Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Tuli hommattua bikesterin tarjouksesta ninebot es2 + amazonista lisäakku, eli käytännössä ilmeisesti es4 nyt. Luin paljon käyttäjien omia kokemuksia foorumeilta ja redditistä ja noissahan on tunnetusti ollut ongelmia ainakin v1.3 asti ja ilmeisesti v1.4 on jo korjattu. Omassa paketissa lukee v1.6, mikä lienee uusinta uutta kyseisestä mallista, toivotaan ettei ilmene mitään.

Vähän utelen muitten kokemuksia es4:n kantamasta, itse tein 10.5km testilenkin, jossa oli pari melkoisen pitkää ylämäkeä, arviolta n. 1km ja 500m, tämän lenkin jälkeen oli akkua jäljellä n. 37% / 38% ja kuskilla painoa 100kg, eli potkulaudan rajamailla. Ajossa oli käytössä sport mode ja n. 90% ajasta 100% "kaasu" pohjassa. Kuulostaako tuo miltä?

Siis ymmärsinkö oikein että lisäakun kanssa ajettu 10,5km ja akkua jäljellä enää 38%?? O_o Mimmosen akun siihen ostit? Ettei nyt olis lisäakku ollut pois päältä tms rikki/kuiva :rolleyes:
 
Siis ymmärsinkö oikein että lisäakun kanssa ajettu 10,5km ja akkua jäljellä enää 38%?? o_O Mimmosen akun siihen ostit? Ettei nyt olis lisäakku ollut pois päältä tms rikki/kuiva :rolleyes:
Juurikin näin, mutta käytössä tosiaan tuo mode millä pääsee sen 30km/h ja pari pitkää ylämäkeä.
 
https://m.bikester.fi/978185.html

Miten esim. tälläisen varastaminen estetään? Voiko sen jotenkin näppärästi lukita tms.? Tuolta pyörän vanteen välistä vaijerilla vai? Juna-asemalta pari km aina paikkaan x siirtymiseen saattaisi toimiakin.
Ei noita kannata jättää mihinkään missä ei mitään valvontaa ole. Taitat ja otat mukaan. Eihän noilla voi lähteä ajamaan jos laudan oikea omistaja ei ole paikalla vaan se lauta menee lukkoon, potkimalla toki se huonosti eteenpäin menee. Rengas näyttää olevan ainoa järkevä lukon paikka. Ehkä kannattaa harkita lisäksi semmoista liikkeeseen reagoivaa lukkoa tuohon mikä rupeaa huutamaan tärinästä/liikkeestä.
 
https://m.bikester.fi/978185.html

Miten esim. tälläisen varastaminen estetään? Voiko sen jotenkin näppärästi lukita tms.? Tuolta pyörän vanteen välistä vaijerilla vai? Juna-asemalta pari km aina paikkaan x siirtymiseen saattaisi toimiakin.
Kaipa tuo vaijerikin tyhjää parepi on, mutta käsittääkseni sellaista ei ole olemassa mikä ei pienillä taskuun mahtuvilla voimapihdeillä katkeaisi sekunnissa. Eli jos satunnaisten kännisten/teinien sijaan haluaa pyörävarkaita vastaan lukita niin ainoa vaihtoehto kunnon U-lukko sopivasta kohti runkoa kiinni.
 
Mikäs noissa nyt tarkalleen estää sen liikennekäytön? Bikester ilmoittaa esim. ES2 tehoksi 300 W (näköjään toinen myyjä ilmoittaa nimellistehoksi 300 W ja maksimitehoksi 700 W), ja eikös se raja ole 1000 W? Suurin sallittu nopeuskaan ei taida ylittyä, kun on tuon 25 km/h?

Toisaalta samaan aikaan Bikester itsekin ilmoittaa että ei saa käyttää kuin suljetulla alueella. :confused:
1000W ja 25km/h niin on lain mukaan polkupyörä.
 
1000W ja 25km/h niin on lain mukaan polkupyörä.

Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:
Mikäs noissa nyt tarkalleen estää sen liikennekäytön?
 
Sähköpotkulaudassa saa olla maksimissaan 1kW tehoa ja se saa kulkea 25km/h. Ohessa Trafin kuva aiheesta:
22195-sahkoiset_liikkumisvalineet_kesa2016.jpg
 
Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:
Samassa laitteessa ominaisuudet Vakuutuspakko: Yes :confused: Taitaa olla nuo kuvaukset vähän sinne päin tehtyjä...
 
Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:

Siinä viitataan saksan sääntöihin. Ovat suomentaneet vaan suoraan tuotesivut. Esim englannin puolella lukee näin:

Legal Information
Legal minimum age: 14 years
Subject to compulsory insurance: Yes
Helmet compulsory: No
Allowed according to StvZo (German traffic regulations): No
 
No sepä se omakin veikkaus oli että Bikesterin tiedot on pitkin helvettiä, mutta sitten tännekin ketjuun tuli joku kertomaan että ei saa ajaa liikenteessä kun on liikaa tehoa. Oletin että löytyy sitten parempaa tietoa kun kerta noin spesifin väitteen esittää, mutta ei kai sitten. Vai osaisko @Moksu kertoa miten ne tehot nyt sitten ylittyy?
 
No sepä se omakin veikkaus oli että Bikesterin tiedot on pitkin helvettiä, mutta sitten tännekin ketjuun tuli joku kertomaan että ei saa ajaa liikenteessä kun on liikaa tehoa. Oletin että löytyy sitten parempaa tietoa kun kerta noin spesifin väitteen esittää, mutta ei kai sitten. Vai osaisko @Moksu kertoa miten ne tehot nyt sitten ylittyy?
Muistaakseni potkulaudoissa sai olla tehoa max. 1000 W ja huippunopeus 25 km/h. Es2 huippunopeudeksi on ilmoitettu 25 km/h ja Es4 30 km/h ja molemmissa on tehoa 300 W. Eli periaatteessa tuo Es4 voi kevyen henkilön kuljettamana, täydellä akulla, alamäkeen jne. mennä hieman sallittua kovempaa. Uskoakseni _jos_ nyt 100 kg poliisi sitä lähtisi tutkaamaan niin tuskin saisi ylinopeuslukemia, kun siihen lisätään vielä luullakseni 3 km/h virhemarginaali.

Edit. Siis nuo tarjouksessa olevat es1 ja es2 ovat varmasti täysin laillisia liikenteessä, mutta es4 on jo hieman harmaalla alueella. Ja es2 kun ostaa lisäakun siitä tulee es4 ja olen ymmärtänyt että myös huippunopeus kasvaa. Senkin voi kyllä itse softasta rajoittaa kulkemaan 25 km/h.
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni potkulaudoissa sai olla tehoa max. 1000 W ja huippunopeus 25 km/h. Es2 huippunopeudeksi on ilmoitettu 25 km/h ja Es4 30 km/h ja molemmissa on tehoa 300 W. Eli periaatteessa tuo Es4 voi kevyen henkilön kuljettamana, täydellä akulla, alamäkeen jne. mennä hieman sallittua kovempaa. Uskoakseni _jos_ nyt 100 kg poliisi sitä lähtisi tutkaamaan niin tuskin saisi ylinopeuslukemia, kun siihen lisätään vielä luullakseni 3 km/h virhemarginaali.

Joo mutta tämä on tarjousketju, ja tarjouksessa on ES1 ja ES2. Joidenkin muiden mallien hypoteettiset tehorajojen ylitykset nyt alkaa mennä offtopicin puolelle.
 
Tämä ei nyt silti selitä tuota Bikesterin ilmoitusta "Huom: Saa käyttää ainoastaan yksityisalueilla ja suljetuilla alueilla." Muut kyseistä vehjettä Suomessa myyvät tahot ei näytä ilmoittavan moista rajoitusta, joten nyt kiinnostaisi oikeasti tietää mikä tuossa on se juttu miksi ei saisi käyttää muualla kuin yksityisalueella tai suljetulla alueella. (Jos sellaista nyt siis oikeasti edes on?)

Eli sama kysymys edelleen:
Luultavasti vain suora käännös englanninkielisestä kuvauksesta.
 
Minkälaista näillä ajo on hiekoitushiekan jäljiltä asfaltilla keväisin? Onko tuo 25km/h kova vauhti hiekoitetulle asfaltille ja mikä on yleis fiilis noista lautojen vauhdeista käyttäjillä.

Onko työmatkan keskinopeus lähempänä 20km/h vai 10km/h aktiivi käyttäjällä?
 
Ei se hiekka haittaa. Töyssyt ja pomput enemmänkin. Keskinopeus jotain 28km/h nurkilla perusajossa.
 
Minkälaista näillä ajo on hiekoitushiekan jäljiltä asfaltilla keväisin? Onko tuo 25km/h kova vauhti hiekoitetulle asfaltille ja mikä on yleis fiilis noista lautojen vauhdeista käyttäjillä.

Onko työmatkan keskinopeus lähempänä 20km/h vai 10km/h aktiivi käyttäjällä?
Ei ole vielä paljoa matkaa kertynyt, mutta 10.5km lenkillä painoin käytännössä koko ajan suoralla n. 30km/h ja ylämäissä se tippui 19-25 paikkeille, tiellä sellaista oikein karkeata hiekkaa, eikä sellaista hienoa ja es2/4:n renkaathan on täyskumiset, hieman tärisyttää mut kyllä sillä pystyy ajella. Mutkissa ja jarrutuksissa tietenkin kannattaa käyttää malttia.
 
Ei ole vielä paljoa matkaa kertynyt, mutta 10.5km lenkillä painoin käytännössä koko ajan suoralla n. 30km/h ja ylämäissä se tippui 19-25 paikkeille, tiellä sellaista oikein karkeata hiekkaa, eikä sellaista hienoa ja es2/4:n renkaathan on täyskumiset, hieman tärisyttää mut kyllä sillä pystyy ajella. Mutkissa ja jarrutuksissa tietenkin kannattaa käyttää malttia.
Itselläni Ninebot Max, jolle luvataan 65 km range, mutta se toteutuu 70 kiloisella kuskilla, asfaltilla ja 15 km/h nopeudella. Käytännössä itselläni range on kuitenkin 30-35 km, koska painoa on 100 kg ja ajan 25 km/h. Voisin hyvin kuvitella, että 30 km/h huippunopeus ja karkea soratie syö tuota rangea suhteessa vielä enemmän, joten odottaisin hieman alle puolta luvatusta rangesta.
.
 
Itselläni Ninebot Max, jolle luvataan 65 km range, mutta se toteutuu 70 kiloisella kuskilla, asfaltilla ja 15 km/h nopeudella. Käytännössä itselläni range on kuitenkin 30-35 km, koska painoa on 100 kg ja ajan 25 km/h. Voisin hyvin kuvitella, että 30 km/h huippunopeus ja karkea soratie syö tuota rangea suhteessa vielä enemmän, joten odottaisin hieman alle puolta luvatusta rangesta.
.
Joo, niin vähän arvelin itsekin. Itsekin painan n. 100kg ja ajan käytännössä koko ajan täysiä, eli suoralla n. 30-32km/h ja ylämäestä riippuen n. 19-25km/h. Tuolla 10.5km testilenkillä oli tosiaan käytännössä koko matka täynnä soraa + suhteellisen jyrkkä n. 1km pitkä ylämäki ja n. 500m loivempi ylämäki, mitkä varmaan myös rokottavat melko rajusti kun kaasu pohjassa painaa menemään.
 
https://m.bikester.fi/978185.html

Miten esim. tälläisen varastaminen estetään? Voiko sen jotenkin näppärästi lukita tms.? Tuolta pyörän vanteen välistä vaijerilla vai? Juna-asemalta pari km aina paikkaan x siirtymiseen saattaisi toimiakin.

Suosittelen hommaamaan jonkun lukon minkä itselleen näkee parhaakseen JA kotivakuutuksen. Se kattaa varkauden, toki omavastuu tulee mukaan mutta korvaa kuitenkin tämmöiset laitteet. Toki se henkinen ketutus on varmaan se tuskallisempi juttu :tdown:
 
Itselläni Ninebot Max, jolle luvataan 65 km range, mutta se toteutuu 70 kiloisella kuskilla, asfaltilla ja 15 km/h nopeudella. Käytännössä itselläni range on kuitenkin 30-35 km, koska painoa on 100 kg ja ajan 25 km/h. Voisin hyvin kuvitella, että 30 km/h huippunopeus ja karkea soratie syö tuota rangea suhteessa vielä enemmän, joten odottaisin hieman alle puolta luvatusta rangesta.
.

Kylläpäs se 100kg tekee ihmeitä koska jo m365 pro vakionakin pääsee lähelle 40km vaikka painoa 80kg paikkeilla :rolleyes:
 
Kylläpäs se 100kg tekee ihmeitä koska jo m365 pro vakionakin pääsee lähelle 40km vaikka painoa 80kg paikkeilla :rolleyes:
Kävin äsken sunnuntaiajelulla ja viimeisimmät speksit Ninebotin sovelluksesta
Ajettu matka: 14.8 km
Keskinopeus: 20.6 km/h
Akun kulutus: 97% -> 46%

lisäksi omat speksit
Oma paino: 100 kg
Pituus: 192 cm

ulkolämpötila: noin 0 C
Soratie/asfaltti: noin 50/50
Plus mäkiä jonkin verran

Eli akun kulutus olisi noin 18 Wh/km. Mielestäni ihan kohtuullinen, olosuhteet huomioiden.
 
Kävin äsken sunnuntaiajelulla ja viimeisimmät speksit Ninebotin sovelluksesta
Ajettu matka: 14.8 km
Keskinopeus: 20.6 km/h
Akun kulutus: 97% -> 46%

lisäksi omat speksit
Oma paino: 100 kg
Pituus: 192 cm

ulkolämpötila: noin 0 C
Soratie/asfaltti: noin 50/50
Plus mäkiä jonkin verran

Eli akun kulutus olisi noin 18 Wh/km. Mielestäni ihan kohtuullinen, olosuhteet huomioiden.

Joo on sussa jo sitä tuulen vastustakin ja keli 0c eivät kyllä ole ihan ne otollisimmat näille skuuteille :) Kunhan itelle range riittää niin eikai siinä :tup:
 
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
 
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
En ole edes yrittänyt, kuulostaa jo ajatustasolla sen verran vaaralliselta. Lisäksi kun vielä vedenpitävyys on mitä on niin ongelmien hakemiselta tuntuu lumessa tai sohjossa ajaa.
 
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.

Tilasin kiinasta vähän karkeammat renkaat ja porasin niihin vielä nastat, mutta eipä tänne etelään ole lumi satanut niin olisi näköjään sama ollut ajella slikseillä. Sateella en lähde tuolla työntämään, mutta jos aurinko paistaa niin kivempi sillä on töissä käydä kuin autolla. Vedenkesto ei ole ollut tuossa omassa värkissä ongelma, mutta ikävän näköinen se on kun on niin rapanen. Saa nähdä millä sen saa keväällä puhtaaksi :D
 
Tilasin kiinasta vähän karkeammat renkaat ja porasin niihin vielä nastat, mutta eipä tänne etelään ole lumi satanut niin olisi näköjään sama ollut ajella slikseillä. Sateella en lähde tuolla työntämään, mutta jos aurinko paistaa niin kivempi sillä on töissä käydä kuin autolla. Vedenkesto ei ole ollut tuossa omassa värkissä ongelma, mutta ikävän näköinen se on kun on niin rapanen. Saa nähdä millä sen saa keväällä puhtaaksi :D
Tälläkin hetkellä on pk-seudulla lumet maassa.
 
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.

Kunnon talvea ei ollut Turussa kuin pari päivää. Kannattaa asentaa nastat, jossa aikoo kulkea - skootteri menee aika vikkelästi alta liukkaassa kohdassa.
 
Mitenkäs porukka vetänyt näillä talvella lumen ollessa maassa? Varmaan ainakin varovaisemmin pitää mennä ettei kaatuile.
Varsinaisia lumikelejä on kyllä tänä talvena ollut kyllä heikosti, mutta olen kyllä ajellut silloinkin ellei lumen alla ole liukas jää. Muutenkin todella liukkaalla kelillä ja sateella kyllä kuljen mielummin autolla. Omassa laudassani on sisäkumittomat renkaat niin olen pitänyt rengaspaineita alhaalla, jotain 1-2 bar, niin tuntuu olevan suht ok pito. Ajelin eilen järven jäälläkin niin ihan hienosti meni, kun varovasti ajeli. Mutta jos laudassa on kovat renkaat, niin ei välttämättä kannata jäällä ja lumella ajella.
 
Tulipa itse ostettua tällainen 1kW tehoa ja 15 Ah 48V akku. Todella hyvä jousitus ja umpinaiset 8x3,5" renkaat. Kävi aika hyvä tuuri, kun sain 500€ hintaan täysin uuden yksilön. Sama vempele kuin tällä videolla:


IMG_20200128_200038.jpg

Mietin vielä, että voisi suojata kaikki saumat ja johdot vielä jollain veden varalta. Sopisikohan siihen jokin teippi hyvin? Alumiinia koko runko.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa itse ostettua tällainen 1kW tehoa ja 15 Ah 48V akku. Todella hyvä jousitus ja umpinaiset 8x3,5" renkaat. Kävi aika hyvä tuuri, kun sain 500€ hintaan täysin uuden yksilön. Sama vempele kuin tällä videolla:


IMG_20200128_200038.jpg

Mietin vielä, että voisi suojata kaikki saumat ja johdot vielä jollain veden varalta. Sopisikohan siihen jokin teippi hyvin? Alumiinia koko runko.

Onko yhdellä vai kahdella moottorilla? Vaikuttaa hauskalta peliltä ja oli kyllä hyvä diili jos sait 500 €. Tosin ihan vitun laitonta painaa 50 km/h tuollaisella. :D Tosin jos en olisi niin nössö, niin tilaisin kyllä samanlaisen varsinkin tuohon hintaan. Kannattaa kyllä vähän katsoa miten on suojattu ja laittaa vaikka jotain tiivistysmassaa sopiviin paikkoihin.
 
Onko yhdellä vai kahdella moottorilla? Vaikuttaa hauskalta peliltä ja oli kyllä hyvä diili jos sait 500 € tosin ihan vitun laitonta painaa 50 km/h tuollaisella :D tosin jos en olisi niin nössö, niin tilaisin kyllä samanlaisen varsinkin tuohon hintaan. Kannattaa kyllä vähän katsoa miten on suojattu ja laittaa vaikka jotain tiivistysmassaa sopiviin paikkoihin.

Tuon saa rajoitettua kulkemaan myös 25km/h, mutta maksiminopeus tosiaan tuon 50km/h. Jousitus vaikuttaa hyvältä tähän peliin ja nuo leveämmät umpinaiset renkaat. Torista sain tämän hyvään hintaan, kun vanha omistaja olikin päättänyt ostaa vähän isomman pelin vielä. En ole ihan varma moottorien määrästä, mutta näyttäisi olevan ehkä kaksi? Aika hyvältä vaikutti tosin näin muuten muovirimpuloihin mitä itsekin kokeillut aiemmin. Kaikki pulteilla kiinni ja alumiinia koko runko. Jonkinlainen tiiviste tuossa välissä näyttäisi olevan, mutta tuon akun alalaitoja voisi ehkä vesitiivistää itse jotenkin. Onneksi jäänyt krossikypärä mopoajoilta 10v takaa, niin käyttää työmatkoilla ajossa sitä.

IMG_20200128_210229.jpg
 
Tänään tuli sunnuntaina Bikesterista tilattu Segway ES2 (kerrankin Postnordilta nopeaa toimintaa!).

Nyt vehje latauksessa ja yritän laittaa hieman palautetta tuonnempana miten liikkuu tälläisen 100kg jantterin alla ainakin nyt alkuun ilman lisäakkua.
 
Sulaisipa lumet pois jo, niin pääsisi testailemaanl. Olisiko porukalla suositella jotain puhelintelinettä tankoon laitettavaksi?

Kokeilin kulkuja penkin päällä, niin mittari näytti tällaista:
IMG_20200130_163241742_HDR.jpg

Taitaa vähän hangata toi takajarru, niin sitä pitää yrittää säädellä. Lisäksi nämä rungon reunat voisi tiivistää jotenkin, kuten oli aiemmin puhetta:
IMG_20200130_163430.jpg IMG_20200130_163456.jpg
IMG_20200130_164502.jpg


e: nyt meni tasan 60 km/h ilman painoa penkillä, kun sain jarrut kuntoon.
e2: Tätä myydään näköjän euroopassa myös SXT ultimate pro litenä vähän eri varustein: Sähköpotkulauta SXT Ultimate Lite 2000W
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli sunnuntaina Bikesterista tilattu Segway ES2 (kerrankin Postnordilta nopeaa toimintaa!).

Nyt vehje latauksessa ja yritän laittaa hieman palautetta tuonnempana miten liikkuu tälläisen 100kg jantterin alla ainakin nyt alkuun ilman lisäakkua.
Tilasin aikaisemmasta erästä myös tuon es2:n ja sitten erikseen amazonista lisäakun, en siis ole varsinaisesti es2:lla ajanutkaan vaan suoriltaan es4:lla, mutta en kyllä tyytyisi vähempään tuota ajaneena. Suosittelen kyllä hommaamaan tuon lisäakun. Vilkaseppa laatikosta, että mikä versio sulle tuli. Luultavasti sama kun itsellä eli v1.6, jossa on ilmeisesti jo korjattu nuo tyyppiviat (huono kiihtyvyys etuvalo päällä, löystyvät pultit jne). Käytin rungon etupuolelta nuo kaksi pulttia irti, jotka oli aikaisemmissa versioissa löystynyt ajan kanssa, mutta noissa oli tehtaalta kierrelukitetta jo valmiina.
 
Tilasin aikaisemmasta erästä myös tuon es2:n ja sitten erikseen amazonista lisäakun, en siis ole varsinaisesti es2:lla ajanutkaan vaan suoriltaan es4:lla, mutta en kyllä tyytyisi vähempään tuota ajaneena. Suosittelen kyllä hommaamaan tuon lisäakun. Vilkaseppa laatikosta, että mikä versio sulle tuli. Luultavasti sama kun itsellä eli v1.6, jossa on ilmeisesti jo korjattu nuo tyyppiviat (huono kiihtyvyys etuvalo päällä, löystyvät pultit jne). Käytin rungon etupuolelta nuo kaksi pulttia irti, jotka oli aikaisemmissa versioissa löystynyt ajan kanssa, mutta noissa oli tehtaalta kierrelukitetta jo valmiina.
Itse myös aiemmasta erästä tilasin ja kävin laatikon kyljestä katsomassa niin versio oli 1.3. Kannattaisiko Bikesteriltä kysyä josko vaihto onnistuisi korjattuun malliin
 
Itse myös aiemmasta erästä tilasin ja kävin laatikon kyljestä katsomassa niin versio oli 1.3. Kannattaisiko Bikesteriltä kysyä josko vaihto onnistuisi korjattuun malliin
Ainakin yrittäisin, koska ilmeisesti vasta v1.4 on alettu korjaamaan tunnettuja tyyppivikoja ja ilmeisesti tuo v1.6 on uusinta erää. Ainakin redditissä v1.3 es2 + lisäakku (es4) kuulemma käräyttää piirilevyn melko herkästi ja kehoittavat tuolla versiolla olla käyttämättä etuvaloa. Tuolta softasta näkee vissiinkin tarkemman erän myös kun menee: Basic info -> Serial No. ja sitten neljä numeroa tuon heti kirjainten jälkeen. Itselläni lukee 1927 eli ilmeisesti viikko 27 / 2019.
 
Ainakin yrittäisin, koska ilmeisesti vasta v1.4 on alettu korjaamaan tunnettuja tyyppivikoja ja ilmeisesti tuo v1.6 on uusinta erää. Ainakin redditissä v1.3 es2 + lisäakku (es4) kuulemma käräyttää piirilevyn melko herkästi ja kehoittavat tuolla versiolla olla käyttämättä etuvaloa. Tuolta softasta näkee vissiinkin tarkemman erän myös kun menee: Basic info -> Serial No. ja sitten neljä numeroa tuon heti kirjainten jälkeen. Itselläni lukee 1927 eli ilmeisesti viikko 27 / 2019.
48 / 2018 näyttäisi olevan omani. Laitan Bikesterille viestiä
 
Itse myös aiemmasta erästä tilasin ja kävin laatikon kyljestä katsomassa niin versio oli 1.3. Kannattaisiko Bikesteriltä kysyä josko vaihto onnistuisi korjattuun malliin
Jos sulla ei mitään vikaa esiinny niin eipä niillä mitään syytä ole miksi vaihtaisivat sen. Vikaantuessa saat sitten uudempaa jos takuu voimassa.
 
Xiaomin M365 Pro kesti sen mitä kesti. Eli vakiovika, ohjain kärähti. Myyjää ei toki suuresti kiinnosta koska tuli tilattua muualta kuin Suomesta.

Korjailen vahhan kunhan saan sopivat päätekivet mutta myyjä on lupaillut maksaa uuden ohjaimen. Onko jollakin kokemusta, mikä loputtoman monesta "alkuperäisestä" olisi ihan oikeasti kelvollinen? Jäisi varakappaleeksi hyllyyn jos ei muuta.
 
Mikä vika vois olla Cycle Analyst V3:ssa kun virrat päälle laittaessa alkaa vain näytön taustavalo vilkkumaan. Ei tule mitään tekstiä näyttöön.
 
Tilasin aikaisemmasta erästä myös tuon es2:n ja sitten erikseen amazonista lisäakun, en siis ole varsinaisesti es2:lla ajanutkaan vaan suoriltaan es4:lla, mutta en kyllä tyytyisi vähempään tuota ajaneena. Suosittelen kyllä hommaamaan tuon lisäakun. Vilkaseppa laatikosta, että mikä versio sulle tuli. Luultavasti sama kun itsellä eli v1.6, jossa on ilmeisesti jo korjattu nuo tyyppiviat (huono kiihtyvyys etuvalo päällä, löystyvät pultit jne). Käytin rungon etupuolelta nuo kaksi pulttia irti, jotka oli aikaisemmissa versioissa löystynyt ajan kanssa, mutta noissa oli tehtaalta kierrelukitetta jo valmiina.

v1.6 on myös oma, onneksi :)

Tänään muutaman lenkin heitin tuossa pihalla ja hieman mopohan tuo on heti kun tulee pienikin ylämäki, täytynee harkita siis tuota lisäakkua. Sunnuntaina näyttää olevan kuiva keli joten jos silloin pitemmän lenkin testailisi.

Äkkiseltään halvimmalla näyttäisi löytyvän täältä:

External Upgrade Battery For Ninebot KickScooter ES1 ES2 ES3 ES4 Electric Scooter Part Electric Scooters from Automobiles & Motorcycles on banggood.com

Noin 140€ kotiinkannettuna UK:sta.
 
Mikähän silikoni olisi parasta käytettäväksi sähköpotkulaudan tiivistämiseen?
 
Mikähän silikoni olisi parasta käytettäväksi sähköpotkulaudan tiivistämiseen?
Haluatko, että se on helposti vielä jälkikäteen poistettavissa vai haluatko pysyvämpää ratkaisua. Jos haluat pysyvämpää niin erilaiset elastisena pysyvät liimamassat on hyviä. Jos taas haluat helposti poistettavaa niin ihan perus vessassa käytettävä silikoni toimii.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom