Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Tuommoista oon harkinnu, onko kellään kokemuksia? Miten nuo nopeudet ja rajoitukset oikein menee? Eihän tuo halpa ole mut vois työmatkat kesällä ajella.
Gotway Tesla 1020Wh Carbon Look | eBay

Kiinasta jos tilaa niin tullikoodi on kai sähköavusteiset polkupyörät ja vastaavat? Tuo on 8% ja alv 24% tietysti päälle. Saksasta noita ei tietysti tarvitse maksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
176
Sattuko nenään jos tuollaisella jarruttaa?
Yksi pyöräiset mielestäni kuuluu sirkukseen, ei kadulle.

Ko laitetta ei saa katulailliseksi, kulkee yli 25kmh ja tehoa yli 1kw.
Vaikka huiput rajoittaisi 45kmh, mopoksikaan ei ilman EEC hyväksyntää saa.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Ei sillä pyörien määrällä oo enää mitään väliä kunhan se on hallittavissa, samalla tavalla tuota hallitaan kun noita 2 pyöräisiä tasapainolautoja. Tuo 25km/h ja alle 1kW on kai sitten ne rajat mitä rekisteröimätön ajoneuvo saa kulkea?
Noitahan saa maailmalta pilvin pimein mut mitä tuo EEC hyväksyntä sisältää?
Onko se joku Eurooppalainen hyväksyntä tieliikenneajoneuvoille?
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
176
Noitahan saa maailmalta pilvin pimein mut mitä tuo EEC hyväksyntä sisältää?
Onko se joku Eurooppalainen hyväksyntä tieliikenneajoneuvoille?
Laite jota ei rekisteröidä, ei tarvitse myöskään EEC
Mutta nopeampiin se on edellytys että saa mopoksi kilvitettyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
27
Kellään tietoa mistä kivijalkakaupasta voisi löytää 6x2 kokoisen sähköscootin sisäkumin? Netistä toki löytyy, mutta tarvisin heti. Googlaamalla ei tunnu löytyvän mistään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Ebikestore ainakin myy lautoja, luulisi että niiltä saisi myös sisäkumeja vaikkei ole listattu sivuilla. Etusivu
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
2
Mulla on ongelma... sain uuden duunipaikan Jumbosta ja sinne julkisilla menee Konalasta n. tunti suuntaansa... :dead: ...oon kokeillu pyöräilyä ja se on ihan jees (matkaan menee n. 3 varttia), mutta täytyy miettiä vaihtoehtoja myös ympärivuotiseen liikkumiseen ja ihastuin noihin fat wheel scoottereihin... etenkin tuohon tämänkin keskustelun ekalla sivulla parjattuun "big foot" malliin... :love: ...miehellä on parkkipaikka moottoripyörälleen, joten omani mahtuisi samaan ruutuun, mutta siellä ei ole sähköpistettä... itse olen naisellisesti hieman ymmälläni yleensä sähköasioista, mutta ymmärrän nettikauppojen tuoteselosteet noin muutoin... mikä malli teidän mielestänne voisi olla hyvä ympärivuotiseen käyttöön? ...ja saako noihin scoottereihin talvella paremmin pitoa olevia renkaita? (Ainakaan noissa kuvissa olevat renkaan myötäisillä urilla olevat ei vaikuta kovin hyviltä liukkaille...?)

Ps. ...olen ollut "scootteri" fani noiden perus kokoontaittuvien potkulautojen kanssa siitä lähtien kun ne tuli "muotiin" uudelleen ja nykyään pikku pojat naureskelee mulle kun 40v tätsy potkii "matka versiolla" eteenpäin... mutta se ei siis minua haittaa... :lol: ...enemmänkin ne aikuiset jotka huutelevat perään, että kenen muksun scootterin oon pölliny... :mad:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mulla on ongelma... sain uuden duunipaikan Jumbosta ja sinne julkisilla menee Konalasta n. tunti suuntaansa... :dead: ...oon kokeillu pyöräilyä ja se on ihan jees (matkaan menee n. 3 varttia), mutta täytyy miettiä vaihtoehtoja myös ympärivuotiseen liikkumiseen ja ihastuin noihin fat wheel scoottereihin... etenkin tuohon tämänkin keskustelun ekalla sivulla parjattuun "big foot" malliin... :love: ...miehellä on parkkipaikka moottoripyörälleen, joten omani mahtuisi samaan ruutuun, mutta siellä ei ole sähköpistettä... itse olen naisellisesti hieman ymmälläni yleensä sähköasioista, mutta ymmärrän nettikauppojen tuoteselosteet noin muutoin... mikä malli teidän mielestänne voisi olla hyvä ympärivuotiseen käyttöön? ...ja saako noihin scoottereihin talvella paremmin pitoa olevia renkaita? (Ainakaan noissa kuvissa olevat renkaan myötäisillä urilla olevat ei vaikuta kovin hyviltä liukkaille...?)

Ps. ...olen ollut "scootteri" fani noiden perus kokoontaittuvien potkulautojen kanssa siitä lähtien kun ne tuli "muotiin" uudelleen ja nykyään pikku pojat naureskelee mulle kun 40v tätsy potkii "matka versiolla" eteenpäin... mutta se ei siis minua haittaa... :lol: ...enemmänkin ne aikuiset jotka huutelevat perään, että kenen muksun scootterin oon pölliny... :mad:
En lähtis ostamaan tuollaista skootteria talveksi, ensinnäkin akku on pakko saada sisälle, toisekseen talvirenkaat on pakolliset. Miten olis sähköpyörä, fatbike tms. niihin saisi talveksi nastarengastakin ja jäällä ajaminen olisi paljon turvallisempaa ja akku helpompi irroittaa, toki hieman joutuu polkemaan mutta sehän vain autaisi pysymään lämpimänä.

En tiedä missä päin konalaa asut, mutta mulla meni Kaivokselasta -> Koivuhakaan sähköpyörällä 20min ilman hikipisaraa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Sivuhuomiona sellainen, ettei kannata ostaa niitä kaikkein halvimpia kiinalaisia tekeleitä, tai käy pian näin tai näin. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
2
Sen täytyisi olla jokin irroitettavalla akulla kun parkkihallissa ei oo lataus mahdollisuutta... sähköavusteisia polkupyöriä en ole suunnitellut hankkivani, koska niissä on painopiste sen verran ylhäällä, että tasapainon pitäminen loskassa/lumessa on hankalampaa kuin scoottereilla... olkoon polkupyörä kuinka fattirenkailla tahansa, mut yksi murtunut häntäluu riittää mulle... ;) ...millainen teidän mielestä olisi hyvä peli ympärivuotiseen ajoon? :geek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Talvikäyttöön löytyy tuommoisia renkaita mihin voi vielä lisäksi ruuvata nastat jos siltä tuntuu



Kannattaa valita tuommoinen malli missä tuollainen salkkumallinen irroitettava akku, niin sen voi laittaa latautumaan semmoiseen paikkaan missä pystyy vahtimaankin sitä, ettei koko mökki pala jos sattuu kosahtamaan.

Smarda Fat Wheel Citycoco 1000w Scooter Electric Kick Scooter With Removable Battery - Buy Electric Scooter,Fat Tire Scooter,Citycoco 1000w Product on Alibaba.com
Tuohon linkkiin, taas palatakseni. Noita coco vehkeitä näkynyt tänä kesänä yllättävän paljon, yksi oli jollain Ripel... tms nimellä/merkillä, 1500€ maahantuojan sivuilla. Kiinassa 500... Yhdellä puolitutulla on joku noista, no varmaan halvin mahdollinen mitä löytyy. Pitää kyllä muistaa kysyä seuraavan kerran kun näen, että minkälainen on ollut. Viimeksi kun näin, niin oli niin kiire etten ehtinyt ees koeajoa kysyä. Ja on laitettu kulkemaan vähän enemmän kun laki sallii
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Noita hintoja ihmetellyt, kun muuallakin euroopassa noi maksaa lähes saman verran kuin Suomessakin.
Luulisi että joku taho ottaisi vähän vähemmän välistä, vai onko noillakin jotkut polkumyyntitullit jo määrätty?
Muun euroopan hintoja en ole edes keksinyt katsoa. Jotain kumma kyllä, jos kiinasta saa saman tai samanlaisen kolmanneksen halvemmalla.

Kyllähän tuo olisi kiva, mutta puoltatoista tonnia en maksaisi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
465
saako tuolta alibabasta ostettua yksityishenkilö yhden kappaleen, sehän on b2b kauppa? sama skootteri maksaa aliexpress:ä kolme kertaa enemmän
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Muun euroopan hintoja en ole edes keksinyt katsoa. Jotain kumma kyllä, jos kiinasta saa saman tai samanlaisen kolmanneksen halvemmalla.

Kyllähän tuo olisi kiva, mutta puoltatoista tonnia en maksaisi.
Makseleehan porukka sähköavusteisista pyöristä sellaista 3000-4000€.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Harvemmat maksavat ja noissa nyt on mukana helvetin paljon muutakin tekniikkaa joihinkin potkulautoihin verrattuna.
Juu on noissa isoja juttuja. Ja noissa pyörissä saa mielestäni aika hyvin rahoille vs potkulaudat. Ei noissa pyörissäkään aina ole paras hintalaatusuhde mutta esim hyvä etuhaarukka maksaa itsessään jo monta sataa, hyvät vanteet eivät ole ilmaisia jne jne.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kenelläkään kokemusta näistä Kontio Motorsin laitteista tai vastaavista sähköskootereista.

Tuotteet - Kontio Motors
Autotarvikkeet » Ajoneuvot » Kontio Motors Kruiser Premium Pack Black - vannetukku.fi

Kovasti antoivat ymmärtää että laatu on kunnossa ja palaute on ollut positiivista. Pidän noita hintoja ihan kohtuullisena. Ei tuohon hintaan enää kannattane itse Kiinasta tilailla ja ihmetellä sitten jos sattuu hajoamaan tai syttymään palamaan.

Käyttöohjeesta käy ilmi, että kyseessä on Citycoco Electric Scooter niminen laite.
Kiinan rimpuloitahan tuokin on ja hinta Suomessa yllättäen melkein 2x sen mitä Kiinasta. Akku ja laturi nyt sellainen etten ainakaan yksin jättäisi lataukseen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No se on selvää, että tuotteen alkuperä on Kiina. Kiinassa tehdään erittäin laadukkaita ja erittäin paskoja tuotteita. Kiinnostaisi vaan mihin ryhmään tuo Citycoco (Kontio Motors) kuuluu.

Oliko sinulla kokemusta tuon laitteen laturista ja akusta kun osaat sanoa ettei niitä voi yksin jättää? :)

Ei kannattane silti kiinasta tilata vaikka saisi kuuten sataan, siihen pitää vielä laskea tulleja ja alveja. Lisäksi riski jää itselle.
No jos toi Kiinassa maksaa satasia (300-400€) niin rimpulahan se on..
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No se on selvää, että tuotteen alkuperä on Kiina. Kiinassa tehdään erittäin laadukkaita ja erittäin paskoja tuotteita. Kiinnostaisi vaan mihin ryhmään tuo Citycoco (Kontio Motors) kuuluu.

Oliko sinulla kokemusta tuon laitteen laturista ja akusta kun osaat sanoa ettei niitä voi yksin jättää? :)

Ei kannattane silti kiinasta tilata vaikka saisi kuuten sataan, siihen pitää vielä laskea tulleja ja alveja. Lisäksi riski jää itselle.

Voitaneen kysyä myös onko tämä SCOGO 600€ lisähinnan arvoinen?

https://www.scogo.fi
Selviää siitä mikä on tuon Scogon valmistaja, mutta jos Kiinasta saa tuollaisen laitteen muutamalla satasella, olisin hyvin varautunut laadusta.

Noita kun on palanut...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kahta eri mallia on vedetty markkinoilta viallisen akun ja/tai laturin vuoksi. Kärkkäisellä on jälleen myynnissä yhtä mallia. Onko kenelläkään isommalla maahantuojalla oikeasti varaa ottaa riskiä palovaarallisesta tuotteesta, tai ylipäätään aloittaa sellaisen maahantuontia sillä nuohan menee tuhottavaksi ja tappio on suuri.

Vielä suurempi jos joku rivari sattuu palamaan tälläisen takia, sillä oikeuden mukaan maahantuoja vastaa.
Niin, toivottavasti kukaan ei ota paskaa enään myyntiin, sillä yksi tuollainen aiheutti jo mittavat vahingot...


Autoliikkeessä tulipalo Jyväskylässä – kahden liikkeen kaikki autot myyntikelvottomia?
 
Liittynyt
09.05.2017
Viestejä
56
Härmän pojat pelkää paloja, vaikka näitä akkuvehkeitä eri muodoissa latautuu maailmalla miljoonia kappaleita.
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
2
Härmän pojat pelkää paloja, vaikka näitä akkuvehkeitä eri muodoissa latautuu maailmalla miljoonia kappaleita.
Juuri näin. Itse ajellut vuoden huippukone.com ostetulla vehkeellä. Toimii hienosti ja mainio peli muutenkin. Itsellä kulki noin 40km/h. Ongelman sai korjattua alentamalla kaasulta tulevaa jännitettä controllerille. Käytännössä onnistuu vaikka vastuksella johdossa. Itselläni potikka välissä, niin saa säädettyä. Esim lapseni ajamana laitoin kulkemaan vain 12km/h, niin sai vähän harjoitella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Äsken lenkillä takaa tuli ilmeisestikin sähköskootteri. Näin päättelin valoista, sään huomioon ottaen ihmettelin ettei edes nastoja, sitten kun se meni ohi, niin ääni oli vähän outo. Siinä mietin että onko 2T vai 4T, mutta ei mitään hajua, kirjaimellisesti:think: Kai se oli sitten joku variaattorin sai sähkömoottorin ääni jotain. Missään tapauksessa ei ollut polttis. Ihan normi skodelle näytti ja siksi ihmettelin mokomaa. Vähän googlailin jotain, ja range tuommoisella 50-60km. Kehnolla akulla >500 latauskertaa. Littiakulla >1000 latauskertaa, mutta sitten hinta vähän pomppasikin.

Jos mä nyt bensaskodella jatkossakin menen ne huviajot. En kyllä ole katsonut yhtään että onko mitään muuta kun kiinan ihmettä olisi tarjolla, noinkuin sähköllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Ei varmaan kannata ostaa suomalaisessa nettikaupassa myytävää laitetta, kun myyntitekstissä jo kielletään sen käyttö yleisillä teillä. Tuon selvittäminen vie poliisiltakin korkeitaan puoli tuntia googlella.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Uutta laatuvehjettä pukkaa markkinoille.
Xiaomi m365 Pro

m365 ainakin on huomattavasti laadukkaampi ja kestävämpi kuin Xiaomin Ninebot/Segway brändillä tekemä ES2/ES4. Ainoa ongelma vanhassa m365 mallissa oli sen pieni akku. Moottoriin sai tehoja lisää kun firmistä puukottamalla riisui turhia rajoituksia, mutta akun pieni kapasiteetti tuli aina vastaan.
Nyt sitten Pro malliin ovat tunkeneet reilusti isomman akun. m365 siis itsellä vieläkin aktiivisessa käytössä, kerran vaihdoin rikki menneen jalkatuen uuteen tilaamalla varaosan aliexpressistä 7€ hintalapulla.

Omassa ES4 (ES2+akku) laudassa on sitten jos jonkinlaista vikaa, se on tällä hetkellä täysin käyttökelvoton. Siinä on se kaikkein yleisin lamppu+jarrutus vika joka pistää jarrut pohjaan pysyvästi jos pistät valot päälle, ja kaiken lisäksi siitä tuntuu menneen moottorikin rikki (nytkyttää/hytkyy vastaan kun yrität ajaa, jopa silloin kun laudasta katkaisee virrat).
Tuossa vähän tietoa kuinka paha tuo lamppu+jarru vika on. Se EI ole ohjelmisto-bugi, vaan vika tulee kaikkiin ES malleihin jossain vaiheessa kun sulake kuluu ajan mittaan sen läpi kulkevan virran vaikutuksesta. ES4 mallissa (eli ES2 mihin on asennettu lisäakku) se vain ilmenee huomattavasti aikaisemmin korkeampien virtojen takia.
Onneksi en tuosta kasasta jätettä maksanut kuin "vain" 400€ kun kiinasta tilasin, Suomessa hintalappu yli 800€ ja samat lamppu+jarru ongelmat siinäkin olisi eikä pysyvää korjausta ongelmaan ole olemassa (muuta kuin tuo videon DIY-juotos).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Muksulla Xiaomi m365. Laadukas peli. Etuvalolla oikeasti näkee jotain. Rangehan voisi aina olla pidempi, mutta riittää muksulle. Se pääsee 25-30km. Banggoodista hommattu tarjouksesta rahteineen ja tulleineen 299€.

Prossa näyttää olevan ilmoitettu range 15km enemmän ja näyttö monipuolisempi. Esim Banggoodissa 486€, sis rahti ja tulli.

Ennen Xiaomia oli Verkkokaupasta ostettu Last Mile. Aivan hirveää kuraa. Kesti muutaman latauksen ja huoltoon. Ei "voinut" korjata, rahat takaisin
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Ei varmaan kannata ostaa suomalaisessa nettikaupassa myytävää laitetta, kun myyntitekstissä jo kielletään sen käyttö yleisillä teillä. Tuon selvittäminen vie poliisiltakin korkeitaan puoli tuntia googlella.
Eihän ne poliisisedät saa mallia selvillä jos ei ole mitään mistä lukea sen mallin nimi :kahvi:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
238
Minkälainen vehje toimisi n. 5km työmatkaan? Eli olisi hyvä päästä edestakaisin eli varmaankin se 20km range olisi turvallinen. Miten tuo segway ninebot es1? Näyttää saavan 449e saksasta jos mailboxde tuon toimittaisi. Toki tulee tuo mailboxde kulut päälle. Onko tuossa hintaluokassa joku selkeästi parempi? xiaomi m365 näyttäisi olevan gearbestissä nyt 439usd eli varmaan tuonkin 500e pintaan saisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Entä yhtään kosteampi keli, vaihdatko silloin polkupyörään? En ole tavannut että sähkölautoja olisi IP-luokitettu eli suojauksia ei ole lainkaan. Sähköpyörä voisi olla varmempi valinta koska sillä pääsee vuoden ympäri säästä riippumatta.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
238
Entä yhtään kosteampi keli, vaihdatko silloin polkupyörään? En ole tavannut että sähkölautoja olisi IP-luokitettu eli suojauksia ei ole lainkaan. Sähköpyörä voisi olla varmempi valinta koska sillä pääsee vuoden ympäri säästä riippumatta.
Vaihdan sitten autoon. En tosin ajatellut yhtään että pieni yllärisade voisi olla ongelma. Miten nuo VOI:n kaupunkipotkurit? Sehän on varma että käyttäjät niillä päätyy lätäköihin ja niitä näkyy parkissa milloin missäkin taivasalla. Xiaomi näköjään sanoo että ip54. Se ei vielä paljoa lupaa.

Edit: Sähköpyörä maksaa vähän enemmän eikä nyt ole itsellä oikein turvallista paikkaa sellaiselle. Potkulaudan saisin aina turvaan yöksi.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Minkälainen vehje toimisi n. 5km työmatkaan? Eli olisi hyvä päästä edestakaisin eli varmaankin se 20km range olisi turvallinen. Miten tuo segway ninebot es1? Näyttää saavan 449e saksasta jos mailboxde tuon toimittaisi. Toki tulee tuo mailboxde kulut päälle. Onko tuossa hintaluokassa joku selkeästi parempi? xiaomi m365 näyttäisi olevan gearbestissä nyt 439usd eli varmaan tuonkin 500e pintaan saisi.
Kannattaa ottaa huomioon että Segwayn laudat ovat takuun kohdalla pirullisia vehkeitä.
Segway kieltäytyy korjaamasta lautoja jos niitä ei ole ostettu virallisilta jälleenmyjiltä, ja virallinen tässä tapauksessa tarkoittaa heidän omaa verkkokauppaa. Esim. jos tilaat Amazonin kautta laudan ja yrität laittaa suoraan Segwaylle huollettavaksi niin he eivät sitä suostu huoltamaan. Suomessa jälleenmyyjät itse hoitavat sen huollon ja tietääkseni sitä huoltoa ei saa jos yrität laittaa laudan suoraan Segwaylle.

Itse suosittelen m365 lautaa es1 sijasta, se taittuu pienempään pakettiin ja kokemuksella voin sanoa että se mahtuu mm. Turun juna-aseman säilytyslokeroon pienellä änkeämisellä. Ja Ninebot on paljon hankalampi kantaa (etenkin lisäakun kanssa) kun laudan paino jakautuu omituisesti ja ohjaustangosta on sen paksuuden takia vaikeampi ottaa otetta. Kantama m365 laudassa 10-15km maastosta riippuen jos ajaa täysillä 90kg läskiperseellä. Hyvällä tasamaa tiellä pääsee ehkä sen ~20km.

M365 laudan orkkisrenkaat ovat hanurista, parasta pistää siihen umpikumi renkaat tilalle. Mutta toisaalta renkaita ja muita varaosia saa helposti ja halvalla (mm. 7€ jalkatuesta).
Lisäksi M365 on huomattavasti helpompi huoltaa kuin ES1/ES2, M365 laudalle löytyy ihan huolto-opas videoita. Jopa laudan ohjelmistoa on myös mahdollista muokata (mm. maksimi nopeuden säätö, virransäästön säätö, jne.).

M365 lauta on myös tulossa verkkikselle:
Xiaomi Mi Electric Scooter M365 Black EU -sähköpotkulauta 489,90 €
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Kannattaa ottaa huomioon että Segwayn laudat ovat takuun kohdalla pirullisia vehkeitä.
Segway kieltäytyy korjaamasta lautoja jos niitä ei ole ostettu virallisilta jälleenmyjiltä, ja virallinen tässä tapauksessa tarkoittaa heidän omaa verkkokauppaa. Esim. jos tilaat Amazonin kautta laudan ja yrität laittaa suoraan Segwaylle huollettavaksi niin he eivät sitä suostu huoltamaan. Suomessa jälleenmyyjät itse hoitavat sen huollon ja tietääkseni sitä huoltoa ei saa jos yrität laittaa laudan suoraan Segwaylle.

Itse suosittelen m365 lautaa es1 sijasta, se taittuu pienempään pakettiin ja kokemuksella voin sanoa että se mahtuu mm. Turun juna-aseman säilytyslokeroon pienellä änkeämisellä. Ja Ninebot on paljon hankalampi kantaa (etenkin lisäakun kanssa) kun laudan paino jakautuu omituisesti ja ohjaustangosta on sen paksuuden takia vaikeampi ottaa otetta. Kantama m365 laudassa 10-15km maastosta riippuen jos ajaa täysillä 90kg läskiperseellä. Hyvällä tasamaa tiellä pääsee ehkä sen ~20km.

M365 laudan orkkisrenkaat ovat hanurista, parasta pistää siihen umpikumi renkaat tilalle. Mutta toisaalta renkaita ja muita varaosia saa helposti ja halvalla (mm. 7€ jalkatuesta).

M365 lauta on myös tulossa verkkikselle:
Xiaomi Mi Electric Scooter M365 Black EU -sähköpotkulauta 489,90 €

N. 30€ lisää Verkkiksen hintaan ja saa Pro-mallin:

522,75€ 16% 2019 Xiaomi Electric Scooter Pro 300W Motor 3 Speed Modes 25km/h Max. Speed 45km Mileage Range 12.8Ah Battery Double Brake System Multi-function Control Panel Bike & Bicycle from Sports & Outdoor on banggood.com

Banggoodin hinnassa on tulli (The above prices are already inclusive of customs duties,
so customers do not need to worry about paying extra customs duties.) mukana. Toi railway shipping kestää pari kuukautta
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
45
Itsellä myös harkinnassa sähköpotkulaudan osto. Jos pari kuukautta joutuu odottelemaan tuotteen saapumista, silloin on jo kesä pitkällä. Rde.fi verkkokauppa vaikuttaisi myyvän tuota Xiaomi M365 lautaa noin 400€ hintaan. Xiaomi Mi Electric Scooter, hinta 396€ Laitoin sinne kyselyä miten takuut toimivat ja milloin heidän varastossa olevat potkulaudat on valmistettu, en ole saanut vielä vastausta.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Jos jollain kiinnostusta, niin ajattelin myydä oman SXT Lightin.
Muutto keväällä edessä eikä sen jälkeen laudalle ole välttämätöntä tarvetta vaikka hauska laite onkin.
400km mittarissa.

Edelliseltä sivulta löytyy mun kokemuksia laitteesta ja googlella tietty lisää.

Laite sijaitsee Tuusulassa (04320)

Yv:llä saa tarvittaessa lisätietoja. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
249
Porukoiden kellariin on ollut hylättynä 3 vuotta tuollainen kickbike ecruise potkulauta ja sitä ajattelin alkaa kunnostaa. On vaan vedetty melkein kaikki johdot poikki jne. Akku näyttää ulkopuolelta olevan ihan ok kunnossa eikä hapertumia näy. Tilasin netistä vähän tarvittavia johdonpätkiä ja liittimiä niin katotaan josko lähtisi uudelleen rullamaan.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Jos jollain kiinnostusta, niin ajattelin myydä oman SXT Lightin.
Muutto keväällä edessä eikä sen jälkeen laudalle ole välttämätöntä tarvetta vaikka hauska laite onkin.
400km mittarissa.

Edelliseltä sivulta löytyy mun kokemuksia laitteesta ja googlella tietty lisää.

Laite sijaitsee Tuusulassa (04320)

Yv:llä saa tarvittaessa lisätietoja. :)
Kiinnostaa ostaa.
Lähetin YV:n.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
Onko @Tiihokatti tietoa paljonko kerkesit ajella sillä ES2+akku laudalla ennenkuin tuli toi vika? Mulla toinen kesä alkamassa ja toistaiseksi pysyny hyvin läjässä. On vähän yli 300km ajettu nyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Itseltä löytyy jonkimman verran kokemusta sekä longboardeista että lumilautailusta ja hiljattain sain kaverilta lainaan sähköisen Backfire G2:n.

Hurahdin tuohon aivan täysillä, todella kätevä ja ennen kaikkea hauska tapa liikkua kaupungilla. Ihmisjoukkoon tai keskikaupungille tuolla ei uskalla eikä kannata mennä, mutta esim. pyöräteillä aivan järjettömän hauska väline liikkumiseen. Reppu selässä tuon kanssa pystyi liikkumaan todella näppärästi 5-10km matkoja eikä edes pieni irtohiekka tuntunut haittaavan.

Polkupyörään verrattuna etuna että saa helposti otettua kantoon jos haluaa jatkaa matkaa vaikka bussilla.

Nyt sitten oma lauta alkoi himottamaan, onkohan tuohon 500€ hintaluokkaan tarjolla vielä jotain parempaa kuin tuo yllä oleva vehje?
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
608
Eikai tuo longboard oikeasti kulkenut tuon ~40km/h, mitä tuolla linkaamallasi sivustolla lukee, jos kulkee niin sehän on ihan tappovehe, kun pystyykö tommosella edes kunnolla jarruttaa.:D
Itseäkin nyt kevään tullen on alkanut kiinnostamaan tuommonen pienehkö/alle 20kg sähköpotkulauta, jossa kuitenkin olisi se 500-1000w moottori ja kulkisi tasasella ja loivaan mäkeen sen 30km/h, noissakin tahtoo vaan nuo hinnat nousta lähemmäs tuhatta euroa. Tuommonen olisi älyttömän näppärä, kun itse junalla paljon matkustan ja ajatuskin siitä, että tuommoisella pääsisi jotain "isoa" kaupunkia tutkimaan paremmin kuulostaa hienolta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Eikai tuo longboard oikeasti kulkenut tuon ~40km/h, mitä tuolla linkaamallasi sivustolla lukee, jos kulkee niin sehän on ihan tappovehe, kun pystyykö tommosella edes kunnolla jarruttaa.:D
Itseäkin nyt kevään tullen on alkanut kiinnostamaan tuommonen pienehkö/alle 20kg sähköpotkulauta, jossa kuitenkin olisi se 500-1000w moottori ja kulkisi tasasella ja loivaan mäkeen sen 30km/h, noissakin tahtoo vaan nuo hinnat nousta lähemmäs tuhatta euroa. Tuommonen olisi älyttömän näppärä, kun itse junalla paljon matkustan ja ajatuskin siitä, että tuommoisella pääsisi jotain "isoa" kaupunkia tutkimaan paremmin kuulostaa hienolta.
Taitaa olla jollain 40-kiloisella äijällä mitattu tuo 40km/h jos jotenkin edes teoriassa mahdollista saavuttaa :D Mutta kyllä tuolla kohtuu vinhasti pääsi, arvioisin että jotain 25+km/h vaikka yli 90 kiloa painankin, ei paljoa lujempaa olisi uskaltanutkaan ajaa. Vauhti tuntuu tuolla jotenkin paljon kovemmalta kuin vaikka polkupyörällä tai lumilaudalla.

Suurin haaste oli että jos ajoi lujaa ja kadulla oli jotain isompaa hiekoitushiekkaa ym, siinä meinasi pari kertaa mennä mukkelis makkelis. Jarrut tuossa kyllä on mutta niihin tottuminen vie aikansa ja on aika hankalaa, itse tykkäsin vaan hypätä vauhdista pois laudan päältä ja sitten jarruttaa "tyhjää" lautaa kaukosäätimen jarruilla.

Meepo Boards - discover our amazing Electric Skateboard Collection now
Tällaiset löysin, kanssa kohtuullisen hintaisia ja nettikokemusten perusteella ihan päteviä. Tietysti paras vaihtoehto olisi varmaan ostaa käytetty, mutta ei tuntunut ainakaan torista ym. löytyvän mitään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 352
Viestejä
4 198 963
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom