Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Menihän se takalokari sitten halki reunoista 3200 kilometrin ajamisen jälkeen.

Oma vika kun lähdin kisailemaan yhden fillaroitsijan kanssa ja rymistelin täysillä menemään kanttarista :facepalm:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Täältä löytyy tämmöinen, mutta ei ole kytkettynä lautaan, koska en jätä sitä koskaan valvomatta mihinkään.

Tuossahan on se hyvä puoli, että virrat otetaan suoraan akusta.


Voitko auttaa kun tämä linkki ei toimi
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Tämä laudan vakiona tuleva musta tappimutteri on sitten todella heikkolaatuista ja pehmeää metallia.

Eilen vaihdoin uuden ja meni taas 500 metrin ajon jälkeen poikki.

Laitoin nyt vähän järeämmän tappimutterin alkuperäisosan tilalle ja jouduin vähän poraamaan reikää suuremmaksi, että sain mahtumaan, mutta nyt ei pitäisi enää mennä poikki jos ei joku muu osa hajoa ennen sitä.

Muistakaa laittaa velcro-tarranauhaa tai jopa iso pesukoneletkun kiinnike ettei pystyputki retkahda ajaessa syliin.

Tappimutterin hajoamisen huomaa siitä, kun pystyputki alkaa lonksumaan ja tuntuu löysältä.

tappimutteri.PNG
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
421
Hienot kelit terassilla vaihdella 10" kumeja alle. Kuvassa näkyy lokasuojan alkuperäinen ruuvi sekä uusi pienemmällä kannalla oleva.
Rengaspaketeissa tätä ei ilmeisesti oteta huomioon vaan pitää itse hankkia. Kyse on kuitenkin vain lokasuojan kiinnikkeestä eli ruuvin kestävyys ei ole juurikaan mikään vaatimus, kunhan kanta vain mahtuu lokasuojan syvennyksen sisään. Syvennyksen koko selviää kyllä sitten kun vaihtoa varten irrottaa sen.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 627
Huomaa ehkä jo nyt ketjun aktiivisuudesta, miten harvalukuinen on talvilautailijoiden kuten talvipyöräilijöidenkin klaani. Vaikka vielä on ollut lämpimiä päiviä ja lämpimiä öitäkin, kausi alkaa monilla jo päättyä. Parin viikon sisällä ketju on kuin hautausmaa.

Keväällä taas jutellaan siitä, mitä tuotteita saisi heti, huomiseksi tai kahdessa viikossa kotiovelle. Tarjonta lienee taas melko sama kuin vuotta aiemmin, uutena versiona vaan myynnissä. Tämä tarkoittaa samoja tai aiempaa heikompia ominaisuuksia, mutta valmistuskustannuksissa on vähän säästetty ja hintoja nostettu. :smoke:

Sori siitä, en oikeasti ole noin pessimisti. Kyllä tarjonta kehittyy, mutta valitettavan hitaasti.

Muistaakseni viime vuonna ajoin viimeiset ajot marraskuussa, mutta taas se harvenee tästä alkaen. Torstaina viimeksi, mutta on vain muiden kulkuneuvojen ja töiden aiheuttamaa sattumaa, etten tänäänkin potkulautaillut. Ajokelin käydessä vähemmän ihanteelliseksi suojalasit(muutkin kuin aurinkolasit niitä viittä päivänvalon tuntia varten) käyvät tarpeellisiksi. Nehän ovat oikeastaan yleensäkin tärkeämmät kuin kypärä, ja vähänkin mitätöntä pidemmällä matkalla hanskatkin ovat tärkeämmät kuin kypärä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Ajelen niin pitkään kuin se on turvallista kaatumatta, eli siihen saakka kunnes pysyvä lumi tulee maahan.

Ainoastaan lumisateet / räntäkelit keskeyttävät ajamisen väliaikaisesti siihen saakka, kunnes lumet taas sulavat pois.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 380
Tämä laudan vakiona tuleva musta tappimutteri on sitten todella heikkolaatuista ja pehmeää metallia.

Eilen vaihdoin uuden ja meni taas 500 metrin ajon jälkeen poikki.

Laitoin nyt vähän järeämmän tappimutterin alkuperäisosan tilalle ja jouduin vähän poraamaan reikää suuremmaksi, että sain mahtumaan, mutta nyt ei pitäisi enää mennä poikki jos ei joku muu osa hajoa ennen sitä.

Muistakaa laittaa velcro-tarranauhaa tai jopa iso pesukoneletkun kiinnike ettei pystyputki retkahda ajaessa syliin.

Tappimutterin hajoamisen huomaa siitä, kun pystyputki alkaa lonksumaan ja tuntuu löysältä.

On kyllä melkoista tinaa, jos katkeaa 500m ajolla. Melko hasardi, jos täydessä vauhdissa pystyputki kaatuu syliin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 380
Sen verran meni luotto tuohon, että olen laittanut putkiklemmarilla ja velcrolla varmistuksen.

Tuo klemmari varmaan kohtuu hyvin pitää, velcro taitaa olla lähinnä henkinen tuki, jos se tappimutteri pettää. Klemmari hankaloittaa kyllä taittamista melkoisesti kun pitäisi aina olla työkalu mukana. Toki jos sitä ei tarvitse niin sitten. Tuollaisten patenttien kanssa itseäni ainakin vähän arveluttaisi ajaa. Eilen viimeksi pyörällä menin vähän vajaa 50 ja ei kyllä tulisi mieleenkään moiset vauhdit, jos jotain patentteja joutuisi johonkin kriittiseen kuten ohjaukseen tekemään.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
421
Tuli 10-tuumaisia kumeja vaihtaessa sellainen juttu että ruuvimeisseli oli laudan alla kun sitä käänsin ja sen kärki veti Xiaomin Pro2:n lautakumin väliin. Ei siinä juurikaan jälkeä jäänyt mutta siitä se ajatus sitten lähti että nappaan sen irti kokonaan ja ostan jonkun kuvioidun grippiteipin siihen tilalle.

Kysymys kuitenkin kuuluu että onko ne sellaiset mistään kotoisin? Äkkiseltään tulee mieleen että jos ne on samaa materiaalia kuin vanhan ajan skeittilautojen grippiteipit niin se välttää itselle, mutta onko ne?

Ruotsissa pyörii tuo curiousjoe.se -kauppa josta aiemminkin tilaillut ja siellä ottavat hintaa vähän alta 30€ sellaisesta, eli laadullisesti olettaisin kuitenkin olevan ok noin näiden grippien yleiseen laatuun nähden. Mutta meneekö silti koko gripit lähinnä pelleilyksi vai onko niistä mitään iloa?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Tuo klemmari varmaan kohtuu hyvin pitää, velcro taitaa olla lähinnä henkinen tuki, jos se tappimutteri pettää. Klemmari hankaloittaa kyllä taittamista melkoisesti kun pitäisi aina olla työkalu mukana. Toki jos sitä ei tarvitse niin sitten. Tuollaisten patenttien kanssa itseäni ainakin vähän arveluttaisi ajaa. Eilen viimeksi pyörällä menin vähän vajaa 50 ja ei kyllä tulisi mieleenkään moiset vauhdit, jos jotain patentteja joutuisi johonkin kriittiseen kuten ohjaukseen tekemään.
Kiinnitysvipu on alumiinia ja velcro on putkiklemmarin kanssa lisänä jos jompi kumpi toisista pettää :D

Pitää katsoa jaksaisinko asentaa etujousituksen tänään paikoilleen.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
29
Itsekkin juuri tänä aamuna totesin työmatkalla että on se kyllä melkosta tinaa koko mutteri ja pultti hässäkkä. Kaksi kertaa olen sitä jo kiristänyt reilun 300km aikana. Täytyypä ottaa asiakseen ihan mittailla koot niihin ja sorvata töissä uudet asianmukaisesta teräksestä. Saapahan mielenrauhan mokoman tinajakarin lennettyä kipperiin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Nyt tuli kunnon valaisin lautaan.

Käyttöjännite 12-85V, joten saan otettua näppärästi virrat suoraan akusta.

Samalla tuli myös pohjapanssariin uudet ruuvit. Tällä kertaa normi kuusiokoloruuvit, eikä mitään hankalia security torxeja.

IMG_20210830_125926.jpg
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 380
Kiinnitysvipu on alumiinia ja velcro on putkiklemmarin kanssa lisänä jos jompi kumpi toisista pettää :D

Pitää katsoa jaksaisinko asentaa etujousituksen tänään paikoilleen.
Lähinnä nyt itselle pisti silmään tuo, että vakio mutteri petti jo 500m matkalla. Pidemmällä lenkillä voi huonolla tuurilla pettää sitten se varmistuskin (vai huomaako ajossa sen mutterin pettämisen kun tuo klemmari on siinä?). Kannattanee melko usein tarkistaa tuo kohta laudasta ettei tule yllätyksiä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Lähinnä nyt itselle pisti silmään tuo, että vakio mutteri petti jo 500m matkalla. Pidemmällä lenkillä voi huonolla tuurilla pettää sitten se varmistuskin (vai huomaako ajossa sen mutterin pettämisen kun tuo klemmari on siinä?). Kannattanee melko usein tarkistaa tuo kohta laudasta ettei tule yllätyksiä.
Kyllä huomaa. Pystyputki menee veteläksi ja alkaa lonksumaan.

Siinä vaiheessa lauta seis ja tarkistaminen mistä johtuu.

Putkiklemmari on varmistuksena, koska siellä lukitusmekanismissa on vielä yksi alkuperäinen tappimutteri ja en luota sen kestävyyteen.

Nyt on mennyt 2kpl noita isompia tappimuttereita ja ihme kyllä tuo pienempi on vielä kestänyt, vaikka siinä on uurrettu sisälle tavallisen reiän lisäksi neliö kolo.

lukitusmekanismin-ruuvit.PNG
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 380
Kyllä huomaa. Pystyputki menee veteläksi ja alkaa lonksumaan.

Siinä vaiheessa lauta seis ja tarkistaminen mistä johtuu.

Putkiklemmari on varmistuksena, koska siellä lukitusmekanismissa on vielä yksi alkuperäinen tappimutteri ja en luota sen kestävyyteen.

Nyt on mennyt 2kpl noita isompia tappimuttereita ja ihme kyllä tuo pienempi on vielä kestänyt, vaikka siinä on uurrettu sisälle tavallisen reiän lisäksi neliö kolo.

No sitten asia erikseen kun sen huomaa, niin ehtii tarkistamaan. Muuten olisi melko riski, jos sen pettämistä ei ajossa huomaisi, niin voisi huonolla tuurilla se klemmarikin sitten pettää ja kaatua ohjaustanko syliin ajossa. Joko materiaali aivan liian pehmeää tai sitten sitten mitoitus on aivan alakanttiin kiinnitysosissa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
No sitten asia erikseen kun sen huomaa, niin ehtii tarkistamaan. Muuten olisi melko riski, jos sen pettämistä ei ajossa huomaisi, niin voisi huonolla tuurilla se klemmarikin sitten pettää ja kaatua ohjaustanko syliin ajossa. Joko materiaali aivan liian pehmeää tai sitten sitten mitoitus on aivan alakanttiin kiinnitysosissa.
Noi osat on aika kovalla rasituksella, varsinkin kun laudalla kiihdyttää tai nostaa eturengasta kanttarien yli.

Silloin pystyputkea tulee pakostikin vedettyä itseään kohti.

Viimeksi tappimutteri murtui poikki, mutta ruuvi oli vielä puolikkaassa tappimutterin osassa kiinni ja piti osaltaan pakettia kasassa.

Ilman lukituksen muovirinkulaa ja velcronauhaa, pystyputki olisi niiannut syliin ja tulos olisi voinut olla katastrofaalinen jos olisi tapahtunut kovassa vauhdissa tai jossain monttuisessa tiessä.

Suosittelen tarkkailemaan tilannetta ja varmistamaan lukituksen putkiklemmarilla jos pystyputkea ei ole tarkoitus laskea alas.

Repussa voi kantaa vaikka pientä ruuvimeisseliä jos putkiklemmari pitää avata. Sitä ei tarvitse paljon löysentää että mekanismin lukitusvivun saa auki.

Itse en enää uskaltaisi lähteä ajamaan jos ei olisi mitään lisävarmistuksia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 291
Noi osat on aika kovalla rasituksella, varsinkin kun laudalla kiihdyttää tai nostaa eturengasta kanttarien yli.

Silloin pystyputkea tulee pakostikin vedettyä itseään kohti.

Viimeksi tappimutteri murtui poikki, mutta ruuvi oli vielä puolikkaassa tappimutterin osassa kiinni ja piti osaltaan pakettia kasassa.

Ilman lukituksen muovirinkulaa ja velcronauhaa, pystyputki olisi niiannut syliin ja tulos olisi voinut olla katastrofaalinen jos olisi tapahtunut kovassa vauhdissa tai jossain monttuisessa tiessä.

Suosittelen tarkkailemaan tilannetta ja varmistamaan lukituksen putkiklemmarilla jos pystyputkea ei ole tarkoitus laskea alas.

Repussa voi kantaa vaikka pientä ruuvimeisseliä jos putkiklemmari pitää avata. Sitä ei tarvitse paljon löysentää että mekanismin lukitusvivun saa auki.

Itse en enää uskaltaisi lähteä ajamaan jos ei olisi mitään lisävarmistuksia.
Saat kohta hankkia peräkärryn että saat mahtumaan kaikki työkalut ja varaosat joiden avulla pääsee perille :D
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 380
Noi osat on aika kovalla rasituksella, varsinkin kun laudalla kiihdyttää tai nostaa eturengasta kanttarien yli.

Silloin pystyputkea tulee pakostikin vedettyä itseään kohti.

Viimeksi tappimutteri murtui poikki, mutta ruuvi oli vielä puolikkaassa tappimutterin osassa kiinni ja piti osaltaan pakettia kasassa.

Ilman lukituksen muovirinkulaa ja velcronauhaa, pystyputki olisi niiannut syliin ja tulos olisi voinut olla katastrofaalinen jos olisi tapahtunut kovassa vauhdissa tai jossain monttuisessa tiessä.

Suosittelen tarkkailemaan tilannetta ja varmistamaan lukituksen putkiklemmarilla jos pystyputkea ei ole tarkoitus laskea alas.

Repussa voi kantaa vaikka pientä ruuvimeisseliä jos putkiklemmari pitää avata. Sitä ei tarvitse paljon löysentää että mekanismin lukitusvivun saa auki.

Itse en enää uskaltaisi lähteä ajamaan jos ei olisi mitään lisävarmistuksia.
Ihme ettei tuollaista vikaa ole valmistajan puolelta huomattu ja tuotu päivitettyä kestävämpää osaa. Eikös sulla kuitenkin ollut max g30, joten ei mikään halpis lauta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
677
Hyviä pointteja sulla, itselläni on tarkoitus ajaa niin kauan kuin mahdollista koska tää on tosi jees tapa liikkua kun on kunnon laite alla. Itselläni kypärä missä visiiri niin sateetkaan eivät haittaa millään tasolla ja kunnon varustus overall. Itse en ajele millään niin sanotulla marketti-laitteella mutta Ninebot G30 Max on varalla kokoajan, mietin vaan mitenlä hyvä pito on mun 13-tuumaisissa renkaissa jos tiet alkaa jäätymään täällä Vantaalla, ehkä joskus marraskuussa? Toivon lumetonta talvea ehdottomasti ja harmittaa että täällä on ”kylmät” ajat, nastoja en tiedä saisiko näihin renkaisiin asennettua mutta ne olisi hyvä olla. Toimistolla pitäisi löytää paikka minne voisi omani viedä sisälle, koska pakkaset tekee pahaa akustolle, eli ajaa vaan tarpeelliset ajot toimistolle (8KM) ja lataa sisällä ajon jälkeen.
Itse taas toivon, että lunta tulee oikein kunnolla. Vähän kuin viime talvena, mutta enemmän. Silloin on oikein mukava vedellä sähköläskillä tuolla ympäriinsä. Ja eipä paljon näy muita liikkeellä fillareilla, laudoilla tms. Kävelijätkin tuntuu kummasti kadonneen silloin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
954
Sitten, kun jollain on valmis ostoslista ja tiedossa mitä mihinkin G30 Maxiin pitää päivittää, niin vois laittaa tänne :geek:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 627
Ihme ettei tuollaista vikaa ole valmistajan puolelta huomattu ja tuotu päivitettyä kestävämpää osaa. Eikös sulla kuitenkin ollut max g30, joten ei mikään halpis lauta.
Ihan pelkkänä arvauksena näin voi hyvinkin olla tehty. Eikös @living_death ajoneuvoyksilö ole verrattain varhaista tuotantoa ja ainakin ns. tavallinen Max?

Tietysti vastuullisena ja korkeatasoisena esiintyvän valmistajan pitäisi tarjota globaali mahdollisuus tilata esim. kuittia vastaan vahvistetut osat, mikäli tämä on tunnistettu koko tuotantoa tai tuotantoerää koskenut turvallisuuspuute. Maxiahan ei markkinoida lasten leluna tai vuoden turhakkeena vaan vakavasti otettavana ajoneuvona esimerkiksi päivittäiseen työmatka-ajoon.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
29
Missä päin Jyväskylää ajelet? Tällä pääsee esim. sataman ja keskustan välisen ylikulun nousut? Entä esim. Vaasankadun? Tai jos Kuokkalan suunnalta olet mennyt Ylistölle siinä on kyllä melkoinen mäki. Jos se nuo jaksaa nousta niin se on huomattavasti enemmän kuin odotin.
Palokasta keskustaan olen kulkenut ja toisinpäin. Nyt kuitenkin kysymyksestäsi innostuneena ajattelin että jos kierränkin vähän laajemman lenkin ja ajan nämä mainitsemasi ylämäet, jotta nähdään kuinka hyvin ne jo valmiiksi vajaalla akulla ylös nousee.

Tässä lähtökohta lenkkiin:
Screenshot_20210830-140828_Segway-Ninebot.jpg

Ja tässä lenkin kartta:
Screenshot_20210830-150624_Segway-Ninebot.jpg

Ja loppu tulema:
Screenshot_20210830-150840_Segway-Ninebot.jpg

Kartan luku Hippos-hallilta kohti palokkaa. Ja tosiaan Vaasankatu nousi ylös suorastaan liitämällä, siitä siirtymä kohti Ylistönmäkeä ja mäen päälle sujui erinomaisen sujuvasti, samaan aikaa lähdin ylistönmäen alapuolelta jonkun kippurasarvi pyöräilijän kanssa niin jäi suorastaan naurettavan kauas. Sen verran laitoin merkille että kun ajelee isoja mäkiä niin akun kulutus, yllätys yllätys nouseekin melko merkittävällä tavalla. Tähän asti olen mäet yrittänyt vältellä juuri tämän takia mutta nytpä sekin on testattu. Toivottavasti vastasin kysymykseesi vähintäänkin välttävästi.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Ihan pelkkänä arvauksena näin voi hyvinkin olla tehty. Eikös @living_death ajoneuvoyksilö ole verrattain varhaista tuotantoa ja ainakin ns. tavallinen Max?

Tietysti vastuullisena ja korkeatasoisena esiintyvän valmistajan pitäisi tarjota globaali mahdollisuus tilata esim. kuittia vastaan vahvistetut osat, mikäli tämä on tunnistettu koko tuotantoa tai tuotantoerää koskenut turvallisuuspuute. Maxiahan ei markkinoida lasten leluna tai vuoden turhakkeena vaan vakavasti otettavana ajoneuvona esimerkiksi päivittäiseen työmatka-ajoon.
Lauta on ostettu tarkalleen 1v 5kk sitten.

Tuosta videosta kun katsoo etujousituksen vaihtoa, niin noi pystyputken kiinnitysosat on hopeanväristä, ilmeisesti kunnollista materiaalia, jollei videon kuvannut kaveri ole vaihtanut niitä jälkikäteen.

 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Muistaakseni viime vuonna ajoin viimeiset ajot marraskuussa, mutta taas se harvenee tästä alkaen. Torstaina viimeksi, mutta on vain muiden kulkuneuvojen ja töiden aiheuttamaa sattumaa, etten tänäänkin potkulautaillut. Ajokelin käydessä vähemmän ihanteelliseksi suojalasit(muutkin kuin aurinkolasit niitä viittä päivänvalon tuntia varten) käyvät tarpeellisiksi. Nehän ovat oikeastaan yleensäkin tärkeämmät kuin kypärä, ja vähänkin mitätöntä pidemmällä matkalla hanskatkin ovat tärkeämmät kuin kypärä.
Itselläni tuli viime talvenakin odotuksia enemmän ajeltua. Toki säävarauksella ja vähemmän kuin kesäisin, mutta yllättävän usein kuitenkin. Kun kevyen liikenteen väylätkin olivat usein ajettavassa kunnossa, niin suurimmaksi rajoitteeksi muodostui lämpötila. Toivottavasti tulee lauha ja lumeton talvi tänä vuonna!
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
On kyllä melkoista tinaa, jos katkeaa 500m ajolla. Melko hasardi, jos täydessä vauhdissa pystyputki kaatuu syliin.
Tuo "melkoinen tina" tunnetaan paremmin nimellä "Chinesium". Sen koostumus arpapeliä ja vahvuus määritellään kaavalla ("alkuperäisen osan vahvuus" x "arpakuution heiton antama silmämäärä") / 42. :lol:
Kyrsii tavattomasti, kun tuollaisesta tulee vastaan. Sitä kun ei aina ole heti vaihtaa kunnollista tilalle.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Nyt tuli kunnon valaisin lautaan.

Käyttöjännite 12-85V, joten saan otettua näppärästi virrat suoraan akusta.

Samalla tuli myös pohjapanssariin uudet ruuvit. Tällä kertaa normi kuusiokoloruuvit, eikä mitään hankalia security torxeja.

Nuo valot ovat sitä luokkaa jotka toivoisi skuuteissa olevan jo tehtaalta lähtiessä mukana!
Jos ei nyt olisi jo ostoslista budjetin suhteen täynnä, niin samanlaisia lähtisi itsekin etsimään.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Nuo valot ovat sitä luokkaa jotka toivoisi skuuteissa olevan jo tehtaalta lähtiessä mukana!
Jos ei nyt olisi jo ostoslista budjetin suhteen täynnä, niin samanlaisia lähtisi itsekin etsimään.
Ei toi valaisin ole kyllä hinnalla pilattu, mutta laitan toisenlaisen valokatkaisimen, kun mukana tullut ei vaikuta kovin laadukkaalta ja kestääköhän edes vettä.

 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
677
Nuo valot ovat sitä luokkaa jotka toivoisi skuuteissa olevan jo tehtaalta lähtiessä mukana!
Jos ei nyt olisi jo ostoslista budjetin suhteen täynnä, niin samanlaisia lähtisi itsekin etsimään.
Nuo valot ovat erittäin häikäiseviä ja toivottavasti vain maastokäyttöön tulossa. Tai sitten sammuttaa nuo valot aina kun tulee vastaantulijoita. Itseäni vituttaa rankasti tuolla liikkuvat, joilla valot ylitehokkaat (saa olla tehokkaat jos on kunnolliset) ja / tai suunnattu päin persettä. Nämä kun häikäisee suoraan silmiin, niin lautailijan / pyöräilijän taakse ei näe yhtään, ei mitään hajua onko sieltä tulossa valoton fillari, kävelijä ilman heijastinta tms. Eli ohittaa ei voi kuin aivan matelemalla. Väläytänkin näille aina pitkiä valoja fillarilla liikkuessa. Ja jos valo ei sammu niin jätän pitkät päälle ja kunnolla tööttiä kohdatessa ja sanallisesti palautetta.

Itsellä valona tehokas, mutta vastaantulijoita häikäisemätön stVZO standardin mukainen valo (jossa erikseen pitkät, ne kyllä häikäisee). Ja toisessa pyörässä vastaava, mutta Supernovan valmistama.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Tuli muuten mieleen, että löytyy joissain skuuttien omistajissakin samaa piittaamattomuutta kuin monissa vuokralautojen käyttäjissä. Eilen reissu lähikauppaan ja ulkopuolella oli hemmo laittamassa parkkiin kulkupeliään. Oli sellainen vähän tämän tyyppinen vehje, eli istuimen vuoksi siis tieliikennekelvoton. Kaupasta ulos tullessani kuski hurautti ihan kaupan ulko-oven edestä pienellä mariginaalilla ja jatkoi matkaansa pitkin jalkakäytävää. Kadun toisella puolella oleva kevyen liikenteen väylä ei näyttänyt kiinnostavan. Ikävä kyllä, tuollainen heijastuu kaikkiin lautailijoihin.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Ei toi valaisin ole kyllä hinnalla pilattu, mutta laitan toisenlaisen valokatkaisimen, kun mukana tullut ei vaikuta kovin laadukkaalta ja kestääköhän edes vettä.

Kiitos linkistä. Hinnaltaan on kyllä ihan eri luokkaa halvemmat mitä kuvittelin. Tuollaiset hankin lisävaloiksi, kunhan budjetti antaa myöten. :cool:
Pitää sitten muistaa asennettaessa säätää/suunnata sen verran, ettei vastaantulijat häikäisty.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Nuo valot ovat erittäin häikäiseviä ja toivottavasti vain maastokäyttöön tulossa. Tai sitten sammuttaa nuo valot aina kun tulee vastaantulijoita. Itseäni vituttaa rankasti tuolla liikkuvat, joilla valot ylitehokkaat (saa olla tehokkaat jos on kunnolliset) ja / tai suunnattu päin persettä. Nämä kun häikäisee suoraan silmiin, niin lautailijan / pyöräilijän taakse ei näe yhtään, ei mitään hajua onko sieltä tulossa valoton fillari, kävelijä ilman heijastinta tms. Eli ohittaa ei voi kuin aivan matelemalla. Väläytänkin näille aina pitkiä valoja fillarilla liikkuessa. Ja jos valo ei sammu niin jätän pitkät päälle ja kunnolla tööttiä kohdatessa ja sanallisesti palautetta.

Itsellä valona tehokas, mutta vastaantulijoita häikäisemätön stVZO standardin mukainen valo (jossa erikseen pitkät, ne kyllä häikäisee). Ja toisessa pyörässä vastaava, mutta Supernovan valmistama.

Valojen suuntaus on toki tärkeää. Nuo omat valosi taitavat tosin ollakin jo ihan eri hintaluokassa.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
oiskos kellää vinkkiä jos haluisin kolvata tuohon virtanäppäimeen 2 johtoa. Eli siis ois kiva laittaa virta päälle sekä vaihtaa ajomodea vaikka sillai peukalolla vaikka kesken ajon.
mistäs jotain painekytkintä olisi hyvä nyt tuollaiseen tarkoitukseen katsella? pitäis kai se saada tuohon ohjaustankoon jotenki kiinni. Itellä kävi ekana vaa mielessä, että laitan gorillateipillä taskulampun ja rämppään vaikka sen katkasinta
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 960
Taitaa olla lisätanko, mihin saa tankoon kiinnitettävät varusteet. Varsinainen ohjaustankohan on valmiiksi täyteen ammuttu eikä siihen oikein mahdu kuin kapea kiinnike tai kaksi. Leveitä varusteita ei yhtään.
Kyllä. Se on lisä- tai aputanko (millä nimellä sitä haluaa kutsua).

Siinä on tällä hetkellä kiinni kännykkäteline, juomapulloteline ja kypärän vilkkujen bluetooth ohjaus.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
421
Kyllä. Se on lisä- tai aputanko (millä nimellä sitä haluaa kutsua).

Siinä on tällä hetkellä kiinni kännykkäteline, juomapulloteline ja kypärän vilkkujen bluetooth ohjaus.
Tästäpä olikin pitänyt aiemmin jo kysyä mutta saako tuon lisätangon aseteltua niin että siihen saisi vielä kännykkätelineen niin pitkälle oikealle että kahvalla olevan käden etusormella ylettyisi siihen?

Verrokkina oma nykyinen joka on kaasun väärällä puolella niin ettei kyllä ylety.
 

Liitteet

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Palokasta keskustaan olen kulkenut ja toisinpäin. Nyt kuitenkin kysymyksestäsi innostuneena ajattelin että jos kierränkin vähän laajemman lenkin ja ajan nämä mainitsemasi ylämäet, jotta nähdään kuinka hyvin ne jo valmiiksi vajaalla akulla ylös nousee.

Tässä lähtökohta lenkkiin:


Ja tässä lenkin kartta:


Ja loppu tulema:


Kartan luku Hippos-hallilta kohti palokkaa. Ja tosiaan Vaasankatu nousi ylös suorastaan liitämällä, siitä siirtymä kohti Ylistönmäkeä ja mäen päälle sujui erinomaisen sujuvasti, samaan aikaa lähdin ylistönmäen alapuolelta jonkun kippurasarvi pyöräilijän kanssa niin jäi suorastaan naurettavan kauas. Sen verran laitoin merkille että kun ajelee isoja mäkiä niin akun kulutus, yllätys yllätys nouseekin melko merkittävällä tavalla. Tähän asti olen mäet yrittänyt vältellä juuri tämän takia mutta nytpä sekin on testattu. Toivottavasti vastasin kysymykseesi vähintäänkin välttävästi.
Kiitos! Tässähän oli enemmän kuin pyysin!

Näyttäisi tosiaan siltä että Ninebotilla pääsee mäen kuin mäen. Pitää vain ottaa huomioon reittiä valitessa miten paljon aikoo ajella kyseisenä päivänä. Juu, eiköhän tämä ole se skuutti jonka hommaan ensi kesänä.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Kyllä. Se on lisä- tai aputanko (millä nimellä sitä haluaa kutsua).

Siinä on tällä hetkellä kiinni kännykkäteline, juomapulloteline ja kypärän vilkkujen bluetooth ohjaus.
Aloin pohtia tuon tangon taittomekanismin siellä hajotessa, että tuleeko noista lisälaitteista niin paljon lisää painoa että se saa vääntömomentit kiinanpulteille liian rajuksi. Toki pitää nuo mittailla ja yrittää alkaa sopivia metsästää jos/kun ajan myötä varmasti muuttavat muotoaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 625
Aloin pohtia tuon tangon taittomekanismin siellä hajotessa, että tuleeko noista lisälaitteista niin paljon lisää painoa että se saa vääntömomentit kiinanpulteille liian rajuksi. Toki pitää nuo mittailla ja yrittää alkaa sopivia metsästää jos/kun ajan myötä varmasti muuttavat muotoaan.
Enpä oikein usko. Itse lähtisin huomattavasti enemmän tuohon kuvailtuun keulan repimiseen ylös joka kohdistaa rajua voimaa taittomekanismiin. Vipuvartta on paljon ja veto on äkillinen ja voimakas. Lisää siihen tapin reikä joka on todennäköisesti löystynyt juuri sopivasti jotta pääsee kolahtamaan eikä ota vetoa vastaan ns yhtenä kappaleena muun mekanismin kanssa. Itse mittaisin reikien koon vs tapin paksuuden ja mahdollisesti miettisin sen holkittamista vaikka löysää ei liikaa olisikaan. kun eikös tuolla laudalla ollut jo aika kovia kilsoja takana.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Tästäpä olikin pitänyt aiemmin jo kysyä mutta saako tuon lisätangon aseteltua niin että siihen saisi vielä kännykkätelineen niin pitkälle oikealle että kahvalla olevan käden etusormella ylettyisi siihen?

Verrokkina oma nykyinen joka on kaasun väärällä puolella niin ettei kyllä ylety.
Kyllähän tuossa tilaa näyttää olevan. Ne kiinnikkeet voi aika vapaamuotoisesti laittaa miten saa sopimaan. Voithan sen lisätangon laittaa vaikka kokonaan oikealle, jos niin haluat. Jos tangon kiinnikkeet laittaa kovin lähekkäin yhteen päätyyn ja toisessa on painoa, voi tietty ilmetä tärinässä ongelmia.

Itselläni on jopa käynyt mielessä hankkia toinen lisätanko ja niistä muodostaa pitempi. Eihän sitä ikinä tiedä mitä "tärkeää" pitää saada ripustettua mukaan.
Menisi kyllä vähän nolosti samaan suuntaan kuin elokuvassa "Quadrophenia" skootterit... :rofl:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
sanokaapa mistä mie tilaan semmosen napin jota voisin peukalolla painaa kaasun tai kellon lähellä. irroittamatta otetta tangosta.
Tarkoituksena olisi tinata 2 johtoa tuohon xiaomin virtanäppäimeen, se menee kohta rikki kun aika usein tulee ajomoodia vaihdettua.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
421
sanokaapa mistä mie tilaan semmosen napin jota voisin peukalolla painaa kaasun tai kellon lähellä. irroittamatta otetta tangosta.
Tarkoituksena olisi tinata 2 johtoa tuohon xiaomin virtanäppäimeen, se menee kohta rikki kun aika usein tulee ajomoodia vaihdettua.
Oliko tarkoitus vain saada toimiva nappi vai nimenomaan saada nappula helpommin käytettävään paikkaan?
Tällainen tuli googlettaessa vastaan. r/Xiaomi - M365 not responding to power button.
Eli tuon voisi vähällä vaivalla korjatakin itse jos se on vaihtoehto.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Oliko tarkoitus vain saada toimiva nappi vai nimenomaan saada nappula helpommin käytettävään paikkaan?
Tällainen tuli googlettaessa vastaan. r/Xiaomi - M365 not responding to power button.
Eli tuon voisi vähällä vaivalla korjatakin itse jos se on vaihtoehto.
Helpompaan paikkaan siis haluaisin samalla. Nytkin se nappi tuntuu että se näyttää painuneen että pitää painaa jo samallalailla kuin ennenvanhaan nintendo 8-bittisen ohjainta nuoruudessani. Uutenahan tuo kivasti vain napsahti
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 710
Viestejä
4 277 070
Jäsenet
71 521
Uusin jäsen
Juhaerland

Hinta.fi

Ylös Bottom