Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Niin tuo tarjous olisi indiegogo-kampanjan kautta, muuten laite olisi vielä kalliimpi. En siis tiedä miten takuu toimisi tai tulisiko verot päälle.

Alan tosin kallistua tilaamaan tuon suht edullisen M365:n noin 300 eurolla. On suuri mahdollisuus, että tämä laite jää korkeintaan yhden kesän leikkikaluksi
Itse en noista eri merkeistä tiedä, mutta noin muuten pidän Xiaomia aika luotettavana. Xiaomin siis itse tilaisin. Hauskoja vehkeitä varmasti ja tulisi varmaan tilattuakin, mutta syksyllä tuli ostettua verkkokaupan 600€ sähköpyörä, niin ei viitsi siksi potkulautaa ostaa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Itse en noista eri merkeistä tiedä, mutta noin muuten pidän Xiaomia aika luotettavana. Xiaomin siis itse tilaisin. Hauskoja vehkeitä varmasti ja tulisi varmaan tilattuakin, mutta syksyllä tuli ostettua verkkokaupan 600€ sähköpyörä, niin ei viitsi siksi potkulautaa ostaa.
Olen ymmärtänyt että xiaomi omistaisi segwayn ja tuossa ninebotissa olisi yhdistetty m365n ja edellisen ninebotin parhaat ominaisuudet. Ja muistuttaa siis hyvin paljon tuota m365a
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Olen ymmärtänyt että xiaomi omistaisi segwayn ja tuossa ninebotissa olisi yhdistetty m365n ja edellisen ninebotin parhaat ominaisuudet. Ja muistuttaa siis hyvin paljon tuota m365a
Tuo onkin ihan hyvä tieto. Toisaalta se Segwayn takuu juttu kannattaa varmaan huomioida.

Niin tuo tarjous olisi indiegogo-kampanjan kautta, muuten laite olisi vielä kalliimpi. En siis tiedä miten takuu toimisi tai tulisiko verot päälle.

Alan tosin kallistua tilaamaan tuon suht edullisen M365:n noin 300 eurolla. On suuri mahdollisuus, että tämä laite jää korkeintaan yhden kesän leikkikaluksi
Onko linkkiä laittaa. Tuo noin 300€ hinta rupesi sittenkin vähän houkuttelemaan. :)
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Tuo onkin ihan hyvä tieto. Toisaalta se Segwayn takuu juttu kannattaa varmaan huomioida.


Onko linkkiä laittaa. Tuo noin 300€ hinta rupesi sittenkin vähän houkuttelemaan. :)
Kyllä itse Xiaomiin sijoittaisin. Oma M365 tuntuu laadukkaalta ja toimii hyvin.

Täällä on listattu halvimpia hintoja M365 ja M365 Pro:lle Euroopasta ja Kiinasta tilattaessa: New Xiaomi M365 Pro vs M365 - comparison
Tuolta kun ottaa banggoodista kiinatoimituksella tuon m365n niin hintaa tulee 310 € (bonusway ja norwegianin kortilla vielä vähän pois niin jää noin 299 €)

Mutta tajusin vasta äsken, että toimitus olisikin 40-50 business days. Neljä viikkoa olisi vielä ollut hyväksyttävissä
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Pitipä rekisteröityä tänne, kiitokset hyvästä keskustelusta lautoihin liittyen :)

Varoituksen sana TomTopista. Tilasin M365 PRO-mallin eilen ja tänään tuli viesti, että heidän toimitusalueensa ei kata Suomea. Kumma kun on muka liian kaukana Saksasta. Kerjäävät 25$ lisää vaikka piti olla ilmainen toimitus ympäri maailman. FAQ sivuilla ei erotella mitään maita pois tästä toimitusalueesta lukee vaan "Whole world". Vastasin toki, että en aio maksaa lisämaksuja jos kerta luvataan ennen kaupantekoa ilmainen toimitus. Katsotaan kuinka käy...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Pitipä rekisteröityä tänne, kiitokset hyvästä keskustelusta lautoihin liittyen :)

Varoituksen sana TomTopista. Tilasin M365 PRO-mallin eilen ja tänään tuli viesti, että heidän toimitusalueensa ei kata Suomea. Kumma kun on muka liian kaukana Saksasta. Kerjäävät 25$ lisää vaikka piti olla ilmainen toimitus ympäri maailman. FAQ sivuilla ei erotella mitään maita pois tästä toimitusalueesta lukee vaan "Whole world". Vastasin toki, että en aio maksaa lisämaksuja jos kerta luvataan ennen kaupantekoa ilmainen toimitus. Katsotaan kuinka käy...
Tomtop ei sinänsä ole tuttu mutta tuo on kyllä yleinen ongelma noiden kiinakauppojen kanssa jos hakee halvinta niin yleensä joutuu jollain tapaa vääntämään. Olen itse tullut siihen tulokseen että suosiolla kannattaa se muutama kymppi maksaa extraa. Pro malli tuli reilun 500€:n hinnalla Puolasta viikossa. Kannattaa seurailla ainakin Gearbestin osalta noita Flashsale kamppiksia kun tuntuu olevan harvase päivä.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
38
Edit: olikin ennen veroja. Ei siis erityisen hyvä diili.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
20
Onko kenelläkään kokemuksia onewheel (onewheel.com) laudoista? Kiinnostaisi tuollainen allterrain "skeitti", vaikka hintaa noilla made in usa vehkeillä on melkoisesti, jos pelkkää hauskanpitolaitetta etsii. Videoilla näyttää hauskalta ajanvietteeltä
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Vaikuttaa kyllä hyvältä tuo Ninebot Max ja hintaa vain reilu 100 euroa enemmän verrattuna tuohon Xiaomin Prohon. Nopeasti katsottuna hintaa tulisi 618 € posteineen.
Tuo Ninebot Max näyttää hyvältä päivitykseltä alkuperäiseen m365:teen. Mutta tuleekohan tuohon vielä verot päälle? Sitten hinta nousee liikaa verrattuna m365 pro:hon.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Tuo Ninebot Max näyttää hyvältä päivitykseltä alkuperäiseen m365:teen. Mutta tuleekohan tuohon vielä verot päälle? Sitten hinta nousee liikaa verrattuna m365 pro:hon.
Otin riskin ja tilasin Ninebot Maxin tuon indiegogo-kampanjan kautta. Onpahan ainakin jännitettävää kesäksi!
 
Liittynyt
25.06.2019
Viestejä
5
Tervehdys

Itsellä ollut menopelinä helmikuusta 2018 asti Ninebot ES2 lisäakulla ja pari kuukautta sitten tuli hankittua Cecotec Outsider jota ei myydä suomesta. Mikä tekee Outsiderista mielestäni paremman kuin tuo Ninebot on helposti vaihdettava akku, ilmakumirenkaat, käsijarru ja tukeva alumiininen alusta. Hinta tuolla Outsiderillä täällä espanjassa on 299€. Täällä nuo ovat selvästi edellisempia kuin suomessa, mutta rahtikulut sitten päälle lisää tietysti hintaa.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Tervehdys

Itsellä ollut menopelinä helmikuusta 2018 asti Ninebot ES2 lisäakulla ja pari kuukautta sitten tuli hankittua Cecotec Outsider jota ei myydä suomesta. Mikä tekee Outsiderista mielestäni paremman kuin tuo Ninebot on helposti vaihdettava akku, ilmakumirenkaat, käsijarru ja tukeva alumiininen alusta. Hinta tuolla Outsiderillä täällä espanjassa on 299€. Täällä nuo ovat selvästi edellisempia kuin suomessa, mutta rahtikulut sitten päälle lisää tietysti hintaa.
Ei ole saanut hirveän hyviä arvosteluja espanjan Amazonissa, esimerkiksi toimintamatka on paljon heikompi kuin mitä luvataan. Mutta kaipa tuon hintaiseksi siedettävä kapistus.
https://www.amazon.es/Cecotec-Eléctrico-Volution-Intercambiable-antirreventón/dp/B07KPDDL5K
 
Liittynyt
25.06.2019
Viestejä
5
Ei ole saanut hirveän hyviä arvosteluja espanjan Amazonissa, esimerkiksi toimintamatka on paljon heikompi kuin mitä luvataan. Mutta kaipa tuon hintaiseksi siedettävä kapistus.
https://www.amazon.es/Cecotec-Eléctrico-Volution-Intercambiable tirreventón/dp/B07KPDDL5K
Juu aika monet on kommentoinut täällä, että eihän tuolla pääse kuin 10 km, mutta kaikki ei ymmärrä eco-, comfort- ja sport-moden merkitystä. Cecotecin sivuilla aika hyvin mainittu, että ecolla menee sen 25km, comfortilla +-20km ja sportilla 10-15km. Itse ajan yleensä eco/comfortilla ja hyvin pääsee sen 20km ja yleensä vielä vara-akku repussa. Mutta joo, ite olen erittäin tyytyväinen ja sain itse asiassa hankittua vieläkin halvemmalla, eli pulitin 269€ (MediaMarktin kampanja). Vara-akun tilasin suoraan Cecotecin verkkokaupasta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Juu aika monet on kommentoinut täällä, että eihän tuolla pääse kuin 10 km, mutta kaikki ei ymmärrä eco-, comfort- ja sport-moden merkitystä. Cecotecin sivuilla aika hyvin mainittu, että ecolla menee sen 25km, comfortilla +-20km ja sportilla 10-15km. Itse ajan yleensä eco/comfortilla ja hyvin pääsee sen 20km ja yleensä vielä vara-akku repussa. Mutta joo, ite olen erittäin tyytyväinen ja sain itse asiassa hankittua vieläkin halvemmalla, eli pulitin 269€ (MediaMarktin kampanja). Vara-akun tilasin suoraan Cecotecin verkkokaupasta.
Kaikissa laudoissa on nuo kilometrit laitettu reilusti yläkanttiin. Tai siis, kilometrit ovat varmaan ihan paikkansa pitävät jos ajaja on 40kg painava kiinalainen tatti ja ajettu tie asfaltti-tasamaata. Ja tietysti vielä päällä se vähävirtaisin ajo-asetus. Eikä myötätuulta saa unohtaa.
Pikemminkin kannattaa katsoa akun kapasiteettia, siitä saa parhaimman kuvan kantamasta.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Kaikissa laudoissa on nuo kilometrit laitettu reilusti yläkanttiin. Tai siis, kilometrit ovat varmaan ihan paikkansa pitävät jos ajaja on 40kg painava kiinalainen tatti ja ajettu tie asfaltti-tasamaata. Ja tietysti vielä päällä se vähävirtaisin ajo-asetus. Eikä myötätuulta saa unohtaa.
Pikemminkin kannattaa katsoa akun kapasiteettia, siitä saa parhaimman kuvan kantamasta.
Se on muuten juurikin näin, esim. tuolla Xiaomin M365 Pro versiolla ja isolla akulla ei pääse kuin ehkä arviolta 25-30 kilsaa maksimissaan jos hölläilee kaasua usein.
 
Liittynyt
25.06.2019
Viestejä
5
Se on muuten juurikin näin, esim. tuolla Xiaomin M365 Pro versiolla ja isolla akulla ei pääse kuin ehkä arviolta 25-30 kilsaa maksimissaan jos hölläilee kaasua usein.

Juuri näin se menee, kaikki tekijät vaikuttaa. Sportti moodilla urut auki ylämäkeen ja hupsista heijaa akusta meni pienessä hetkessä -50% Tehdas ilmoittaa teoreettiset kilsat.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Juuri näin se menee, kaikki tekijät vaikuttaa. Sportti moodilla urut auki ylämäkeen ja hupsista heijaa akusta meni pienessä hetkessä -50% Tehdas ilmoittaa teoreettiset kilsat.
Tuli tuossa Juhannuksen aikoihin ajettua n.12 kilsaa Pro mallilla ja suunnilleen 60% akusta jäljellä, tosin juurikin kaasu pohjassa suurimman osan aikaa kun vaan pystyi.
Tuossahan on akku 12800mAh / 36V kuitenkin ja itselläkin painoa se 80 kiloa vähän päälle, siitä voi laskeskella että ei olisi mun ajotyylillä varmaan päässyt kuin n.20 kilsaa ja laudan tehot tippuu paljon jo 50% paikkeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Tuli tuossa Juhannuksen aikoihin ajettua n.12 kilsaa Pro mallilla ja suunnilleen 60% akusta jäljellä, tosin juurikin kaasu pohjassa suurimman osan aikaa kun vaan pystyi.
Tuossahan on akku 12800mAh / 36V kuitenkin ja itselläkin painoa se 80 kiloa vähän päälle, siitä voi laskeskella että ei olisi mun ajotyylillä varmaan päässyt kuin n.20 kilsaa ja laudan tehot tippuu paljon jo 50% paikkeilla.
Sepä se tuossa normi m365 mallin vakiofirmiksessäkin mättää ja pahasti, tehot tippuu valtavasti 50% akkukapasiteetilla. Ja se ei siis siitä ole kiinni etteikö akussa riittäisi mehua, vaan siellä on firmiksestä säädetty virransäästöt haukkaamaan pois tehoja että akku riittäisi pidemmälle.
Custom firmikset on m365 laudassa juuri tuon takia suosittuja, kun 50% akulla pääsee vielä edes jotenkuten mäen päälle.

Pro mallissa on sen verran isompi akku ettei tuo ominaisuus aiheuta yhtä paljon harmia.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Sepä se tuossa normi m365 mallin vakiofirmiksessäkin mättää ja pahasti, tehot tippuu valtavasti 50% akkukapasiteetilla. Ja se ei siis siitä ole kiinni etteikö akussa riittäisi mehua, vaan siellä on firmiksestä säädetty virransäästöt haukkaamaan pois tehoja että akku riittäisi pidemmälle.
Custom firmikset on m365 laudassa juuri tuon takia suosittuja, kun 50% akulla pääsee vielä edes jotenkuten mäen päälle.

Pro mallissa on sen verran isompi akku ettei tuo ominaisuus aiheuta yhtä paljon harmia.
Nuissa custom firmiksissä vaan taitaa olla sorkittu sellaisiakin asetuksia mitkä nostaa moottorin peak tehoja 1000w asti, sitä myöten kuumentaa moottoria ja varmaan käyttöikää lyhentää.
Nopeus taitaa kanssa olla aika reippasti yläkanttiin.

Tietenkin on mahdollista muokata oma firmis jossa ei nopeutta kasvata mutta eipä nuita moottorin W tehoja uskalla ruveta säätelemään ettei hajoa koko lauta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
135
Pitipä rekisteröityä tänne, kiitokset hyvästä keskustelusta lautoihin liittyen :)

Varoituksen sana TomTopista. Tilasin M365 PRO-mallin eilen ja tänään tuli viesti, että heidän toimitusalueensa ei kata Suomea. Kumma kun on muka liian kaukana Saksasta. Kerjäävät 25$ lisää vaikka piti olla ilmainen toimitus ympäri maailman. FAQ sivuilla ei erotella mitään maita pois tästä toimitusalueesta lukee vaan "Whole world". Vastasin toki, että en aio maksaa lisämaksuja jos kerta luvataan ennen kaupantekoa ilmainen toimitus. Katsotaan kuinka käy...
Sama homma täällä. Vetosivat minun tilaukseni kohdalla ylimääräiseen pakkausmateriaaliin jota joutuvat käyttämään, ja pyysivät maksamaan 25 dollaria lisää. Totesin ASPAn chatissa, että en maksa ja perutaan sitten kaupat johon eivät inttäneet vastaan. Vähän sen jälkeen tuli sähköposti jossa pahoittelivat virhettä, että tuohon ei tulekaan mitään lisämaksua ja lähettävät potkulaudan piakkoin.... :|

Kuulostaa vähän siltä, että heillä on toimitusvaikeuksia ja tämä on jotain viivytystaistelua mitä pelaavat...
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Sama homma täällä. Vetosivat minun tilaukseni kohdalla ylimääräiseen pakkausmateriaaliin jota joutuvat käyttämään, ja pyysivät maksamaan 25 dollaria lisää. Totesin ASPAn chatissa, että en maksa ja perutaan sitten kaupat johon eivät inttäneet vastaan. Vähän sen jälkeen tuli sähköposti jossa pahoittelivat virhettä, että tuohon ei tulekaan mitään lisämaksua ja lähettävät potkulaudan piakkoin.... :|

Kuulostaa vähän siltä, että heillä on toimitusvaikeuksia ja tämä on jotain viivytystaistelua mitä pelaavat...
Mulla eteni sillai, että seuraavana päivänä tuli vastaus missä sanottiin, että kyllä tämä 25$ pitäis maksaa tai pakettia ei voida toimittaa. Noh, sitten tuli 5min myöhemmin toinen viesti "eri asiakaspalvelijalta", että pahoittelemme kollegan tekemää virhettä ja, että kyllä ilmainen toimitus koskeekin koko maailmaa. Taitaa olla ihan kusetustaktiikka saada halvalla hinnalla koukkuun ja kinuta lisää rahaa. Moni varmaan maksaa. Paketti lähti saman päivänä liikkeelle UPS:llä Puolasta. (Vaikka piti olla Saksan "warehouse") :D

On kyllä eka ja viiminen kerta kun tuolta TomTopista mitään tilaan... :mad:
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Onko tähän olemassa iPhone-appia?
Ei taida olla, mutta androidejahan nyt pyörii nurkissa monellakin.
iPhone se on itsellänikin mutta androideja löytyy kanssa, laskin Pro malliin firmiksen 1.6.0 versiosta 1.5.5 versioon tuolla ohjelmalla niin saa muitakin ohjelmia toimimaan laudan kanssa kuin virallinen xiaomi home ohjelma.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Saksan Amazonista saa laadukkaampia ja hyviä arvosteluja saaneita lautoja vaikka minkälaisia alle 400e:n
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
273
Otin riskin ja tilasin Ninebot Maxin tuon indiegogo-kampanjan kautta. Onpahan ainakin jännitettävää kesäksi!
Tuleeko tuohon veroja päälle ja toimitusmaksuja?

Itse kun valitsin sen mikä maksaa 599$, niin näytti kassalla hinnaksi yli 4000$, ai näköjään ovat Hong kongin dollareina, mut mites on nuo postikulut ja verot?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Tuleeko tuohon veroja päälle ja toimitusmaksuja?

Itse kun valitsin sen mikä maksaa 599$, niin näytti kassalla hinnaksi yli 4000$, ai näköjään ovat Hong kongin dollareina, mut mites on nuo postikulut ja verot?
Hinta oli toimituksineen 615 €. Tällä hetkellä toimitukset ja verot joihinkin euroopan maihin ovat ongelmallisia, laitoin itsekin tänään siitä kyselyä, mutta ei ole vielä vastattu.

Kommenteissa joku oli juuri kysellyt euroopan tilanteesta ja alla oli tällainen vastaus: ”Hey Ata. Based on our experience with the previous two campaigns, we did run into customs issue with a little few non-EU Europen countries. Though we have dealt and solved the shipping issue; if that is the case with this campaign, we will certainly offer a full refund if you cannot receive your MAX. Thanks”

Itse tutkailen tilannetta, peruuttaa voi tietääkseni kampanjan loppuun asti eli noin 20 päivää
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
273
Hinta oli toimituksineen 615 €. Tällä hetkellä toimitukset ja verot joihinkin euroopan maihin ovat ongelmallisia, laitoin itsekin tänään siitä kyselyä, mutta ei ole vielä vastattu.

Kommenteissa joku oli juuri kysellyt euroopan tilanteesta ja alla oli tällainen vastaus: ”Hey Ata. Based on our experience with the previous two campaigns, we did run into customs issue with a little few non-EU Europen countries. Though we have dealt and solved the shipping issue; if that is the case with this campaign, we will certainly offer a full refund if you cannot receive your MAX. Thanks”

Itse tutkailen tilannetta, peruuttaa voi tietääkseni kampanjan loppuun asti eli noin 20 päivää
Juu itse en ihan tarkkaan ymmärtänyt mitä tossa tarkotettiin, mutta eikös siinä tarkoitettu ongelmia toimituksessa? Ja eikös ton hintaseen tuotteeseen tule verot päälle ku Kiinasta tulee? No hyvä tietää, että saa rahat takaisin, jos ongelmia on.

Tommonen kommentin vastaus oli myös ja eikö tuo tarkoita, etteivät toimita Eurooppaan?


Thank you for your email. Please note that the Indiegogo campaign is not valid for residents of Europe. We will be making the MAX available in Europe later this year. Our customer service representative will reach out to you regarding your purchase on Indiegogo to process a refund. We apologise for the inconvenience. Thank you for your support and please stay tuned for the MAX in Europe!”

Regards,
MAX Team
Segway-Ninebot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Juu itse en ihan tarkkaan ymmärtänyt mitä tossa tarkotettiin, mutta eikös siinä tarkoitettu ongelmia toimituksessa? Ja eikös ton hintaseen tuotteeseen tule verot päälle ku Kiinasta tulee? No hyvä tietää, että saa rahat takaisin, jos ongelmia on.

Tommonen kommentin vastaus oli myös ja eikö tuo tarkoita, etteivät toimita Eurooppaan?


Thank you for your email. Please note that the Indiegogo campaign is not valid for residents of Europe. We will be making the MAX available in Europe later this year. Our customer service representative will reach out to you regarding your purchase on Indiegogo to process a refund. We apologise for the inconvenience. Thank you for your support and please stay tuned for the MAX in Europe!”

Regards,
MAX Team
Segway-Ninebot
Sain vastauksia sähköpostiin:
We are checking some Non-EU or island shipping at this moment.
You will get the 15.5 mph version, the tax will be taken care of
Yours will be in the 4th batch
Thanks

Olen nyt toistaiseksi melko luottavaisin mielin. Spoilerissa referal-linkki (saan ilmaisen puhelinpidikkeen) jos joku muukin haluaa jännitettävää kesäksi.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
273
Sain vastauksia sähköpostiin:
We are checking some Non-EU or island shipping at this moment.
You will get the 15.5 mph version, the tax will be taken care of
Yours will be in the 4th batch
Thanks

Olen nyt toistaiseksi melko luottavaisin mielin. Spoilerissa referal-linkki (saan ilmaisen puhelinpidikkeen) jos joku muukin haluaa jännitettävää kesäksi.
Siis ei tuu verojakaan päälle?
Onko tuo ihan automaattinen juttu, että jos Suomesta tilaa niin ei tule veroja vai kannattaakohan itsekkin laittaa mailia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Siis ei tuu verojakaan päälle?
Niin ymmärsin, mutta epäilen silti vähän että nuo lähtevät suoraan kiinasta eli silloin riski on olemassa. Tai ehkä ne kierrätetään jonkin EU-varaston kautta, sillä luulisi ninebot-segwei-xiaomilla olevan logistiikka kunnossa.

Jossain kommentissa tuolla keskustelussa luki että aiemmissa indiegogo-kampanjoissa, joita heillä on ollut kaksi, 95 % lähetyksistä on mennyt perille ilman ylimääräisiä kuluja.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
794

kiva huomata miten jengi osaa kehittää. mitenköhän ei valmistajat ole tajunneet/osanneet tehdä tehtaalla heti tätä viilennintä? eikös tää oo ihan perusjuttua jo formuloista. parempi odotella josko ensi vuonna jo olisi kehitys kuulunut tehtaalle asti.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Nyt löytyi taas uusi mielenkiintoinen sähköpotkulauta:

Meeko Pro
Videolla kaveri painaa yli 40km/h kun rajoitin on kytketty pois päältä, isot renkaat, iso moottori, iso akku, jousitus ja hintaa näyttää olevan vain 700€ Ilmeisesti joltain osin suomalaista suunnittelua ehkä?

Edit. Tuohon tulee ostoskorissa vielä verot päälle eli 850€
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310

kiva huomata miten jengi osaa kehittää. mitenköhän ei valmistajat ole tajunneet/osanneet tehdä tehtaalla heti tätä viilennintä? eikös tää oo ihan perusjuttua jo formuloista. parempi odotella josko ensi vuonna jo olisi kehitys kuulunut tehtaalle asti.
Itekkin tuossa viilennystä miettinyt moottorille mutta ajatuksena olis tuohon heijastimen ruuveihin kiinnittää sellainen tuuliohjuri joka puhaltaa moottorille tuloilmaa, 3D tulostinta kun ei ole niin on jäänyt vielä ajatus tasolle.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
606
Kyllähän tuo laiton on huippunopeuden takia, ellei tuota ole jotenkin kuristettavissa/kuristettu kulkemaan 25km/h. Myöskään akusta ei ole mainittu onko litiumi vaiko joku muu kivikautinen lyijypaino, hinnan puolesta ja siitä ettei laudan painoakaan ole ilmoitettu, veikkaisin, että tuskin litiumi akkua löytyy.

Muutenhan tuo vaikuttaisi hyvältä, kun löytyy jousitus, isot renkaat ja tuo maximi 1kw moottori. Tuosta tuon mallisesta kaasuliipaisimesta tuskin tykkäisin, mutta paha sanoa kokeilematta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Tommonen (Kick scooter - 1000W :: PowerBike) alkoi myös kiinnostaa, mutta eikös tuo ole laiton kun siinä huippunopeus on 45 km/h?
Kuten aiemmin keskusteltu, nuo vehkeet lukeutuu jo rekisteröitäviksi moottoriajoneuvoiksi. Eli jos satut jäämään poliisin haaviin tai kolaroit niin silloin olet lirissä.

Sähköpotkulauta ja tieliikennelaki
Kevyet sähköajoneuvot
Sähköpotkulauta ja sähköskootteri tieliikenteessä
Sähköpotkulautaa tai sähköskootteria, jonka moottorin teho on alle 1000 Wattia eikä rakenteellinen huippunopeus ylitä 25 km/h saa käyttää Suomessa tieliikenteessä polkupyöräilijän liikennesäännöillä. Laitteessa ei saa olla istuinta, jos se ei ole esimerkiksi itsestään tasapainottuva, tarkoitettu maastokäyttöön ja käytettäväksi päällystämättömillä teillä tai tarkoitettu yksinomaan liikuntarajoitteisten käyttöön. Ajamiseen ei tarvita ajokorttia eikä liikennevakuutusta ja sähköpotkulautaa tai sähköskootteria ei tarvitse rekisteröidä.

Sähköpotkulaudan ja skootterin tekniset vaatimukset tieliikenteessä
Huomioi myös kevytkulkuneuvoa koskevat ajoneuvolain mukaiset äänimerkki, valo- ja heijastinvaatimukset. Etuvalo on pakollinen, mutta myös takavaloa olisi hyvä käyttää. Lisäksi henkilöön kiinnitettävät valaisimet ovat sallittuja, esimerkiksi otsalamppua voi hyvin käyttää ajovalona. Kevyissä sähköajoneuvoissa pitää olla äänimerkinantolaite ja punainen takaheijastin.

Kicker.fi:n myymissä sähköpotkulaudoissa ja skoottereissa kaikki tieliikenteeseen vaaditut varusteet kuuluvat useinpien potkulautojen tai skootterien vakiovarusteisiin. Verkkokaupan tuote-esittelystä voit tarkistaa mallikohtaiset varustetasot.

Jos jokin ajoneuvolain vaatima varuste puuttuu, on se usein helppo itse jälkiasentaa. Esimerkiksi takaheijastimen lisääminen potkulautaan tai skootteriin on yksinkertainen ja nopea toimenpide. Äänimerkinantolaite voi olla esimerkiksi polkupyörän soittokello tai sähköinen äänimerkkilaite.

Useissa Kicker.fi sähköpotkulautamalleissa huippunopeutta voidaan rajoittaa ohjelmallisesti esimerkiksi 25 km/h tai sen alle. Käyttäjä voi aktivoida nopeusrajoituksen LCD-käyttöpaneelin tai mobiilisovelluksen kautta.

HUOMAA! Kuljettajan vastuulla on aina varmistaa, että sähkökulkuneuvo täyttää Suomen tieliikennelain edellyttämät vaatimukset, ennen sen käyttöönottoa ja käyttämistä tieliikenteessä.

Sähköskootterin vakuuttaminen ja rekisteröinti
Mikäli haluat ajaa tieliikenteessä sähköskootterilla jonka moottorin teho ylittää 1000 W tai sen huippunopeus on suurempi kuin 25 km/h, on se mahdollista rekisteröimällä ja liikennevakuuttamalla sähköskootteri. Varmista ennen hankintaa, että kyseisellä sähköskootterilla on EU-tieliikenne COC-sertifikaatti, joka sallii sen käytön yleisillä teillä koko EU:n alueella. EEC sertifioidun sähköskootterin mukana, toimitetaan EU:n tieliikennehyväksyntä COC- sertifikaatti, joka mahdollistaa skootterin rekisteröinnin ja vakuuttamisen.

COC-sertifioidun sähköskootterin rekisteröiminen Suomessa
Varaa lähimmästä katsastusasemalta sähköskootterin rekisteröintikatsastus ja rekisteröinti. Skootteri viedään katsastusasemalle yhdessä skootterin mukana toimitetun EU-tieliikenne COC-sertifikaatin kanssa. Katsastusasemalla skootterille tehdään ensin rekisteröintikatsastus jonka jälkeen ajoneuvo voidaan rekisteröidä. Ajoneuvon vakuutus pitää olla hankittu enne rekisteröintiä, mutta tavallisesti vakuutuksen voi hankkia katsastusasemalta jolloin kaikki hoituu samasta paikasta.

Ajokorttivaatimukset
AM/120-ajo-oikeusluokan kortilla voi kuljettaa kaksi- ja kolmipyöräisiä ajoneuvoja (mopot), joiden suurin rakenteellinen nopeus on yli 25 km/h ja enintään 45 km/h.

Mikäli sähköskootterin rakenteellinen huippunopeus on suurempi kuin 45 km/h, vastaa se kevytmoottoripyörää ja sen käyttäminen tieliikenteessä edellyttää vähintään A1 luokan ajokorttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5
Noi on ihan samoja vehkeitä muuten, mutta ei ole rajoitettu huippunopeutta, joka taas vain potikan käännöstä/ohjelmoinnista kiiinni.
Tilasin Hollannin varastolta Citycoco X10 laudan.

Onko antaa vinkkiä miten sitä nopeutta saisi rajoitettua? Kolme vaihdetta ja kulkee niillä nyt 28, 34, 40km/h.

Tilasin laudan juhannusta ennen torstaina ja seuraavan viikon tiistaina klo 13.00 tuotiin paketti kotipihaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Nythän on kansalle ja maailmalle tehty selväksi että sähköpotkulauta on kuolemaksi kaikeille muille kanssa liikkujille, jenkeissä jossain kaupungissa jopa kielletty, Pariisi kärsii lukuisista ongelmista, suomessa näihin kompastuu jokainen sokea, ja mitä nyt ikinä toimittajat keksiikään kertoa.

Parissa kuukaudessa ongelmajätteeksi? Näin pitkään yhtiöt lupaavat sähköpotkulautojen kestävän käytössä

Nyt sitten IS kertoo että nuo laudat kestää käyttöä alle kuukaudesta muutamaan kuukauteen, ja tavoitteena olisi saada kestämään jopa vuosi. Eli uutisesta saa sellaisen käsityksen että kestää sen hetken, ja sitten uutta hankkimaan. No yhteiskäyttölauta nyt varmaan saakin toisenlaista kohtelua mitä omalla rahalla ostettu. Siltikin nuo uutiset vähän haiskahtaa.

Kuitenkin tuollainen maksaa sen viissatasen suunnilleen. Eihän ne nyt niin huonoja voi olla, vai voiko muka?

Pitää nyt vielä sanoa että mulla ei ole mitään noita vastaan, ostaisin ellen tietäisi että kyllästyn siihen kuukaudessa, kun varsinaista tarvetta ei kuitenkaan ole, mutta kyllähän sillä sen hetken pitäisi hauskaa minkä intoa riittää. Niin, no enpä ole päässyt moista edes kokeilemaan harmi kyllä.

Jotenkin vaan media noita lyttää ihan tarkoitushakuisesti. Varsinainen kysymys onkin, mitä nuo loppupeleissä kestää?

On mulla muuten ihan tavan potkulauta, millä käyn välillä kaverilla kaljoittelemassa kun ei jaksa kävellä, paitsi turvallisuussyistä takaisin kyllä:D Aikuinen ihminen... oletettu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5
Paljonko tuli hintaa ja millä akkuvaihtoehdolla?
Yksinkertaisimmillaanhan se tapahtuu tuollaisiin salavalikkoihin menemällä
Eipä näyttänyt toi videon ohje toimivan.
Jotain palikoita siellä näkyi kun purki lautaa, voisikohan siellä olla jokin rajoitinnappula.

Hintaa tuli 1040 euroa kaikkineen ja kotiovelle toimitettiin. Vastaava, mutta ei mielestäni yhtä komee lauta maksaa yli 1500 euroa suomalaisilla jälleenmyyjillä.
En osaa kuvaa liittää tänne puhelimesta. 12ah akku, kuulemma Hollanin varastolta ei saa isompaa salkkumallista akkua. Pitää jotenkin koittaa itse rakentaa toinen akku.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Nythän on kansalle ja maailmalle tehty selväksi että sähköpotkulauta on kuolemaksi kaikeille muille kanssa liikkujille, jenkeissä jossain kaupungissa jopa kielletty, Pariisi kärsii lukuisista ongelmista, suomessa näihin kompastuu jokainen sokea, ja mitä nyt ikinä toimittajat keksiikään kertoa.

Parissa kuukaudessa ongelmajätteeksi? Näin pitkään yhtiöt lupaavat sähköpotkulautojen kestävän käytössä

Nyt sitten IS kertoo että nuo laudat kestää käyttöä alle kuukaudesta muutamaan kuukauteen, ja tavoitteena olisi saada kestämään jopa vuosi. Eli uutisesta saa sellaisen käsityksen että kestää sen hetken, ja sitten uutta hankkimaan. No yhteiskäyttölauta nyt varmaan saakin toisenlaista kohtelua mitä omalla rahalla ostettu. Siltikin nuo uutiset vähän haiskahtaa.

Kuitenkin tuollainen maksaa sen viissatasen suunnilleen. Eihän ne nyt niin huonoja voi olla, vai voiko muka?

Pitää nyt vielä sanoa että mulla ei ole mitään noita vastaan, ostaisin ellen tietäisi että kyllästyn siihen kuukaudessa, kun varsinaista tarvetta ei kuitenkaan ole, mutta kyllähän sillä sen hetken pitäisi hauskaa minkä intoa riittää. Niin, no enpä ole päässyt moista edes kokeilemaan harmi kyllä.

Jotenkin vaan media noita lyttää ihan tarkoitushakuisesti. Varsinainen kysymys onkin, mitä nuo loppupeleissä kestää?

On mulla muuten ihan tavan potkulauta, millä käyn välillä kaverilla kaljoittelemassa kun ei jaksa kävellä, paitsi turvallisuussyistä takaisin kyllä:D Aikuinen ihminen... oletettu
Haiskahtaahan nuo uutiset ja kauas.
Tuolla logiikalla esimerkiksi sähköpyörät jotka ovat olleet iät ja ajat olemassa olisivat myös ongelmajätettä heti kun pyörän vanteesta katkeaa yksi pinna. Esimerkiksi Kuopiossa on käytössä kaupunki-sähköpyörät, ei niitä heitetä järveen kun pyörään tulee jotain vikaa (kuten armeija teki täällä vanhentuneille ammuksille/räjähteille aikoinaan...).
Esimerkiksi Bird-vuokraus yrityksellä on/oli olemassa kattavat ohjeet m365 lautojen korjaukseen, ne ohjeet olivat käytännössä tarkoitettu heidän mekaanikoille. Ei siinä montaa osaa jäänyt lautaan mitä ei voinut vaihtaa uuteen, ja osia saa polkuhintaan tilattua valmistajalta/kiinasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5
Onko tuo kiinteällä vai irroitettavalla akulla?

Jos facebookki löytyy, niin liity vaikka tuohon ryhmään, sieltä löytyy aika hyvin tietotaitoa noiden eri versioihin

Sähköpyörät
Laitoin myyjälle kyselyä. Hän antoi ohjeet myös miten bluetoothin saa pelaamaan, niin eiköhän sieltä huomenna myös tohon rajotinhommaan tule vastaus.

No voishan tohon ryhmäänkin silti liittyä.

Ja irrotettava kantokahvallinen akku. Citycoco x10 googleen niin selvii malli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
Piti ostaa vaan joku hauska ja halpa sähköpotkulauta, mutta taas ollaan menty syvemmälle :rofl:
Eli löysin jo tilaamalleni Ninebot Maxille melko tasavertaisen haastajan. Peruutusaikaa on vielä hyvin niin olen katsellut eri vaihtoehtoja. Löytyi tällainen kuin Zero 9 ja siinä houkuttelee erityisesti tuo isompi teho ja yhtä hyvä akku. Toisaalta siinä ei houkuttele korkeampi hinta ja vähemmän laadukkaan ja kestävän oloinen rakenne. Jos joltakulta löytyy tuo Zero 9 niin kuulisin mielelläni kokemuksia. Alle laitoin hieman vertailua ja kyllä luultavasti pidän vielä toistaiseksi tilauksen voimassa tuolle Ninebotille.

Zero 9 VS Ninebot Max

Zero 9: ZERO 9 E-Scooter
+600w moottori
+ rajoitettu 25km/h (voi ohittaa ja huipuit 45km/h)
+ilmarenkaat ja jouset edessä sekä takana
+jarrut edessä ja takana

-Hinta 840 €
-tuntemattomampi merkki - ei paljoa käyttökokemuksia pitkältä ajalta
-hieman pienemmät renkaat (9 tuumaa vs 10 tuumaa)
-näyttää heppoisemmin rakennetulta
-en löytänyt mainintoja veden kestävyydestä
-jousitus painuu pohjaan itseni painoisella (90kg) ajajalla eli turha

Ninebot Max: https://www.indiegogo.com/projects/ninebot-max-ultimate-electric-scooter-by-segway/x/17205412#/
+hinta 615€
+10 tuumaiset ilmarenkaat
+rajoitettu 25kmh/h (huiput ?)
+edeltäjät m365 ja es4 erittäin suosittuja ja hyvin rakennettuja - löytyy paljon käyttökokemuksia
+sovellus löytyy
+tärkeät osat suojattu ipx7 muuten ipx5

-350w moottori
-ei löydy arvosteluja
-kunnon jarru vain edessä (miten toimii hiekalla tai lumella)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 137
Viestejä
4 192 585
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom