminnähden paisunut ollenkaan. Rasvaa olisi ollut, muttei suostunut laittamaan kun kyseessä on potkulaudan rengas, liian ahdas väli tai jotain.
Neuvoivat menemään autonrengasliikkeeseen.
Huomenna uusi yritys johonkin muualle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Ajatus olisi mahdollisesti tiivistellä myös OXO:n runkoa kosteudelta. Heitin tonne Rakentaminen ja remontointi -ketjuun kysymyksen akryylimassan ja alumiinin yhteensopivuudesta, koska taitaa sopia paremmin sinne, jos jotain aihe kiinnostaa:
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Lahden fillaripiste kertoi puhelimessa että 13 baariin saakka löytyy painetta. Paikalle kun pääsin, heti kommentti "Jos olisin tiennyt että kyseessä on sähköpotkulauta ni en olis kyllä ruvennu ollenkaa .."
Kokeili kahdella eri kompuralla laittaa painetta, poistamatta venttiilin sielua. Ei kuulemma tarvinnut poistaa, eikä sillä olisit ollut mitään väliä. Kun eihän se pidä sitten ilmaa muutenkaan. Ilmaa ei mennyt kummallakaan yrityksellä renkaaseen jotakuinkin ollenkaan. Rengas ei silminnähden paisunut ollenkaan. Rasvaa olisi ollut, muttei suostunut laittamaan kun kyseessä on potkulaudan rengas, liian ahdas väli tai jotain.
Neuvoivat menemään autonrengasliikkeeseen.
Huomenna uusi yritys johonkin muualle.
Se sielu pitää poistaa, muuten ei mene tarpees nopeasti ilmaa kerralla.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
45
Täällä on paljon kehuttu Kryptoniten U-lukkoja, onko tämä mistään kotoisin vaikka on valmistajan hinnaston alapäässä. Mietin myös että onko Kryptoniten vaijerilukot yhtä tyhjän kanssa, esim tämä vaikuttaisi kätevämmältä kuljettaa mukana kun iso U-lukko. Lautana on Xiami pro 2
Itsellä Pro 2:ssa tämä: Kryptonite EVO mini u-lukko + kaapeli 120 cm | Motonet Oy

Saa hyvin kiinni runkoon ajon ajaksi ja tuon lukon voi esimerkiksi pujotella (aika tiukasti) takavanteeseen ja vaijerin kanssa vaikka pyörätelineeseen tai muuhun vastaavaan. Kooltaan tuo lukko mahdollistaa kiinnityksen myös rungosta.
 

tunke

NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Täällä on paljon kehuttu Kryptoniten U-lukkoja, onko tämä mistään kotoisin vaikka on valmistajan hinnaston alapäässä. Mietin myös että onko Kryptoniten vaijerilukot yhtä tyhjän kanssa, esim tämä vaikuttaisi kätevämmältä kuljettaa mukana kun iso U-lukko. Lautana on Xiami pro 2
Valmistajan sivulta kun avaat jonkun lukon tiedot tarkemmin, niin lukoille on annettu security rating.


Edit. Lisäksi noissa näyttää olevan anti-theft protection ja näyttäisi olevan myös suomessa voimassa. Lue tarkemmin tuolta sivulta. Mutta mitä. Parempi lukko sitä parempi korvaus. En sitten tiedä miten helposti tuosta korvauksia voi saada.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Vattu kun tuntui hetki inhottavalta, kun luulin, että saatoin ehkä pistää uuden OXO:n koko takarenkaan paskaks. Ajattelin, että meninköhän kiristämään takarenkaan akselipultin liian kireälle ja samalla rikoin jotain, kun rengas pisti pykälittäin vastaan kun yritti pyörittää. Järki kyllä sanoi, etten kiristänyt niin kovaa, että mitään pitäisi mennä rikki ja toisaalta tuntui niin kuin magneetit olisi pistäneet vastaan. Selvisi, että renkaan irrottamiseksi irrotettavista kolmesta takamoottorille menevistä vapaista johdonpäistä jos kaksi koskettaa toisiaan, moottori pistää pyöritettäessä vastaan.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Se sielu pitää poistaa, muuten ei mene tarpees nopeasti ilmaa kerralla.
No jep.
Tuntuu, että autoliikkeet ja pyöräliikkeet ei tahallaan halua auttaa, ei vaikka miten sanoisi että kyseessä on tubeless-rengas, joka pitäisi saada vanteelle ison ilmanpaineen avulla. Eivät halua yrittääkkään ymmärtää.

Kävin läheisellä huoltsikalla, ja tällä kertaa pääsin yksin säheltämään kompuran kanssa. Harmillisesti sai vain 5,5 baria. Ei ihan riittänyt, ihan pieni osa renkaasta on poissa vanteelta.
Mutta ainakin jotain hyvää ilmeni: venttiili ei olekaan rikki! Varmistin wanhalla vesikikalla, eli suihkutin vettä joka puolelle rengasta ja katsoin mistä ilma vuoti samalla tykittäen 5,5 baria. Ilma ei tullut pois mistään venttiilin lähimaastosta, vaan suhisi pois sieltä missä rengas ei ollut vanteella, vastakkaiselta puolelta rengasta venttiiliin nähden.
Eli ensimmäisen liikkeen omistaja puhui paskaa (ehkä tietämättömyyttään?) ja toisen liikkeen työntekijä ei vaan halunnut auttaa, kun kyse on potkulaudan renkaasta eikä polkupyörän renkaasta.

Kivaa. :)
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Hanki tuollainen / vastaava napasautin niin saa kunnolla ja nopeasti sitä ilmaa, johan nousee vanteelle.



 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Tjaa. Mitä nyt aiheesta muun lukemisen ohessa silmään pistänyt, niin taitaa Verkkiksen aspa vastata puutaheinää OXO:n kysymykset ja vastaukset osiossa - vai?

"
Oisko mahdollista sitten rekisteröydä laitetta että sitä vois käyttää tieliikennessä?
Mr east22.9.2021

Inokim OXO -sähköpotkulaudan huippunopeus ei ylitä 25 km/h, eli saa käyttää Suomessa tieliikenteessä polkupyöräilijän liikennesäännöillä. Ei siis vaadi rekisteröintiä.
Denis, Verkkokauppa.com

"
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Ninebot By Segway MAX G30E II tuli ostettua ja heti uusin firmware sisään. Onko nyt niin, että päivittämällä firmiksen lähti vakionopeudensäädin pois käytöstä?! Kuka tietää?

Voi olla tyhmä kysymys mutta eikö se selviä ihan kokeilemalla, onko vakkaria vaiko ei?
Jos taas ajatus on olla kokeilematta jotta voi täysin oman virheen takia palauttaa laudan niin...

Ja yleistäen... Kun lukee tuonKIN kommentin, on vaan pakko ihmetellä sitä tarvetta päivitellä niitä lautoja miettimättä yhtään ensin asiaa. Miten moneen kertaan täälläKIN on kerrottu, ettei missään nimessä jos ei ole oikeaa syytä. Silti tuntuu olevan aivan vakio päivittää firmis ensimmäisenä tekona kun laudan saa paketista.

Muutoinkin monta edellistä sivua on samaa tyyliä eli ensin tehdään ja sitten kysytään. Käänteinen toimisi paljon paremmin, faq:n puuttuessa vanhempien keskustelujen selaaminen jne.

ÄLKÄÄ PÄIVITTÄKÖ NIITÄ FIRMIKSIÄ jos ette ole täysin varmoja, mitä teette!!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tjaa. Mitä nyt aiheesta muun lukemisen ohessa silmään pistänyt, niin taitaa Verkkiksen aspa vastata puutaheinää OXO:n kysymykset ja vastaukset osiossa - vai?

"
Oisko mahdollista sitten rekisteröydä laitetta että sitä vois käyttää tieliikennessä?
Mr east22.9.2021

Inokim OXO -sähköpotkulaudan huippunopeus ei ylitä 25 km/h, eli saa käyttää Suomessa tieliikenteessä polkupyöräilijän liikennesäännöillä. Ei siis vaadi rekisteröintiä.
Denis, Verkkokauppa.com

"
Kyl, 2x 1000w moottoria tekee tosta automaattisesti laittoman vaikka olis 25kmh rajoitettu.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Ninebot By Segway MAX G30E II tuli ostettua ja heti uusin firmware sisään. Onko nyt niin, että päivittämällä firmiksen lähti vakionopeudensäädin pois käytöstä?! Kuka tietää?

No jep.
Tuntuu, että autoliikkeet ja pyöräliikkeet ei tahallaan halua auttaa, ei vaikka miten sanoisi että kyseessä on tubeless-rengas, joka pitäisi saada vanteelle ison ilmanpaineen avulla. Eivät halua yrittääkkään ymmärtää.

Kävin läheisellä huoltsikalla, ja tällä kertaa pääsin yksin säheltämään kompuran kanssa. Harmillisesti sai vain 5,5 baria. Ei ihan riittänyt, ihan pieni osa renkaasta on poissa vanteelta.
Mutta ainakin jotain hyvää ilmeni: venttiili ei olekaan rikki! Varmistin wanhalla vesikikalla, eli suihkutin vettä joka puolelle rengasta ja katsoin mistä ilma vuoti samalla tykittäen 5,5 baria. Ilma ei tullut pois mistään venttiilin lähimaastosta, vaan suhisi pois sieltä missä rengas ei ollut vanteella, vastakkaiselta puolelta rengasta venttiiliin nähden.
Eli ensimmäisen liikkeen omistaja puhui paskaa (ehkä tietämättömyyttään?) ja toisen liikkeen työntekijä ei vaan halunnut auttaa, kun kyse on potkulaudan renkaasta eikä polkupyörän renkaasta.

Kivaa. :)
Hyvä et homma etenee!
 
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
15
DJ Makella huono päivä. Siis oikeasti kiukkuat kun en asiaa ensin yrittänyt itse selvittää ajamalla. Skuutti vasta laatikosta otettu ja latauksessa. Totta vitussa laitteet päivitetään ennen käyttöön ottoa. Perus juttuja! Haloo! Vittu, että rasauttaa tollaset tyypit. Ihmettelin ku en apista löytänyt cruise contollia vaikka se ilmoituksen mukaan laitteessa piti olla. Ois ilmeisesti pitäny jäähä asiaa ihmettelemään ja odottaa yön yli, että pääsee kampetta testaamaan jos sillonkaan koska taivas työntää vettä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2019
Viestejä
146
DJ Makella huono päivä. Siis oikeasti kiukkuat kun en asiaa ensin yrittänyt itse selvittää ajamalla. Skuutti vasta laatikosta otettu ja latauksessa. Totta vitussa laitteet päivitetään ennen käyttöön ottoa. Perus juttuja! Haloo! Vittu, että rasauttaa tollaset tyypit. Ihmettelin ku en apista löytänyt cruise contollia vaikka se ilmoituksen mukaan laitteessa piti olla. Ois ilmeisesti pitäny jäähä asiaa ihmettelemään ja odottaa yön yli, että pääsee kampetta testaamaan jos sillonkaan koska taivas työntää vettä.
Minkä myynti-ilmoituksen perusteella tulit siihen johtopäätökseen että ostamassasi laudassa olisi vakkari? Esimerkiksi Verkkokaupan tuotekuvauksessa lukee selkeästi tämän laudan kohdalla: "Vakionopeudensäädin: ei, vain talutusmoodi".
 
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
6
Onkos joku jo keksinyt kuinka tosta swoop n3 cruiserista saisi vähän vauhtia irti kun kulkee mittariin vaan 19km/h mukava olis jos vaikka sen 25km/h pääsis, koitin napata valkoista ja harmaata piuhaa irti mutta ri tehnyt muuta kuin poisti "vaihteiston" käytöstä ja meni sen 3 vaihteen vauhti 19km/h
On kyllä jännä kun ei mistään tunnu löytyvän tietoa, hankala tapaus
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Voi olla tyhmä kysymys mutta eikö se selviä ihan kokeilemalla, onko vakkaria vaiko ei?
Jos taas ajatus on olla kokeilematta jotta voi täysin oman virheen takia palauttaa laudan niin...

Ja yleistäen... Kun lukee tuonKIN kommentin, on vaan pakko ihmetellä sitä tarvetta päivitellä niitä lautoja miettimättä yhtään ensin asiaa. Miten moneen kertaan täälläKIN on kerrottu, ettei missään nimessä jos ei ole oikeaa syytä. Silti tuntuu olevan aivan vakio päivittää firmis ensimmäisenä tekona kun laudan saa paketista.

Muutoinkin monta edellistä sivua on samaa tyyliä eli ensin tehdään ja sitten kysytään. Käänteinen toimisi paljon paremmin, faq:n puuttuessa vanhempien keskustelujen selaaminen jne.

ÄLKÄÄ PÄIVITTÄKÖ NIITÄ FIRMIKSIÄ jos ette ole täysin varmoja, mitä teette!!
DJ Makella huono päivä. Siis oikeasti kiukkuat kun en asiaa ensin yrittänyt itse selvittää ajamalla. Skuutti vasta laatikosta otettu ja latauksessa. Totta vitussa laitteet päivitetään ennen käyttöön ottoa. Perus juttuja! Haloo! Vittu, että rasauttaa tollaset tyypit. Ihmettelin ku en apista löytänyt cruise contollia vaikka se ilmoituksen mukaan laitteessa piti olla. Ois ilmeisesti pitäny jäähä asiaa ihmettelemään ja odottaa yön yli, että pääsee kampetta testaamaan jos sillonkaan koska taivas työntää vettä.
Meitä on jo aika iso porukka tällä foorumilla eikä asiat tai niihin vastausten etsiminen ole kaikille aivan itsestään selvyys, mutta koitetaan silti pysyä asiallisina. Kiitos.
 
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
15
Minkä myynti-ilmoituksen perusteella tulit siihen johtopäätökseen että ostamassasi laudassa olisi vakkari? Esimerkiksi Verkkokaupan tuotekuvauksessa lukee selkeästi tämän laudan kohdalla: "Vakionopeudensäädin: ei, vain talutusmoodi".
Esim. Elisan Elisa - Verkkokauppa
Sähköpotkulaudassa on myös vakionopeudensäädin sekä LED-valot edessä ja takana, useampia heijastimia, seisontajalka, soittokello sekä kätevä ripustuskoukku laukkua varten. Jos e-lukolla suojattu potkulauta varastetaan, jarrut kytkeytyvät päälle ja potkulaudasta lähtee kaikuva äänihälytys. Mikäli itse olet Bluetooth-yhteyden sisäpuolella, saat tilanteesta puhelimeesi myös viestin.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Onhan
Kyl, 2x 1000w moottoria tekee tosta automaattisesti laittoman vaikka olis 25kmh rajoitettu.
Onhan tuolla ihan tiedoissakin mainittu että ei tieliikennekelpoinen.
"Ei tieliikennekelpoinen, ainoastaan suljetuille alueille ja liikennevakuutuksen kanssa"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Esim. Elisan Elisa - Verkkokauppa
Sähköpotkulaudassa on myös vakionopeudensäädin sekä LED-valot edessä ja takana, useampia heijastimia, seisontajalka, soittokello sekä kätevä ripustuskoukku laukkua varten. Jos e-lukolla suojattu potkulauta varastetaan, jarrut kytkeytyvät päälle ja potkulaudasta lähtee kaikuva äänihälytys. Mikäli itse olet Bluetooth-yhteyden sisäpuolella, saat tilanteesta puhelimeesi myös viestin.
Elisan tiedoissa on virhe, koska valmistajan sivujen mukaan laitteessa ei ole vakionopeudensäädintä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
398
Elisalta tulleessa laudassa ei ole vakionopeudensäädintä. Itse hankin viime kuussa sieltä sen.
Itse vedin uusimmat päivityksetkin tuouhon lautaan ja kulkee 25km/h.

Eli mitä tässä nyt muualta lukenut niin joillain tuo uusin päivitys rajoittaa nopeutta. Eli lienee arpapeliä sen osalta hieman.

Ripustuskoukkuakaan ei tuossa ole vaikka Elisan tiedoissa niin lukee. Tai jos on niin on hyvin piilossa. Onkohan kopy-pastettu jostain tämä nyt.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
tämän revikan mukaan olisi ihan ok hintaansa nähden:
kovasti keskustelua jostain vakionopeudensäätimestä, mutta kysyisin kommenttiä tästä laudasta, onko ~900€ hintaan fiksumpia vaihtoehtoja. Itselle tärkeää olisi ehkä enemmän kantama kuin nopeus sekä turvallisuus, eli vakaa lauta jolla ei kaadu pienestä railosta asvaltissa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
kovasti keskustelua jostain vakionopeudensäätimestä, mutta kysyisin kommenttiä tästä laudasta, onko ~900€ hintaan fiksumpia vaihtoehtoja. Itselle tärkeää olisi ehkä enemmän kantama kuin nopeus sekä turvallisuus, eli vakaa lauta jolla ei kaadu pienestä railosta asvaltissa.
Missä meinasit ajella, kun ei ole käsittääkseni tieliikennekelpoinen?
2000W Dual Motor Electric Scooter
Product Features

Model Name: T104
HM 52V 1000W x 2pieces
52V 23.4Ah/ 28.8Ah/ 38.4Ah Lithium Battery (Optional)
Max Speed: 40 MPH (65km/h)
Range: 36 Miles (23.4Ah)/ 38 Miles (28.8Ah)/ 50 Miles (38.4Ah)
10" Pneumatic Off Road Tires
1 LED Headlight
1 LED Tail Light
Front And Rear Turn Signals
25KM/H Speed Limit Remote Control
Manual Shut-off Key
Hydraulic Brakes
Multifunctional Smart Meter
Front And Rear Suspensions
Charging Time: 6-10 Hrs.
Max Weight Load: 330lbs (150kg)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Saakos näihin parempi seisontajalkoja, mitkä oikeasti pitää? Paras olisi sellainen, missä olisi joku lukitussalpa, ettei jalka vain taitu alta tuulen aiheuttamana tai vahingossa. Ainakin tässä OXO:ssa on ihan rimpula jalka, eikä tarvi kuin hienokseltaan työntää, niin jalka taittuu alta pois. Mielellään fiksaisi tuon kuntoon ennen kuin on kaatunut kertaakaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 468
Viestejä
4 163 131
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom