Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Selitin huonosti. Kun tanko on ylhäällä ja etupyörä osoittaa kohtisuoraan, niin ohjauspaneeli osoittaa mielestäni hitusen vasemmalle.
 
Selitin huonosti. Kun tanko on ylhäällä ja etupyörä osoittaa kohtisuoraan, niin ohjauspaneeli osoittaa mielestäni hitusen vasemmalle.

Siinä varressa, taitekohdassa nivelessä on muistaakseni 2 ruuvia joita löysäämällä ja kiristämällä asian saa korjattua. Löytyy juutubesta videoita tuohon. Itelläkin oli melkosen vinossa sarvet kun otin paketista.
 
Onko noille ns. paremmille laudoille uskottavia jälleenmyyjiä? Inokimin laulu oli ainakin vähän aikaa tauolla. Nyt niitä näyttää joku taas myyvän.

Onko nuo SXT:n laudat asiallisia?

Haen siis lautoja, jotka kestää yli 100kg
 
Onko noille ns. paremmille laudoille uskottavia jälleenmyyjiä? Inokimin laulu oli ainakin vähän aikaa tauolla. Nyt niitä näyttää joku taas myyvän.

Onko nuo SXT:n laudat asiallisia?

Haen siis lautoja, jotka kestää yli 100kg

Mulla on nyt toinen STX:ssä. Nykyinen on SXT Light Plus V. Ei mitään ongelmia.
Olen tyytyväinen, en vaihda merkki / mallia.
 
Hei, itsellä kanssa menee hankintaan potkulauta kevääksi 2020. Pitäisi saada tehokkain lauta johon ei trafin mukaan tarvita liikennevakuutusta yms, niin ilmeisesti se on tällä hetkellä tuo Xiaomin 365 pro?

Varmaan kannattaa kuitenkin odottaa uusia julkistuksia maalis-huhtikuulle? Oletettavasti tulee parannettuja malleja keväällä? ollaanko nyt siinä pisteessä että nuo potkulaudat ovat teholtaan jo aika ylärajoilla kun otetaan huomioon trafin säännöstö, eli parannuksia voi tulla vain lähinnä muihin osa-alueisiin, paitsi tehoon (kestävyys, materiaali yms)?

itellä painoa matkassa mukana saatta olla parhaimillaan 120-130 kiloa Työkaluston takia niin siksi ainakin tuo teho tärkeä. Kiitos avusta!
 
Hei, itsellä kanssa menee hankintaan potkulauta kevääksi 2020. Pitäisi saada tehokkain lauta johon ei trafin mukaan tarvita liikennevakuutusta yms, niin ilmeisesti se on tällä hetkellä tuo Xiaomin 365 pro?

Varmaan kannattaa kuitenkin odottaa uusia julkistuksia maalis-huhtikuulle? Oletettavasti tulee parannettuja malleja keväällä? ollaanko nyt siinä pisteessä että nuo potkulaudat ovat teholtaan jo aika ylärajoilla kun otetaan huomioon trafin säännöstö, eli parannuksia voi tulla vain lähinnä muihin osa-alueisiin, paitsi tehoon (kestävyys, materiaali yms)?

itellä painoa matkassa mukana saatta olla parhaimillaan 120-130 kiloa Työkaluston takia niin siksi ainakin tuo teho tärkeä. Kiitos avusta!

Siis mitä uusia malleja on tulossa ensi keväänä? Aika kova paino kun lähes jokaisessa potkulaudassa suositus maks painosta joka on 100kg.
 
Minä tilasin 15.12. Xiaomin m365 pron. Taitaa olla hitain mahdollinen kuljetus, koska antoivat tyypilliseksi toimitusajaksi 50-60 päivää. Tosin oli myös ilmainen kuljetus. Voisi ajatella, että silloin alkais olla ajokelit jo aika lähellä. Olen jo laittanut tilaukseen myös muita tarvittavia tilpenhöörejä esim: hälylukko, takalokarintuki, rengaslitku ym. Kevättä odotellessa.
 
En kyllä edes 100kg lastilla jaksaisi moisella ajella, kyllä ne niin laiskoja vehkeitä on.
 
Hei, itsellä kanssa menee hankintaan potkulauta kevääksi 2020. Pitäisi saada tehokkain lauta johon ei trafin mukaan tarvita liikennevakuutusta yms, niin ilmeisesti se on tällä hetkellä tuo Xiaomin 365 pro?

Varmaan kannattaa kuitenkin odottaa uusia julkistuksia maalis-huhtikuulle? Oletettavasti tulee parannettuja malleja keväällä? ollaanko nyt siinä pisteessä että nuo potkulaudat ovat teholtaan jo aika ylärajoilla kun otetaan huomioon trafin säännöstö, eli parannuksia voi tulla vain lähinnä muihin osa-alueisiin, paitsi tehoon (kestävyys, materiaali yms)?

itellä painoa matkassa mukana saatta olla parhaimillaan 120-130 kiloa Työkaluston takia niin siksi ainakin tuo teho tärkeä. Kiitos avusta!

130 alkaa olla aika reilu paino mutta kyllä itse on tullut pojan kanssa ajeltua kahdestaan niin meillä varmaan painoa 110-120 ja kyllä tuo Pro vielä kulkee sinne rajoittimeen asti keveästi.
 
Itellä elopainoa 100kg ja on sitä kaljalaatikko yms. tullut haettua m365 prolla. Varmaan parhaimmillaan ollut se 120kg laudan päällä, ja hyvin jaksanut mennä.
Ylämäkiin tietysti hyytyy tuolla minun painolla, jyrkempiin joutuu sillon tällöin potkia lisää vauhtia.

Kerran kyllä kokeilin, niin jaksoi jyrkkää mäkeä mennä ilman potkimista 2-3km/h, mutta näin parhaammaksi potkia itse silloin tällöin.
Ainakin akkua säästöi ja pienellä potkimisilla nopeus nousi sinne yli 5km/h.

Ja tosiaan suht tasasella pääsen helposti sinne 30km/h, johon olen laudan modannut.
 
Xiaomi m365pro:ssa sellainen ongelma, että vastaa kiihdyttämiseen hieman myöhässä. Eli kun painat "kaasua", melkein sekunttiin ei tapahdu mitään.
Sama, kun lopettaa kiihdyttämisen, niin menee hetki, ennekuin lopettaa.
Tietäiskö joku tohon korjausta? Ärsyttävä, kun ahtaassa paikassa yrittää ajella.
 
Itselläni ollut kesästä M365 Pro, nyt kuukausi sitten meni eturengas puhki ja päätin samantien vaihtaa renkaat 10 tuumaisiin. Renkaita vaihtaessa katselin jarrua samalla (jarrutus vähän huono ollut) ja aloin mielenkiinnosta etsiskelemään tietoa ja törmäsin seuraavaan: Updrading the Xiaomi M365 Brakes with Hydraulic Calipers

Nyt on osat tilauksessa ja toivottavasti kuukauden päästä on uudet jarrut jo kiinni.
 
Minkälainen tuntuma tollasessa mahtaa olla? Kuitenkin noissa on vaijeri joka käyttää pääsylinteriä, joten tuntuu hölmöltä..
Jos nyt ollut hiekko jarru, niin ei kai muutu heikommaksi/jäykemmäksi.. Lisää muuttujia peliin.

Kokemuksia ei ole kun sen verran, että crossipyörässä kytkinkahvalta meni vaijeri nestesylinterille, joka käytti kytkintappia. Se vaihdettiin kokonaan vaijerilla toimivaksi(nestesylinteri pois), oli yhtä kevyt käyttää vaikka oli lyhyt kahva, silti etusormella voi käyttää, ja parempi tuntuma..
 
Juu, mekaanisen paisuttajan/ruuvin korvaava rakenne. Halusin vain viisastella, koska ehdin jo hetken miettiä miten posketon oikea nestejarru olisi potkulaudassa.
 
Mistä ootte ostaneet takavalon M365 Prolle? Itse ostin täältä, mutta ruuvireiät ovat paljon isommat kuin alkuperäisessä (tietenkään ei ole yhtään sopivaa ruuvia).
 
Onko kokemuksia mopoiksi rekisteröidyistä vehkeistä? Tai moottoripyöräksi?
 
Miksiköhän näiden tämmösten valikoima on olematon? Tollasethan olis päteviä vempaimia?

page_5.jpg
 
38Ah ei kyllä 45-50km pääse kun ei meinannu 55Ah akustollakaan päästä.
 
Voi olla. Itseä kiinnostaisi joku tollanen, jos jaksaisi nousta mäet edes vähän paremmin kuin jotkut 1kw vehkeet.
 
onkos tietoa vuoden 2020 potkulauta malleista. päivittäkäähän kun tulee esille. segwayltä tuskin tulee? kun tuoreet artikkelit mynniissä nyt. mutta miten on 365 mallista?
 
onkos tietoa vuoden 2020 potkulauta malleista. päivittäkäähän kun tulee esille. segwayltä tuskin tulee? kun tuoreet artikkelit mynniissä nyt. mutta miten on 365 mallista?
Perus M365 malli julkaistiin 2016 joulukuussa joten sieltä tuskin vuosittain on tulossa uutta mallia.
 
Eikö tuohon hintaan saa jo cyklonesta pyörän jolla pääsee 100km?

Mikä on cyklone?

Mun ei tarvii koskaan päästä 100km, vaan sellanen 30km yhdellä latauksella riittää varmasti. Mutta maasto on mäkinen niin mitään pienitehosta en halua ostaa.
 
Mikä on cyklone?

Mun ei tarvii koskaan päästä 100km, vaan sellanen 30km yhdellä latauksella riittää varmasti. Mutta maasto on mäkinen niin mitään pienitehosta en halua ostaa.

Näitä meinasin:
TELEPORT PRIME | CyklonEbike - Electrifying Power

Lähinnä itse en laittaisi 3000€ enää lyijyakulla toimivaan muovilaatikkoon kun samaan hintaan saa jo tosi kovanluokan sähköpyöriä. Toivottavasti näitäkin saa jossain vaiheessa mopoksi rekisteröidä.
 
Näitä meinasin:
TELEPORT PRIME | CyklonEbike - Electrifying Power

Lähinnä itse en laittaisi 3000€ enää lyijyakulla toimivaan muovilaatikkoon kun samaan hintaan saa jo tosi kovanluokan sähköpyöriä. Toivottavasti näitäkin saa jossain vaiheessa mopoksi rekisteröidä.

Niin tuo vaan ei ole realistinen vaihtoehto jos meinaa laillisella vehkeellä ajella. Kalliiksi tulee jos jää kiinni.
 
Vieläkö kannattaa tuota M365 normi mallia ostaa jos on pienellä budjetilla liikkeellä vai olisiko esim. Kugoo ES2 parempi?
 
Vieläkö kannattaa tuota M365 normi mallia ostaa jos on pienellä budjetilla liikkeellä vai olisiko esim. Kugoo ES2 parempi?
Meillä on m365 pro ja kugoo s1 , niin ainakin omasta mielestä tossa kugoossa on enemmän rahalle vastinetta.
Onhan se vähän rimpula verrattuna xiaomiin, mutta kuitenkin tuntuu kevyemmältä, hyvällä tapaa.
Ja hyvin kugoo vie jopa tällästä karvan vajaa 100kg miestä.
Xiaomi tärisee vähemmän ja vakaampi sateen pehmittämillä sorateillä, joka johtuu korkeammista/leveämmistä ilmarenkaista(kugoossa umpikumit)

Eli oma mielipide on, että nyt jos pitäis 2 sähköskootteria ostaa, ostaisin 2 noita kugoo s1.
Meillä tietysti on käyttö vaan huviajelua.
 
Meillä on m365 pro ja kugoo s1 , niin ainakin omasta mielestä tossa kugoossa on enemmän rahalle vastinetta.
Onhan se vähän rimpula verrattuna xiaomiin, mutta kuitenkin tuntuu kevyemmältä, hyvällä tapaa.
Ja hyvin kugoo vie jopa tällästä karvan vajaa 100kg miestä.
Xiaomi tärisee vähemmän ja vakaampi sateen pehmittämillä sorateillä, joka johtuu korkeammista/leveämmistä ilmarenkaista(kugoossa umpikumit)

Eli oma mielipide on, että nyt jos pitäis 2 sähköskootteria ostaa, ostaisin 2 noita kugoo s1.
Meillä tietysti on käyttö vaan huviajelua.
Viime vuonna katselin jonkin verran tuota Kugoo S1:tä mutta näytti niin lelumaiselta niin en sitten tilannut. Katsopa tuo uudempi malli Kugoo ES2 joka ainakin näyttää laadukkaammalta. Aliexpressistä saisi nyt tuon Kugoo ES2:n 265 eurolla tai sitten M365 normi version n. 300 euroon.
 
Miten Xtech HB-100 -jarrussa muuten jarrupalojen väliä? Tällä hetkellä ottaa jarrylevyyn kiinni M365 Prossa?
 



Tämä vaikuttaa aika kovalta peliltä 54V 17Ah akku, 500W moottori, alle 20kg ja veroineen hintaa Kiinasta tilattuna n. 500e.

Harkinnut tätä nyt työmatkoille sähköpyörän sijasta. Tuollainen +40km kantama aika mukava kanssa. Huippunopeus vähän yli 40km/h ilmeisesti.
 
Tasaisilla hyvillä teillä varmaan vielä menettelee tommonen pikkurenkainen jousittamaton häkkyrä.
 



Tämä vaikuttaa aika kovalta peliltä 54V 17Ah akku, 500W moottori, alle 20kg ja veroineen hintaa Kiinasta tilattuna n. 500e.

Harkinnut tätä nyt työmatkoille sähköpyörän sijasta. Tuollainen +40km kantama aika mukava kanssa. Huippunopeus vähän yli 40km/h ilmeisesti.


Ihmettelen noita vakio tankoja joita ei voi korkeussäätää, muutenki ilmanvastus turhan iso seistessä 25km/h kieppeillä jo.
 
Bikester sivuilla tarjouksessa ninebot es1 ja 2.

Hinnat 269 ja 289€. Onko noissa käytännössä muuta eroa kuin huippunopeus?
 
Kuinka pitkiä matkoja pitää päästä? Kuvauksessa mainitaan 28 km, mutta se varmaan pätee 15 km/h nopeudella 70 kg henkilöllä. Itselläni on ainoastaan kokemusta Xiaomi M365 Prosta, mutta varmaan tuossakin nopeus tippuu merkittävästi, kun akkua on puolet.
 
töihin on 10km suunta muutoin varmasti alle 3km matkoja kauppaan ja takasin. ylämäen takia lähinnä sähköä. aina selkä märkänä saa tulla kotiin fillarilla.

en ole ulkomailta tilannut mitään. jotenkin pistää silmään geekmaxin ja muut geek* verkkokaupat että taitavat olla kiinalaisia ja varastot puolassa tai vastaavassa halpa maassa... en välttis lähde tilaamaan perjaate syistä. mutta nyt kun kolusin läpi muitakin tuotteita niin melko mielenkiitoista kamaa löytyy myös xiaomilta sähköpyörienkin osalta himo c20 himo c26. Himo mallit jos uusia niin odotan kotimaisista kaupoista tulisiko valikoimaan.

töihin on 10km suunta muutoin varmasti alle 3km matkoja kauppaan ja takasin. ylämäen takia lähinnä sähköä. aina selkä märkänä saa tulla kotiin fillarilla.
 
Jos töissä lataamismahdollisuus niin pärjää, edestakaisin yhdellä latauksella epäilen.

Ajelin kesän jälkeen muutaman kuukauden töihin 9.5km suunta ja akkua oli jäljellä n. 50-60% per suunta (M365)

Ei tuolla paljoa ajele enää alle <30% varauksella jos massaa on lähemmäs sata kiloa.
 
Sitten vaan lisä akkua peliin niin tulee rangea lisää. Ite pääsin omalla M356 Pro:lla kesällä sen 53km yhdellä latauksella, vauhtia sitä 25kmh luokkaa ja oma paino 76kg :tup:
 
Tuli hommattua bikesterin tarjouksesta ninebot es2 + amazonista lisäakku, eli käytännössä ilmeisesti es4 nyt. Luin paljon käyttäjien omia kokemuksia foorumeilta ja redditistä ja noissahan on tunnetusti ollut ongelmia ainakin v1.3 asti ja ilmeisesti v1.4 on jo korjattu. Omassa paketissa lukee v1.6, mikä lienee uusinta uutta kyseisestä mallista, toivotaan ettei ilmene mitään.

Vähän utelen muitten kokemuksia es4:n kantamasta, itse tein 10.5km testilenkin, jossa oli pari melkoisen pitkää ylämäkeä, arviolta n. 1km ja 500m, tämän lenkin jälkeen oli akkua jäljellä n. 37% / 38% ja kuskilla painoa 100kg, eli potkulaudan rajamailla. Ajossa oli käytössä sport mode ja n. 90% ajasta 100% "kaasu" pohjassa. Kuulostaako tuo miltä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 734
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom