Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
324
Laitetaan nyt vakiovastaus Ninebot by Segway MAX G30.

EDIT: DHGate tyhjentyny ko. mallista?
Tälle kanssa pisteet, mutta jos ei budjettiin mahdu niin Xiaomi Mi Pro2 ei ole paskempi. Tietyiltä spekseiltä saattaa jäädä jälkeen vanhalle E2S:lle mutta ainakin on laadukkaan tuntuinen ja kestää yli vuoden. Rengasrumba, mikäli siihen joutuu, on kyllä kettumainen, mutta niin se on kaikissa ilmatäytteisissä renkaissa.

Itse saattaisin uutta lautaa hankkiessa (jahka omasta aika joskus jättää) katsella umpikumista mallia, mutta ehkä siinä tapauksessa kuitenkin jousituksilla olevaa, jos se vähän tasoittaisi kyytiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
Itellä ollut toi E-wheelsin E2S V2 2022 Longrange vuoden käytös ja alkaa vetelee viimeisiään, alko olee harkinnassa uuden vehkeen hankinta muutenkin. Mikä olis semmonen menevä 400-700€ luokan laite joka olisi vähän tuota parempi?
Sanoisin että jos laite on ajettu loppuun vuodessa tai kahdessa, käyttö on sen verran raskasta että on silkkaa tuhlausta asettaa tuollaista budjettirajaa. G30 ei ole huono valinta.

En toki tiedä miten heikkolaatuinen E2S on, mutta ihan joka tapauksessa jos laite vetelee alkumetreillä viimeisiään, 400 euron ajoneuvo ei ole oikea valinta vaan tulee kalliiksi heittää sellaisia roskiin vuosittain.

Kolmantena heittona, edelleen olettaen runsas käyttö, mainittakoon ettei mikään kestä huoltamatta ja "kovalla ajolla" normaalia elinkaartaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
Missä voisi Vantaalla (Korson lähistöltä) edullisesti huoltaa tai huoltaa ylipäätäänsä sähköpotkulautaa? Kyseessä olisi ketjujen ja rattaiden vaihto hommaa.


Sähköpotkulauta 800W Dirt - Rull
Tuskin isompaa huoltoa osaa tuollaiselle randomkiinanpommille kukaan tehdä, mutta sikäli kun kyse on rullaketjukäytön remppaamisesta, niin eiköhän mikä tahansa fillarihuolto auttaisi.

Näyttää muuten ihan painajaismaisen ikävältä ajettavalta. Kun nyt ei sattuisi mitään ja koko paska katkeaisi täydestä laukasta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 633
Missä voisi Vantaalla (Korson lähistöltä) edullisesti huoltaa tai huoltaa ylipäätäänsä sähköpotkulautaa? Kyseessä olisi ketjujen ja rattaiden vaihto hommaa.


Sähköpotkulauta 800W Dirt - Rull
Tässä on sellainen laitos, että ei välttämättä kannata enää hirveästi huollattaa. Korkeintaan itse vaihtaa osia jos löytyy halvalla Kiinasta. Pienikin korjaus on laudan arvon verran kun korjaamon tuntilaskutus pyörähtää käyntiin.

Todella painava lyijyakullinen ja teräsrunkoinen laitos. Tällaisten aika meni jo 10 vuotta sitten.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
345
Nyt kun jonkun aikaa omistanut oman laudan niin täytyy sanoa, että ennen ostoa ei tullut mieleenkään että huolto on tärkein ominaisuus näissä vehkeissä, jos ei itse osaa korjata ja vaikka osaiskin niin onnea vaan varaosien metsästykseen.

Sais tulla lisää noita mestoja jotka tarjoaa vuokralautoja toimitettuna ympäri suomen, johon voi vaan lähettää niin saa tilalle samanlaisen. Mutta se joku mikä tarjos näitä niin ei oikeen vakuuttanut se lauta millään mutoa, ois saanut olla jämerämpi lauta aikuiselle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
27
Mistä porukka on tilannut Ninebot Segway Max G30 vararenkaita? Alkais oleen tarvetta päivittää kummatkin renkaat uusiin. Mieluiten ihan ilmarenkaat.
Ostin e-Wayn e-600:een Ninebotin G30 etuvanteen gummeineen päivineen kun piti viritellä joustokeulaa normin tilalle. Vaihdoin tilalle täyskumisen, eli tuossa kiinni ollut nakki jäi täysin ylimääräiseksi. On siis alkuperäinen kumi sillä itsepaikaavalla geelimönjällä. Näyttäisi olevan kulutuspintaa aikaslailla. Eli jos haluat voin lähetellä postituskuluilla - laita privaativiestiä. Jos ei kelpaa niin muutkin saa kysellä.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
71
Sais tulla lisää noita mestoja jotka tarjoaa vuokralautoja toimitettuna ympäri suomen, johon voi vaan lähettää niin saa tilalle samanlaisen. Mutta se joku mikä tarjos näitä niin ei oikeen vakuuttanut se lauta millään mutoa, ois saanut olla jämerämpi lauta aikuiselle.
Ihan totta kyllä, että olisi markkinarakoa muillekin toimijoille. Augmentilla ei ole tarjolla yhtään oikeasti tehokasta lautaa tai lautaa, jossa olisi kunnon range. Eihän se kaikille tietenkään ole ongelma, mutta...

Rehellisesti: kun olen nyt kesän ajellut Niu KQi3 Maxilla, jossa on kokoonsa nähden ihan aikuisten oikeasti riittävät tehot ja range (eikä jokaisen kauppareissun jälkeen tarvitse ladata), on vaikea nähdä, miksi ostaisin enää spekseiltään yhtään tätä huonompaa lautaa. Totta kai asiakkuus tuollaisessa firmassa, joka hoitaa huollot ja antaa uuden laitteen tarvittaessa tilalle, houkuttaisi. Mutta ei voi, kun ei ole tarjontaa joka yltäisi edes lähelle, siis just että olis vaikka G30 tai vastaavia leasingilla.

Muistaakseni luin jostain kommenttia, että tässä oli kyse ensisijaisesti kulurakenteista - moisten lautojen tarjoaminen ei ole kannattavaa yritykselle ja/tai hinta nousee kuluttajan kannalta liian korkeaksi. Kai joku talousnero on sen sitten niin laskenut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
Muistaakseni luin jostain kommenttia, että tässä oli kyse ensisijaisesti kulurakenteista - moisten lautojen tarjoaminen ei ole kannattavaa yritykselle ja/tai hinta nousee kuluttajan kannalta liian korkeaksi. Kai joku talousnero on sen sitten niin laskenut.
Niin, taitaa asiakaskunta harventua muutenkin liiaksi. Vaativammat asiakkaat ovat vähemmän uusavuttomia ja enemmän perillä siitä ettei mikään hakattu vaihtolaite vastaa omaa korjattuna.

Toki korjauksen tarvekin on vähäisempi laadukkaammissa laitteissa. Itsehän ajelen ehkä 200 km kesässä ja potkulauta palvelee vain lyhyillä satunnaismatkoilla. Menen tietysti autolla jos olen ja aion pysyä selvinpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 317
Mää en ole ihan subscription-malleja oikein ymmärtänyt kun laudat on tosiaan tommoisia M365 Pro-tason malleja, joilla on yleensä kohtuu kova hinta kuukausittaisilla palvelumaksulla. Korjauksiin menee äkkiä viikko tai kaks kun itse korjaa yleisimmät viat (eli se rengas) päivissä ja palautusrumba skuutin suhteen aiheuttaa vähän varmaan myös päänvaivaa.

Teemaan liittyen virolainen Äike on alkanut tarjoamaan subscription malliaan Äike T-laudalleen. Alkaen 50,63€/kk/24kk kun laudan normihinta on 1399€. Lupailevat 10 päivän korjausaikaa. Mallina toikin on spekseiltään aika basic eli 350W/1000W moottori, 583,2Wh akku, paperilla 40km range, 10" renkaat ja 19kg paino. Tosin Unagi-maisella premium designilla ja laadulla. Erikoisuutena lataus USB-C:llä.
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
83
Sanoisin että jos laite on ajettu loppuun vuodessa tai kahdessa, käyttö on sen verran raskasta että on silkkaa tuhlausta asettaa tuollaista budjettirajaa. G30 ei ole huono valinta.

En toki tiedä miten heikkolaatuinen E2S on, mutta ihan joka tapauksessa jos laite vetelee alkumetreillä viimeisiään, 400 euron ajoneuvo ei ole oikea valinta vaan tulee kalliiksi heittää sellaisia roskiin vuosittain.

Kolmantena heittona, edelleen olettaen runsas käyttö, mainittakoon ettei mikään kestä huoltamatta ja "kovalla ajolla" normaalia elinkaartaan.
Itellä ollut toi E-wheelsin E2S V2 2022 Longrange vuoden käytös ja alkaa vetelee viimeisiään, alko olee harkinnassa uuden vehkeen hankinta muutenkin. Mikä olis semmonen menevä 400-700€ luokan laite joka olisi vähän tuota parempi?
Itse vastaisin tai lisäisin tähän kysyjän alkuperäiseen kysymykseen, että mielestäni kannattaa uuden sähköpotkulaudan ostohetkellä tarkoin myös aina miettiä mihin tekijöihin se laitteen hinta perustuu ja miksi osa muista laitteista maksaa enemmän tai osa vähemmän.

Millä hinnalla saa parhaan vastineen tuotteesta ns. parhaan hinta-laatusuhteen taso omaa käyttöä varten. Hinnoitteluerojen osalta väistämättä kyse on aina kuitenkin siitä, että jostain on karsittu pois jotain, joka näkyy laitteen toiminnallisuuksissa, kestävyydessä tai käytettävyydessä. Näissä laitteissa se on ainakin akku useimmiten ja laitteen yleinen kestävyys käytössä (runko, rakenteellinen lujuus/kestävyys jne.)

Sähköpotkulautojen tai minkä tahansa laitteen osalta kannattaa tutustua aiheeseen aina kunnolla ja miettiä mitä ominaisuuksia laudaltaan haluaa ja mitkä ovat ne tärkeimmät asiat, jotka toivoisi olevan toteutettuna kunnolla ja kestävästi. Tämän jälkeen vasta laatia realistinen budjetti ostoa ja hankintaa varten, josko hankintabudjettia pitäisi tällöin nostaa tai miettiä onko varaa hankkia lainkaan ennen lisävarojen hankkimista.

Hinta ei aina toki ole tae siitä, että tuote on "hyvä". Kuitenkin ensimmäisellä kerralla ostetun laudan rahan (≈ 500€) olisi kysyjän esimerkissä voinut jo tässä yhteydessä "säästää" ja laittaa suoraan parempaan (≈ 500) + (500€-700€), jolloin olisi saatu suoraan se "parempi laite heti ja käyttöikä olisi ollut tällöin 3-5 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
Mää en ole ihan subscription-malleja oikein ymmärtänyt kun laudat on tosiaan tommoisia M365 Pro-tason malleja, joilla on yleensä kohtuu kova hinta kuukausittaisilla palvelumaksulla. Korjauksiin menee äkkiä viikko tai kaks kun itse korjaa yleisimmät viat (eli se rengas) päivissä ja palautusrumba skuutin suhteen aiheuttaa vähän varmaan myös päänvaivaa.

Teemaan liittyen virolainen Äike on alkanut tarjoamaan subscription malliaan Äike T-laudalleen. Alkaen 50,63€/kk/24kk kun laudan normihinta on 1399€. Lupailevat 10 päivän korjausaikaa. Mallina toikin on spekseiltään aika basic eli 350W/1000W moottori, 583,2Wh akku, paperilla 40km range, 10" renkaat ja 19kg paino. Tosin Unagi-maisella premium designilla ja laadulla. Erikoisuutena lataus USB-C:llä.
Itse asiassa 80 euroa kuussa vuokrauksesta ei olisi ollenkaan paha vaihtoehto kokeilijalle huomioiden, että järkevä ja mukava käyttökausi on aika lyhyt. Toisaalta potentiaalinen kohderyhmä ei suurelta osin ymmärrä laudan ja laudan eroa, vaan naama menee nurinpäin vertaillessa siihen miten "400 eurolla saa jo oman". Tuossa saisi ajella - jos oikein käsitin - noin 300 eurolla kolme kuukautta eikä jää arvotonta romua nurkkiin tai pahaa mieltä 10 kilometrin miniakusta, ja voi sitten ensi kesää varten miettiä uusia metkuja. Aika paljonhan noita halpislautoja ostetaan rahalla kaupasta vaikkapa lapsille sillä logiikalla, että rahaa kyllä on tuhlattavaksi mutta ei se nyt kovin hyvää tartte, otetaan tollanen paska niin säästyy satanen.

Vuoden tai kahden vuokraus sitten taas osuukin aika harvalle millään tavalla. Eiköhän ympärivuotinen HC-käyttäjä halua valita ajokkinsa koko markkinoilta eikä liisata yhtä firman valitsemaa "ota tää, tää on hyvä".
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
324
Aiemmin käytyyn keskusteluun käyttäjälle X, Y ja Z vastaten itselle tulee mieleen tämä että kaikki parannukset lautaosteluun ja -huoltoon on ehdottomasti plussaa, mutta niitä harvoin osaa hyväksikäyttää joku joka ostaa ensilautaa. Suuri osa mahdollisesta kohderyhmästä siis hukataan siinä kun porukka haluaa ostaa sen "halvan ja hyvän" mutta ei ota huomioon sitä että aika tekee tehtävänsä ja ostettaessa halpa laite ei välttämättä ole halpa pidemmän päälle kun vaaditaan huoltoa eikä hyvä ole hyvä jos käyttäjä itse ryssii hommat ja laittaa jonkun osan laitteesta lunariin.

Toisaalta moni ei edes osta laitetta kymmenen vuoden käyttöön vaan heille riittää kolme vuotta, jonka jälkeen tekniikka on jo kehittynyt niin että edellisen laitteen huollon hinnalla saa kaksi uutta parempaa vehjettä. Vastaavasti heillä ei ole myyntimiehen verta niin että ottaisivat vanhasta laitteesta sen 60% ostohinnasta takaisin vaan se myydään 10% hintaan eteenpäin.

Kyseessä on kuitenkin verrattain uusi laitevaltaus eikä kukaan meistä osaa arvata mihin homma etenee seuraavan X vuoden kuluessa.

Tähän pikkuisen verran offtopikkina (ei ole tarkoitus leveillä) niin Turkissa näkyy verrattain vähän vuokralautoja (en muista merkkiä) eikä ihan hirveästi porukan omia lautojakaan, mutta muutama on tullut vastaan. Ehkä jotakuinkin sama kuin Suomessa omalla pikkupaikkakunnalla kun katsoo että asukasluku on jotakuinkin vastaava.

Täällä, vaikka paikallinen tulotaso on huomattavasti Suomea pienempi, niin paljon näkee lautoja joiden lähtöhinta paikallisella tasolla on valtavan kova.

Käytännössä siis paikallisen elemyymälän 1100-1200€ hintaisia vehkeitä näkee satunnaisilla nuorilla. Nämä leveän puisen astinlaudan omaavia tuolajuositettuja lautoja, joissa ehkä muu toiminta on kyseenalaista, mutta en tiedä. Merkit ovat vieraita. Kuitenkin jotenkin välittyy kuva että täällä laudat ovat vähän premium-tuote rikkaammille skideille, toisin kuin Suomessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
Täällä, vaikka paikallinen tulotaso on huomattavasti Suomea pienempi, niin paljon näkee lautoja joiden lähtöhinta paikallisella tasolla on valtavan kova.

Käytännössä siis paikallisen elemyymälän 1100-1200€ hintaisia vehkeitä näkee satunnaisilla nuorilla. Nämä leveän puisen astinlaudan omaavia tuolajuositettuja lautoja, joissa ehkä muu toiminta on kyseenalaista, mutta en tiedä. Merkit ovat vieraita. Kuitenkin jotenkin välittyy kuva että täällä laudat ovat vähän premium-tuote rikkaammille skideille, toisin kuin Suomessa.
Saattaisi myös liittyä siihen, että kehitysmaassa lienee de facto sallittua ja hyväksyttävää ajella vaikka millä, joten niissä on enemmän houkutusta. Suomessahan minua houkuttelee nopea sähköpotkulauta tieliikennevehkeenä yhtä paljon kuin kilvetön kurapyörä, ts. vaihtoehto on mahdollisuuksien ulkopuolella aikuiselle miehelle jolla on itsesuojeluvaisto, tarve nuhteettomuuteen ja taloudellisia vastuita.

Saattaa myös osittain selittyä sillä, että kalliskin sähköpotkulauta voi olla edullisten käyttökulujensa puolesta taloudellinen vaihtoehto päivittäiseen kulkemiseen. Sillä ehkä useammin kuin Suomessa korvataan mopo, moottoripyörä tai auto ihan päivittäisenä kumijalkana. Eikä se ole välttämättä edes hitaampi vaihtoehto, katso edellinen huomio.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
71
Toisaalta moni ei edes osta laitetta kymmenen vuoden käyttöön vaan heille riittää kolme vuotta, jonka jälkeen tekniikka on jo kehittynyt niin että edellisen laitteen huollon hinnalla saa kaksi uutta parempaa vehjettä. Vastaavasti heillä ei ole myyntimiehen verta niin että ottaisivat vanhasta laitteesta sen 60% ostohinnasta takaisin vaan se myydään 10% hintaan eteenpäin.
En kyllä tiedä, onko kolmen vuoden jälkeen ylipäätään realistista kuvitella saavansa laitteen ostohinnasta takaisin 60%, kun melkein takuunalaisista laitteistakin (<2v) on vaikea saada sen verran. Tai ainakin pitää sitten olla tosi kova myyntimies.

Riippunee tosin muutenkin monesta tekijästä. Laudan lähtöhinnasta, lautavalmistajan/mallin maineesta, ajetuista kilometreistä, latauskerroista, yleisestä kunnosta jne.

Itse sain juuri ja juuri takuunalaisesta laitteesta (pari kk takuuta jäljellä) takaisin reilut 60% ostohinnasta ja pidin sitä kyllä ihan kohtuullisena diilinä, jos peilaan noihin äsken luettelemiini asioihin. Toki kyseessä oli edullisehko peruslauta ja ostaja oli yhtä ummikko lautailija kuin minä samaa lautaa ostaessani, joten ei onneksi osannut tingata...
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
324
En kyllä tiedä, onko kolmen vuoden jälkeen ylipäätään realistista kuvitella saavansa laitteen ostohinnasta takaisin 60%, kun melkein takuunalaisista laitteistakin (<2v) on vaikea saada sen verran. Tai ainakin pitää sitten olla tosi kova myyntimies.
Varsinainen prosenttimäärä ei ole relevantti asia tässä, vaan miten persnettoa laitteista tulee eri tavalla eri käyttäjäryhmille. Voidaan vaikka heittää 60%:n sijasta arvoksi 30%.
 
Liittynyt
03.08.2018
Viestejä
65
Mainostetaan nyt tässäkin threadissa. Löytyisi ylimääräinen vsett 9+ pro lauta.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
71
Varsinainen prosenttimäärä ei ole relevantti asia tässä, vaan miten persnettoa laitteista tulee eri tavalla eri käyttäjäryhmille. Voidaan vaikka heittää 60%:n sijasta arvoksi 30%.
Se on kyllä sinänsä harmi, että kun liian monet myyvät halvalla, kohta kaikkien on myytävä halvalla, jos eroon haluaa päästä.

Omassa tapauksessa vuosihinta laitteelle jäi sen verran pieneksi, ettei sillä summalla olisi liisannut halvinta tarjolla olevaa mallia, vaikka sellaisen olisi saanut pelkiksi kunnon ajokuukausiksi. Ja vuokralautaa (Voi, Tier jne.) summalla olisi ajellut aika onnettoman matkan.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
345
Katoin tuon ilmotuksen ja heti heräs kaikki aistit, kun ilmoituksessa luki pikalaturi? Onks noita potkulautoja mahdollista ladata suuremmalla virralla kerralla? Ilman että se aiheuttaa akustolle ennenaikaista kuolemaa? Kiinnostas kyllä sikana ladata nopeempaa.
 
Liittynyt
03.08.2018
Viestejä
65
Katoin tuon ilmotuksen ja heti heräs kaikki aistit, kun ilmoituksessa luki pikalaturi? Onks noita potkulautoja mahdollista ladata suuremmalla virralla kerralla? Ilman että se aiheuttaa akustolle ennenaikaista kuolemaa? Kiinnostas kyllä sikana ladata nopeempaa.
Kyllä. Yleensä lautojen mukana tulevat laturit on erittäin hitaita ja tilaa nopeammalle on paljon. Näihinkin on paljon nyrkkisääntöjä riippuen akun rakenteesta ja kennojen suorituskyvystä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
345
Ei varmaan pysty selvittään kennotyyppiä muuten kuin avaamalla? Vai onko jollain tietoa millä e-wayt kulkee? (oma e-6075frs)
 
Liittynyt
11.04.2023
Viestejä
8
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!
 
Liittynyt
03.08.2018
Viestejä
65
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!
Akkua ei yleisesti kannata vaihtaa kun hinta on suunnilleen yhtä suuri kuin kokonaan uusi lauta maksaisi.

G30 maxissa on ehkä markkinoiden kestävimmät ilmakumit. Kestävät erittäin pitkään kunhan vaan muistaa pitää ne täysinä, tosin jos jokin sattuu meneen niistä läpi niin kumin vaihtaminen on ilmeisesti aika tuskasta. Ilmakumit muutenkin paljon turvallisemmat ja mukavammat kuin täyskumit.

Kummempaa takuuta tuskin laitteelle saat, mutta nuo on tosiaan luotettavimpia mitä markkinoilta löytyy, joten tuskin tulee ongelmaa. Jos syystä tai toisesta kuitenkin ongelmaa ilmenee, niin varaosia saa helposti. DH gatesta on moni tilannut, enkä ole kuullut ettäkö olisi ongelmia ollut.

80kg jamppaa g30 jaksaa ihan hyvin viedä, 100kg hyytyy jo noin 10-15km/h vauhteihin jos on vähänkin korkeampi ylämäki. Tangon puolesta ei pitäisi olla ongelmia 160cm eikä pidemmillekkään käyttää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.
Hyvinkin tarkalleen tilanne on päinvastoin. Umpikumin ainoat edut ovat, ettei ilmaa tarvitse lisätä eikä sitä voi vuotaa. Laadukkailla renkailla oikealla paineella rengasrikot ovat harvinaisia, ja riskiä vähentävänä tekijänä on jos käyttäjä on kevyt. Myöskään umpikumi ei ole tuhoutumaton vaan sekin loppuu, ja etenkin heikkolaatuinen voi teoriassa hajota kerrasta.

Sisärenkaaton ilmarengas kuten G30:n rengas on hyvä ratkaisu, sisärenkaallinen kakkoslaadun halpisrakenne.
Katoin tuon ilmotuksen ja heti heräs kaikki aistit, kun ilmoituksessa luki pikalaturi? Onks noita potkulautoja mahdollista ladata suuremmalla virralla kerralla? Ilman että se aiheuttaa akustolle ennenaikaista kuolemaa? Kiinnostas kyllä sikana ladata nopeempaa.
Ei varmaan pysty selvittään kennotyyppiä muuten kuin avaamalla? Vai onko jollain tietoa millä e-wayt kulkee? (oma e-6075frs)
Kannattaa pitää hommassa joku kohtuus riippumatta siitä, onko kennotyyppi tiedossa. Jokaisen kennon latauksen aikainen lämpötila akuston sisällä ei ole tarkkaan selvitettävissä ihan helposti.

Joissakin laitteissa on tarjolla ihan valmis virallinen pikalaturi, jolloin ei pitäisi olla sen kummempaa vaaraa kuin muussakaan käytössä. Esimerkiksi G30 vakiolaturi(integroitu) 3 A ja erillinen pikalaturi 5 A.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
345
Kannattaa pitää hommassa joku kohtuus riippumatta siitä, onko kennotyyppi tiedossa. Jokaisen kennon latauksen aikainen lämpötila akuston sisällä ei ole tarkkaan selvitettävissä ihan helposti.
En tiedä onko kohtuullista että joutuu odottaan laudan latausta täyteen 9h myöskään 2A laturilla..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
En tiedä onko kohtuullista että joutuu odottaan laudan latausta täyteen 9h myöskään 2Ah laturilla..
Onhan tuo melko laiskaa suunnittelua. Tosin jos 2 A (ei Ah) liitäntälaitteen virta ja 15,3 Ah akuston suunniteltu kapasiteetti pitää paikkansa, ei latausajan pitäisi olla koskaan ihan yhdeksää tuntia vaan käytännössä harvoin yli 7 tuntia.

