Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 701
Juu, mekaanisen paisuttajan/ruuvin korvaava rakenne. Halusin vain viisastella, koska ehdin jo hetken miettiä miten posketon oikea nestejarru olisi potkulaudassa.
Ei kai se mikään mahdoton homma olisi väkertää vanhasta fillarista hydraulisia levyjarruja potkulautaan kiinni? Jos ei valmiina löydy niin teetättää sopivat kiinnikkeet.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
265
Miten Xtech HB-100 -jarrussa muuten jarrupalojen väliä? Tällä hetkellä ottaa jarrylevyyn kiinni M365 Prossa?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
478

Tämä vaikuttaa aika kovalta peliltä 54V 17Ah akku, 500W moottori, alle 20kg ja veroineen hintaa Kiinasta tilattuna n. 500e.

Harkinnut tätä nyt työmatkoille sähköpyörän sijasta. Tuollainen +40km kantama aika mukava kanssa. Huippunopeus vähän yli 40km/h ilmeisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 868
Kamalan houkutteleva peli. Pitäisi vaan saada säädettyä toleranssiin niin ettei kulje liian kovaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 868
Joo. Toisin sanoen kyseessä on kilvetön mopo, jolla en uskaltaisi huristaa kännissä pubista kotiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 042
Tasaisilla hyvillä teillä varmaan vielä menettelee tommonen pikkurenkainen jousittamaton häkkyrä.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
84

Tämä vaikuttaa aika kovalta peliltä 54V 17Ah akku, 500W moottori, alle 20kg ja veroineen hintaa Kiinasta tilattuna n. 500e.

Harkinnut tätä nyt työmatkoille sähköpyörän sijasta. Tuollainen +40km kantama aika mukava kanssa. Huippunopeus vähän yli 40km/h ilmeisesti.
Ihmettelen noita vakio tankoja joita ei voi korkeussäätää, muutenki ilmanvastus turhan iso seistessä 25km/h kieppeillä jo.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
60
Bikester sivuilla tarjouksessa ninebot es1 ja 2.

Hinnat 269 ja 289€. Onko noissa käytännössä muuta eroa kuin huippunopeus?
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
265
Kuinka pitkiä matkoja pitää päästä? Kuvauksessa mainitaan 28 km, mutta se varmaan pätee 15 km/h nopeudella 70 kg henkilöllä. Itselläni on ainoastaan kokemusta Xiaomi M365 Prosta, mutta varmaan tuossakin nopeus tippuu merkittävästi, kun akkua on puolet.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
153
töihin on 10km suunta muutoin varmasti alle 3km matkoja kauppaan ja takasin. ylämäen takia lähinnä sähköä. aina selkä märkänä saa tulla kotiin fillarilla.

en ole ulkomailta tilannut mitään. jotenkin pistää silmään geekmaxin ja muut geek* verkkokaupat että taitavat olla kiinalaisia ja varastot puolassa tai vastaavassa halpa maassa... en välttis lähde tilaamaan perjaate syistä. mutta nyt kun kolusin läpi muitakin tuotteita niin melko mielenkiitoista kamaa löytyy myös xiaomilta sähköpyörienkin osalta himo c20 himo c26. Himo mallit jos uusia niin odotan kotimaisista kaupoista tulisiko valikoimaan.

töihin on 10km suunta muutoin varmasti alle 3km matkoja kauppaan ja takasin. ylämäen takia lähinnä sähköä. aina selkä märkänä saa tulla kotiin fillarilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
282
Jos töissä lataamismahdollisuus niin pärjää, edestakaisin yhdellä latauksella epäilen.

Ajelin kesän jälkeen muutaman kuukauden töihin 9.5km suunta ja akkua oli jäljellä n. 50-60% per suunta (M365)

Ei tuolla paljoa ajele enää alle <30% varauksella jos massaa on lähemmäs sata kiloa.
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 316
Sitten vaan lisä akkua peliin niin tulee rangea lisää. Ite pääsin omalla M356 Pro:lla kesällä sen 53km yhdellä latauksella, vauhtia sitä 25kmh luokkaa ja oma paino 76kg :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
650
Tuli hommattua bikesterin tarjouksesta ninebot es2 + amazonista lisäakku, eli käytännössä ilmeisesti es4 nyt. Luin paljon käyttäjien omia kokemuksia foorumeilta ja redditistä ja noissahan on tunnetusti ollut ongelmia ainakin v1.3 asti ja ilmeisesti v1.4 on jo korjattu. Omassa paketissa lukee v1.6, mikä lienee uusinta uutta kyseisestä mallista, toivotaan ettei ilmene mitään.

Vähän utelen muitten kokemuksia es4:n kantamasta, itse tein 10.5km testilenkin, jossa oli pari melkoisen pitkää ylämäkeä, arviolta n. 1km ja 500m, tämän lenkin jälkeen oli akkua jäljellä n. 37% / 38% ja kuskilla painoa 100kg, eli potkulaudan rajamailla. Ajossa oli käytössä sport mode ja n. 90% ajasta 100% "kaasu" pohjassa. Kuulostaako tuo miltä?
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 316
Tuli hommattua bikesterin tarjouksesta ninebot es2 + amazonista lisäakku, eli käytännössä ilmeisesti es4 nyt. Luin paljon käyttäjien omia kokemuksia foorumeilta ja redditistä ja noissahan on tunnetusti ollut ongelmia ainakin v1.3 asti ja ilmeisesti v1.4 on jo korjattu. Omassa paketissa lukee v1.6, mikä lienee uusinta uutta kyseisestä mallista, toivotaan ettei ilmene mitään.

Vähän utelen muitten kokemuksia es4:n kantamasta, itse tein 10.5km testilenkin, jossa oli pari melkoisen pitkää ylämäkeä, arviolta n. 1km ja 500m, tämän lenkin jälkeen oli akkua jäljellä n. 37% / 38% ja kuskilla painoa 100kg, eli potkulaudan rajamailla. Ajossa oli käytössä sport mode ja n. 90% ajasta 100% "kaasu" pohjassa. Kuulostaako tuo miltä?
Siis ymmärsinkö oikein että lisäakun kanssa ajettu 10,5km ja akkua jäljellä enää 38%?? o_O Mimmosen akun siihen ostit? Ettei nyt olis lisäakku ollut pois päältä tms rikki/kuiva :rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
650
Siis ymmärsinkö oikein että lisäakun kanssa ajettu 10,5km ja akkua jäljellä enää 38%?? o_O Mimmosen akun siihen ostit? Ettei nyt olis lisäakku ollut pois päältä tms rikki/kuiva :rolleyes:
Juurikin näin, mutta käytössä tosiaan tuo mode millä pääsee sen 30km/h ja pari pitkää ylämäkeä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 899
https://m.bikester.fi/978185.html

Miten esim. tälläisen varastaminen estetään? Voiko sen jotenkin näppärästi lukita tms.? Tuolta pyörän vanteen välistä vaijerilla vai? Juna-asemalta pari km aina paikkaan x siirtymiseen saattaisi toimiakin.
Ei noita kannata jättää mihinkään missä ei mitään valvontaa ole. Taitat ja otat mukaan. Eihän noilla voi lähteä ajamaan jos laudan oikea omistaja ei ole paikalla vaan se lauta menee lukkoon, potkimalla toki se huonosti eteenpäin menee. Rengas näyttää olevan ainoa järkevä lukon paikka. Ehkä kannattaa harkita lisäksi semmoista liikkeeseen reagoivaa lukkoa tuohon mikä rupeaa huutamaan tärinästä/liikkeestä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
535
https://m.bikester.fi/978185.html

Miten esim. tälläisen varastaminen estetään? Voiko sen jotenkin näppärästi lukita tms.? Tuolta pyörän vanteen välistä vaijerilla vai? Juna-asemalta pari km aina paikkaan x siirtymiseen saattaisi toimiakin.
Kaipa tuo vaijerikin tyhjää parepi on, mutta käsittääkseni sellaista ei ole olemassa mikä ei pienillä taskuun mahtuvilla voimapihdeillä katkeaisi sekunnissa. Eli jos satunnaisten kännisten/teinien sijaan haluaa pyörävarkaita vastaan lukita niin ainoa vaihtoehto kunnon U-lukko sopivasta kohti runkoa kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 699
Mikäs noissa nyt tarkalleen estää sen liikennekäytön? Bikester ilmoittaa esim. ES2 tehoksi 300 W (näköjään toinen myyjä ilmoittaa nimellistehoksi 300 W ja maksimitehoksi 700 W), ja eikös se raja ole 1000 W? Suurin sallittu nopeuskaan ei taida ylittyä, kun on tuon 25 km/h?

Toisaalta samaan aikaan Bikester itsekin ilmoittaa että ei saa käyttää kuin suljetulla alueella. :confused:
1000W ja 25km/h niin on lain mukaan polkupyörä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 723
1000W ja 25km/h niin on lain mukaan polkupyörä.
Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:
Mikäs noissa nyt tarkalleen estää sen liikennekäytön?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
478
Sähköpotkulaudassa saa olla maksimissaan 1kW tehoa ja se saa kulkea 25km/h. Ohessa Trafin kuva aiheesta:
22195-sahkoiset_liikkumisvalineet_kesa2016.jpg
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 639
Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:
Samassa laitteessa ominaisuudet Vakuutuspakko: Yes :confused: Taitaa olla nuo kuvaukset vähän sinne päin tehtyjä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
506
Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:
Siinä viitataan saksan sääntöihin. Ovat suomentaneet vaan suoraan tuotesivut. Esim englannin puolella lukee näin:

Legal Information
Legal minimum age: 14 years
Subject to compulsory insurance: Yes
Helmet compulsory: No
Allowed according to StvZo (German traffic regulations): No
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 723
No sepä se omakin veikkaus oli että Bikesterin tiedot on pitkin helvettiä, mutta sitten tännekin ketjuun tuli joku kertomaan että ei saa ajaa liikenteessä kun on liikaa tehoa. Oletin että löytyy sitten parempaa tietoa kun kerta noin spesifin väitteen esittää, mutta ei kai sitten. Vai osaisko @Moksu kertoa miten ne tehot nyt sitten ylittyy?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
No sepä se omakin veikkaus oli että Bikesterin tiedot on pitkin helvettiä, mutta sitten tännekin ketjuun tuli joku kertomaan että ei saa ajaa liikenteessä kun on liikaa tehoa. Oletin että löytyy sitten parempaa tietoa kun kerta noin spesifin väitteen esittää, mutta ei kai sitten. Vai osaisko @Moksu kertoa miten ne tehot nyt sitten ylittyy?
Muistaakseni potkulaudoissa sai olla tehoa max. 1000 W ja huippunopeus 25 km/h. Es2 huippunopeudeksi on ilmoitettu 25 km/h ja Es4 30 km/h ja molemmissa on tehoa 300 W. Eli periaatteessa tuo Es4 voi kevyen henkilön kuljettamana, täydellä akulla, alamäkeen jne. mennä hieman sallittua kovempaa. Uskoakseni _jos_ nyt 100 kg poliisi sitä lähtisi tutkaamaan niin tuskin saisi ylinopeuslukemia, kun siihen lisätään vielä luullakseni 3 km/h virhemarginaali.

Edit. Siis nuo tarjouksessa olevat es1 ja es2 ovat varmasti täysin laillisia liikenteessä, mutta es4 on jo hieman harmaalla alueella. Ja es2 kun ostaa lisäakun siitä tulee es4 ja olen ymmärtänyt että myös huippunopeus kasvaa. Senkin voi kyllä itse softasta rajoittaa kulkemaan 25 km/h.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 723
Muistaakseni potkulaudoissa sai olla tehoa max. 1000 W ja huippunopeus 25 km/h. Es2 huippunopeudeksi on ilmoitettu 25 km/h ja Es4 30 km/h ja molemmissa on tehoa 300 W. Eli periaatteessa tuo Es4 voi kevyen henkilön kuljettamana, täydellä akulla, alamäkeen jne. mennä hieman sallittua kovempaa. Uskoakseni _jos_ nyt 100 kg poliisi sitä lähtisi tutkaamaan niin tuskin saisi ylinopeuslukemia, kun siihen lisätään vielä luullakseni 3 km/h virhemarginaali.
Joo mutta tämä on tarjousketju, ja tarjouksessa on ES1 ja ES2. Joidenkin muiden mallien hypoteettiset tehorajojen ylitykset nyt alkaa mennä offtopicin puolelle.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
29
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 699
Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:
Luultavasti vain suora käännös englanninkielisestä kuvauksesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
86
Minkälaista näillä ajo on hiekoitushiekan jäljiltä asfaltilla keväisin? Onko tuo 25km/h kova vauhti hiekoitetulle asfaltille ja mikä on yleis fiilis noista lautojen vauhdeista käyttäjillä.

Onko työmatkan keskinopeus lähempänä 20km/h vai 10km/h aktiivi käyttäjällä?
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
385
Ei se hiekka haittaa. Töyssyt ja pomput enemmänkin. Keskinopeus jotain 28km/h nurkilla perusajossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
650
Minkälaista näillä ajo on hiekoitushiekan jäljiltä asfaltilla keväisin? Onko tuo 25km/h kova vauhti hiekoitetulle asfaltille ja mikä on yleis fiilis noista lautojen vauhdeista käyttäjillä.

Onko työmatkan keskinopeus lähempänä 20km/h vai 10km/h aktiivi käyttäjällä?
Ei ole vielä paljoa matkaa kertynyt, mutta 10.5km lenkillä painoin käytännössä koko ajan suoralla n. 30km/h ja ylämäissä se tippui 19-25 paikkeille, tiellä sellaista oikein karkeata hiekkaa, eikä sellaista hienoa ja es2/4:n renkaathan on täyskumiset, hieman tärisyttää mut kyllä sillä pystyy ajella. Mutkissa ja jarrutuksissa tietenkin kannattaa käyttää malttia.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
Ei ole vielä paljoa matkaa kertynyt, mutta 10.5km lenkillä painoin käytännössä koko ajan suoralla n. 30km/h ja ylämäissä se tippui 19-25 paikkeille, tiellä sellaista oikein karkeata hiekkaa, eikä sellaista hienoa ja es2/4:n renkaathan on täyskumiset, hieman tärisyttää mut kyllä sillä pystyy ajella. Mutkissa ja jarrutuksissa tietenkin kannattaa käyttää malttia.
Itselläni Ninebot Max, jolle luvataan 65 km range, mutta se toteutuu 70 kiloisella kuskilla, asfaltilla ja 15 km/h nopeudella. Käytännössä itselläni range on kuitenkin 30-35 km, koska painoa on 100 kg ja ajan 25 km/h. Voisin hyvin kuvitella, että 30 km/h huippunopeus ja karkea soratie syö tuota rangea suhteessa vielä enemmän, joten odottaisin hieman alle puolta luvatusta rangesta.
.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
650
Itselläni Ninebot Max, jolle luvataan 65 km range, mutta se toteutuu 70 kiloisella kuskilla, asfaltilla ja 15 km/h nopeudella. Käytännössä itselläni range on kuitenkin 30-35 km, koska painoa on 100 kg ja ajan 25 km/h. Voisin hyvin kuvitella, että 30 km/h huippunopeus ja karkea soratie syö tuota rangea suhteessa vielä enemmän, joten odottaisin hieman alle puolta luvatusta rangesta.
.
Joo, niin vähän arvelin itsekin. Itsekin painan n. 100kg ja ajan käytännössä koko ajan täysiä, eli suoralla n. 30-32km/h ja ylämäestä riippuen n. 19-25km/h. Tuolla 10.5km testilenkillä oli tosiaan käytännössä koko matka täynnä soraa + suhteellisen jyrkkä n. 1km pitkä ylämäki ja n. 500m loivempi ylämäki, mitkä varmaan myös rokottavat melko rajusti kun kaasu pohjassa painaa menemään.
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 316
https://m.bikester.fi/978185.html

Miten esim. tälläisen varastaminen estetään? Voiko sen jotenkin näppärästi lukita tms.? Tuolta pyörän vanteen välistä vaijerilla vai? Juna-asemalta pari km aina paikkaan x siirtymiseen saattaisi toimiakin.
Suosittelen hommaamaan jonkun lukon minkä itselleen näkee parhaakseen JA kotivakuutuksen. Se kattaa varkauden, toki omavastuu tulee mukaan mutta korvaa kuitenkin tämmöiset laitteet. Toki se henkinen ketutus on varmaan se tuskallisempi juttu :tdown:
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 316
Itselläni Ninebot Max, jolle luvataan 65 km range, mutta se toteutuu 70 kiloisella kuskilla, asfaltilla ja 15 km/h nopeudella. Käytännössä itselläni range on kuitenkin 30-35 km, koska painoa on 100 kg ja ajan 25 km/h. Voisin hyvin kuvitella, että 30 km/h huippunopeus ja karkea soratie syö tuota rangea suhteessa vielä enemmän, joten odottaisin hieman alle puolta luvatusta rangesta.
.
Kylläpäs se 100kg tekee ihmeitä koska jo m365 pro vakionakin pääsee lähelle 40km vaikka painoa 80kg paikkeilla :rolleyes:
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
Kylläpäs se 100kg tekee ihmeitä koska jo m365 pro vakionakin pääsee lähelle 40km vaikka painoa 80kg paikkeilla :rolleyes:
Kävin äsken sunnuntaiajelulla ja viimeisimmät speksit Ninebotin sovelluksesta
Ajettu matka: 14.8 km
Keskinopeus: 20.6 km/h
Akun kulutus: 97% -> 46%

lisäksi omat speksit
Oma paino: 100 kg
Pituus: 192 cm

ulkolämpötila: noin 0 C
Soratie/asfaltti: noin 50/50
Plus mäkiä jonkin verran

Eli akun kulutus olisi noin 18 Wh/km. Mielestäni ihan kohtuullinen, olosuhteet huomioiden.
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 316
Kävin äsken sunnuntaiajelulla ja viimeisimmät speksit Ninebotin sovelluksesta
Ajettu matka: 14.8 km
Keskinopeus: 20.6 km/h
Akun kulutus: 97% -> 46%

lisäksi omat speksit
Oma paino: 100 kg
Pituus: 192 cm

ulkolämpötila: noin 0 C
Soratie/asfaltti: noin 50/50
Plus mäkiä jonkin verran

Eli akun kulutus olisi noin 18 Wh/km. Mielestäni ihan kohtuullinen, olosuhteet huomioiden.
Joo on sussa jo sitä tuulen vastustakin ja keli 0c eivät kyllä ole ihan ne otollisimmat näille skuuteille :) Kunhan itelle range riittää niin eikai siinä :tup:
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
478
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
535
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
En ole edes yrittänyt, kuulostaa jo ajatustasolla sen verran vaaralliselta. Lisäksi kun vielä vedenpitävyys on mitä on niin ongelmien hakemiselta tuntuu lumessa tai sohjossa ajaa.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
75
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
Tilasin kiinasta vähän karkeammat renkaat ja porasin niihin vielä nastat, mutta eipä tänne etelään ole lumi satanut niin olisi näköjään sama ollut ajella slikseillä. Sateella en lähde tuolla työntämään, mutta jos aurinko paistaa niin kivempi sillä on töissä käydä kuin autolla. Vedenkesto ei ole ollut tuossa omassa värkissä ongelma, mutta ikävän näköinen se on kun on niin rapanen. Saa nähdä millä sen saa keväällä puhtaaksi :D
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 899
Tilasin kiinasta vähän karkeammat renkaat ja porasin niihin vielä nastat, mutta eipä tänne etelään ole lumi satanut niin olisi näköjään sama ollut ajella slikseillä. Sateella en lähde tuolla työntämään, mutta jos aurinko paistaa niin kivempi sillä on töissä käydä kuin autolla. Vedenkesto ei ole ollut tuossa omassa värkissä ongelma, mutta ikävän näköinen se on kun on niin rapanen. Saa nähdä millä sen saa keväällä puhtaaksi :D
Tälläkin hetkellä on pk-seudulla lumet maassa.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
265
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
Kunnon talvea ei ollut Turussa kuin pari päivää. Kannattaa asentaa nastat, jossa aikoo kulkea - skootteri menee aika vikkelästi alta liukkaassa kohdassa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
Varsinaisia lumikelejä on kyllä tänä talvena ollut kyllä heikosti, mutta olen kyllä ajellut silloinkin ellei lumen alla ole liukas jää. Muutenkin todella liukkaalla kelillä ja sateella kyllä kuljen mielummin autolla. Omassa laudassani on sisäkumittomat renkaat niin olen pitänyt rengaspaineita alhaalla, jotain 1-2 bar, niin tuntuu olevan suht ok pito. Ajelin eilen järven jäälläkin niin ihan hienosti meni, kun varovasti ajeli. Mutta jos laudassa on kovat renkaat, niin ei välttämättä kannata jäällä ja lumella ajella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
83 919
Viestejä
1 726 815
Jäsenet
37 291
Uusin jäsen
ahturune

Hinta.fi

Ylös Bottom