Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Kerran olen kyydittänyt poikaa ja on se kyllä mahdottoman typerää hommaa ja ajaminen ei ollut mitenkään kovin vakaan ja turvallisen oloista, vaikka silloin laudassa oli pystyputkessa pieni aputanko matkustajaa varten josta sai pidettyä kiinni.

Kaksi päällä menee jo painorajat yli ja en usko, että laudan rakenne sekä jarrut kestävät sitä mihin lauta on alun perin suunniteltu.

Saisi kyllä oikeasti kieltää kaksi päällä ajamisen, jollei laudassa ole sitä varten matkustajalle tarkoitettua istuinta tai tyyppihyväksytty kahdelle henkilölle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
246
Onkos täällä porukalla kokemuksia Zero laudoista? Zero 10 vähän on viimeaikoina alkanut kiinnostamaan. Käsittääkseni se on varsin laatukkaasti rakennettu lauta 1000W nimellinen moottori (joten laillinen rajoitettuna) ja kohtuullinen toimintamatka. Myöskään paino ei vielä ole niin kova, ettei sitä jaksaisi autoon nostaa tarvittaessa.

Meneekö edellisissä otaksumisissa jokin vahvasti pieleen?

Kuskilla olisi painoa se +100kg joten tehokas motti on kyllä vaatimus, ettei heti hyydy ensimmäiseen mäkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Vai että perseilyt.. Sellaset psykoosit sieltä sitten.
On ihan täysin normaalia ajaa kahdestaan potkulaudalla jos siihen vain järkevästi niin mahtuu. Ja kyllä se on hyvien tapojen mukaista kiittää autoilijoita kun pysähtyvät suojatien eteen. Japanissa niille jopa kumarretaan.
Psykoosit :-----DDDDD

Joo, nehän ne. Onks se normaalia et ajetaan kakspäällä? No joo, keskustassa nyt ainakin näkee usein. Onks se sallittua? En tiiä, joskus nähny kun poliisit antaa siitä sanomista ja joskus ei. Mut ihan miten tahansa sen asian käännät nii ei se nyt välttämättä fiksuin asia oo mitä tuolla voi tehdä, se laudan käyttäytyminen kuitenkin muuttuu olennaisesti heti kun siihen se toinen ihminen tulee kyytiin ja sit on jarrutusmatkat ja kääntymiset pikkasen erilaisia jo. Joista sit voi jo fiksumpi kaveri päätellä et onkohan siinä nyt sit isompi riski et jokin menee vituiks vai ei, mut selkeesti sä et näitä osaa tai tajua miettiä. Liikentteessä se ku ei usein oo pelkästään oma + mahdollinen kyytiläises kenelle käy huonosti, vaan usein siinä on sit joku kolmas osapuolikin.

Ja perseilystä puhun siks koska nää nykyset lainsäädännöt on oikeasti ihan jees ja aika moneen muuhun asiaan verrattuna aika löysät. Mut tarpeeks kauan ku sikaillaan niin kyl sekin varmasti saadaan muutettua, ois vaan kiva et porukka ainakin näillä omistuslaudoilla pitäis huolen siitä et nimenomaan ei tulis sanomista, taitaa tota negatiivista huomiota olla muutenkin jo ihan tarpeeks.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Inmotion S1llä tullut nyt parina päivänä ajeltua noin 30km. Eilen 31 ja tänään 29km. Eilen jäi 42% akkuun ja lämpötila ulkona semmonen +14°C ja tänään aika samat lämpötilat ja 40% jäi virtaa. Molempina päivinä tuli vedettyä sportilla kaasu pohjassa osa matkaa ja varsinkin tänään sitten kunnon mäki testiä, että monta kertaa vauhti hyytyi kokonaan. Eli tämmöisessä raskaassa käytössä 115kg laudan päällä 50km voi olla aika maksimi. Yllättävän hyvin jaksaa kuitenkin kiihtyä ja alle 20km/h nopeuden hiipumiseen vaatii jo melko jyrkän vastamäen. Ohjaustanko on todella hyvällä korkeudella kun 195cm olen.
Jarrukahva pitäs ehdottomasti saada säädettyä / kallistettua sentti pari alaviistoon, mutta ei onnistu sen keskinäyttökotelon takia. Täytyy perehtyä saisko siihen yhtään löysiä...
Jarrut on kyllä melkosella viiveellä ja ei vahingossa pienellä nykäsyllä saa vahinkoo kovin helposti aikaiseksi että lentää yli.
Jarruissa kyllä sais myös kieltämättä olla enemmän tehoa. Onko täällä kellään verrokkina L9 mallia tuosta Inmotionista kun siinä on takana levyjarru. Pureeko yhtään paremmin???
Laitoin renkaisiin 4baria ilmaa ja on riittävän kovantuntuiset. Jousitus toimii ihan jees, eikä ole koko ajan pohjaan hakkaamisen tunnetta. Aika tanakan tuntuinen ajossa. Kokonaisuutena ok, kunhan nuo jarrut muistaa. Erikoista kun noiden tehosta ei ole mitään isompaa valitusta ollut noissa YouTube reviewssä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mi Pro 2... vieläkös tässä toimii vielä perus custom-firmistyötalut vai täytyykö odotella kun ilmeisesti uusimmat firmiset on ainaskin jotkut työkalut rikkoneet. Täytyis yhdestä ottaa rajoitinta isommaksi ja paikaltaanlähtö päälle jos tuossa se on edes päällä kun vasta kerennyt kasaamaan ja lataamaan.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
X7 lähti yöllä vantaalta kohti poria ja meni jopa aamulla jakeluun. Paketin avattuani ensimmäisenä mielenkiinto kohdistui akkuun ja kuten arvata saattaa, hobbyhall-arpa kosahti samantien ja akussa lukemat tuotekuvauksesta(6.4ah panasonic) poiketen 5.0ah :cautious:

Eikä varmasti hoidu homma niin helposti että lähettäisivät oikean akun, vaan pitää koko roska lähettää takaisin ja siinä prosessissa vierähtää taas muutama viikko. Saatana.

Mitä taas tulee tuohon kaksi samalla laudalla hassutteluun, niin eihän siihen saa "järkevästi" kahta mahtumaan. Ihan jo sen takia, että takana olevalla ei ole vakaata tukea.
Niin onko tuo varma tieto et osa noista hx:n akuista on Panasonicin valmistamia, kun itseänikin voisi kiinnostaa jos pitää paikkaansa. Ja mitkä koot ovat Panasonicin akkuja?
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Niin onko tuo varma tieto et osa noista hx:n akuista on Panasonicin valmistamia, kun itseänikin voisi kiinnostaa jos pitää paikkaansa. Ja mitkä koot ovat Panasonicin akkuja?
5.0ah on Kiinalaista sekundaa ja 6.4ah on Panasonicin. Tämä on varma tieto. Muista en ole ottanut selvää. Mutta veikkaisin, että kaikki isommat on Panasonicin.

Olihan tuota pakko kokeilla kun paketin avasin. 10" renkailla aivan huippunautinnollista menoa ja jaksoi kiivetä jopa tuolla paska-akulla ylämäkeä kohtuullisen hyvin. Asetuksista vain FF päälle ja kyydittää nätisti 30km/h. Ainut vaan, että 6km jälkeen oli tuota akkua jäljellä enää 2/5 lolps
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mi Pro 2... vieläkös tässä toimii vielä perus custom-firmistyötalut vai täytyykö odotella kun ilmeisesti uusimmat firmiset on ainaskin jotkut työkalut rikkoneet. Täytyis yhdestä ottaa rajoitinta isommaksi ja paikaltaanlähtö päälle jos tuossa se on edes päällä kun vasta kerennyt kasaamaan ja lataamaan.
Ilmeisesti pienen googlettelun perusteella estäneet nopeuden yms muokkailun uudemmalla controllerilla vaikka firmis meneekin sisään. Noh laudan omistaja saa päättää mitä tuolle tekee mutta jos joku on tuon uudemman controllerin kanssa säätänyt ja saanut taas firmismuutoksille sopivaksi niin kaipailen neuvoja.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 998
Olisiko täällä kokemuksia tiollaisesta isompipyöräisestä sähköpotkulaudasta? Mistä ostaa ja millaista mallia?
Esimerkiksi tällainen löytyi, mutta istuinta en kapistukseen haluaisi:

Edit. Rengaskoko saisi siis olla 12" ja siitä ylöspäin. Paksuja kumeja en näe tarpeelliseksi, mutta ei niistä varsinaista haittaakaan ole
5.0ah on Kiinalaista sekundaa ja 6.4ah on Panasonicin. Tämä on varma tieto. Muista en ole ottanut selvää. Mutta veikkaisin, että kaikki isommat on Panasonicin.

Olihan tuota pakko kokeilla kun paketin avasin. 10" renkailla aivan huippunautinnollista menoa ja jaksoi kiivetä jopa tuolla paska-akulla ylämäkeä kohtuullisen hyvin. Asetuksista vain FF päälle ja kyydittää nätisti 30km/h. Ainut vaan, että 6km jälkeen oli tuota akkua jäljellä enää 2/5 lolps
Et ilmeisesti ajatellut sittenkään palauttaa lautaa? Hobbyhall jos joku on käsittääkseni todella nihkeä palautuksien suhteen ja käytettyä lautaa tuskin ottavat takaisin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Ilmeisesti pienen googlettelun perusteella estäneet nopeuden yms muokkailun uudemmalla controllerilla vaikka firmis meneekin sisään. Noh laudan omistaja saa päättää mitä tuolle tekee mutta jos joku on tuon uudemman controllerin kanssa säätänyt ja saanut taas firmismuutoksille sopivaksi niin kaipailen neuvoja.

Kokeile tuolta kokkailla firmis. Voi olla kans ihan kokeilemisen arvonen toi "Compat with newer Mi Scooter models" jos ei meinaa muuten alkaa toimimaan. Jos ei siltikään niin sit se on joko venailua tai ostaa uuden controllerin ja toivoo et sieltä tulee vanhempaa mallia.

En tiiä ite millon toi controlleri on muuttunu, viimeks kun joutu asiaa tutkimaan niin kaikki Pro 2 oli sillä vahvistetulla controllerilla ja firmikset meni sisään mukisematta, mut ei nyt sinällänsä yllätä et ne yrittää totakin estää edelleenkin.
Olisiko täällä kokemuksia tiollaisesta isompipyöräisestä sähköpotkulaudasta?
Esimerkiksi tällainen löytyi, mutta istuinta en kapistukseen haluaisi:
Lyijyakku, eli hyi helvetti, suoraan voi unohtaa noi vermeet. Tarjoaa painavaa laitetta ja silti paskaa rangea niin en nää noissa oikeastaan yhtään mitään pointtia juurikaan mihinkään käyttötarkotukseen. Käytännössä sen verran antiikkista tekniikkaa et toi takapyöräkin on hihna tai ketjuvetonen, moottori on siinä dekin ja takapyörän välissä.

Mut muuten ei noita isompipyöräsiä juurikaa oo. Kontiot nyt toki mut ei ne kyllä oo oikeen samoja laitteita kun laudat, johtuen jo ihan koosta ja ajoajennostakin. Dualtronilta tuli nyt yks mielenkiintonen laite 15" renkailla, mut sillä on kans hintaa enemmän kun tarpeeks ja on luonnollisesti suomen liikenteeseen laiton vaikka miten rajottais. Toisaalta jos nopeus on 25kmh niin tuskin kovinkaan montaa kiinnostaa et mitä niissä moottoreissa oikeasti lukeekaan.


Tos vielä toi dualtron, on käsittääkseni ensimmäinen lajiansa. Loput on sitä max 11-13" väliltä ja noi 13" on jo sellasia tankkereita et ei nekään oikeen helposti liikuteltavia oo.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 998

Kokeile tuolta kokkailla firmis. Voi olla kans ihan kokeilemisen arvonen toi "Compat with newer Mi Scooter models" jos ei meinaa muuten alkaa toimimaan. Jos ei siltikään niin sit se on joko venailua tai ostaa uuden controllerin ja toivoo et sieltä tulee vanhempaa mallia.

En tiiä ite millon toi controlleri on muuttunu, viimeks kun joutu asiaa tutkimaan niin kaikki Pro 2 oli sillä vahvistetulla controllerilla ja firmikset meni sisään mukisematta, mut ei nyt sinällänsä yllätä et ne yrittää totakin estää edelleenkin.

Lyijyakku, eli hyi helvetti, suoraan voi unohtaa noi vermeet. Tarjoaa painavaa laitetta ja silti paskaa rangea niin en nää noissa oikeastaan yhtään mitään pointtia juurikaan mihinkään käyttötarkotukseen. Käytännössä sen verran antiikkista tekniikkaa et toi takapyöräkin on hihna tai ketjuvetonen, moottori on siinä dekin ja takapyörän välissä.

Mut muuten ei noita isompipyöräsiä juurikaa oo. Kontiot nyt toki mut ei ne kyllä oo oikeen samoja laitteita kun laudat, johtuen jo ihan koosta ja ajoajennostakin. Dualtronilta tuli nyt yks mielenkiintonen laite 15" renkailla, mut sillä on kans hintaa enemmän kun tarpeeks ja on luonnollisesti suomen liikenteeseen laiton vaikka miten rajottais. Toisaalta jos nopeus on 25kmh niin tuskin kovinkaan montaa kiinnostaa et mitä niissä moottoreissa oikeasti lukeekaan.


Tos vielä toi dualtron, on käsittääkseni ensimmäinen lajiansa. Loput on sitä max 11-13" väliltä ja noi 13" on jo sellasia tankkereita et ei nekään oikeen helposti liikuteltavia oo.
Kiitos. Menee "vähän" yli budjetin, kun oikeasti tarvetta ei tuollaiselle ole, siksi alle tonnin voisi siihen sijoittaa. Ostin jo verkkokaupasta GZR Citypyörän, mutta se painaa 32kg, joten ei sitä oikeasti autossa kuljeta joka päivä laatikkoon ja pois. Siitä syystä katsomassa kevyempää, mutta sellaista millä kanttarin yli voisi vielä päästä kaatumatta
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658

Kokeile tuolta kokkailla firmis. Voi olla kans ihan kokeilemisen arvonen toi "Compat with newer Mi Scooter models" jos ei meinaa muuten alkaa toimimaan. Jos ei siltikään niin sit se on joko venailua tai ostaa uuden controllerin ja toivoo et sieltä tulee vanhempaa mallia.

En tiiä ite millon toi controlleri on muuttunu, viimeks kun joutu asiaa tutkimaan niin kaikki Pro 2 oli sillä vahvistetulla controllerilla ja firmikset meni sisään mukisematta, mut ei nyt sinällänsä yllätä et ne yrittää totakin estää edelleenkin.

Lyijyakku, eli hyi helvetti, suoraan voi unohtaa noi vermeet. Tarjoaa painavaa laitetta ja silti paskaa rangea niin en nää noissa oikeastaan yhtään mitään pointtia juurikaan mihinkään käyttötarkotukseen. Käytännössä sen verran antiikkista tekniikkaa et toi takapyöräkin on hihna tai ketjuvetonen, moottori on siinä dekin ja takapyörän välissä.

Mut muuten ei noita isompipyöräsiä juurikaa oo. Kontiot nyt toki mut ei ne kyllä oo oikeen samoja laitteita kun laudat, johtuen jo ihan koosta ja ajoajennostakin. Dualtronilta tuli nyt yks mielenkiintonen laite 15" renkailla, mut sillä on kans hintaa enemmän kun tarpeeks ja on luonnollisesti suomen liikenteeseen laiton vaikka miten rajottais. Toisaalta jos nopeus on 25kmh niin tuskin kovinkaan montaa kiinnostaa et mitä niissä moottoreissa oikeasti lukeekaan.


Tos vielä toi dualtron, on käsittääkseni ensimmäinen lajiansa. Loput on sitä max 11-13" väliltä ja noi 13" on jo sellasia tankkereita et ei nekään oikeen helposti liikuteltavia oo.
Sen verta selvis että firmis on esteenä. Ei tarvii uutta controlleria välttämättä hankkia. On olemassa myös toinen potkulauta tämän softattavan omistajalla niin varmistaa että jos on sama malli niin ilmeisesti pitäis vanhemmalla firmiksellä oleva mittaristo riittää että sais puskettua custom firmiksen controlleriin. Löyty tubesta video josta tämä selvisi. Tämä toinen lauta kun on jo nyt custom firmiksellä eikä onneksi ole päivitetty. Googlesta löytyi myös työkalu minkä kun juottelee kiinni controlleriin saa pistettyä sinne minkä firmiksen nyt haluaakaan.

Jos sattuu että molemmat on Pro 2 niin lainataan toisesta mittaristoa firmiksen vaihdon ajaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Kiitos. Menee "vähän" yli budjetin, kun oikeasti tarvetta ei tuollaiselle ole, siksi alle tonnin voisi siihen sijoittaa. Ostin jo verkkokaupasta GZR Citypyörän, mutta se painaa 32kg, joten ei sitä oikeasti autossa kuljeta joka päivä laatikkoon ja pois. Siitä syystä katsomassa kevyempää, mutta sellaista millä kanttarin yli voisi vielä päästä kaatumatta
No, yllättävän mukavat noi ihan perus 10" ilmatäytteiset renkaat on ajaa. Vaikka joku Max G30 esimerkkinä, eihän siinä jousia oo et parilla ekalla ajokerralla tuntee kyl ajamisenkin jälkeen et on jalat ottanu vähän tärinää vastaan mut nopeesti siihen tottuukin. Kanttarin yli en lähtis välttämättä millään renkaalla sen suuremmin yrittämään, jos siis meinaat ihan korkeimmasta kohdasta. Vaatii jo isompaa laitetta alle sit sellanen touhu.

Tai ainakin viimekesänä oli, nyt kävin heittämässä nopeen testirundin vanhalla M365:llä jossa 10" renkaat ja olihan se öh, kokemus tollasen täysjousitetun vehkeen jälkeen. Tuli kans hiffattua se et tossa Xiaomissa on oikeesti tosi matalalla tanko ja se on niin helvetin kapea et mistään vakaudesta on turha edes koittaa puhuakkaan. Dekkikin tosi pieni, mut painon puolesta sit oikeen mukava, lisäks helppo ottaa kauppaan mukaan kun toi ei oikeasti juurikaan mitään tilaa missään vie.
Sen verta selvis että firmis on esteenä. Ei tarvii uutta controlleria välttämättä hankkia. On olemassa myös toinen potkulauta tämän softattavan omistajalla niin varmistaa että jos on sama malli niin ilmeisesti pitäis vanhemmalla firmiksellä oleva mittaristo riittää että sais puskettua custom firmiksen controlleriin. Löyty tubesta video josta tämä selvisi. Tämä toinen lauta kun on jo nyt custom firmiksellä eikä onneksi ole päivitetty. Googlesta löytyi myös työkalu minkä kun juottelee kiinni controlleriin saa pistettyä sinne minkä firmiksen nyt haluaakaan.

Jos sattuu että molemmat on Pro 2 niin lainataan toisesta mittaristoa firmiksen vaihdon ajaksi.
Aaa oke, ei ollu käryäkään et dashboardilla olis oma firmiksensä, ei nyt välttämättä ihan heti aukee et miks sen just tolla näytön vaihdolla voi kiertää mut tuskinpa mun sitä tarvii syvällisemmin osatakkaan selittää. Mun käsityksen mukaan Pro 2, 1S ja Essential on nyt ainakin samat mittaristot käytössä ja pitäis mennä ihan ok ristiinkin. Sit on se vanhempi romu olemassa mikä näyttää vaan akun varauksen neljällä pisteellä. Ei hajuakaan sit et mitä toi uusin malli on vetäny ja kuinka ristiinsopivat ne tavarat sit on.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Facebookin kotimaisesta ryhmästä poimittu kuva ja vitun fiksu laite jos ei halua tappaa itseään :confused2:

sdfsdf.JPG
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Millaisella ohjainlaitteella saisi kontio kruiser 2.0 täystehoiseksi?
Jos uudemmissa edelleen sama kuin omassa niin ei tarvii kuin yksi piuha laittaa poikki jonka väliin vaikka katkaisin niin saa halutessaan rajoittimen takaisin myös päälle. Mikäli taas tehoilla meinaat ihan moottorin tehojen nostoa etkä rajoittimen poistoa niin sit controlleria vaihtoon.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Jos uudemmissa edelleen sama kuin omassa niin ei tarvii kuin yksi piuha laittaa poikki jonka väliin vaikka katkaisin niin saa halutessaan rajoittimen takaisin myös päälle. Mikäli taas tehoilla meinaat ihan moottorin tehojen nostoa etkä rajoittimen poistoa niin sit controlleria vaihtoon.
Ei kai pitäisi enää onnistua valkoisen johdon irroittamisella, vaan pitää vaihtaa kontrolleri.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Et ilmeisesti ajatellut sittenkään palauttaa lautaa? Hobbyhall jos joku on käsittääkseni todella nihkeä palautuksien suhteen ja käytettyä lautaa tuskin ottavat takaisin
Mistä he näkevät että lautaa on käytetty kun ei ole naarmuakaan. Ei mistään. Toisekseen, joutuvat jokatapauksessa korvaamaan akun tuotekuvausta vastaavaksi, oli lauta käytetty tai ei.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
20
Joo ei löydy kyseistä piuhaa enää uusimmista Kontioista.
Pystyiskö joku auttaa tietämätöntä ja ehdottaa jotakin controlleria, millä tuo tehojen nosto onnistuisi? :redface:
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
No, yllättävän mukavat noi ihan perus 10" ilmatäytteiset renkaat on ajaa. Vaikka joku Max G30 esimerkkinä, eihän siinä jousia oo et parilla ekalla ajokerralla tuntee kyl ajamisenkin jälkeen et on jalat ottanu vähän tärinää vastaan mut nopeesti siihen tottuukin. Kanttarin yli en lähtis välttämättä millään renkaalla sen suuremmin yrittämään, jos siis meinaat ihan korkeimmasta kohdasta. Vaatii jo isompaa laitetta alle sit sellanen touhu.

Tai ainakin viimekesänä oli, nyt kävin heittämässä nopeen testirundin vanhalla M365:llä jossa 10" renkaat ja olihan se öh, kokemus tollasen täysjousitetun vehkeen jälkeen. Tuli kans hiffattua se et tossa Xiaomissa on oikeesti tosi matalalla tanko ja se on niin helvetin kapea et mistään vakaudesta on turha edes koittaa puhuakkaan. Dekkikin tosi pieni, mut painon puolesta sit oikeen mukava, lisäks helppo ottaa kauppaan mukaan kun toi ei oikeasti juurikaan mitään tilaa missään vie.

Aaa oke, ei ollu käryäkään et dashboardilla olis oma firmiksensä, ei nyt välttämättä ihan heti aukee et miks sen just tolla näytön vaihdolla voi kiertää mut tuskinpa mun sitä tarvii syvällisemmin osatakkaan selittää. Mun käsityksen mukaan Pro 2, 1S ja Essential on nyt ainakin samat mittaristot käytössä ja pitäis mennä ihan ok ristiinkin. Sit on se vanhempi romu olemassa mikä näyttää vaan akun varauksen neljällä pisteellä. Ei hajuakaan sit et mitä toi uusin malli on vetäny ja kuinka ristiinsopivat ne tavarat sit on.
Näytössä ilmeisesti bluetooth-piiri jonka firmiksellä kait tuota päivitysten puskemista controlleriin rajoitettu.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
279
Kaksipäällä ajaminen on normaalia ja sitä ei pitäis missään nimessä kieltää. Missä ihmeen pumpulihuoneissa kasvaa ihmiset jotka on tuota vastaan?
Tottakai ajotyyli on täysin erilainen kun yksin ajattaessa. Luulisi että tuo olisi selvä asia? Vai luuleeko joku toope että kakspäällä ajetaan samalla tavalla kun yksin? Valoja päälle nyt.

Helppo analogia: auto vs moottoripyörä vs täysperävaunullinen rekka. Idea on sama, eli erilaisella kuormalla ajetaan eri tavalla, ja fiksut ihmiset osaa ennakoida. Mutta ilmeisesti kaikki eivät tätäkään taitoa ymmärrä..
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
67
Kaksipäällä ajaminen on normaalia ja sitä ei pitäis missään nimessä kieltää. Missä ihmeen pumpulihuoneissa kasvaa ihmiset jotka on tuota vastaan?
Tottakai ajotyyli on täysin erilainen kun yksin ajattaessa. Luulisi että tuo olisi selvä asia? Vai luuleeko joku toope että kakspäällä ajetaan samalla tavalla kun yksin? Valoja päälle nyt.

Helppo analogia: auto vs moottoripyörä vs täysperävaunullinen rekka. Idea on sama, eli erilaisella kuormalla ajetaan eri tavalla, ja fiksut ihmiset osaa ennakoida. Mutta ilmeisesti kaikki eivät tätäkään taitoa ymmärrä..
Näyttäähän tuo naurettavalta ja minusta myöskin köyhältä, josko ei ole pariin lankkuun rahoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Kaksipäällä ajaminen on normaalia ja sitä ei pitäis missään nimessä kieltää. Missä ihmeen pumpulihuoneissa kasvaa ihmiset jotka on tuota vastaan?
Tottakai ajotyyli on täysin erilainen kun yksin ajattaessa. Luulisi että tuo olisi selvä asia? Vai luuleeko joku toope että kakspäällä ajetaan samalla tavalla kun yksin? Valoja päälle nyt.

Helppo analogia: auto vs moottoripyörä vs täysperävaunullinen rekka. Idea on sama, eli erilaisella kuormalla ajetaan eri tavalla, ja fiksut ihmiset osaa ennakoida. Mutta ilmeisesti kaikki eivät tätäkään taitoa ymmärrä..
Muuten hyvä analogia, mut taitaa noitten mainitsemies vehkeiden käyttötarkotukset olla suunniteltu silleen et niissä on maksimipainorajat jokseenkin korkeemmat mitä näitten lautojen 100kg kantokyvyt. Ja jarrutkin varmaan ehkä eri kokoluokkaa, plus voi olla et autot ja prätkät suunnitellaan sillä silmällä et siinä on kyytiläinenkin mukana. Näitä ei toistaseks olla suunniteltu kahdelle eikä vielä fysiikan lakejakaan olla onnistuttu kumoomaan.

Se on mulle ja aika monelle muullekkin varmaan ihan yks lysti jos joku teloo kakspäällä ajellessaan ittensä ja kyytiläisensä. Tyhmyydestä yleensä sakotetaan kuitenkin mut kyl tuolla keskustassa näkee sitäkin et siinä pääsee joku sivullinenkin makselemaan siitä lystistä, ja se on tässä mulle se ongelma.

Mut turha tästä on enää jatkaa vänkäystä, sulla on omat mielipiteet ja muilla on omat mielipiteet, tuskin kukaan täällä saa sun mieltäs muuttumaan, mut ei se onneks kenenkään vastuullakaan oo. Se on vaan karu fakta et yks sähköjarru ja sellanen pieni kusinen levy tai rumpujarru ei enää +150kg painon alla salli enää niin pikasia pysähtymisiä kun tietyissä tilanteissa ois ehkä tarvis.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 950
Kaksipäällä ajaminen on normaalia ja sitä ei pitäis missään nimessä kieltää. Missä ihmeen pumpulihuoneissa kasvaa ihmiset jotka on tuota vastaan?
Tottakai ajotyyli on täysin erilainen kun yksin ajattaessa. Luulisi että tuo olisi selvä asia? Vai luuleeko joku toope että kakspäällä ajetaan samalla tavalla kun yksin? Valoja päälle nyt.

Helppo analogia: auto vs moottoripyörä vs täysperävaunullinen rekka. Idea on sama, eli erilaisella kuormalla ajetaan eri tavalla, ja fiksut ihmiset osaa ennakoida. Mutta ilmeisesti kaikki eivät tätäkään taitoa ymmärrä..
Sellainen pikku vika tuossa jutussasi on, että olet väärässä. Ei ole normaalia ja on aivan yksiselitteisesti kielletty. Millään selittämisellä et asiaa muuta sallituksi.

Tieliikennelaki ja 147 §
Henkilökuljetus polkupyörällä ja kevyellä sähköajoneuvolla

Polkupyörällä ja kevyellä sähköajoneuvolla ei saa kuljettaa useampia henkilöitä kuin mille se on rakennettu. Matkustajan kuljettaminen on sallittu vain, jos polkupyörässä tai kevyessä sähköajoneuvossa on matkustajalle sopiva istuin. Kuljetettaessa matkustajaa polkupyörällä tulee polkupyörässä olla kaksi erillistä jarrulaitetta.

 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
813
Näyttäähän tuo naurettavalta ja minusta myöskin köyhältä, josko ei ole pariin lankkuun rahoja.
Minustakin näyttää tyhmältä, jos mopon/moottoripyörän/auton kyydissä on matkustaja :sfacepalm:
Tai bussissa muitakin, kuin kuljettaja. Ostaisivat oman bussin.

Edit: Laillisuus jääköön taka-alalle, antaa köyhien ajella kahdestaan.
Minulle se, kun vaikka pariskunta kulkee samalla laudalla, näyttää siltä, että luotetaan toisiin. Eikä köyhältä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
67
Minustakin näyttää tyhmältä, jos mopon/moottoripyörän/auton kyydissä on matkustaja :sfacepalm:
Tai bussissa muitakin, kuin kuljettaja. Ostaisivat oman bussin.
Paitsi että tuo lauta on suunniteltu yhtä paljon kahdelle kuin polkupyöräkin. Toki fillariin on saatavilla CE-hyväksyttyjä lastenistuimia, sun muita käyttöön soveltuvia sivuvaunuja. Potkulaudan (jonka kantokyky on useimmiten max 100 kg) ainut kahva on edessä (tai joissain tapauksissa takana) seisovan mulkku. Sekään ei jatkuvasta "veret seisauttavasta" huojumisesta johtuen luultavammin toimi koko matkaa, ainakaan ilman sinistä taika-nappia.

Moottoripyörissä on takana istuvalle oma penkki ja jalkatapit. Honda Monkeyssä tai Pappa-Tunturissa ei ole tappeja takana, mutta eipä sillä saa tavan enduromopedeista poiketen rekisteriotteen mukaan ketään kyytsätäkkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 689
No niin tuli vihdoinkin testattua Ninebot Max G30E II:lla ajaa kotoa vaimon työpaikalle ja takaisin, kun kelikin oli kiva. Toissa viikolla sama testi keskeytyi työpaikan hälyilmoitukseen kesken testiä, piti kääntyä takaisin kotiin katsomaan mistä kyse, nyt ei ollut pässivuoroa häiritsemässä testiä.

Matkaa tuolle rundille tulee Google Mapsin mukaan n. 27-28km (2x vajaa 14km), voi olla että nyt tuli vähän enemmän ajettua kun vähän hain reittiä vaikka puhelimessa olikin Google Maps navigointi päällä pyöräteille. Minulla elopainoa n. 93kg + melko raskas takki, reppu jossa oli laturipiuha ja akkukäyttöinen rengaspumppu sekä raskas U-lukko kiinni tangossa, eli testi tehtiin aika lähellä maksimia eli 100kg kantokykyä.

Hyvin suoriutui lauta testistä. Latasin akun täyteen ennen lähtöä, vaimon työpaikalle saavuin n. 45 minuutin kuluttua (ehkä menisi 40 min kun vähän siellä pysähtelin ja haeskelin reittiä) ja suunnilleen samaa reittiä takaisin. Kotona kun laitoin laudan lataukseen, näytti että akkua olisi ollut siinä vaiheessa 35% jäljellä. Vaimolla olisi vielä parempi tilanne kun painaa reippaasti alle puolet minusta. Ajoin koko matkan edestakaisin sporttimoodissa jotta pääsen 25km/h, se tietysti myös kulutti akkua enemmän. Niin ja luultavasti vaimo voisi ottaa laudan sisään työpaikalle ja ladatakin sitä jossain...

Kun takaisintulomatkalla akun varaus laski ehkä alle puolenvälin, jonkinverran alkoi ehkä teho tippua että loivassa ylämäessä alkoi 21km/h olla yleisempi kuin 25km/h, mutta ihan hyvin veti edelleen, ei joutunut potkimaan vauhtia kovissakaan ylämäissä. Aika hyvin teho kuitenkin säilyi loppuun asti.

Mietin myös että jos meinaisi tuollaisella pitkällä matkalla oikeasti energian riittäminen huolettaa, voisi sen laudan ehkä ottaa jonnekin kahvilaan tms. sisälle ja pyytää saako vähän ladata lautaa samalla kun nauttii pullakahvit. Pitäisi vielä tutkia miten helppoa akun irroitus on tien päällä, josko ottaisi pelkän akun sisätiloihin ja lataisi sitä erillisellä laturilla...

Kehä I:n viereiset pyörätiet Leppävaaran ja Tapiolan välillä olivat kyllä niin erinomaiset että niissä olisi voinut kaivata jopa kovempaa vauhtia kuin 25km/h, mutta normipyöräteillä tuo on aivan tarpeeksi, välillä liikaakin. Pitää miettiä sitä modausta vielä, ei kai se pahaakaan tekisi, en kuitenkaan halua merkittävästi huonontaa toimintamatkaa...

Sellainen asiaankuulumaton huomio vielä että huh huh Espoon kunnan pyöräteiden hoitoa. Vantaan puolella suunnilleen kaikki pyöräkävelytiet tuntuivat olevan jo nuoltu puhtaaksi hiekasta ja sepelistä, mutta het kun päästiin Espoon puolelle, tuntui kuin Saharassa olisi ajanut. Pyörätiet paksun. monesti märän, hiekkamössön vallassa edelleen. Tosin sen Kehätie I:n viereisen "pikapyöräilytien" tuntuivat onneksi jo saaneen puhtaaksi.

Kiva oli kokemus, ja vaimo osasi kertoa että julkisilla hänen työmatkansa kestää 50-70 minuuttia joten tuolla hän jopa säästäisi aikaa, ainakin keväällä/kesällä/syksyllä. Ikävä vaan ettei vaimo edelleenkään ole lämmennyt laudalle, läskiskootteri se kuulemma olla pitää jotta saa istua (hän on seisomatyössä). Sama se, kyllä tuo mulle ja pojillekin kelpaa, varsinkin niille matkoille kun tuntuu että sähköautolla matkaan meno on vähän turhan raskas ratkaisu, esim. huomenna kun kipaisen hakemassa perheelle sunnuntaiburgerit 1,5km päässä olevalta Mäkkäriltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Inmotion S1llä tullut nyt parina päivänä ajeltua noin 30km. Eilen 31 ja tänään 29km. Eilen jäi 42% akkuun ja lämpötila ulkona semmonen +14°C ja tänään aika samat lämpötilat ja 40% jäi virtaa. Molempina päivinä tuli vedettyä sportilla kaasu pohjassa osa matkaa ja varsinkin tänään sitten kunnon mäki testiä, että monta kertaa vauhti hyytyi kokonaan. Eli tämmöisessä raskaassa käytössä 115kg laudan päällä 50km voi olla aika maksimi. Yllättävän hyvin jaksaa kuitenkin kiihtyä ja alle 20km/h nopeuden hiipumiseen vaatii jo melko jyrkän vastamäen. Ohjaustanko on todella hyvällä korkeudella kun 195cm olen.
Jarrukahva pitäs ehdottomasti saada säädettyä / kallistettua sentti pari alaviistoon, mutta ei onnistu sen keskinäyttökotelon takia. Täytyy perehtyä saisko siihen yhtään löysiä...
Jarrut on kyllä melkosella viiveellä ja ei vahingossa pienellä nykäsyllä saa vahinkoo kovin helposti aikaiseksi että lentää yli.
Jarruissa kyllä sais myös kieltämättä olla enemmän tehoa. Onko täällä kellään verrokkina L9 mallia tuosta Inmotionista kun siinä on takana levyjarru. Pureeko yhtään paremmin???
Laitoin renkaisiin 4baria ilmaa ja on riittävän kovantuntuiset. Jousitus toimii ihan jees, eikä ole koko ajan pohjaan hakkaamisen tunnetta. Aika tanakan tuntuinen ajossa. Kokonaisuutena ok, kunhan nuo jarrut muistaa. Erikoista kun noiden tehosta ei ole mitään isompaa valitusta ollut noissa YouTube reviewssä.
Tällä voi periaatteessa ajaa koko ajan apista 25km/h rajotin päällä. Sitä 30km/h on turha huudattaa noilla tehoilla & tällä massalla ja oli sitten D päällä niin se 25 tuntuu luontevalta ja sportilla jos pitää rajottimen myös, niin ajo sillä myös ok. Kiihtyypähän vähän paremmin noilla asetuksilla ja akun säästökin kaupanpäälle jonkinlainen verrattuna ilman nopeudenrajotinta apista.
Kokonaisuutena hyvät fiilikset ko. laitteesta edelleen. Lain puitteissa liikkuu riittävän hyvin kuormalla ja ajoltaan vakaa laite.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Minustakin näyttää tyhmältä, jos mopon/moottoripyörän/auton kyydissä on matkustaja :sfacepalm:
Tai bussissa muitakin, kuin kuljettaja. Ostaisivat oman bussin.

Edit: Laillisuus jääköön taka-alalle, antaa köyhien ajella kahdestaan.
Minulle se, kun vaikka pariskunta kulkee samalla laudalla, näyttää siltä, että luotetaan toisiin. Eikä köyhältä.
Mikäli pariskunta kulkee samalla laudalla, niin kyse on luottamuksen sijaan siitä, että heidän yhteenlaskettu älykkyysosamäärä on alle 100. Laudan vertaaminen mopoon/m.pyörään/autoon/bussiin on taas ihan oma lukunsa. Suorastaan loukkaa kaikkea älyllistä elämää.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 786
Mikäli pariskunta kulkee samalla laudalla, niin kyse on luottamuksen sijaan siitä, että heidän yhteenlaskettu älykkyysosamäärä on alle 100. Laudan vertaaminen mopoon/m.pyörään/autoon/bussiin on taas ihan oma lukunsa. Suorastaan loukkaa kaikkea älyllistä elämää.
Alkaa mietityttämään tällaisissa tilanteissa, kuinka vähän toisista ihmisistä välitetään ja kuinka vajaaälyistä porukkaa on liikenteessä. Itse en vaarantaisi edes pahimman vihamieheni terveyttä ottamalla samalle laudalle.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 786
Todennäköisesti aika jäätävä, ellei ole kattavaa ymmärrystä sekä akkujen että lautojen kontrollereista/elektroniikasta ja sen lisäksi hyvää läjää pioneerihenkeä päälle.
En ihan tuolle linjalle lähtisi. Kyseessä on kuitenkin tällaisessa tapauksessa vain kennojen kytkeminen rinnan vanhan akkupaketin kanssa.

Akku pitää jokatapauksessa aukaista, ottaa irti kaikki "äly", eli mahdollinen säädin, varaustason ilmaisin ja ledit. Sen jälkeen pitää tapauksesta riippuen juottaa tai pistehitsata uudet piuhat. Sen jälkeen voi kytkeä vanhan akun rinnalle. Suurin työ on piuhojen virittelyissä vesitiiviisti ja akun sijoittamisesta lautaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 598
En ihan tuolle linjalle lähtisi. Kyseessä on kuitenkin tällaisessa tapauksessa vain kennojen kytkeminen rinnan vanhan akkupaketin kanssa.

Akku pitää jokatapauksessa aukaista, ottaa irti kaikki "äly", eli mahdollinen säädin, varaustason ilmaisin ja ledit. Sen jälkeen pitää tapauksesta riippuen juottaa tai pistehitsata uudet piuhat. Sen jälkeen voi kytkeä vanhan akun rinnalle. Suurin työ on piuhojen virittelyissä vesitiiviisti ja akun sijoittamisesta lautaan.
Ei välttämättä ole läheskään noin helppoa. Monet akkujen ohjauselektroniikat ovat tehty tarkoituksella sellaisiksi, ettei edes uusia kennoja voi lähteä vaihtelemaan vanhojen tilalle, vaan ne brickaavat koko kontrollerin, jos havaitsevat ohjattavan kennoston jännitteen tippuvan nollaan. Kennoston kapasiteetin kasvattaminen toimivilla rinnankytkennöillä vanhan elektroniikan ohjattavaksi on sitten vielä tarina ihan toiseen potenssiin, jos elektroniikan on tarkoitus esimerkiksi suorittaa yksittäisten tai niputettujen kennojen balansointia. Homma ei ole siinä kohtaa mitään auton käynnistysakkujen rinnankytkentää.

Todennäköisin keino saada tuollainen toimimaan järkevällä varmuudella olisi rakentaa erillisestä akusta kokonaan erillinen virtalähde, joka svitsataan kytkimellä päälle samalla kun sisäänrakennettu akku kytketään irti.

Näistä litiumkennottelujen vaikeutetuista iloista voi kuunnella lisää vaikka LTT:ltä:
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Minkälaisia throttle speedei käytätte?
mietin et onks toi vakio 80% OK vai liian järeä vai käyttääkö joku oikeesti 100%
e-way e600 max ja vastaavat..
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
421
Onko porukka vaihdellut Xiaomi Pro lautoihin 10" renkaita tilalle? Tuli itsellä vaihdettua viikonloppuna, vähän jäi vissiin sisäkumi vinoon tai jotain muuta, kun vähän meinaa rengas pyöriä epätasaisesti / pomputtaa. Kokeilin pari kertaa ilmat päästää pois ja asetella paremmin, ei onnistunut paljoa paremmin. Tuli huomattua, että range tuntui paljon huonommalta verrattuna 8.5" renkaisiin, 9km ajon jälkeen oli 35% akkua jäljellä. 8.5" renkailla päässyt hyvin tuon 20km ajamaan kyllä.

Onko muut huomanneet nuin suurta vaikutusta rangeen renkailla? Sillä tässä kyselin, että kokeilenko vielä asetella paremmin nuo renkaat, vai vaihdanko suosiolla samalla vaivalla 8.5" renkaat takaisin. :D Tokihan tuo vaikuttaa varmasti jonkin verran ylimääräistä kulutukseen, kun renkaat eivät aivan tasaisesti pyörineet.
Mä vaihdoin viime kesänä Mi Pro2:n 10" alle. Järkyttävä vaiva, mutta tulipa tehtyä.
Softamodattuna kympin renkailla vedellään nyt tasaisella melkein neljääkymppiä siinä missä vanhoilla kumeilla meni 34km/h max.

Kyyti on tasaisempaa kyllä, mutta eturengas jättää hyvin vähän tilaa etulokarille, eli hiekka ja kivet rapisee usein siellä välissä. Takalokari piti vaihtaa lyhyempään malliin minkä seurauksena rapa roiskuu selkään vaikka pienen kumisen roiskeläpän vielä lisäsin perään. Pitää vaihtaa isompi siis.

Kantama saattoi tippua hiukan tasaisella ajaessa mutta ylämäessä huomaa että vääntö on täysin onneton vanhaan verrattuna ja silloin menee myös sitä akkua verrattain paljon.

Sen verran tuli värkättyä noiden lokarien kanssa ja takalokarin valon johdotuksen kanssa että en vaihda takaisin pienempiin kumeihin, mutta en kyllä tällä tiedolla kymppejä laittaisi alle enää.

Toki käyttökokemukset saattavat olla erilaiset muilla käyttäjillä jos on erilaisen profiilin ulkokumit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 542
Ei välttämättä ole läheskään noin helppoa. Monet akkujen ohjauselektroniikat ovat tehty tarkoituksella sellaisiksi, ettei edes uusia kennoja voi lähteä vaihtelemaan vanhojen tilalle, vaan ne brickaavat koko kontrollerin, jos havaitsevat ohjattavan kennoston jännitteen tippuvan nollaan. Kennoston kapasiteetin kasvattaminen toimivilla rinnankytkennöillä vanhan elektroniikan ohjattavaksi on sitten vielä tarina ihan toiseen potenssiin, jos elektroniikan on tarkoitus esimerkiksi suorittaa yksittäisten tai niputettujen kennojen balansointia. Homma ei ole siinä kohtaa mitään auton käynnistysakkujen rinnankytkentää.

Todennäköisin keino saada tuollainen toimimaan järkevällä varmuudella olisi rakentaa erillisestä akusta kokonaan erillinen virtalähde, joka svitsataan kytkimellä päälle samalla kun sisäänrakennettu akku kytketään irti.

Näistä litiumkennottelujen vaikeutetuista iloista voi kuunnella lisää vaikka LTT:ltä:
kennojen vaihto noissakin onnistuu todennäköisesti sillä yksinkertaisella toimenpiteellä, että syöttää kontrollerille ulkopuolelta kokoajan kennojännitteen vaihto-operaation ajan. ihme ettei linus tuota testannut.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 598
kennojen vaihto noissakin onnistuu todennäköisesti sillä yksinkertaisella toimenpiteellä, että syöttää kontrollerille ulkopuolelta kokoajan kennojännitteen vaihto-operaation ajan. ihme ettei linus tuota testannut.
Voi olla, mutta tässä kohtaa pitää tosiaan jo olla aika hyvin ymmärrystä aihepiiristä, enkä välttämättä kutsuisi toimenpidettä ihan yksinkertaiseksi toteuttaa käytännön tasolla ilman hyviä työkaluja. Ei ainakaan omasta valikoimasta löydy, vaikka kaapissa on useampaa kolvia sähköstä kaasuvehkeisiin eikä sähköjen ja elektroniikan kanssa touhuaminen ole aivan vieras laji koulutuksenkaan puolelta. Ja silti se homma voi mennä käteen ihan vain siitä syystä, että hommat brickaa eri logiikalla kuin itse osasi arvata.

Pointtini siis on, että ei kannata lähteä kokeilemaan, ellei oikeasti tiedä mitä on tekemässä. Maallikko kun alkaa noiden kanssa säätämään lisämetrien toivossa niin hyvin todennäköinen lopputulos on se, että laudan rangen saa tuplaantumisen sijaan pysyvästi nollaan.
 
Liittynyt
27.04.2021
Viestejä
245
Millaista scoottia tälläinen 180cm/110kg hahmo kannattaisi harkita?
Ihan satunnaiseen scoottailuun, kaupassa käynti kun loton jättää tai käy terassilla yhdellä.
Ehkä voisin jopa junasta mennä töihin tuon 1,5km matkan.
Onko segwayn perus marketti scootti OK? Hinta 499 luokkaa?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Millaista scoottia tälläinen 180cm/110kg hahmo kannattaisi harkita?
Ihan satunnaiseen scoottailuun, kaupassa käynti kun loton jättää tai käy terassilla yhdellä.
Ehkä voisin jopa junasta mennä töihin tuon 1,5km matkan.
Onko segwayn perus marketti scootti OK? Hinta 499 luokkaa?
Tuon painoiselle suosittelen suoraan sellaista minkä voi softamodata. Jos haluaa silti pysyä laillisissa nopeuksissa niin jättää nopeusrajoittimen koskematta mutta moottorin virtarajoitusta suosittelen nostamaan että jaksaa kulkea edes loivaan mäkeen. Itse noin. 90-95 kiloinen (en ole hetkeen käynyt puntarilla mutta ollut aikalailla sama paino useampana vuotena) niin Xiaomi Pro 2 esimerkiksi tasaisella kyllä menee 25 mutta vähänkään jos on ylämäkeä niin alkaa osoittamaan jo hyytymisen merkkejä. Jyrkempään mäkeen ei toivoakaan mutta eipä nämä jyrkkiin mäkiin ole tarkoitettukkaan. Mutta kaupunkiympäristössä esimeriksi jyrkempää katua pitkin nousu menisi taluttamiseksi. Myöskin sen liikkeellelähtönopeuden tiputtaisin nollaan. Typerä ominaisuus tuo että ekaksi täytyy potkia liikkeelle että saa moottorin päälle.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
279
Inmotion S1, 582€ DHgatesta, saapunut 21.04.2022.

Lisää kokemuksia:
- Kävin hakemassa tässä ketjussa suositellun bilteman pumpun 12,90€ jolla sain renkaat täytettyä. Varsinkin takarengas oli kuin olikin yllättävän pluto. Nyt kiihdytys tuntuu paremmalta ja maksimivauhti pysyy kauemmin kuin vain ensimmäiset 10% akusta. Kyyti on silti edelleen todella pehmeää ja mieluisaa. Akkukin kestää huomattavasti pidempään.
- Jarrua en ole saanut vielä paremmaksi: löysä kuin mikä. Vaikka kuinka kovaa painaa niin pysähtymiseen menee silti aivan liian pitkä matka. Jarrutukseen menevän matkan takia joutuu ennakoimaan paljon normaalia enemmän. Aivan vitun paska etupyörän rumpujarru. Pelkästään jarrun takia saattaapi lähteä vaihtoon tämä lauta.


Vähäisempiä huomioita:
- Laturin johdon laittaminen on paljon vaikeampaa kuin USB-kaapelin plugaaminen tietokoneen taakse katsomatta. Vielä sitäkin vaikeampaa on koittaa asettaa takaisin laudassa olevan latausreiän suojuksen takaisin paikoilleen. Ehkäpä suojuksen muovi hieman löystyy käytössä ja siten asettaminen olisi helpompaa tulevaisuudessa.
- Kaupassa käydessä on hyvä suunnitella mistä kohti saa kaikki tarvittavat ostokset, ettei joudu kääntymään missään vaiheessa takaisinpäin. Pienemmillä laudoilla pystyy edes jotenkin kääntämään laudan ympäri keskellä käytävää, mutta tämän kanssa ympärikääntyminen on ainakin omasta mielestä niin haastavaa että kierrän koko hyllyn mieluummin ympäri. Tai sitten en ole vielä oppinut tekniikkaa. Lisää harjoittelua/totuttelua.
- Ohjaustanko tuntuu välillä jopa vaarallisen liukkaalta. Ajatuskin riittää kääntymään. Olisi todella mukava saada ohjaustankon kääntymistä paljon Paljon Paaaaljon jäykemmäksi. Tai sit pitää vaa tottua.
- Puhelinappi on cräshännyt kaksi kertaa ajon aikana, eikä olekkaan nauhoittanut ajon aikaisia statseja.
- yli 30km/h nopeuksia kaipaisin pidemmillä suorilla, joissa pinta on tuttu, näkyvyys erinomainen eikä liikennettä ollenkaan. Nyt maisemat vaihtuu nipinnapin riittävällä vauhdilla. Cruise Control <3
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Inmotion S1, 582€ DHgatesta, saapunut 21.04.2022.
- Kaupassa käydessä on hyvä suunnitella mistä kohti saa kaikki tarvittavat ostokset, ettei joudu kääntymään missään vaiheessa takaisinpäin. Pienemmillä laudoilla pystyy edes jotenkin kääntämään laudan ympäri keskellä käytävää, mutta tämän kanssa ympärikääntyminen on ainakin omasta mielestä niin haastavaa että kierrän koko hyllyn mieluummin ympäri. Tai sitten en ole vielä oppinut tekniikkaa. Lisää harjoittelua/totuttelua.
Itse nostan toisella jalalla laudan alta takapäästä ja siirrän lautaa itseäni kohti tai sitten sahaan eteen- ja taakse päin muutaman kerran samalla vaihtaen suuntaa.

Tänään näin ensimmäistä kertaa Tikkurilan Prismassa 4 sähköpotkulautailijaa samaan aikaan ostoksilla kun itsekin olin :)
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Kysyin Schenkeriltä mikä mättää kun tavara ei liiku vaikka mennään jo neljättä arkipäivää. Piti olla tänään viimeistään perillä. Hobbyhall ei kuulemma ole vielä toimittanut potkulautaa heille että voisivat laittaa eteenpäin. Tänään hobbyhall laittoi puhelimeen viestin "suuren lähetysmäärän vuoksi lähetyksesi on kuriiriyhtiön toimesta viivästynyt" ja saattaa mennä vielä 5 arkipäivää.

Eli valehtivat ensimmäisen kerran siinä kohtaa kun olin aikeissa peruuttaa tilaus 2h sen jälkeen kun olin tilannut. Väittivät etteivät voi enää perua koska lähetys on jo matkalla. Mikäli tämä "kuriiriyhtiö" tarkoittaa Schenkeriä, eikä heidän omaa sisäistä kuriiria, niin jäivät valehtelusta rysänpäältä kiinni jo toistamiseen.

Vttu mitä paskaa.
Valitettavasti tuo "asiakaspalvelu" ei taida olla mitenkään epätavallista Hobby Hallille. Syy on aina muissa ja viimeistään asiakkaassa itsessään. En ole Hobby Hallista enää tilannut viimeisimmän "asiakaspalvelukokemuksen" jälkeen mitään, enkä niin tee vastaisuudessakaan. Toivottavasti asiasi järjestyy pikaisesti ja ilman "yllättäviä lisäongelmia".
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Ihan vakiintunut tapa on kyyditä toista henkilöä laudalla, jos vain mahtuu. Jos se on kiellettyä niin en ainakaan ole huomannut: Olen TIER:llä jo kahdesti ajanut valoissa olevan poliisiauton edestä kakspäällä gf:n kanssa. Toisella kerralla katsahdin jopa pelkääjänpaikan poliisia silmiin samalla kun ajoin heidän ohi. Ei mitään reaktiota.
Vuokralaudoillahan tuo kahden henkilön kyyti usein kielletään jo käyttösäännöissä, mutta jos sopivaa lakipykälää pitää löytää, niin sitten vaan vilkaisee mitä pykälät sanovat polkupyörästä vastaavassa tilanteessa. Itse en lähtisi kyydittämään enkä "matkustajan" asemassa kyyditettäväksi laitteella joka ei selkeästi sovellu kyseiseen asiaan alkaen turvallisuudesta. Laudalla se toinen heppu kun ei voi paljoa pitää kiinni ja tasapainottelussakin on ongelmansa.

Fäteistähän löytyy malleja joissa on myös kyyditettävälle istuin, mutta seisten ajeltavan laudan kohdalla kyydityksestä tulee lähinnä mieleen subreddit "What Could Go Wrong".
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Olisiko täällä kokemuksia tiollaisesta isompipyöräisestä sähköpotkulaudasta? Mistä ostaa ja millaista mallia?
Esimerkiksi tällainen löytyi, mutta istuinta en kapistukseen haluaisi:

Edit. Rengaskoko saisi siis olla 12" ja siitä ylöspäin. Paksuja kumeja en näe tarpeelliseksi, mutta ei niistä varsinaista haittaakaan ole
Lyijyakku, eli painoa lisää ja energiatiheys pienemmäksi verrattuna litiumakkuun? Ei kuulosta kovin mielekkäältä.

Et ilmeisesti ajatellut sittenkään palauttaa lautaa? Hobbyhall jos joku on käsittääkseni todella nihkeä palautuksien suhteen ja käytettyä lautaa tuskin ottavat takaisin
Jep, tuo tuli itselläkin mieleen. Olisin itse laittanut oitis asiakaspalautuksena matkaan ilman "kokeilua".
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Sen verta selvis että firmis on esteenä. Ei tarvii uutta controlleria välttämättä hankkia. On olemassa myös toinen potkulauta tämän softattavan omistajalla niin varmistaa että jos on sama malli niin ilmeisesti pitäis vanhemmalla firmiksellä oleva mittaristo riittää että sais puskettua custom firmiksen controlleriin. Löyty tubesta video josta tämä selvisi. Tämä toinen lauta kun on jo nyt custom firmiksellä eikä onneksi ole päivitetty. Googlesta löytyi myös työkalu minkä kun juottelee kiinni controlleriin saa pistettyä sinne minkä firmiksen nyt haluaakaan.

Jos sattuu että molemmat on Pro 2 niin lainataan toisesta mittaristoa firmiksen vaihdon ajaksi.
Työkalu = ST-Link? Tuollainen tuli joskus tilattua Amazonista, kun sai $50 lahjakortin sinne. Jälkeenpäin vasta tajusi, että olisi kannattanut 2 saman tien tilailla, kun toimituskulut oli paljon kalliimmat kuin itse halpa laite.

Millä tavoin tuo uusi firmis on lukittu? Joku ihan uusi kikka vai se vanha tuttui, jossa downgradea varten piti ensin BLE downgreidata jotta vanhempi DRV upposi perille asti?
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Mistä he näkevät että lautaa on käytetty kun ei ole naarmuakaan. Ei mistään. Toisekseen, joutuvat jokatapauksessa korvaamaan akun tuotekuvausta vastaavaksi, oli lauta käytetty tai ei.
Ajelithan niin, ettei renkaissa näy kulumisen jälkiä ja ajattelitko oikein pestä mm. ne renkaat?
Kun kyseessä on Hobby Hall, niin voivat pahimmillaan istua palautuksen päällä pitkään ja sitten muistutettaessa vääntää "uudelleenvarastointikuluista" tjms. käytetystä tuotteesta, jolloin tiedät että asiasta joutuu vääntämään vielä kovasti.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Työkalu = ST-Link? Tuollainen tuli joskus tilattua Amazonista, kun sai $50 lahjakortin sinne. Jälkeenpäin vasta tajusi, että olisi kannattanut 2 saman tien tilailla, kun toimituskulut oli paljon kalliimmat kuin itse halpa laite.

Millä tavoin tuo uusi firmis on lukittu? Joku ihan uusi kikka vai se vanha tuttui, jossa downgradea varten piti ensin BLE downgreidata jotta vanhempi DRV upposi perille asti?
BLE ilmeisesti juurikin ongelma... millanen homma downgreidaa se? Säästyis mittariston lainaushommilta toisesta skootista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 677
Viestejä
4 275 917
Jäsenet
71 519
Uusin jäsen
Mäkkäri90

Hinta.fi

Ylös Bottom