Normaalistihan näissä vehkeissä lataus on siinä määrin hidasta, ettei oikein suunnitellussa juuri tarvitse latailla loppuvaiheessa hitaasti. Esimerkiksi siinä G30 ollaan aika lähellä täyttä kun lataus vaihtuu CC-CV.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 317
Niu julkaisi uudet Air ja Air X skuutit, joissa ei olla lähdetty suoraan kilpaileen Ninebotin ja Xiaomin kanssa jousituksella ja rangella vaan viety ominaisuuksissa eri suuntaan. Speksit on sinänsä maltilliset: 32km/h maksiminopeus jenkeissä, 50km paperirange, moottori 700W (max), 9,5" tubeless renkaat, hydraulinen etujarru edessä + regen mutta erikoisuutena käytetty hiilikuiturunkoa ja osia, joilla paino on painettu 12 kg. Hinta paperilla $1399/$1,799 mutta "Super Early Bird Price $949" saa nähdä mihin asettuu todellisesti julkaisun jälkeen.



 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
345
Aika herkullinen paino, tuonhan melkein jo kantaa johonki kerrostaloasuntoon jossa ei oo hissiä.
 

UzU

Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
6
Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.
Mä tilasin G30 DH Gatesta elokuun alkupuolella ja tuli viikossa kotiin. Mainoskuva väittää virheellisesti että lähetys 24h sisällä. Jostain muualta löysin tekstin että 3pv sisällä ja se piti kutinsa. Sitten DPD toi Suomeen parissa päivässä ja PostNord jakeli kotiin seuraavana päivänä.

DH Gate myy G30P eli ns. US versiota, jossa on nopeusraja 30km/h. Esim Verkkis myy G30E (ns. EU versio) mallia joka on 25km/h ja Gigantti ja Power myyvät taas G30D (Saksa) mallia joka on 20km/h. Kaikissa laite on sama mutta ohjelmallisesti rajoitettu.

Itse olen ajatellut tuon DH Gaten edullisuuden niin että "takuuta ei ole". Tosin kokemusta ei ole, joten en tiedä miten todellisuudessa menisi. Luultavasti pitäisi lähettää tuote johonkin Puolaan takaisin.

Meillä on perheen toisena kulkuvälineenä M365 Pro 2. Se menee kevyemmällä hyvin ja on miellyttävän kevyt nostaa johonkin, mutta onhan tää G30 huomattavasti järeämpi ja menee tämmöisen 95kg alla hienosti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 233
IMG_20230905_025039.jpg

E600 maxin tolppa sanoi itsensä irti, laipan kiinnitys löystyi pystyputkeen.
Laitoin tilalle monorimin g30 tarkoitetun tolpan, tossa mekanismi on paljon paremmin suunniteltu kuin g30 tai e600.
En löytänyt samaa paikkaa mistä tilasin mut tollanen.
 
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
92
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!

Omistan itse E-wheels E2S V2 ja E2S V2 Pro long range
Akku kyllä kestää hyvin ja vettä kesti molemmat kiitettävästi viimekesänä.
Ylämäet menee rajoitinta vasten ja tehoa löytyy.

sit huonot puolet
-pohjakannen ruuvien päät menee pyöreäksi ajan kanssa sora tai mikä lienee aiheuttaa tämän ja kansi halkeaa about toisen kesän kohdalla.
-jarrukahva katkeaa myös yhden kesän jälkeen.
-takalevy menee kieroon alle kuukaudessa
-tangon kiinike ruuvit irtoaa ajossa. suosittelen kierrelukitetta
-taivutusmekanismi voi avautua ajossa eli sitä pitää kiristää joka ajon jälkeen.
-varaosat maksavat maltaita
-takuu huolto on ruotsissa eli joudut lähettämään laudan sinne


Eli lyhyesti sanottuna yhden kesänlautoja.

Verkkokaupasta joku perinteinen g30 on näppärä valinta johon saa suomesta osia
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
pohjakannen ruuvien päät menee pyöreäksi ajan kanssa sora tai mikä lienee aiheuttaa tämän ja kansi halkeaa about toisen kesän kohdalla.
Verkkokaupasta joku perinteinen g30 on näppärä valinta johon saa suomesta osia
Tässä on muuten yksi esimerkki siitä, miten laadukkaat ja suositut valtamerkkien tuotteet ovat kätevämpiä. Näihin yleisiin saa myös paranneltuja aftermarket-osia jos jokin yleinen vaurio iskee tai vaativassa käytössä alamittaiseksi koettu osa alkaa muuten harmittaa. Yllä mainitun parannetun ohjauspylvään lisäksi on olemassa ainakin juuri kestävämpi pohjalevy(jos ymmärrän oikein että tällä tarkoitetaan ns. konepeltiä).

Toisaalta pelkkien ruuvien vaihtaminen parempiin onnistuu yleensä muutenkin, jos on mielenkiintoa ja teknistä harrastuneisuutta, eikä se maksa paljon. Skuuteissa käytetyt koneruuvit ovat usein varsin pehmeitä ja perinteinen kuusiokolo ei ole se ihanteellisin kanta, etenkin kun tavallisesti käytössä on pehmeän ruuvin ja pehmeän avaimen yhdistelmä, ja sankarimomenttiinhan aina kiristetään. Toki tavallaan on niinkin, että kova ja laadukas ruuvi entisestään lisää sankarimomenttiin kiristäjien taipumusta sorvata kierre venäläiseksi. :kahvi:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 551
Kaveri oli ostanut 1400€ skuutin ja siinä etuvalot on dekin alla edessä ja aina kun kääntää ohjaustanoa, sen jousitus menee valojen eteen ja valot näytti maksimissaan kahden metrin päähän :oops:

WhatsApp-Kuva 2023-09-08 klo 22.24.42.jpg
 
Liittynyt
25.04.2023
Viestejä
10
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!

Keväällä ostin ko. laudan dh gatelta ja noin puolitoistaviikkoa kesti tulla. Vappu siinä välissä.
hinta oli 555€ kotiin toimitettuna.
hyvin on ilmakumit kestäny 110kg painoisen miehen kun vaan muistaa pitää paineet korkealla.
nopeushan on sen 30km /h että siinä pieni riesa kun tässä poliisit väitti tutkanneen menon yli 40km/h. Kovasti kiistin moisen vaudin ja sanoin 30km olevan maksimin.
eivät alkaneet testailemaan enempää ja kun kerroin olevan puolasta tilattu originelli kampe niin hetken vittuilun jälkeen toivottivat hyvää kesää.
kovasti kertoivat mahdollisista sanktioista.
no säikähdyksellä selvittiin.
niin että jos vaan jotenkin helposti sais max nopeuden muutettua 25km/h niin olisin kiitollinen tiedoista.
muuten vankka ja hybä peli.
 
Liittynyt
25.04.2023
Viestejä
10
Noniin nyt on puolasta ostettu dhgaten kautta tilattu ninebot g30 saatettu turvallisille asfalteille 25km/h nopeuksille.

Ohjelmistopäivitykset ei pudottaneet max nopeutta vaan säilyi koko ajan 30km/h.

Play kaupasta hommattu Xiaoflasher sovelluksella sai yhdellä painalluksella muutettua nopeusasetuksen worlwide 25km/h ja 30 sekunnin mainoksen katsomisella muutos oli tehty.

Sen verran poliisien ystävällisestä vittuilusta otin opikseni että tein laillisen pelin. Hyvin kerkesi iltakaljan ostoon pikkusen pienemmälläkin nopeudella.
Mut edelleen. Kovin keskustelu käytiin kun ne väitti minun kulkeneen 40khm .. tais olla alamäki just siinä, mutta eivät alkaneet testaamaan ja tutkailemaan enempää.

Turvallisia kilometrejä kaikille kanssaharrastajille !!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 117
Sehän ei varsinaisesti ole mikään syy epäillä, jos joku rullaa potkulaudalla alamäkeen 40 km/h. Laillisella sähköpotkulaudallahan saa ajaa myös yli 25 km/h jos tilannenopeus on sopiva ja laitteella moisen nopeuden laillisesti ilman moottorivetoa saavuttaa. Polkupyöräily ei ole sellainen syy jonka takia olisi virkavallan sopivaa häiritä kansalaista.

Virkavallallakin saattaa olla varsin heikko käsitys siitä, mikä milloinkin on laitteiden käyttäjille saati heille sallittua. Siksi varmaankin tyytyvät puuttumaan "törkeisiin" nopeuksiin, ja mikäli tarina on totta, voi sekin mennä pahasti yli.
 
Liittynyt
25.04.2023
Viestejä
10
Sehän ei varsinaisesti ole mikään syy epäillä, jos joku rullaa potkulaudalla alamäkeen 40 km/h. Laillisella sähköpotkulaudallahan saa ajaa myös yli 25 km/h jos tilannenopeus on sopiva ja laitteella moisen nopeuden laillisesti ilman moottorivetoa saavuttaa. Polkupyöräily ei ole sellainen syy jonka takia olisi virkavallan sopivaa häiritä kansalaista.

Virkavallallakin saattaa olla varsin heikko käsitys siitä, mikä milloinkin on laitteiden käyttäjille saati heille sallittua. Siksi varmaankin tyytyvät puuttumaan "törkeisiin" nopeuksiin, ja mikäli tarina on totta, voi sekin mennä pahasti yli.
Niinno. Lukema oli 34km tutkassa ja lopullinen tarkastus tasamaalla mikä ei maalaispitäjän poliisilla olis kiireellisyyden puolesta ollu mikään ihme, niin maksut ois napsahtanut jos oikeen vittumaisella päällä ois ollu poliisi. Asiallisella vittuilulla nyt selvittiin.
 
Liittynyt
11.04.2023
Viestejä
8
Omistan itse E-wheels E2S V2 ja E2S V2 Pro long range
Akku kyllä kestää hyvin ja vettä kesti molemmat kiitettävästi viimekesänä.
Ylämäet menee rajoitinta vasten ja tehoa löytyy.

sit huonot puolet
-pohjakannen ruuvien päät menee pyöreäksi ajan kanssa sora tai mikä lienee aiheuttaa tämän ja kansi halkeaa about toisen kesän kohdalla.
-jarrukahva katkeaa myös yhden kesän jälkeen.
-takalevy menee kieroon alle kuukaudessa
-tangon kiinike ruuvit irtoaa ajossa. suosittelen kierrelukitetta
-taivutusmekanismi voi avautua ajossa eli sitä pitää kiristää joka ajon jälkeen.
-varaosat maksavat maltaita
-takuu huolto on ruotsissa eli joudut lähettämään laudan sinne


Eli lyhyesti sanottuna yhden kesänlautoja.

Verkkokaupasta joku perinteinen g30 on näppärä valinta johon saa suomesta osia
Kiitos tästä. Tilasinkin viime viikolla 2 kpl G30 DH Gatesta ja tänään tuli ilmoitus, että huomenna ovat perillä. Maksoi yhteensä alle 1100€ toimituskuluineen.
 
Liittynyt
11.04.2023
Viestejä
8
Noniin nyt on puolasta ostettu dhgaten kautta tilattu ninebot g30 saatettu turvallisille asfalteille 25km/h nopeuksille.

Ohjelmistopäivitykset ei pudottaneet max nopeutta vaan säilyi koko ajan 30km/h.

Play kaupasta hommattu Xiaoflasher sovelluksella sai yhdellä painalluksella muutettua nopeusasetuksen worlwide 25km/h ja 30 sekunnin mainoksen katsomisella muutos oli tehty.

Sen verran poliisien ystävällisestä vittuilusta otin opikseni että tein laillisen pelin. Hyvin kerkesi iltakaljan ostoon pikkusen pienemmälläkin nopeudella.
Mut edelleen. Kovin keskustelu käytiin kun ne väitti minun kulkeneen 40khm .. tais olla alamäki just siinä, mutta eivät alkaneet testaamaan ja tutkailemaan enempää.

Turvallisia kilometrejä kaikille kanssaharrastajille !!
Ohoh, minä luulin, että saan Ninebotin appista vaihdettua nopeuden 25 km/h:een. Eikö pysty sieltä? Onko sille edes appia, vai luulinko vaan? Huomenna tulee laudat, niin mielellään rajoittaisin ennenkuin lapset lähtee kouhottamaan.

Mitä ne sanktiot on jos kulkee 30 km/h?
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 982
Ohoh, minä luulin, että saan Ninebotin appista vaihdettua nopeuden 25 km/h:een. Eikö pysty sieltä? Onko sille edes appia, vai luulinko vaan? Huomenna tulee laudat, niin mielellään rajoittaisin ennenkuin lapset lähtee kouhottamaan.

Mitä ne sanktiot on jos kulkee 30 km/h?
Olisko ollu scooter hackinh utility sovellus jolla voi muuttaa maarajoituksia ja nopeuksia
 
Liittynyt
25.04.2023
Viestejä
10
Xiaoflasher m365 appi millä saa nopeuden muutettua helposti. Noin puoleen minuuttiin mainoksen katselun mukaan lukien.
Ninebotin käyttlsovelkuksella ei saa, tietäökseni. Eioo käyny mielessänkään.
Joo täällä kajaanissa on vittumaiset konstaapelit korhonen ja rusanen jotka jahtaa mopojonneja ja keski-ikäisiä skuuttaajia. Pikkukylän haittapuolija.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
814
Oliko tässä uudessa jotain ongelmia vai onko yhtä lailla no brainer ostaa tämä, kuin edellinenkin versio?

EDIT: Eli tässä oli sitä, että kaasu jää pohjaan eikä jarruta. E-jarrussa oli jotain toiminnallista ongelmaa. Ja sitten vielä joku ylikuumenemisongelma, jos pitkään nousee. Olikohan näihin tullu jo korjaukset firmispäivitysten myötä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
27
Ei varmaan pysty selvittään kennotyyppiä muuten kuin avaamalla? Vai onko jollain tietoa millä e-wayt kulkee? (oma e-6075frs)
Omaa E-600:sta olen ladannut mukana tulleen 2A rimpulan lisäksi työpaikalla 3A laturilla. Isommalla ampeerilla olevista en mene takuuseen, mutta tuolla nyt ainakin menee täysin huoletta ja ilman riskejä.

edit: ja en sitten vastannut edes itse kysymykseen :D Kennojen laatu noissa jotain pommin ja normi-kiinakuran välimaastosta.

t. Jan
 
Viimeksi muokattu:

UzU

Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
6
Oliko täällä MAX G2:n omistajia? Laittakaapas kommenttia noihin yläpuolisiin ongelmiin.
Ei ole jäänyt kaasu jumiin, eikä ylikuumentunut. Veikkaisin, että jos näitä ongelmia olisi niin kyllä ne täällä olisi huuhdeltu. Vaikea uskoa, että mistään kovin massiivisesta ongelmasta on kun suht vähän noista on kuitenkin kirjoiteltu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
224 658
Viestejä
3 972 841
Jäsenet
67 938
Uusin jäsen
jasav

Hinta.fi

Ylös Bottom