Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Tämä oli se vanha tapa, mutta mahtaako toimia nykyisen version kanssa? Sujui tuo jollain toisellakin apilla, mutta tämä muisti... :hmm:
Visible numeric battery? Mainittiin siis linkin takana. Pitänee itsekin laittaa kokeiluun. BLE:n downgrade onnistui viime kesänä vielä tuolla samalla appsilla ihan mallikkaasti mutta siitähän on tosiaan vuosi kun lumien vuoksi ei ole tullut räplättyä/opiskeltua näitä juttuja lainkaan.

Mutta ihan asian sivusta mainitakseni jos jotakuta kiinnostaa näitä juttuja seurata niin Redditin /r/ElectricScooters kuin myös Scooterhacking.org -sivusto ovat aktiivisia Discordissa omilla palvelimillaan. Kummassakin hyvää keskustelua lautojen ympäriltä. Itse pitäisi taas kevään myötä aktivoitua tuolla että pääsee jyvälle uusimmista jutuista.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 925
Kaksi päällä ajettu ja vain toinen ennätti hypätä pois ennen kuin törmäsi auton kanssa.
Alakoulua käyvä sähköpotkulautailija jäi auton alle Laitilassa ja loukkaantui.

Sähköpotkulautailija ajoi vastaantulevien kaistalla Laitilan keskustassa perjantaina iltapäivällä. Koulutien ja Keskuskadun risteykseen ajanut autoilija ei huomannut häntä, vaan törmäsi sähköpotkulautailijaan. Lautailijalla oli kyydissään yksi alle 15-vuotias, joka hyppäsi pois ennen törmäystä. Nuori loukkaantui ja hänet kuljetettiin sairaalaan.

Lounais-Suomen poliisi tiedotti onnettomuudesta tiistaina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 675
Kaksi päällä ajettu ja vain toinen ennätti hypätä pois ennen kuin törmäsi auton kanssa.
Ja vastakkaisella kaistalla vielä, et ei nyt sinällänsä mikään yllätys jos sieltä joku risteyksestä päälle tulee.

Toki harmi et näin kävi mut en tiedä voiko tässä oikeastaan ketään muuta syyttää kun itteensä jos kakspäällä menee vastakkaista kaistaa oletettavasti ajotiellä.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
270
Ww3 käydään skuutilla kakspäällä ajavien ja sitä vastustavien välillä.


En pysty ymmärtämään teidän kantaanne ja perustelut tuntuvat todella hatarilta, jopa olemattomilta. Olen jo kaksi kesää ajellut gf:n kanssa kakspäällä lukuisat kerrat kakspäällä. Kiihtyvyys ja nopeus laskee niin paljon että jo lisäpaino ainoastaan lisää turvallisuutta ajattaessa. Jarrutusmatkan lyhentymistä en ole huomannut, kun vauhti on muutenkin n. 15kmh, että vuokralaudat pysähtyy jo itsestään. Lisäksi, gf on sopivasti päätä lyhyempi joten hän on edessä. Ohjaan lautaa kädet ollessa gfn ympärillä, joten gf ei voi tippua kyydistä.
Poliisitkaan eivät ole puuttuneet ajamiseen, vaikka valoissa odottavan poliisiauton edestä olen pariin kertaan ajanut kakspäällä, sellaisella verkkaisella 15kmh vauhdilla, että voisivat käyttää riittävän ajan harkintaan ja sitten kävellä eteeni. Mutta ei. Hymyilevät ja vilkuttavat ja jatkavat matkaansa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 925
Kyllä me uskotaan, että olet maailman paras potkulautakuski ja kaksi päällä on sallittua ja suositeltua ajaa kun poliisitkaan eivät siihen puutu.

Harmi kun poliisit eivät pysähtyneet ja antaneet tikkareita.

Jatka vaan samalla tavalla ajamista ja jokainen meistä muista voi itse päätellä mikä on sallittua ja ennen kaikkea järkevää.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
270
Kaksi päällä ajettu ja vain toinen ennätti hypätä pois ennen kuin törmäsi auton kanssa.
Tämäkään uutinen ei edes liity mitenkään kaksipäällä ajamisen kuviteltuun vaarallisuuteen, vaan vastaantulijoiden kaistalla ajamiseen ja kahden nuoren pällin toilailuihin.
Keksityt perustelut kaksipäällä ajamista vastaan tekevät keskustelusta vain naurettavan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Ww3 käydään skuutilla kakspäällä ajavien ja sitä vastustavien välillä.


En pysty ymmärtämään teidän kantaanne ja perustelut tuntuvat todella hatarilta, jopa olemattomilta. Olen jo kaksi kesää ajellut gf:n kanssa kakspäällä lukuisat kerrat kakspäällä. Kiihtyvyys ja nopeus laskee niin paljon että jo lisäpaino ainoastaan lisää turvallisuutta ajattaessa. Jarrutusmatkan lyhentymistä en ole huomannut, kun vauhti on muutenkin n. 15kmh, että vuokralaudat pysähtyy jo itsestään. Lisäksi, gf on sopivasti päätä lyhyempi joten hän on edessä. Ohjaan lautaa kädet ollessa gfn ympärillä, joten gf ei voi tippua kyydistä.
Poliisitkaan eivät ole puuttuneet ajamiseen, vaikka valoissa odottavan poliisiauton edestä olen pariin kertaan ajanut kakspäällä, sellaisella verkkaisella 15kmh vauhdilla, että voisivat käyttää riittävän ajan harkintaan ja sitten kävellä eteeni. Mutta ei. Hymyilevät ja vilkuttavat ja jatkavat matkaansa.
Pystytkö vannomaan että tämä pitää kutinsa jokaisen kuskin kohdalla? Koska muutoin peruste että "Kyllä mä pystyn" on hatarin mahdollinen yhtään millekään.
Itse en ole kaksipäällä skuutilla ajanut mutta kokemusta muista kaksirenkaisista laitteista kaksin ajaen kyllä on. Ohjaaminen on poikkeuksetta haastavampaa koska kallistukset kääntyessä eivät ole mitenkään synkassa niin hyvin kuin yksin ajaessa. Myös tien epätasaisuuksiin pitää olla hyvin varautunut, molempien. Jos apukuski ei huomaa kuoppaa niin tasapaino horjuu hyvin nopeasti ja sitten kaadutaan.
Kaksin ajaen homma vaatii keskittymistä ja osaamista molemmilta. Useasti varsinkin nuorempien kuskien kohdalla laitteella saatetaan kyydittää kaveria jolla ei välttämättä ole ajokokemusta ja tätä ymmärrystä niin paljon, jolloin riskit ovat suuremmat

Onneksi teidän tapauksessane käyttäjien mittasuhteet osuvat yksiin kuten mainitsit, kuin myös yhdessä ajetut kilometrit karttavat kokemusta. Mutta näitä etuja ei voi olettaa olevan kaikilla.

Kaksipäällä ajo on aina suurempi riski kuin yksin ajaessa ja niihin riskeihin pitää olla varautunut jos ei aio olla täysi aikapommi liikenteessä.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
65
Ww3 käydään skuutilla kakspäällä ajavien ja sitä vastustavien välillä.


En pysty ymmärtämään teidän kantaanne ja perustelut tuntuvat todella hatarilta, jopa olemattomilta. Olen jo kaksi kesää ajellut gf:n kanssa kakspäällä lukuisat kerrat kakspäällä. Kiihtyvyys ja nopeus laskee niin paljon että jo lisäpaino ainoastaan lisää turvallisuutta ajattaessa. Jarrutusmatkan lyhentymistä en ole huomannut, kun vauhti on muutenkin n. 15kmh, että vuokralaudat pysähtyy jo itsestään. Lisäksi, gf on sopivasti päätä lyhyempi joten hän on edessä. Ohjaan lautaa kädet ollessa gfn ympärillä, joten gf ei voi tippua kyydistä.
Poliisitkaan eivät ole puuttuneet ajamiseen, vaikka valoissa odottavan poliisiauton edestä olen pariin kertaan ajanut kakspäällä, sellaisella verkkaisella 15kmh vauhdilla, että voisivat käyttää riittävän ajan harkintaan ja sitten kävellä eteeni. Mutta ei. Hymyilevät ja vilkuttavat ja jatkavat matkaansa.
Ootteleppa vaan kunnes "gf" muuttuu ensin emännäksi, sitten eukoksi... Sitä ennen jopa suosittelen kaksipäällä ajoa. ;-)
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
270
Pystytkö vannomaan että tämä pitää kutinsa jokaisen kuskin kohdalla? Koska muutoin peruste että "Kyllä mä pystyn" on hatarin mahdollinen yhtään millekään.
Itse en ole kaksipäällä skuutilla ajanut mutta kokemusta muista kaksirenkaisista laitteista kaksin ajaen kyllä on. Ohjaaminen on poikkeuksetta haastavampaa koska kallistukset kääntyessä eivät ole mitenkään synkassa niin hyvin kuin yksin ajaessa. Myös tien epätasaisuuksiin pitää olla hyvin varautunut, molempien. Jos apukuski ei huomaa kuoppaa niin tasapaino horjuu hyvin nopeasti ja sitten kaadutaan.
Kaksin ajaen homma vaatii keskittymistä ja osaamista molemmilta. Useasti varsinkin nuorempien kuskien kohdalla laitteella saatetaan kyydittää kaveria jolla ei välttämättä ole ajokokemusta ja tätä ymmärrystä niin paljon, jolloin riskit ovat suuremmat

Onneksi teidän tapauksessane käyttäjien mittasuhteet osuvat yksiin kuten mainitsit, kuin myös yhdessä ajetut kilometrit karttavat kokemusta. Mutta näitä etuja ei voi olettaa olevan kaikilla.

Kaksipäällä ajo on aina suurempi riski kuin yksin ajaessa ja niihin riskeihin pitää olla varautunut jos ei aio olla täysi aikapommi liikenteessä.
Lol.

Ihan kun se olisi mun vastuulla että jokainen muukin osaa ajaa? Mulle riittää että minä osaan. Kovasti ihmettelen niitä, jotka ei osaa.
Kaikkihan nyt ei osaa edes pyörällä ajaa. Ja jotkut ajaa kännissäkin. Oikeisiin menopeleihin vaaditaankin jo kortti, eikä se ole mun ongelma varmistaa niitäkään, vaikka multa kortti sattuukin löytymään.

Voiko olla että kaikki mun kakspäällä ajetut kilometrit liittyy siihen, että kun muija on edessä, käsieni välissä seisomassa, eikä takana? Sekä siihen että nopeus ja kiihtyvyys on huomattavasti paljon alhaisempia vrt. yksin ajattaessa.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Lol.

Ihan kun se olisi mun vastuulla että jokainen muukin osaa ajaa? Mulle riittää että minä osaan. Kovasti ihmettelen niitä, jotka ei osaa.
Kaikkihan nyt ei osaa edes pyörällä ajaa. Ja jotkut ajaa kännissäkin. Oikeisiin menopeleihin vaaditaankin jo kortti, eikä se ole mun ongelma varmistaa niitäkään, vaikka multa kortti sattuukin löytymään.

Voiko olla että kaikki mun kakspäällä ajetut kilometrit liittyy siihen, että kun muija on edessä, käsieni välissä seisomassa, eikä takana? Sekä siihen että nopeus ja kiihtyvyys on huomattavasti paljon alhaisempia vrt. yksin ajattaessa.
Jos sä käytät perusteluna omia ajotapojasi ja -taitojasi sille että kaksipäällä ajo on täysin turvallista niin sehän on sama kuin minä sanoisin että silmät kiinni autolla ajo on turvallista koska en ole koskaan kolaroinut vaikka välillä yövuorosta tullessa on silmä hetkeksi ummistunut.
Ei se silti tee silmät kiinni ajosta turvallista.

Kuten jo yllä mainitsin niin jonkun asian perustelu hyvänä ja turvallisena sen perusteella että ei mulle ole käynyt mitään on typerintä mitä olen hetkeen kuullut.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
270
Sama kun sanoisi että veitset pitää kieltää koska ne on teräviä eikä kaikki osaa niitä käyttää. Huutista :D
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 549
Lol.

Ihan kun se olisi mun vastuulla että jokainen muukin osaa ajaa? Mulle riittää että minä osaan. Kovasti ihmettelen niitä, jotka ei osaa.
Tää on tosi hyvä pitää mielessä siinä kohtaa, kun se rattijuoppo osuu vastaan. Siinä kun kokeilee osaamattomuuden lainalaisuuksia peltiä vastaan skuuttinsa kanssa kaks päällä niin voi vaikka puristaa tyttistä vähän kovemmin airbageista, jos muu ei enää auta.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Molemmissa välineissä on tietyt tavat millä niitä käytetään ja mikäli niitä käytetään sen mukaisesti, ovat riskit pienemmät.
Jos kikkailet skuutilla kakspäällä tai heittelet veitsiä ilmaan niin juttuja voi sattua.
On myös tietty syy miksi veitsiä ei anneta pienille lapsille. Skuuttejakaan ei pitäisi. Heille ei ole kehittynyt riittävästi tervettä järkeä niiden turvalliseen käyttöön.

Mutta jos haluat veitsiä heitellä niin omalla vastuulla ja yksin niin sitten on oma käsi johon voi sattua. Kaveria niillä ei heitellä.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
270
Minä ajattelen että kakspäällä ajaminen on täysin normaalia, sinä et. Analogiaani ajatellen, tarkoitin veitsien *normaalia* käyttöä, enkä mitään heittelyä, tietenkään. Näemmä asiat ilmeisen eri tavoin.
No, samapa tuo. Minä en tule muuttamaan kantaani. Eikä varmaan tämän ketjun vastaan vänkääjätkään. Ajakaa miten ajatte. Niin ajan minäkin.
Jätän aiheen omalta osaltani tähän.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
Onko kukaan koristellut lautaa jollain heijastenaruilla tms? Koitin etsiä pinkkiä tms heijaistetarraa jota voisi kietoa vähän tangon ympärille. Helpottaa skuutin löytämistä pyöräparkista ja ehkä varkaitakaan ei niin kiinnosta räikeää laitetta varastaa.


Niin joo. Onko kukaan törmännyt tällaiseen että Mi Pro 2 Bluetooth ei mene päälle käynnistäessä? Kokeilin googlettaa mutta en löytänyt mitään.

Edit: Ah. Tuo softa ei halunnut yhdistää jos oli muita Bluetooth laitteita kuten kello yhdistettynä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Onko kukaan koristellut lautaa jollain heijastenaruilla tms? Koitin etsiä pinkkiä tms heijaistetarraa jota voisi kietoa vähän tangon ympärille. Helpottaa skuutin löytämistä pyöräparkista ja ehkä varkaitakaan ei niin kiinnosta räikeää laitetta varastaa.


Niin joo. Onko kukaan törmännyt tällaiseen että Mi Pro 2 Bluetooth ei mene päälle käynnistäessä? Kokeilin googlettaa mutta en löytänyt mitään.
Koristedecalia löytyy. Muistaakseni niitä saa itse myös suunnitella. Mulla oli tuon akkupakin sivun ja ohjaustolpan lisäksi saman sarjan astinlauta, mutta en tykännyt sen liukkaudesta joten ostin skeittilaudan grippiteipin tuohon. Itse tykkään enemmän kuin decalista tai alkuperäisestä kumimatosta. Paskainenhan se nyt on, eikä ihan helposti puhdistu. Harjaa pitää näyttää että lähtee ja sitten vähän vettä vielä. Orkkismatto oli helpompi siinä mielessä.
Sitten tuosta löytyy tuo styling strip tuosta astinlaudan reunukselta. Se voisi olla sellainen pieni ja simppeli mikä antaa pienen efektin millä erottaa lauta.
Toki sitten on tuota kierrenauhaa noiden kaikkien letkujen ympärille. Sitäkin saatavissa eri väreissä.

Itse tilasin curiousjoe.se -kaupasta suurimman osan. Astinlaudan grippi oli jostain skeittikaupasta ja punainen reunusnauha siihen jostakin Wishiltä.

BT:n yhdistämisen kanssa ei ole ollut ongelmia samalla laudalla, enkä muista kyllä lukeneeni itsekään sellaisesta. Onko jatkuvaa vai ainoastaan silloin tällöin esiintyvää? Voi pian olla luurin päässäkin ongelma.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 675
Tää on tosi hyvä pitää mielessä siinä kohtaa, kun se rattijuoppo osuu vastaan. Siinä kun kokeilee osaamattomuuden lainalaisuuksia peltiä vastaan skuuttinsa kanssa kaks päällä niin voi vaikka puristaa tyttistä vähän kovemmin airbageista, jos muu ei enää auta.
Ite tykkään ajatella asiat ainakin positiivisen kautta. Siinä mielessä ainakin et ei tässä mitään kovinkaan suurta uhrausta aivotoiminnan suhteen olla varmaankaan tekemässä siinä vaiheessa jos se pää nyt sattuukin kolahtamaan siihen katuun. Hopeereunus se kai sekin on.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Terve. Omistan tässä nyt e-way E350 laudan ja muuten tyytyväinen olisin, mutta erehdyin sitten ottamaan ilmeisesti liian pienellä akulla varustetun mallin.
Alkuun kyllä täydellä tehoasetuksella ihan pätevä ajella, mutta eipä pitkään mene kuin pienetkin nousut alkavat ilmoittelemaan että akussa ei ole juuri puhtia. Tekisi mieli hankkia järeämmällä akustolla oleva malli, että saisi rangea vähän ja mielellään sellainen joka nyt tarvittaessa kulkisi myös kovempaa kuin 25 (ei siis mitään hirmuvauhteja kuitenkaan).

Olisiko mitä suosituksia. Ja kokemusta löytyy näistä vehkeistä siitä asti kun suomessa niitä alettiin yleisesti vuokrata.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Terve. Omistan tässä nyt e-way E350 laudan ja muuten tyytyväinen olisin, mutta erehdyin sitten ottamaan ilmeisesti liian pienellä akulla varustetun mallin.
Alkuun kyllä täydellä tehoasetuksella ihan pätevä ajella, mutta eipä pitkään mene kuin pienetkin nousut alkavat ilmoittelemaan että akussa ei ole juuri puhtia. Tekisi mieli hankkia järeämmällä akustolla oleva malli, että saisi rangea vähän ja mielellään sellainen joka nyt tarvittaessa kulkisi myös kovempaa kuin 25 (ei siis mitään hirmuvauhteja kuitenkaan).

Olisiko mitä suosituksia. Ja kokemusta löytyy näistä vehkeistä siitä asti kun suomessa niitä alettiin yleisesti vuokrata.
Budjetista riippuen kaksi kovaa olisivat varmasti Segway Ninebot 30G Max ja Xiaomi Mi Pro2.
Ensin mainittu pyörinee 700€ korvilla ja kantamaa luvataan melkein 70km siinä missä jälkimmäinen taitaa olla karvan päälle 500€ ja kulkee 45km akullisella. Valmistajan ilmoittaman mukaan siis, mikä tipahtaa olosuhteista riippuen aina niinkin alas kuin puoleen ilmoitetusta.
Molemmat liikkuvat lähtöjään 25km/h mutta firmwaren vaihtamalla saadaan menemään sen ~33km/h ihan kännykällä näppäilemällä. Tietysti tämäkin sitten kantaman kustannuksella.

Tuo E-Way on muuten melko lailla suora kopio Xiaomista eli siihen nähden samanlainen peli. Xiaomin Pro2 tietysti akun vuoksi vähän painavampi. Kumpikin yllä mainitsemistani käyttää ilmakumeja kiinteän sijaan, toisin kuin E-Way, eli kyyti on hiukan pehmeämpää niillä mutta rengasrikot mahdollisia.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Miten sitten noisen 36v akustot kestävät ottaa suurempia tehoja, kun tarvitsee sitä suuremman virran. Nykyisessähän mootoritehot näyttävät olevan samat.

25km/h kyllä ajelee ihan mukavasti jos akussa riittää puhtia pitää se tasaisena ja jos lähden päivittämään niin halutessani haluan vähän lisävauhtiakin sillointällöin.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
36
Terve. Omistan tässä nyt e-way E350 laudan ja muuten tyytyväinen olisin, mutta erehdyin sitten ottamaan ilmeisesti liian pienellä akulla varustetun mallin.
Alkuun kyllä täydellä tehoasetuksella ihan pätevä ajella, mutta eipä pitkään mene kuin pienetkin nousut alkavat ilmoittelemaan että akussa ei ole juuri puhtia. Tekisi mieli hankkia järeämmällä akustolla oleva malli, että saisi rangea vähän ja mielellään sellainen joka nyt tarvittaessa kulkisi myös kovempaa kuin 25 (ei siis mitään hirmuvauhteja kuitenkaan).

Olisiko mitä suosituksia. Ja kokemusta löytyy näistä vehkeistä siitä asti kun suomessa niitä alettiin yleisesti vuokrata.
Itsellä eka lauta oli myös E350 ja sitten hankin Xiaomin Pro2:sen, jolla 95kg:na kulkee vähän reilut 20km yhdellä latauksella. Tosi hyvä hintalaatusuhde Xiaomin vehkeellä on ja ainoa mitä kannattaa siinä katsoa on rengaspaineet, niin ei kumi pääse puhkeamaan yllättäen. Itseä tosin kiinnostaisi se, että saisiko tohon E350:een sävellettyä isomman akun tilalle järkihintaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 675
Miten sitten noisen 36v akustot kestävät ottaa suurempia tehoja, kun tarvitsee sitä suuremman virran. Nykyisessähän mootoritehot näyttävät olevan samat.

25km/h kyllä ajelee ihan mukavasti jos akussa riittää puhtia pitää se tasaisena ja jos lähden päivittämään niin halutessani haluan vähän lisävauhtiakin sillointällöin.
Ihan hyvin ne kestää. Toki kantama on sit luonnollisesti lyhyempi mut ei se 36v akusto niinkään sitä vauhtia rajota, paitsi just about tohon 33kmh nurkille koska sen akuston purkuvirta alkaa tulemaan vastaan. Siitä jos tarttee korkeemmalle mennä niin pitäs olla jo 44,4v akkua ja siitä ylöspäin, mut siinä vaiheessa kannattaa olla ihan vaan isompaa lautaakin jo.
 
Liittynyt
03.09.2017
Viestejä
25
Onko suosituksia helposti kuljetettavasta laudasta työmatkakäyttöön? Ajatuksena, että kulkisi helposti mukana junassa, bussissa ja auton takaluukussa. Vuokralautoja käyttäneenä toiveena olisi kuitenkin jousitus vähintään edessä ja takamoottorilla. Kokemuksia esim. Zero 8, tai VSETT 8? Mitään ihan epämääräistä Kiinan mallia en haluaisi, koska lataus kuitenkin tapahtuisi sisätiloissa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 941
Ww3 käydään skuutilla kakspäällä ajavien ja sitä vastustavien välillä.


En pysty ymmärtämään teidän kantaanne ja perustelut tuntuvat todella hatarilta, jopa olemattomilta.
Eipä ole vaikea miettiä, miksi laudoille keksitään koko ajan lisää rajoituksia. Nyt on jo vuokralaitteille, seuraavaksi voidaankin ottaa omat laudat kohteeksi.

Eikä tuollaisessa asiassa oikeastaan tarvitse mitään omia perusteluja kun jo tuolla aikaisemmin kertomaani tapaan laki kieltää. Kieltää joka tapauksessa siitä huolimatta, ettei poliisia välttämättä liian paljon kiinnosta aina tuollaisiin puuttua.

Toisaalta perustelit ihan itse kaksi päällä ajamisen järjettömäksi:
- Jarrua en ole saanut vielä paremmaksi: löysä kuin mikä. Vaikka kuinka kovaa painaa niin pysähtymiseen menee silti aivan liian pitkä matka. Jarrutukseen menevän matkan takia joutuu ennakoimaan paljon normaalia enemmän. Aivan vitun paska etupyörän rumpujarru. Pelkästään jarrun takia saattaapi lähteä vaihtoon tämä lauta.
Lisää taatusti turvallisuutta ajella tällaisilla laitteilla kaksi päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 675
Onko suosituksia helposti kuljetettavasta laudasta työmatkakäyttöön? Ajatuksena, että kulkisi helposti mukana junassa, bussissa ja auton takaluukussa. Vuokralautoja käyttäneenä toiveena olisi kuitenkin jousitus vähintään edessä ja takamoottorilla. Kokemuksia esim. Zero 8, tai VSETT 8? Mitään ihan epämääräistä Kiinan mallia en haluaisi, koska lataus kuitenkin tapahtuisi sisätiloissa.
Samoja kiinavehkeitä noi Vsettit ja Zerotkin on. Titan Groupin valmistamia, uudelleenbrändätty vaan muiden toimesta. Kannattaa vaan kiinnittää huomiota siihen et on laadukas akku siinä vehkeessä, muuten aikalailla kaikki samaa paskaa.

Zero tai Vsett 8 nyt ei kevyemmästä päästä oo yli 20kg painollansa, mut mikäli se paino ja koko ei oo ongelma niin päteviä lautoja molemmat noin muuten. Mut jos helposti kuljetettavuus on se kriteeri niin kattoisin jotain muuta.

Junassa kulkee isompikin lauta ja autossa kans, riippuen kontin koosta. Bussi on sit se hankalin, sillä ellet sä johonkin HSL:n bussin keskikohtaan pääse niin aika hankalaks menee ihan sillä pienimmälläkin laudalla. Mut alkuun päästään nyt varmaan sillä et sanot paljonko pitäs yhellä latauksella päästä ja vähän muitakin kriteerejä.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Visible numeric battery? Mainittiin siis linkin takana. Pitänee itsekin laittaa kokeiluun. BLE:n downgrade onnistui viime kesänä vielä tuolla samalla appsilla ihan mallikkaasti mutta siitähän on tosiaan vuosi kun lumien vuoksi ei ole tullut räplättyä/opiskeltua näitä juttuja lainkaan.

Mutta ihan asian sivusta mainitakseni jos jotakuta kiinnostaa näitä juttuja seurata niin Redditin /r/ElectricScooters kuin myös Scooterhacking.org -sivusto ovat aktiivisia Discordissa omilla palvelimillaan. Kummassakin hyvää keskustelua lautojen ympäriltä. Itse pitäisi taas kevään myötä aktivoitua tuolla että pääsee jyvälle uusimmista jutuista.
En linkin laittaessani tullut vilkaisseeksi, mutta huomasin nyt, että vaikuttaa vähän erilaiselta tuo sivu joskus linkin itse tallentaessani. Eli aiemmin kun ei DRV suostunut menemään perille, niin riitti kun ensin dowgreidasi BLE:n, ja vasta sen jälkeen pääsi DRV:n downgreidaamaan. Vastaava ongelma oli aikoinaan myös perus M365:n kanssa ja siihen toimi sama operaatio.

Itselläni on suunnitelmissa nostaa vähän tehoja (+ moottori & kontrolleri viimeinkin vaihtaa!) ja ottaa kokonaan pois käytöstä se käytännössä hyödytön kerssiviritys, joka haittaa pahasti vapaalla rullailua. On vaan talven ajaksi jäänyt itsellä kaikki virittelyt, vaikka ajeltua tuli läpi talven.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Onko kukaan koristellut lautaa jollain heijastenaruilla tms? Koitin etsiä pinkkiä tms heijaistetarraa jota voisi kietoa vähän tangon ympärille. Helpottaa skuutin löytämistä pyöräparkista ja ehkä varkaitakaan ei niin kiinnosta räikeää laitetta varastaa.


Niin joo. Onko kukaan törmännyt tällaiseen että Mi Pro 2 Bluetooth ei mene päälle käynnistäessä? Kokeilin googlettaa mutta en löytänyt mitään.

Edit: Ah. Tuo softa ei halunnut yhdistää jos oli muita Bluetooth laitteita kuten kello yhdistettynä.
Kiitos muokkauksen sisältämästä infosta! Sitä olisi muuten voinut tovin yhteysongelmaa ihmetellä joku kerta, kun nyt viime kuussa tuli GW4 hankittua. :thumbsup:
 
  • Tykkää
Reactions: ssg
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Sitten tuosta löytyy tuo styling strip tuosta astinlaudan reunukselta. Se voisi olla sellainen pieni ja simppeli mikä antaa pienen efektin millä erottaa lauta.
Oma vastaava CuriousJoe:stä tilattu toimii myös vähän puskurina. Ei lautaa sisälle kantaessa enää ihan niin törkeästi kirpaise, jos sattuu laudan reuna nilkkaan osumaan. :itku:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Ihan hyvin ne kestää. Toki kantama on sit luonnollisesti lyhyempi mut ei se 36v akusto niinkään sitä vauhtia rajota, paitsi just about tohon 33kmh nurkille koska sen akuston purkuvirta alkaa tulemaan vastaan. Siitä jos tarttee korkeemmalle mennä niin pitäs olla jo 44,4v akkua ja siitä ylöspäin, mut siinä vaiheessa kannattaa olla ihan vaan isompaa lautaakin jo.
Joo sitä isommalla jännitteelä olevaa akustoa tässä juuri hainkin, että voidaan tarvittaessa ottaa sama teho pienemmällä virralla (joka vähentää hukkaan menevää tehoa) ja pienempien häviöiden kautta saa käytettävikseen myös lisäenergiaa vaika sitten pidemmälle matkalle. Tokihan laudan koko kasvaa, kun täytyy saada enemmän akustoa sisään, eikä se minua haittaa, kunhan nyt edes kohtuullisen kokoinen on.
Eli siis etsinnässä on lauta joka kulkee sen 25 km/h mukavan matkan yhdellä latauksella (30+km ja ei mikään teoreettinen matka, vaan pitäisi kuljettaa myös 80 kiloinen kuljettaja) ja ei pienistä ylämäestä välitä ja tarvittaessa voisi ajaa myös kovempaa (vaikkapa joku 40km/h)
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Joo sitä isommalla jännitteelä olevaa akustoa tässä juuri hainkin, että voidaan tarvittaessa ottaa sama teho pienemmällä virralla (joka vähentää hukkaan menevää tehoa) ja pienempien häviöiden kautta saa käytettävikseen myös lisäenergiaa vaika sitten pidemmälle matkalle. Tokihan laudan koko kasvaa, kun täytyy saada enemmän akustoa sisään, eikä se minua haittaa, kunhan nyt edes kohtuullisen kokoinen on.
Eli siis etsinnässä on lauta joka kulkee sen 25 km/h mukavan matkan yhdellä latauksella (30+km ja ei mikään teoreettinen matka, vaan pitäisi kuljettaa myös 80 kiloinen kuljettaja) ja ei pienistä ylämäestä välitä ja tarvittaessa voisi ajaa myös kovempaa (vaikkapa joku 40km/h)
Tässä vaiheessa voidaan unohtaa aiemmin suosittelemani Xiaomi Pro2 koska todellinen kantama 30+ km ei toteudu jos vauhtia on viritelty.

Segway G30 Max menee kantaman puolesta tuohon mutta ilman isompia kumeja (10") ei päästä 40km/h asti. Oma 10" kumeilla ja softaa säädettynä oleva Pro2 kulkee sen 38km/h maksimissaan mutta kantama tosiaan tippuu reilusti johonkin 20km kieppeille.

Vähän eksoottisemmista malleista varmasti löytyy noilla spekseillä oleva vehje mutta Xiaomi ja Segway voitaneen laskea pois kuitenkin. Mieluummin ostaa lähtöjään sellaisen joka täyttää vaatimukset kuin lähtee renkaiden koon säätöön.

Joku Vsett tai Varla noin äkkiseltään mietittynä voisivat olla tarkistamisen arvoisia.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Ja matka saa toki kärsiä tuosta tavoittelemastani kantamasta, jos ajaa kovempaa kuin sen 25 km/h
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Huomautus: Älä lähetä useita peräkkäisiä viestejä, vaan panosta alkuperäiseen viestiin ja muokkaa tarvittaessa
Onko muuten kokemusta tästä: Vsett 9 (isommalla akulla ja ilman tuota 25 km/h nopeusrajoitusta.)

Samalla sitten jos moisi pois tuon e-way e350. Viime kesän lopussa ostatun laudan, jolla ei taida olla mittarissa edes 150 kilometriä. Seisoi vaan talven sisätiloissa ja sai akkuun välillä latausta ohjestuksen mukaan.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
10" renkailla olevia kannattaa kattoo ehkä mieluummin. Tietty jos vaan hyvillä pinnoilla ajelee jne, mutta 10" menee jo paremmin epätasasuuksista yms yli paremmin kuin verrattuna näihin pienempiin yleisiin kokoihin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
En linkin laittaessani tullut vilkaisseeksi, mutta huomasin nyt, että vaikuttaa vähän erilaiselta tuo sivu joskus linkin itse tallentaessani. Eli aiemmin kun ei DRV suostunut menemään perille, niin riitti kun ensin dowgreidasi BLE:n, ja vasta sen jälkeen pääsi DRV:n downgreidaamaan. Vastaava ongelma oli aikoinaan myös perus M365:n kanssa ja siihen toimi sama operaatio.

Itselläni on suunnitelmissa nostaa vähän tehoja (+ moottori & kontrolleri viimeinkin vaihtaa!) ja ottaa kokonaan pois käytöstä se käytännössä hyödytön kerssiviritys, joka haittaa pahasti vapaalla rullailua. On vaan talven ajaksi jäänyt itsellä kaikki virittelyt, vaikka ajeltua tuli läpi talven.
Onnistuuko Pro 2 BLE downgreidaus millä tapaa... ainaskin tuo xiaomin flash työkalu varoittaa uusimpien firmiksien kohdalla et ei tukea :sdarra:

Mietin lähinnä sillä et onko noille uusimmille firmiksille mitään kikkakolmosta ennenkuin lähtee toisesta purkaa mittaristoa lainaan et saa softan sisään.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Tulipa nyt sitten tilattua tuo Vsett 9 ilman rajoitinta ja isommalla akulla. Vähän erikoinen verkkokauppa tosin, kun ei tunnu löytyvän yhteydenottoon minkäänlaista suoraa sähköpostia tai puhelinnumeroa. No empä vielä myöskään maksanut mitään, joten katsellaan lähettävätkö pakettia. Tilauksen jälkeen kyseisen mallin saldo näyttää nollaa, että oliko sitten viimeinen.

Ja tosiaan uskon että tuo rengaskoko riittää käyttööni näillä melko hyväkuntoisilla teillä, joilla olen ajellut tuolla edellisellä mallilla. Tässä näyttäisi olevan sentään jonkinlainen jousitus ja ilmatäytteiset renkaat.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
74
Onko kellään kokemuksia/tietoa Niu-sähkölaudoista? Tollasia tullut myyntiin duunipaikalle ja jossain määrin kiinnostelis ainakin tämä malli:
Niu kqi3-pro

Kokemuksia, tuntemuksia jne. otetaan vastaan. Onkohan tuohon muuten unlockausmahdollisuutta?
 
Liittynyt
30.09.2021
Viestejä
3
Onkos täällä porukalla kokemuksia Zero laudoista? Zero 10 vähän on viimeaikoina alkanut kiinnostamaan. Käsittääkseni se on varsin laatukkaasti rakennettu lauta 1000W nimellinen moottori (joten laillinen rajoitettuna) ja kohtuullinen toimintamatka. Myöskään paino ei vielä ole niin kova, ettei sitä jaksaisi autoon nostaa tarvittaessa.

Meneekö edellisissä otaksumisissa jokin vahvasti pieleen?

Kuskilla olisi painoa se +100kg joten tehokas motti on kyllä vaatimus, ettei heti hyydy ensimmäiseen mäkeen.

Morjensta. Kyselit tälläisestä zero10 laudasta kokemuksia, niin mulla on 1300 kilometrin kokemus kyseisestä laudasta. Itse olen siis +180cm ja reippaasti yli 100 kg hyötykuorma. Nälkä kasvaa syödessä, mutta 1000 w on ihan riittävä teho loppujenlopuksi, tälläkin saa helposti ittellensä kipeää ja sillä kyllä se jaksaa suoralla puskea sen 45-48 kmh täydellä varauksella. Akunkesto on riippuen kuskin painosta, ulkolämpötilasta ja ajonopeudesta riippuen mun mielestä painoonsa nähden kiitettävän hyvä. Jos nyt muutamia seikkoja voisin parjata, niin alustan jouset ovat liian löysät isonmiehen ja kuulemma pienemmänkin miehen alla. (vaikka laudalla on mukava ajella silti ja jousitus kyllä on edukseen pienissä kuopissa ja töyssyissä ehdottomasti. Toinen juttu joka on ärsyttänyt,, niin kasausekanismi on ihan perseestä ja ohjaustangon kierteen löystyvät itsekseen jos on hiemankin tärinää ajaessa. (niitä saa jatkuvasti kiristellä ajon aikana) pieniä juttuja myös, mutta en mainitse niistä sen enempää. Muuten tosi hyvä lauta jossa pystyy vaikka pitämään jalkoja symmetrisesti ajaessa ja vääntöä tosiaan löytyy sen verran että ylämäkeä jossa pyörällä tulisi kunnon soija niin tämä vääntää isoa miestä noin 30kmh ylöspäin hienosti. Niin ja varaudu tosiaan elämään jarrujensäätämisen kanssa ihan jatkuvasti jos ajelet kovempaa liikenteessä :)
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Morjensta. Kyselit tälläisestä zero10 laudasta kokemuksia, niin mulla on 1300 kilometrin kokemus kyseisestä laudasta. Itse olen siis +180cm ja reippaasti yli 100 kg hyötykuorma. Nälkä kasvaa syödessä, mutta 1000 w on ihan riittävä teho loppujenlopuksi, tälläkin saa helposti ittellensä kipeää ja sillä kyllä se jaksaa suoralla puskea sen 45-48 kmh täydellä varauksella. Akunkesto on riippuen kuskin painosta, ulkolämpötilasta ja ajonopeudesta riippuen mun mielestä painoonsa nähden kiitettävän hyvä. Jos nyt muutamia seikkoja voisin parjata, niin alustan jouset ovat liian löysät isonmiehen ja kuulemma pienemmänkin miehen alla. (vaikka laudalla on mukava ajella silti ja jousitus kyllä on edukseen pienissä kuopissa ja töyssyissä ehdottomasti. Toinen juttu joka on ärsyttänyt,, niin kasausekanismi on ihan perseestä ja ohjaustangon kierteen löystyvät itsekseen jos on hiemankin tärinää ajaessa. (niitä saa jatkuvasti kiristellä ajon aikana) pieniä juttuja myös, mutta en mainitse niistä sen enempää. Muuten tosi hyvä lauta jossa pystyy vaikka pitämään jalkoja symmetrisesti ajaessa ja vääntöä tosiaan löytyy sen verran että ylämäkeä jossa pyörällä tulisi kunnon soija niin tämä vääntää isoa miestä noin 30kmh ylöspäin hienosti. Niin ja varaudu tosiaan elämään jarrujensäätämisen kanssa ihan jatkuvasti jos ajelet kovempaa liikenteessä :)
Sinistä lokua sopivasti, niin pysyy jo kiinni paremmin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 925
Vieläkö meinaatte kyydittää matkustajaa sähköpotkulaudalla?
Sähköpotkulautojen kansoittamalla pääkaupunkiseudulla poliisi koventaa otteitaan ja ryhtyy panemaan häirikköjä järjestykseen.

Kun aiemmin sähköpotkulautailija on selvinnyt pelkällä huomautuksella rikkoessaan liikennesääntöjä, nyt hänelle napsahtaa entistä helpommin 40 euron liikennevirhemaksu.

Helsingin poliisin ylikomisario Dennis Pasterstein liikenneturvallisuuskeskuksesta sanoo, että tänä vuonna sähköpotkulautailuun kiinnitetään entistä enemmän huomiota.

Asioita on hänen mukaansa opeteltu niin monta vuotta, että enää pelkällä huomautuksella ei selviä törttöilystä.

– Liikennevirhemaksumenettelyllä mennään, lähtökohtaisesti armoa ei anneta.
potkulautailijoiden helmasyntejä ovat väärä ajopaikka ja kyysääminen, Pasterstein sanoo.

Sääntöjen mukaan yli 11-vuotiaiden pitää käyttää ajorataa.

Kyysääminen eli toisen matkustajan kuljettaminen on kielletty potkulaudalla.

– Tuolla näkee, että vanhemmat kuljettavat välillä lapsia ja kaverit kuljettavat toisiaan. Joskus on jopa kaksi matkustajaa kyydissä.

Pasterstein sanoo, että kyyditseminen on paitsi laitonta myös vaarallista. Sähköpotkulaudan ominaisuudet eivät ole parhaita toisten kuljettamiseen, eikä laitteessa ole mitään, mistä matkustaja voi pitää kiinni.

– Kun nopeudet nousevat, etupyörä menee linttaan ja kaadutaan, kolme ihmistä kaatuu siinä. Huonosti käy melkein joka kerta.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
782
Edelliseen uutiseen liittyen, "Sääntöjen mukaan yli 11-vuotiaiden pitää käyttää ajorataa."

Haluaako ne että kuljen työmatkani tästä edespäin kehä ykkösellä autojen seassa vai miten tätä pitäisi tulkita?

Aikamoinen vaaravyöhyke körötellä alle kolmea kymppiä autojen seassa.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Edelliseen uutiseen liittyen, "Sääntöjen mukaan yli 11-vuotiaiden pitää käyttää ajorataa."

Haluaako ne että kuljen työmatkani tästä edespäin kehä ykkösellä autojen seassa vai miten tätä pitäisi tulkita?

Aikamoinen vaaravyöhyke körötellä alle kolmea kymppiä autojen seassa.
Muistaakseni homma meni niin että jalkakäytävällä sai ajaa alle 11-vuotiaana. Tästä eteenpäin ei saa, vaan ajoradalla tarkoitetaan myös pyörätietä, ei pelkästään autotietä, jolla ajaminen toki sitten nopeuden puolesta lienee luvatonta, koska liikenneturvallisuuden vaarantamistahan on ajaa liian hiljaa.
Eli ajorata-termiin tässä siis sisältynee pyörätie kuin myös yhdistetty jalkakäytävä ja pyörätie, joita varmaan suurimpia kaupunkeja lukuunottamatta suurin osa kulkuväylistä on.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Eipä siinä muuta kuin ajelee aina niinku polkupyörälläkin, niin ei mee paljon pieleen..
Mutta mielestäni olis kyllä hyvä noissa skuuteissakin Max nopeus sallia lain mukaan tuonne 40-50km/h nurkille. Tietty vaaratilanteet lisääntyisi pyörätiellä, mutta silloin kun joutuu kaupungillakin väkisin ajorataa tms käyttämään autojen seassa jos ajamalla haluaa lautaa viedä, niin tuo vähän isompi nopeus olis aina parempi. Molempi pahempi.
No... Ne vuokrapelit on sitten oma lukunsa.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
412
Eipä siinä muuta kuin ajelee aina niinku polkupyörälläkin, niin ei mee paljon pieleen..
Mutta mielestäni olis kyllä hyvä noissa skuuteissakin Max nopeus sallia lain mukaan tuonne 40-50km/h nurkille. Tietty vaaratilanteet lisääntyisi pyörätiellä, mutta silloin kun joutuu kaupungillakin väkisin ajorataa tms käyttämään autojen seassa jos ajamalla haluaa lautaa viedä, niin tuo vähän isompi nopeus olis aina parempi. Molempi pahempi.
No... Ne vuokrapelit on sitten oma lukunsa.
Mä vähän luulen että voisi mennä aika hevosteluksi tuollaisella vauhdilla, mutta ehdottomasti oma 45km/h ajoneuvorekisteröintiluokka pitäisi saada tehokkaammille vehkeille. Sähköautoilu yleistyy ja moottoripäästöjä yritetään saada pienemmäksi. Laite joka saataisiin sähkömopoksi helposti rekisteröityä olisi täyttä rautaa.

Samoilla linjoilla siis, mutta ei kaikille vehkeille tuollaista nopeutta. Pakko toki myöntää että itse vetelen pyöräteillä urku auki, eli karvaa vaille 40km/h, mutta en silti haluaisi kaikkien pystyvän siihen. Ennakkoreagointi liikenteessä tekee tuollaisestakin vauhdista melko turvallisen, mutta kaikilla ei ole ajokokemusta sellaiseen, vaikka harrastajalle sellainen nopeasti kertyy.

Oma optimitilanteeni olisi nykyiset skuuttisäännöt ja sen lisäksi tietyt rakenteelliset kriteerit täyttäville vehkeille (jousitus vähintäänkin eteen, kypäräpakko ja vähintään 10 tuuman rengaskoko, ihan mahdollisten tien epätasaisuuksien vuoksi) mahdollisuus sähkömopoluokkaan.
Ihanne toki olisi että sähkömopoksi sallitulla seisottavalla laudalla pääsisi pyörätielle kuten nykyisillä sähkölaudoilla jos vain noudattaa tuota 25km/h vauhtia. Mutta ongelmaan tässä tulee Poliisin liikemteenvalvonnan osalta. Lisää melkoisesti työtä ja edellyttäisi vastuullisuutta käyttäjiltä, mutta ei mahdoton ajatus kai.

Samalla kun tähän mentiin niin pakko mainita että tuo ikäraja pitäisi ehdottomasti nostaa näille vehkeille, tai rajoittaa maksimivauhti alle 13-vuotiaille max 15km/h:hon. Meidänkin leveysasteillamme pikkukaupungissa melkoista (V)settiä alakouluikäisiltä näkee tuolla kaduilla. Ei minkäänlaista ymmärrystä väistämisvelvollisuuksista tai tilannenopeuksista. Siihen päälle se että nämä koneet kiihtyvät aika nopsaan polkupyörään verrattuna niin kyllä tilanteita sattuu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 925
Kävin hakemassa kamelinpaskaa.

Pääsee korjaamaan jossain vaiheessa sepelin aiheuttaman viillon potkulaudan eturenkaassa.

IMG_20220429_160617.jpg
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
512
Onko kellään kokemuksia/tietoa Niu-sähkölaudoista? Tollasia tullut myyntiin duunipaikalle ja jossain määrin kiinnostelis ainakin tämä malli:
Niu kqi3-pro

Kokemuksia, tuntemuksia jne. otetaan vastaan. Onkohan tuohon muuten unlockausmahdollisuutta?
Tilasin omani Indiegogo kampanjasta alle 500€, sai tosin odotella lautaa puoli vuotta. Sain sen tammikuussa ja nyt jo vähän kokemuksia.Tukeva lauta ja 48V akku antaa lisäpuhtia. Yllättävän painava tämä 20 kg malli, kun joudun 5 askelmaa kantamaan portaissa. Onneksi mahtuu juuri ja juuri hissiin. Kevyempiä malleja on myös. Miinuksena on iso ulkoinen laturi. Plussaa on, että huoltoa saa Suomessa.

Unlock ei taida olla saatavilla, en ainakaan heti löytänyt pikaisella haulla. Tästä on tosin eri malleja. EU kulkee 25 km/h, Saksan malli 20 km/h ja jenkkien 32 km/h. Olisin varmaan voinut kampanjasta tila US mallin, sitä ei varmaan saa tilatuksi ainakaan NIU EU kaupasta. NIU Euro Shop Ehkä voisi olla mahdollista saada jatkossa jenkkien versio firmwaresta asennettua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 712
Viestejä
4 238 847
Jäsenet
71 242
Uusin jäsen
Miohe

Hinta.fi

Ylös Bottom