Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Jos itse haluaisin nimenomaan laillisen laudan, haluaisin myös valmistajalta oikeasti jotain faktaa, että heidän tarjoamansa rajoitus on riittävä.
Tässähän meillä taitaa olla toistaiseksi ratkaisematon ongelma. Tällaisia vaatimuksia ei kai ole lain tai asetuksen tasolla, ennakkotapauksia odotetaan ja niistäkään tuskin tulee heti selväjärkisiä ja yksiselitteisiä. Siispä olemme omien arvioiden ja poliisin mutun varassa. Täten ei oikein valmistajakaan voi relevanttia vakuutusta antaa. Jotain teknistä toki.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
424
Huomaatko tuossa omassasi ristiriidan? Kerrot, ettei missään ole mitattu mutta toisaalta taas sanot, että yli sallitun menevästä ehkä kysellään.
Tiedätkö siis poliisin omat ohjeistukset niin tarkasti, että edes sitä reilua nopeutta vastaan tulevaa lautaa ei missään tilanteessa ole testattu?

Ja poliisilla on varsin usein partioajossa tutka päällä joten ei siihen tarvita mitään erityistä, kyllä se selkeää ylinopeutta ajava lautailija voi kärähtää ihan vain vastaan tulevalla poliisiautolle.


Hienosti unohtui se tehoraja. On aika naurettavaa pitää poliisia niin tyhmänä, etteivät tunnistaisi niitä ääripäätä edustavia lautoja. Kun rekisterikilpeä ei näy niin tottakai partio voi halutessaan pysäyttää ja tarkistaa tällaiset.

Ja oli miten oli niin alkuperäinen kysymys oli rajoittamisesta. Sen osalta tämän hetken tilanteella on varsin vähän merkitystä. Laudan elinikä on kuitenkin useita vuosia joten vaatimusten tulee täyttyä myös silloin. Jos itse haluaisin nimenomaan laillisen laudan, haluaisin myös valmistajalta oikeasti jotain faktaa, että heidän tarjoamansa rajoitus on riittävä.
Käytännössä Poliisi pitää ratsioita missä pitää ja nopeustutkan kapasiteetti on X.

Missä tahansa ratsia pidetään, on tutkan rajoitus 25km/h alkaen 120km/h ja kaikki sen ylittävät tietä käyttävät pysäytetään.

Kerro mulle missä olet nähnyt tähän mennessä nähnyt pysäytettävän alle 25km/h kulkevan sähköpotkulaudan joka on sittemmin todettu ylitehoiseksi.

Tietysti rajoitukset tehon ja nopeuden suhteen ovat olemassa mutta anna tosissaan se yksi maailman esimerkki jossa tehot ylittävä mutta nopeuden alittava laite on pysäytetty ja sakotettu.

Tietysti en ole itse ajanut kaikkia maan teitä ja kokeillut että miten Poliisi porukan pysäyttää, mutta sulla vissiin on tällaisesta käytännön kokemusta. Missä päin?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Tässähän meillä taitaa olla toistaiseksi ratkaisematon ongelma. Tällaisia vaatimuksia ei kai ole lain tai asetuksen tasolla, ennakkotapauksia odotetaan ja niistäkään tuskin tulee heti selväjärkisiä ja yksiselitteisiä. Siispä olemme omien arvioiden ja poliisin mutun varassa. Täten ei oikein valmistajakaan voi relevanttia vakuutusta antaa. Jotain teknistä toki.
Pitkälti olet kyllä aivan oikeassa. Vaatii ennakkotapauksen jos lautaa x on tarjolla vain meille sopimatonta nopeutta kulkevana ja siihen tarjotaan jälkikäteen muutos.

Mutta kuten kirjoitin, jos e-fuse tms ja valmistaja tällaisen infon tarjoaa niin oikeuteen asti mennessä on kuluttaja kyllä vahvoilla. On luottanut valmistajaan ja valmistajan kertomaa voidaan pitää pätevänä niin huono on lähteä tuomitsemaan. Toki laudan tulee muutoin täyttää vaatimukset joten joten mitään suoraa voittoa tuollaisesta on turha odotttaa.
Emme tiedä, onko kysytty lauta hankittu Suomesta. Jos näin on, tarjolla on rajoitettu ja rajoittamatonta ja myyjä tarjoaa tavan rajoittaa nopeus sallittuun, voisi tässäkin ajatella kuluttajan olevan vahvoilla. Toisaalta taas voi olla todella vaikea perustella, miksi ostaa rajoittamaton ja rajoittaa heti uutena.
Sitä taas en itse haluaisi lähteä koepommistamaan, jos lautaa ei ole rajoitettuna ollenkaan tarjolla ja rajoitus on hetkessä ohitettava. Jos vielä tilattu ulkoa niin vastuu on puhtaasti kyllä käyttäjällä joka tällaisessa tilanteessa on helposti itse maahantuoja.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Käytännössä Poliisi pitää ratsioita missä pitää ja nopeustutkan kapasiteetti on X.
Käytännössä olet täysin väärässä. Poliisi pitää varsinaisia ratsioita osin resurssienkin puutteen vuoksi maltillisesti. Suuri osa on tutka päällä liikkuessa havaittuja ylinopeuksia. Ja vastaantulevien osalta tutka pystyy yllättävän monissa oloissa erottelemaan aivan riittävästi jo itsenäisesti, poliisin omat havainnot tähän päälle.

Jos tutkatekniikka kiinnostaa enemmän niin voit laittaa jatkot sopivampaan ketjuun tai perustaa sellaisen.

Missä tahansa ratsia pidetään, on tutkan rajoitus 25km/h alkaen 120km/h ja kaikki sen ylittävät tietä käyttävät pysäytetään.
Pidät siis poliisia edelleen tyhmänä? Jos ratsaisivat satasen alueella niin aivan varmasti "haaviin" jäisivät rekat, mopot, mönkijät, laudat, traktorit jne ajoneuvokohtaisen rajoituksen ylittäessään. 120km/h taas motari joten jo ilman tutkaakin on mahdollisuus poimia osa ajoneuvoluokista pois.

Ja ks edellinen.

Kerro mulle missä olet nähnyt tähän mennessä nähnyt pysäytettävän alle 25km/h kulkevan sähköpotkulaudan joka on sittemmin todettu ylitehoiseksi.

Tietysti rajoitukset tehon ja nopeuden suhteen ovat olemassa mutta anna tosissaan se yksi maailman esimerkki jossa tehot ylittävä mutta nopeuden alittava laite on pysäytetty ja sakotettu.

Tietysti en ole itse ajanut kaikkia maan teitä ja kokeillut että miten Poliisi porukan pysäyttää, mutta sulla vissiin on tällaisesta käytännön kokemusta. Missä päin?
Onnea vaan valitsemallasi tiellä mutta tuota ei kannata muille suositella. Jos tänään ei pysäytetä, tilanne voi olla aivan eri ensi vuonna.

Eikä tätä ole kovin vaikea verrata esim mopoihin. Ratsioita on ollut ikuisesti ja niissä katsottu viritykset läpi. On aivan turha kuvitella, etteikö lautoihin kohdistettaisi samaa viimeistään siinä kohdassa, jossa ongelmat kasvavat vielä nykyisestä. Miksi laudat muodostaisivat mitään erivapauksia?
Ja kun lukee vaikka tätä ketjua, ei todellakaan ole vaikea löytää perusteluja tarkemmalle ratsaamiselle.

En kuitenkaan näe itseäni todistusvelvolliseksi mistään. Keskustelu alkoi omista väitteistäsi joten kyllä se taakka on siellä puolella.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
424
Käytännössä olet täysin väärässä. Poliisi pitää varsinaisia ratsioita osin resurssienkin puutteen vuoksi maltillisesti. Suuri osa on tutka päällä liikkuessa havaittuja ylinopeuksia. Ja vastaantulevien osalta tutka pystyy yllättävän monissa oloissa erottelemaan aivan riittävästi jo itsenäisesti, poliisin omat havainnot tähän päälle.

Jos tutkatekniikka kiinnostaa enemmän niin voit laittaa jatkot sopivampaan ketjuun tai perustaa sellaisen.


Pidät siis poliisia edelleen tyhmänä? Jos ratsaisivat satasen alueella niin aivan varmasti "haaviin" jäisivät rekat, mopot, mönkijät, laudat, traktorit jne ajoneuvokohtaisen rajoituksen ylittäessään. 120km/h taas motari joten jo ilman tutkaakin on mahdollisuus poimia osa ajoneuvoluokista pois.

Ja ks edellinen.


Onnea vaan valitsemallasi tiellä mutta tuota ei kannata muille suositella. Jos tänään ei pysäytetä, tilanne voi olla aivan eri ensi vuonna.

Eikä tätä ole kovin vaikea verrata esim mopoihin. Ratsioita on ollut ikuisesti ja niissä katsottu viritykset läpi. On aivan turha kuvitella, etteikö lautoihin kohdistettaisi samaa viimeistään siinä kohdassa, jossa ongelmat kasvavat vielä nykyisestä. Miksi laudat muodostaisivat mitään erivapauksia?
Ja kun lukee vaikka tätä ketjua, ei todellakaan ole vaikea löytää perusteluja tarkemmalle ratsaamiselle.

En kuitenkaan näe itseäni todistusvelvolliseksi mistään. Keskustelu alkoi omista väitteistäsi joten kyllä se taakka on siellä puolella.
En mä tiedä mikä todustusvelvollisuus tässä kenelläkään on. Sä puhut sun kokemuksista ja mä puhun mun omista. Vuodesta -94 alkaen on itse vedetty mopolla ja sittemmin vuodesta 2000 alkaen sähköskuutilla eikä vielä ole Poliisin ratsiaa tullut vastaan.

Onko ne tyhmiä vai resurssipulassa, en tiedä, mutta sub mieliksi voidaan laittaa tuurin piikkiin, koska mikä muukaan se voisi olla kun kaikkivoipa djmake kertoo miten joka puolella maata (tietämättä mistä osasta maata on kyse) Poliisi toimii.

Totta kai tutkat ja vastaavat löytyvät jokaisesta Poliisin maijasta mutta onko ne suunnattu sähkölaitteita vai autokaistaa kohti milläkin alueella, sä varmaan osaat sanoa. Kerro toki miten meillä päin, niin osaan ensi kerralla varoa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
En mä tiedä mikä todustusvelvollisuus tässä kenelläkään on. Sä puhut sun kokemuksista ja mä puhun mun omista. Vuodesta -94 alkaen on itse vedetty mopolla ja sittemmin vuodesta 2000 alkaen sähköskuutilla eikä vielä ole Poliisin ratsiaa tullut vastaan.
En puhu mistään kokemuksista vaan siitä, että jonkun yksittäisen henkilön kokemusten perusteella EI voi tehdä mitään päätelmiä. Eikä varsinkaan antaa neuvoja vain ja ainoastaan omaan kokemukseen pohjaten.
Ja edelleen ratsia vaikka ovat varsin pieni osa valvonnasta.

Onko ne tyhmiä vai resurssipulassa, en tiedä, mutta sub mieliksi voidaan laittaa tuurin piikkiin, koska mikä muukaan se voisi olla kun kaikkivoipa djmake kertoo miten joka puolella maata (tietämättä mistä osasta maata on kyse) Poliisi toimii.
Keskusteleppa asiasta, älä muista keskustelijoita.

Poliisin resurssipulasta saattaa olla jo keskustelu. Joten voit jatkaa siellä tai jos sellaista ei ole, luoda uuden.

[QUOTE="Teosto, post: 13146508, member: 5487
Totta kai tutkat ja vastaavat löytyvät jokaisesta Poliisin maijasta mutta onko ne suunnattu sähkölaitteita vai autokaistaa kohti milläkin alueella, sä varmaan osaat sanoa. Kerro toki miten meillä päin, niin osaan ensi kerralla varoa.
[/QUOTE]
Kuten todettua, voit aloittaa tutkateknisen keskustelut jos sellaista ei ole. Tähän ketjuun aihe ei kuulu.

Ja yleistit jopa maijan. Poliisilla on "vähän" muutakin kalustoa.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
50
Ei ollu tarkotuksena mitään sotaa tääl alottaa, mut lauta on zero 10x josta oli tarjolla myös 20km/h rajoitettu malli mut oli loppuunmyyty.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Ei ollu tarkotuksena mitään sotaa tääl alottaa, mut lauta on zero 10x josta oli tarjolla myös 20km/h rajoitettu malli mut oli loppuunmyyty.
Tuossa on ongelmana tuo teho. Ei siis muutu lailliseksi ja tieliikennekelpoiseksi vaikka nopeus olisikin rajoitettu. Rajan kanssa ei toisaalta ainakaan tule ajeltua ylinopeuksia eikä siten herätettyä kiinnostusta.

Tuo 20km/h raja taas on sikäli mielenkiintoinen, että jonkin muun maan rajojen mukainen. Voisi ajatella softassa olevan variaatioita eri maiden tarpeisiin.

Joku muu saa tulkita lakia tuon rajoituksen olemassaolon osalta tilanteessa jossa on ajettu rajoituksen mukaan. Vertautuuko mopoon ja niiden virittämiseen, en osaa sanoa.
Joka tapauksessa itse ajaisin ylitehoisella laudalla mielummin poliisia vastaan luotettavan rajan kanssa vs ilman. Ainakaan harmia rajasta ei ole. Ehkä saattaa antaa mahdollisuutta vedota tietämättömyyteenkin, tuolla laudalla voisi ehkä vielä olla uskottavaa muttei sekään laudasta laillista tee.
 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
242
Eikös ongelmia tule viimeistään onnettomuustilanteessa, kun huomataan että lauta on ylitehoinen?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
424
Mä en tee mitään päätelmiä, enkä anna neuvoja; mä vain kerron miten asiat ovat tähän asti olleet. Sen perusteella saa jokainen tehdä itse omat päätelmänsä.

Jos sitä seikkaa että Poliisi ei pysäytä jokaista sähkölautaa ei voida laittaa resurssipulan (tässä tapauksessa ajan) piikkiin koska aihe on sulle tabu eikä ilmaisesta liity sähköpotkulautoihin millään muotoa niin voidaan sopia että muusta syystä X Poliisi ei vain nyt kuitenkaan pysäytä lautoja jotka kulkevat rajoitusten mukaisesti. Liikennevalvontaa tehdessään Poliisi puuttuu laittomuuksiin ja rikkomuksiin, kuten kypärän puute, ylinopeus, turvavyön puute, ylikuorma ymsyms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 698
Ei ollu tarkotuksena mitään sotaa tääl alottaa, mut lauta on zero 10x josta oli tarjolla myös 20km/h rajoitettu malli mut oli loppuunmyyty.
Tehot on tossa kanssa se ongelma, menee yli sen 1kw. Toisaalta siitäkin voi jäädä kinastelemaan, koska jos se on rajotettu 25kmh, niin melkeen väittäsin et yli kilowattia ei oikeen missään tilanteessa mee moottoreille. Etenkin kun näiden rajottimet on tehorajottimia, eikä pelkästään nopeusrajottimia.

Mulla ei kyllä nyt 2v kokemuksella oo poliisit kiinnostuneet laudasta koskaan. Toki ei nyt pidä siihen ajatukseenkaan tuudittautua et joskus ei tulis jotain sanomista, mut aika pitkälle on päässy sillä et kunhan herätä huomiota tai tee jotain mikä vaatii puuttumista, niin rauhassa saa olla.

Kokemukset voi vaihdella sit paikkakunnasta riippuen. Kyllä mä oon parista tapauksesta kuullu missä ollaan niitä sakkojakin saatu tai päästy vähintäänkin juttusille, mut siinä on pysäytyksen syynä lähtökohtasesti aina joku ihan perusteltu syy, kuten esimerkiks se et 40kmh alueella pysyt autojen perässä ihan ilman ongelmia.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
479
Lähtökohtaisesti poliisi kiinnostuu aina poikkeavasti käytöksestä liikenteessä ajoneuvosta riippumatta.
Käytännössä heille yks hailee montako kilowattia laudassa on tehoa, kunhan et teilaile mummoja kumoon kävelykadulla tai ohittele autoja 30km/h alueella.
Toki räikeästi ylitehoisen näköinen lauta voi kiinnittää huomiota ja joutua satunnaistestiin, mutta jos tutka sanoo alle 25km/h ja jarrut toimii niin eipä siinä ole perusteita keskeyttää kansalaisen matkaa sen enempää.

Toki vahinkotilanteessa kun sen mummon viimein teilaa kumoon tai ajetaan tutkaan ylinopeutta niin sit luonnollisesti tehdään tekninen tutkinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
358
Onko jengi saanu suoristettua jarrulevyä miten hyvin? Itellä tullut vähä iskua ja vähä on wobly/aaltomainen on se pyöriminen, ei kuitenkaan ota jarrupalaan kii, muuta kuin mutkissa. Oisko paras ratkasu kaks pientä jakoavainta?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
479
Onko jengi saanu suoristettua jarrulevyä miten hyvin? Itellä tullut vähä iskua ja vähä on wobly/aaltomainen on se pyöriminen, ei kuitenkaan ota jarrupalaan kii, muuta kuin mutkissa. Oisko paras ratkasu kaks pientä jakoavainta?
tuskin kotikonstein saat koskaan sitä täysin suoraksi.
pitäs kuumentaa - oikaista - antaa jäähtyä että se jäis siihen uuteen muotoon kunnolla
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
75
Onko jengi saanu suoristettua jarrulevyä miten hyvin? Itellä tullut vähä iskua ja vähä on wobly/aaltomainen on se pyöriminen, ei kuitenkaan ota jarrupalaan kii, muuta kuin mutkissa. Oisko paras ratkasu kaks pientä jakoavainta?
Tällästä voisi koittaa jos vaan mahtuu levyn ympärille?
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
358
Tällästä voisi koittaa jos vaan mahtuu levyn ympärille?
Voishan tuommonen olla hieman parempi kuin jakoavain, mutta katsotaan nyt jos sais jakarilla edes jonkinlaiseen kuntoon tuon ilman että tarvis irrottaa rengasta. Kiitos kuitenkin vinkistä.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
97
Onko asiantuntijoilla vinkkejä laudan hankintaan näillä specseillä?
- Hinta 600 tai alle
- Jousitettu mielellään molemmista päistä
- Taittuu kasaan ja mielellään lukittuu, että voi kantaa ohjausputkesta
- Paino mielellään alle 20kg
- Stabiili ajettava
- Yleisesti laadukas tuote, ettei putket katkea, jousitus hajoa tms. yleistä vikaa
- Todellista rangea 20+ kilsaa 80+kg ukko kyydissä ja jaksaa mennä ylämäet
- Nopeasti saatavilla, mielellään huomenna :D
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
424
Onko asiantuntijoilla vinkkejä laudan hankintaan näillä specseillä?
- Hinta 600 tai alle
- Jousitettu mielellään molemmista päistä
- Taittuu kasaan ja mielellään lukittuu, että voi kantaa ohjausputkesta
- Paino mielellään alle 20kg
- Stabiili ajettava
- Yleisesti laadukas tuote, ettei putket katkea, jousitus hajoa tms. yleistä vikaa
- Todellista rangea 20+ kilsaa 80+kg ukko kyydissä ja jaksaa mennä ylämäet
- Nopeasti saatavilla, mielellään huomenna :D
Xiaomin Pro 2 taitaa nykyään mahtua tuohon hintaluokkaan ja luvattu 48km matka tuolla painolla kantoi itseäni melko lailla juuri tuon 20km vielä sen jälkeen kun sitä oli hiukan softatuunattu kulkemaan pikkuisen kovempaa. Järeämmät ylämäet ilman etukäteen otettua vauhtia olivat kyllä hiukan haastavia ajoittain.

Jousituksia tuossa vehkeessä ei kyllä ole mutta sellaiset on mahdollista jälkiasentaa itse mikäli innostusta on. Tosin ei sekään ilmaista ole.

Muutoin kyllä tuntuu aika tiukat kriteerit olevan. Jos kaikki muu halutaan täyttyvän niin kyllä taitaa uuden sellaisen vehkeen hinnat hipoa nelinumeroista.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Xiaomin Pro 2 taitaa nykyään mahtua tuohon hintaluokkaan ja luvattu 48km matka tuolla painolla kantoi itseäni melko lailla juuri tuon 20km vielä sen jälkeen kun sitä oli hiukan softatuunattu kulkemaan pikkuisen kovempaa. Järeämmät ylämäet ilman etukäteen otettua vauhtia olivat kyllä hiukan haastavia ajoittain.
Pro ilman kakkosta on kantanut tuon 20km softaa pidellen vähän reilummalla kuormalla mäkisellä matkalla. Siis asfaltilla varsin varmasti, ei ole ollut tarvetta alle tuon murehtia. Tosin softassa ei juurikaan huippuja mutta mäkiin enemmän potkua ja vajaalle akulle myös. Ja omiakin kokemuksia tästä ketjusta haulla.
Muttei 2 eroa merkittävästi joten ihan sama sillä pitäisi onnistua. Varaosiakin saa ja tunnettu lauta, ei tarvitse olla betatestaaja. Ja irtoaa viiteen sataan.

Jousituksia tuossa vehkeessä ei kyllä ole mutta sellaiset on mahdollista jälkiasentaa itse mikäli innostusta on. Tosin ei sekään ilmaista ole.

Muutoin kyllä tuntuu aika tiukat kriteerit olevan. Jos kaikki muu halutaan täyttyvän niin kyllä taitaa uuden sellaisen vehkeen hinnat hipoa nelinumeroista.
Vaikka 8,5" renkaat niin enpä ole varsinaisesti jousitusta kaivannut. Hyvin on päässyt eteenpäin eikä jaloissa tunnu miltään jos ei aja jotain soratietä. Mutta makuasia toki ja tottumiskysymys.
Jälkiasenteisesta taas on ketjussa juttua ja hinnatkin muistelen olleen. Maksaa sen verran, että valmiiksi jousitettu on toki hyvä vaihtoehto. Joka tapauksessa se kestävä ja toimiva jousitus maksaa rahaa. Kysytyssäkin tilanteessa on äkkiä reppu täynnä tavaraa jne ja laudalla painoa yli sata kiloa. Siinä on halppisjousitukselle jo kestämistä.

Mutta tosiaan, tiukkana itsekin pidän noita esitettyjä kriteereitä. Jos noihin kaikkiin sopiva löytyy, jättäisin suorilta ostamatta. Jostain on oikaistu, laatu on heikkoa, takuut eivät pelaa jne. Ja koska huomenna, ei käytettykään varmaan tule kyseeseen.

Edit... Katselin kellon logeja ja viime syksyltä on akullisella reilu 27km ajoa Prolla. Keskinopeus reilu parikymppiä mutta jonkin aikaa päätepisteessä paikallaan joten se laskee toki heti tuota. Taitaa olla ihan maksimia, mitä olen tuolla laudalla ajellut (akun tilaa en muista, pääsin kuitenkin vielä lopun pitkän mäenkin ylös) mutta kolmisen vuotta ja kolmisen tonnia ajetulle 500€ laudalle kuski ja reppu päällä (kait se sata kiloa) mielestäni varsin ok suoritus. Tässä vielä sekin, että lauta kertoi 99% kun lähti liikkeelle. Maltillinen ero mutta tuohan kertoo 100% jo vähän ennen oikeasti täynnä oloa.
Tämä toki matka-ajoa, eli hetki taukoa puolivälissä ja takaisin. Muuten yhtämittaista, ajatushan oli lähinnä kokeilla laudan rajoja. Osin aivan uutta asfalttia toki mutta myös arviolta kilometri soraa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
97
Pro ilman kakkosta on kantanut tuon 20km softaa pidellen vähän reilummalla kuormalla mäkisellä matkalla. Siis asfaltilla varsin varmasti, ei ole ollut tarvetta alle tuon murehtia. Tosin softassa ei juurikaan huippuja mutta mäkiin enemmän potkua ja vajaalle akulle myös. Ja omiakin kokemuksia tästä ketjusta haulla.
Muttei 2 eroa merkittävästi joten ihan sama sillä pitäisi onnistua. Varaosiakin saa ja tunnettu lauta, ei tarvitse olla betatestaaja. Ja irtoaa viiteen sataan.


Vaikka 8,5" renkaat niin enpä ole varsinaisesti jousitusta kaivannut. Hyvin on päässyt eteenpäin eikä jaloissa tunnu miltään jos ei aja jotain soratietä. Mutta makuasia toki ja tottumiskysymys.
Jälkiasenteisesta taas on ketjussa juttua ja hinnatkin muistelen olleen. Maksaa sen verran, että valmiiksi jousitettu on toki hyvä vaihtoehto. Joka tapauksessa se kestävä ja toimiva jousitus maksaa rahaa. Kysytyssäkin tilanteessa on äkkiä reppu täynnä tavaraa jne ja laudalla painoa yli sata kiloa. Siinä on halppisjousitukselle jo kestämistä.

Mutta tosiaan, tiukkana itsekin pidän noita esitettyjä kriteereitä. Jos noihin kaikkiin sopiva löytyy, jättäisin suorilta ostamatta. Jostain on oikaistu, laatu on heikkoa, takuut eivät pelaa jne. Ja koska huomenna, ei käytettykään varmaan tule kyseeseen.
Tässä olisi specsit aika lähelle. Onko nämä E-wayt mistään kotoisin? E-way sähköpotkulauta E6060FRS - Gigantti verkkokauppa

Jousitus pitäisi olla ainakin edessä, kun tulee hiekkateitä ajeltua jonkun verran. Siihen liittyen mitä rengastyyppiä raati suosittelee, jos pitää kestää hiekkätiellä ajoa? Ensin ajattelin ilmarenkaita, mutta onko ne miten herkkiä puhkeamaan? Onko kiinteä vai honeycomb yleisesti parempi/mukavampi?

Minkälaisia merkkejä laadultaan on Ninebot, Niu, GZR?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Tässä olisi specsit aika lähelle. Onko nämä E-wayt mistään kotoisin? E-way sähköpotkulauta E6060FRS - Gigantti verkkokauppa

Jousitus pitäisi olla ainakin edessä, kun tulee hiekkateitä ajeltua jonkun verran. Siihen liittyen mitä rengastyyppiä raati suosittelee, jos pitää kestää hiekkätiellä ajoa? Ensin ajattelin ilmarenkaita, mutta onko ne miten herkkiä puhkeamaan? Onko kiinteä vai honeycomb yleisesti parempi/mukavampi?

Minkälaisia merkkejä laadultaan on Ninebot, Niu, GZR?
Muut voivat ottaa kantaa linkkaamaasi ja noihin pariin muuhun. Kannattanee kuitenkin mainita, mitä lautamallia on katsellut, pyrkii joka valmistajalla olemaan useita ja niissä eroja.
Mutta Nitebot (G30 max) ja Xiaomi (pro / pro2) ovat molemmat niitä peruslautoja, jotka pitkälti toimivat ilman ongelmia ja osia saa jos eivät toimi. Ja haku ketjusta jatkoksi. Niiden osalta siis peruslaudat varsin asiallisia ja kokemuksia paljon täälläkin.

Renkaat varmasti makuasia mutta ainakaan itse en tuossa 8,5" koossa ottaisi umpikumia. Jousitus / rengaskoko toki vaikuttaa mutta siitä huolimatta. Ja Xiaomin osalta tuota vetävää eturengasta (hankalampi vaihtaa) on ollut tarve vaihtaa vain kerran ja silloin oli jo varsin sileä. Takarenkaita on mennyt useampi mutta vain yksi hiekkatiellä ja silloinkin tielle oli ajettu varsin karkeaa mursketta joten eipä voi ihmetellä.

Jos renkaiksi haluaa umpikumia niin mieluusti jo valmiiksi. Taas haku ketjuun ja löytyy kiroamista noiden asentamisesta itse. Rengas itsessään ei maksa oikeastaan mitään mutta jos vaihtoon menee puoli päivää, ei oikein kannata.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 973
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 698
En tiedä onko kuinka luotettava myyjä, mutta nyt saisi aika edulliseen hintaan (627,02€) Ninnibot MAX G30 lautaa ilman postikuluja.


0 syytä ostaa tuolta kun DHGatelta saa halvemmalla ja sieltä on täälläkin foorumilla useampi kappale uitettu perille ja todettu toimivaks. 562€ ja hilut postikuluineen, ei tulleja, tulee puolasta muistaakseni.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
424

0 syytä ostaa tuolta kun DHGatelta saa halvemmalla ja sieltä on täälläkin foorumilla useampi kappale uitettu perille ja todettu toimivaks. 562€ ja hilut postikuluineen, ei tulleja, tulee puolasta muistaakseni.
Migy.se myy Pro2:sta 496€ hintaan. Mä haluaisin luottaa ruotsalaiseen. Mä en kyllä muista oliko se hyvä vai hyvin huono ostaa CDONin kautta näitä jos myyjä on eri kuin CDON itse, eli miten se takuu- ja palautushommissa meni. Meinaan että diilaatko niissä suoraan toimittajan kanssa vai onko CDON kuitenkin välikätenä.


Edit: Tuo migy.se jonka CDON ilmoittaa myyjäksi ei ole validi osoite kun nyt tarkistin, eli ei välttämättä hyvä merkki. :D

Mutta noin yleisesti pohdinta tuosta CDONIsta välikätenä mietityttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 698
Migy.se myy Pro2:sta 496€ hintaan. Mä haluaisin luottaa ruotsalaiseen. Mä en kyllä muista oliko se hyvä vai hyvin huono ostaa CDONin kautta näitä jos myyjä on eri kuin CDON itse, eli miten se takuu- ja palautushommissa meni. Meinaan että diilaatko niissä suoraan toimittajan kanssa vai onko CDON kuitenkin välikätenä.


Edit: Tuo migy.se jonka CDON ilmoittaa myyjäksi ei ole validi osoite kun nyt tarkistin, eli ei välttämättä hyvä merkki. :D

Mutta noin yleisesti pohdinta tuosta CDONIsta välikätenä mietityttää.
Noi kolmannen osapuolen kaupat menee aika varmasti silleen et CDON ei oo tossa minkäänlaisena välikätenä, pelkkänä kauppa-alustana. Eli ne ei ota vastuuta jos takuut menee pieleen tai tuotteessa joku vika, ne ohjaa olemaan myyjään yhteydessä. Noilla ei kuitenkaan mitään muuta tekemistä CDON kanssa oo ku se et ne vaan myy samalla verkkosivulla tavaraa.

Eli melkeen menisin sillä olettamalla et takuuta ei oo. Näissä on muutenkin ihan sysipaskat takuut aina, eikä niille kannata ihan kauheasti antaa painoarvoa noin muutenkaan. Lisäks tolla hintaerolla ottaisin ton ylemmän Max G30 ellei nyt jostain syystä se oo just ihan ehdoton ei.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
424
Noi kolmannen osapuolen kaupat menee aika varmasti silleen et CDON ei oo tossa minkäänlaisena välikätenä, pelkkänä kauppa-alustana. Eli ne ei ota vastuuta jos takuut menee pieleen tai tuotteessa joku vika, ne ohjaa olemaan myyjään yhteydessä. Noilla ei kuitenkaan mitään muuta tekemistä CDON kanssa oo ku se et ne vaan myy samalla verkkosivulla tavaraa.

Eli melkeen menisin sillä olettamalla et takuuta ei oo. Näissä on muutenkin ihan sysipaskat takuut aina, eikä niille kannata ihan kauheasti antaa painoarvoa noin muutenkaan. Lisäks tolla hintaerolla ottaisin ton ylemmän Max G30 ellei nyt jostain syystä se oo just ihan ehdoton ei.
Niin kato perhana se olikin Segway. Mä jotenkin luin et se olis kanssa ollut Xiaomi. Kyllä joo sen tuohon hintaan kans ottaisin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Onko jollain käyttökokemusta näistä?



Eli tuo on nyt asennettu lautaani. On Aliexpressistä ostettu suora kopio tuosta sikahintaisesta, vähän aikaa sitten Youtubessa agressiivisesti melkein joka mainostauolla mainostetusta tärinävaimennetusta QuadLock-puhelinpidikkeestä:


Hinta on noin kymmenesosa alkuperäisestä. Fyysisesti näyttää nopealla tarkastelulla suurin piirtein yksi yhteen. Mutta tuntuu niin perkeleen heppoiselta, etten kyllä suin surminkaan mielellään lähtisi käytännössä kokeilemaan omalla S21 Ultralla, että pysyykö puhelin vai lentääkö kaaressa irti X ajan kuluttua? Kriittisestä kohdasta tuo on kiinni pelkästää noilla hyvin kapeilla ja varsin ohuilla muovikielekkeillä. Mutta toisaalta, jos merkkituote on ainakin ulkoisesti samanlaisella rakenteella, niin...mene ja tiedä?

edit: Yritän tällä siis lähteä ratkomaan tuota ongelmaa, kun puhelimella navigoinnista ei tunnu laudan kanssa tulevan hevon h*lvettiä. Kompassi näyttää 70-90% ajasta päin persettä, usein vaikka sen olisi kalibroinut pahimmillaan ennen edellistä mutkaa. Täsmälleen sama juttu edellisellä puhelimella, joka oli S20 Ultra. Epäilen, että jäykkä kytkentä laudan runkoon tuollaisella metallisella telineellä saa tärinästä johtuen elektronisen kompassiin sekoamaan ja näyttämään päin h*lvettiä. Erittäin usein menosuuntaa osoittava nuoli näyttää suoraan tai lähes suoraan alaspäin, mikä antaa näytöllä noin sentin pelivaran ennakoida ylösalaisin olevaa karttaa. Suuren tai jopa suurimman osan ajasta nuoli näyttää vähintään 90-astetta väärään suuntaan. Tuntuu siltä ja olen myös lukenut, että tuo kova runkotärinä ei tee hyvää optiselle kuvanvakaimellekaan. Kerran muuten yritin kuvata laudalla yhden ajon puhelin tuollaisessa metallisessa, ~7cm varrella varustetussa telineessä. Videosta ei saanut yhtään mitään selvää koska tärinä teki siitä alusta loppuun täyttä suttua.

edit2: Taidan ensin kokeilla jollain rikkinäisellä romupuhelimella, jos löydän sellaisen jostain ja vedän agressiivisen testilenkin kuoppaisella reitillä. Siitä sitten alustavat johtopäätökset kannattaa telineeseen laittaa arvotavaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
682
Onko jollain käyttökokemusta näistä?



Eli tuo on nyt asennettu lautaani. On Aliexpressistä ostettu suora kopio tuosta sikahintaisesta, vähän aikaa sitten Youtubessa agressiivisesti melkein joka mainostauolla mainostetusta tärinävaimennetusta QuadLock-puhelinpidikkeestä:


Hinta on noin kymmenesosa alkuperäisestä. Fyysisesti näyttää nopealla tarkastelulla suurin piirtein yksi yhteen. Mutta tuntuu niin perkeleen heppoiselta, etten kyllä suin surminkaan mielellään lähtisi käytännössä kokeilemaan omalla S21 Ultralla, että pysyykö puhelin vai lentääkö kaaressa irti X ajan kuluttua? Kriittisestä kohdasta tuo on kiinni pelkästää noilla hyvin kapeilla ja varsin ohuilla muovikielekkeillä. Mutta toisaalta, jos merkkituote on ainakin ulkoisesti samanlaisella rakenteella, niin...mene ja tiedä?

edit: Yritän tällä siis lähteä ratkomaan tuota ongelmaa, kun puhelimella navigoinnista ei tunnu laudan kanssa tulevan hevon h*lvettiä. Kompassi näyttää 70-90% ajasta päin persettä, usein vaikka sen olisi kalibroinut pahimmillaan ennen edellistä mutkaa. Täsmälleen sama juttu edellisellä puhelimella, joka oli S20 Ultra. Epäilen, että jäykkä kytkentä laudan runkoon tuollaisella metallisella telineellä saa tärinästä johtuen elektronisen kompassiin sekoamaan ja näyttämään päin h*lvettiä. Erittäin usein menosuuntaa osoittava nuoli näyttää suoraan tai lähes suoraan alaspäin, mikä antaa näytöllä noin sentin pelivaran ennakoida ylösalaisin olevaa karttaa. Suuren tai jopa suurimman osan ajasta nuoli näyttää vähintään 90-astetta väärään suuntaan. Tuntuu siltä ja olen myös lukenut, että tuo kova runkotärinä ei tee hyvää optiselle kuvanvakaimellekaan. Kerran muuten yritin kuvata laudalla yhden ajon puhelin tuollaisessa metallisessa, ~7cm varrella varustetussa telineessä. Videosta ei saanut yhtään mitään selvää koska tärinä teki siitä alusta loppuun täyttä suttua.

edit2: Taidan ensin kokeilla jollain rikkinäisellä romupuhelimella, jos löydän sellaisen jostain ja vedän agressiivisen testilenkin kuoppaisella reitillä. Siitä sitten alustavat johtopäätökset kannattaa telineeseen laittaa arvotavaraa.
Tuosta ei kokemusta, mutta alkuperäinen Quadlock toimii oikein hyvin maastopyöräilyssä jne. Ei ongelmia irtoamisen kanssa vaikka ajelen juurakoissa, kallioilla, kaikenlaisissa maastoissa jne. Ja monesti kaaduttu pyörän kanssa. 5 vuotta ollut käytössä eri puhelimien kanssa ja ei mitään ongelmia.

Toki tuosta kopiosta en voi sanoa mitään.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
97

Mitäs mieltä asiantuntijat on tästä?
Mahtaako tuosta 1-putkisesta etujousituksesta olla mihinkään?
Toimiiko tuo takajarru pelkästään regenillä?
Alkaa osumaan specsit ja hinta aika hyvin. 599 € Segwayn kaupasta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
682

Mitäs mieltä asiantuntijat on tästä?
Mahtaako tuosta 1-putkisesta etujousituksesta olla mihinkään?
Toimiiko tuo takajarru pelkästään regenillä?
Alkaa osumaan specsit ja hinta aika hyvin. 599 € Segwayn kaupasta.
Takajarru pelkällä regenillä on hieman ongelmallinen. Esim kun akku on täynnä (eli esim kotoa lähtiessä voi tulla yllätyksiä) ei takajarru voi toimia (virran pitää mennä jonnekkin, ja tuskin tuossa on laitettu jarrua varten vastuksia, jossa poltetaan monta sataa (ellei jopa tuhansia) watteja lämmöksi. Olisi aikamoinen kiuas.

Toinen ongelma on, että talvella kun akku on alle 0 asteinen ei regen toimi. Tai jos toimii niin hajottaa kennot nopeasti.

Lisäksi regen ei jarruta nollaan, vaan kun nopeus putoaa noin alle 5km/h ei sieltä saada tarpeeksi virtaa, jolloin jarrutusta ei enää tapahdu. Toki jos ohjain tukee active braking ominaisuutta niin tämä ongelma saadaan hoidettua. Mutta tällöin se jarrutus täysin pysähdyksiin käyttääkin akusta virtaa jarrutukseen. Itsellä esim näin sähköpyörässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 698
Takajarru pelkällä regenillä on hieman ongelmallinen. Esim kun akku on täynnä (eli esim kotoa lähtiessä voi tulla yllätyksiä) ei takajarru voi toimia (virran pitää mennä jonnekkin, ja tuskin tuossa on laitettu jarrua varten vastuksia, jossa poltetaan monta sataa (ellei jopa tuhansia) watteja lämmöksi. Olisi aikamoinen kiuas.

Toinen ongelma on, että talvella kun akku on alle 0 asteinen ei regen toimi. Tai jos toimii niin hajottaa kennot nopeasti.

Lisäksi regen ei jarruta nollaan, vaan kun nopeus putoaa noin alle 5km/h ei sieltä saada tarpeeksi virtaa, jolloin jarrutusta ei enää tapahdu. Toki jos ohjain tukee active braking ominaisuutta niin tämä ongelma saadaan hoidettua. Mutta tällöin se jarrutus täysin pysähdyksiin käyttääkin akusta virtaa jarrutukseen. Itsellä esim näin sähköpyörässä.
Samalla tavallahan toi menee muissakin takavetosissa aikalailla. Ei siellä takana oo kun se sähköjarru. Edessä tossakin levyjarru ja sehän toimii kahvasta aina. Sähköjarru mukana vaan tehostamassa jarrutusta.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
479
Mahtaako tuosta 1-putkisesta etujousituksesta olla mihinkään?
Toimiiko tuo takajarru pelkästään regenillä?
Kovin pieneltä näyttää jousen liikerata, toisaalta tuskin siitä haittaakaan on. Ja Ninebotin elektroninen jarru jaksaa vetää renkaan lukkoonkin jos tarve.
(tosin toi F2 fleksaa luistonesto-ominaisuudellaan niin liekkö ABS?)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Takajarru pelkällä regenillä on hieman ongelmallinen. Esim kun akku on täynnä (eli esim kotoa lähtiessä voi tulla yllätyksiä) ei takajarru voi toimia (virran pitää mennä jonnekkin, ja tuskin tuossa on laitettu jarrua varten vastuksia, jossa poltetaan monta sataa (ellei jopa tuhansia) watteja lämmöksi. Olisi aikamoinen kiuas.

Toinen ongelma on, että talvella kun akku on alle 0 asteinen ei regen toimi. Tai jos toimii niin hajottaa kennot nopeasti.

Lisäksi regen ei jarruta nollaan, vaan kun nopeus putoaa noin alle 5km/h ei sieltä saada tarpeeksi virtaa, jolloin jarrutusta ei enää tapahdu. Toki jos ohjain tukee active braking ominaisuutta niin tämä ongelma saadaan hoidettua. Mutta tällöin se jarrutus täysin pysähdyksiin käyttääkin akusta virtaa jarrutukseen. Itsellä esim näin sähköpyörässä.
Jarruvastuksista olen kirjoitellut joskus aikaisemmin mutta yhtään lautaa en muista mainitun, jossa näin olisi tehty. Mikään ongelmahan niitä ei olisi laittaa mutta valmistajat säästävät tuossakin. Se hävitettävä teho on kuitenkin varsin hetkellistä eikä näistä peruslaudoista irtoa mitään tuhansia watteja.

Se taas taitaa olla kovinkin harvoin ongelma, ettei kylmä akku ota vastaan. Lämpiää kohtuullisen nopeaan kuitenkin ja moni pitää lautaansa sisällä muutoinkin, ei vain pakkasella. Paremmin täydellä akulla tulee vastaan, varsinkin jos heti on tarjolla alamäkeä. Mutta lisähän tuo on ja niin siihen pitää suhtautua.

Se on eri, millaisen termin valmistaja keksisi mutta kyllä, moottoria voidaan jarruttaa aktiivisesti ja monessa paikassa näin tehdäänkin. Laudoissakin voisi tehdä varsin helposti jos valmistaja kokisi tarpeelliseksi.

Samalla tavallahan toi menee muissakin takavetosissa aikalailla. Ei siellä takana oo kun se sähköjarru. Edessä tossakin levyjarru ja sehän toimii kahvasta aina. Sähköjarru mukana vaan tehostamassa jarrutusta.
Ja myös etuvetosissa. Harvassa kevyemmän luokan pelissä on mekaanista jarrua molemmissa päissä.
Eli jos asiaa pitää tosiaan ongelmana, valikoimasta karsiutuvat jokseenkin kaikki edullisemman pään laudat.

Ja Ninebotin elektroninen jarru jaksaa vetää renkaan lukkoonkin jos tarve.
(tosin toi F2 fleksaa luistonesto-ominaisuudellaan niin liekkö ABS?)
Tuohan vaatisi ensinnäkin jarrukahvaan asennon tunnistuksen ja jarrujen säädön sen mukaisesti, että ovat balanssissa. Pelkällä jarruttaa/ei jarruta tiedolla kahvalta tuo olisi järjetön. Ja mistä edes tulee tarve ja mikä sen tarpeen määrittelee?
Suurempi ongelma on @Niksu mainitsema. Se jarruvoima kun heikkenee pyörintänopeuden laskiessa, nollassa sitä ei ole ollenkaan näillä normeilla talteen ottavilla.
Edit: Ja tässähän siis syy siihenkin, miksi mitään abs:ää ei erikseen tarvita, se kun tulee automaattisesti. Fiksumpaan ratkaisuun taas tarvitaan sen moottorittoman pyörintänopeuskin. Muutoin ei ole referenssiä tarjolla.

Muistelen tätä joskus epäilleeni ja epäilen myös jatkossa kunnes aiheesta on jotain faktaa. Tai vaikka video. Jos jarruttaa lukkoon asti, on lukossa myös lauta paikallaan. Eli rengas ylös eikä onnistu pyörittäminen.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 973

Tuolta saisi Ninebot max G2E:tä hyvään hintaan.
Oliko tämä juuri se malli missä kaasu jäi pohjaan itsestään? Siis muutamia raportteja lukenut siitä käyttäjiltä.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
97
Oliko tämä juuri se malli missä kaasu jäi pohjaan itsestään? Siis muutamia raportteja lukenut siitä käyttäjiltä.
Tuo kaasun pohjaan jääminen johtuu mahdollisesti siitä, että appista on käyttöön cruise siihen kaasun puolelle (pidä 5sec asennossa) ja siinä on joku bugi. Sen cruisen saa valittua myös nappiin vasemmalle kädelle, jolloin ongelma kuulema poistuu. Näin raportoitiin yhdessä revikassa koskien F2 Prota, jossa on sama systeemi.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
97

Tuolta saisi Ninebot max G2E:tä hyvään hintaan.
600 budjetti vähän lipesi ja laitoin tilaukseen. Katsotaan minkälainen säätö tulee. Ruotsin foorumilla joku oli saanut ilmaisella toimituksella kotiin asti muutamassa päivässä. Toiselta oli P65 tilauksen jälkeen alettu pyytämään toimituskuluja. Maksoin paypalilla niin saa ainakin rahat takaisin, jos menee vaikeaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 698
600 budjetti vähän lipesi ja laitoin tilaukseen. Katsotaan minkälainen säätö tulee. Ruotsin foorumilla joku oli saanut ilmaisella toimituksella kotiin asti muutamassa päivässä. Toiselta oli P65 tilauksen jälkeen alettu pyytämään toimituskuluja. Maksoin paypalilla niin saa ainakin rahat takaisin, jos menee vaikeaksi.
Tulee jousitukselle hintaa kyllä. Puhumattakaan siitä et tossa on firmiksessä se mahdottoman mukava bugi et kaasu hirttää ohjelmallisesti kiinni, eli jää päälle vaikka kaasu olis lepoasennossa. Muuten sama vehje melkeenpä, tismalleen sama akkukin. Moottorissa ehkä pieni ero.

Jollain suomalaisella tollanen on nyt tuolla Itämeren pohjassa kaasun hirttämisen takia, et semmonen vehje.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Osaako kukaan sanoa, käykö Inokim OXO:n vakkarisisärengas mahd. Zero 10X:n sisärenkaaksi?

Mitä Zero 10X:n vakioulkorenkaasta kannattaa maksaa? Tuli eka rengasrikko. Eturengas tyhjä. Vaikka vielä ehkä selviää sisärenkaan vaihdolla, niin oli herätys, että nyt korkea aika ostaa pari rengasta varastoon.

Haluan asfaltilla mahd. rullaavat, eli tän tyyppiset miedosti kuvioidut vakiorenkaat:

Onko 20,50€ toimareineen paha ulko- ja sisärenkaasta?

rengas.jpg


Ilmeisesti 10X:ään menee molemmat 10x2,5- ja x3,0-koot? Ja enemmänkin, onko hirveästi väliä käyttääkö x2,5- tai x3-levyistä sisäkumia samanlevyisen ulkorenkaan kanssa, eli pitääkö välttämättä mätsätä? Meinaan jos noissa nykyisissä ei lue mitään, niin ei mitään hajua kumpaa ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
35
600 budjetti vähän lipesi ja laitoin tilaukseen. Katsotaan minkälainen säätö tulee. Ruotsin foorumilla joku oli saanut ilmaisella toimituksella kotiin asti muutamassa päivässä. Toiselta oli P65 tilauksen jälkeen alettu pyytämään toimituskuluja. Maksoin paypalilla niin saa ainakin rahat takaisin, jos menee vaikeaksi.
Tilasin oman G2 tuosta lafkasta ja kyllä se sieltä ihan perille asti tuli. PostNL toimi tuossa kuriirina Suomeen asti ja heillä oli jotain kovia ruuhkia vielä alkukesästä niin toimitukseen taisi mennä vajaa 3 viikkoa.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
97
Tilasin oman G2 tuosta lafkasta ja kyllä se sieltä ihan perille asti tuli. PostNL toimi tuossa kuriirina Suomeen asti ja heillä oli jotain kovia ruuhkia vielä alkukesästä niin toimitukseen taisi mennä vajaa 3 viikkoa.
Tuli jo Traking PostNL:lle. Toivottavasti valuu nopeammin perille kuin sinun tilaus :D
Mitä olet muuten tykännyt kapineesta?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Osaako kukaan sanoa, käykö Inokim OXO:n vakkarisisärengas mahd. Zero 10X:n sisärenkaaksi?

Mitä Zero 10X:n vakioulkorenkaasta kannattaa maksaa? Tuli eka rengasrikko. Eturengas tyhjä. Vaikka vielä ehkä selviää sisärenkaan vaihdolla, niin oli herätys, että nyt korkea aika ostaa pari rengasta varastoon.

Haluan asfaltilla mahd. rullaavat, eli tän tyyppiset miedosti kuvioidut vakiorenkaat:

Onko 20,50€ toimareineen paha ulko- ja sisärenkaasta?



Ilmeisesti 10X:ään menee molemmat 10x2,5- ja x3,0-koot? Ja enemmänkin, onko hirveästi väliä käyttääkö x2,5- tai x3-levyistä sisäkumia samanlevyisen ulkorenkaan kanssa, eli pitääkö välttämättä mätsätä? Meinaan jos noissa nykyisissä ei lue mitään, niin ei mitään hajua kumpaa ovat.
Orkkis puhjennut sisäkumi on 10x2,0. Voiko laittaa 10x2,5? Ei ole nyt muuta.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
35
Tuli jo Traking PostNL:lle. Toivottavasti valuu nopeammin perille kuin sinun tilaus :D
Mitä olet muuten tykännyt kapineesta?
Todella loistava peli ollut ainakin tähän asti. Noin 200km ajettu lähinnä työmatkaa. Tuo on ensimmäinen oma skuutti mutta ainakin noihin vuokravehkeisiin verrattuna huomattavasti mukavampi ajaa
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
8
Mistä porukka on tilannut Ninebot Segway Max G30 vararenkaita? Alkais oleen tarvetta päivittää kummatkin renkaat uusiin. Mieluiten ihan ilmarenkaat.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 973
Mistä porukka on tilannut Ninebot Segway Max G30 vararenkaita? Alkais oleen tarvetta päivittää kummatkin renkaat uusiin. Mieluiten ihan ilmarenkaat.
Kannattaa sitten olla tarkkana, että renkaassa on sisällä se reikiä ennalta paikkaava geelipatja.

Ne renkaat mitä olen katsonut eBaysta sekä AliExpressistä, ovat olleet järjestäen ilman geelipatjaa.

Tuolta saa varmasti aitoja varaosia, mutta hintaakin tulee jonkin verran.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 698
Osaako kukaan sanoa, käykö Inokim OXO:n vakkarisisärengas mahd. Zero 10X:n sisärenkaaksi?

Mitä Zero 10X:n vakioulkorenkaasta kannattaa maksaa? Tuli eka rengasrikko. Eturengas tyhjä. Vaikka vielä ehkä selviää sisärenkaan vaihdolla, niin oli herätys, että nyt korkea aika ostaa pari rengasta varastoon.

Haluan asfaltilla mahd. rullaavat, eli tän tyyppiset miedosti kuvioidut vakiorenkaat:

Onko 20,50€ toimareineen paha ulko- ja sisärenkaasta?



Ilmeisesti 10X:ään menee molemmat 10x2,5- ja x3,0-koot? Ja enemmänkin, onko hirveästi väliä käyttääkö x2,5- tai x3-levyistä sisäkumia samanlevyisen ulkorenkaan kanssa, eli pitääkö välttämättä mätsätä? Meinaan jos noissa nykyisissä ei lue mitään, niin ei mitään hajua kumpaa ovat.
Orkkis puhjennut sisäkumi on 10x2,0. Voiko laittaa 10x2,5? Ei ole nyt muuta.


Jos se mahdollisimman tasanen kyyti on hakusessa niin osta sit nää. On oikeeta kumia ja pitääkin ihan eri tavalla, puhumattakaan siitä et noissa ei mitään ylimääräsiä pomputuksia tuu ilmenemään. Aika turha renkaissa pihistellä ku niillä menee kuitenkin kilometrejä aika runsaasti sit loppupeleissä.

Sisäkumiks menee mitä tahansa 10x2 ja 10x2.5 väliltä, ei oo väliä juurikaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Tuossa renkaanvaihdossa jätin yhden jarrulevyn pulteista pois, kun oli pirun tiukassa ja kuusiokolokanta vähän muljaantui, ettei parane enää laittaa takaisin. Saisko noita jostain pk-seudulta kilohintaan? Oisko tuo ihan vaan lyhyt kupukantainen M5-peruspultti? Paitsi, että tuossa saattaa tuo kaulan alku olla paksumpi, kierteetön verrattuna normiin.

20230728_182902.jpg


20230728_182921.jpg


20230728_182850.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 351
Viestejä
4 280 914
Jäsenet
71 656
Uusin jäsen
Rokirambo

Hinta.fi

Ylös Bottom